۲ سال از زمانی که قرار بود ۳۵ هزار دستگاه دنا وارد بازار بشود، میگذرد. سال ۱۳۹۲ هم بر طبق برنامههای دقیق ایرانخودرو، میبایست ۸۰ هزار دستگاه از دنا روانه بازار میشد. امروز در سال ۱۳۹۳، دنا حتی در نمایشگاههای خودرو مهم کشور هم حاضر نمیشود!
تمامی وعدههای نافرجام درباره زمان عرضه دنا را کنار بگذاریم. ببینیم خودرویی که قرار است با سه سال تأخیر وارد بازار بشود، چه تفاوتی با آنچه ایرانخودرو قولش را داده بود، دارد؟
تا همین چند ماه پیش، در سایت گروه ایرانخودرو صحبت از یک موتور توربو شارژر بود، موتوری که بی سر و صدا برای دنا کنار گذاشته شد و به جای آن موتور بسیار پیشرفته و بروز ۲ لیتری XUM با ۸ سوپاپ و قدرت تنها ۱۰۵ اسب بخار جایگزین آن شد!
چند روزی هم هست که تصاویری رسمی از فضای داخلی دنا در سایت ایرانخودرو منتشر شده، تصاویری که شباهت چندانی با تصاویر قبلی ندارند. از طرح روی درهای خودرو شروع میکنیم، در تصاویر قبلی یک خط موج مانند در بالای در خودرو دیده میشود که در عکسهای کنونی غیب شده است. همچنین سه خط در قسمت میانی در وجود دارد که آن سه خط هم از بین رفتهاند. دستگیره نیز به صورت زاویهدار در گوشهای قرار دارد که اکنون در تصاویر جدید وجود ندارد. طرح محل قرارگیری بلندگوهای جلو و فضای خالی برای قرار دادن برخی اشیا، در عکسهای قبلی با عکسهای کنونی کاملاً متفاوت است. بر روی داشبورد، تغییرات فاحشترند. طرح فرمانی که در نگارههای قبلی دیده میشود، حتی مقداری هم به فرمان کنونی شباهت ندارد. (البته لوگوی ایرانخودرو بدون تغییر باقی مانده که جای بسی تعجب دارد!) دریچههای مرکزی و کناری قبلی نیز با کنونی کمی متفاوتاند. دریچههای کناری که در عکسهای جدید دیده میشود، شباهت جالبی با دریچههای برخی از محصولات تویوتا دارند. طرح چوبی که روبروی صندلی شاگرد قرار داشته حذف شده. مانیتوری که در تصاویر قبلی دیده بودیم با مانیتور کنونی متفاوت است و البته قدیمیتر. در عکسهای قبلی در کنسول اصلی خودرو پلاستیکهای شفاف را میبینیم که در تصاویر جدید جای خود را به پلاستیکهای بیکیفیت و کدر دادهاند. مکان تمامی دکمهها تغییر کرده و ارزانسازی به راحتی قابل مشاهده است. کنسول کنونی هم با آن طرحهای فضایی قبلی به کلی فرق دارند. حتی در دوخت صندلیها هم تفاوتهایی دیده میشود! سرعت سنجی که در تصاویر قبلی میدیدیم، مشابه سرعتسنج نسل قبلی سوناتا بود. در نگارههای جدید طراحی قسمت سرعتسنج عوض شده. طرح کنونی بسیار شبیه سرعتسنج نسل کنونی شورلت کروز است. جالب آن است که طراحان ایرانخودرو حتی زحمت تغییر رنگ دور دوایر سرعتسنج و دور موتور را که در کروز به رنگ آبی است هم به خود ندادهاند و سرعتسنج دنا را با همان دوایر با حاشیههای آبی رنگ طراحی کردهاند (یا کپی کردهاند!) حال طرح چند سؤال
آیا ایرانخودرو از توانایی خود در ساخت داشبورد با خبر است یا خیر؟ اگر با خیر هستند، پس آیا مجبورند داشبورد قبلی این خودرو را با داشبوردی بسیار سادهتر جایگزین کنند؟
و سؤال دیگر ما از افرادی که دم از خودروی ملی میزنند، مگر نه این است که پلتفرم و گیربکس و انجین هر خودرو، اصلیترین، مهم و پیچیدهترین بخش در طراحی هر خودرو است؟ در حالی که در این خودرو به اصطلاح ملی، از گیربکس و انجین و پلتفرم پژو استفاده شده است؟ و جالبتر اینکه هر روز خبر میرسد که قطعات فضای داخلی و چراغها (که همواره تغییر آنها از هنرهای برجسته خودروسازان داخلی میباشد) نیز، ساخت کشوری خوشنام در تولیدات صنعتی در شرق آسیاست که کیفیت تولیداتش زبانزد خاص و عام است!(چین را میگوییم نه ژاپن!)
