ایران خودروخودروهای چینیهایما

هایما S7، تحفه بلندقامت چینی ایران‌خودرو

نباید یک‌طرفه به قاضی رفت و تمامی تقصیرها را هم نمی‌توان یکسره معطوف به ترفندهای خودروسازان داخلی و یا ناآگاهی مشتریان آنان نمود، چون درواقع، خیلی از خریدهای مرتبط با خودرو از سر نیاز و یا ناچاری نیست و در این میان، حس ناشی از رقابت، چشم‌وهم‌چشمی و نیز زرنگی‌های خانمان‌برانداز  هم نقش ویرانگری را ایفاء می‌نماید و به نظر می‌رسد که درجه غلظت ناشی از این قسم احساسات در معدودی از هم‌وطنانمان آن‌چنان زیاد است که حاضرند که به هر نوع شرایط وسوسه‌انگیز اما باطناً غیر عقلایی تن در دهند تا درنهایت، یک بدنه فلزی و چهار عدد لاستیک ظاهراً نو! را تحویل گیرند.

Haima S7
Haima S7

در این میان، ما شاهد ورود برخی از محصولات ناشناخته‌تر چینی به کشورمان هستیم که در موطن خود نیز نام‌های مشهوری به شمار نمی‌آیند چه رسد به عرصه بین‌المللی! و صدالبته خریدار ایرانی هم حق دارد که از خرید چنین مدل‌هایی به جد پرهیز نماید زیرا نه اطلاع‌رسانی درستی به او انجام می‌شود و نه از آینده تولیدی‌شان هم مطمئن است و مهم‌تر از همه، پای ده‌ها میلیون تومان پول در میان است، مبلغی که در بیشتر مواقع، عصاره سال‌ها تلاش و کوشش یک شخص متوسط‌ این جامعه است. از طرف دیگر، این مطلب را هم از یاد نبریم که برندهای معروف‌تری همچون جیلی، جک و چری و… هم، تازه پس از سال‌ها ماندگاری، توسعه و گسترش شبکه خدمات پس از فروش، ارائه طرح‌های جدید و عامه‌پسند و نیز سماجت بی‌حدشان! توانسته‌اند جایگاه هرچند لرزانی را در میان مشتریان وطنی برای خود مهیا کنند، تازه‌واردان که جای خود دارند!

Haima S7
Haima S7

چند صباحی است که بزرگ‌ترین خودروساز کشورمان از کراس‌اوور جدیدی به نام هایما S7 پرده‌برداری نموده است. از همین رو، سعی نمودیم که در حد بضاعت خود شما را با این محصول نوین آشنا نماییم. محصولی که از زمره جدی‌ترین رقبای جک S5 و جیلی X7 و چری تیگو ۵ به شمار می‌آید.

Haima S7
Haima S7

گروه خودروسازی فاو هایما (FAW HAIMA) که نام تجاری آن هایما (HAIMA) می‌باشد، در ماه ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. در آغاز، این مجموعه با مشارکت مسئولان ایالت هاینان (HAINAN) چین و کمپانی مزدا ژاپن تأسیس و نام هایما هم برای آن انتخاب شد که مخفف “HAINAN MAZDA ” می‌باشد. این شرکت، زمان نه‌چندان درازی به تولید خودروهای مزدا و عرضه آن‌ها به بازار داخلی چینی می‌پرداخت ولی پس از مدتی چند، یعنی در سال ۲۰۰۶ میلادی، تمامی سهام مزدا در این مجموعه توسط شرکت فاو (FAW) خریداری و در پی آن، هایما نیز به یکی از شرکای فاو تبدیل شد. البته وقوع این رویداد به معنای قطع کامل روابط کاری بین شرکت‌های هایما و مزدا نبود بلکه هنوز هم انتقال تکنولوژی از ناحیه مزدا به‌سوی هایما ادامه دارد. ناگفته نماند که خود کمپانی فاو هم با مزدا ارتباط تنگاتنگی داشته و در برخی از محصولات تولیدی خود از پلت فرم‌های قدیمی مزدا بهره می‌جوید که یکی از معروف‌ترین از این نوع، خودروی بستورن B50F می‌باشد که دیرزمانی نیست که در کشورمان ارائه می‌شود. در حال حاضر، از مجموع کل سهام شرکت هایما،۴۹ درصد آن در اختیار گروه خودروسازی هاینان (HAINAN) و ۴۹ درصد هم متعلق به خودروسازی فاو (FAW) است و ۲ درصد باقی‌مانده هم از آن دولت ایالتی هاینان می‌باشد.

Haima S7
Haima S7

شرکت هایما از سازندگان کوچک چینی به شمار می‌آید و میزان تولید آن حتی از برخی خودروسازان ایرانی نیز کمتر است. مثلاً در سال ۲۰۱۳ میلادی، درمجموع، تعداد ۱۵۷,۲۴۴ دستگاه خودروی سواری توسط هایما به فروش رسیده است که از این لحاظ، جایگاه بیست و هشتم را برایش مهیا نموده است (در بازار چین). در حال حاضر، عمده تولیدات این خودروساز را مدل‌های سواری همچون هایما ۱،۲،۳ و FAMILY،M5 و M8 و کراس‌اوورهایی همانند ۷،S7 و S5 و مینی ونی به نام FREEMA دربر می‌گیرند. در خارج از مرزهای چین هم یکی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی این شرکت، بازار روسیه است. جایی که در آن نخستین خط مونتاژ آن در سال ۲۰۱۰ میلادی برپا شد، محصول تولیدی این مجموعه هم هایما ۳ نام دارد که از شباهت‌های بسیاری با مزدا ۳ دو نسل پیش برخوردار است. با ذکر این مقدمات، اکنون وقت آن رسیده است که به قهرمان اصلی ماجرا یعنی کراس‌اوور S7 بپردازیم.

