مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
مهدی
۱۹ خرداد ۱۳۹۳آخه آریا جون قربون اون لپهای گوگولیت بشم تومثل اینکه فقط یاد داری بگی من مخالفم توکارتون بنر پسرجان من 20ساله پایه1دارم وکله تریلی fh12دارم که600میلیون قیمتشه پس این ازبعده ماشین فول امکانات سوارشدم وزندگی کردم توی ماشین بعدشم ال نودی که بنده سوارم تو ماشینای داخل عرض کردم بهترینه تورنج قیمت خودش مگه مااز ماشین خوب چی میخاهیم بعدشم که ال نود تیپ سدان تقریبا یه نیم شاسیه ساختار واصالت سدان همینه واقعا درست گفتی تراکتوره چون بغیرازشاسی بلندوال90 جراءت داری برو توساحل دریاتاخرخره میری توشن بنده شمالیم باال90 کوه جنگل رودخونه.دریا بهش تریلی جت اسکی میبندم من هر بلایی سره این ماشین آوردم منو روسفید کرده 40میلیون بیشتر که قیمتش نیست که ازش بخوام پروازم بکنه بهر حال من14400خریدم اگه خودتم بکشی توکته من نمیره ef7نمرش از 100سی است ال90 از100 نوده چون ال نوده اسمش روشه اول مگان دوم لوگان ال90 ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90ال90آریا جان پسره خوب سنگ سمند وبه سینه نزن ال90ال90ال90ال90ال90باشه
junior
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ال نود نمرش از 100 نوده اسمش روشه ال نود لوگان…
واقعا با این آنالیزهای دقیق و تحلیل های منطقی بعضیا، مو به تن آدم سیخ میشه>>>!!!
من دیگه قانع شدم آقا…
(حتما پراید 131 هم نمرش از 100، صدو سی و یکه)
بي طرف
۱۹ خرداد ۱۳۹۳شما داری لوگان رو با سمند مقایسه می کنی؟
میدونی این خودرو تو اروپا (آلمان و هلند و ترکیه و…) آمریکای جنوبی، آسیا، اقیانوسیه به عنوان ماشین به روز تولید میشه؟
سمند اونوقت ماشین حساب میشه، خودرویی که با دستکاری پلت فرم نا امن و قدیمی 405 انجام شده و هر چیش از یه جایی هست؟
خودرو که فقط موتور و ظاهر نیست، طراحی مهندسی، امنیت، دوام، ….
چرا تندر های قدیمی پس از گذشت 7-8 سال که سوار میشی هیچ صدایی ازش نمیاد و هیچ تعمیر جلوبندی و کمک و…. نمیخواد
این یعنی تکنولوژی که شما رو بی نیاز از تعمیر کنه و با کیفیت مواد ساخته شده ( تو جدول کیفیت هم که سمند همیشه جز آخریهاست)
شما درب تندر رو از فاصله 50 سانتی ول کن ببین چطور بدون هل دادن بسته میشه؟ و کلی مطلب دیگه
اینکه ایران خودرو اسم پلت فرم تغییر سنگین شده رو گذاشته سمند دلیل نمیشه به عنوان یک خودرو دیگه بهش نگاه کرد
ترمز بوش 8 رو فقط مگان و لوگان دارند تو محصولات تولید داخل تست تصادف سال 2005 با 3 ستاره، ایربگهای استاندارد (نه برداشته شده از یک ماشین دیگر) که برای همین خودرو طراحی شده و و و … که همه اینها یعنی امنیت شما و خانوادتان؟ واقعا چه چیزی از این مهمتر
متاسفانه تصادف پراید با سمند
http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
اینجا هم ببین 0 تا 180 این خودرو که با این بازده مصرف فوق العاده پایین میده
http://www.aparat.com/v/18UDw
میدونی همه اینها معنیش چی میشه؟ تکنولوژی سال 2005 اروپا (شرکت رنو) ولی از مال و جون خودمون و خانوادمون بگذریم تا آشغال های ایران خودرو رو سوار شیم که اصلا با این توضیحات این ارابه مرگ ارزش خریدن رو داره؟؟
aria
۱۹ خرداد ۱۳۹۳همین که مالکان ال90 بدون اینکه با ای اف 7 رانندگی بکنند ازش بد میگن نشان دهنده منطق شان هست که میخوان به هر شکل حتی خراب کردن بی دلیل بقیه اون قوطی چهار گوش روغن نباتی که مردم با دیدنش ناخواسته قهقه سر می دهند را خوب جلوه بدهند. این ال 90 قرار بود بجای پیکان و قیمت بین پیکان و پراید بیاد (بقول مدیر وقت شرکت ایرانخودرو) که با تبلیغات کورکورانه برخی شرکت قیمتش رو بالا تر از همه خودرو ها برد. تا حالا فکر کردید چرا قیمتش یه دفه اینقدر بالا رفت ایا دلیلی غیر از این است که من گفتم. یه ذره فکر کنید
reza
۲۵ خرداد ۱۳۹۳آریا جان آخه اگه این ملت اهل فکر کردن بودن حال و روزشون این نبود!
ممکن اونایی که تازه ال90 خریدن و ماشین سوار شدن ازش طرفداری کنن! ولی همه اینو یادشون هست که تا سال 90 تندر از ef7 ارزونتر بود. اما بعدش یه دفعه گرون شد و طرفداراش شروع کردن به کل کل با بقیه (قبلش خجالت می کشیدن) همه هم میدونن دلیل گرونتر شدن فعلی تندر فقط به خاطر تحریماست نه به خاطر کیفیتش، آخه مگه نسبت به سال 90 آپشنی بهش اضافه شده که قیمتش از سمند رفته بالاتر؟؟!!
به نظر من سمند ef7 زیر 50 میلیون رقیب نداره.
aria
۱۹ خرداد ۱۳۹۳ef7 سالار بی رقیب سرعت درجاده بین خودروهای زیر 90 میلیون تومان با 215 کیلومتر. با کنترل بسیار عالی در همین سرعت .اینه که حرص ال90 یها رو در اورده . با اون قیمت بالا ال90
گزارش كيفي خودروها
۱۹ خرداد ۱۳۹۳گزارش کیفیت خودروها فروردین 93
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳3,327 بازدید0 دیدگاهدسته بندی : خودروسازان داخلی
در فروردین ماه سالجاری 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای گروه سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.
