ایران خودروایستگاه خبر

وانت باردو با بدنه روآ

ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای ۵۵ گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو ۴۰۵ رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.

bardo-roa-pickup
بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو۴ را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.

roa-pickup-pu1
نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است.
در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۷۵ دیدگاه‌ها

  1. ابی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فکر کنم مطلب چند روز پیش یکی از دوستان رو این کار ایران خودرو تاثیر داشته

    1. شاهین

      ۱۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (112 ديدگاه)

      فکر کنم این وانت هم مثل رانا هنوز نیامده ققیمتش برسه به 20 میلیون (امان از دست دلالان) :-D

    2. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1470 ديدگاه)

      وانت آریسان

  2. saeed

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خب اگر قرار بود روآ هم چنان باقی بمونه که همون روآ سواری را ایربگ دار می کردند.
    آخه این چه کاریه………..

  3. سهیل

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    همون طوری که تو مقاله اشاره شد ، طبق قانون اول پیکان به وجود می آید ولی از بین نمی رود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود.
    همین طور که مشاهده می شه ، در هر محصول تولیدی ایران خودرو رد پای پیکان به وضوح قابل رویته. شاید دلیلش این باشه که ایران خودرو می دونه هر چی جدید تولید کنه ، به کیفیت پیکانم نمیرسه. به خاطر همین نمی خواد این فن آوری رو از دست بده.
    .
    .
    ایران آخر خندست به خدا.

  4. شیما

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    چقدر مسخره است ! حداقل نمای پشتش رو تغییر میدادن !

  5. شیما

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    روی پلتفرم سمند میزاشتنش حداقل قابل تحمل تر بود

    1. yashar

      ۱۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (283 ديدگاه)

      سمند هم روی پلتفرم 405 هستش
      ایران خودرو کلا سه تا پلتفرم داره با 4 تا موتور که می تونه تا 4*4*4= 64 حالت مختلف خودرو بوجود بیاره!!

      1. شاهین

        ۱۲ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (112 ديدگاه)

        همین الان ایران خودرو 80 مدل پژو داره … :-D

        که با این وانت میشه 81 مدل پژو … :-D

        پس در نتیجه با 4 تا موتور و 3 پلتفرم این حالت 81=3*3*3*3 به وجود میاد !

      2. سینا

        ۱۸ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        اگه ۳ تا پلتفرم داره و ۴ تا موتور می تونه ۳*۴=۱۲ حالت مختلف به وجود بیاره. این چه وضع حساب کردنه؟!! فکر کنم همونجوری حساب کردی که زحمتکشان ایرانخودرو قیمت ماشیناشونو حساب میکنن، یعنی ۱۲ میشه ۶۴!

      3. yashar

        ۱۸ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (283 ديدگاه)

        عزیز من شما دوره راهنمایی ریاضی چند گرفته بودی؟! برای محاسبه تعداد حالات مختلف از روش ترتیب یا جایگشت استفاده میشه: اگه مثلا ما 3تا اتاق داشته باشیم با 4 تا موتور اونوقت در اتاق اولی میشه 4 نوع موتور مختلف گذاشت برای اتاق دوم هم وهمین طور برای اتاق سوم! پس میشه 4*4*4=64 !! احتمالا ایرانخودرو از این ضعف ضعف ریاضیات ملت داره بهره کامل رو میبره که ماشین 5 تومنی رو میده 10 تومن!!

      4. سینا

        ۱۸ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        بابا تو خود انیشتین هستی بخدا. خودت داری میگی در اتاق اولی ۴ تا موتور میشه گذاشت، پس تا اینجا ۴ ماشین مختلف داریم، تا اینجاشو فهمیدی یا دوباره برات توضیح بدم؟!! حالا توی اتاق دوم هم ۴ تا موتور مختلف می ذاریم و ۴ تا ماشین دیگه به وجود میاد که با اون ۴ تای قبلی میشه ۸ تا ماشین. حالا توی اتاق سوم هم ۴ تا موتور میذاریم که ۴ تا ماشین دیگه به وجود میاد که با اون ۸ تای قبلی میشه ۱۲ تا. حالا تو ۵۲ حالت دیگشو بگو تا من یکم ریاضیم قوی شه. چه جوری میشه با ۳ تا اتاق و ۴ تا موتور ۶۴ تا ماشین تولید کرد؟ فقط میتونم بگم افسوس… افسوس که افرادی مثه من باید […] و لگنی مثه پراید رو ۱۰ میلیون بخرن، البته الان متوجه شدم که اگه پراید ۲۰ میلیون هم بشه حقمونه، بخدا که حقمونه. پدال عزیز تو رو به اون خدایی که میپرستی کامنتمو حذف نکن، من دیگه جوابی به این آقا نمیدم. خواهش میکنم…

      5. سینا

        ۱۸ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        اون قسمت […] حرفهای منه که پدال زحمت سانسورشو کشیده، واسه ی همین جمله ی من در اون قسمت ناقص شده، ولی بازم ممنون که کلا حذفش نکردی.

      6. yashar

        ۱۹ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (283 ديدگاه)

        مهندس جان ایرانخودرو تنها نزدیک 12 مدل! پژو پارس تولید می کنه پارس معمولی ،پارس سال ،پارس دوگانه سوز ،پارس ال ایکس ،پارس ایالایکس و پارس اتومات…حال بماند که خانواده سمند و 405 و پیکان و 206 هم nمدل دیگه هم داره! منظورم از 4 تا پلتفرم و… شاهکارهای ایرانخودرو در استفاده از آن و تولید nمدل ماشین با قیمتهای متفاوته که در اصل همشون عین همند و هیچ مزیتی نسبت به بقیه ندارند…

      7. سینا

        ۱۹ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        خودتم میدونی که منظورت از پلتفرم، اتاق بود نه پلتفرم. حتی توی پست دومت به جای پلتفرم نوشتی اتاق. در ضمن گیریم که منظورت پلتفرم بود، پس اون ۴*۴*۴=۶۴ مسخرت چی بود؟ اگه منظور پلتفرم باشه که اصلا قابل محاسبه نیست چون از یه پلتفرم میشه بی نهایت ماشین با شکل های مختلف درست کرد، اگر هم منظور اتاق بوده میشه همون ۱۲. برو اول کتاب ریاضی اول ابتدایی رو بخون بعدش بیا اینجا برامون حساب و کتاب کن.

  6. سهیل 561

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    من با حرف شیما موافقم یکم تغییرش میدادن بهتر بود

    ایران خودرو اومده یه اره برقی برداشته قسمت صندلی عقب و صندوق عقب رو برش داده شده این
    اخه چرا این همه کپی
    یکم به فکر نو اوری باشید

  7. amir

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    وقتی سایپا بدنه پراید رو میزاره روی وانت نیسان و با اسم شوکا میفروشه از ایران خودرو انتظار بیشتری نمیشه داشت;روا به عنوان یک خودرو سدان با موتور ضعیف و دیفرانسیل عقب و ….. قدیمی و بدنه سنگین در نوع خودش برای یک خودرو خانوداگی معظلی بود که با تبدیل شدنش به یک وانت که انتظار قدرت و سرعت و قیمت و … بیشتری ازش میره این مشکلات بیشتر هم خواهد شد

  8. پویا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این طرح بیشتر خنده دار!!!!!!!!
    لطفا وانت های روز دنیا را وارد کنید .

  9. آرش

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اون موقع این لوله های که جوش دادن به عقب حکم دستگیره داره دیگه؟؟؟

  10. سپهر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا بالاغیرتن بسه این دری بریا چیه آخه تولید میکنین من انقد خندیدم پاره شدم الانم دارم میرم سرمو بذارم بمیرم

  11. میثم

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    روا خودش ماشین درستو حسابی نیست دیگه وای به حاله وانتش اخه این چیه.

  12. رفیق

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بنظر میرسه با فتوشاپ درستش کردن! D:

  13. طاها

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اقتدار ملی که میگن همینه ها! دیگه بعد 20 سال لازم نیست آرم پژو رو روی ماشینامون بزنیم هورااااااااا !

  14. MATIN

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه شرکت پژو بدونه سر ماشیناش تو ایران چی میاد !؟
    در شرکتشو تخته میکنه میذاره میره

    1. امید

      ۱۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (86 ديدگاه)

      من هم تو این فکرم 405 با اون ابوهتی که داشت ،از وقتی که اومد داخل ایران هزار جور بلا سرش اوردن اول که موتور پیکانو روش گذاشتند بنام ار دی اومد بازار بعدش هم که ار دی ایکس بعدش سمند ، بعد روا، یه مدت هم که نمیدون اینقدر کیفیتشو بالا برده بودن واسه خودش اتش می گرفت! 2 سال پیش هم که روا سال اومد که دیگه ترکوند حالا هم با گذشت 20 سال از تولید اولین دستگاهش تو فرانسه اینا دارن وانت باردو رو با بدنه 405 میدن بیرون بعد میگن بدنه روا

  15. علی قضایی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بعضی از دوستان میگن /نمای پشت ماشین رو تغییر بدن …/عزیزان مثلا چیکارش کنن ؟مگه میشه اینو کاریش کرد.حتما چراغ 132با سپر سمند جذابیتش رو بیشتر میکنه .

