مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
حسین 9974
۱۶ فروردین ۱۳۹۳دوستان دعوانکنید این دوخودرو خیلی هم آش دهن سوزی نیستند. بنده الان 3ساله سمند ال ایکس دارم و قبلا از سمند هم ال 90 فول داشتم.
مزایای سمند: کابین به مراتب زیباتر -تسلط بهتر در رانندگی مخصوصا درجاده- صندلیهای راحتتر
معایب سمند سال : موتور باتکنولوژی قدیمی- جلوبندی نه چندان تعریفی بعلت وزن زیاد سمند …
******
مزایای ال 90: موتور پرقدرت تر- مصرف کمتر- قطعات به مراتب باکیفیت تر از سمند- موتور وگیربکس هماهنگ
معایب ال 90: کابین فوق العاده خسته کننده و ساده و دیگر هیچ
*****
از نظر ایمنی هردو خودرو بسیار خوب هستند چون سمندهای جدیدهم کیسه هوارو دارند- از نظر زیبایی خارجی سلیقه ای است اما خودم ال90 رو ترجیح میدم.
اما با این وجود سمند رو بیشتر دوست دارم چون کابین ال90 بینهایت خسته کننده بود و بنده 2تا ال90 رو بیشتر از3ماه سوار نشدم ولی سمند باتمام معایب هنوز بعداز 3سال خسته کننده نیست. و درپایان امتیاز کلی:
سمندال ایکس از 10 : 7
ال 90 از 10 : 9
موفق باشید
حسین 9974
۱۶ فروردین ۱۳۹۳مزایای سمند ال ایکس:
کابین بسیار زیباتر از ال90- آپشنهای کاربردی نظیر سنسور دنده عقب ، صندلیهای برقی جلو، زیرآرنجیهای جلو وعقب ، فراوانی تعمیرکار
معایب سمند ال ایکس سال:
موتور قدیمی xu7 با قدرت کم – جلوبندی ضعیف بخاطر وزن زیاد خودرو – قطعات نسبتا بی کیفیت
****************
مزایای ال90:
موتور به روزتر ونهایتا قدرت بیشتر- گیربکس خیلی نرم تر از سمند- مصرف کمتر- کامپیوترسفری
معایب ال90:
کابین فوق العاده ساده وخسته کننده و دیگرهیچ .. بطوریکه حتی پرایدسوارها هم به کابین ال90 ایراد میگیرند که انصافا حق دارند.
********************
از نظر زیبایی خودروها کاملا سلیقه ایست و بنده ظاهر خارجی ال90 روبیشتر از سمند میپسندم و ازنظر ایمنی هم سمندهای جدید با دارابودن ایربگ چیزی از ال90 کمتر ندارند و درجاده حتی ایمنتر است بخاطر چسبندگی خیلی خوب به جاده
بنده 2بار ال90 به فواصل 2ماه و3ماه سوارشدم و خیلی زود بخاطر کابین خیلی ساده که بزرگترین ضعف ماشینه ، خسته شدم و ماشینمو فروختم و مدت 3سال سمند ال ایکس دارم و باتمام معایبی که نسبت به ال90 داره هنوز برای بنده خسته کننده نیست که بازهم سلیقه ای خواهد بود.