در بخش سواری شاهد کاهش 4 درصدی تیراژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل هستیم. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد کیفیت خودروهای سواری ساخت داخل میتوان به عدم ارائه آمار تولید جهت ارزشیابی محصولات، توسط دو شرکت سایپا و سایپا کاشان علیرغم تولید خودرو در این دو شرکت اشاره نمود.
در این ماه سالجاری، 17 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 14 مدل از آنها در سطح کیفی خیلی خوب و 3 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتهاند.
کیفیت خودروها فروردین 93
بهبود نمره منفی خودروهای سواری در بخش های فنی و عملکردی ، تزئینات و مونتاژ و بدنه
به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، به دلیل خارج شدن خودروهای تولیدی شرکت های سایپا و سایپا کاشان از جدول رده بندی کیفی خودروهای سواری در بخش های عیوب فنی و عملکردی، تزئینات و مونتاژ، بدنه میانگین نمره منفی خودروهای سواری، به ترتیب 9.3 ، 10 و 11.9 درصد بهبود یافت. قابل ذکر است که خودروهای سایپا X131 و X132 تولیدی شرکت سایپا در اسفندماه 92 در ردههای پایین جدول رده بندی کیفی قرار گرفته بودند.
در ماه جاری در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای MVM530 و سایپا X131 پارس خودرو، در بخش تزئینات و مونتاژ خودروهای پژو 405 ، MVM110 و MVM315 و در بخش بدنه هم خودروهای سایپا X131 پارس خودرو و MVM110 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند.
در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 26.6 درصد تنزل یافت که عمدتاً مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای تولیدی شرکت مدیران خودرو می باشد. همچنین خودروهای لیفان X60 ، MVM110 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری در ماه جاری بهبود کیفی 5.7 درصدی داشته است.
تندر 90 دارای 20 نمره منفی
سمند دارای 52 نمره منفی
منبع خبر : عصرخودرو
علت برتري ال90
۱۹ خرداد ۱۳۹۳با سلام میدونین واقعیت چیه چرا اینقدر استقبال از ال90 با اینهمه دشمنی و کارشکنی روز به روز بیشتر میشه
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم – بدون شک بهترین گیربکس و دنده تو این رنجه و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر که باعث لذت بیشتر رانندگی میشه
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره. (به طوریکه وقتی از پشت سمند میای و ال90 میرونی دفعه اول که ترمز میگری باید مواظب باشی نری تو شیشه اینقدر قدرت ترمز ال90 نسبت به سمند محسوسه)
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه ولی دنده 3 و 4 ال90 تو سر بالای کولاک میکنه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
تو سمند انگار تو چاله نشستی
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .
طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست./ ..
junior
۲۰ خرداد ۱۳۹۳فکر کنم تو این 98 صفحه یه 200 باری این کامنت رو Copy/Paste کرده باشی، خسته نمیشی؟
ناشناس
۲۰ خرداد ۱۳۹۳متاسفم واست اریا شما عفت کلام نداری هنوز بلد نیستی چجوری باید حرف بزنی من خوب میشناسمت از همون قبلا که میومدیم اینجا در مورد این دو ماشین نظر میدادیم تو از همون موقع فقط قصدت توهین بود به کسایی که ال90 دارند الانم هنوز این عادت زشتتو ترک نکردی
NASHENAS
۲۰ خرداد ۱۳۹۳جناب aria بارها جواب شما به صورت منطقی داده شده ولی فایده ای نداره همش با توهین و فرافکنی میخواهید حرف خودتونو رو ثابت کنید به شما گفته شده بود شما دنبال قیافه هستی ما هم
دنبال :
سیستم فنربندی بهتر
تعلیق و فرمان بهتر
سیستم موتور و انتقال قدرت بهتر
ترمز بهتر
تجهیزات الکتریکی بهتر
صداهای غیرعادی بدنه کمتر
عدم نفوذ آب و رنگ
مصرف سوخت بهتر
شتاب بهتر
ایمنی بیشتر
تکنولوژی به روز تر
کیفیت ساخت بهتر
که فکر میکنم برای انتخاب یک خودرو فاکتورهای بسیار بسیار مهمیه باشه ضمن اینکه اگه قیافه ال90 به قول شما زشتر ازاین هم که شما میگید باشه (که من قبول ندارم چون مثل سمند خز نیست) باز هم انتخاب به مراتب بهتر و عاقلانه تری نسبت به خودروهای بی کیفیته
ضمن اینکه باید دید انتظارمون از ماشین خوب چیه ؟
قیافه – حرف مردم – پز دادن – کل کل کردن
یا مواردی که من بالا اشاره کردم؟
به هر حال خودرو یک وسیله است برای آسایش انسان و انسان برای برآورده کردن یکسری از خواسته هاش از اون استفاده می کنه
برای شما متاسفم که آمار غلط میدید (حدس و گمانهای
خودتون رو به عنوان آمار ارائه نفرمائید)
تا اونجایی که من تحقیق کردم ال90 یکی از محصولات موفق شرکت رنو بوده که آمار فروش بسیار خوبی تو سراسر دنیا داشته و جز محصولات سود آور این شرکت بوده ضمن اینکه به دلیل سطح رفاهی و توانای خرید بهتر مردم فرانسه ، گزینه های بهتر شرکت رنو تهیه شده
r-o
۲۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام ..ال 90 به نظرم از تمام ماشینهای ایرانی سرتره از هر نظر میگم ..اگه قیافشو میگین به نظرم اون هم میشه خشکلش کرد…تعجب کردم سرعتشو بعضی سایتا زدن 183 تا حداکثره …..ولی من با ماشینم 205 هم رفتم اونم با قطعات فابریکش ….سرعت 0 تا 100 هم بارها اندازه گرفتیم بین 9.2 تا 9.5 بوده ………بلاخره خواستم یه اماری بدم …
afshin
۲۱ خرداد ۱۳۹۳به عنوان کسی که هر دو ماشین رو داشتم میدونم که بستگی به شرایط مصرف کنندش داره اگه بیشتر تو رفت وآمدهای بین جاده ای هستی و طاقت بعضی خرابی ها رو هم داری سمند گزینه بهتریه و اگه رفت و آمدهات داخل شهریه و مسافرتهای طولانی نداری ال 90 سیستم فنی این ماشین ظاهرا جوریه که 4-3 سالی بی دردسر کار میکنه ولی چندتایی مثل خودم از صندلیش ناراضین و من که ماشین رو 15 با اقساط گرفتم ولی نیاز هست رو طراحی داخلش کار بشه الان چینی ها باسیستم فنی ضعیفتر طرح داخلی جذابی دارن .
