ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای ۵۵ گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو ۴۰۵ رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.
بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو۴ را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.
نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است.
در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد.
ابی
۱۱ تیر ۱۳۹۱فکر کنم مطلب چند روز پیش یکی از دوستان رو این کار ایران خودرو تاثیر داشته
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۱فکر کنم این وانت هم مثل رانا هنوز نیامده ققیمتش برسه به 20 میلیون (امان از دست دلالان) :-D
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴وانت آریسان
saeed
۱۱ تیر ۱۳۹۱خب اگر قرار بود روآ هم چنان باقی بمونه که همون روآ سواری را ایربگ دار می کردند.
آخه این چه کاریه………..
سهیل
۱۱ تیر ۱۳۹۱همون طوری که تو مقاله اشاره شد ، طبق قانون اول پیکان به وجود می آید ولی از بین نمی رود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود.
همین طور که مشاهده می شه ، در هر محصول تولیدی ایران خودرو رد پای پیکان به وضوح قابل رویته. شاید دلیلش این باشه که ایران خودرو می دونه هر چی جدید تولید کنه ، به کیفیت پیکانم نمیرسه. به خاطر همین نمی خواد این فن آوری رو از دست بده.
.
.
ایران آخر خندست به خدا.
شیما
۱۱ تیر ۱۳۹۱چقدر مسخره است ! حداقل نمای پشتش رو تغییر میدادن !
شیما
۱۱ تیر ۱۳۹۱روی پلتفرم سمند میزاشتنش حداقل قابل تحمل تر بود
yashar
۱۱ تیر ۱۳۹۱سمند هم روی پلتفرم 405 هستش
ایران خودرو کلا سه تا پلتفرم داره با 4 تا موتور که می تونه تا 4*4*4= 64 حالت مختلف خودرو بوجود بیاره!!
شاهین
۱۲ تیر ۱۳۹۱همین الان ایران خودرو 80 مدل پژو داره … :-D
که با این وانت میشه 81 مدل پژو … :-D
پس در نتیجه با 4 تا موتور و 3 پلتفرم این حالت 81=3*3*3*3 به وجود میاد !
سینا
۱۸ تیر ۱۳۹۱اگه ۳ تا پلتفرم داره و ۴ تا موتور می تونه ۳*۴=۱۲ حالت مختلف به وجود بیاره. این چه وضع حساب کردنه؟!! فکر کنم همونجوری حساب کردی که زحمتکشان ایرانخودرو قیمت ماشیناشونو حساب میکنن، یعنی ۱۲ میشه ۶۴!
yashar
۱۸ تیر ۱۳۹۱عزیز من شما دوره راهنمایی ریاضی چند گرفته بودی؟! برای محاسبه تعداد حالات مختلف از روش ترتیب یا جایگشت استفاده میشه: اگه مثلا ما 3تا اتاق داشته باشیم با 4 تا موتور اونوقت در اتاق اولی میشه 4 نوع موتور مختلف گذاشت برای اتاق دوم هم وهمین طور برای اتاق سوم! پس میشه 4*4*4=64 !! احتمالا ایرانخودرو از این ضعف ضعف ریاضیات ملت داره بهره کامل رو میبره که ماشین 5 تومنی رو میده 10 تومن!!
سینا
۱۸ تیر ۱۳۹۱بابا تو خود انیشتین هستی بخدا. خودت داری میگی در اتاق اولی ۴ تا موتور میشه گذاشت، پس تا اینجا ۴ ماشین مختلف داریم، تا اینجاشو فهمیدی یا دوباره برات توضیح بدم؟!! حالا توی اتاق دوم هم ۴ تا موتور مختلف می ذاریم و ۴ تا ماشین دیگه به وجود میاد که با اون ۴ تای قبلی میشه ۸ تا ماشین. حالا توی اتاق سوم هم ۴ تا موتور میذاریم که ۴ تا ماشین دیگه به وجود میاد که با اون ۸ تای قبلی میشه ۱۲ تا. حالا تو ۵۲ حالت دیگشو بگو تا من یکم ریاضیم قوی شه. چه جوری میشه با ۳ تا اتاق و ۴ تا موتور ۶۴ تا ماشین تولید کرد؟ فقط میتونم بگم افسوس… افسوس که افرادی مثه من باید […] و لگنی مثه پراید رو ۱۰ میلیون بخرن، البته الان متوجه شدم که اگه پراید ۲۰ میلیون هم بشه حقمونه، بخدا که حقمونه. پدال عزیز تو رو به اون خدایی که میپرستی کامنتمو حذف نکن، من دیگه جوابی به این آقا نمیدم. خواهش میکنم…
سینا
۱۸ تیر ۱۳۹۱اون قسمت […] حرفهای منه که پدال زحمت سانسورشو کشیده، واسه ی همین جمله ی من در اون قسمت ناقص شده، ولی بازم ممنون که کلا حذفش نکردی.
