روای سال مدل بهبود یافته پژو روا است که ایرادات و انتقادهای زیادی را بر دوش می کشید. اینک با تغییرات ظاهری و شبیه شدن بیش از پیش آن به پژو ۴۰۵ و بهبود فنی ، ایران خودرو امید دارد تا بتواند دوباره این ماشین را در بازارها مطرح نماید.
خبر: به گزارش خبرخودرو، علی رحیمی معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودور، با اعلام این مطلب گفت، درنتبجه بهبود در سیستم انتقال قدرت و توان و گشتاور موتور روآی جدید، مصرف سوخت این خودرو به میزان ۱۰ درصد کاهش و استاندارد آلایندگی آن از یورو ۲ به یورو ۳ ارتقا می یابد.
وی کاهش چشم گیر لرزش و سروصدا را از دیگر نتایج بهبود سیستم انتقال قدرت روآ ذکر کرد و گفت، نمونه های روآی جدید ساخته شده، تست های مربوط به پایان رسیده و تولید انبوه این محصول از نیمه مرداد سال جاری آغاز می شود.
رحیمی افزایش توان و گشتاور موتور را عاملی ذکر کرد که بهبود سیستم انتقال قدرت این خودرو را الزامی ساخته و گفت، براساس برنامه زمان بندی به مرور همه تولیدات روآ به سیستم انتقال قدرت ارتقا یافته مجهز خواهد شد.
معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودرو اظهار داشت ، برای دست یابی به ویژگی های مورد نظر در مدل جدید روآ، بیش از ۳۳ قطعه و مجموعه دربخش های قوای محرکه، بدنه، تزیینات داخلی و رینگ های این خودرو تغییر کرده است.
بررسی: مدل تولیدی کارخانه با نمونه های اولیه روای سال تفاوتهای زیادی دارد. مثلاً جلوپنجره رادیاتور و چراغهای جلو همانند مدلهای معمولی ۴۰۵ شده اند و طلق قرمز رنگی که روی صندوق عقب قرار گرفته بود بدلیل انتقاد فراوان حذف شد.
به هر حال با اینکه این بدنه تفاوتی با ۴۰۵ ندارد، تبلیغ یک اتوموبیل متفاوت برای آن عجیب است! تمام این تغییرات تنها یک بزک ساده یک اتوموبیل قدیمی و از مد افتاده است که تا آخرین نفس در ایران خودرو تولید خواهد شد و مردم فداکار ایران نیز آن را خواهند خرید. از این پس روا با بدنه ۴۰۵ و ۴۰۵ با بدنه SLX تولید خواهند شد!
موتور : ۱۷۰۰ سی سی OHV-G
حداکثر قدرت : ۸۸.۴ در ۵۰۰۰ دور
حداکثر گشتاور : ۱۴۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت : ۱۸۷
شتاب صفر تا صد : ۱۲.۷ ثانیه
میانگین مصرف سوخت : ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
نوع ترمزها : دو مداره قطری
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
گیربکس اصلاح شده با سیستم تعویض دنده بهینه
دیسک و صفحه پژویی
صندوق عقب با طراحی جدید D-73 پژویی
رینگ ۱۴ با قالپاق جدید
سیستم صوتی MP3
دیفرانسیل با پوسته جدید
گاردان دوتکه با مفصل های سرعت ثابت
سیستم ضد سرقت ایمبولایزر
آئینه های جدید
جلو آمپر جدید
قیمت روای سال تقریباً ۳۰۰ هزار تومان گرانتر از روای معمولی می باشد.
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ایده آقا سعید منطقی است
مجتبی پوراحمدی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظر من روا هر چی باشه بهتر از پراید هست.من پراید صفر خریدم اما روا نداشتم اما با این قیمت چیز بهتری نمیشه سوار شد. هر کی بین این دو شک داره معطل نکنه و روا رو انتخاب کنه .ضمنا از همه هموطنانم خواهشمندم در مقایسات خود از تعصب بیجا خودداری کنند. بارها پیش اومده یه نفر جنس آشغالی میخره اما چون مال خودشه یکسره تبلیغشو میکنه اما خدانکنه همون جنس رو دست یه نفر دیگه ببینه اونوقت هست که انتقاداتش شروع میشه.
