۲ سال از زمانی که قرار بود ۳۵ هزار دستگاه دنا وارد بازار بشود، میگذرد. سال ۱۳۹۲ هم بر طبق برنامههای دقیق ایرانخودرو، میبایست ۸۰ هزار دستگاه از دنا روانه بازار میشد. امروز در سال ۱۳۹۳، دنا حتی در نمایشگاههای خودرو مهم کشور هم حاضر نمیشود!
تمامی وعدههای نافرجام درباره زمان عرضه دنا را کنار بگذاریم. ببینیم خودرویی که قرار است با سه سال تأخیر وارد بازار بشود، چه تفاوتی با آنچه ایرانخودرو قولش را داده بود، دارد؟
تا همین چند ماه پیش، در سایت گروه ایرانخودرو صحبت از یک موتور توربو شارژر بود، موتوری که بی سر و صدا برای دنا کنار گذاشته شد و به جای آن موتور بسیار پیشرفته و بروز ۲ لیتری XUM با ۸ سوپاپ و قدرت تنها ۱۰۵ اسب بخار جایگزین آن شد!
چند روزی هم هست که تصاویری رسمی از فضای داخلی دنا در سایت ایرانخودرو منتشر شده، تصاویری که شباهت چندانی با تصاویر قبلی ندارند. از طرح روی درهای خودرو شروع میکنیم، در تصاویر قبلی یک خط موج مانند در بالای در خودرو دیده میشود که در عکسهای کنونی غیب شده است. همچنین سه خط در قسمت میانی در وجود دارد که آن سه خط هم از بین رفتهاند. دستگیره نیز به صورت زاویهدار در گوشهای قرار دارد که اکنون در تصاویر جدید وجود ندارد. طرح محل قرارگیری بلندگوهای جلو و فضای خالی برای قرار دادن برخی اشیا، در عکسهای قبلی با عکسهای کنونی کاملاً متفاوت است. بر روی داشبورد، تغییرات فاحشترند. طرح فرمانی که در نگارههای قبلی دیده میشود، حتی مقداری هم به فرمان کنونی شباهت ندارد. (البته لوگوی ایرانخودرو بدون تغییر باقی مانده که جای بسی تعجب دارد!) دریچههای مرکزی و کناری قبلی نیز با کنونی کمی متفاوتاند. دریچههای کناری که در عکسهای جدید دیده میشود، شباهت جالبی با دریچههای برخی از محصولات تویوتا دارند. طرح چوبی که روبروی صندلی شاگرد قرار داشته حذف شده. مانیتوری که در تصاویر قبلی دیده بودیم با مانیتور کنونی متفاوت است و البته قدیمیتر. در عکسهای قبلی در کنسول اصلی خودرو پلاستیکهای شفاف را میبینیم که در تصاویر جدید جای خود را به پلاستیکهای بیکیفیت و کدر دادهاند. مکان تمامی دکمهها تغییر کرده و ارزانسازی به راحتی قابل مشاهده است. کنسول کنونی هم با آن طرحهای فضایی قبلی به کلی فرق دارند. حتی در دوخت صندلیها هم تفاوتهایی دیده میشود! سرعت سنجی که در تصاویر قبلی میدیدیم، مشابه سرعتسنج نسل قبلی سوناتا بود. در نگارههای جدید طراحی قسمت سرعتسنج عوض شده. طرح کنونی بسیار شبیه سرعتسنج نسل کنونی شورلت کروز است. جالب آن است که طراحان ایرانخودرو حتی زحمت تغییر رنگ دور دوایر سرعتسنج و دور موتور را که در کروز به رنگ آبی است هم به خود ندادهاند و سرعتسنج دنا را با همان دوایر با حاشیههای آبی رنگ طراحی کردهاند (یا کپی کردهاند!) حال طرح چند سؤال
آیا ایرانخودرو از توانایی خود در ساخت داشبورد با خبر است یا خیر؟ اگر با خیر هستند، پس آیا مجبورند داشبورد قبلی این خودرو را با داشبوردی بسیار سادهتر جایگزین کنند؟
و سؤال دیگر ما از افرادی که دم از خودروی ملی میزنند، مگر نه این است که پلتفرم و گیربکس و انجین هر خودرو، اصلیترین، مهم و پیچیدهترین بخش در طراحی هر خودرو است؟ در حالی که در این خودرو به اصطلاح ملی، از گیربکس و انجین و پلتفرم پژو استفاده شده است؟ و جالبتر اینکه هر روز خبر میرسد که قطعات فضای داخلی و چراغها (که همواره تغییر آنها از هنرهای برجسته خودروسازان داخلی میباشد) نیز، ساخت کشوری خوشنام در تولیدات صنعتی در شرق آسیاست که کیفیت تولیداتش زبانزد خاص و عام است!(چین را میگوییم نه ژاپن!)
طراحی شد،!!! از روش ساخته شد!!! ایوای این که با عکسش دوتاس!!!!!!! عیبی نداره از اینی که ساختیم عکس میگیریم، مگه چی میشه؟؟؟ آخه قرار نیست اونی که تولید انبوه میکنیم شبیه اینی که ساختیم بشه!!!!!!!!!!
خدا کنه همین بمونه مثلا امکان نبود نویگیشن در هنگام تحویل و یا کولر دستی و خدا نکنه پلاستیک خشک باشه یا رو غربیلک تکمه ای در کار نباشه با این حال خرید جیلی یا جک خیلی بهتر از این شاهکاره ایران فرقونه…
خیلی جالبه . دید توی شهر ها وقتی یک شهر دار جدید میاید یک میدان میزاره به جای چهارراه بعد دوباره شهر دار که عوض می شه میدان رو بر می دارن دوباره میکننش چهار راه.حالا احتمالا مدیر یکی از بخش های تولید دنا عوض شده وبرای اثبات مدیریتش اومده یک تغیرراتی توی ماشین داده
بنده جدیدا یه پرشیا داشبورد جدید خریدم.واقعا از کیفیت مواد بکار برده شده در کابین ناراضیم.بی کیفیت ترین پلاستیک رو در نقاط مختلف کابین بکار بردن که باعث تاثف هستش.پلاستیک دستگیره در چنان خشگ و تیز هستش که ممکنه دستتو ببره یا حتی بشکنه.در حقیقت ایران خودرو داره سر مردمو با این ظاهر سازیایی که حتی ساخته فکر خودشون نیست کلاه میزاره.امیدوارم روزی برسه که تعرفه ها به اون اندازه پایین بیاد که همه مردم ایران بتونن از ماشینای وارداتی که کیفیت خیلی بهتری دارند البته با قیمتی مناسب تر و در واقع نزدیکتر به واقعیت استفاده کنن تا شاید کمی کارخونه های ایرانی به خودشون بیان و اینقدر آشغالاشونو به مردم تحمیل نکنن.
