روای سال مدل بهبود یافته پژو روا است که ایرادات و انتقادهای زیادی را بر دوش می کشید. اینک با تغییرات ظاهری و شبیه شدن بیش از پیش آن به پژو ۴۰۵ و بهبود فنی ، ایران خودرو امید دارد تا بتواند دوباره این ماشین را در بازارها مطرح نماید.
خبر: به گزارش خبرخودرو، علی رحیمی معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودور، با اعلام این مطلب گفت، درنتبجه بهبود در سیستم انتقال قدرت و توان و گشتاور موتور روآی جدید، مصرف سوخت این خودرو به میزان ۱۰ درصد کاهش و استاندارد آلایندگی آن از یورو ۲ به یورو ۳ ارتقا می یابد.
وی کاهش چشم گیر لرزش و سروصدا را از دیگر نتایج بهبود سیستم انتقال قدرت روآ ذکر کرد و گفت، نمونه های روآی جدید ساخته شده، تست های مربوط به پایان رسیده و تولید انبوه این محصول از نیمه مرداد سال جاری آغاز می شود.
رحیمی افزایش توان و گشتاور موتور را عاملی ذکر کرد که بهبود سیستم انتقال قدرت این خودرو را الزامی ساخته و گفت، براساس برنامه زمان بندی به مرور همه تولیدات روآ به سیستم انتقال قدرت ارتقا یافته مجهز خواهد شد.
معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودرو اظهار داشت ، برای دست یابی به ویژگی های مورد نظر در مدل جدید روآ، بیش از ۳۳ قطعه و مجموعه دربخش های قوای محرکه، بدنه، تزیینات داخلی و رینگ های این خودرو تغییر کرده است.
بررسی: مدل تولیدی کارخانه با نمونه های اولیه روای سال تفاوتهای زیادی دارد. مثلاً جلوپنجره رادیاتور و چراغهای جلو همانند مدلهای معمولی ۴۰۵ شده اند و طلق قرمز رنگی که روی صندوق عقب قرار گرفته بود بدلیل انتقاد فراوان حذف شد.
به هر حال با اینکه این بدنه تفاوتی با ۴۰۵ ندارد، تبلیغ یک اتوموبیل متفاوت برای آن عجیب است! تمام این تغییرات تنها یک بزک ساده یک اتوموبیل قدیمی و از مد افتاده است که تا آخرین نفس در ایران خودرو تولید خواهد شد و مردم فداکار ایران نیز آن را خواهند خرید. از این پس روا با بدنه ۴۰۵ و ۴۰۵ با بدنه SLX تولید خواهند شد!
موتور : ۱۷۰۰ سی سی OHV-G
حداکثر قدرت : ۸۸.۴ در ۵۰۰۰ دور
حداکثر گشتاور : ۱۴۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت : ۱۸۷
شتاب صفر تا صد : ۱۲.۷ ثانیه
میانگین مصرف سوخت : ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
نوع ترمزها : دو مداره قطری
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
گیربکس اصلاح شده با سیستم تعویض دنده بهینه
دیسک و صفحه پژویی
صندوق عقب با طراحی جدید D-73 پژویی
رینگ ۱۴ با قالپاق جدید
سیستم صوتی MP3
دیفرانسیل با پوسته جدید
گاردان دوتکه با مفصل های سرعت ثابت
سیستم ضد سرقت ایمبولایزر
آئینه های جدید
جلو آمپر جدید
قیمت روای سال تقریباً ۳۰۰ هزار تومان گرانتر از روای معمولی می باشد.
دانیال
۱۸ بهمن ۱۳۹۷آقا شما که پژو روا سال تو خوابتون ندیدی چرا حرف میزنی.رواسال اگه شمع و وایرشمع و دیسک وصفحه اش سالم باشه تقریبا مثل پژو میره سربالایی رو.البته اینم بگم که چون گیربکس پیکان تقویت روشه یکم برای اتاق پژو ضعیفه.وگرنه بهترین ماشین برای شهر وجاده هستش.خیلی هم کم خرجه وامنه.اصلا هم پرایدو با رواسال مقایسه نکنید مثله اینکه یه اسباب بازی رو بارواسال مقایسه کنید.آقا شماهم که می خوای ماشین بخری حتما رواسال بخر نه روا.کلاچ سفته حتما صفحه اش تموم داره میشه.هم absداره همebd.منم روا مدل نود دارم صفر خریدم.206 tu5 مدل94هم دارم برای تعطیلی ها ومسافرت.امسال برا جفتشون دیسک وصفحه عوض کردم نرمی کلاچ جفتشون مثل همه. ولی شاید یکم که بگذره رواسال یکم سفت تر بشه.
