ایران خودرو

پژو روای سال

روای سال مدل بهبود یافته پژو روا است که ایرادات و انتقادهای زیادی را بر دوش می کشید. اینک با تغییرات ظاهری و شبیه شدن بیش از پیش آن به پژو ۴۰۵  و بهبود فنی ، ایران خودرو امید دارد تا بتواند دوباره این ماشین را در بازارها مطرح نماید.

roa88

خبر: به گزارش خبرخودرو، علی رحیمی معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودور، با اعلام این مطلب گفت، درنتبجه بهبود در سیستم انتقال قدرت و توان و گشتاور موتور روآی جدید، مصرف سوخت این خودرو به میزان ۱۰ درصد کاهش و استاندارد آلایندگی آن از یورو ۲ به یورو ۳ ارتقا می یابد.

وی کاهش چشم گیر لرزش و سروصدا را از دیگر نتایج بهبود سیستم انتقال قدرت روآ ذکر کرد و گفت، نمونه های روآی جدید ساخته شده، تست های مربوط به پایان رسیده و تولید انبوه این محصول از نیمه مرداد سال جاری آغاز می شود.

رحیمی افزایش توان و گشتاور موتور را عاملی ذکر کرد که بهبود سیستم انتقال قدرت این خودرو را الزامی ساخته و گفت، براساس برنامه زمان بندی به مرور همه تولیدات روآ به سیستم انتقال قدرت ارتقا یافته مجهز خواهد شد.

معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودرو اظهار داشت ، برای دست یابی به ویژگی های مورد نظر در مدل جدید روآ، بیش از ۳۳ قطعه و مجموعه دربخش های قوای محرکه، بدنه، تزیینات داخلی و رینگ های این خودرو تغییر کرده است.

بررسی: مدل تولیدی کارخانه با نمونه های اولیه روای سال تفاوتهای زیادی دارد. مثلاً جلوپنجره رادیاتور و چراغهای جلو همانند مدلهای معمولی ۴۰۵ شده اند و طلق قرمز رنگی که روی صندوق عقب قرار گرفته بود بدلیل انتقاد فراوان حذف شد.

به هر حال با اینکه این بدنه تفاوتی با ۴۰۵ ندارد، تبلیغ یک اتوموبیل متفاوت برای آن عجیب است! تمام این تغییرات تنها یک بزک ساده یک اتوموبیل قدیمی و از مد افتاده است که تا آخرین نفس در ایران خودرو تولید خواهد شد و مردم فداکار ایران نیز آن را خواهند خرید. از این پس روا با بدنه ۴۰۵ و ۴۰۵ با بدنه SLX تولید خواهند شد!

roa-back

موتور : ۱۷۰۰ سی سی OHV-G
حداکثر قدرت : ۸۸.۴ در ۵۰۰۰ دور
حداکثر گشتاور : ۱۴۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت : ۱۸۷
شتاب صفر تا صد : ۱۲.۷ ثانیه
میانگین مصرف سوخت : ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
نوع ترمزها : دو مداره قطری
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
گیربکس اصلاح شده با سیستم تعویض دنده بهینه
دیسک و صفحه پژویی
صندوق عقب با طراحی جدید D-73 پژویی
رینگ ۱۴ با قالپاق جدید
سیستم صوتی MP3
دیفرانسیل با پوسته جدید
گاردان دوتکه با مفصل های سرعت ثابت
سیستم ضد سرقت ایمبولایزر
آئینه های جدید
جلو آمپر جدید

قیمت روای سال تقریباً ۳۰۰ هزار تومان گرانتر از روای معمولی می باشد.

روا سال

ikco roa

roa 88

roa88

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۴۱ دیدگاه‌ها

  1. @Ali.

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یکی من را راهنمایی کنه الان هزینه تعمیر رینگ و پیستون روآ سال چقدر میشه ممنون

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. علی اصغر امینی

    ۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من روآ مدل 87دارم از سرعتش که به 120تا میرسه دنده میخاد از جاش در بیاد ولرزش شدیدی داره لطفا راهنماییم کنین

  3. امیر عباس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان بچه ها من خودم پارس دارم اگه بخوام ماشینی از نظر فنی قوی‌تر بخرم روا میخرم اگه بخوام ماشینی با قیافه بهتر بخرم پراید میخرم هالا نمیگم روا قیافه بدی داره منظورم اینه پراید قیافه بروز تری نسبت به روا داره
    امتیاز ماشینای ایرانی از 20 امتیاز از 14بالا تر نیست امتیاز ماشینا از نظر خودم اون پایین نوشتم

    ری را:14
    تارا :13
    دناپلاس:12
    شاهین 11/5
    سورن توربو:10
    سمند ای اف سون :9/5
    پارس:9
    پژو 405 :8
    ساینا:7/5
    تیبا :7
    روا :6/5
    پراید :5
    پیکان :3

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. بابی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من روآ سال نمی دونم چیه . در هر صورت تولید روآ متوقف شده . فقط این رو می تونم بگم من مدت کوتاهی روآ معمولی داشتم . *** که این ماشین رو درست کرد ! ماشین نیست . سرطان هست . با بدبختی اون هم فقط به خاطر سهمیه بالای بنزنش تونستم بالاخره ردش کنم‌بفروشم از شرش خلاص شم . تو شش ماه فقط ده بار صفحه کلاژ براش عوض کردم !!! شتاب در حد لاک پشت . دنده جا نمی رفت مثل کامیون باید یه گاز می دادم تا از دو به سه بره! ترمز نامطمئن! تو دنده سه بودی ترمز می گرفتی اگر فاصله یه ذره کم بود ، می زدی به ماشین جلویی ! می خواستم بفروشم طرف می گفت روآ کلاس نداره بد می خرن .‌ خیلی بد بود ، خیلی . یه کابوس بود .

    موافقم 2
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا