ایران خودرو برای جایگزینی موتورهای قدیمی محصولات پژو ۴۰۵ و پارس یک موتور ارتقا یافته را معرفی می کند. در این پروژه موتور XU7 که دارای تکنولوژی قدیمی می باشد با افزایش حجم به ۱۹۰۰ سی سی و بهینه سازی موتور و تغییرات در ورودی هوا و خروجی دود، علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، تغییری هم در مصرف ۸.۷ لیتری آن ایجاد نخواهد شد. به گفته قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول، موتور جدید XUM قرار است جانشین موتور jp4 پژو پارس (که ۱۶ سوپاپ هم می باشد ) شود. این در حالیست که موتور TU5 بروی بسیاری از محصولات پژو در حال جایگزینی است و قرار است سال آینده با افزایش چشمگیر تولید، تقریبا تمام ۴۰۵ های تولیدی را پوشش دهد.
بنظر می رسد ایران خودرو قصد دارد یک موتور قدیمی تر ولی ارزانتر را در کنار TU5 داشته باشد.
در کنار این موتورها، خانواده موتورهای ملی سری EF با ورود یک عضو ۱۴۰۰ سی سی بنام EF4 در سال آینده (موتور پایه خودروی رانا) و EFD دیزلی (برای سمندهای دیزلی) در سال بعد آن شلوغتر می شوند. ضرورت انطباق با استانداردهای یورو ۴ باعث شده تا ایران خودرو درصدد حذف تدریجی موتورهای آلاینده خود باشد. حتی موتور EF7 نیز با تغییراتی در سرسیلندر و کاهش ۸ درصدی سوخت در برنامه این شرکت بزرگ قرار دارند.
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲کی میخوان خوودرو ساختن رو یاد بگیرن خدا میدونه
میلاد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲خودروسازی که هنوز یه گیربکس دستی نساخته خودروسازه؟؟؟
گیربکس دستی نداره چه برسه به اتومات! یه مدت موتور و گیربکس 206 رو روی سمند خودروی ملی !!! گذاشت بعد خودش دونست چه غلطی کرده تولیدش رو متوقف کرد!!!
خودروساز نیستید قبول کنید.شاید اسمبلر هم نیستید . کاشکی مافیا نباشید.
دزدی تو روز روشن
۲۵ بهمن ۱۳۹۲مرد باشین و کم این مردمو سرکیسه کنید …
به بهانه تولید داخل این همه انسان جانشونو بخاطر تولیدات مرغوب و باکیفیت شما از دست دادن..
باید مرزها به روی همه باز بشه تا همه استفاده و مردم حق انتخاب داشته باشن
حسين
۱۸ خرداد ۱۳۹۳خیلی جالبه خودرسازهای ایران قطعه برای تولید ندارن بعد چطوری اجازه تولید بهشون میدن جای بسیار تعجب است چون تا خدمات پس از فروش نباشه نباید اجازه تولید بدن
نمونه خودرو تیبا هاچ بک که به علت عدم تامین قطعه شرکت چیزی تولید نکرده این اصلا معنی نداره چون شرکتی که قطعه تولید ماشینشو نداره بعدا ببینید چه فلاکتی باید مصرف کننده برای خدمات پس از خریدش بکشه ؟؟
میسا
۵ تیر ۱۳۹۳واقعا تشکر عالی من بارس سال دارم شش روز بیش بدترین ضربه ها را دید کمربند زده بودم از توی شیشه جلو در نیومدم جالب اینجاست که ایربگ باز نشد
احسنت به این تبلیغات مسخره و دروغین
مسیحا
۱۶ تیر ۱۳۹۳امیدوارم ایرانیان عزیز به این موضوع توجه کنن که هنوز هم 90
% ما در حال استفاده از محصولات ایران خودرو و سایپا هستیم و هنوز هم به لحاظ مقاومت از خودروهای خارجی خیلی سرترن و با همه این گرونی هنوز هم ما میتونیم خودروی ایرانی بخریم و بودجه خرید خودروهای چینی آشغالی و یک بار مصرف رو ندارم به حمد اله ، ما ایرانی هستیم و باید ماشین ایرانی سوارشیم و فقط کافی خودروسازهامون موتور محصولاتشون رو به هر روشی که امکانش هست کم مصرف تر و محیط زیستی تر کنن وگرنه بی ایربک هم اجداد ما ماشین روندن و اتفاقی براشون نیفتاده من حاضرم بدون توجه به مدرک تحصیلی و قر و فر و چشم و هم چشمی ، آردی آی عزیز رو که از کارخانه ایرانی خارج شده سوار شم ولی حسرت و پوز ماشین های خارجی رو با جیب خالی ندم و اظهار نظر احمقانه هم راجع به تولیدات داخلی نکنم وقتی جز توان خرید تولیدات داخلی رو ندارم . ایران خودرو خسته نباشی سایپا خسته نباشید .