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۷چه عجب یه نفر پیدا شد یه حرف درست بزنه دمت گرم آقا.پراید هم مگه شد ماشین.توجاده مگه میشه باپراید سبقت گرفت.رواسال مثل جون تو جاده میره
حمزه
۲۵ دی ۱۳۹۸سلام حرف من حرف تو انای که میگن خوب نیست سواریشو ندیدن من تایرشو به صدتا پراید نمیدم خودم روآ معمولی شو خیلی هم راضیم
تورج
۲۲ اسفند ۱۳۹۸سلام آقا یه سوال من هم روای سال خریدم،فیلتر هوا و وایر ۴۰۵ به روا سال میخوره؟یا باید روا عادی براش بخرم؟
Mohammad
۱۱ بهمن ۱۴۰۰نه داداش ،زمین تا آسمون فرق میکنه ،
رواسوار
۳ اسفند ۱۳۹۷من رواسال ۸۹ دارم واقعا یه چرخشو با پراید عوض نمیکنم
سعید
۲۳ فروردین ۱۳۹۸اللن ک این پیامو مینویسم تاریخ فروردینه سال ۱۳۹۸
من نظرات دوستاتو تا حدی خوندم خاستم نظریم من بنویسم شاید ب درد کسی بخوره چون نظرات شما واقعن ب درد من نخورد میشه گفت تقریبا مثبت و منفی ۵۰ ۵۰ بود نظرات شما
من خودم ی پراید مدل ۸۵ داشتم و سابقه روندن روا رو نداشتمو نمیدونم چ جوریه ولی میتونم از پراید بگم ک دوستانی ک میگن ماشبن خوبیه و اینا
اول این ک باید بگم شاستی پراید واقعن ب چس بنده شاستی ای ماشین ب قدری ضعیفه ک شما وقتی از روی ی دست انداز یا وقتی ک میندازی تو چاله باید بترسی ک مبدا چیزیش نشه
دوم این ک شاید قطعاتش نسبت ب ماشبنای دیگه ارزون باشه ولی دوام قطعاتش نسبتا پایینه و زود زود ب خرج میوفته نباید بزاری زیاد تو خرج بیوفته
تو سرعت بالام ک میخای بری من بیشترین سرعتی ک باش رفتم۱۴۰ تا یود تازه اونم صندوق عقبم تا خشتک پر بود و ۵ نفر توماشین بودیم ولی واقعا جوریه ک تو سرعت بالا انقد بی توان میشه ک واست ترسناک میشه
مصرف بنزینشم بستگی داره سوزنات تمیز باشه یا ن
تو جاده اصلن خوب نیس و واسه سبقت گرفتن واقعا حرفی برا گفتن نداره .ظاهر خیلی جالبیم نداره
ولی روای سال هرچی باشه مثل ۴۰۵ ظاهرش کسی تشخیص نمیده این همون اردیه داخلش پژوع قدرت موتور و امنیتشم بیشترع
دوستان بازم میگم روای سال ن روای معمولی یا اردی
موتورشم ک پایه گازسوزه ک مثل سمنده
بازم میگم من روا نداشتم و پشتشم نشستم ولی نظرمو نوشتم
هموطن کوچک
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸باسلام:الان من یک روآی سال 89دو گانه سوز کارخانه است دارم که صفر از کارخانه گرفتم تا حالا شکر خدا هزینه خاصی نداشته الا سه بارازسال تولید تا نوروز98 صفحه کلاچ عوض کردم سه بار لنت ترمز – دو بار جلو بندی -خریددو جفت لاستیک -تعویض یک بار واشر سرسوپاب بعلت نشت کمی روغن (شاید هم نیاز نبوده)- یک بار ترموستات- سه عددلامپ جراغ خطر عقب- یکبارصافی بنزین و تسمه دینام- سه عدد باتری(باتری فابریک بعد 5 سال خوابید)-روغن و بنزین و فیلتر اتاق هوا روغن و آب مخصوص رادیاتورو شیشه شور”این بود کل هزینه این خودرو در 10سال با کارکرد 170000کیلومتر” بخاری عالی کارکرد کولر خوب ولی هنگام سرعت شتاب و زور ماشین معادل یک دنده کم میشود-کارکرد ماشین در هوای گرم تابستان بهتر از زمستان است سر و صدای کمتری دارد هم با گاز و هم با بنزین خوب کار میکند ولی در زمستان در اول صبح تا 10 دقیقه حدودا صدایش زیاد است ولی تابستان نه# تا سرعت 180کیلومتر رامن تست کردم که باز هم جای گاز دادن داشت -در سربالایی با سرنشین کامل مقداری کند و ضعیف میشود – روی هم رفته
درمقایسه با پولی که بابتش میدهید و ایمنی و کارایی و جادار بودن و مقاوم در کنار ماشین همقیمت… میییی ارزد. تا ….. نظر شما با این اوصاف چه آید؟؟؟!! یادتان نرود هزینه ها برای 10 ساله روآی سال است….
مهیار
۲۰ خرداد ۱۳۹۸سلام دیسک صفحه روا سال 89 پیکانی میخوره یا پژویی؟؟؟
حسن
۱۰ آذر ۱۳۹۸پژویی
علی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹پژویی
تورج
۱۴ دی ۱۳۹۸سلام لطفا راهنماییم کنید،من روای سال ۸۹ تازه خریدم.آیا لنت ترمز عقب وجلو ۴۰۵ براش بخرم یا لنت روا؟
آیا فیلتر هوا،فیلتر کابین،فیلتر بنزین فیلتر روغن ۴۰۵ برلش بخرم یا فیلترهای روا؟
ابراهیم غلامی
۱۱ بهمن ۱۳۹۸نه داداش همش پیکانه
تورج
۲۲ اسفند ۱۳۹۸نه عزیز روای سال با روای عادی فرق میکنه،مثلا دیسکو صفحه پژویی میخورهو خیلی قطعه های دیگش،من این سوالو از کسایی پرسیدم که روای سال دارن شما انگار دلخوری از روای سال
تورج
۲۰ خرداد ۱۳۹۹احتمالا روای سال رو از نزدیک ندیدی مه فکر میکنی قطعاتش پیکانه،تمام قطعاتش ۴۰۵ذهستش تنها تواتش اینه که دیفرینسیال عقب هستش و حجم موتورش به جای ۱۸۰۰ شده ۱۷۰۰ همین
Mohammad
۲۲ اسفند ۱۳۹۹به لطف این که آریسان تولید میشه ،و همه وسایلش هم به روآ سال میخوره میتونید
تز لوازم یدکی آریسان هم برتی روآ سال استفاده کنید
Mohammad
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دقیقا ،همونطور که گفتی ،ماشین کم خرج و بی دردسریه ، اون ایرادات جزئی هم که گفتی ،با ی ریمپ حرفه ای و شمع و وایر تقویتی کاملا از بین میره و مثل پلنگ میشه
مهدی
۲۴ فروردین ۱۴۰۲سلام روآسال دیسک و صفحه پژویی میخوره ؟
آرش
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ب خدا ما ی روا سال ۹۰ داریم ب ولا ۴۰۰ هزار تا هم کار کرده تازه مدتیه نفسش باز شده دنده ۳ صد و ده تا میره عالی و کم خرج
کریم
۱۳ خرداد ۱۳۹۸سلام .من ۵ ساله سال۸۸ رو دارم.خدایی محشره.کم خرج.ایمن.مطمن.خیلی از پراید سرتره.تازگی هم یک ۸۹ خریدم ۳۰۰ تا رفته ولی هنوز هم محشره
بابک
۱۵ تیر ۱۳۹۸من روا سال 88 دادم. اگه یکم صدای موتور کم بود عالی میشد. من 10 ساله دارمش. اذیت نکرده قربونش برم.بهش عادت کردم.فقط صدای موتور همین.ولی واقعا کم خرجه.پوز هم نمیشه باهاش داد.
فرید هادیان منش
۲۱ تیر ۱۳۹۸بدبخت بیچاره پراید از همه حرف میشنوه از زخم زبون اردی سوار هم در امان نیس من جفتشو روندم ولی تمایلی ندارم تجربیاتش رو عنوان کنم فقط این کافیه که پراید بیست ساله با کمترین تغییرات فنی هنوزم مورد توجه و بازار داره این اردی لگن تو ده سال با ده مدل دستکاری تو جنس سرسیلندر و سیستم انتقال قدرت بالاخره تصمیم گرفتن این اشغال سر هم بندی رو متوقف کنن با شرمساری فراوان تازه اونا که خیلی از محاسنش تعریف کردن یکم از گرمای گیربکس که زیر باسن راننده قرار گرفته تو تابستون برامون تعریف کنن شرط میبندم جاش حسابی کبابی مونده
Mohammad
۲۲ اسفند ۱۳۹۹شما قوطی رانی رو نمیخواد با آردی مقایسه کنی ، اگه موتورش هم ضعیف باشه ،حداقل یه بخاری با ی کولر و ی بدنه بهتر از پراید داره ،تازشم اگه وزن آردی با اون موتور پیکانش با پراید برابر بود ، هیچ وقت پراید به گرد لاستیکش هم نمیرسید
Mohammad
۱۱ بهمن ۱۴۰۰آردی اصلا هم موتورش ضعیف نیست ،فقط بهش رسیدگی نمیشه ، آردی و روا متور خیلی استثنایی دارن ،چون چیزی به نام تسمه تایم نداره و تایم زنجیریه تا بیست کیلومتر بدون آب و روغن راه میره بدون اینکه مثل ۴۰۵ واشر بسوزونه اگه زنجیر تایمش بعد چند صدهزار کیلومتر ی وقت پاره بشه ،سوپاپ کج نمیکنه و نهایتا با ی میلیون میشه تعمیرش کرد ،اما چهارصدوپنج زود به زود واشر میزنه ،،و به واسطه همین واشر سوزوندن ،هزار جور خرج دیگه رو دست صاحبش میزاره ،اما آردی و روآ با مدتور سگ جونش ،به فکر جیب صاحبشه
Akam
۲۱ تیر ۱۴۰۲آخه با پراید با 40کیلومتر به یک پایه دیوار بزنی خواننده ی توی ضبط هم میمیرن
Babak
۲۴ تیر ۱۳۹۸پراید به درد کسی میخوره که پول تو جیبیاشو جمع کرده رفته با زحمت یه دونه گرفته.بعد فکر میکنه سوار بنز شده هی تو خیابون لایی میکشه تا جلب توجه کنه.تو خیال خودشم خیلی محشره.پراید یعنی حلبی با چهار تا لاستیک.
حمزه
۲۵ دی ۱۳۹۸قربون اون دهنت
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۸باسلام و ادب
وقتی نون قیمتش بالاست
گوشت نمیتونیم بخریم
شرمنده زن وبچه میشیم
۵۰ سالمون شده
.
.
فقط برا خاطر کسب درآمد مسافرکشی
و کار با ماشین بهتره بفکر روآ باشیم
یا پراید ؟!؟!
لااقل امنیت روآ سال نسبتا کمی بهتره
و دستکم تو جاده با خانواده احساس
امنیت بیشتری داریم.
وگرنه تو این گرونی و بیمنطقی بازار
متهنمیشهروخشخاشگذاشت.
دمهمتونگرموتنهمتونسالم.
Ayhsn
۳ بهمن ۱۳۹۸این چه حرفیه بابا پراید واقعا محشره بابا زندگیه برا خودش الهی قربونش برم ک ی روز نبینمش دیوانه میشم عشق اول اخر من پرایده پراااااااااااااید???
فرشاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۸بابام با یه آردی شاخ به شاخ به کامیون ده تن اونم با بار زد و ۴ نفر مسافرم باهاش بود.فقط پدرم لگنش شکست و مسافر پشت سر بابام هم پاش شکسته بود باقی سالم موندن حتی یساعت هم بستری نشدن.در صورتی که اگه اون تصادف رو با پراید میکرد حداقل سه کشته میداد.ایراد اصلی این ماشین فقط گیربکس و صدای دف که اونم با هزینه کمی میشه دف تویوتا براش انداخت و دیگه صدا نمیده.مدل ها پایه گاز سوز هم همسایه مون چند ساله داره واقعا براش خوب کار کرده و ازش راضیه.فقط به ماشین فشار نیارین بعضی افراد میان با دنده سنگین پر گاز رانندگی میکنن خب هر ماشینی باشه بعد مدتی تو خرج میفته.از لحاظ رانندگی بیرون شهر هم در مسیرها هموار بسیار نرم و راحته و تا سرعت ۱۳۰ تا صدای اضافی یا لرزش اتاق نداره ولی اگه بخای تندتر بری بخاطر اینکه محور عقبه صدای میل گاردن باعث لرزش اتاق میشه.بخاری عالی داره و کولرشم خیلی خوبه ما تو خوزستان هستیم واقعا جوابگو هم هست در گرما اینجا.البته شتاب ماشین کم میشه ک طبیعی هم هست چون وزن بدنه سنگینه.مصرف بنزین هم اگه همه چی اوکی باشه نهایتا ماشین ترکیبی هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ تا ۱۰ لیتر مصرف میکنه.خود من پراید دارم تو شهر هم ۸ تا میسوزونه فقط پراید ها موتور قدیم کم مصرف ترن.صندوق عقب جا داری داره و کابین هم خیلی خوبه برا مسافرت ها خانوادگی عالیه.تو سر بالایی ماشین شتابش کم میشه و باید اروم رانندگی کرد اما در جاده هموار از پراید خیلی بهتر و راحت تره
رامین
۲۶ شهریور ۱۳۹۸من قبلا پرایدداشتم کاملا اشنام بهش.دلیل قطع تولیدرواسال به گفته مدیرعامل ایران خودرو به صرفه نبودن تولیداین خودروبوده سودده نبوده براهمون تولیدنکردن وگرنه مشکلی درخودخودرووجودنداره مثل پرایدنمیگن بدلیل ایمنی پایین تولیدنخواهدشد.
