وانت باردو در حقیقت همان وانت پیکان یا پیکان وانت است که با تغییراتی روی قوای محرکه برای کاهش مصرف و آلودگی روبرو شده است.
کارایی
نوع موتور : I.C. Engine- four stroke
حجم موتور : ۱۵۹۸ cc
تعداد سیلندر : ۴
نسبت تراکم : ۷.۸:۱
قدرت موتور : ۴۹ KW @5000 rpm
حداکثر گشتاور : ۱۰۴ N.m @3750rpm
سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاششی MPFI
نوع سوخت : بنزین (۸۷ عدد اکتان)
تعداد سوپاپ : ۸
سیستم احتراق : double ignition coil
استاندارد حد آلایندگی : Euro II
سیستم سوخت : انژکتوری
حداکثر سرعت : ۱۳۷ km/h
مصرف (لیتر در صد کیلومتر)
میانگین مصرف خارج شهر : ۸.۵۳ لیتر
میانگین مصرف داخل شهر : ۱۲.۵۴ لیتر
حدآلایندگی گاز مونوکسید کربن با وجود مبدل کاتالیزوری : ۲.۲ gr/km
گیربکس
کلاچ :صفحه خشک منفرد
گیربکس (جعبه دنده ) : دستی
دیفرانسیل : هیپویید
ظرفیت
باک بنزین : ۴۵لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) : 10W40
دیفرانسیل : 85W90 or EPS90
روغن گیربکس : 10W40 or 20W50
ظرفیت آب سیستم خنک کننده خودرو : ۷.۲ لیتر
وزن (kg)
وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی : ۱۰۰۸ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین : ۱۶۲۵ کیلوگرم
حداکثر بار خالص روی محور عقب : ۹۳۶ کیلوگرم
حداکثر بار خالص روی محور جلو : ۵۷۰ کیلوگرم
سیستم الکتریکی
نوع وتوان باتری : ۱۲ V 60 Ah
ولتاژ: ۱۲ ولت
سیستم شارژ: آلترناتور
دینام : ۱۴ V 65 A
استارت : ۰.۹ کیلو وات
واحد کنترل الکترونیکی : siemese
سیستم فرمان
جعبه فرمان : جعبه فرمان نوع F
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان : ۳.۲±۱.5mm
قطر دایره چرخش خودرو : ۱۱.2m
سیستم ترمز
ترمز جلو : دیسکی – هیدرولیک
ترمز عقب : کاسه ای – هیدرولیک
ایمنی
وضعیت سوئیچ
وضعیت کمربند ایمنی
سیستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
آینه داخلی دید در شب (قابل تنظیم)
نمای داخلی
صندلی راننده ساخت مهرکام پارس
وضعیت جلو داشبورد ساخت مهرکام پارس
رنگ تزئینات داخلی مشکی
نوع تودوزی پارچه تار و پودی
مبدل کاتالیست اگزوز Accocat
وضعیت سیستم تهویه بخاری و هواکش
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه هوای قابل تنظیم دستی
نمای خارجی
ابعاد (mm)
طول خودرو : سپر تا سپر ۴۳۳۲ mm
عرض خودرو از آینه های جانبی : طول سپر ۱۶۱۳ mm
ارتفاع خودرو : ۱۴۱۹ mm
فاصله دو محور : ۲۵۰۲ mm
تجهیزات
رنگ بدنه : سفید
کلاس : وانت
نوع برف پاک کن : ساخت شرکت آتی موتور
وضعیت سپرجلو با روکش آب کروم و یا روکش مشکی
وضعیت سپرعقب با روکش آب کروم و یا روکش مشکی
بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات انواع وانت
علی
۴ خرداد ۱۳۸۹می ارزه
مرسده
۱۱ شهریور ۱۳۹۲نه اصلا نمیارزه، الان شده 14 ملیون کجاش میارزه ، سال 89 میارزید ولی الان نه
محمد
۲۵ خرداد ۱۳۸۹اگه نیاز به وانت داشتم حتما می گرفتمش چون می ارزه
mohsen
۶ مهر ۱۳۸۹تا زمانی که چیزی را ندیده اید اعتماد نکنید و نگویید می ارزد…
علیرضا
۲۲ خرداد ۱۳۹۰هرگز نخرید مگر دیگه چاره ای نداشته باشید، بدترین اتوموبیلی که در عمرم دیدم، ولی چاره ای نداشتم الان دنبال تندر 90 استیشن یا وانت تندر هستم که هنوز پیدا نکردم
هومن
۲۳ تیر ۱۳۹۰من دوساله دارم .ماشین دیگهای هم دارم ومدامم سوار نمیشم.ولی احساس میکونم غوز اوردم.
کیوان
۱۵ شهریور ۱۳۹۰مزخرفترین ماشینی که توی عمرم دیدم پیکان بوده….!
حمید فرجامی قاین
۲۲ شهریور ۱۳۹۰الان 18 سالمه از وقتی که یادم میاد این وانت با همین شکل داره تولید میشه نمی دونم کی می خوان دست از تولید اینا بردارن
حمید بچه ی قاین پایتخت طلای سرخ و یاقوت سرخ جهان (زعفران و زرشک)
micro
۱۰ آبان ۱۳۹۰من که وانت باردو خریدم توصیه می کنم نخرید البته از نظر قدرت موتور و مصرف سوخت بهتر از ورژن های قبلیش هست اما سیستم گازش اذیت می کنه و جعبه فرمانش زود زود خراب میشه (بی کیفیته) و یه چیز خیلی مهم اینه که بر خلاف مطلبی که دوستان گفتن وانت باردو سنسور تمام شدن لنت نداره و بعضی از اونها هم سنسور تمام شدن روغن ترمز هم ندارن ، یکی از دوستان همزمان با من وانت باردو خریده بعضی از قطعات ماشین اون با من فرق می کنه (مثل بوستر ترمز ،روغندان ترمز و …) ،راستی چند تا نکته ی مهم یادم رفته بود : از بیرون خاک و آب میاد توی کابین و کیفیت رنگش که خیلی بد هستش و اگه به امید گارانتیش هستید باید بدونید که نمایندگیهای ایران خودرو قطعات ساده مثل بوق و کلید داشبورد اون رو هم ندارن چه رسد به گیربکس و جعبه فرمان ،اصلا ایران خودرو وانت پیکان رو ماشین نمیدونه!
Ali
۷ آذر ۱۳۹۰ماشین قدمت ۶۰ساله داره
رفیق
۱۰ آذر ۱۳۹۰تایید این وانت از طرف سازمان استاندارد مهر باطلی است که اداره استاندارد بر هویت خودش زده وباعث عدم اعتماد به مهر استاندارد ایران شده از این پس دیدن مهر استاندارد بر روی هر نوع کالایی نه تنها اطمینانی در مصرف کننده ایرانی بوجود نمیآورد بلکه نوعی شک و تردید در زد وبند های پشت پرده برای دریافت تاییدیه استاندارد را درذهن تداعی میکند
رضا
۱۱ دی ۱۳۹۰ماشین خیلی خوبیه
راننده بیابون
۱۳ دی ۱۳۹۰هر چی باشه نسبت به قیمتش می ارزه.abs که داره میخوان روش 2 تا کیسه هوا بزارن.من خودم یکی دارم به راحتی یک تن بار میبره.واقعا میارزه چون قطعاتش خیلی ارزونه.
آرش
۴ مهر ۱۳۹۱دوست عزیز کیسه هوا چیه؟ همش باید بذاریش تعمیر. فامیل ما داشت. گریه اش دراومده بود از آشغالیه ماشین. ایرانی استاد کلاه سرگذاشتنه. فقط تغلب فقط دروغ.
Amir.MN
۲۸ اسفند ۱۳۹۲کیسه هوا :)
f
۲۰ بهمن ۱۳۹۰سلام
من امروز یکی شو اسم نوشتم
آخه ترسیدم دیگه شمارش نکنن
برا کارهای شرکتم بدرد میخوره با توجه به قیمت و ارزونی اجناسش
Ali
۱۵ اسفند ۱۳۹۰راجع به آشغال چی میشه گفت
لنگه کفش کهنه در بیابان بی رقیب نعمته.
سید علیرضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۱با این که من کلکسیونر هستم این ماشین را هم دارم و با آن به اصفهان رفتم ان موقع که تازه از ایران خودرو درش اورده بودم سال 89ولی ماشین خوبی بود
عمران
۲۹ فروردین ۱۳۹۱منم دارم.