reza
۲۲ خرداد ۱۳۹۳همه به خاطر صدای خوشگل موتورش ال90 رو دوست دارن وگرنه سمند خیلی بهتره
دیندار
۲۳ خرداد ۱۳۹۳خودرو که تعریف نداره مردم پسرشون رو نمی تونن تعریف کنن شما خودرو اون هم از نوع ساخت ایران را برای چه این همه سنگشو به سینه می زنید
پول بی زبونو دایده ویه ماشین خریده اید سوارش بشین دیگه چه کار با کیفیت دارین من که لوگان دارم سه ساله فقط بنزین وروغنشو می ریزم خدارا شکر هنوز به مکانیک و نمایندگی به خاطر مشکل فنی راهم نیفتاده
hamid
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام به دوستان عزیز
من یه چند صفحه ای از نظرات دوستان را خوندم، واقعا جالبه که همون چیزی که در جامعه دیده میشه این جا هم هست!! و اون چیز دهن بین بودن مردم ایرانه! طرفدارای ال90 یا سمند یا 405 یا … به خاطر اینه که خودشون این ماشینو دارن ازش طرفداری میکنن! شما از هر کی بپرسی چرا میخوای ال90 بخری؟ میگه آخه همه تعریف کیفیت موتورشو میکنن! حالا این “همه” کیا هستن؟ همونایی که فقط ال90 سوار شدن! یا میپرسی چرا میخوای سمند بخری میگه چون همه تعریف میکنن تو جاده راحته و …، حالا از کی پرسیده؟! از اون که سمند داره! خوب معلومه! اینجوری که نمیشه ماشینا را مقایسه کرد؟
هر کسی باید ببینه از ماشین چه انتظاری داره؟ میخواد برای داخل شهر یا خارج شهر؟ قیافه ماشین براش مهمتره یا کیفیت فنی(ش)؟ شتاب براش مهمه یا حداکثر سرعت؟ و…
به نظر من تیپ فکری و روانی طرفدارای هر ماشینی با هم خیلی فرق داره واین باعث میشه برن طرف اون ماشین نه خوب یا بد بودن اون ماشین! انصافا میدونیم ماشینای تولید یا مونتاژ ایران به درد نمیخورن و همشون کم و بیش عیبهای فنی یا ظاهری دارن و همیطور خوبیهایی هم دارن.
هم سمند هم تندر هردوشون معایب و محاسنی دارن که طرفدارای خاص خودشونو جذب میکنن.
به هر حال دوستان عزیز این دلیلی نمیشه مثل بچه ها که کل کل میکنن و اسباب بازیهاشونو به رخ هم میکشن شما عزیزان اینجا به طرفدارای خاص یه ماشین توهین کنید! نذارین اونهایی که هدفشون توسعه فقر فرهنگی در این جامعه هست به مقصودشون برسن!
من خودم سمند ef7 مدل 90 داشتم و اعتراف میکنم برای روغن ریزیش اذیت شدم تا بالاخره رفع شد بعدش مجبور شدم بفروشمش و حالا هم دوباره یه سمند ef7 مدل 91 دارم و از رانندگی باهاش لذت میبرم چون در رنج قیمتی خودش خوبه و قیافه اونو دوست دارم و نرم و راحته، و نسبت به پولی که براش دادم ازش راضیم.
البته دوستم هم ال90 داره و از ماشینش تعریف میکنه به خاطر کم مصرف بودن و دیر خراب شدن قطعاتش و … من هم پشت ماشینش نشستم شتابش خوبه و کم صداست.
در کل باید بگم هردومون از ماشینامون راضی هستیم دلیلی نداره که به هم توهین کنیم چون انتظارات هر کسی از ماشین، فرق میکنه.
موفق باشین، انشالا که هر کس سوار هر ماشینی هست، همیشه به سلامتی سوار بشه.
junior
۲۳ خرداد ۱۳۹۳مقایسه سمند LX EF7 و تندر 90
زیبایی
بحث ظاهر شاید به گفته برخی سلیقه ای باشد ولی ما اینجا کاری به سلیقه شخصی نداریم و نسبت به استاندارد ها ی زیبای مقایسه را انجام خواهیم داد.
در سمند به علت شیب های ملایم در کنار و جلوی خودرو شاهد برتری بهتری نسبت به تندر 90 با خطوط عمود و تند در تمامی قسمت ها میباشیم.
آیرودینامیک
سمند از لحاظ ایرودینامیک و همچنین تعادل در سر پیچ باز هم از تندر برتر میباشد. تندر 90 بدلیل ایرودینامیک ضعیف تر سرعت نهایی کمتری نسبت به سمند دارد.
شتاب
در شتاب 0 تا 100 تندر 90 خودش را موفق تر نشان داده و با حدود 3 ثانیه اختلاف برتری را اذان خود میکند. ناگفته نماند سبکتر بودن تندر و همچنین هماهنگی خوب گیربکس باعث این برتری میباشد.
مصرف سوخت تندر 90 با اختلاف 1 لیتر در 100 کیلومتر برتری خود را نشان می دهد. البته شایان ذکر هست موتور تندر 90 از 1600 سی سی بهره میبرد و سنمد EF7 از موتور 1700 سی سی.
موتوری
از لحاظ موتوری هر دو خودرو موتور مناسبی بهرمند هستند ولی در سمند EF7 موتور با امکانات بهتری و جدیدتری ارائه شده که می توان به cvvt اشاره کرد که باعث راندمان بهتر موتور خودرو می شود. این سیستم در ماشین مگان بکار رفته ولی در تندر 90 خبری از آن نیست.این مکانیسم باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا ۱۰ درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :
۱- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
۲- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
۳- بالا نگاه داشتن گشت آورد در دور های مختلف موتور
۴- افت میزان مصرف سوخت
۵- افت میزان آلودگی .