از ایران خودرو و مجموعه ناتوان و […] چیزی جز این انتظار نیست… ایران خودرو با این کارش بدترین ضربه رو به حیثیت و ارزش برندش وارد کرد… مطمئن باشید که ماشین خوبی نیست چون از ته مانده های باستانی پژو و سمند درست شده و بهش امیدی نیست جناب شهیدی سپاس از نوشته خوبت
با سلام! همینقدر که به خودشون زحمت دادند،مانیتور همراه با gpsاگر راست گفته شده باشه،وموقع تحویل حذف نشه رو ماشین قرار دادن باید ممنون !!! باشیم.فرمان برقی و توربو شارژر و … که حذف شد.دستشون درد نکنه
آقا ما جوونا تقصیرمونه میریم Need For Speed بازی می کنیم!!؟ نه از جیبمون بخاری بلند میشه نه این چیز سازها ماشینی.. بابا انقد خودتونو اذیت نکنید عین من خودتونو با آخرین مدل های خودرو دنیا سرگرم کنید.. بد میگم؟؟
سلام آقای روانشناس به نوشتار باشه من یه فوق لیسانسم یه نامه اداری نمی تونم بنویسم چطور روانشاسی هستی که از جامعه ماها خبر نداری این دنا که میگن قرار بود 24 میلیون عرضه بشه ماها هم گفتیم وای چقدر گرونه الان میگن 50میلیون الان میگیم به به قیمتش نرماله عرضه رو صفر کردن تقاضا رو بردن بالا این یعنی همینه که هست خواستین بخواین نخواستین مشتری پاش خوابیده هر قیمتی هم خواستن روش میزارن امثال شماها فکری به حال روان این مردم بکنین غلط املایی دیگه چیه سن و سال به عقل و منش نیست به گفتاروشعوره
داخلش که از ماشینای کره ای کپی شده نمای کناریش با سمندای معمولی تفاوتی نداره از عقب که انگار داره به آدم ….. میده طراحی جلوش هم که مربوط به خودرو های دهه نوده این هم بماند که جلو پنجرشو از میتسوبیشی به سرقت برده
واقعا که مقاله مزخرفی بود… یاد کلکل های متعصبانه در نظرات کاربران بی سواد راجع به خودروها افتادم… چیزهایی که همه میدونن رو برداشته مقاله کرده برامون… چیز جدید بنویس مرد حسابی به جای تقلید در نقد…
دوستان تا بوده همین بوده من نظر خودمو میگم نمیخرم وقتی میخرم که همین دنا مسخره رو بدن 10 میلیون واقعا ارزشش در همین حده یکیم داره پول براش مهم نیست یا یکی از نظر تفکر نمیتونه بفهمه که چی خوبه چی بد میره میخره و پول هم به شرکتهای مثلا وارد کننده خودرو نمیدم که با پول خودم بعد 2 ماه با بدبختی به من ماشین بدن در واقع پولو میگیرن نقدینگی درست میکنن با پولت خودرو میارن با چند برابر سود قانونی و شرعی میدن بهت هر وقت تونستم خودم یه خودرو خوب کم مصرف برای خودم وارد میکنم حتما همین کارو میکنم برای لذت رانندگی با خودرو خوب هم میشه رفت کیش یه خودرو کرایه کرد حال کرد با این قانون و سیستم و … باید بسازیم و بسوزیم
این دنایی که میبینید تنها سپر جلو و عقب و چراغ های آن با سورن تفاوت دارد0واقعا چرااااااا ما با این دو تغییر ساده اسم ماشین رو هم عوض میکنیم.دوستان با اینکه خودتون دیگه عند کارشناسید اما سمند 2002 رو با سوناتا 2002 مقایسه و همچنین مدل های 2013 هر دو باز با اونا مقایسه کنید ببینید ما هییییییییییییییییییچ تغییری تو سمند ندادیم!!!!!!!!!!!!
