پی.یو.وان محصول جدید ایران خودرو تبریز با حضور معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد. این خودرو وانت بار که با پلت فرم پژو ۴۰۵ طراحی شده دارای موتور ۱۷۰۰ سی سی، ترمزهای ای بی اس بوده و دوگانه سوز بودن، داشتن کیسه های هوا و همچنین جای گیری مخزن سوخت زیر اتاق از مشخصات این محصول جدید ایران خودرو است.
محسن صالحینیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از این محصول اعلام کرد: تا آخر سال شاهد قرار گرفتن این محصول در خط تولید شرکت ایران خودرو تبریز خواهیم بود.
مدیرعامل ایران خودرو تبریز هم با اعلام اینکه وانت PU1 در ۱۸ ماه و با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار طراحی و ساخته شده، پیش بینی کرد: قیمت این ماشین با توجه به حجم سرمایه گذاری کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال باشد.
ضد ايران خودرو
۵ آبان ۱۳۹۲این است خودروی ملی!!!!!!!!!هاهاهاهاها
نوید
۱۲ آبان ۱۳۹۲این کفش ملی هم نیست!!!!!
ناراضی
۱۳ بهمن ۱۳۹۲چیزی که حد و حصر نداره انگار وقاحت و عقب ماندگی خودروساز وطنی هست. صنعت خودرو 50 ساله و فقط و فقط مشاهده میکنیم که از خودروهایی مثل پژو و پراید که 30 ساله مونتاژ میشوند، مدل وانت آنها به عنوان محصول جدید عرضه میشود.
اسی
۶ آبان ۱۳۹۲خر بخر ایران خودرو نخر پژو 405 رو کردن پارس . 206 صندقدارو کردن رانا . سمند رو کردن دنا . این هم از این وانت آشغال متاسفم ؟
شهاب
۸ آذر ۱۳۹۲کاملا با شما موافقم این کارا واسه شرکت هایی که تازه تاسیس شدن خوبه نه واسه ایران خودرویی که هم سن تویوتا هستش
یاسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲سنش همسطح تویوتاست ولی لیاقت و شعور مدیرانش اندازه فرغون سازی هم نیست.
مجید
۸ آبان ۱۳۹۲آقا من دلم برای موتورگازی تنگ شده اگه میشه یک موتور گازی پژو برای من درست کنین که داشبورد 206 با موتور tu5 و سیستم تعلیق یا تعلیغ ماکسیما و سپر های استیل نیسان وانت و توربو شارژ A+ Couatro و در ضمن کیت AMG هم با شه روشم بزرگ بنویسید Duccati راضیم ازطون ….
راستی پدال یادتون نره یک وقت هیدروژنش تموم میشه بتونم پا بزنم … با دزدگیر
ارسطو مقدس زاده
۸ آبان ۱۳۹۲از اسقاتی و استوک های خاوران و شوش گرفته در داخل این ماشین به کاررفته خواهشمندم از ایرانی ها از این آشغال ها نخرند تا این دو کارخانه لگن ساز ورشکست شوند ، تا شاید درس عبرتی باشد برای سایرین …
یاسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲البته همین الان هم از نظر مالی ورشکسته هستند ولی با حمایتهای همه جانبه و یکطرفه ای که ازشون میشه بازم سرپا میمونن متاسفانه.
نوید
۱۲ آبان ۱۳۹۲یک روز با شلوار میارنش بیرون یک روز با شلوارک
یک روز آستین کوتاه
یک روز کاپشن
ای خدا کسی که بی ریخت آفریده شده تا آخر عمر بی ریخته دیگه
حتی عمل بینی هم کاری نمیکنه با این محصولات.
بابا این عمل اونها به خدا فقط توهین به سطح فکر ماست.
Toghrol
۱۷ بهمن ۱۳۹۲دقیقا،این کارها توهین به شعور ملته،متاسفم برای دولت مردان بی اختیار
امیر
۱۳ آبان ۱۳۹۲خره همون خره فقط پالونش عوض شده . خاک بر سر …خودرو این اشغالو تولید می کنه حتما امروز میگن با قیمت ارزان و حدود 15 میلیون روانه بازار خواهد شد و قتی بیاد باید 30 تومن پولشو بدن ….خودرو این حقه ها قدیمی شده دستت برای ماها سر تندر و رانا رو شده داداش .
بهتره اون کارخونه را تعطیل کنین و اون دست فروشای جلوی کارخونه بیاد اون تو بساط کنن لیاقت اونا بیشتر از شما ها مثلا مهندسه .
امیر
۱۴ آبان ۱۳۹۲این خانه از پایه ویران است….تنها خودروسازی نیست
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۴ آبان ۱۳۹۲درود.
به خدا خجالت میکشم اگه یک کشور خارجه برم و بگم ایمن وانت ساخت کشور ماست.
باورکن مهندس های افغانی ازین بهتر طراحی میکنند.
