ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای ۵۵ گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو ۴۰۵ رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.
بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو۴ را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.
نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است.
در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد.
امید
۱۳ تیر ۱۳۹۱سلام چرا بعد از 50 سال دست از سر این پیکان برنمیدارید اصلا چه لزومی دار ما ماشینی تولید کنیم که برند فرانسوی داشته باشه تورو خدا آبروی ایران و ایرانی رو با این کارا نبرید چرا به فکر تولید ماشینی به روز نیستید چرا میخواین همش سر هم بندی کنید؟؟؟؟؟؟
saeed
۱۳ تیر ۱۳۹۱انصافا اگر زیر 11 میلیون باشه بهتر از وانت لوگان با قیمتی حدود 15 میلیون است چون مقدار کشش بارش که یکی است و قطعاتش هم توی هر بقالی پیدا میشه.
کورش
۱۳ تیر ۱۳۹۱سلام چند روز پیش که موضوع وانت جدید ایران خودرو با پلت فرم 405 رو توی روزنامه از قول یکی از مدیران ایران خودرو خوندم با مشخصاتی که نوشته بود همین مقاله شما واسم تداعی شدو فهمیدم که ایران خودرو چه چیزی رو میخاد جای وانت 405 قالب کنه. دقیقا واسه 405 slx و روای سال هم همین بساط بود!!!!!!!!! امان از این گنجشک رنگ کنهای ایران خودرو!!!
yashar
۱۳ تیر ۱۳۹۱پیش خودم می گفتم چطور ایرانخودرو که هفت پشت پیکان رو در آورد و حتی هنوزم داره یجورایی تولیدش می کنه به این راحتی قید روا رو زد؟! نگو زهی خیال باطل- شخصا از جناب ایرانخودرو به خاطر این فکر شومی که از سرم گذشته بود عذر می خوام، جوونی کردم دیگه تکرار نمیشه…
مهدی
۱۳ تیر ۱۳۹۱خدایی لاقل این سری رو جوری تولید کنید که نه دفش بخونه نه ماهی 1 بار سرسیلندر تعویض کنیم
احسان
۱۳ تیر ۱۳۹۱خدایا این ایرانخودرو کی میخواد یه خلاقیت به خرج بده …
واقعا افسردگی میگیرم این چیزا رو میبینم….
ابن ژاپنیا ماشین دارن یه ماشین درست میکنن که وقتی بهش دست میزنی همونرنگی که داری فکر میکنی بهش بشه اونوقت ایران ….
وای به حالمون که انقدر ایرانخودرو با این کاراش تحقیرمون میکنه،خدا ازشون نگذره
bmw
۱۴ تیر ۱۳۹۱مردم با بلت فرم این وانت مشکل داشتن نه با اتاقش؟ با این کار فقط هزینه های صافکاری و قطعات بدنه رو افزایش دادن
Ali
۱۴ تیر ۱۳۹۱روا رفته سلمونی
سعید
۱۸ تیر ۱۳۹۱نگو سلمونی بگو خدمت وظیفه عمومی!
شایان
۱۴ تیر ۱۳۹۱با سلام خدمت تمام دوستان.مدیران ایران خودرو فکرمیکنن که اطلاعات مردم ایران اونقدر ضعیفه که مشخصات فنی ماشین جدید رو اعلام نمیکنن. یا اینکه به مردم اعتماد دارن ولی به تولیدشون……..