ایمنی
از لحاظ ایمنی هر دو ماشین 3 ستاره را دریافت کرده اند.(البته در مدل دو ایربگ برای هر دو خودرو)
جمع بندی کلی:
در سمند EF7 ترمز ها ارتقا یافته ( دیسکهای بزرگ تر- پوستر قوی تر ) و بهتر عمل میکند.
در سمند EF7 سیستم مالتی پلکس وجود دارد که در تندر وجود ندارد.
قطعات سمند EF7 ارزان تر و فراوان تر میباشد.
برتری سمند EF7 در امکانات نظیر سنسور دنده عقب – مولتی پلکس – آینه های برقی جلو – و…
تندر90 موتوری با کیفیت دارد که باعث شده اکثر تندر سوارها را تقریبا راضی نگه دارد ولی در اتاق خودرو بسیار کم کاری شده و از لوازم با کیفیت پایین استفاده شده و از تجهیزات اضافی خبری نیست.
در مورد سمند EF7 هم می توان گفت موتوری مناسبی را دارا میباشد که از شتاب و قدرت مناسبی برخوردار میباشد. سمند در اتاق خودرو از کیفیت بهتری برخوردار بوده و نرمی بهتری نسبت به تندر 90 دارد.
موتور سمند EF7 از لحاظ آلایندگی توانسته EURO IIII را کسب کند و این نشانه خوبی از بروز بودن موتور این خودرو میباشد چرا که موتور ال 90 EURO III را کسب کرده.
لازم به ذکر میباشد سمند قبل از بالا رفتن دلار گرانتر از تندر 90 بوده ولی با بالا رفتن قیمت دلار قیمت تندر 90 گران تر از سمند شده و دلیل آنکه سمند ارزان تر میباشد فقط خودروی ملی بودن آن میباشد نه کیفیت یا برتری تندر 90 .
مهدی آزاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۳این کل کل کردن نه تنها ضرری نداره بلکه مفیده فایده است چون هرشخصی بنا بر تجربه شخصی خودش اونهارودرغالب کلکل به دیگران انتقال میده واین مجموعش میشه نتیجه ای که فرد باید به اون خواستش برسه مردم باهوشن این نیست که فقط به حرف من یادیگری اکتفاکنن.مانظرمون وانتقال دادیم وگفتیم اگه تجربه بیست 30سال رانندگی بنده روبخواهید من میگم ال90درمقابل سمند طلاست حالا هرکسی دوست داره بره سمند سوار شه به ماچه ما ال 90سواریم ماشین بعدیمم مگان سوار خواهم شد در ایران اول مگان دوم لوگان پولم نمیرسه فعلا فراری باکستر یامازراتی سوار شیم فعلا همینی که پولمون میرسه رو عشقه پس تورنج پولیمون بهترینشو سوار میشیم که اونم تندره90 وسلام
مهدی آزاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۳تندر90………….لوگان……تنها خودروی استاندارد در……ایران. تندر مثل تفنگ برونینگ.دیانا.رمینگتون.والتر میمونه……..سمند هم که خودتان قضاوت کنید فقط زرم زیمبو براش گذاشتن بچه ها خوششون میاد.ال90یعنی کاتر پیلار .ولوو.نشکن نشکنه لامصب.
junior
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ای کاش یه کم فنی تر و منطقی تر تندر رو توصیف میکردی.
مصطفی
۲۳ خرداد ۱۳۹۳سلام خدمت همه دوستان!
مقایسه این دو خودرو چند نتیجه جالب داره که به نظرم بد نیست با هم یه مروری بکنیم :
1. هر دو خودرو مزایا و احتمالا معایب خاص خود را دارن. بنابراین هرکدام برای شرایط خاص مناسب تره. مثلا کسی که تردد داخل شهری زیاد تر از حد معمول داره و مصرف سوخت براش مهمه طبیعتا تندر90 رو انتخاب میکنه ویا کسی که یک بار سابقه تصادف داشته و یا در مسیر های خطرناک رفت و آمد میکنه بنا به تجربه عینی در کشور ما احتمالا سمند رو در نظر می گیره.
2. گاهی خودرو ایده آل یه چیزه و خودرو دوست داشتنی یه چیزه دیگس. اگر منصف باشیم و بخواهیم رعایت حقوق مصرف کنندگان و مشریان خوبی چون شما را بکنیم باید خودرویی بهتر از سمند و تندر 90 عرضه کنیم. فرض کنید خودرویی با استحکام و تعادل و راحتی سمند و نرمی و کم صدایی و کیفبت موتور تندر 90 (البته به قول خود شما عزیزان) و البته ارزانی خودروی ……. داشته باشیم . طبعا هر دو گروه طرفداران سمند و تندر 90 جذب می شوند و بازار خودرو فوق بیشتر می شود . این نکته می تواند مد نظر خودروسازان هم قرار بگیرد .
3. اگه یه کمی با هم مهربان باشیم اون وقت واقعیت ها را بهتر دریافت می کنیم . مثال …
تندر نود در خلال سالهای 2004 تا 2012 در سایر کشورها عرضه شده و خود کارخانه سازنده هم برای تداوم فروش آن اقدام به اصلاح ظاهر بیرونی و ارتقا زیبایی با حفظ قیمت و کیفیت کرده است . سازنده ایرانی سمند هم یا طراحی سورن و دنا به همین فکر افتاده است (تا درصد موفقیت چقدر باشه ؟؟). لذا بهتره به جای پرداختن به چالشهای آزاردهنده خوب هستش که راههای اصلاح عیبهای این دو خودرو مطرح بشه .
4. ای کاش صنایع دیگه هم دلسوزانی مثل شما داشت . به نظر من سرمایه صنعت خودرو ما بیش از هر چیز افراد با تجریه ای مثل خود شما هستند . پس قدر خودتون رو بدونید و در کنار همه مشکلات خودروها ، مواظب خودتون و خانوادتون باشید . آمار تصادف در کشور ما خیلی بالاست .
قربان همه شما .
//
۲۴ خرداد ۱۳۹۳فقط خدمت دوستان عزیز که به درستی از ماشینهائی که کم یا زیاد ریشه در صنعت خودروسازی اروپا دارند حال چه رنو و چه پژو در زمانی که شما دارید با هم کل کل میکنید و صفات منفی عجیب و غریب به ماشینهای همدیگه نسبت میدید چینیها با ماشینهای بی کیفیت خودشون و با کمک یه عده بلندگو در حال گرفتن بازار هستند و به ایران خودرو و سایپا با هر نوع ساخته ائی چه ویتارا چه تندر چه سمند و مابقی میگویند فرغون ساز و هم ال90 را و هم سمند را میکوبند .برید و در تایپیکهای اونها از ماشین خودتون دفاع کنید .اینجا دیگه اینقدر تکرار شده این صحبتها همه جیک و پوک این 2ماشین دستشون اومده .بس کنید انسان چقدر میتونه راکد باشه و چندین سال یه حرف رو هی تکرار کنه.