اصلن به نظر من رو ساختش دقت کافی ندارن. جعبه فرمان تنظیم نیست. مصرف زیاد و …
MAHDI
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱این چیه به جای این که جمش کنن اومدن تعمیرش کردن
amir hafez
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱در مورد این بخش حقیقتاً نباید قسمت نظر دهی رو فعال میکردن آخه حیف نیست دوستان وقتتون رو واسه نظر دادن به مزخرفترین ماشین دنیا حروم کنید
رضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۱اگه سیستم پیشرانه اش رو پنج دنده میکردند وبدنه اش رو هم تقویت میکردند خیلی بهتر می شد
مهدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۱اگه کلا دره کارخونه ش را میبستن از همش بهتر بود!
حمید رضا
۸ تیر ۱۳۹۱طرف داره با همین ماشین برجی یک ، یک و نیم کار میکنه حالا همین شمایی که از این ماشین بد میگید می تونید با یه ماشین 100 میلیونی اینقدر کار کنید .
وحید
۱۵ شهریور ۱۳۹۱کسی که ماشین 100 میلیونی زیر پاشه چهار تا کارگر داره که که با همین پیکان براش کار میکنن ماهی هم یه میلیون و نیم به قول خود شما بهش میده پس بیشتر از این حرف ها در میاره
آرش
۴ مهر ۱۳۹۱هرچه قدرپول بدی همونقدر آش میخوری دوست عزیز
امین آقو
۲۷ شهریور ۱۳۹۱بابای خارجی میره بنز و بی ام و میسازه هیچی نمیگه ایران پیکان بار ساخته تا باد لاستیکشم توضیح داده
آرش
۴ مهر ۱۳۹۱هیچی نمیگه چون شناخته شدست ماشینش و تولیداتش. ایرانی چیزی میگه چون هیچ بقال دروغگویی نمیگه ماستم ترشه!!!!!!.
محمد
۴ مهر ۱۳۹۱پیکان وانت مثل یک الاق می ماند، الاق هم که خوب و بد نداره که . همین که بار ببره کافیه.
فقط مدام نباید باهاش رانندگی کرد که کمر درد شدید می یاره.
من یکی ثبت نام کردم.
يوسف
۱ بهمن ۱۳۹۱منم یکی ثبت نام کردم خدایش مجبور بودم!!!!
سفید یخچالی
۴ فروردین ۱۳۹۲دوتا صندلی میخواد ویه گیربکس 5دنده میخوابونیش اونوقت میشه هلو
مردم با سنگ ور میرن تا یه چیزی خوب در بیارن تو هم اگه بلدی یه تکونی به خودت بده اقای منتقد.
اشكان
۱۹ فروردین ۱۳۹۲با سلام این خودرو برای 50 سال پیش خوب بوده اما الان نه ایمنی و نه کیسه هوا ( ایربگ) و در مقایسه تولیدات امروز در جهان تنها وتنها مایه ابرو ریزی بیشتر برای خودروسازی داخل کشور است .
معراج
۲۷ فروردین ۱۳۹۲سلام
قابل توجه دوستانی که میان و نظر کارشناسی میدن و عیب رو وانت پیکان میزارن-این ماشین نسبت به قیمتی که داره (امروز 27/1/91 : 11300000 تومان) می ارزه.هر چقدر پول بدی آش میخوری.بله این ماشین قدمت 60 ساله داره و 60 ساله داره کار میکنه چون میتونه!!!
یه ماشین سبک و بستگی به نیاز صاحبش داره.عزیزان خیال کردن پشت لامبورگینی میشینند که انتظارای بالا دارن؟بابا پیکانه ها…!!!
………………………………………………………………………………………………………………………..
من پیکان نیستم…من بنز یه بچه فقیرم
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۲گارانتیش الکی جعبه فرمونش خراب شده بعد 3ماه گارانتی داره ولی ایران خودرو میگه دستور برای تعمیر نداریم
micro
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲همون ماه اولی که ماشینو خریده بودم توی جاده مانع اومد جلوم و پدال ترمز رو فشار دادم ولی رفتو رفتو و … بعد صافکاری و … رفتم ایران خودرو تا بررسی کنم که چرا ماشین یه ماه کار نکرده ترمزش بد میگیره .
پس از بررسی کارشناس ایران خودرو گفتند که اصلا ترمزهای عقبش کار نمی کنه و فقط ترمز جلوش تقریبا سالمه که اونم به تنهایی قفل می کنه و ماشینو نگه نمی داره و تنها کاری که از دستم بر میومد لعنت کردن باعث و بانیش بود
ARZ
۲۶ خرداد ۱۳۹۲سلام-برای سرمایه کم و روز بهترینه.