جمع بندی کلی بنده نسبت به این دوخودرو که همراه با 206 وی8 جزو بهترینهای ایرانی هستند:
امتیاز از 10 نمره :
سمند: 7
ال 90: 9
موفق و پیروز باشید
ممل
۱۷ فروردین ۱۳۹۳من یکسال سمند lx از نوع EF7 پایه گاز سوز دارم غیر از آفتامات بوق که 25 تومن بود و تعویض روغن و فیلتر که مصرفیه 1 ریالم خرجش نکردم یعنی هیچ خرجی نداشته اما تا سوار این ماشین نشید به معایب ریزش پی نمی برید ضمنا همسرم ال 90 داره که خب اون رو هم سوار می شم باید بگم ال 90 بسار بسیار بهتر از سمنده طوریکه همسرم حاضر نیست سوار سمند بشه
منظورم از بهتر بودن خبلی بحثای فنی نیست چون به این مسایل وارد نیستم از نظر یه کاربر و راننده عادی
رانندگی با ال 90 رو بسیار راحتر و لذت بخش تر می دونم
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۳واسه یه خانم پراید یا ماتیز خیلی بهتره و رانندگی 100% بهتری نسبت به سمند واسه شهر دارند پس طبق گفته شما یعنی پراید از ال 90 بهتره
sasan
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سه ساله سمندef7دارم ازاول پمپ هیدرولیکش صدای بدی داشت الان که بدترشده شمع ماشین توکیلومتر80000کیلومتربرای بارسوم عوض شده که فابریکش شمع نورfdr8هست دیدم ماشینم ریپ میزنه بعددیگه روشن نشدمکانیک بازکرددیدسرشمع کنده شده افتاده توموتوراینم ازشمع ایرانی دیگه توبه کردم نگیرم کنیسترش همیشه سوت میکشه هیچ نمایندگی درست نکردالبته خودم شیلنگشوعوض کردم برطرف شد گیربکس هم ازاول توسرعت 80 تا100صدای زوزه خفیفی داشت الان هرچی صدای ضبط وزیادمیکنی صداقطع نمیشه همین روزهاست که گیربگس بازکنم خلاصه ماشین جالبی نیست L90سوارشدم بیشترخوشم آمدخیلی بهترازسمنده نه فقط برای یک بارسوارشدنه بلکه همکارانم دوساله دارن خیلی راضی هستن
محمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۳با سلام به همه ی دوستان.نظرات رو نگاه میکردم.هر دو طرف کم و بیش درست میگفتن.من کلا از سمند خوشم نمیاد ولی به نظرم تو سرعت بالا و مخصوصا سفر کردن بهتره از ال نود…من دو سال ال نود داشتم کیفیت ساخت قطعاتش از حق نگذریم حرف نداشت شتاب خوبی هم داشت ولی به نظر من مهمترین ایرادش این بود که طول و عرض این ماشین استاندارد نبود اگه دقت کنید از سایر ماشین ها بلندتره و تو سرعت بالا با فرمان تیزش احتمال چپ کردن داره…من خودم باهاش چپ شدم ولی با اینکه کمربند نداشتم ایمنی بالای این ماشین باعث شد اتفاقی برام نیفته…تو این رنج حتما اگه میخوای بخری به نظرم پارس بهتره هم ظاهر جوان پسندتری نسبت به این دو داره هم کنترل خوبی در سرعت بالا…با تشکر
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ال 90 ظاهر زشت یداره داشبورد معمولی و مبتدی ماشینی که بین شاسی بلن و شاسی کوتاه گیر کرده کیفیت قطعاتش بخاطر اصلی بودن ان که متاسفاه اونم داره چین یمیشه من یه تسمه تایم عوض کردم شد 350 هزار توماه اگه بخوای دیسکو صفحه عوض کنی باید رادیاتو جعبع فرمان وکلی دیگر قطعات ان باز شود که اینم از معایب ال 90 استکلا رنو شرکتی که هیچ وقت به صنعت شرکت پژو نرسیده ما دارم ال 90 رو با پژوی 20 ساله پیش مقایسه میکنم اگه من پژ و مدل 74 داشتم اصلا نه صدای موتور داخل میومد نه احساس میکردم دارم 150 تا راه میرم ول یالان بخاطر کمی کیفیت و قطعات خیل یداغون شده اگه خودرو ساز یانحصار ینبود ما این مشکالات رو نداشتیم
Ferya
۲۱ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز بهتره یکم منطقی باشی
این تصادفایی که لنکشو گذاشتی اگه کادیلاک CTS یا مرسدس بنز S Class هم بود همین بلا سرش میومد !
mas
۲۷ فروردین ۱۳۹۳نه داداش اینطور نیست اگه مدرک داری ثابت کن! فقط ماشینای ایرانی میترکن شک نکن!