مهدی آزاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۳juniooooor جون شما که فنی مهندس کپی کارشناسی میکنی یه مقدار در کپیهات عامیانه تر ومنطقی تر به ارزیابی این دو خودرو بپرداز تامردم خودشون قضاوت کنن .احتمالا شما مدیر خط تولیده قوطی کنسروی بنام سمندef7 هستید خدا هدایتت کنه.باجون مردم بازی نکنین دادا.
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۹۳فکر کنم آقا مهدی یه EF7 یه جائی بد جور حالتو گرفته!!!
چون من هر دو تا ماشینو دارم ال 90 ماشین خوبیه فقط واسه خراب نشدن ولی به هیچ عنوان رقیب EF7 در سربالائی های کوهستانی و سرعت های بالای 120 نمیشه در ضمن ال 90 تعادل جالبی هم نداره یه خودروی شهریه بیشتر
reza
۲۶ خرداد ۱۳۹۳اتفاقا مردم خودشون قضاوت می کنن، به هر کی بگی ال90 پخ میزنه زیر خنده!
زشت ترین فرغونی که تا حالا دیدم!
iran
۲۶ خرداد ۱۳۹۳این ادبیات نظر دادن آقایان reza -ARASH- محمد چقدر شبیه ARIA شده جالبه همشون هم بحث EF7 رو میکنند ( ماشین ARIA)
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۳آقای ایران عزیز گفتم هر دوتا ماشینو دارم فرقی هم واسم نمیکنه بگند این خوبه یا اون ولی نکنه مهم اینجاست که باید به ارزش های بقیه احترام گذاشت آقا مهدی آزاد متاسفانه با توهین مطالبشو بیان میکنه در صورتی که باید واقعیات رو گفت تا مطالب ارزشمند باشه کسی که قصد خرید یکی از این دوتا ماشینو داره کامنتارو که میخونه یه چیزی دستگیرش بشه تا بتونه تصمیم بگیره با شرایط خودش کدوم واسش بهتره نه اینکه بعد از صرف کردن چندین ساعت وقت فقط ببینه صاحبان این دو خودرو فقط به هم توهین میکنند و قصد کوبوندن دیگیرو دارند
آرش
۲۵ خرداد ۱۳۹۳من نمیدونم چرا باید بعضی ها یه ماشین اقتصادی-ارزان اروپارو که توسط داچیای رومانی(کشور اروپای شرقی) تولید میشه(به نمایندگی از رنو) رو تا این حد بالا ببرند.
– ماشینی که توی طراحی و قیافه از ماشینهای چینی هم پایین تره
– ماشینی که قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان (قابلیتی که پژو 405 ده 80 میلادی داره) رو نداره.
– ماشینی که راهنمای چپ یا راست رو که میزنی توی صفحه کیلومتر معلوم نیست راهنمای چپ رو زدی یا راست! مثل رنو PK و رنو قدیمی ها فقط یه چراغ روشن میشه.
– ماشینی که به علت نسبت ارتفاع به عرضش شدیدا مستعد چپ کردنه
– ماشینی که کیفیت و مدل داشبوردش از پیکان 47 بی کیفیت تر و بی ریخت تره.
– ماشینی که میزان ورود سر و صدای موتور و بیرون به درونش شمارو یاد پراید میندازه.
تنها، تاکید میکنم تنها مزیت ال90 موتور 16 سوپاپ 105 اسب بخاریشه که اونم در بین موتورهای مرسومی مثل TU5 (با 110 اسب بخار قدرت)و ef7 (با 114 اسب بخار قدرت)حرفی برای گفتن نداره.
واقعا چقدر بازار ماشین ایران افتضاح شده که برای ماشینی که توی کشوری مثل ترکیه عین پیکان حتی پایین تر بهش نگاه میکنند اینجا 98 صفحه براش نظر نوشتند و از اون بدتر بعضی ها توهم لامبرگینی گالاردو باهاش زدن!
کوروش
۲۶ خرداد ۱۳۹۳آقا آرش یعنی شما ایران خودرو رو از داچیای رومانی برتر میدونی میدونستی داچیای رومانی رو خودرو ساز بزرگی با بیش صد سال سابقه خودروسازی، یعنی رنوی فرانسه سالها خریداری کرده
میدونستی سمند شتر گاو پلنگ ایران خودرو هنوز که هنوزه تبدیل به یک خودروی استاندارد نشده که بخاد توی خط تولید حتی پست ترین کشور اروپایی قرار بگیره
فرافکنی تا کی !!!