Haima S7
Haima S7

هایما S7 که اساساً همان مدل فیس‌لیفت هایما ۷ محسوب می‌شود در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شد. خود هایما ۷ هم در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی رونمایی و کمی بعد، یعنی در سال ۲۰۱۲ میلادی روانه بازار شد. از لحاظ ظاهری هم تغییرات صورت گرفته در هایما S7 نسبت به هایما ۷ در مواردی همچون چراغ‌های جدید جلو و عقب، سپرهای جدید و یک کابین به‌روزرسانی شده، خلاصه می‌گردد. جالب اینجاست که خود S7 نیز اخیراً دستخوش فیس‌لیفت جزئی شده و جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های جلوی آن کاملاً تغییر یافته است و چهره آن نیز نسبت به نسخه مونتاژی در ایران لوکس‌تر و به‌روزتر شده است. این نمونه از S7 هم قرار است که به‌زودی روانه بازار چین شود.

Haima S7
Haima S7

درمجموع، هایما S7 را می‌توان از معدود کراس‌اوورهای ساخت چین دانست که از مایه‌های اسپرتی در ظاهر خود بهره می‌برد و بیش از همه، این گلگیرهای برآمده در جلوی آن است که نظرها را به خود جلب می‌نماید. مضاف بر آن، سپرها هم در ترکیب با جلوپنجره، نمایی موزون را برایش به ارمغان آورده‌اند و این امر ازجمله نکاتی است که وب‌سایت‌های چینی هم به آن اقرار دارند و فیس‌لیفت اعمال‌شده بر روی این خودرو را بسیار خوب ارزیابی می‌کنند، فیس‌لیفتی که نمایی مهیج را برای آن تدارک دیده است. در نیمرخ کناری آن نیز خطوط نرمی به‌کار رفته است و چراغ‌های عقب این خودرو هم از طلق‌های پلاستیکی قرمز پر رنگی بهره می‌برند که جلوه‌ای زیبا و درخوری را برایش مهیا نموده‌اند و تنها نکته منفی در این میان، لوله‌های اگزوز نصب شده در بخش تحتانی سپر عقب آن است که از اندازه‌های کوچکی برخوردارند.

Haima S7
Haima S7

در داخل، داشبورد این خودرو کاملاً به‌روزرسانی شده و یک صفحه مدرج اسپرتی هم در پشت فرمان آن جای گرفته که نور پس‌زمینه آبی رنگی از آن ساطع می‌شود. همچنین، صفحه نمایشگر لمسی بزرگی هم در میانه کنسول آن خودنمایی می‌کند. صندلی‌ها و فرمان آن نیز از پوشش چرمی بهره برده و برآمدگی موجود در کناره صندلی‌ها هم کاملاً سرنشینان را دربر می‌گیرند. کیفیت مواد پلاستیکی به کار رفته در داخل کابین نیز کاملاً قابل قبول است و شاید تنها نکته منفی در این بین، رنگ بسیار تیره آن است. بنا مندرجات وب‌سایت این شرکت، هایما S7 توانسته است گواهی‌نامه موسسه SGS را هم کسب نماید. این گواهی‌نامه بر غیر سمی بودن (NON-TOXIC CERTIFICATION) تمامی پلاستیک‌های به کار رفته در کابین این خودرو، مهر تأیید می‌زند. همچنین، جهت پیاده‌سازی ایزولاسیون مناسب‌تر و نیز مهار صدای ناشی از باد و پیشرانه در درون کابین، در ۱۶ حفره موجود در سطوح داخلی بدنه این خودرو از عایق‌های صوتی مخصوص استفاده شده است، مهم‌ترین محل کاربری این عایق‌ها هم در شاسی و دیواره بین پیشرانه و کابین آن می‌باشد.

Haima S7
Haima S7

در حال حاضر، هایما S7 تنها با یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری عرضه می‌شود که از توانی معادل ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۰ نیوتن متر برخوردار است و نسخه تولیدی در ایران هم از همین سنخ از پیشرانه بهره می‌برد. اما همان‌طور که در سطور بالا هم گفته‌ایم به‌زودی قرار است مدل فیس‌لیفت S7 به بازار ارائه گردد و در این نسخه، از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو هم استفاده خواهد شد که از توانی معادل ۱۸۸ اسب بخار برخوردار است. ناگفته نماند که هم‌اکنون نیز، این تیپ از پیشرانه در نسخه‌های صادراتی هایما S7 به بازار روسیه ارائه می‌شود (در کنار نسخه دو لیتری). از لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با دو جعبه‌دنده متفاوت ۵ سرعته دستی و نیز ۵ سرعته خودکار در ایران عرضه خواهد شد.

Haima S7
Haima S7

به لحاظ ایمنی، تمامی تیپ‌های این خودرو به‌طور استاندارد از دو کیسه هوا بهره می‌برند که این تعداد در تیپ‌های فول این خودرو به چهار عدد افزایش می‌یابد. علاوه بر آن، مجموعه متنابهی از سامانه‌های ایمنی در این خودرو قابل مشاهده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: سیستم ABS،EBD،EBA و TCS،ESP و نیز دوربین دید عقب و… که با توجه با بهای این خودرو درخور توجه است و از این لحاظ آن را در کنار کراس‌اوورهای ساده‌تر کره‌ای جای می‌دهد.