شهاب
۲۲ فروردین ۱۳۹۳سلام بر همه لوگان سواران امیدوارم سال خوبی رو شروع کرده باشین تعطیلات شمال بودم چند روزی وقتی با تندر میری سربالایی و جاده رو قورت میدی یه نظر بندازی به گاریهای ایرانی مثل سمند و پژو در اکثر خونواده هاش-سمند لگن و خودروهای چینی اونموقع مسافرت بهت خوش میگذره پس دوستان الکی نیان و سعی نکنند حرفهای ضد ونقیض بزنند باید تو کار باشی وقتی رانندگی کنی چند سالی برونی و تجربش کنی میتونی نظر بدی چون قبل تندر من ماشینهایی چون 405-206 اس دی وی 8-سمند و آخری هم پرشیا بود
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۳عزیزیم اینجوری نمیشه واسه یه ماشین نظر داد
بارها شده همه ماشینا از جمله مگان دارند تو یه سر بالائی میرند(به هر علتی یا سبقت ممنوعه یا دارند تفریحی رانندگی می کنند) یکدفعه یه پراید میاد از همه جلو میزنه و میره پس یعنی پراید خیلی قوی تر از مگانه
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا ادبیات شما منو تحت تاثیر فرار داد، و این که واقعا بصورت علمی بررسی کردین عالی بود…
الان لوگان با اون ریختش از سمند بهتر شد؟؟؟ پیکان هم طراحیش از این بهتر بود چه برسه به سمند که روی پلتفرم 405 طراحی شده!
حامد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعیت اینه که سمند قیافه معمولی داره(تو مایه های پیکان و 405 و …) ولی نمیشه اون رو جز ماشینهای زیبا دونست در عوض بی کیفیت و شتر گاو پلنگه
و الانم سمند خیلی خز شده
لوگان قیافه جالب و اسپرتی نداره ولی با توجه به کیفیت فنی بیشترش خیلی خیلی به سمند ارجعیت داره
farhad
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام .
من صرفا نظر خودم رو می گم چون تجربه کردم و دیدم که در بعضی از شرایط جاده ای به خصوص در جاده های یخی و لغزنده ، پیکان از همه ماشین هایی که تا حالا گفتین بهتر بوده ! باور نمی کنید یه بار امتحان کنین !
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۳دوستان سلام سال نو مبارک . بنده به ترتیب ماشینهایی که داشتم را نام میبرم پیکان 55 – روا دوگانه – پراید ساژم – پراید 131 – سمند معمولی – پی کی – پراید کاربراتوری – پراید هاچ بک – سمند ای اف 7 – سمند ال ایکس پژویی – و ال 90 مدل اسفند 89 . بخدا بدون تعصب می گم من غیر از ماشینهایی که داشتم خیلی از خودروهای دیگر را هم تست زدم مثل 206 – زانتیا – جی ال ایکس – پرشیا -ام وی ام – ولی به واقع بگم غیر از زانتیا که کلاسش فرق می کنه هیچ کدوم از خودروهای فوق راحتی ال 90 را نداره ، البته امتیازی که من بهش می دم کلی می باشد و با در نظر گرفتن تمام معایب و محاسن می باشد . حرف آخر اگه می خواهید حالشو ببرید و درآخر از نظر پولی هم ضرر نکنید ال 90 بخرید با هیچ ماشین دیگه ای تو این کلاس قابل مقایسه نیست نرم و راحت و تند و تیز و باقدرت و ایمن صفاتی که مختص ال 90 هست البته سعی کنید پارس خودرویی باشه . شک نکن ال 90 فقط لوگان برادر کوچک مگان
باربد
۲۲ فروردین ۱۳۹۳خدایی شتاب و نرمی لوگان به کل ماشینای ایرانی شرف داره عاشق موتورشم….دنده ها با اشاره انگشت جا میرن…..از اینجا تا آمل رو با۹.۷لیتر رفتم!!!!خداییش از همه نظر عالیه