به هر حال هر چقدر شما بجه گانه از ال90 بد گویی کنی نتیجه عکس میگیری چون اون چیزی که برای مردم مهمه کیفیت و عملکرد ماشیناست که ال90 برتری محسوسی نسبت به سمند بی کیفیت داره
ناشناس
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ارش جان شما که میگی طراحی ال90 مال شرکت داچیاست ایا طراحی موتورشم مال داچیاست؟ توجه داشته باش منظورم اوناییه که توی ایرانن ها نه اوناییی که توی کشور رومانی بوده اخه من هر چی تو اینترنت گشتم همه سایت ها نوشته بودند طراحی موتور k4mمال شرکت رنو هست بعدشم خودت داری میگی ماشین اقتصادی پس از یه ماشین اقتصادی نباید انتظار لوکس بودن رو داشته باشی که میگی داشبوردش قیافه جالبی نداره البته شاید داشبوردش خوش قیافه نباشه ولی به نسبت رقیباش بی کیفیت هم نیست و درسته که موتور تی یو 5 اسب بخارش بیشتره البته دقیقا 108 اسب بخاره نه 110 ولی گشتاورش از موتورk4mکمتره تو سایت ها گشتاورش رو 148 اعلام کردن بعدشم فقط مشخصات روی کاغذ مهم نیست ماشین باید توی عمل هم خودشو نشون بده اگه اینجوره که ام وی ام 530 139 اسب بخار قدرت داره و باید از پس همه ماشینای هم قیمتش بر میومد ولی میبینی که در عمل اینجوری نیست
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۳تندر مشکی از نظر ظاهر و کلاس واقعا زیباست تندر خیلی ماشین خوب و نرم و تیزیه من از پارس و تیپ5 بیشتر قبولش دارم درسته زانتیا از تندر بهتره اما تندر انصافا جادارتر و ایمن تر و کم مصرف تر از همه ی این ماشینا هستش.شتابش که تو جاده و سربالایی حرف نداره.موتورشم که موتوره مگانه و مرگ نداره واقعا میشه گفت بهترین خودروی ایرانیه
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۳شایان جان خیلی متعصبانه حرف میزنی توی خوب بودن ال 90 حرفی نیست ولی بهترین نیست هرکی یه سلیقه ای داره موتور EF7 اگه نیفتاده بود تو تحریما و با کیفیت اول زده میشد الان یکی از پر طرفدارترین ها بود متاسفانه بی مدیریتی مسئولان ایران خودرو این موتورو یکم بد نام کرد ولی از لحاظ تکنولوژی و نرم بودن واقعا موتور خوبیه البته من شنیدم اینایی که الان میزنند خیلی بهتره شده و قابل اطمینان هستند
قبلا گفتم هر دوتاشو دارم هر کدومشون یه جاهائی بهت حال میده یه جاهائی حالتو میگیره پس نمیشه با تعصب گفت این خوبه یا اون
بهرام
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام به همگی شما مخصوصا سایت خوب پدال من کلی از سایتاروچک کردم همه پست هارو خوندم بچه ها خسته نباشید،من۳سال تیپ2 چندماهیم تیپ5الانم وی هشت دارم که خیلی ام دوسش داشتم ازوقتی ال90اومد به همه میگفتم ال لگن چون فقط فکرمیکردم ماشین خودم شاخه و اصلا ازال90 خوشم نمیومد تااینکه دوستم که تو شاهروده ال90خرید و امروز اومد پیشم همون اول زدم تو ذوقش که پارسelxات فروختی اینو گرفتی!؟شروع کرد به تعریف اما من توکتم نمیرفت به اصرارش نشستم پشتش تا دوربزنیم اولش خوشم نیومد اما وقتی باهاش دورزدم ووووووو چشام چهارتاشد عجب ماشینیه اصلا فکرشو نمیکردم سواری مینی شاسی رو میده پدال ها نرم فرمون و ترمز دنبه و عالی شتابش که مثل جت بود تا140تا باهاش رفتم اما انقدر اتاق و موتورش سایلنت بود که کیف میکنه آدم،برام تعجب آور بود رفیقم میگفت مصرفش تو جاده۶و توشهر۸ونیمه خداییش عاشقش شدم الان صفرش چنده؟ بخدا پژو درمقابلش حکم گاری رو داره.باتشکر و سپاس از پدال گل
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۳چند نکته آقا بهرام
1- اون دوستتون واقعا پارس ELX داشته و حالا از ال 90 خوشش اومده؟؟اگه پارس معمولی بوده حق داره ولی پارس ELX خیلی متفاوت تر از این حرفاست و اگه ماشینش مشکل نداشته اشتباه بدی کرده عوضش کرده با ال 90
2- به قول خودتون تا قبل از سوار شدن به ال90 دید بدی بهش داشتین پس بهتره یه بار هم سوار یه EF7 البته بنزینی بشید تا موتور اونم تست کرده باشید تا 140 که واسش سهل تا 220 پر کنید و تفاوت رو حس کنید
3- بزرگترین مشکل ال 90 الان قیمتشه که با پولی که میدید اصلا نمی ارزه شما داری حدود 40 میدی که حتی یه تهویه مطبوع هم نداشته باشی با قیمت ال 90 گزینه های دیگه ای هست که در انتخاب ال90 کمی به تردید میافتید
4 – گفتید پژو حکم گاری رو داشت خب این یه حرف غیر فنیه پژو یه شرکته یعنی شما باید دقیقا یه مدل از پژو رو بگی مگه نه الان (خیلی بالا نمیرم)همین پژو 407 قابل مقایسه با ال90 هست؟؟؟بعدشم هیچ موقع به چیزی توهین نکنید چون واسه کس دیگه ای با ارزشه
بله اگه با پژو 405 مقایسه کردید ال90 خیلی سره و 405 هم ویژه گی های خودشو داره که تو این بازار تونسته موقعیتشو حفظ کنه
5- اگه واقعا قصد خرید ماشینو دارید چیز خاصی بهتون پیشنهاد نمی کنم ولی بیشتر تحقیق کنید با یک بار نشستن پشت یک ماشین نسبت بهش قضاوت نکنید(نمی خوام بگم ال 90 بده)بیشتر به کاربری خودتون نگاه کنید شهریه یا جاده ای ؟تعداد چند نفر مسافر دارید؟و . . . و ازهمه مهمتر چقدر میخواهید هزینه کنید و در مقابل هزینه ای که کرده اید چه بدست می آورید
ناشناس
۲۶ خرداد ۱۳۹۳محمد جان حرف شما درسته از صحبتاتون معلومه ادم متشخص و منطقی هستید من خودم ال90 دارم ولی بنظرم دیگه قیمتش خیلی زیاد شده البته قبلا قیمتش واقعا مناسب بود یادمه زمانی که ال90 تازه وارد ایران شد ماشین کاملی بود نسبت به رقباش دو تا ایربگ و ترمز ای بی اس و ای بی دی یه موتور 16 سوپاپ 105اسب بخاری کم مصرف با قیمت 13 تومن البته مدل e2این در حالیه که اون زمان پارس معمولی حدود 17 تومن بود ولی ای بی اس و ایربگ نداشت و موتورشم که تکنولوژی ساختش از ال90 پایین تر بود و اون زمان بود که من ال90 رو انتخاب کردم و بنظر خودم اون موقع واقعا بهترین انتخاب بود تو اون رنج قیمت در مورد پارس ای ال ایکس که گفتی بهتر از ال90 هست من میگم قبول دارم ولی نه توی همه زمینه ها مثلا پارس ای ال ایکس قیمتش بالاتره ولی متاسفانه ایمنی تصادفش بنظر من پایین تره یا مثلا عملکرد ترمزاش ضعیف تره بنظر من البته در کل خواستم اینو بگم که حرف محمد جان رو تایید میکنم ال90 ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت ببخشید اگه از بحث اصلی منحرف شدم و در مورد پارس هم نظر دادم معذرت میخوام از همه دوستان فقط خواستم جواب محمد جان رو بدم
ناشناس
۲۷ خرداد ۱۳۹۳برادر عزیز و محترم پارس ELX چهار چرخ دیسکی هست و ال90 چرخ عقب کاسه ای
الان دیگه هیچ خودرو ساز مطرحی ترمزهای عقب رو کاسه ای نمیزنه، چجور میگید پارس elx ترمزهاش از ال90 ضعیف تره؟؟؟ استاپ لاین و زمان توقف هر دو خودرو رو ببینید تا دستتون بیاد.