سلام لطفا […] اینقدر ایراد نگیر تصاویر قبلى انیمیشن طراحى بودند و این تصاویر واقعیت همیشه انیمیشن با واقعیت تفاوتهاى چشمگیرى داره ضمنا داشبورد دو رنگش از مشکیه خالیش خیلى قشنگتره و فقط یه خواهش لااقل خود شما که نویسنده باشى روزى حتى یک بار هم تصور داشتن این ماشین رو به سرت ننداز متشکرم
بحث خودرو هست روانشناسى رو کنار بگذارین ما ملتى ایراد گیر تنبل اهل دستور و زیاده گو و حراف هستیم به دور از اندکى عمل چرت گفتن رو عادت کردیم از پیشرفتهاى جزیى و خیلى جزیى بر حذریم و فقط دنبال ایراد گرفتن از کوچکترین ایده اى هستیم و کماکان در حال سقوط یک بار هم تمجید نمیکنیم اما با تمام اراجیف گوییهامون در آرزومون استفاده از همون چیزاییه که بدش رو میگیم عین این خال زنک هاى توى عروسیها و مهمونیا که … امیدوارم واقع بین باشیم اول خودم (تمام حرفام بلا نسبت جمع) على
آقای علی من اولین باری است که در ذیل یک مطلب کامنت میگذارم . ولی اظهار نظر شما آنقدر غیر منطقی و تحریک آمیز بود که مرا بر آن داشت در پاسخ حضرتعالی این مطلب را بنویسم . حقیقت مطلب اینست که آنچه که در طراحی با نرم افزارهای انیمیشن خلق میشه در ابتدا توسط طراحان صنعتی خودرو نمون سازی و در نهایت عکس برداری و تبلیغ میشه . اگر در هرجای دنیا غیر از ایران چنین تصاویری به عنوان تبلیغ یا معرفی خودرو ارایه میشد و سپس خودروی دنا با طراحی وکیفیت فعلی روانه بازار میشد مطمن باشید که در مجامع و دادگاههای قانونی حق اقامه دعوی برای مشتریا ن وجود داشت . فقط در کشور ماست که ایران خودرو یا سایر کارخانجات خودروسازی حق چنین تبلیغات غیر قانونی و مشتری فریبی رو دارند تا محصولات بنجل و بی کیفیفت خودشونو به مردم بیاندازند.
به نام او اخه این داشبورد و طراحی داخلیش یه جوری هماز مزدا 3 اومده اسکی بره هم از ماشینای چینی که خودشون طراحی داشبوردش اسکی از ماشینای کره و ژاپنه.ولی باز من امیدوارم یه ظاهر بیرونی بیخود مثل سمند نداشته باشه که کلا از بی ام و اومدن کش رفتن ولی گند زدن.و بازوهای بیخود سمند نداشته باشه که کاملا روی میدون یا پیچ جلوی دید ادم میگیره.شایدم اخرش شد تیبا.اوناییم که میگن ایراد نگیرین عززم ما چرا نباید مزدا سوار شیم با این قیمت باید بیایم این سوار شیم.ایراد نگیریم چیکار کنیم؟الان این پیشرفته یا دزدی؟
در جواب سوالات دوستان در باره تغییر دنا لازم است عرض کنم که تمام تغییرات بخاطر ارزان تمام شدن خودرو است که قطعات درجه 3 و 4 کشور چین را به خورد این خودرو ناشناس داده اند
دوستان به قضیه عمقی نگاه کنیم.اولین مشکل ما اینه که طراح نداریم.یعنی یک ضعف بزرگ تو صنعت خودرو.شما نگاه کنید تو تاریخچه صنعت خودروهای خارجی.اونام از همینجا شروع کردن.صنعت خودرو ایران نوپا هست.اما کاش مدیران ایرانخودرو وسایپا کمی انصاف به خرج بدو.مثلا 405 که قیمت تمام شدش واسه کارخونه درمیاد هشت میلیون.به مردم میده 30 میلیون.خدایی این ماشین چیداره؟؟؟یا پراید به همین شکل