((( ایران و المان )))
شایان
۱۵ آبان ۱۳۹۲دوست عزیز طراحی مهندسای ایرانی حرف نداره این خودرو سازا هستن که تن به ساختشون نمیدن دلیلش هم مشخصه قیمت بالای تولید برای وارد کردن قالب های بدنه و شاسی
یوسف
۲۶ آبان ۱۳۹۲آقا شایان سلام
مملکت ما به مهندسین تئوریسین نیازی نداره. ما مرد عمل میخوایم آچار به دست نیاز داریم. متاسفانه بیشتر نخبه های علمی ما حتی در ارتباط با جامعه مشکل دارن چه برسه باینکه بخوان نیاز جامعه رو رفع کنن. همشون دنبال یه لقمه نون هستن و حاضرن بخاطر بقا، همونجا فسیل بشن وبس. همین قالب وبدنه وپلتفرم متعلق به 4دهه قبل که خودروسازا آشغالاشون رو روش سوار میکنن وحال آدم بهم میخوره رو بیرون بعضی از نوابع کم سواد وبی نام چنان تغییر فرمت میدن وبهینه میکنن که طراحان وباصطلاح مهندسین ما بایدخجالت بکشن. البته از مملکتی که درش مدرک گرایی مد شده بیشتر ازین توقعی نمیره. نوآوران بیسواد و واگرایان باسواد
شایان
۸ آذر ۱۳۹۲تو این که بعضی از مهندسای ما حتی تو روابط جامعه خودشون هم موفق نیست کاملا موافق شما هستم ولی ایران مهندس ها و طراحای خوبی داره که هیچ کدوم از شرکت های خودرو سازی ازشون استفاده نمیکنن به طور مثال همین خودروی پیتون که پلتفورم سمند بود فکر نمی کنم بد طراحی شده باشه تازه طراح اون یه قلم زن تو یه مجله خودرو بود نه یه طراح حرفه ایی سال 2012 هم اگه اشتباه نکرده باشم تو مسابقه طراحی پژو یه ایرانی جزو 10 نفر برتر شده بود. مشکل از شرکت هاست نه مهندس ها (البته کم بودن تخصص و تجربه مهندس ها رو منکر نمیشم)
یاسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲مشکل اینجاست که طراحان داخلی جایی برای ابراز وجود ندارن. جو این شرکتها بگونه ایست که همه باید بله قربانگو و مطیع ضوابط بالاسریها باشن و خلاقیت یک واژه ناشناخته است.
مهدی62
۱۶ آبان ۱۳۹۲باز اینا 2تا چیزو به هم چسبوندن ؟؟؟؟
رضا
۱۹ آبان ۱۳۹۲ایران خودرو و سایپا کلیه محصولاتشون برای زمان های قدیمه تنوع نداره پراید که 22 ساله تو ایرانه پژو 405 20 سال میشه پژو 206 12 ساله سمند هم 12 ساله پیکان وانت 40 ساله پژو پارس 13 ساله فکر کنم این وانت هم 20 سال تولید شه این خودرو ها هیچ تکنولوژی نداشته که فقط نشان عقب ماندگی دارن
سینا
۲۲ آبان ۱۳۹۲خاک تو سر تون آدم باید گریه کرد از وضع ایران خودرو با سایپا بدنش پارسه قالپاقاش رانا هستش لابد داخلش هم سمنده
سامان
۲۵ آبان ۱۳۹۲طراح خلاق و نابغه این ابر نو چهار چرخ باری احتمالا طرحش رو از برخورد شدید وانت پراید با سواری آردی کوپه گرفته .
یوسف
۲۶ آبان ۱۳۹۲من که الان کاملا هنگ کردم
وانت محور جلو هم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
اگر بار زدن ویه کم سر ماشین بلند شد بعد الاغ میارن واسه بکسل؟؟!!
تو سربالایی ها با بار چکار میکنه؟؟!!
مردیم از بیسوادی!!!
واقعا برام سواله. راهنمایی کنیدplease F1
مهدی
۲۹ آبان ۱۳۹۲ای خدا از دست این مملکت ما /امان از دست این مهندسین ما که شب می خوابن صبح که بیدار میشن یه ماشین اختراع میکنن.ای کاش ماشین بود….
آخه کی میخوان آدم بشن اه اه اه اه اه اه اه اون از پراید این هم از وانت
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
abbas
۷ آذر ۱۳۹۲موتور پیکان رو گذاشتن روش به جای آردی و وانت پیکان میخواد بیاد بازار
مانی
۱۷ آذر ۱۳۹۲با عرض خسته نباشید خدمت دوستان ایران خررو
شما هر کاری میتونیین بکنین لطفا” یه ماشین با شاسی بوگاتی ویرن و با موتور پیکان اونم از نوع کاربراتیش بسازین
بازارش خوب میگیره ها
یه هواپیمای بوئینگ 747 هم با موتور پیکان بسازین
یه کشتی کانتینر بر هم با موتور پیکان بسازین
ممنون از این همه تلاش شما
شما میتوانید
پیمان
۱۹ آذر ۱۳۹۲قابل توجه دوستان پژو 207 که دارن می فروشن در اصل +206 هستش 207 کاملا فرق داره اینارم می تونید تو سایت پژو چک کنید.