پرایدازلحاظ مصرف واقعاایده اله ولی اینم درنظربگیرین ک اگ روموتورپرایدهم وزن اتاق روا میزاشتن پرایدتودنده یک حتی نمیتونس دومترراه بره.درسته وزن روارو یک تن اعلام کرده بودایران خودرو درحالی ک ماهم روامدل۸۵هم رواسال مدل۸۹ روباسکول بردیم یک تن ودویستوپنجاه کیلووزنش بودبدون راننده وسرنشین.رواسال ب پای پژونمیرسه ولی این دلیل نیس باپرایدمقایسه بشه چون مقایسه کردن پرایدباروا اشتباهه آردی ازپرایدجلوتره چه برسه روامعمولی یارواسال
تواین سه سالی ک روامعمولی دارم تنهاایرادی ک ازاین ماشین دیدم توسربالایی یکم کم میاره ک اونم بادنده کم کردن میشه جبران کرد.ماشین کم خرجیم هس اندازه پرایده خرجش.موتوررواهم سگ جونه مثل موتورپراید درحالی ک موتورپژو سرطانه
سجاد
۲۲ مهر ۱۳۹۸پراید هر چی هم که باشه از نظر موتوری، ولی بخاطر جای کم که داره و بدنه ضعیفی که داره، ماشین بدرد بخوری نیست، و بدرد جاده ها نمیخوره، و اگه خدای ناکرده تصادفی بشه بیشتر خسارت وارد می کنه ، هر چند امسال اردی و روا هم مشکلات دیگه را دارند ولی از نظر بدنه و جا، و استحکام، قابل قیاس با پراید نیستند
سلمان عسکری
۶ آبان ۱۳۹۸سلام
خدمت دوستان گرامی
ازنظربنده حقیرروایارواسال نسبت به پولی که میدین خیلی به صرفه وکم خرجه روابایدبا۴۰۵مقایسه کردنه پراید بازم روا بااینکه موتورپیکان تقویت شده هست برای رانندهای امروزی خیلی بهتراز۴۰۵هسته ازخیلی لحاظ درست هیچی ۴۰۵نمیشه توقدرت وسرعت ولی بااین اوضاع روا خیلی بهتراز۴۰۵هسته !!!!!
باتشکرازدوستان گرامی
علی
۲۴ آبان ۱۳۹۸والا با اوضاع امروزی بهترین ماشین روا و اردی مکانیکی اسان خر کار و سگ جون بی زبان والا سگش میارزه به پژو و سمند بخدا اگه این ماشین و جای پژو و سمند بزارن تمام لوازم یدکی ها بر شکست میشن
رضا
۲۵ آبان ۱۳۹۸من روا معمولی مدل ۸۷ دارم، از نظر هندلینگ و صدای موتور و گیربکس و قدرت موتور ضعف داره ولی بخشی از این معایب قابل حل هستن.استفاده از دف تویوتایی ، پوشاندن قسمت ابتدایی اگزوز با پشم سنگ برای عایق گرما و عایق صدا، گریس کاری فنرهای عقب برای نرمی عقب ماشین، اگر دمای موتور شما توی تابستون زیادی داغ میشود از رادیات ۲ لول استفاده کنید و پروانه واسه موتور نصب کنید همانند پیکان،. در کل ماشین خوبیه از ۴۰۵ ضعیفتره ولی کم خرجتره موتورش هم جوش بیاره مثل سمند و ۴۰۵ که سریع سرسیلندرشون مرخص میشه روا چیزیش نمیشه.اگه شما روا سال دارید با تعویض دفرانسیل به دف تویوتا کریسیدا میتونید خودروی خودتون رو با ۴۰۵ مقایسه کنید هم از نظر سرعت نهایی و هم از نظر شتاب.
احد
۲۷ آذر ۱۳۹۸من 405 دارم ارومیه هستم با روا سال تمیز معاوضه میکنم
علی اصغر امینی
۸ دی ۱۴۰۲من دارم یه روآ تمیز
محمد حسین
۱۱ بهمن ۱۳۹۸سلام علیکم با توجه به تحقیقات انجام شده ومقایسه های کارشناسی روآسال با پراید اقدام به خرید یم دستگاه خودرو پژو روآسال مدل ۹۰کردم که شاستی پلمبه ۳تیکه رنگ داره فنی عالی دوگانه کارخانه روکس ها چرم لاستیک ها ۹۰ درصد و.بیمه ۹ماه و ده درصد تخفیف داره چون ماشین خواب بوده تخفیفات سوخته … ظاهر وباطنی تمیز به مبلغ ۳۸۵۰۰کردم واز ماشین راضی ام آیا کلاه سرم رفته گرون خریدم چون از چند بنگاهی پرسیدم میگن خونه پر قیمت روآ سال ۲۹تومنه پراید مثل سکه روبه افزایش قیمته ولی روآ نه بنظرتون اشتباه کردم
سعید
۱۰ تیر ۱۳۹۹سرسیلندر روآ سال خریدم الان دنبال فنرسوپاپ وخارسوپاپ کلاهک فنر هستم گیرم نیومد کل اهواز و گشتم پیدانکردم کجا پیدامیشه
علیرضا
۱۵ تیر ۱۳۹۹سلام اقا من رواسال مدل ۹۰ دارم خدایش از پژو بهتر تره چون کم خرجه بلدشم من تا ۱۸۰ تا هم باهاش رفتم تازشم بازم گاز مززدم میرفت پژو داشتم قبلا انقدر سرسیلندشو تراش زدم و واشر عوض کردم بریده شدم ولز روا کم خرجه و سرعت هم خوب میره و امنیت هم داره مثل پراید که نیست حلبی باشه
مرتضی
۲۵ آذر ۱۴۰۱پراید از هر لحاظ بهتر از روآ سال هست پراید ظاهر قشنگ تری داره زود تر شتاب میگیره سرو صدای موتورش هم کمتره روآ و آردی جفتش رو ۱۰ سال تولید کردن به جایی هم نرسید اما پراید نزدیک۲۰ سال تولید شد و جذابیت بیشتری نسبت به روآی آشغال که موتور عهد بوق پیکان روشه
405باز
۲۶ آذر ۱۴۰۱اول اینکه پرایدی ک تهش 140تا سرعت میره با روا سالی که 200تا رو پر میکنه رو مقایسه نکن!