امین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱خودروی واقعا خوبیه
saeed
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱دوستان کسی از قیمت دست دوم این خودرو خبر داره؟
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱نسبت به پولی که میدی بد نیست،ولی 6ماه نشده صدای موتورش عوض میشه،که صدای همون پیکان خودمونو میده
سر پیچا خیلی لیز میخوره مخصوصا اگه یکم جاده لغزنده باشه
saman
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱دوسش دارم
روا دوست دارم
پراید دوست ندارم
عیسی صبوریان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱روا بخر و دیفرانسیل مازدا بزار و حالشو ببر
عیسی صبوریان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱خدا کره رو لحنت کنه با پرایدی که به ایران پیشنهاد کرد {حلبی 5 کیلویی}
سهیل
۹ خرداد ۱۳۹۱داداش لعنت نه لحنت
بعدش تو چی کار به کره داری به تولید کننده الانش کار داشته باش
کیا در سال 1988 شروع به تولید شده که تقریبا 1367هست
تو کجای دنیا دیدی ماشین 24 سال مدام تولید بشه؟؟؟
پیکان که تا 1383 تولید شد 39 سال تولید کردن و الان موتور پیلکان روی روا سالشونه برو حالشو ببر
مهدي
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام آیا روآی سال هنوز تولید می شه ؟اگر میشه قیمتش چنده؟
Ahmad
۲۲ خرداد ۱۳۹۱Na,vali to anbare irankhodro hastesh,hododan 10 melion tomane
آرش
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱آشغالی به نام روا در مدل های مختلف:
1. روا
2. روای پارسال
3. روای امسال
4. روای سال آینده
5. روای سر سیلندر معمولی
6. روای سر سیلندر آلومینیومی
7. روای سر سیلندر برنز
8. روای سر سیلندر نقره
9. روای سر سیلندر طلا
ایران خودرو، طراح، مبتکر و پیشتاز در بازارهای جهانی از جمله: موزامبیک، عراق، سوریه، ساحل عاج، ساحل کاج و خیلی جاهای مهم دیگه
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱آخه من نمیدونم چرا آرم پژو روش میزنن!!
پژو به گور پدرش میخنده همچین ماشینی تولید کنه!!
saeed
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱بعضی از دوستان زیادی تند می روند روآ هرچی هست از پراید چند سرو گردن بالاتره شما با روا اگه 150 تا برین توی باد هنوز مشکلی نداره ولی با پراید و در هنگام وزش باد اصلا امکان چنین سرعتی وجود داره؟
این تست ها را مشاهده کنید و بعد قضاوت کنید:
تست RDi با چند پراید
تست روآی سال با RDi پژو 405 و 206 تیپ 1
saeed
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱این تایپیک را بخوانید:
هومن
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱نه دوست عزیز شما وقتی روا بخری اینگار همون پیکان خریدی قدرت پیکان رو داره خرج 405 ولی پراید خیلی کم خرج من جفتش رو داشتم فقط روا کمی خوش نشین تر اونم بخاطر صندلی های پژو
saeed
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱یک جانبه قضاوت نکن خواهشا به هر کی گفتی روا قدرت پیکان را داره بهت می خنده این کلیپ ها را خودم دانلود کردم و اصلا این دیدگاه در مورد روا ناشی از پیشینه ی بسیار بد اردی است که از سال 78 وارد بازار شد و عموم مردم نگاهی منفی به این خودرو پیدا کردند که این گونه روا در انزوا رشد کرد.
درسته اگر از اردی یا حتی اردی ای بحث کنی مسلما پراید می تونه انتخاب بهتری باشه اما RDx یا روآ یا روآ سال از پراید واقعا سرند.
در صفحه ی قبل اخرین نظر مربوط به منه که 18 روز پیش نوشتم برو ببین!
محسن آبادان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱هرکاریش کنن 405 نمیشه البته ما بش میگیم پژو قلابی
امین
۲۱ دی ۱۳۹۱405آشغاله ماشین فقط زانتیا
saeed
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱من که نگفتم میشه پژو !!!!!!!!!!!!!
گفتم پیکان نیست
ارمان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱والا ما که این ماشین و سوار میشیم زمین تا اسمون با پیکان فرق میکنه تازه اصلا همون پیکان سکش شرف داشت به یه پراید اگه یه کولر روش بود کسی همون 10_15 سال پیش نمیومد پراید بخره
بابا روا هیچ فرقی با پژو نمیکنه فقط شتابش اونم مهم نیست
فقط پراید از لحاظ مصرفش از روا کمتره همین
يوسف
۸ خرداد ۱۳۹۱سلام به دوستان گلم
10 فروردین 91 به مغازه میوه فروشی سر کوچه مراجعه کردم . همه میوه ها رو خریدم . گفتم موز ندارین؟
فروشنده پاسخ داد کیلویی 3600 تومان
گفتم چه خبره؟
گفت به فرموده در مورد جناب موز اعلام کردند کیلویی 1200 تومن و تاجرش همه رو فرستاده سردخونه و یک جورایی قاچاق شده.