yashar
۱۹ تیر ۱۳۹۱مهندس جان ایرانخودرو تنها نزدیک 12 مدل! پژو پارس تولید می کنه پارس معمولی ،پارس سال ،پارس دوگانه سوز ،پارس ال ایکس ،پارس ایالایکس و پارس اتومات…حال بماند که خانواده سمند و 405 و پیکان و 206 هم nمدل دیگه هم داره! منظورم از 4 تا پلتفرم و… شاهکارهای ایرانخودرو در استفاده از آن و تولید nمدل ماشین با قیمتهای متفاوته که در اصل همشون عین همند و هیچ مزیتی نسبت به بقیه ندارند…
سینا
۱۹ تیر ۱۳۹۱خودتم میدونی که منظورت از پلتفرم، اتاق بود نه پلتفرم. حتی توی پست دومت به جای پلتفرم نوشتی اتاق. در ضمن گیریم که منظورت پلتفرم بود، پس اون ۴*۴*۴=۶۴ مسخرت چی بود؟ اگه منظور پلتفرم باشه که اصلا قابل محاسبه نیست چون از یه پلتفرم میشه بی نهایت ماشین با شکل های مختلف درست کرد، اگر هم منظور اتاق بوده میشه همون ۱۲. برو اول کتاب ریاضی اول ابتدایی رو بخون بعدش بیا اینجا برامون حساب و کتاب کن.
سهیل 561
۱۱ تیر ۱۳۹۱من با حرف شیما موافقم یکم تغییرش میدادن بهتر بود
ایران خودرو اومده یه اره برقی برداشته قسمت صندلی عقب و صندوق عقب رو برش داده شده این
اخه چرا این همه کپی
یکم به فکر نو اوری باشید
amir
۱۱ تیر ۱۳۹۱وقتی سایپا بدنه پراید رو میزاره روی وانت نیسان و با اسم شوکا میفروشه از ایران خودرو انتظار بیشتری نمیشه داشت;روا به عنوان یک خودرو سدان با موتور ضعیف و دیفرانسیل عقب و ….. قدیمی و بدنه سنگین در نوع خودش برای یک خودرو خانوداگی معظلی بود که با تبدیل شدنش به یک وانت که انتظار قدرت و سرعت و قیمت و … بیشتری ازش میره این مشکلات بیشتر هم خواهد شد
پویا
۱۲ تیر ۱۳۹۱این طرح بیشتر خنده دار!!!!!!!!
لطفا وانت های روز دنیا را وارد کنید .
آرش
۱۲ تیر ۱۳۹۱اون موقع این لوله های که جوش دادن به عقب حکم دستگیره داره دیگه؟؟؟
سپهر
۱۲ تیر ۱۳۹۱آقا بالاغیرتن بسه این دری بریا چیه آخه تولید میکنین من انقد خندیدم پاره شدم الانم دارم میرم سرمو بذارم بمیرم
میثم
۱۲ تیر ۱۳۹۱روا خودش ماشین درستو حسابی نیست دیگه وای به حاله وانتش اخه این چیه.
رفیق
۱۲ تیر ۱۳۹۱بنظر میرسه با فتوشاپ درستش کردن! D:
طاها
۱۲ تیر ۱۳۹۱اقتدار ملی که میگن همینه ها! دیگه بعد 20 سال لازم نیست آرم پژو رو روی ماشینامون بزنیم هورااااااااا !
MATIN
۱۲ تیر ۱۳۹۱اگه شرکت پژو بدونه سر ماشیناش تو ایران چی میاد !؟
در شرکتشو تخته میکنه میذاره میره
امید
۱۳ تیر ۱۳۹۱من هم تو این فکرم 405 با اون ابوهتی که داشت ،از وقتی که اومد داخل ایران هزار جور بلا سرش اوردن اول که موتور پیکانو روش گذاشتند بنام ار دی اومد بازار بعدش هم که ار دی ایکس بعدش سمند ، بعد روا، یه مدت هم که نمیدون اینقدر کیفیتشو بالا برده بودن واسه خودش اتش می گرفت! 2 سال پیش هم که روا سال اومد که دیگه ترکوند حالا هم با گذشت 20 سال از تولید اولین دستگاهش تو فرانسه اینا دارن وانت باردو رو با بدنه 405 میدن بیرون بعد میگن بدنه روا
علی قضایی
۱۲ تیر ۱۳۹۱بعضی از دوستان میگن /نمای پشت ماشین رو تغییر بدن …/عزیزان مثلا چیکارش کنن ؟مگه میشه اینو کاریش کرد.حتما چراغ 132با سپر سمند جذابیتش رو بیشتر میکنه .
tvdn
۱۲ تیر ۱۳۹۱وانت پیکان به این شرف داره
علي
۱۲ تیر ۱۳۹۱افرین افرین صد باریک ا… دیگه با این پلت فرم چی میتونید درست کنید 405 شاسی بلند هم درست کنید خیلی عالیه
بهزاد
۱۲ تیر ۱۳۹۱بد نیست در عین افتضاح بودن !!