گرچه محصولات تولیدی ساخت هایما بر طبق آخرین بررسی موسسه JDPOWER آمریکا، از لحاظ کیفیت اولیه (INTIAL QUALITY) در مکانی بالاتر از متوسط (۱۰۴ ایراد در هر یک‌صد خودرو) جای می‌گیرند، ولی از نظر بازار فروش، این‌طور می‌توان گفت که این مدل (هایما S7) در موطن خود هم وضعیت چندان جالبی ندارد. مثلاً نام این خودرو در لیست ۶۰ شاسی‌بلند پرفروش بازار چین در سال ۲۰۱۴ میلادی، مشاهده نمی‌شود و یا حتی در واپسین آمار ماهانه هم (سپتامبر ۲۰۱۵) نامی از آن نیست و در تمامی این فهرست‌ها، تنها نام برادر جدیدترش یعنی هایما S5 است که می‌درخشد، این در حالی است که نام بیشتر کراس‌اوورهای چینی که پیش از این به کشورمان وارد شده‌اند در فهرست‌های مربوطه وجود دارد. هدف از ذکر این موضوع، به معنای زیر سؤال بردن ماهیت و یا کیفیت هایما S7 نیست، بلکه این قضیه به‌نوعی جایگاه متزلزل این مدل را در بازار چین به ما یادآوری می‌کند. همین امر هم به‌نوبه خود جای یک علامت سؤال بزرگ را در ذهن مصرف‌کننده ایرانی حک می‌کند؛ مصرف‌کننده‌ای که باید بیش از هفتاد میلیون تومان پول را برای خرید آن هزینه نماید و از پیش هم با برندش آشنا نیست. نکته دیگر، به سازنده ایرانی هایما S7 مربوط می‌شود، سازنده‌ای که برخلاف دیگر همتایان داخلی خود تنها بر ساخت یک و یا حداکثر دو برند متمرکز نیست و هر آن هم ممکن است بنا به تصمیمات خلق‌الساعه و یک‌شبه! به تولید این محصول ناشناخته چینی خاتمه دهد. مضاف بر آن، وضعیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی لوازم یدکی این خودرو نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، چون مونتاژگر ایرانی آن کارنامه درخشانی را در موارد مشابه ندارد؛ نمونه عینی‌اش را هم ما در خودروی سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژی) شاهدیم که خریداران آن با خدمات و سرویس‌دهی چندان مناسبی مواجه نیستند. درمجموع، تمامی این عوامل در کنار یکدیگر ریسک خرید این خودرو را بسیار بالا می‌برد، خیلی بالاتر از دیگر هم‌قطاران چینی‌اش که سالهاست در ایران تولید شده و در این بازه به فروش می‌رسند.

Haima S7
Haima S7

از مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار ایران، می‌توان به خودروی جک S5 اشاره داشت که از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ به توان ۱۷۴ اسب بخار برخوردار است در حالی که هایما S7 از یک پیشرانه ۲ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار بهره می‌برد. بهای رسمی جک S5 در حدود ۷۵/۴ میلیون تومان است که کمابیش مشابه بهای هایما S7 می‌باشد. در حال حاضر، مهم‌ترین بازارهای صادراتی هایما S7 ممالکی همچون روسیه، فیلیپین و ویتنام و… هستند.

در این مطلب نگاهی به اولین نسخه‌ی وارداتی از هایما S7 مونتاژ ایران خودرو با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی داشته‌ایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید مقاله‌ی جامع هایما S۷ و اس ۷ پلاس ایران خودرو؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید را مطالعه کنید.

Haima S7
Haima S7

مشخصات فنی هایما اس ۷
کد پیشرانه: HM484Q (گیربکس دستی) – HM484QA (گیربکس اتوماتیک)
حجم موتور: ۱۹۹۵ سی‌سی
توان: ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
میانگین مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر (گیربکس دستی) – ۸.۸ لیتر (گیربکس اتوماتیک)
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: مستقل، اتصال چندگانه (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۹۸/۱۸۳۰/۱۷۳۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۱۹ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۱۰ کیلوگرم (گیربکس دستی) – ۱۵۴۵ کیلوگرم (گیربکس اتوماتیک)
گنجایش صندوق بار: ۴۰۰ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۶۱ لیتر

ایمنی (نسخه سفارش ایران)
4 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری BAS
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل کشش TCS
کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای
کمربند ایمنی پیش کشنده جلو
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

Haima S7
Haima S7

تجهیزات رفاهی
امکانات و آپشن‌های هایما S7  در ایران شامل تجهیزات ذیل خواهد بود.

سانروف برقی
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت
نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
کروز کنترل
صندلی‌ها با پوشش چرمی
نمایشگر کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت (فقط در نسخه با گیربکس اتوماتیک)
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + رادیو و پورت USB،AUX و SD و اتصالات بلوتوث و هندزفری
آینه‌های جانبی جمع شونده اتوماتیک
سیستم START/STOP (فقط در نسخه‌های با گیربکس دستی)
سیستم رهیاب GPS
آینه وسط الکتروکرومیک (ضد تشعشع)
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
فرمان با پوشش چرمی
چراغ نقشه‌خوان
آینه جانبی برقی به همراه راهنما
سیستم دزدگیر IMMOBLIZER
رینگ آلومینیمی
جعبه عینک
و…

قیمت هایما S7 در سال ۱۳۹۴ معادل ۷۱.۹ میلیون تومان با گیربکس دستی و ۷۸.۹ میلیون تومان همراه گیربکس اتوماتیک بود اما در سال ۱۴۰۱، قیمت نسخه‌ی توربو اتوماتیک به نام هایما S7 پلاس در بازار آزاد، ۹۰۰ میلیون تومان است.
قیمت در چین: ۱۰۶,۸۰۰ الی ۱۳۱,۸۰۰ یوآن (گیربکس دستی) و ۱۱۸,۸۰۰ الی ۱۴۶,۸۰۰ یوآن (گیربکس اتوماتیک)

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
EN.HAIMA.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Mehdi

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    دوستان عزیز من در عجبم که ما ایرانیا چقدر دلبسته آپشنیم و حتی گاهی ایمنی را فدای آپشن میکنیم شما کافیه یه سری به سایتای فروش خودرو تو آمریکا بزنین مثلا همین یاهو اوتو بعد میبینین همین کیا ریو یا هیوندای اکسنت تو مدلای پایه حتی شیشه بالابر برقی هم ندارن ولی از ده سال پیش شش تا ایربگ داشتن که جز استانداردای اونجاست یا چند ده ساله که abs و ebd دارن ولی اینجا سیستمای ایمنی آپشن حساب میشه نظر شما چیه؟

    1. aston martin

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1331 ديدگاه)

      به دلم نشست نمیدونم چرا

    2. فرید

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      باتوجه به سیاست های اشتباه همیشگی مدیران ایران خودرواین ماشین هم برای خریداران آن عاقبتی همچون پژو407 ،سوزوکی کیزاشی ورنوکپچر نخواهدداشت که پس ازواردات تعدادی محدودبی خیال آنهاشدندوخریداران ماندنددربلاتکلیفی خدمات پس ازفروش این خودروها .

  2. Mehdi

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    برای اینکه بدونین قیمت خودرو های چین که به ما قالب میکنن چنده یه سری به سایت http://www.chinaautoweb.com بزنین متوجه خواهید شد که چینی ها حتی وقتی مونتاژ میشن بازم چند ده میلیون گرونتر به ما فروخته میشن

  3. اناهیتا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این ((ببخشید اسم ماشین نمیارم چون حیف اسم ماشین هست) )برا مشتری هایی با طرز فکر رامتین وارد شده که بخرن و حالشو ببرن!

    1. رامتین

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3251 ديدگاه)

      سرکار بنده 207 دارم و با اینکه 3.5 سال گرفتم بسیار راضی هستم. احتمالا اتومبیل بعدیم هم 208 یا کلیو باشه. بنده متنفر از ماشینهای چینی هستم (چه برسه از نوع شاسی بلندش) و حرفم طرز فکر ما ایرانیهاست که الکی نظر میدیم و میگیم این ماشینها آشغاله. البته اگه کسی که مثلا مازراتی سوار میشه و این حرفم بزنه خرده ای نباید گرفت اما گفتم 90% این افراد، پراید هم ندارند.

    2. دوست خوب

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      میخرن و حالشو میبرن شما چرا حرص میخوری اگه بده نخر

  4. سعید

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، خودروهای چینی عموماً دارای اسامی هستند که با علایق فرهنگ ایرانیان سازگار نیست و وقتی اسمشون رو می شنویم احساس خوبی به انسان دست نمی دهد . سایپا مثل اینکه این عدم سازگاری رو در خودرو Z300 ساخت شرکت زوتی متوجه شده و اسم اون رو به آریو ساخت سایپا تغییر داده است . همچنین آرم بعضی از شرکتهای خودروساز چینی بسیار زشت و نا هماهنگ می باشد که البته به نظر من آرم شرکت هایما برخلاف اسمش بد نیست .

  5. ماهور

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو سازهای داخلی، فقط سود براشون مهمه، نه جون مردم،یکی از خواهرهای رفیقام یه پژو خرید، سر چهار راه دربش قفل شد سیستم الکتریکیش اتصالی کرد،ماشین آتیش گرفت،بدبخت حتی نشد از ماشین پیاده بشه جلوی چشم همه سوخت،دوستم که این خانم خواهرش میشد از ناراحتی که شکایتش از مسولان به جایی نرسید پیری زود رس گرفت (پارکینسون)،پدرش سکته کرد مادرش مریض روانی شده،آخه چی بگم چرا کسی نیست جلوی این خودرو سازای داخلی رو بگیره،دنبال قاتل های کوچیک نباشین،قاتل بزرگ جلوی ما داره ویراژ میده

    1. ممل

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      والا من نمیدونم این اتفاقایی که شما نوشتی راسته را دروغ اما خیلی دور از دهنه.آدم یاد فیلم های مقصد نهایی می افته.