دوستان اینجا سایت تخصصیه ماشینه نه چیزه دیگه ای اگه پول دارید واگه ندارید به خودتون مربوته نه به دیگران لطفا ماشینو فقط بررسی کنید نه وضع جیبتون وبرای هم …. بزارید برای هزارمین بار ایجا سایت ماشینه نه پزشکی یا اقتصاد ممنون دوستان
دروغ و اجحاف در حق مصرف کننده خودرو تو این مملکت هیچ جای تعجبی نداره شگفت اینجاست که ملت بازم چشماشونو می بندن و برای خرید چنین آشغالائی سر و دست می شکنن . در واقع مقصر فرغون ساز ملی نیست مقصر واقعی ما ملت از همه جا بی خبریم که اجازه می دیم اینجوری بهمون توهین بشه . از ماست که بر ماست . عزیز من نخرین دوست عزیز پولتو بده ماشین خارجی دست دوم بخر لاشه اش شرف داره به این آشغالا
دروغ و اجحاف در حق مصرف کننده خودرو تو این مملکت هیچ جای تعجبی نداره شگفت اینجاست که ملت بازم چشماشونو می بندن و برای خرید چنین آشغالائی سر و دست می شکنن . در واقع مقصر فرغون ساز ملی نیست مقصر واقعی ما ملت از همه جا بی خبریم که اجازه می دیم اینجوری بهمون توهین بشه . عزیز من نخرین دوست عزیز پولتو بده ماشین خارجی دست دوم بخر لاشه اش شرف داره به این آشغالا
بارها گفتم اصلا به کیفیت و محصولات ایرانی انتقاد نکنید، چون بهیچ وجه این موضوع حل نخواهد شد تا پایان عمرمون. بنابراین فقط به فکر درآمد مناسب باشیم که اتومبیل خارجی و مناسبی خریداری کنیم. در حال حاضر با 80 تومن میشه هیوندا اکسنت گرفت که حداقل اتومبیلی هست که میشه اونو بد ندونست. البته رنو فلوئنس با آپشن کم هم همین قیمته. هر اتومبیلی پایینتر از این قیمت، ارزش خرید نداره…
تنها یکبار تو عمرم گفته بودم بالاخره ایران خودرو چیزی ساخت که اسمش رو میشه زشت نذاشت اما حالا که میبینم برای گفته خودم افسوس میخورم.نمونه اولیه 3 سال پیشش مدرنتر از الانشه!گند زده این شرکت.در ضمن مگه قرار نبود موتورش 1.6 لیتری 150 اسب بخار باشه؟اینکه 105 اسب بخاره 2 لیتریه.فقط 5تا از سمند بیشتره که نسبت به اسب بخار به حجم موتور سمند بهتره!.شنیدید که میگن تا بچه های لوس رو تنبیه نکنی بزرگ نمیشن؟ایران خودرو و سایپا بجه های لوسی هستن که از بس بزرگ نشدن گندیدن
سلام به همگی دنا از پشت نگاه میکنی شبیه تیبا شده خواستن مثل خودروهای لوکس بشه همه چی برعکس شده با سورن تفاوتی نمیکنه بدنه که همونه فقط سپر عقبو تغییر دادن و سپر جلو هم همونه تغییرات کمه کاسه چراغ هاش باعث تغییرات در شکل ظاهری شده دستگیره ها رو عوض کردن از داخلم فکر نکنم قطعات مصرفی با کیفیت باشن چون شرکت های چینی رده پایین کمک رسانی کرده از رنگم که نگین که دله هم پره نمیدونم رنگا فاسدن یا محلی درست شدن خدا میدونه یه چیز دیگه من پرسیدم واسه پیش فروش میخواستیم اون موقع ثبت کنیم گفتن موتوره 2لیتری نیستن با موتورef7عرضه میشه که این خیلی بده اگه یه سری به نمایندگی های ایران خودرو بزنین می بینین چقدر سمند با این موتور آوردن واسه واشر سر سیلندر که میگن محاله20هزار به بالا برسه و ایراد پیدا نکنه گیر بکسا هم معلوم نیست جنسشون از چی درست شده خدا کنه حداقل یه فکری به حال مشتری بکنن یا حق به امید فردایی بهتر برای کشور چهار فصل و مردم بزرگوار وشکیب و متوازن ایران عزیز
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ تیر ۱۳۹۳درود . بابا این بحث هارو ول کنید .
برید بازیه المان و فرانسه را ببینید .
المان پیروز است .
غمگین
۱۳ تیر ۱۳۹۳میلاد داداش دمت گرم ایشالا آلمان قهرمان می شه…..
البته اگه حریف هلند بشه!!!
Vahid
۱۳ تیر ۱۳۹۳پیروز شد. ولی در کل برزیلو عشق است
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ تیر ۱۳۹۳درود .
ولی با اینکه اکثر بازیکنان المانی سرما خورده بودند ، خوب بازی
کردند .
ولی در کل ، اون تیمی میبره که بیشتر تلاش کرده باشه ، به شرط
اینکه داور هم خوب عدالت رو برقرار کنه .
Japan & Germany
۱۴ تیر ۱۳۹۳آلمان قهرمانه ، شرط زندگی میبندم باهاتون
sky
۱۴ تیر ۱۳۹۳سلام دوست عزیز تو هوای 40درجه سرما نخورده بودند بلکه گرما زده شده بودند.
خاوری مزراتی
۱۴ تیر ۱۳۹۳حیف شد فرانسه تیم خوبی بود و زیبا بازی می کرد…
خاوری مزراتی
۱۴ تیر ۱۳۹۳از ایران خودرو و مجموعه ناتوان و […] چیزی جز این انتظار نیست… ایران خودرو با این کارش بدترین ضربه رو به حیثیت و ارزش برندش وارد کرد… مطمئن باشید که ماشین خوبی نیست چون از ته مانده های باستانی پژو و سمند درست شده و بهش امیدی نیست
جناب شهیدی سپاس از نوشته خوبت
محمد
۱۳ تیر ۱۳۹۳حیف اسم دنا بخدا!!
سورن
۱۳ تیر ۱۳۹۳با سلام! همینقدر که به خودشون زحمت دادند،مانیتور همراه با gpsاگر راست گفته شده باشه،وموقع تحویل حذف نشه رو ماشین قرار دادن باید ممنون !!! باشیم.فرمان برقی و توربو شارژر و … که حذف شد.دستشون درد نکنه
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۳ولی واقعاصندلی های عقبشم کوچیک بود یاد صندلی جنسیس کوپه افتادم اصلا فضایی برای پا ها نداشت.
ولی جلوی دنا به نظرتون شبیه میتسو لنسر یا میتسو asxنیست؟
reza7001
۱۳ تیر ۱۳۹۳آقا ما جوونا تقصیرمونه میریم Need For Speed بازی می کنیم!!؟ نه از جیبمون بخاری بلند میشه نه این چیز سازها ماشینی..
بابا انقد خودتونو اذیت نکنید عین من خودتونو با آخرین مدل های خودرو دنیا سرگرم کنید..
بد میگم؟؟
iman458
۱۴ تیر ۱۳۹۳ببخشیدا یسوال
چراهیچ تصویری از صندلیهای عقب نیست
ینی اینقدر عقبش کوچیکه؟
احمد
۱۴ تیر ۱۳۹۳دیگه حالم به هم میخوره از این گاریهای ایرانی.خدایا میشه روزی بیاد ماهم مثل همه دنیا ماشین سوار شیم
شایان
۱۴ تیر ۱۳۹۳سلام آقای روانشناس به نوشتار باشه من یه فوق لیسانسم یه نامه اداری نمی تونم بنویسم چطور روانشاسی هستی که از جامعه ماها خبر نداری این دنا که میگن قرار بود 24 میلیون عرضه بشه ماها هم گفتیم وای چقدر گرونه الان میگن 50میلیون الان میگیم به به قیمتش نرماله عرضه رو صفر کردن تقاضا رو بردن بالا این یعنی همینه که هست خواستین بخواین نخواستین مشتری پاش خوابیده هر قیمتی هم خواستن روش میزارن امثال شماها فکری به حال روان این مردم بکنین غلط املایی دیگه چیه سن و سال به عقل و منش نیست به گفتاروشعوره
واروژ
۱۴ تیر ۱۳۹۳تا احمق در جهان است مفلص در نمیماند!
این تابوت سازا مسازن و اون تابوت سوارا میخرن!
کاش میشد تحریم کرد و نخرید…کاش!
