ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای ۵۵ گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو ۴۰۵ رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.
بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو۴ را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.
نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است.
در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد.
reza
۱۹ آبان ۱۳۹۱خیلی زشت و بد ترکیب!!
ننگی دیگر در کارنامه ی پر ننگ غول خودروسازی ایران ( به قول خودشون!)
K
۱۹ آبان ۱۳۹۱خدا لعنت کنه هرکسی که این فکر اشغال اومدو تو مخش
مهدی
۱۹ آبان ۱۳۹۱اینا واقعا چیکار میکنن تو این کارخونه به اصطلاح خودروسازی؟چطور نمیتونن یه بدنه طراحی کنن؟بیچاره شد پژو از دست شما
مصطفی
۱۹ آبان ۱۳۹۱تحریم کاری بمون کرده که ماشین من درآوردن میزنیم بیرون؟!
البته مامیتونیم!؟
M-POWER
۱۹ آبان ۱۳۹۱اسم شو چی میزارن.بدیو بدیو؟
امير
۲۰ آبان ۱۳۹۱واسه خرید این وانت صف وایمیستند ، ایران شدیدا کمبود وانت داره
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۱ولی خدایی رینگ بیاد زیرش بخوابونی تا سینی بد نمی شه
سپهر
۲۲ آبان ۱۳۹۱خیلی هم عالی حرف نداره!
احسان
۲۳ آبان ۱۳۹۱خیلی زشته بخدا اخه این چه کارایی که میکنین حالا این که چیزی نیس در اینده ن چندان دور وانت باردو بابدنه بارس روهم مشاهده میکنیم.دوست داری یکی واست بخرم اقاسبهر؟؟؟
کوفت
۲۳ آبان ۱۳۹۱به به…به به خدا وکیلی همین طور پیش بریم بوگاتی می سازیم!!!!!!!!!!!!!
آخه این دیگه چیه؟شما یه دو دوتا چارتا بکن می بینی روا که خودش انگولک شده پژو مقدس 405 دوهزار سی سی هستش که اونو هم 1600 کردن رو آوردن ….وانت….کردن
آخه اون چرخا تاب و تحمل دارن واقعا بیچاره این پژو405 2000سی سی که به چهار نسل(405 هزارو ششصت-rd-روا شبیه به rd-روا شبیه به 405)حالا هم که …وانت…شده
arash-212
۲۵ آبان ۱۳۹۱لا اقل یه سپر مخصوص وانت هم براش درست نکردن دقیقا انگار روا رو از وسط نصف کردن البته هر چیزی که ایران خودرو ساخته تا حالا رو دستش نمونده اگه بیاد بیرون مردم واسش سر و دست میشکنن.
arash
۲۸ آبان ۱۳۹۱فاجعه ای در حال رخ دادن است باید خیلی کودن باشه کسی که این فکر به سرش زده مردم دنیا در راه رفتن به مریخ اند کسانی پیدا میشن سرمایه مردم ایران را به باد بدن
احمد استار
۲۸ آبان ۱۳۹۱مدل قشنگی هست ادم یاد مزدا1000می اندازه سر پیچ سری چب مکنه قسمت بارش کوچیکه طراح شما فکر بار بنده این وانت پژو را کرده
چه باری میشه با این ماشین حمل کرد جان هر کسی که دوست دارید فکر مصرف کنده هم باشید
هیچکس
۱ آذر ۱۳۹۱و دوباره افتضاح صنعت خودرو سازی جهان
آریا
۲ آذر ۱۳۹۱چرا 4 تا ماشین خوب طراحی نمی کنین تاکی باید از طفاله های غربی سوار شویم کره کجاست ایران خودرو کجاست
ali
۳ آذر ۱۳۹۱افتضاح و دیگر هیچ…
محمد
۵ آذر ۱۳۹۱احتمالا این طرح پسر کوچولوی مدیر عامل ایران خودرو بوده بابا خواسه دل بچش نشکنه داده واسه تولید.دسش درد نکنه..
آریا
۷ آذر ۱۳۹۱از بس به مردم دروغ میگن با این مدیریت دولتی شان نه جایگزین پیکان آوردن نه پراید این ارابه مرگ از رده خارج کردن نه بازار انحصاری این دو اختاپوس صنعت خودرو ویران خودرو و سایبان نا مطمئن راباز کردند این طوری فقط به ضرر مردمه چون انحصار رانت میاره ورانت فساد اقتصادی و قیمت غیر واقعی که این یعنی خون مردم توشیشه کردن به به چه صنایع پیشرفته ای بابا گلی به جمال مدیریتون چه ماشینایی تولید می کنید ای کیو سانا ایرانی
saber
۷ آذر ۱۳۹۱ایول بابا بیچاره این پزو اگه میدونس این بلاهارو سر محصولاتش میارن عمرا با ایران همکاری میکرد.اخه اقایان مسئول اینا چه کاریه؟پیکان سواری بود شد وانت پراید وانت میخوای بزنی وانت ال90 وانت پزو…بابا اگه اینکارا خوبه چرا پرادو وانت طراحی نمیشه یا بوگاتی وانت طراحی نمیشه؟ناانصافا برین راههای پیشرفتو یاد بگیرین
علیرضا
۷ آذر ۱۳۹۱خیلی اشغال هستش.خدایی کدوم مهندس به چه مدرکی این اشغالو تایید کرده .متاسفم با این طراحی ضایع
ادریس
۱۱ آذر ۱۳۹۱این یکی دیگه رقیب sub های شرکت تویوتا است.حالا ببین پوز شرکت های خارجی رو به خاک میماله.هه هه هه
نامجو
۱۵ آذر ۱۳۹۱من هیچی نمیتونم بگم .واقعا چی بگم
کماندار
۱۵ آذر ۱۳۹۱من در این خودرو کاملا قابلیت رقابت با برترین برندهای جهانی رو میبینم(احتمالا در خواب اونم زوری و با التماس مدیر عامل ایرانخودرو)…
مایه ننگ جامعه بشری..خودرویی که سازمان ملل تهدید کرده اگه تولید بشه ایرانو از سازمان ملل اخراج میکنه!
حسین
۱۹ آذر ۱۳۹۱چند وفت دیگه آمبولانس 405 هم میسازند
علی
۲۲ آذر ۱۳۹۱خیلی هم عالیه
من نمیدونم این چه ننگیه؟
و اصولا مگه میشه با عکس قضاوت کرد.
در حالی که به لحاظ طراحی شکلی چیزی کم نداره.
اما کیفیت هم که باید سوار بشید بعد.
نمیدونم چرا بعضی ها فقط یاد گرفتند خرده بگیرند.
شاهی
۲۳ آذر ۱۳۹۱اقا میشه با اردی تراکتور کمباین لودر تانک کامیون درست کردا فقط یه کم همت و حماقت میخواد.
مکانیک
۲۴ آذر ۱۳۹۱خندم میگره از شماهایی که از خودرو این چیزا سر در نمیارین و چرندیات مینویسین
مهدي
۲۶ آذر ۱۳۹۱فقط باید بگیم چی بودیم چی شدیم
همه از پایین به بالا میترقند ما از بالا به پایین می توروپیم
با تشکر از کلیه مسئولان محترم.
پوریا
۲۶ آذر ۱۳۹۱یا امام زاده بیژن
ali
۲۷ آذر ۱۳۹۱خیلی ضایس خداوکیلی