علت عقب بودن صنعت خودرومون مشخصه، کره و چین قبل از ما شروع نکردن که الان از ما جلوترن، اونا هدفشون پیشرفته اما هدف ما صرفا سودآوری بیشتره و فکرمون کاملا بسته هست. چین از روی برندهای دیگه میسازه اما هرچی میسازه اسم و رسم داره و سال بعد انصافا معایب قبلی رو برطرف میکنه، یعنی ی کپی با کیفیت اما چیزی که ما ادعا داریم میسازیم ما نساختیم فقط با ساخته ی یکی دیگه گل بازی میکنیم، یعنی کپی گرفتن از کپی قبلی که هر دفعه ناخواناتر میشه
شما میدونید این ماشین دنا که همون سمنده چند قیمته؟؟؟ بابا ایرانخودرو میگه قیمت حدود ۴۸ میلیون!!!!!!!! خدا به ملت ایران رحم بکنه! چیکار بکنن که از سر ناچاری باید این ماشینا رو بخرند.آقای ایران خودرو یکم انصاف داشته باشید
خوبه بدونین سمند هم طراحی ایران نیست وهمون لادای انگلستانه که در اونجا کارخونش تعطیل شده تا وقتی مردم خریدار این خودرو ها باشن هیچ پیشرفتی توی ساخت خودرو نخواهیم داشت تا اعلام میکنن ثبت نام فلان خودرو شروع شده ملت حجوم میارن برای ثبت نام آخره کاربعد از چند ماه موقع تحویل دادن هر رنگی که باشه با آبشن موجود تحویل میدن
میدانیدهنرایران خودرو درچه چیزی است کلاغ را رنگ کردن وبحای طوطی فروختن سمندرا اورده یک تبلت رده خارج وبسیارقدیمی چینی ودوتاچراغ راعوض کرده بنام دنا وبه قیمت 48 میلیون تومان اگراین حقه بازی وکلاهبرداری نیست پس مانند بقیه محصولات همه را نگاه کنید همین است وفقط چراغها وسپر وجلو داشبورت چراغ عقب عوض میشود درعوض چندمیلیون قیمتش را بالا می برد حالا دیدید هنر درحقه بازی است
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۳زرشک
با این تغیراتی که بوجود اومده بنظرم داشبورد جدید پارس از این قشنگ تره
ایرانی
۱۵ تیر ۱۳۹۳ما تو ایران اگر یک طرح نسبتا خوب هم طراحی کنیم .. در اجرا و ساخت و تولید مشکل اساسی داریم.. !!!! متاسفم..
memolsmart
۲۸ شهریور ۱۳۹۳طراحی شد،!!!
از روش ساخته شد!!!
ایوای این که با عکسش دوتاس!!!!!!!
عیبی نداره از اینی که ساختیم عکس میگیریم، مگه چی میشه؟؟؟
آخه قرار نیست اونی که تولید انبوه میکنیم شبیه اینی که ساختیم بشه!!!!!!!!!!
راه به تو می خندد!
amin
۲۳ تیر ۱۳۹۳خدا کنه همین بمونه مثلا امکان نبود نویگیشن در هنگام تحویل و یا کولر دستی و خدا نکنه پلاستیک خشک باشه یا رو غربیلک تکمه ای در کار نباشه با این حال خرید جیلی یا جک خیلی بهتر از این شاهکاره ایران فرقونه…
حامد
۲۷ تیر ۱۳۹۳خدایی پژو پارس داشبورد جدید از این بهتره….
مهدی
۲۷ مرداد ۱۳۹۳میشه بفرمایید چی چیش بهتره
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۳خیلی جالبه . دید توی شهر ها وقتی یک شهر دار جدید میاید یک میدان میزاره به جای چهارراه بعد دوباره شهر دار که عوض می شه میدان رو بر می دارن دوباره میکننش چهار راه.حالا احتمالا مدیر یکی از بخش های تولید دنا عوض شده وبرای اثبات مدیریتش اومده یک تغیرراتی توی ماشین داده
محمد
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلام احتمالا زمانی روی داشبورد قدیم رو تو دوره ارزانی طراحی می کردند حالا که گرانی شده به احتمال زیاد از چین .