محمد رضا
۱۴ تیر ۱۳۹۳مگه رانا نبود که تو عکس های تبلیغاتیش قبل از ورود به بازار داخل چراغ جلوش LED استفاده شده بود که وقتی اومد تو بازار حذفش کرده بودن همیشه همین بوده
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۳آره دستگیره های در رو هم عوض کردن ، احتمالا واسه این هم اتفاق می افته
hero
۱۴ تیر ۱۳۹۳داخلش که از ماشینای کره ای کپی شده
نمای کناریش با سمندای معمولی تفاوتی نداره
از عقب که انگار داره به آدم ….. میده
طراحی جلوش هم که مربوط به خودرو های دهه نوده
این هم بماند که جلو پنجرشو از میتسوبیشی به سرقت برده
اشکان
۱۴ تیر ۱۳۹۳واقعا که مقاله مزخرفی بود…
یاد کلکل های متعصبانه در نظرات کاربران بی سواد راجع به خودروها افتادم…
چیزهایی که همه میدونن رو برداشته مقاله کرده برامون… چیز جدید بنویس مرد حسابی به جای تقلید در نقد…
امید
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوستان تا بوده همین بوده من نظر خودمو میگم نمیخرم وقتی میخرم که همین دنا مسخره رو بدن 10 میلیون واقعا ارزشش در همین حده یکیم داره پول براش مهم نیست یا یکی از نظر تفکر نمیتونه بفهمه که چی خوبه چی بد میره میخره و پول هم به شرکتهای مثلا وارد کننده خودرو نمیدم که با پول خودم بعد 2 ماه با بدبختی به من ماشین بدن در واقع پولو میگیرن نقدینگی درست میکنن با پولت خودرو میارن با چند برابر سود قانونی و شرعی میدن بهت هر وقت تونستم خودم یه خودرو خوب کم مصرف برای خودم وارد میکنم حتما همین کارو میکنم برای لذت رانندگی با خودرو خوب هم میشه رفت کیش یه خودرو کرایه کرد حال کرد با این قانون و سیستم و … باید بسازیم و بسوزیم
محمدرضا
۱۴ تیر ۱۳۹۳این دنایی که میبینید تنها سپر جلو و عقب و چراغ های آن با سورن تفاوت دارد0واقعا چرااااااا ما با این دو تغییر ساده اسم ماشین رو هم عوض میکنیم.دوستان با اینکه خودتون دیگه عند کارشناسید اما سمند 2002 رو با سوناتا 2002 مقایسه و همچنین مدل های 2013 هر دو باز با اونا مقایسه کنید ببینید ما هییییییییییییییییییچ تغییری تو سمند ندادیم!!!!!!!!!!!!
artin
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوستان اینجا سایت تخصصیه ماشینه نه چیزه دیگه ای اگه پول دارید واگه ندارید به خودتون مربوته نه به دیگران لطفا ماشینو فقط بررسی کنید نه وضع جیبتون وبرای هم …. بزارید
برای هزارمین بار ایجا سایت ماشینه نه پزشکی یا اقتصاد
ممنون دوستان
آرش
۱۴ تیر ۱۳۹۳دروغ و اجحاف در حق مصرف کننده خودرو تو این مملکت هیچ جای تعجبی نداره شگفت اینجاست که ملت بازم چشماشونو می بندن و برای خرید چنین آشغالائی سر و دست می شکنن . در واقع مقصر فرغون ساز ملی نیست مقصر واقعی ما ملت از همه جا بی خبریم که اجازه می دیم اینجوری بهمون توهین بشه . از ماست که بر ماست . عزیز من نخرین دوست عزیز پولتو بده ماشین خارجی دست دوم بخر لاشه اش شرف داره به این آشغالا
آرش
۱۴ تیر ۱۳۹۳دروغ و اجحاف در حق مصرف کننده خودرو تو این مملکت هیچ جای تعجبی نداره شگفت اینجاست که ملت بازم چشماشونو می بندن و برای خرید چنین آشغالائی سر و دست می شکنن . در واقع مقصر فرغون ساز ملی نیست مقصر واقعی ما ملت از همه جا بی خبریم که اجازه می دیم اینجوری بهمون توهین بشه . عزیز من نخرین دوست عزیز پولتو بده ماشین خارجی دست دوم بخر لاشه اش شرف داره به این آشغالا