مهران
۱۵ شهریور ۱۳۹۳این جوک ساله.!!!؟
رهیاب
۲ آبان ۱۳۹۳شما که این حرفا را می گی یا شوخی می کنی یا واقعا راست می گی که باید بدونی همین خود رو سازای داخلی پوست مردما کندن با پولی که ما جای خودرو های بی کیفیت داخلی میدیم میشه چه ماشین هایی تولید کرد نمونه اش خیلی از خود رو های خارجی که تو مناطق آزاد بدون عوارض و گمرکی از مرز وارد میشه با قیمت های خیلی مناسب و کمتر از خودرو های داخلی !!!!!!!!!
بهروز پارسا
۸ دی ۱۳۹۳میگن برای حمایت از حقوق دوسه تا تولید کننده خودروی داخلی باید تعرفه ورود خودروهای خارجی بالا بمونه .پس حقوق چندمیلیون مصرف کننده داخلی چی میشه.مثل حق استفاده از خودروی ایمن با پرداخت هزینه کمتروایجادآلودگی هوای کمتروتنفس هوای سالمتر و حق انتخاب بیشتروحق استفاده از تکنولوژی جدید وحق داشتن آسایش بیشترو….
مهدی
۱۶ فروردین ۱۳۹۴ببینید بعضی از شما ها حرفاتون درسته اما ماشین سمند و دنا که از خود ایران هست نسبت به قیمتش تو ایران واقعن خوبه کسی اگه الان بخواد پول بر یک میتسوبیشی لنسر 2014 بده باید 85 میلیون پول بده در حالی که دنا از اون ارزون تر هست تازه اون میتسوبیشی موتور 1600 اون قیمت هست و ماشین های اشغال چینی که ارزش نگاه کردن رو ندارن و یه چیز دیگه از ماشینی که استفاده نکردی هیچ وقت نظر نده
حسین
۱۴ مهر ۱۳۹۴اصلا هی میگن تولید ملی کسی میتونه بگه موتورکدوم ماشین رو خودشون طراحی کردن و ساختن؟
رضا اریا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵xu7بخاطر اینکه قدیمی تره و به شکل اروپایی تولید میشه واقعا خوبه من مکانیکم کاری هم به چیزای دیگه ندارم ef7هم تکنولوژی جالبی داره ولی بخاطره دستکاری های غیره حرفه ای ایرانی بعضا مشکل سازن elx ها موتور های خوبی هستن ولی پر خرج هستن خرج این موتور ها با توجه به قدرت و گشتاورشون قابل قبوله با توجه به جیب مردم زیاده موتور های tu5روی پارس و 405 بسیار مشکل افرینه روی 206 خوب جواب میده که علتشم سیستم برق در درجه اول و ورزن خودرو هست ضمنا
خودروهای پژو تا وقتی صفرن با 100 هزار تومن میشه گیریبکسشو رفع عیب کرد تا دنده ها بخوبی جا برن