Mohammadmahdi
۱۷ تیر ۱۳۹۳بنده جدیدا یه پرشیا داشبورد جدید خریدم.واقعا از کیفیت مواد بکار برده شده در کابین ناراضیم.بی کیفیت ترین پلاستیک رو در نقاط مختلف کابین بکار بردن که باعث تاثف هستش.پلاستیک دستگیره در چنان خشگ و تیز هستش که ممکنه دستتو ببره یا حتی بشکنه.در حقیقت ایران خودرو داره سر مردمو با این ظاهر سازیایی که حتی ساخته فکر خودشون نیست کلاه میزاره.امیدوارم روزی برسه که تعرفه ها به اون اندازه پایین بیاد که همه مردم ایران بتونن از ماشینای وارداتی که کیفیت خیلی بهتری دارند البته با قیمتی مناسب تر و در واقع نزدیکتر به واقعیت استفاده کنن تا شاید کمی کارخونه های ایرانی به خودشون بیان و اینقدر آشغالاشونو به مردم تحمیل نکنن.
فرید
۲۱ تیر ۱۳۹۳خیلی هم از زمانی که وعده ورود خانواده سمند با موتور ملی میگذره ایرانخودرو داره درجا میزنه
فرید
۲۱ تیر ۱۳۹۳موتور دیزلی منظورم بود
مهدی
۲۷ مرداد ۱۳۹۳کدوم موتور ملی!!؟؟؟ef7طراحی المانه نه ایران
علی
۳۱ شهریور ۱۳۹۳موتور ملی یه جُکِ
میشه گفت موتور ملی فرانسه یا موتور ملی آلمان
فقط اینا کلمه آخر را به قرینه لفظی یا قرینه معنوی حذف می کنند
على
۲۳ تیر ۱۳۹۳سلام
لطفا […] اینقدر ایراد نگیر
تصاویر قبلى انیمیشن طراحى بودند و این تصاویر واقعیت
همیشه انیمیشن با واقعیت تفاوتهاى چشمگیرى داره
ضمنا داشبورد دو رنگش از مشکیه خالیش خیلى قشنگتره
و فقط یه خواهش
لااقل خود شما که نویسنده باشى روزى حتى یک بار هم تصور داشتن این ماشین رو به سرت ننداز
متشکرم
memolsmart
۲۸ شهریور ۱۳۹۳مردم که میسازن، از طراحی اولیشون شیکتر و بهتر میسازن.
منظورم از مردم رو که میدونین!
على
۲۳ تیر ۱۳۹۳بحث خودرو هست
روانشناسى رو کنار بگذارین
ما ملتى ایراد گیر تنبل اهل دستور و زیاده گو و حراف هستیم
به دور از اندکى عمل
چرت گفتن رو عادت کردیم
از پیشرفتهاى جزیى و خیلى جزیى بر حذریم و فقط دنبال ایراد گرفتن از کوچکترین ایده اى هستیم
و کماکان در حال سقوط
یک بار هم تمجید نمیکنیم
اما با تمام اراجیف گوییهامون در آرزومون استفاده از همون چیزاییه که بدش رو میگیم
عین این خال زنک هاى توى عروسیها و مهمونیا که …
امیدوارم واقع بین باشیم اول خودم
(تمام حرفام بلا نسبت جمع)
على
آرمان
۶ آذر ۱۳۹۳آقای علی من اولین باری است که در ذیل یک مطلب کامنت میگذارم . ولی اظهار نظر شما آنقدر غیر منطقی و تحریک آمیز بود که مرا بر آن داشت در پاسخ حضرتعالی این مطلب را بنویسم . حقیقت مطلب اینست که آنچه که در طراحی با نرم افزارهای انیمیشن خلق میشه در ابتدا توسط طراحان صنعتی خودرو نمون سازی و در نهایت عکس برداری و تبلیغ میشه . اگر در هرجای دنیا غیر از ایران چنین تصاویری به عنوان تبلیغ یا معرفی خودرو ارایه میشد و سپس خودروی دنا با طراحی وکیفیت فعلی روانه بازار میشد مطمن باشید که در مجامع و دادگاههای قانونی حق اقامه دعوی برای مشتریا ن وجود داشت . فقط در کشور ماست که ایران خودرو یا سایر کارخانجات خودروسازی حق چنین تبلیغات غیر قانونی و مشتری فریبی رو دارند تا محصولات بنجل و بی کیفیفت خودشونو به مردم بیاندازند.