از نظر بدنه : رواسال
از نظر سرعت :رواسال
از نظر شاسی های پر قدرت : روسال
از نظر حجم سرنشین:رواسال
از نظر ایمنی:رواسال
ازنظر خرکاری: رواسال
از نظر شتاب:پراید
از نظر سواری نرم:رواسال
ازنظر کولر و بخاری :رواسال
اولا اینکه روا سال از سال 88 89 90دقیقا کپی 405 ساخته شد چون 405 خیلی طرفدار داره و هنوزم داره حتی بعد اینک ازش تولید نمیشه
اختلاف سرعت روا توی 10 یا 20تا از 405 هست
یعنی 200تارو شیر پر میکنه
سواریش نرمه
شاسی هاش محکمه
اصن دقیقا خود 405 هست تنها فرقشون
روا سال 1700هست
405 1800هست
موتور ارتقا یافته پیکانه و
شاسی هاش خیلی خوبن برعکس پراید ک اگه بخوره به یجایی ک کارت تمامه
پس هیجوره پراید اشغالو با روا سال مقایسه نکن! چون حتی در حدشم نیست
رضا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱اول اینکه من خودم ۱۳ ساله پراید مدل ۸۸ دارم خیلی عالیه اصلا اذیت نکرده تو کل این سال ها فقط یه روغن عوض کردم و لاستیک تا حالا خدا رو شکر راهم به تعمیرگاه ها نیوفتاده پراید از هر لحاظ عالیه فقط تنها نقطه ضعفی که داره بدنه ضعیفش هست که تقریبا همه ماشینای داخلی این مشکل رو دارن که پراید هم یکی از اونا. بعد کی گفته پراید ۱۴۰ تا بیشتر نمیره من با پراید ۱۸۰ تا رو کامل پر میکنم گول پشت آمپر روآ رو نخور که ۲۰۰ تا هست که فقط یه نوشتس اون همه نمیره روا بدنش رو مدیون پژو ۴۰۵ هست که انداختن رو این موتور و همه گولش رو خوردن وگرنه هیچی نیست من دوستم 206 داره باهاش کل کل می کنم نمیزارم تکون بخوره بعد پراید مثل پژو یا سمند نیست که با چاهار تا آمپر بالا پایین شدن موتور بسوزونه پراید همیشه مورد توجه مردم بوده و همه میخرن همین الان اگه یه پراید آگهی کنی نیم ساعته بهت زنگ میزنن که باهات معامله کنن جالب اینجاست که بعضی ها هنوز روآ رو نمیشناسن و پیششون میگی روآ سال میگن این دیگه چیه🤣🤣 اگه فکر میکنی پراید ۱۴۰ تا میره یه روآ بیار یه جا خلوت کورس بزاریم اگه تو آینه تونستم ببینمت حق با تو
حسین عبدی
۳ مرداد ۱۳۹۹من یه روای ۸۶ دارم و یه ۲۰۶ مدل ۹۰ تیپ پنج
میخوام یه مقایسه ای برای هزینه های نگهداری این دوتا ماشین خدمتتون تقدیم کنم
قیمت هایی که ذکر کردم مربوط به مرداد ۹۹ هست
۲۰۶ هر ۵۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض تسمه تایم و تسمه دینام و هرزگرد تسمه دینام و سفت کن تسمه تایم داره که در حال حاضر این قطعات با اجرت در حدود ۱۲۰۰ با من آب میخوره
روا نیازی به این کار نداره چون از زنجیر تایم استفاده میکنه و فقط گهگاهی تسمه دینام پاره میکنه که تسمه دینام و تسمه کولر با هم کمتر از ۱۰۰ هزارتومن میشن اونم بهترین جنس موجود در بازار
لنت جلو و عقب ۲۰۶ تیپ پنج با هم یه چیزی در حدود ۱۵ هزارکیلومتر کار میکنن که قیمتشون با هم در حال حاضر میشه ۶۰۰ هزارتومن
پژو روا هر ۱۰ هزارتا فقط نیاز به تعویض لنت جلو داره که هر دست لنت میشه ۸۵ هزارتومن(از همون جنسی که برای ۲۰۶ استفاده میکنم)
تعمیر جلوبندی ۲۰۶ بعد از ۲۰ هزار کیلومتر با توجه به جاده های کشور عزیزمون لازم هست،که در حال حاضر ۱۷۰۰ با اجرت آب میخوره
جلوبندی روا هم همین اندازه کار میده که کل هزینه ی تعمیر با اجرت ۳۵۰ میشه
لاستیک ۲۰۶ بعد از ۳۰ هزارتا نیاز به تعویض داره که چهار حلقه یه چیزی در حدود دو میلیون تومن میشه(جنس ایرانی)
لاستیک روا هم همین اندازه کار میکنه ولی با قیمت ۱۴۰۰(رینگ ۱۳ اینچ)جنس ایرانی
۲۰۶ هر ۶۰ هزارکیلومتر نیاز به تعویض دیسک و صفحه داره که الان جنس ایرانی توی بازار در حدود دو میلیون هست و با تعویض حدود دو و سیصد آب میخوره
ولی روایی که من دارم با کارکرد ۱۶۰ هزارکیلومتر،هنوز دیسک و صفحه فابریک روشه.قیمتی که من از بازار برای تعویض دیسک و صفحه گرفتم با اجرت تعویض حدود ۸۰۰ هزارتومن میشه
تعویض روغن ۲۰۶ به همراه فیلتر هوا و فیلتر روغن و فیلتر کابین و صافی بنزین،هر ۵ هزارکیلومتر لازمه،که در حدود ۳۰۰ هزارتومن میشه
پژو روا هم هر ۵ هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا و فیلتر کابین داره که همه با هم در حدود ۱۱۰ هزارتومن میشن
و باقی قطعات یدکی این دوتا ماشین هم به همین نسبت قیمت هستن
این قیمت ها رو برای لوازم مصرفی حساب کردم و تعمیر خودرو ها در صورت خرابی هزینه های بسیار متفاوتی نسبت به هم دارن(۲۰۶ بسیار بالاتر از روا هست)که البته هر دو ماشین عمر موتور خیلی بالایی دارن و در صورت رعایت کردن اصول نگهداری،تا ۴۰۰ هزارکیلومتر بدون تعمیر کار میکنن
حساب کتابی که من کردم ،پژو ۲۰۶ برای هر ۶۰ هزارکیلومتر رانندگی،یه چیزی در حدود ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتومن هزینه ی نگهداری داره
و یه چیزی در حدود ۱۲ میلیون تومن هم هزینه ی بنزین که با هم میشن ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتومن(کیلومتری ۴۱۰ تومن)
ولی برای پژو روایی که من دارم،با توجه به گاز سوز بودن ماشین،هزینه ی سوخت برای ۶۰ هزار کیلومتر،و بنزینی که همزمان با گاز مصرف میکنم،حدود ۳میلیون و پانصد هزار تومن میشه
و هزینه ی نگهداری خودرو برای ۶۰ هزار کیلومتر حدود سه میلیون تومن میشه که با هم میشه شش میلیون و پانصد هزارتومن(کیلومتری ۱۰۸ تومن)
این تفاوت قیمت نشون میده که واقعا پژو روا ماشین به صرفه ای هست
با چشم پوشی از ایراداتی که روا داره(صدای زیاد موتور،کشش پایین ماشین،شتاب کم،فنر بندی خشک در عقب ماشین)فکر میکنم که از نظر اقتصادی خیلی بهتره
میلاد
۲۵ آبان ۱۳۹۹بگو روا ابروی پژو نبر کم بگو پژو روا این کجاش پژوه اخه
مهدی
۵ بهمن ۱۳۹۹سلام دوستان من یه روآ مدل 88 خریدم طرف بهم گفت روآ ساله ولی نمیدونم راست گفته یا نه از کجا میتونم مطمئن بشم که راست گفته یا نه؟
روا سال ۲۰۰تا
۱۶ دی ۱۴۰۱از روی جعبه یا موتورش اگه جعبه اش پژویی باشه روا سال است و اگه دنده۳صدوده تا بره اون روای ساله با کاتافشم معلوم میشه
حامد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹رواسال ۱۷۰۰ هستش…روای معمولی ۱۶۰۰….صدای موتورشم ازروآی موتور خیلی کمتره…که گاهی اصلا متوجه نمیشن پیکانه موتورش….قسمت عقبشم مثل ۴۰۵ هستش….وخیلی چیزای دیگه….