گفتم پس من نمی خرم
گفت اولین شخصی هستی که می گین نمی خرم
دفترش نشون داد گفت کدو کیلویی 4000 هزار تومن بود به شب نمی رسید تموم می شد الان شده کیلوی 1200تومن . شبا می ریزیم دور
موز کیلویی 1200 بود 6 کارتن می فروختیم
الان که شده 3000 خرده ای روزی 30 کارتن می فروشیم
قانون فرهنگ ایرانی مثل خیلی چیزهای دیگه
هرچی که گرون میشه اینقدر هل می زنن تا نایاب میشه
نخرید نخرید .خواهش می کنم التماس می کنم نخرید تا بین تک تک همه ما فرهنگ سازی بشه و هر چیزی به شکل صحیح و در قالب یک فرهنگ درست به ما عرضه بشه
از کوزه همان تراود که در اوست
دوستون دارم سالی خوبی داشته باشید.
محمد رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۱من شخصا 132 با موتور تقویت شده دارم و با یک روآی نو کورس گذاشتیم جاده هم تقریبا سربالائی بود با کلی فاصله ازش بردم
دادشم روآ داره با هم که نشستیم مقایسه کردیم دیدیم 132 با موتور تقویت شده از لحظ خیلی چیزا از جمله فرمان هیدرولیک فوق العاده نرم-شتاب-بی صدائی-داشتن لامپ سپر جلو و تزئینات دیگه و خیلی چیزای دیگه بهتر
در کل کسی که بین این دوتا می خواد انتخاب کنه 132 تقویتی خیلی بهتره
saeed
۱۱ خرداد ۱۳۹۱شما اول می خواستی کلیپ هایی را که من لینک های آنها را گذاشتم ببینی بعدا نظر بدهی.
قطعا توی 0-100 روآ ی سال یک ثانیه بهتر از پراید میشه.
در مورد روآی معمولی هم همزمان به صد می رسند.
محمد رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۱عزیزم کلیپی که شما گذاشتی که معلوم نیست اون راننده ای که پشت پرایده ماهر باشه یکم بد دنده عوض کنه هر ماشینی باشه عقب میافته ما واسه نتیجه بهتر جامونو عوض کردیم بازم همون نتیجه رو داد هرکسی می دونه پراید حداقل تا 100 شتاب خوبی داره
21ali
۱۱ خرداد ۱۳۹۱بابا ول کنید تولید این وامونده رو .بخدا این مردم بدبخت گناه دارن. اگه اینهمه نیرو و پول را صرف یک ماشین جدید میکردید میشد بوگاتی.
saeed
۱۱ خرداد ۱۳۹۱شما که اینو میگی معلومه اصلا تا حالا پشت روآسال ننشستی.
من خودم چند وقت پیش با یک 405 از 65 تا کل انداختم تا آخر دنده 4 که سرعت به 150 می رسید حدود 10 متر از من جلو بود از وقتی رفتم 5 اختلاف زیاد شد و در نهایت وقتی سرعت به 185 رسید دیگه هر چی گاز دادم بیشتر نرفت. فکر کنم اون یه 200 تایی می رفت.
داخل شهر که شدم سر یه چهار که رسیدم بهش طرف تعجب کرده بود. می گفت چی کارش کردی اینقدر خوب میره؟
طرف از اونهایی بود که فکر می کرد فقط یه درب صندوق فرق کرده و همون 1600 است!!!!!
این سایت که این کلیپ ها را اپلود کرده توی ایرانه در زمینه از بهترین هاست.
محمد رضا
۱۸ خرداد ۱۳۹۱خدایش مقایسه پراید و روآ منطقیه و جالبه و لی دیگه بحث 405 میون نکشید بابای خودم 405 داره خدائیش زمین تا آسمون با پراید و روآ فرق داره یعنی اصلا این دوتا عددی در مقابل 405 نیستند
محمدعلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ایران خودرو امید دارد تا بتواند دوباره این ماشین را در بازارها مطرح کند : ( منظور ایران خودرو از بازار همون کوره دهات ها و افغانستان و کشورها یا شهر های عقب افتاده است ) فرغون بخری از این ماشینی که موتورش مال دهه 50 میلادی و جلدش مال دهه 80 میلادیه بهتره
saeed
۱۲ خرداد ۱۳۹۱خداییش خیلی حرفه که یه ماشین توی 80 کیلومتر سرعت کشته بده و توی تلویزیون هم اعلام کنند و بازم بعضی ها سنگشو به سینه بزنند.
روآ هرچی هست اگر یه تصادف شدید باهاش کردی یه درصدی احتمال سالم موندن داری ولی پراید چی؟؟؟؟؟
آرش
۱۲ خرداد ۱۳۹۱دوستان عزیز نه روا ماشینه نه پراید. خودرو باید دارای استانداردهای بین المللی باشه، باید توان وزنی و خروجی مناسب داشته باشه که نه پراید و نه روا ندارن. تنها خودرو داخلی که در بررسی ها دارای این فاکتورهای مهم هستش 206 تیپ 5، البته در دامنه قیمتی زیر 20 میلیون.گذشته از جناب آقای طرفدار روای سال یا امسال یا پارسال، اتاق 405 و طراحیش ماله چه زمانیه؟ اصلا باید یه طراحی چند سال در بازار باشه؟ من 16 سال داشتم این طراحی وارد ایران شد. دیگه به قرآن حالم از این همه حسرت دیدن خودروهای روز دنیا به هم می خوره من ندارم 100 میلیون بدم ماشین ولی خدا وکیلی با 25 میلبون چه خودروی باب میل مردم ایران پیدا می شه؟ بسه دیگه حمایت از شرکتهای […] ایران خودرو و سایپا
alex
۱۲ خرداد ۱۳۹۱سلام به نظرمن رواسالبهتره من پراید داشتم با موتور 1400وروا هم با موتور1700دارم همه فکر میکنن چون روا موتورش چی کانه باید تو سرعت 60 کیلومتر بزارن دنده 4 تا ماشین دور برداره خب این راه کاره اشتباهیه چون ماشین تنبل میشه من وقتی پشت ماشینم میشینم وگازش میدم میگم جان چه صدایی
من تا به حال با ال90 405 اس ال ایکس از این موتو چینی ها کورس گداشتم وپوزشونو به خاک زدم یه بار تو اتوبان تهران قم یه پراید اومد وباهام کل کل کرد ما هم یه جانپه داشتیم بهش گفتیم می خوای کورس بزاری گفت ارهمنم گفتم باشه شروع کردیم اون گاز داد من گازدام بالاخره راه افتادیم تو شتاب اولیه زد جلو من زدم دنده1 شد60 زدم 2 شد90 زدم 3شد130زدم 4شد150 کشیددم تو 5 پرایده عقب بود منم تا جایی که تونستم گازوندمش خلاصه اون روز باهاش196اومدم یه چیز دیگه که پژوروا از پراید بهتره هر جامیری میگی پژو خریدی نمیگی چپراید خریدم
dost
۲۶ آبان ۱۳۹۱آخه روا 140 تا رو مثل پراید به زور میره چطور 196 تا رفتی. از این که موجبات خنده و شادی ما رو توی وبگردی فراهم میکنی ممنونم.
reza rzi
۱۶ فروردین ۱۳۹۶متاسفانه در این زمینه دچار اشتباه شدین دوست عزیز
من سال 85 اردی ای 1600 خریدم سال 90 تا 91 هم پژو جی ال ایکس داشتم و الان رانا به جای اون جی ال ایکس گرفتم ولی اردی رو همچنان نگه داشتم
تجربه رانندگی با پراید رو متاسفانه ندارم
اما در مورد اردی باید بگم ماشین خوب و مناسبیه مصرفش در حد جی ال ایکس و سرعت هم من به شخصه 150 بیشتر باهاش نرفتم چون نیاز نبوده ولی کاملا زیر پام حس میکردم گاز بدم بیشتر میره
علی ای حال با توجه به اختلاف قیمتش با جی ال ایکس کیفیتش هم تقریبا در همون حد متفاوته فقط مشکل روا نازک شدن بدنه است نسبت به اردی و 405
و بالا بردن کورس پیستون در روا جدید هم عملی بسیار مفیدی بود
saeed
۱۲ خرداد ۱۳۹۱این منو خودم توی صفحه ی قبل نظرات گفتم که روآ خودروی دیروز بود(در تاریخ 7 اردیبهشت 1391) و قبول دارم که واقعا سیستمش فدیمه و بر منکرش لعنت که قبول نداشته باشه که تیپ 5 و v8 بهترین ماشین های زیر 20 میلیون هستند ولی در بحث پراید و روا من صد در صد پای روآ هستم.
21ali
۱۴ خرداد ۱۳۹۱بابا alex راننده .تندرو . دنده کش. شوماخر . نماینده فرغون خودرو . ول کن. دست بردار از این وامونده عصر حجر.
بهنام شوماخر
۱۶ خرداد ۱۳۹۱خوب ما که چاره ای نداریم و باید خودرو های آشغال و بی کیفیت وطنی رو بخریم و اطمینان داشته باشید اگر من میتونستم خودروهای دسته سوم کشورهای دیگه رو میخریدم و ماشین صفری که داخل ایران تولید میشه نمیخرم هر چی میخواد باشه……
اما در بحث پراید و رو آ سال من باید بگم که من 8 سال پراید داشتم و این پرایدهیچ خرجی رو دست من نگذاشت ولی همه چی بنزین نیست امنیت جانی در حد صفر و ترمز که هیچی نداره و واقعا ماشین بی ترمزیه و من به خاطر ترمز به درد نخورش فروختمش و از بین پراید و روآ سال صد در صد رو آ بهتره….ولی در کل جفتشون آشغال هستن و ننگم می یاد بگم خودرو باید بگم گاری !!!!!!!!!!!!!!