اصلا میدونید تفاوت ترمز دیسکی و کاسه ای چیه؟! بابا یکم مطالعه کنید بخدا کسی اینجا تفنگ پشت سرتون نذاشته که حتما نظر بنویسید.
ناشناس
۲۷ خرداد ۱۳۹۳چرا فکر میکنی فقط خودت میدونی و بقیه هیچ…
تفاوت اینا رو خوب میدونم پشت جفتشونم نشستم اما عملکرد ترمزای ال90 بهتر بود نمیگم خیلی اختلاف داشتن ولی مال ال90 بهتر بود اگرم دقت کرده باشی گفتم بنظر من توزمینه ایمنی تصادف چی؟ اونجا یه حرفی برای گفتن داری؟
بد نیست یکمم ادب و شعور رعایت کنی فک کنم مسلمون باشیم… خوب نیست بخاطر چهار تا تیکه اهن پاره همدیگه رو تحقیر کنیم
ناشناس
۲۸ خرداد ۱۳۹۳از شما دوست گرامی بابت رنجش خاطرتون عذر خواهی میکنم
بزرگوار شما لاستیک و میزان تاثیر اون در ترمز گیری رو می بایست لحاظ کنید.
در کل ترمز دیسکی بهتر از کاسه ای عمل میکنه و یونیت ABS پارس elx تا سال 91 همه بوش ate بودند که از بهترین های دنیاست شما احیانا در مقایسه بین ال90 و پارس تاثیر لاستیک رو لحاظ نفرموده بودید،ال 90 با لاستیک میشلن از زانتیا با لاستیک بارز هم بهتر ترمز خواهد گرفت.
اشکان
۲۶ خرداد ۱۳۹۳با سلام. تندر 90 خودروییست که بعد از گذشت 7 سال از ورودش به ایران تمامی خریدارهای خودشو راضی نگه داشته.آقایون من از سال 87 تندر 90 خریدم تا الان بعد از 6 سال و پیمایش 120 هزار کیلومتر، جلوبندی ماشینم فابریکه، دیسک و صفحه ماشینم فابریکه.به خدا وقتی گاز میدم ماشینم سریع فرار میکنه انگار نه انگار که این دیسک و صفحه 6 ساله کار کرده.به خدا اصلا دلم نمیاد بفروشمش.یک بار هم منو تعمیرگاه نبرده.تو این مدت فقط دو تا لنت جلو عوض کردم با دوتا باتری وروغن و شمع و بنزین و دو تا لامپ.دوتا از لامپهای ماشینم بعد از حدود 6 سال تازه سوختن.خداییش کیفیتش در حد مرسدس بنز آلمانه.من که واقعا راضیم.
اشکان
۲۶ خرداد ۱۳۹۳به گفته مدیر پروژه لوگان فرانسه:در رنج قیمت خودروهای زیر 6000 دلار در کل دنیا، هیچ خودرویی از لحاظ ایمنی و کیفیت به رنو لوگان نمیرسد.
شک نکنید دوستان، یک پیچ موتور ال 90 می ارزه به کل هیکل سمند.اونایی که تندر خریدن میدونن چیه
reza
۲۸ خرداد ۱۳۹۳آقای اشکان خان هیچ کس نمیگه ماست من ترشه! خوب معلومه که مدیر پروژه لوگان باید ماشین تولید خودش رو تایید کنه. این چه استدلالیه!
آرش
۲۷ خرداد ۱۳۹۳از سواد بعضی از تندر سوارها همین بس که میگن موتور ال 90 موتور مگانه!
این ایران بود که اومد موتور ال90 رو بست رو مگان و داد دست ملت…مثل موتور پیکان رو که بست رو آردی
عجب روزگاری شده
ما ایرانی ها عادتمونه هرچی میخریم فکر میکنیم آخرشه
فقط اینو بگم که این ماشین شتر گاو پلنگی که دوستان گفتند(سمند) با قیمتی حدود 10 میلیون پایین تر ، هم در قیافه هم در هندلینگ هم در قدرت موتور هم در سواری و آسایش در جاده و هم در تاپ اسپید این داچیا لوگان رومانی دوستان رو شکست میده.
شاد و پیروز باشید.
محمد
۲۷ خرداد ۱۳۹۳اشکان جان نظرات قبلیرو بخون !!!پس بهتره به هیچ ماشین شخص یا چیزی توهین نشه
چند نکته در مورد صحبتهاتون
1-دائی من هم بعد از 10 سال داشتن سمند هیچ خرجی براش نداشته(البته بجز چیزای مصرفی مثل خودتون)
2-کیفیت در حد مرسدس بنز!!!!!کیفیت واقعا خوبی داره نه اینقدر متعصبانه
3- در رنج زیر 6000 دلار
حالا اگه ما این 6000 دلارو با دلار 3000 فرض کنیم میشه چقدر؟؟18 میلیون حالا ما 18 میلیونم نمیگیم میگیم 28 میلیون!بله با 28 ماشین خوبیه نه با 42 میلیون(البته نمی خوام بگم 28 خوبه با قیمت های نا عادلانه ای که فعلا در بازار وجود داره خوبه)
4- شما میخوای فقط بگی ال 90 خوبه این حرفی توش نیست ولی در مقابل سمند EF7 به چالش میافته واسه رقابت مهمترین نقطه ضعفشم قیمتش در مقابل امکانات کمشه
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۳بنده سمند ال ایکس مدل 84 دارم تقریبا میشه بگی از صفر دست خودم بوده
در این سالها استفاده خرجهایی که کردم
1- لامپ پنل تهویه
2-تعویض سنسور کیلومتر
3-تعویض لنت ترمز
4-تعویض تسمه تایم
5-تعویض شمع و وایر شمع
6-و اخیرا تعویض کمکهای عقب اونم بخاطر بارهای سنگینی که باهاش جابه جا میکردم وگرنه هیچیش نمیشد.