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۱سلام به نظر من وانت تندر بهتره چون هم ۱۶سوپاپ هست وهم کیسه هواداره در کل تندر بعد از زانتیا در ایران تندر حرف اول را میزنه با تشکر از سازندگان تندر
علی
۲۹ مرداد ۱۳۹۱شما ها هم کشتین مارو با این جوجه اردک زشت(تندر رو میگم)
محمدرضا اصفهان
۱۵ تیر ۱۳۹۱دم ایران خودرو گرم ای ول!ربع ساعت این وانت ودیدیم وخندیدیم.بازم تشکر ایران خودرو.خیلی باحال بود
آتيلا
۱۵ تیر ۱۳۹۱واقعا چه خلاقیتی!!!!!!!!!!
amir
۱۵ تیر ۱۳۹۱هنر نزد ایرانیان هست بس
شهرام
۱۵ تیر ۱۳۹۱اگه این طرح حتی یک پیشنهاد یا فرضیه باشه واقعا برای صنعت خودرو سازی کشور متاصف هستم. واقعا این هم از حال و روز ماشین های ساخت داخل مونه که وقتی سوار یه خودرو صفر کیلومتر ساخت داخل کشور میشی انگار رفتی بازار مسگر ها پر از سر و صدا قطعات بی کیفیت و اسمبلی غیر اصولی ، بدون هیچ لذتی راحت از رانندگی . جدیدا هم که مهندس های خوب کشور دست میبرن داخل بدنه و طراحی داخلی خودرو و با نصب یک مشت چراخ خطر اضافه و گل و منگولی کردن کاسه چراغ خودرو فاجعه مهندسی به بار میارن / چیزی نمیشه گفت ، جز اینکه سکوت کرد و ذره ای خیلی کم امید وار بود. نا امید نمی کنم ولی ان شاا… صنعت خودرو سازی کشور در درجه اول کیفیت سپس رقابت با بازار خودرو سازی اروپا و… و قیمت گذاری مناسب برای محصولات رو در دستور کار خودش قرار بده .
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۱تا زمانی که ما همه چیزو به مسخره میگیریم و هر آشغالی تولید میشه میخریم ایران ایران بشو نیس که نیس
مهدی
۱۵ تیر ۱۳۹۱بابا ترکوندید با این همه تنوع و نوآوری و شکوفایی
نوید
۱۶ تیر ۱۳۹۱ملت منتظر باشید تا گفتند پیش فروشش آغاز شد برید ثبت نام کنید . قیمتش هم در حدود 12 تا 15 میلیون متغیره …
مثلا 12 میلیونیه یک سری آپشن داره مثل : موتور داره ! گیربگس داره ! یه شاسی و … هم داره …
مدل 13 میلیونی همه موارد بالا رو داره و یه پخش ( ؟ معلوم نیست مال کجا ) روش نصب هست که تازه فلش هم بهش می خوره !
مدل 14 میلیونی هم همه موارد مدل 13 میلیونی رو داره با این تفاوت که شیشه بالابرش برقیه !!!
مدل 15 میلیونی هم که فوله ! منظور همه موارد بالا رو داره ولی کمربند ایمنی هم داره و صندلیش روکش داره …
شما می تونید با درخواست یک سری آپشن هم به ماشین اضاافه کنید .
مثلا کولر 2 میلیون تومان
فرمان هیدرولیک 1.5 میلیون تومان
و …
راستی یادم رفت تو مدل 15 میلیونی شما یه صفحه می بینی که اولش کلی خوشحال میشی و بعد که دقت می کنی می بینی یه ستاره میکروسکوپی کنارش هست !
به معنای اینکه توضیح داره و برو پایین صفحه رو بخون …
میره می خونه و نوشته : در صورت نصب در خودروی شما !!!
یعنی وقتی صفحه سیستم ترمز ای بی اس رو خوندی زیاد خوشحال نشو ، چرا که شما پول اون ستاره رو ندادی !
حالا با کله برید بخرید …
ملت زرنگ !
arya
۱۷ تیر ۱۳۹۱دمت گرم داداش حال کردم حرفت حقه البته بلا نسبت تمام دوستانی که اطلاعاتشون بالاست و ما انگوشت کوچیکشون هم نیستیم متاسفانه این ملت علاقه عجیبی به این اشغالا دارن و سریع میرن میخرن البته بلا نسبت دوستان خلایق هر چه لایق همین اشغالایه با منت رو سوار شن جونشون هم دراد. تویه تمام روز هایه گرم افتابی و سرد زمستانی برن تو نمایندگی ها و 4 تا لیچار هم بارشون کنند.