  16. tvdn

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    وانت پیکان به این شرف داره

  17. علي

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    افرین افرین صد باریک ا… دیگه با این پلت فرم چی میتونید درست کنید 405 شاسی بلند هم درست کنید خیلی عالیه

  18. بهزاد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بد نیست در عین افتضاح بودن !!
    باز بهتر از پیکانه

  19. علی حسین نژاد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور1700سی سی روآ با قدرت 88.4اسب بخار و اتاق پژوبهترین گزینه برای یک وانت شهری با هزینه نگهداری پایین نسبت به وانت تندر خواهد بود

  20. شهاب

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    fasele ghelghir ba lastik 1 kilometr

  21. امیر سهیلی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا ببینید رقابت سنگین خودرو سازان داخلی چقدر باعث رشد و شکوفایی میشه… من مطمئنم که پژو اگه اینو ببینه تمام هنرمندانی که رو این ماشین کار کردن رو ترور میکنه… آخه این همه نبوغ…. بابا احسنت…. درود بر این نبوغ ایرانی… واقعا دارم از خوشحالی سکته میکنم… راست میگن که هنر نزد ایرانیان است و بس

  22. رحیم

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دریغ از یک ذره نوآوری!!! این ایرانخودرو شورشو دراورده بخدا.

  23. علی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که بدنه ی 405 است نه روآ لطفا نوشته هاتون نو درست کنید

  24. محمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    می خواستم بخرم اما میگه وجود ندار وساخته نشده

  25. محمد مهدی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جای تاسف داره که شرکتی به این بزررگی حتی نمی تونه یک خودرو سواری رو به یک وانت قابل استفاده تبدیل کنه. اگه طراحان ایران خودرو یک سرچ ساده اینترنتی کرده بودند متوجه می شدند، خودروهایی که هم مدل سواری و هم مدل وانت آنها تولید می شه، شرکت سازنده در قسمت عقب خودروی وانت هرگز از سپر گونه سواری استفاده نمی کنه چون این قسمت محل بارگیری بوده و برای سحولت بارگیری باید تاجای ممکن به زمین نزدیک تر باشه. از طرف دیگه سپر موجود بر روی این خودرو مناسب یک وانت نبوده و در صورتی که به دفعات که پا روی آن گذاشته بشه و یا اشیاء سنگین روی اون قرار بدن می شکنه. البته اگه طراحان ایران خودرو یه نگاهی به دورو بر خودشون کرده بودند حتما متوجه می شدند که سپر عقب پژو 406 استیشن که چند سال پیش به تعداد محدود در ایران تولید شد، نسبت به سپر فعلی گزینه بهتریه.

  26. محمد س

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ىعنى واقعا انقدررر ما مردمو بى شعور حساب کردن

  27. omidhiphop

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    حالا با این همه فحش دادنا ببینین چه قدر پیش فروش خواهد داشت.
    ولی خداییش جالبه شرکت آب فاضلاب هم تو ساخت این همکاری داشته!!! عقبش لوله کشی شده!!!البته نمی دونم شایدم لوله گازه!
    با این نوآوری حتما تو مدل فیس لیفتش دکل ایرانسل هم می ذارن که همچین فکر بدی هم نیس
    به هر حال ممنون از این مطلب pedal.

  28. YAS

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یکی به من بگه فرق روا و پیکان چیه!

  29. خشایار

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چیز خوبیه امید وارم باقیمت خوب عرضه بشه

  30. محمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خدا کنه زودتر در بیاد.به خدا واسه جامعه این خودروها لازمه. یک نگاهی به میزان افسردگی در بین جوانان بکنید! با اومدن این وانت ها تا حد زیادی برطرف میشه.خداییش هر وقت تو مشکلات گرانی، تورم 45 درصدی، بیکاری، هزینه بالای قبوض آب و برق و تلفن غرق میشیم با دیدن این وانت کلی میخدیم و حال میکنیم.اینم تفریح جدید جوانان ایرانی.فکر همه چیز شده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا