ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای ۵۵ گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو ۴۰۵ رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.
بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی ۸۰۰ کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو۴ را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.
نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است.
در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد.
محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۱به خدا مردم مجبورن ابن اشغالا را بخرن اگه نخرن پس چی بخرن وای بحال ما که باید تو این ماشینا بشینیم تصادف کنیم بمیریم
hesan
۱۸ بهمن ۱۳۹۱داداش ۴سالم rd وGLX میبینه میخنده.
ضد سايپا
۲۰ بهمن ۱۳۹۱تو رو خدا اینو میشه با وانت هاى بنز مقایسه کرد؟البته از وانت پراید بهتره!
ع.و
۳۰ بهمن ۱۳۹۱منظورت از وانت بنز چیه
ضد سايپا
۲۰ بهمن ۱۳۹۱یکم صبر کنید قرار است وانت سمند بیاد
فرزاد
۳ دی ۱۳۹۱واییییی.چی هست.کلی خندیدم.ولی اول بدنید موتور روا سال چیه بعد قضاوت کنید.روا سال 88 اسب بخار قدرت داره.با بدنه ای به وزن 1220 کیلو گرم شتاب 0 تا 100 رو 14 ثانیه طی میکنه.شتاب 0 تا 100 405 13 ثانیه هست.روا سال یگانه 405 رو میگیره!!!پس یه کم منطقی باشید.حداقل هر چی بوده موتوره پیکان رو تقویت کردن که به اینجا رسیده.اینم جای شکر داره.این همه نظر دادین به خدا یکیشون علمی نبود.اگه این وانت روا وزنش معادل 1000 کیلو گرم باشه مطمئن باشید با موتور روا سال تو شتاب از سمند و 405 و شاید 206 بهتر عمل میکنه.لطفا اول تحقیق کنید بعد نظر بدین.در آخر هم متاسفم واسه خودرو سازان کشور.خدا کنم حداقل یه گیربکس خوبی طراحی کنن واسه این لگن
pezhman
۸ بهمن ۱۳۹۱هه.عزیز همچی میگی 88 اسب که انگار 400اسب قدرت داره…!!!!!پیکان روآ رو وقتی بگیره.دیگه باید آدم تاسف بخوره.
ع.و
۳۰ بهمن ۱۳۹۱اولا 0تا 100 405 11.9 نه 13 پس خودت اول تحقیق کن دوما اینجوری که تو گفتی میترسم اگه وانت سمند بیاد فراری رو هم بگیره سوما عزیزم تو وانت بار فاکتور اول گشتاور نه شتاب مگه میخوای باش بری مسابقه و با این موتور ضعیف و اتاق سنگین فکر نکنم بیشتر از 400 کیلو رو بتونه ببره اونم اگه جاده صاف باشه چون اگه یکم شیب دار بشه دیگه نور الا نور میشه حالا فکرکن تو این شرایط بخوای کولرم بگیری چه شود….
SMAMS
۳ دی ۱۳۹۱بابا این که کرکر خندست
شما تصور کنید که بدن گورخر و با کله ی سوسمار پیوند بزنن بریزن تو جای جای این کره ی خاکی البته تنها جایی که این حیوون میتونه به بقای خودش ادامه بده ایرانه با مردم غیورش
کماندار
۹ دی ۱۳۹۱این ماشین و پراید وانت و وانت پیکان و تیبا و رانا همگی از شاهکارهای مهندسی ایرانی است که میتونه جمعیت رو به شدت کاهش بده!هم از نظر تصادف هم از نظر این که تو خیابون ببینیش و از خنده روده بر شی!
مهدی تورانی از گنبد کاووس
۱۳ دی ۱۳۹۱اهههههههههه این دیگه چیه؟
نذارید تولید بشه”
یه سوژه خنده میشه به خدا”
ماکه الان داریم می خندیم”
عرفان
۱۵ دی ۱۳۹۱جعمش کنید بابا این دیگه چیه ارزش 405رو میاره پایین.
یکی
۱۷ دی ۱۳۹۱از وانت پراید که بهتره!
از وانت پیکان هم همین طور!
فکر کنم مصرفش از وانت سمند هم کمتر باشه!
قیمتش از وانت ال 90 هم احتمالا15یا20میلیون ارزون تره!
کماندار
۲۰ دی ۱۳۹۱شما برو بخر!!!
pezhman
۸ بهمن ۱۳۹۱عالی میشه وانت آزرا در بیاد هااااااااا
حسين
۱۷ دی ۱۳۹۱نظر بقیه هم مثل یکی هست؟
حسين
۲۱ دی ۱۳۹۱کاشکی از داخلش هم عکس بود می دیدیم تو این هم زاویه صندلی از 90بیشتر نمی شه؟
حسين
۲۱ دی ۱۳۹۱پیکان هیچ وفت از بین نمی ره
فقط از حالتی به حالت دیگر در می اید!!!
amir
۲۲ دی ۱۳۹۱کاش یه کم تنوعشو زیاد کنین
15454
۹ بهمن ۱۳۹۱برین خجالت بکشید طرح جدید بزنید نه اینکه کپی برداری کنید
موتور !!!!! بدنه تف
کو تنوع – موتورش که قوییتر نمیشه هیچ گند تر هم میشه
حتما تک چرخ هم میزنه
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۱به خدا دیگه شورشو در اوردن یه روز ماشین میزنن سواری پس فردا همون ماشینو به رنگ زرد میدن بیرون به اسم تاکسی چند روز دیگه هم وانتشو درست میکنن من یه پرشیا صفر گرفتم چند روز دیگه تاکسیشو دیدم بردم فروختم
کاوه
۱۸ بهمن ۱۳۹۱سلام یه نگاهی به وانت های 50 سال بیش جنرال موتورز بندازید.بعد نظر بدید.
کاوه
۱۸ بهمن ۱۳۹۱من چند تا (روا)تا حالا داشتم .ماشین بدی نیست ,فقط دیفرانسیلش خیلی ضعیفه,برای وانت جواب نمیده,اگه تقویت بشه جواب میده.
mohammad
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ماشین خوبی نیست ظاهر ماشین و زشت کرده ! من خودم وانت پراید هم دیدم تو سایت در همین سایت پدال اون هم دقیقا” مثل همین منتها وانت بار پراید بود هردو ماشین ظاهرشو بی ریخت کرده؟؟
سایپا، مطمئن؟؟
۱۹ بهمن ۱۳۹۱یا ابالفضل… این چیه دیگه؟
saleh
۲۰ بهمن ۱۳۹۱بهتره روی مدلهای دیگه 405و پراید و ال نود بصورت مینی بوس و آمبولانس کار کنن.
ملت بیچاره
۲۲ بهمن ۱۳۹۱الله اکبر از دست این مخترعین ایرانی
واقعا گل نه گوه کاشتن مرسی
حالا این خوبه بده دست اون یکی برادران قاتل پراید باری !!!!!!
تولید کننده های خارجی باید بیان از ما یاد بگیرن اونا اصلا ماشین ندارن ما ماشااللهههههههههههههه خیلی داریم
sl sx sd sk si su sh sh so so sj sh siu s, so sop روزی یکی از اینا تررررر میدن
nima
۲۴ بهمن ۱۳۹۱صد رحمت به وانت پراید! وانت پراید هر چی باشه طراحی عقبش خوبه و لااقل قیافه وانت به خودش گرفته گرچه وانت ضعیفیه…
اما این وانت روا با سواریش مو نمیزنه! انگار قسمت عقب کابینش رو بریدن و وانت کردن! در کل خیلی طراحیش مزخرفه!
روا سواریش چیه که بیان وانتش رو بسازن. وقتی سوارش میشی انگار سوار ارابه شدی صدای دیفرانسیلش اعصاب خوردکنه!
بنظر من همون وانت باردو( پیکان ) از همه بهتره! چون اگه خوب نبود اصالتش رو حفظ نمیکرد!
ولی این وانت پیکان کافی نیست چون وانت های بهتری هستن که متاسفانه وارد نمیکنن!
هادي
۲۶ بهمن ۱۳۹۱واقعا باید به این دو شرکت گفت خسته نباشید.با ایت طرح های زیبا.اگه شرکت پژو می دونست ایرانی ها با مدل 405این کارهارو انجام می دن از همون اول اجازه ساخت هیچ نوع پژو رو نمی داد .فکر کن فردا 206وانت
غلامی
۲۶ بهمن ۱۳۹۱وقتی وانت ال نود مشکلی نداره
اینم می تونه مشکلی نداشته باشه
محمد
۲۹ بهمن ۱۳۹۱میشه عکس هایی از داخل این ماشین را بگزارید
pouya
۵ اسفند ۱۳۹۱به نظرم یکم اگه روش بیشتر کار کنن بشه کامیونشم ساختا!نه
امیر
۶ اسفند ۱۳۹۱منکه خوشحالم چون من روا دارم وازش راضیم فکر نکنم چیز بدی باشه اگه دیفرانسیلشو تقویت کنن ازوانت پراید وپیکان خیلی بهتره
عبدالله
۶ اسفند ۱۳۹۱ولی اگه وانت 206هم بیاد واسه سبزی فروختن بدنیست
mohsen
۸ اسفند ۱۳۹۱ظاهرا سایپا و ایران خودرو تو تبدیله خودروهای سواری ب وانت تبهر خاصی دارن اونم خصوصا با کمترین تعقیر تو شکله اولیه ی اون ماشین
فک نکنم هیچ خودرو سازی تو دنیا این قابلیته خیره کننده روداشته باشه . .
ماایرانیا باید ب این صنعت افتخاااااااااار کنیم .
mostafa
۱۳ اسفند ۱۳۹۱ای ول ایران خودرو و سابپا هر روز یه مدل جدید از ماشیناشونو میدن بیرون خدایش ما حال میکنیم با این همه هنری که دارن.هنر نزد ایرانیان است بس.اروپا باید یاد بگیره
javad
۲۲ اسفند ۱۳۹۱جا داره از مسئولین زحمت کش ایران خودرو و سایپا،که این خودروهای بی کیفیت و حال به هم زنو با قیمت بسیار زیاد طراحی و تولید میکنن و قدردانی کنم.
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۱من اصلا هیچ حرفه ی خاصی تو طراحی ماشین ندارم ولی هرکسی باشه متوجه میشه که این چرخا با این کمک فنرا اصلا مناسب یه وانت نیست ..کلا شکله هندسی که از ماشین درس کردنو میشه تو نقاشیای یه بچه 5 ساله هم پیدا کرد…این همه آدم میرن طراحی خودرو می خونن ولی حیف که هیچ کسی نیست بهشون میدون بده…فردا پس فردا فرغونو ور میدارن 4 تا چرخ میزارن روش می کنش وانت بدونه سرنشین…اهه اههههههههههههه