رامتین
۱۴ تیر ۱۳۹۳بارها گفتم اصلا به کیفیت و محصولات ایرانی انتقاد نکنید، چون بهیچ وجه این موضوع حل نخواهد شد تا پایان عمرمون. بنابراین فقط به فکر درآمد مناسب باشیم که اتومبیل خارجی و مناسبی خریداری کنیم. در حال حاضر با 80 تومن میشه هیوندا اکسنت گرفت که حداقل اتومبیلی هست که میشه اونو بد ندونست. البته رنو فلوئنس با آپشن کم هم همین قیمته. هر اتومبیلی پایینتر از این قیمت، ارزش خرید نداره…
navid
۱۴ تیر ۱۳۹۳یکی به این فرغون سازا بگه جم کنین دا
احسان(احسان سابق)
۱۴ تیر ۱۳۹۳تنها یکبار تو عمرم گفته بودم بالاخره ایران خودرو چیزی ساخت که اسمش رو میشه زشت نذاشت اما حالا که میبینم برای گفته خودم افسوس میخورم.نمونه اولیه 3 سال پیشش مدرنتر از الانشه!گند زده این شرکت.در ضمن مگه قرار نبود موتورش 1.6 لیتری 150 اسب بخار باشه؟اینکه 105 اسب بخاره 2 لیتریه.فقط 5تا از سمند بیشتره که نسبت به اسب بخار به حجم موتور سمند بهتره!.شنیدید که میگن تا بچه های لوس رو تنبیه نکنی بزرگ نمیشن؟ایران خودرو و سایپا بجه های لوسی هستن که از بس بزرگ نشدن گندیدن
یه پسل باهوش
۱۴ تیر ۱۳۹۳قبلا شبیه نیو سوناتا بود داخلش
الان شبیه سوناتا 2007 شده
اون چوب های نارنجی ش که خیلی رو مخه
حیف فحش
شایان
۱۴ تیر ۱۳۹۳سلام به همگی دنا از پشت نگاه میکنی شبیه تیبا شده خواستن مثل خودروهای لوکس بشه همه چی برعکس شده با سورن تفاوتی نمیکنه بدنه که همونه فقط سپر عقبو تغییر دادن و سپر جلو هم همونه تغییرات کمه کاسه چراغ هاش باعث تغییرات در شکل ظاهری شده دستگیره ها رو عوض کردن از داخلم فکر نکنم قطعات مصرفی با کیفیت باشن چون شرکت های چینی رده پایین کمک رسانی کرده از رنگم که نگین که دله هم پره نمیدونم رنگا فاسدن یا محلی درست شدن خدا میدونه یه چیز دیگه من پرسیدم واسه پیش فروش میخواستیم اون موقع ثبت کنیم گفتن موتوره 2لیتری نیستن با موتورef7عرضه میشه که این خیلی بده اگه یه سری به نمایندگی های ایران خودرو بزنین می بینین چقدر سمند با این موتور آوردن واسه واشر سر سیلندر که میگن محاله20هزار به بالا برسه و ایراد پیدا نکنه گیر بکسا هم معلوم نیست جنسشون از چی درست شده خدا کنه حداقل یه فکری به حال مشتری بکنن یا حق به امید فردایی بهتر برای کشور چهار فصل و مردم بزرگوار وشکیب و متوازن ایران عزیز
milad
۱۴ تیر ۱۳۹۳تا 50 میلیون ماشین چی بگیرم ؟
جیلی یا پارس
احمد.ف
۱۵ تیر ۱۳۹۳جیلی که شصت هم بیشتره! ولی مطمئناً جیلی از پارس صد درجه بهتره
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۳حداقل دیگه اینو باید فقط با گیربکس اتوماتیک میدادن بیرون
مرتضی جعفری
۱۴ تیر ۱۳۹۳باید تاکسی بشه
محمد
۱۴ تیر ۱۳۹۳من که هیچی برای گفتن ندارم :/
http://www.netcarshow.com/infiniti/2014-q50/800×600/wallpaper_2b.htm
ياكان
۱۵ تیر ۱۳۹۳آهای جماعت؟ خداییش خسته نشدین از این همه دروغ و دغل بازی و کثافت کاری بعضیا؟
علی دادا
۱۵ تیر ۱۳۹۳نامردا نکردن حداقل موتور زانتیا 2000 رو روش بندازن!
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۳من چیزی برای گفتن ندارم…هیچی
آرش
۱۵ تیر ۱۳۹۳بابا عزیز من ، گل من ، نوکرتم آشغال ایرانی و چینی نخر . پولتو بده ماشین دست دوم خارجی بخر لاشه اش شرف داره به این فرغونا