ali
۲۴ فروردین ۱۳۹۳اصلا تندر 90 و سمند مقایسه نکنید چون قابل مقایسه نیستن سمند در برابر ال نود حرفی برای گفتن. نداره با خریدن سمند پولتون ریختین دور موتور سمند مال سی،سال پیشه ولی ال نود برای هفت سال پیشه شتاب ال نود با سمند اصلا قابل مقایسه نیست از لحاظ همه چیز ال نود ماشین فوق العاده ایه و سمند یک ماشین بی کیفیت و پر مصرف حتی نباید یک لحظه هم ال نود با سمند مقایسه کرد و سمند یعنی یک هرینه بیخود
آرین
۲۶ فروردین ۱۳۹۳سمند مثل گاریه و زود لش میشه و تندر نود توی اتوبان سمند براش مثل دوچرخسمند صفر از نمایندگی میاد بیرون هفتاد نوع صدا میده و سوهان روح میشه صندوق عقبش ام که باید کشتی. بگیری تا بسته شه صدای موتورشم که مثل اینکه خاور روشنه دنده یک و دوشم که باید تا گرم شه سفت جا میره تو حرکتشم که مثل اینکه پشت نیسان نشستی کولرشم که میگیری خوره بنزین داره. ترمزشم که میزنی هفتاد متر جلوتر میگیره صدای فنش ام که سپر باهاش میلرزه فوق العادس کمکاش ام که مثل گاری فقط میکوبونه خودروی باکیفیت
Mohammad
۲۷ فروردین ۱۳۹۳من نمیدونم اینکه میگن سمند زود لش میشه یا اینکه مثلا موتورش صدای تراکتور میده یعنی چی؟ نصف تاکسی های تهران سمند هستن و اکثرشونو که من دقت میکنم بالای 400 تا کار کردن لش که نشدن هیچی موتورشونم صدای تراکتور نمیده!!! حالا اینکه ال نود بعد از 400 هزار تا چه شکلی میشه رو نمیدونم.
مهدی
۳۱ فروردین ۱۳۹۳سلام. علت اینکه سمند بعنوان تاکسی و ماشین پلیس قرار گرفته خوبی اون نیست.در واقع به دلیل تحصیلات خوبی که این شرکت میده هست!
امیر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳تحصیلات نه تسهیلات :V
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز بعضی ها سبک رانندگیشون آفرود هست برای همین ال90 براشون مناسبه
Mohammad
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳لفظ آفرود بیشتر منو یاد جیپ، رنجروور یا لندکروز میندازه که هیچکدوم ربطی به لوگان داخل شهری ندارن.
Junior
۲۶ فروردین ۱۳۹۳محاصن هر یک از دو خودروی سمند و ال نود نسبت به همدیگه:
ال نود:
1- استفاده از تجهیزات با کیفیت و مونتاژ خوب قطعات به دلیل نظارت شرکت مادر.در نتیجه ممکنه دیرتر کارتون به تعمیرگاه برسه.
2- شتاب اولیه بهتر
3- مناسب برای مسیرهای شهری
سمند(EF7):
1- طراحی بهتر و زیبایی درونی و بیرونی
2- امکانات بیشتر
3- شتاب ثانویه بیشتر و سرعت نهایی بالاتر
4- قیمت مناسب تر (حدودا 7 میلیون ارزون تر از ال نود)
5- تعادل و هندلینگ بهتر در سرعت های بالا
6- مناسب برای مسیرهای بین شهری
از لحاظ فاکتورهایی مثل مصرف سوخت و ایمنی تقریبا در یک سطح قرار دارند…
مهدی.ع.ا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳من ماشین شرکت دستم بوده بترتیب سمند x7 مدل 86 و ال 90 صفر 92 که هرکدوم رو بمدت 6 ماه هر روز روندم توی مسیر کرج – تهران 80% و 20% مسیر کرج – قزوین. بدون جانبداری میگم چون هیچکدوم ماشین من نبودن. با دیدگاه آقای Junior کاملا موافقم بجز فاکتور مصرف سوخت که در مورد ال 90 بهتره. قطعا برای شهر ال 90 بهتره ولی برای اتوبان سمند.