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۲این وانتو نمیشه برد میدون تره بار
شهرام
۲۲ آذر ۱۳۹۲من نمیدونم چرا عادت کردین به تولید ماشینهایی با مدل و امکانات عهد بوق آخه این هم افتخار داره؟
حمید قاین
۲۴ آذر ۱۳۹۲سلام
یک روز وانت پراید رونمایی میکنن
یک روز وانت تندر90
یک روز وانت روا
حالا هم این
جالبه هیچ کدوم به بازار نیامده
بهتر نبود به جای این همه هزینه بابت این طرح ها
با یک مدیریت درست وحسابی یک وانت درست وحسابی طراحی میکردین؟؟؟؟؟؟؟؟
smg
۸ دی ۱۳۹۲این مهندسای ایرانی خلاقیت دارنا.. آخر طراحی ،یه پژو 405 GLXاز فرانسه گرفتن هزارتا کار باهاش کردن … با موتور پیکان میشه RD با موتور TU5 ماشین 206 اسمشو گذاشتن SLX یه آیینه عوض کردن شد 405 سال… یه اطاق عقبش اضاف کردن اسمشو گذاشتن خودروی استسشن خانواده.کولر ازش کم کردن شد GLI ، چراغ مه شکن جلو با سپر جدید گذاشتن شد GLS حالا هم وانتش اومده .. واقعا شاهکارن
mahan
۹ دی ۱۳۹۲کلا فقط خواستن یه کار دستی درست کنن.این وانت قرار بود کاملا مثل روا باشه.ولی الان پیسرفت بخرج دادن (!!!!!) از بدنه پرشیا استفاده کردن.تگه دقت کنید و بجلوی کاپوت نگاه کنید، میبینید که یک شکافی روی نوک کاپوت هستش ،که اون جای آرم پرشیا هست و وقتی کاپوت بسته هست ،بالای ارم پزو قرار می گیره.یعنی حتی اون شکاف رو نپوشوندن!!!!!!
قالپاق هم که واسه رانه هستو و موتور هم که احتمال زیاد ، موتور روای سال که پای گاز سوز بود(1.7).چه شود …..
▂▃▄█AMO█▄▃▂
۱۲ دی ۱۳۹۲جهت اطلاع اقایونی که میگن خودروی ملی سمــــــــــــند این کیت بدنه سمند برای کشور المان طراحی شده بود که نتونست نظر اونارو جلب کنه که به مذایده گذاشته شد و ایران با کله خریدش حتی سمند سورن هم یه تیم طراحی از انگلستان طراحی و اجرا کرد در مورد تیبا هم بگم پراید های با موتور HP+همون موتور تیبا میباشه تیبا هم همون موتور پراید تقویت شدست که با افزایش نسبت تراکم و حجم موتور اونم توسط آلمانی ها شده تیبا واقعت ما از خودمون چی داریم ؟
▂▃▄█AMO█▄▃▂
۱۲ دی ۱۳۹۲من خودم مکانیک میخونم این اشغاله واقعا
علی
۱۴ دی ۱۳۹۲دیگه سایپا وایرانخودرو شورشو دراوردن تا کی می خوان سرمردمو با این فورگون های چهار چرخ شیره بمالن البته تغصیر مردم هم هست اگه مردم نخرن
این شرکت ها مجبور می شن تولیداتشون ارتقا بدن .لیاقت ایرانخودر با سایپا همونکه برن ماشین های چینی بیارن مونتاج کنند
ابراهیم
۱۰ بهمن ۱۳۹۲قراره یک کشتی هواپیمابر با موتور تقویت شده پیکان بسازن. فقط موندن جلو دیفرانسیل باشه یا عقب. بستگی به آپشنش داره…
خیلی خوشحالم
یاسر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲آخه مورچه چیه که کله پاچش این باشه. جمع کن بساطتو ایران خودرو لگن ساز
مجید
۲۰ بهمن ۱۳۹۲میگم اگه پژو405 و پراید به ایران نمیومد ایران خودرو و سایپا چیکار میخواستن کنن؟؟؟؟ پژو405 شد چند مدل خودرو اینو تو تاریخ خودرو سازی جهان باید به تبت برسونن. 405 شد آردی شد آردی آی شد آردی ایکس شد روآ شد روآسال شد پرشیا شد پارس شد پارس سال شد 405 جی ال آی دیگه چیزی نموند؟؟ حالام که وانت. پراید صندوقدار هاچبک 111 132 131 141 151 سافاری x100 دقت کنید این همه مدل الکی از روی یه ماشین
Azarbaycan
۲۶ بهمن ۱۳۹۲هر چی سراین مردم بیاد حقشونه !!!
محسن
۱۱ اسفند ۱۳۹۲سلام
تاروزی که ایران خودرو این اشغالها روبسازه ماهم بخریم نباید توقع داشته باشیم که وضعیت از این بهتر بشه چون ایران خودرو فقط داره به پول فکر می کنه؛ جون مردم هم واسش هیچ ارزشی نداره وتو دوران گارانتی هم فقط سر می دونه تا زمان گارانتی تموم بشه سایپا هم همینطورالان داره تابوت ازرائیل(پراید) رو به قیمت 18 میلیوت تومان میفروشه.