      1. sky watcher

        ۲۲ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (110 ديدگاه)

        شما که میگی دور از ذهنه
        همین همسایه ما چند شب پبش ماشینش ۲۰۶ تو پارکینگ خونش آتیش گرفت اگه مردم نمیریختن تو خونش خدا میدونه چی پیش میومد
        یا به چشم خودم دو هفته پیش پشت چراغ قرمز ی ۲۰۶ آتیش گرفت ی پدر و دختر توش گیر کردن شانس اوردن اتفاق جلو آتش نشانی افتاد وگرنه مرگ جفتشون حتمی بود
        یا از تاکسی گاز سوزی بگم که آتیش میگیره و رانندش که یک پیر مرد باز نشسته بوده و این ماشون رو با پول باز نشستگیش گرفته بود و داخل اتوبان با سرعت بالا ماشینش آتیش میگیره و از ترس جونش ماشین رو میزنه به جاده خاکی و از ماشین میپره بیرون و بعد چند ثانیه ماشینش منفجر … بعله منفجر میشع
        خودشم با دیت و پا و دنده شکسته شانس اورد که نمرد …
        به نظر شما اینا چیه ؟ فیلمه ؟ یا دروغه ؟
        میخوای عکس ها و مستندات و گزارشات کارشناس های بیمه و … این چیزایی که شما بهشون میگی فیلم رو برات بفرستم ؟

        1. HUMMER

          ۲۳ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (86 ديدگاه)

          یعنی واقعا اینایی که گفتی اتفاق افتاده؟؟؟!!!!
          من همیشه فکر میکردم این اتیش سوزی و اینجور مسائل چندتا اتفاق نادر بوده چند سال پیش که دیگه هم پیش نیومده .واقعا که اوف بر این لگن خودرو

        2. sky watcher

          ۲۳ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (110 ديدگاه)

          بعله دوست عزیز این اتفاق هارو دوتاشو خودم دیدم
          اون تاکسی هم یکی از دوستان بوده که هم از زبون خودش شنیدم هم عکس هاشو دیدم هم گزارش کارشناس بیمه رو خوندم

        3. ناشناس

          ۲۶ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش چه زندگی مهیجی داری چه حوادثی آدم یاد سریع و خشن ۷میفته.

      2. نبی

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چقدر ما مردم حافظه ضعیفی داریم و از خاطرمون رفته پژوهای 405 رو که پشت سر هم آتیش می گرفتن . یه سرچ کنید ببینید این آتش سوزی ها چند نفر رو به کشتن داد

    2. HUMMER

      ۲۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      خدا رحمتش کنه وشفا به والدینش بده.واقعا متاسف شدم?

  6. Hamid

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    پس به نظر شما هرکس که مازراتی داره میتونه در مورد ماشین چینی نظر بده و هرکس مازراتی نداره نمیتونه نظر بده. چه ربطی داره خب؟
    یا شاید به نظر شما ثروت عقل و دانش میاره؟
    من کارگری رو میشناسم که به خاطر عشقش به ماشین، 6 میلیون تومن داده یک ماکت فولکس بیتل خریده در حالی که خودش پراید داره. من فکر میکنم نظر همچین شخصی نسبت به کسی که با پول ددی مازراتی خریده معتبر تره. بهرحال خیلی ممنون. استفاده کردیم قربان.

    1. HUMMER

      ۲۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      کاملا با نظر شما موافقم.من اصلا ماشین ندارم یعنی قبلا داشتم یه پراید 82 اما فروختم و این دلیل نمیشه که نظرمو سانسور کنم و یه نظر مازراتی سوار رو بدون منطق بپذریم

      1. دوست خوب

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        آفرین منطق رو درست اومدی با کدوم منطق میشه ماشینی رو که حتی تاحالااز نزدیک ندیدیم بهش بگیم آشغال؟؟؟؟

  7. sunmartin

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    میدونم به مذاق خیلی ها خوش نمیاد اما جنس چینی تفاوت چندانی بین درجه بندی اون کالا نداره یه سوال دارم ممکنه تا بحال کسی مطرح نکرده باشه عصن چرا اجناس چینی کیفیت بندی هستن؟شما یه جنس آلمانی یا آمریکایی کره ای و ژاپنی بمن معرفی کن که گرید 1 و 2 و 3 و 10000 باشن !!این کاملا مشخصه که چین برای سیر کردن جمعیت چند ملیاردیش باید متقلب باشه باور کنید دست چین حتی توی آدیداس و یا نیکی و اپل و ایسر و اسوس هم که میره باینکه تحت لایسنس هستن کیفیت اونا روهم پایین میاره نمونه اش گوشی موبایل که ملت بیشتر دنبال ویتنام و کره ای هستن تا چینی این واقعیته که خود چینی ها میدونن چی ساختن ازش استفاده نمیکنن و حاضرن زیر قرض و قسط برن اما چینی نخرن فرق کره با چین اینبود که کره جنوبی از روز اول تقل بازی درنیاورد و کیفیت حفظ کرد بعد یواش یواش ارتقا داد تا سری تو سرها درآورد و الان چهارمین خودروساز با کیفیت جهان شده سامسونگ و الجی هم که هر سال عناوین بهارین گجت های جهان کسب میکنن اما چین فقط کپی میکنه و شلید چند تا برند بشناسین چینی باشن و از یه انجین و پلت فرم استفاده کنن اینکه ملت چطور میرن پول بابت این شبه خودرو ها میدن حای تعجب داره

    1. حسین

      ۲۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      شما امکان نداره نظر ندی و از ماشینای کره ای تو تمام مطالب همه سایتای خودرویی دفاع نکنی بابا چرا نمیخوای بفهمی ارزونترین ماشین کره ای صفر کیلومتر سی میلیون تومن از جک و بسترن و جیلی گرونتره یا خیلی بچه ای که خودت کار نمیکنی نیفهمی پول در آوردن سخته یا یا به شغل شریف داشتن پدر پولدار مشغولی که انقدر بیکاریو همش کامنت در مورد صنعت کره از خودرو تا یخچال میذاری و طرفداری میکنی اینجا هدف معرفی یه محصول جدید بود فقط اسمی هم از کره نیومده ….