7-تعویض ترموستات رادیات
دوستان یا نمیدونند ماشین کم خرج یعنی چی یا تازه به ال90 رسیدند و میگن ال90 کم خرجه!
اگر ال 90 کم خرجه من با این همه سال استفاده از سمند و این خرج ها چی باید بگم؟!پس باید بگم بی خرجه.
mostafa
۲۷ خرداد ۱۳۹۳چند سوال اساسی:
1.طراحی ومهندسی لوگان مال رنو وداچیا هست ولی سمند چی؟
2.میتونین یه ماشین نام ببرید که تورده ی لوگان شتاب صفرتاصد بهتر از لوگان داشته باشه؟
3.موتور لوگان تحت لیسانس رنو فرانسه است موتور سمند چی؟
یه نکته دیگه هم اینه که سمند یه عده شلغم فروش تو ایران خودرو که هنوز دارن پیکان میسازن ساخته میشه ولی لوگان تو پارس خودرو هم ساخته میشه که به تولید ماشینایی مثل ماکسیما (که هنوزم جزو سلاطینه) دست زده
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۳واقعا چقدر سوال اساسی!
اما جوابیتون
1- سمند طراحی انگلستان برای یک خودرو ساز تایوانی بود که ب ه علت منحل شدن سرمایه گذاری شرکای این کمپانی، این طرح توسط ایران خودرو در اواخر دهه 70 خریداری شد.
2-پژو 206 تیپ 5 با موتور TU5 با 1600 سی.سی حجم(برابر با L90) و قدرتی بیشتر از آن و شتابش هم که یه سر به آپارات بزنید تا کلیپهای اون رو ببینید.
3-موتور سمند با کد XU7 ساخت پژو-سیتروئن فرانسه است که نیاز به بحث نداره و با کد EF7 ساخت موسسه تحقیقات موتور آلمان(FEV) می باشد.
شما جای طرح این سوالات به ظاهر “اساسی” کمی راجب خودرو مطالعه کن بعد بیا اینجا نظر بنویس.
رضا
۲۷ خرداد ۱۳۹۳1- طراحی سمند مال یه شرکت معتبر انگلیسیه
2- اگه از لحاظ قیمت رده بندی میکنید خیلی ماشین میشه پیدا کرد که شتابش بیشتر از ال90 باشه مثل 206 تیپ 5 (در ضمن وقتی ماشین خانوادگی میخری همش که نمیخوای شتاب بگیری راحتی در سفر تعادل در سفر و خیلی چیزای دیگه مهم میشه)
3-موتور EF7 سمند طراحی و ساخت شرکت معتبر FEV آلمان وابسته به دانشگاه آخن می باشد در سال 2009 جزء ده موتور برتر انتخاب شد
پس اینائی که پراید میخرند باید افتخار کنند که ماشینشون ساخته شده یه شرکتی که ماکسیما میزنه برادر من خودتو گول نزن این حرفا چیه میزنی
reza
۲۸ خرداد ۱۳۹۳آقا مصطفی امروزه اینترنت تا نقاط دوردست و روستاها هم رسیده! یک سرچی میکردی یا از چند نفر میپرسیدی به این نکته میرسیدی که موتور ef7 تکنولوژی سال 2008 در اشتوتگارت به بازار معرفی شد.
در ضمن خط تولید ماکسیما با لوگان فرق داره باکلاس بودن ماکسیما مال خودشه و نمیشه به تندر تعمیم داد!
اگه اینجور که شما میگی باشه، پس باید بگیم وانت پیکان هم خیلی خوب و باکلاسه چون تو کارخونه ای ساخته میشه که به تولید ماشینایی مثل سوزوکی(ویتارا و کیزاشی) دست زده!!!
اشکان
۲۷ خرداد ۱۳۹۳با سلام
محمد آقا من ماشینمو سال 87 خریدم 12.6 میلیون.اون موقع پرشیا بود 19 میلیون.آره منم قبول دارم الان قیمت ال 90 خیلی گرون شده و اصلا نمی ارزه.ولی آیا سمند با این قیمتی که ایران خودرو میده می ارزه؟ با عرض معذرت سمند مفتشم گرونه.بعدشم اون آقایی که ده ساله سمند داشته چندتا کار کرده ماشینش؟ چند وقت پیش یه بنده خدایی به من گفت 206 دارم الان 9 ساله خرج نداشته.من وقتی شنیدم تعجب کردم.رفتم کارکرد ماشینشو خوندم دیدم زده 52 هزار!خب شما اگه یه ماشبنو 20 سال هم داشته باشی راه نبری که خرج نمی افته دوست عزیز!
محمد
۲۷ خرداد ۱۳۹۳اشکان جان اون سمندی که من گفتم الان دقیق نمیدونم ولی بالای 180 هزار رفته
سمند هم گرونه اصلا کلا همه ماشینای ایران بخوای حساب کنی با این قیمتها ارزش ندارند(مثلا پراید 18 ارزش داره)
شما دلیلت واسه اینکه میگی سمند مفتشم گرونه چیه؟؟؟
منی که هر روز دارم از دوتاش (ال90 و سمندEF7 )استفاده میکنم بدی از سمند ندیدم از ال 90 هم ندیدم دوتائیش واسم خوب کارکردند توشهر سمند اعصاب خورد کنه ولی ال90 عالیه تو جاده سمند سلطان میشه ولی ال90 اعصاب خرد کن میشه
اشکان
۲۷ خرداد ۱۳۹۳با سلام
محمد آقا من ماشینمو سال 87 خریدم 12.6 میلیون.اون موقع پرشیا بود 19 میلیون.آره منم قبول دارم الان قیمت ال 90 خیلی گرون شده و اصلا نمی ارزه.ولی آیا سمند با این قیمتی که ایران خودرو میده می ارزه؟ با عرض معذرت سمند مفتشم گرونه.بعدشم اون آقایی که ده ساله سمند داشته چندتا کار کرده ماشینش؟