احسان
۱۶ تیر ۱۳۹۱فقط میتونم بگم فوتوشاپه برای این که اگر واقعی باشه دیگه وای به حال مهندسین ایرانی فقط بلدن اره بردارن بیفتند به سر ماشینهای فرانسوی و کره ای تکه تکه ش کنن و یک ماشین جدید خلق کنن با چراغهای جدید و داشبورد جدید که اونم از صدقه سریه کارگر بدبخته
armin
۱۷ تیر ۱۳۹۱faghat mitonam begam moteasefam akhe in che mashinaei ke dorost mikonan
نيما
۱۷ تیر ۱۳۹۱عجب چیزیه
کاش شاسی بلند بود
فرشاد
۱۷ تیر ۱۳۹۱سلام
دوستان توجه داشته باشید که می خواهند یک وانت ارزان قیمت(ان شاءا…)تولید کنند، نه یک تویوتای هایلوکس آنچنانی 100میلیونی ضمنا”- با عرض پوزش- علف باید دهن بزی شیرین بیاد باید توان مصرف کننده و خریدارش هم مد نظر باشدو این هم قبول کنیم که صنعت خودروی ما از فرانسه،آلمان ،ژاپن و کره فاصله دارد پس به جای آرمانی فکر کردن باید منطقی فکر کنیم خلاصه کلام بهتراز ماشینهای گران و البته کم کیفیت چینی است
با آرزوی روزهای خوش برای ایرانیان
علی
۱۷ تیر ۱۳۹۱سلام
لااقل اسم ایران را از این بنگاه خودرو سازی بردارند!!!!!!!!!!!!!
خشایار
۱۷ تیر ۱۳۹۱خیلی ماشین خوبیه امید وارم باقیمت خوب عرضه بشه
امیر
۱۸ تیر ۱۳۹۱فکری دارم بریم بگیم تو ایرانخودرو و ساپیا دارن اورانیوم غنی می کنن شاید هواپیماهای بی سرنشین بمبارونشون کردن
سشیشسی
۱۸ تیر ۱۳۹۱واقعا جای تاسف داره. در عجب هستم چرا موتور پیکان سوار بر پژو پارس یا زانتیا و یا ماکسیما سوار نشده و ازشون وانت ساخته نشده.
بالاخره ما هم در این زمینه ها خلاقیت داریم دیگه……
parham
۱۸ تیر ۱۳۹۱دست ایرانخودرو درد نکنه واقعا ماشین خوبیه
توكو
۱۸ تیر ۱۳۹۱اصلا جالب نیست کشورهای همسایه ماشین میسازن شما هم میسازین … تو رو خدا خجالت بکشین
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۱همه جای دنیا قدرت موتور میبرن بالا میذارنش روی ماشینای سواری اینجا قدرت موتور میارن پایین میذارن روی وانت !!! خیلی جالبه پژو از 2000 به 1800 بعد به 1700 وانت !!!! واقعا که سیر تکامل خیره کننده ای داره!!!!!!!!
مجتبی
۲۰ تیر ۱۳۹۱سلام
تو رو خدا روا چه که وانتش چیزی باشه تازه توی چند تا سایت بگردین یکی دو ساعت وقت بزارین و به مغزتون فشار بیارین یه ما شین از چند شرکت ( چراغا ازیکی و رینگ از یکی و…)یه هم بچسپونین بهتره از این مدلهای که تو بازار میارین. سمند فلان وسمند بهمان…
واقعا اینده ایران رو چی میگین؟!!!!!!!!
امیر ملکی
۲۰ تیر ۱۳۹۱ایران خودرو طرح جدید بوگاتی ویرونو دزدیده .خدا کنه به توافق برسن.ما که سخت مشتاق دیدن این ماشینیم