بصير
۳۰ فروردین ۱۳۹۳اونایی که سنک سمندو به سینه میزنن همه سمند دارن و نمی خوان خودشونو ناامید کنن من خودم 405 دارم ولی با ال 90 و سمند هم رانندکی کردم با عرض معذرت از سمند دارها باید بکم سمند الاغه 405 قاطره و ال 90 اسب نزاد عرب اصلا از همه لحاظ با سمند قابل مقایسه نیست
Mohammad
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بصیر جون با شما موافقم اکثر دوستانی که از سمند تعریف می کنند، یا در حال حاضر سمند دارن یا قبلا این ماشینو داشتن بنابراین نظرات این دوستان بر اساس دانش و تجربه است(نه بر اساس شنیده ها، وهم، خیال، آرزو یا خصومت) بنابراین و با توجه به نظر جنابعالی این نظرات به واقعیت نزدیکترن.
رامین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
خدمت دوستای گلم عزیزان خودتو خسته نکنین ما خیابون استاد معین تعمیر گاه
نخصصی تعمیر خودروهای بنزینی داریم 27 نفر تعمیر کار مجربم اونجا کار میکنن
خدا وکیلی تو ایران بین ماشین های زیر 50 میلیون هیچ ماشینی از لحاظ
استحکام ودوام تندر 90 نمیشه خیالتون راحت جلو بندیش حرف نداره بر عکس
سمند . پژو و پرشیا که جدا برا ما نون آورن دم همتون گرم .
کوروش
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام… من سمند ef7 مدل 89 دارم و یه ماکزیما 88 اتومات تارنج قیمتی 50ملیون فقط سمند
amin
۳۰ فروردین ۱۳۹۳مردم ما خیلی مظلومن
10 ساله ایرنخودرو داره یه مدل ماشین به اسم سمند تولید میکنه و بهشون میده و هرروز فقط چراغاشاو عوض میکنه
و بعدشم میرن یه مدل ماشین فرانسوی میارن براشون تولید میکنن و به قیمت 40 بهشون میدن که تو اروپا فکر میکنم برای بدبخت ترین آدما طراحی شده
ali
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳قبول دارم.به حال این مردم باید گریست.
حامد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از همه دوستان یه راهنمایی میخوام اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم
من قصد دارم تندر 90 e1 مدل 88 که کاملا سالمه و هیچ مشکلی نداره رو بفروشم و یه تندر e2 صفر بگیرم به نظر شما کیفیت قطعات تندر تو این چند سال تحریم بد نشده یعنی کمبود قطعه باعث نشده از قطعات چینی استفاده کنن
ممنون میشم راهنمایی کنید
محمد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ال 90 بهترینه بهترین من 405/206/پارس/سمند/داشتم هیچکدومشون به ال 90 نمیرسه اشتباه نکنید فنی عالی/تعادل 20 شتاب هیجان انگیز/دوست داشتنی
رامین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
خدمت دوستای گلم عزیزان خودتو خسته نکنین ما خیابون استاد معین تعمیر گاه
نخصصی تعمیر خودروهای بنزینی داریم 27 نفر تعمیر کار مجربم اونجا کار میکنن
خدا وکیلی تو ایران بین ماشین های زیر 50 میلیون هیچ ماشینی از لحاظ
استحکام ودوام تندر 90 نمیشه خیالتون راحت جلو بندیش حرف نداره بر عکس
سمند . پژو و پرشیا که جدا برا ما نون آورن دم همتون گرم .
علی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من سمند دارم پس هستم :)
امیر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بنظره من همه خودروهای ساخت ایران دارای عیب ونقص های زیادی هستند واز سال 88به این طرف هم کیفیت قطعاط پایین تر از قبل شده-پس نتیجه میگیریم هیچ خودرویی 100درصد از خودروی دیگر برتر نیست_خوب سمند معمولی و ال ایکس سال دیگه تولید نمیشه پس معایبی که گفته شده بیشتر ماله سمندهای مدل پایین وموتور قدیمی یا پژویی-الان سمندEF7موتور المانی تولید میشه با سمند SEمعمولی_ازنظر ظاهرسمندEF7خیلی قشنگ تر از ال90هست ومخصوصا اگه کپ بشه و رنگش سفید یا مدادی وسرمه ای باشه_واتاق داخلش هم زیباتره هم به روز تر_ولی ال90اینگار قوطی و شبیه مکعب مستطیله واتاق داخلش مثل پراید131 وامکانات و اپشن خاصی هم نداره و یادمون نره که تا 2سال پیش فقط 2میلیون از پراید گرانتر بود اونم تیپ فولش و قرار بود بجای پیکان بازار را بگیرد_مشکل سمند موتور ومصرف سوختش بود که با موتورEF7المانی حل شده وخیلی کم مصرف وبا قدرت وشتاب شده_ال90همان بدرد تاکسی کشور ترکیه میخوره
علی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من خودم ازسال87 ال90 داشتم وبعد برای ماشین دیگه ای ثبت نام کردم.در حالی که الان یه سمند دولتی دارم از نظر سرعت وگیربکس سمند هیچ حرفی در برابر ال90 برای گفتن نداره اما لامصب این سمنده سرپیچ می تونی 140 هم باهاش بری در حالی که ال90 اینظور نیست جلو بندی ال90 خیلی کم به سر وصدا می افته طوری بود که من فقط یکبار اونم تصادف باهاش کردم عوض کردم اما سمند هی سروصدا می ده دادم تازه جلو بندی شو عوض کردن فقط یک هفته اول صدا نداد
كامران
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳قبلانا که 206 و پرشیا داشتم به علت نداشتن اعصاب رانندگی در ترافیک همیشه 2هفته2هفته تو پارکینگ خوابیده بودن اما الان یکسالی میشه که ال90 خریدم حداقل هر سه چهار روز یکبار میرم بیرون حداقل نیمساعتم شده چون ال90 واقعا لذت بخش و شیرینیه خیلی به آدم حال میده برخلاف پژو
علي
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳با L90حس SUV بهت دست میده،به این خاطر هست که پشت سمند و206 وپراید واسه آدم سخت میشه.لامذهب احساس نمیکنی پشت سدان نشستی. نعره دنده 2به3شبیه نعره زانتیاس.
ناصر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳لوگان واقعا دیوانه به تمام عیاره من خیلی خیلی از پارس و تیپ5قبولش دارم،با یه باک بنزین تا مشهد باهاش رفتم مصرف خیلی کمه با اینکه95000تا کارکرده هنوز اتاق ماشین کوچکترین صدایی نمیده شتابشم که کولاک میکنه،از دوستان اهل فن سوال دارم بنظرتون روغن ترمز و روغن هیدرولیک فرمان رو کی باید عوض کرد؟دمتون گرم هوای.ماشینتون داشته باشید چون به کل پژوها می ارزه
وحید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳تندر90 فقط از لحاظ کم مصرف بودن مورد تقدیر مردم قرار گرفته ولی سمند با داشتن چهره مناسب و امنیت و چادار بودن خیلی بهتر از تندره مخصوصا سورن elx
وحید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اخه علی جون اصلا پشت شاسی بلند نشستی که بدونی چه حسی میده که میگی تندر حس شاسی بلند میده
ali
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ال نود مدل 85 به صد تا سمند و 405صفر ارزش داره و سمند صفر مثل تندر نود هشتاد و پنج راه نمیره سمند یک ماشین بی کیفیت و بی خودی هستش و قابل قیاسی نیستش
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ال 90 یک خودرو روز اروپا می باشد و از نظر شتاب و کشش نسبت به خودروهای در سطح خود بالا تر ولی سمند قدیمی بوده و فقط از لخلظ تیپ در سالهای مختلف چراغهای آن عوض شده.
على
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳من خودم تمام مدلهاى206رو سوارشدم.سمندهم همىنطور ولى انصافا ال نود چىز دىگس
علی رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام من نمیدونم چرا آنقدر میگید تندر تندر شاید واقا سوار ای اف7 نشودید وقتی میرسه به200 بلند میگه این است خودرو ملی خیلی سواری خوبی داره تندر هم سوار شدم اونم خوبه ولی سمند ای اف 7 یکیه