باز بهتر از پیکانه
علی حسین نژاد
۱۲ تیر ۱۳۹۱موتور1700سی سی روآ با قدرت 88.4اسب بخار و اتاق پژوبهترین گزینه برای یک وانت شهری با هزینه نگهداری پایین نسبت به وانت تندر خواهد بود
شهاب
۱۲ تیر ۱۳۹۱fasele ghelghir ba lastik 1 kilometr
امیر سهیلی
۱۲ تیر ۱۳۹۱انصافا ببینید رقابت سنگین خودرو سازان داخلی چقدر باعث رشد و شکوفایی میشه… من مطمئنم که پژو اگه اینو ببینه تمام هنرمندانی که رو این ماشین کار کردن رو ترور میکنه… آخه این همه نبوغ…. بابا احسنت…. درود بر این نبوغ ایرانی… واقعا دارم از خوشحالی سکته میکنم… راست میگن که هنر نزد ایرانیان است و بس
رحیم
۱۲ تیر ۱۳۹۱دریغ از یک ذره نوآوری!!! این ایرانخودرو شورشو دراورده بخدا.
علی
۱۲ تیر ۱۳۹۱این که بدنه ی 405 است نه روآ لطفا نوشته هاتون نو درست کنید
محمد
۱۲ تیر ۱۳۹۱می خواستم بخرم اما میگه وجود ندار وساخته نشده
محمد مهدی
۱۲ تیر ۱۳۹۱جای تاسف داره که شرکتی به این بزررگی حتی نمی تونه یک خودرو سواری رو به یک وانت قابل استفاده تبدیل کنه. اگه طراحان ایران خودرو یک سرچ ساده اینترنتی کرده بودند متوجه می شدند، خودروهایی که هم مدل سواری و هم مدل وانت آنها تولید می شه، شرکت سازنده در قسمت عقب خودروی وانت هرگز از سپر گونه سواری استفاده نمی کنه چون این قسمت محل بارگیری بوده و برای سحولت بارگیری باید تاجای ممکن به زمین نزدیک تر باشه. از طرف دیگه سپر موجود بر روی این خودرو مناسب یک وانت نبوده و در صورتی که به دفعات که پا روی آن گذاشته بشه و یا اشیاء سنگین روی اون قرار بدن می شکنه. البته اگه طراحان ایران خودرو یه نگاهی به دورو بر خودشون کرده بودند حتما متوجه می شدند که سپر عقب پژو 406 استیشن که چند سال پیش به تعداد محدود در ایران تولید شد، نسبت به سپر فعلی گزینه بهتریه.
محمد س
۱۲ تیر ۱۳۹۱ىعنى واقعا انقدررر ما مردمو بى شعور حساب کردن
omidhiphop
۱۲ تیر ۱۳۹۱حالا با این همه فحش دادنا ببینین چه قدر پیش فروش خواهد داشت.
ولی خداییش جالبه شرکت آب فاضلاب هم تو ساخت این همکاری داشته!!! عقبش لوله کشی شده!!!البته نمی دونم شایدم لوله گازه!
با این نوآوری حتما تو مدل فیس لیفتش دکل ایرانسل هم می ذارن که همچین فکر بدی هم نیس
به هر حال ممنون از این مطلب pedal.
YAS
۱۲ تیر ۱۳۹۱یکی به من بگه فرق روا و پیکان چیه!
خشایار
۱۲ تیر ۱۳۹۱چیز خوبیه امید وارم باقیمت خوب عرضه بشه
محمد
۱۳ تیر ۱۳۹۱خدا کنه زودتر در بیاد.به خدا واسه جامعه این خودروها لازمه. یک نگاهی به میزان افسردگی در بین جوانان بکنید! با اومدن این وانت ها تا حد زیادی برطرف میشه.خداییش هر وقت تو مشکلات گرانی، تورم 45 درصدی، بیکاری، هزینه بالای قبوض آب و برق و تلفن غرق میشیم با دیدن این وانت کلی میخدیم و حال میکنیم.اینم تفریح جدید جوانان ایرانی.فکر همه چیز شده!