sasan
۲۶ تیر ۱۳۹۳به نام او
اخه این داشبورد و طراحی داخلیش یه جوری هماز مزدا 3 اومده اسکی بره هم از ماشینای چینی که خودشون طراحی داشبوردش اسکی از ماشینای کره و ژاپنه.ولی باز من امیدوارم یه ظاهر بیرونی بیخود مثل سمند نداشته باشه که کلا از بی ام و اومدن کش رفتن ولی گند زدن.و بازوهای بیخود سمند نداشته باشه که کاملا روی میدون یا پیچ جلوی دید ادم میگیره.شایدم اخرش شد تیبا.اوناییم که میگن ایراد نگیرین عززم ما چرا نباید مزدا سوار شیم با این قیمت باید بیایم این سوار شیم.ایراد نگیریم چیکار کنیم؟الان این پیشرفته یا دزدی؟
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۳بابا زشته من خیلی وقته میام ولی هر بار که میام عین بچه ها اینجا بحثه و وااااای از غلط املایی عزیزای من لطف کنید حداقل املای کلماتتون رو چک کنید….
reza
۱۲ مرداد ۱۳۹۳اگه خدا بخواد دو سال دیگه وارد بازار می شه
البرز
۱۸ مرداد ۱۳۹۳در جواب سوالات دوستان در باره تغییر دنا لازم است عرض کنم که تمام تغییرات بخاطر ارزان تمام شدن خودرو است که قطعات درجه 3 و 4 کشور چین را به خورد این خودرو ناشناس داده اند
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۳دوستان به قضیه عمقی نگاه کنیم.اولین مشکل ما اینه که طراح نداریم.یعنی یک ضعف بزرگ تو صنعت خودرو.شما نگاه کنید تو تاریخچه صنعت خودروهای خارجی.اونام از همینجا شروع کردن.صنعت خودرو ایران نوپا هست.اما کاش مدیران ایرانخودرو وسایپا کمی انصاف به خرج بدو.مثلا 405 که قیمت تمام شدش واسه کارخونه درمیاد هشت میلیون.به مردم میده 30 میلیون.خدایی این ماشین چیداره؟؟؟یا پراید به همین شکل
وحید
۱ شهریور ۱۳۹۳ایرانخودرو اگه عرضه داشت این ستونهای جلوی ماشینو درست میکرد که از تولید اولین سمند، همیشه بوده و هست!!! اتاق اینم که سمنده، فقط چراغها عوض شده
Awdell
۵ شهریور ۱۳۹۳جلو داشبورد جدید پارس منحوس رو برداشتن روش تف زدن گذاشتن روی دنا. زکی بابا!!!! خر جلو مهندسین ایرانخودرو دکترا داره …..
Awdell
۵ شهریور ۱۳۹۳داشبورد جدید پارس منحوس رو برداشتن یه کم تف زدن بالاش گذاشتن تو دنا..زکی بابا! خر جلو شما دکترا داره …
کاظم
۱۱ شهریور ۱۳۹۳داشبوردش کپی کاری آشکاری ازلیفان 620 هستش.اینم ازخودروی ملی!!!!!اینجا نشون دادن از چینی ها هم قرنها عقبن!!!اینابایدبرن خرفروشی!!!نه تولیدبه اصطلاح خودرو
مصطفی
۱۷ شهریور ۱۳۹۳آخه این کجاش شبیه لیفان 620 ته یکم فکر کن بعد حرف بزن.
memolsmart
۲۸ شهریور ۱۳۹۳علت عقب بودن صنعت خودرومون مشخصه، کره و چین قبل از ما شروع نکردن که الان از ما جلوترن،
اونا هدفشون پیشرفته اما هدف ما صرفا سودآوری بیشتره و فکرمون کاملا بسته هست.
چین از روی برندهای دیگه میسازه اما هرچی میسازه اسم و رسم داره و سال بعد انصافا معایب قبلی رو برطرف میکنه، یعنی ی کپی با کیفیت
اما چیزی که ما ادعا داریم میسازیم ما نساختیم فقط با ساخته ی یکی دیگه گل بازی میکنیم، یعنی کپی گرفتن از کپی قبلی که هر دفعه ناخواناتر میشه
علي رضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام
خداییش بدک هم نیست…
طرح هیونداست…دیگه اینقدر بی مهری نکنیم…
گیل مرد
۱۹ شهریور ۱۳۹۳سلام.
ممنون از مطالب خوبت.
فقط میشه گفت متأسفم. آخر کار ما چی می خواد بشه…!
2s
۲۸ شهریور ۱۳۹۳فکر کردم از داشبورد جدید پارس اشغاله تر نیست حلا فکر کنم اشتباه کردم این از اون داغون تره.
2s
۲۸ شهریور ۱۳۹۳اگه قیمتش 5ملیونم باشه نمیخرمش.مفت نمیارزه سمند بعد این همه سال هنوز اول راهه این که دیگه جای خودشو داره.
امین
۷ مهر ۱۳۹۳چرا دعوت نامه دنا نمیاد پس؟؟؟ کسی اطلاعی داره؟؟
مملی
۱۶ مهر ۱۳۹۳بجای اینکه باهم بجنگین به این فکرکنین که به قول دوستمون حالا حالاها از چین هم پایین تریم.
mohammad
۲۵ مهر ۱۳۹۳خب یدفه بگید عین سمند کپی شده دیگه این حرفا واسه چیه! دنا همون سمنده دی!
نادر
۶ آبان ۱۳۹۳به یاری خدا و کمک چین تا 25 سال آینده شاید یک یا دوتا دنا وارد بازار شود.
وحيد
۸ آبان ۱۳۹۳شما میدونید این ماشین دنا که همون سمنده چند قیمته؟؟؟ بابا ایرانخودرو میگه قیمت حدود ۴۸ میلیون!!!!!!!! خدا به ملت ایران رحم بکنه! چیکار بکنن که از سر ناچاری باید این ماشینا رو بخرند.آقای ایران خودرو یکم انصاف داشته باشید
ارشام
۱۲ آبان ۱۳۹۳دراینده ای نزدیک چین قطب اول خودروسازی جهان خواهدشد
REZA . JUST TOYOTA
۱۵ آبان ۱۳۹۳با این که فرق کرده ولی هنوز خوشکله
من که دوسش دارم فکر کنم حال چینی های بازارو بگیره
امیر
۱۶ آبان ۱۳۹۳خوبه بدونین سمند هم طراحی ایران نیست وهمون لادای انگلستانه که در اونجا کارخونش تعطیل شده تا وقتی مردم خریدار این خودرو ها باشن هیچ پیشرفتی توی ساخت خودرو نخواهیم داشت
تا اعلام میکنن ثبت نام فلان خودرو شروع شده ملت حجوم میارن برای ثبت نام آخره کاربعد از چند ماه موقع تحویل دادن هر رنگی که باشه با آبشن موجود تحویل میدن
احمد
۳۰ آبان ۱۳۹۳میدانیدهنرایران خودرو درچه چیزی است کلاغ را رنگ کردن وبحای طوطی فروختن سمندرا اورده یک تبلت رده خارج وبسیارقدیمی چینی ودوتاچراغ راعوض کرده بنام دنا وبه قیمت 48 میلیون تومان اگراین حقه بازی وکلاهبرداری نیست پس مانند بقیه محصولات همه را نگاه کنید همین است وفقط چراغها وسپر وجلو داشبورت چراغ عقب عوض میشود درعوض چندمیلیون قیمتش را بالا می برد حالا دیدید هنر درحقه بازی است
parseh net30
۳ آذر ۱۳۹۳داخل دنا خیلی آشغاله