  8. Hamid

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    صرف اینکه یک ماشین تو چین تولید بشه چینی نیست محمد جان. الان بیوک تو چین هم تولید میشه پس طبق فرمایش شما چینیه. یا چون جیلی ولوو رو خریده الان دیگه ولوو چینیه؟ لطفا یه سری به ویکیپدیا بزن ام جی رو سرچ کن بعد نظر بذار.

  9. سعید

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    به عکس های هشتم و نهم دقت کنید، متوجه شدید کل مجموعه داشبورد، فرمون و حتی دریچه های کولر چقدر شبیه دناست؟

  10. پژمان

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به نظر من بهترین ماشین های چینی جک، لیفان، جیلی، چانگان، امجی هستند و بقیه به درد نمیخورن
    چانگان ایمنی بالایی داره و طراحی زیبا همچنین موتور و گیربکس بسیار استاندارد هستن.
    جیلی هم تو ایمنی حرف اول رو میزنه و نسبتا موتور و گیربکس ماشین باهم هماهنگن و مشکلی ندارن.
    لیفان هم ماشین هاش ایمنی خوبی داره و با قیمتی که دارن ارزش خریدشون خیلی بالاس کیفیت هم قابل قبوله
    و اما جک، ماشین های شرکت جک هم قدرت موتورشون مناسبه هم ایمنی خوبی دارن و طراحیشون هم نسبتا خوبه
    هایما، زوتی، برلیانس و … همه بعد از مدتی خودشون رو ول میکنن و همش خراب میشن
    ما 3 سال لیفان 620 با موتور 1.8 داشتیم و خدایی عالی بود و برخلاف ماشین های ایرانی همش قطعات مصرفی و برقی خراب نمیشد و فقط انجام سرویس هاش کافی بود.
    حالا هم یک چانگان ایدو خریدیم و حدود 5 ماهه که 20 هزار تا هم راه رفته خیلی طراحی خوب و موتور خوبی هم داره البته به لیفان نمیرسه ولی خوب فرق چندانی هم نداره
    بردار بنده هم 2 ساله که جک جی 5 اتومات داره شتابش کمی از چانگان بیشتره ولی خوب چانگان گیربکس هماهنگ تر و کابینی ایمن تر قوی تر و شکیل تری داره و من ایمنی رو به یک مقدار سرعت ترجیح میدم.
    جیلی هم خودروی کاملا استانداردیه و اینو همه میدونن البته کمی خشکه اگر این مشکل رو کنار بزارید مشکلی نداره. خشکیش کمی هم مربوط به سفت بودن بیش از حد صندلی ها برمیگرده و ادمو اذیت میکنه
    خودروی امجی هم که طراحی انگلیس هستش واقعا عالیه من فقط سوار امجی 3 شدم ماشین خیلی تیزی هستش البته روی دست انداز ها میپره و زیاد نرم نیست در سرعت های بالا ولی خوب یه جورایی پریدنش لذت بخشه و به ادم احساس خوبی میده
    با این کوچیکیش هندلینگش فوق العادس و توی اتوبان ازادگان من با سرعت 120 تا پر کردم که در کنترل ماشین ایرادی ندیدم و اذیت نشدم.
    ولی باز هم میگم با چانگان خودم خیلی راحت ترم چون خیلی نرمه و گیربکس با موتور هماهنگه و این منو راضی نگه داشته.

    1. نیما

      ۳۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چقدر طرفداری از چینی هاااا! واووو!
      البته از اونجایی که من 90 درصد ماشینهای سواری تولید داخل رو داشتم، بگم که ماشین ایرانی از پراید گرفته تا تندر و پارس و سمند و … همه آشغالند.
      به عبارتی سگ ماشینهای چینی بر اینها شرف داره.
      ایمنی صفر – طراحی و راحتی صفر – کیفیت زیر صفر و …
      ولی باز هم مثل بقیه ایرانی سوار میشم چون تبعاتش از چینی ها و سایر خارجی ها کمتره.
      امیدوارم نون خیانت به ملت تو گلوی خودروسازها گیر کنه.
      در تایید نظر دوستی که در مورد تصادفها و سوانح کشنده خودروهای داخلی نوشتند بگم کافیه دوستان چند سرچ ساده توی تصاویر اینترنتی بکنن تا ببینن چه خبره.