حامد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹روآی سال ماشینه خیلی خوبیه …و میشه گفت از تیبا و ساینا…بخصوص پراید خیلی بهتره….اتاقش نرم…جادار…ایمن تر …رخشم که دیگه محشره…اما خیلی باید روش توجه کنی چون خیلیا انتظاردارن ازش کاراییه ۴۰۵ بگیرن….دوستان روآ سال موتورش پیکانه ودر حد ۴۰۵ نمیشه مقایسش کرد…بتونی باهاش دوستانه رفتارکنی بدون شک یکی از بهترین ماشینهای ایران هستش در حد خودش…البته توهین نشه به بقیه ماشین سوارا…قصد بی احترامی ندارم اصلا….
احمد علی
۲۸ فروردین ۱۴۰۰سلام…یه موتور تویوتا ۲۰۰۰ پیکاپ قدیم برا رواسال یا معمولی یا اردی نصب کن دیگه با زانتیا کل کل کن
علی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من رواسال89 دارم خیلی راضی هستم کپی اریسان هست البته ی غلغ هایی داردکه انگشت شمارسردرمیارند/تغییراتی توی جرقه زنی وهواخوریش دادم وموتورتازه تعمیرکردم پژوپارس راتوجاده می گیره وصداموتورش هم درحد405 شده وحتی کمتر توصیه میکنم صدااریسان صفرکیلومتررابشنوید
عباس
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰روآ سال دوگانه ۸۹ صفر تحویل گرفتم ۱۱ ساله سوار میشم ۱۹۰ هزار کیلومتر راه رفته کل ایران رو دور زدم نسبت به هزینه و خرجش عالیه ایراد جزئی داره مثل صدای تسمه کولر زمانی که روشنه ولی در کل میارزه
Sajad
۱۱ آبان ۱۴۰۰دقیقا سبکه همه شهری باهاش برو فقط مراقب تصادف باش هر چن همشون یجورن من کل ایران باش گشتم
رضا احمدپور
۲۳ خرداد ۱۴۰۱سلام من پژو روا سال مدل۱۳۸۹ دارم خیلی عالی از پژو استهلاک خیلی کمتر تازه موتورش هم خوبه توی سربالایی مثل جت تازه زنجیر تایم داره خیلی خوبه قطعات مصرفی فقط عوض کردم
داوود
۱۸ آبان ۱۴۰۱سلام برا روآ سال پایه گاز سوز مدل 88 چه روغن موتور با کدوم گرانروی پیشنهاد میکنین
sadri
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ایرانول ۱۶۰۰۰هزارمیریزم،حرف نداره
محمد
۸ اسفند ۱۴۰۱من در جواب اون دوستی مینویسم که از پراید تعریف میکرد و میگفت پراید باید از آردی سوار هم حرف بشنوه
من هنوز روآ ندارم اما دارم میخرم برای نیازی که دارم.و ضمنا ماشین دیگه ای دارم که بیش از 2 میلیارد قیمتشه و 10 تای اینجور ماشینها هست.اینو گفتم که بگم من ماشین ندیده نیستم که جانب دارانه حرف بزنم
اگر بخوام حرف آخر رو اول بزنم همونطور که تا الان حتما معلومه طرفدار روآ هستم در این بحث.البته واقعیت اینه که هردو آشغالن.ما داریم سر 2 خودرو از مد افتاده 30-40 سال پیش بحث میکنیم.اون هم چون واقعیت کشورمون اینه.
اما دلایل:فکر نمیکنم هیچ کس برای آلایندگی کمتر ارزش قائل باشه پس مطرح نمیکنیم.
کدوم بزرگتره؟کدوم محکمتره؟کدوم قویتره؟صدای اگزوز کدوم قشنگتره؟(پراید که اصلا صدای اگزوز نداره)هزینه نگهداری کدوم کمتره؟(تسمه یا زنجیر؟پلوس یا دیفرانسیل؟جلوبندی کدوم بادوام تره؟)
من شخصا ماشین با حجم موتور بالاتر رو بیشتر میپسندم حتی اگر پیکان باشه
ضمنا راه رفتن روآ سال با گاز رو دیدین؟میدونید دف عقب ذاتا یکجور پایداری ایجاد میکنه(به همراه وزن بیشتر که خود پایداری ایجاد میکنه
هیچکدوم که اصلا زیبایی خاصی ندارن.هیچکدوم آپشن خاصی ندارن.
پس روآ این همه برتری بر پراید داره و پراید هیچی.یجورایی 6-0 روآ جلو هست
همه چیز نظر و سلیقه جامعه نیست.باید دید عقل چی حکم میکنه
اصلا فکر کردین پراید واقعا بهتر بوده که تا 99 تولید میشد؟نه… سودش بیشتر بود..300-400 درصد سود داشت.فقط پول ورق 405 کل هزینه پراید رو میگیره.بعد معلومه که صرف نمیکنه تولید ماشینی که این اتاق رو مصرف کنه اما 40-60 درصد بیشتر سود نداشته باشه