    2. دوست خوب

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این شد یه نظر منصفانه چون طرف میگه خودم روندم برادرم داره دیدم ولی یه عده ندیده نظر میدن

  11. Mehdi

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    آقا رامتین بنده خودم پیکان سوار میشم و پول خرید چینی هم ندارم اما این دلیل بر این نمیشه نتونم در مورد ماشین چینی نظر بدم چون در مورد تک تک این به اصطلاح ماشینا از سایتای مرجع دنیا مطلب خوندم البته اینم باید بگم این از بدبختی ماست که من با مدرک ارشد مکانیک سومین دانشگاه ایران و چهار سال کار توی یه صنعت فولاد باید حال و روزم طوری باشه که چینی هم برام رویا باشه بگذریم… ایران دیگه جای موندن نیست

  12. احمد.ف

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (444 ديدگاه)

    عقبش عین میتسوبیشی ASX شده! به نظرم ، با یه ذره تغییر زوایا
    ولی موتور چینی ۱۵۰ اسبی دو لیتری با مصرف صدی هشت بعیده، فکر کنم در عمل یا مصرفش بیشتره یا قدرتش کمتره

  13. سپنتا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سپاس میگم به نویسنده مجله نویسنده که براسنی گفته بود واقعا پای میلیونها پول برای یه همچین ماشین درجه 3چینی میارزه؟درود به وژدانت .و .و شرم به مردمانی که قدر خودشونو نمیدونند. لیاقت ایرانی این سبک ما شینای بونجوله با 70 یا 80 میلیون؟

  14. enzo

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    آقا اینقدر شعار ندید
    مملکت ما غرق شد و فرو رفت تو این شعار زدگی
    چین با شعار دادن از صفر به اینجا نرسید

  15. حمید

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الحمدالله شر این خوردروها از سر خوزستان کم شد
    امیدوارم برای باقی نقاط کشور هم این اتفاق بیوفته
    برای مثال الان توسان رو میشه 70 تومن خرید
    دیگه کسی پول برای این چینی ها نمیده

    1. احسان

      ۲۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      شر خودرو ساز ها از تبریز هم رفت هیوندای الانترا 60 میلیون ولوستر 55. شورلت مینی44 میلیون. آزرا 2014 80 میلیون و …..

  16. milad

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    این چینی ها گند زدن به ماشین های شاسی بلند آدم دیگه خجالت میکشه شاسی بلند بخره از بس که هرکسی با 40یا 50تومن میشینه پشت اینا…….ولی فقط یه چیزی بهم ثابت شده که جیب خالی و پز عالی جز آبرو ریزی چیزی نداره….برادر من مجبورت نکردن به هر طریقی که شده بخوای مثلا خودتو شاسی بلند سوار جلوه بدی

  17. سیا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقایون شعار بسه تا کی شعار ولی عمل صفر همین چینی ها که دارید از اونا بد می گید از صفر شروع کردن رسیدن به اینجا در سیستمی که شبه کمونیستی شبه سرمایه داری شده ولی ما فقط شعار و عمل نداریم تا چند وقت دیگه همین چینی ها هم برای ما خریدنش آرزو میشه و ما در سراشیبی قهقرا به پس رفت در عمل و فرهنگ و مذهب با سرعت نور هستیم.

  18. حامد

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    جناب کاویانی عزیز ی آپشن رو برای این خودرو جا انداختین و اون سیستم ***
    آپشنی که خیلی وقته خودروسازهای ایرانی رو ماشیناشون میبندن.
    بعد از نزدیک به نیم قرن خودروسازی بلاخره رسیدیم به ویتنام و فیلیپین

  19. mahdiar

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان لطفا در مورد ماشین های چینی نظرهای بیخود ندید.90 درصد کسانی که دارن عیب میگیرن حتی یکبار هم پشت این ماشین ننشستند.اکثر کسانی که ماشین های چینی دارن راضی هستند.من خودم 2 سال لیفان 620 داشتم و 2 سال جیلی.بهترین ماشین و بهترین انتخاب از بابت قیمت و کیفیت در مقایسه با محصولات لگن خودرو با اون قیمت های بالاش بودودوستان از ماشین چه توقعاتی دارند که بیخودی و بدون حتی یکبار تجربه به غلط اظهار فضل میکنند.برند های جیلی و جک و ام جی بهترین استاندارد های ایمنی رو دارن و از بابت کیفیت قطعات و آپشن و بروز بودن در مقابل محصولات اشغال وطنی حرفی واسه گفتن داشتند و دارند.ما داریم تو ایران زندگی میکنیم و اظهار فضل و رویا پردازیمون بیشتر از جیبمون نباشه.چشممون رو باز کنیم و واقعیت ها رو ببینیم.آیا وقتی پرشیا اشغال بی کیفیت 40 میلیون پولشه و جیلی 60 میلیون با استاندارد اروپایی u5 و امکانات و آپشن های خوب من کدومو باید بگیرم .این برند های چینی که دوستان گله دارند نه تا حالا آتیش گرفتن نه ترمزشون قفل کرده نه سیستم برقیشون بعد از 4 ماه ایراد پیدا کرده ونه گیربکسشون بعد از 6 ماه قرقر میکنه.من بعد از 4 سال استفاده از دو برند خوب چینی فقط ماشینو واسه سرویس میبردم نمایندگی.دوستان خواهشا تا چیزی رو تجربه نکردن اظهار نظر بیخودی نکنن.

  20. احمد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من کلا نسبت به اسم ایران فرقون (با عرض پوزش از جناب فرقون بخاطر این توهین) و چین آلرژی شدید دارم و وقتی این دوتا اسم با هم ترکیب میشه کهیر میزنم شدید

  21. راد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    چین هم برندهای مرغوب هم دارد ولی بخاطر قیمت بالا به ایران نمیاد مثلا برندHAVELیا BYD که در چین به وفور من دیده ام
    HAVEL که معروف ترین شاسی بلند در چین است که در 7 سایز ساخته میشود
    BYD هم که در شهر شنزن در همسایگی هنگ کنگ تولید میشود و قیمتی در حد هیوندای دارد!!! و کیفیت بالای دارد
    البته چند روز پیش در شهر گوانجو تاکسی دیدم با برند لیفان 720 در کنار تاکسی های سونا تا این شهر

    1. دوست خوب

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      HAVAL منظورت بود میدونم اشتباه تایپی بود اونم دوبار وگرنه شما به چشم دیدی از نزدیک توی بندر شانگهای

  22. yakooza

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ، انقد از خودتون داستان نبافین ، ماشین فقط (سنوا) برای شرکت (بایک) که دیار خودرو توسط وزارت دفاع کشور وارد کرده
    موتورش 2400 توربو
    10 ایربگ
    سنسور جلو و عقب + دوربین دنده عقب
    248 اسب بخار قدرت
    بقیه شو برید تو سایت دیارخودرو بخونید
    این ماشین موتورش برای شرکت Saab سوئد هستش و طراحی اتاق و بدنه برای آلمان

    1. سعید

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز به نظرات دیگران احترام بگذارید از دید شما عزیز ماشین فقط سنوا بقیه چی؟

  23. Hamze

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام,با ۸۰میلیون تومان,میشه تو منطقه ازاد ۱سانتافه۲۰۱۶,فول,خرید,چرا مثل همه کشور دنیا حق انتخاب به مردم نمیدین؟اخه چرا ما باید ماشین چینی با این قیمت سوار بشیم؟

  24. mps

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    پژو ۴۰۵ یه زمانی بهترین خودروی اروپا بود..دیدین چه بر سرش اومد تو ایران؟!حالا بشینین سرنوشت چینی های مونتاژی رو ببینین!
    تحول وضعیت خودرو تو این مملکت نیاز به خونریزی و انقلاب مردمی داره!حرص نخورین درست نمیشه..
    فقط خواهشا دوست عزیز که چینی سوار میشی مزدا ۳ رو چپ چپ نگاه نکن..ماشینت به اندازه چرخشم اعتبار نداره.

  25. حامد

    ۲۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینه جالبی اگه شرایط قسطی خوبی داشته باشه مشتری زیادی خواهد داشت.

  26. کیان

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    می خواستند پشتشو شبیه بی ام و کنن…،دیگه بقیشو خودتون میدونین.

  27. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان بنظر شما این ماشین را بخرم یا جک را

    1. سعید

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      از نظر خدمات هایما بهتره بالاخره تمام کشور آموزش و ایساکو قطعات پخش میکنه من یکی ثبت نام کردم برای خرداد رفتم کیلومتر 14 دیدم همه چیش اوکی بود طراحی داخل و خارج بد نبود اشکال فقط در شتاب صفر تا 100 هست و اون هم به خاطر فیلتر کاتالیزور است

  28. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی بسیار زیبا و با قدرتی خیلی هم با ابهته بجز اگزوزش طراحیشم فوق العاده زیباست تو جاده و شهرم خیلی نرمه سرعتم زدن 160 ولی خودم تا 190 رو هم رفتم مصرفشم تو شهر عالیه و از طراحی تقلیدی و کوچیک و زشت s5 هم خیلی زیبا تره عمل کردش تو جاده خاکی هم بهتره

    1. پيام

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      عشق من هایما!!!

      فکر کن تو یک جمعی نشستی صحبت سر ماشین…

      یکی میگه من پارس دارم یکی میگه من 206 دارم اون یکی میگه من کرولا دارم…

      بعد یهو من میگم منم هایما دارم!

      جون داداش؟؟؟؟ چی داری؟ هایما؟؟ هایما دیگه چیه؟

      و بعد از اون باید نگاه تحقیر آمیز و تمسخر حضار را تحمل کنید.

      خدا وکیلی پلیسا چه گناهی کردن باید اسم این همه ماشین چینی حفظ کنن.

      فکر کن تو بلندگو بگه: هایما بزن کنار… من باشم از خنده میترکم.

      خداوکیلی یدونه 206 میشه راحت و بدون آبروریزی سوار شد.

      اما هایما….

      1. دوست خوب

        ۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        یعنی یارو ۲۰۶ یا پراید داره بعد با حقارت به کسی که هایما داره نگاه میکنه اونم بخاطر ماشین!!!!! چه جمع های بیخودی دارین شما

  29. سعید

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان بنده در مدت این یکی دو سال تحقیقات زیادی راجع به خودروهای چینی انجام دادم از جیلی امگراند شروع کنید تا به امروز تیگو 5 و جک اس 5 و هایما و بقیه ، اون اول جیلی با 5 ستاره Euro-ncap همه را شیفته کرد ولی کم کم با آمدن سایر رقبا از میدان به در شد باید بپذیریم که مهمانان چینی به خاطر عدم مدیریت صنعت خودرو کشور و تعرفه بالا بر روی خودروهای کره ای و ژااپنی جای خود را بازکرده اند فکر نمیکنم با لغو تحریم هم قیمتها آنچنان پائین بیاید چون سیاست ارزی و گمرکی کشور تغییر نمیکند ، مشکل اکثر خودروهای چینی نبود خدمات گسترده، گران بودن قطعات یدکی، نبود فروشگاه های عرضه قطعات و همچنین عدم آگاهی قشر مکانیک از این خودروهاست، پیشنهاد بنده این است که اگر خرید چینی انجام میدهید از دو کارخانه سایپا و یا ایران خودرو انجام دهید تا حداقل از خدمات تقریبی بهرمند شود.

  30. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جک اس 5 اتومات رسید 88 میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا