ایران خودروپژو

پژو پارس – پرشیا

اتوموبیل پژو پارس که در ابتدا با نام پژو پرشیا وارد بازار شد گونه ای از پژو ۴۰۵ است که با تغییراتی در شکل سپرها، جلوپنجره رادیاتور، چراغهای جلو و عقب، آینه ها، رینگ و لاستیک، درب صندوق عقب و تغییراتی در داخل اطاق منجمله غربلیک فرمان جدید و نمای چوب کنسول ارائه شد.

peugeot-pars

تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: پژو پارس سال سفارشی XU7P

pars

کارایی
  • مدل موتور : XU7JP/L3
  • حد اکثر سرعت : ۱۸۶ KM/HR
  • حجم موتور : 1761cc
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
  • حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۵.۳ Kgm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
  • شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه

پارس با موتور انژکتوری ۱۶ سوپاپ

  • مدل موتور : XU7JP4/L4
  • حد اکثر سرعت : ۱۹۲ KM/HR
  • حجم موتور : 1761cc
  • سیستم سوخت رسانی : انژکتوری
  • حداکثر توان موتور : ۱۱۰ HP در۵۵۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۵۵ Nm در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
  • شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱ ثانیه
گیربکس
پارس ۱۶ سوپاپ
گیربکس ۱ ۰.۲۸۹۴ ۰.۲۸۹۵
۲ ۰.۵۳۸۴ ۰.۵۳۴۹
۳ ۰.۷۸۱۲ ۰.۷۳۵۲
۴ ۱.۰۵۱۲ ۰.۹۵۱۲
۵ ۱.۳۴۲۸ ۱.۲۵۷۱
عقب ۰.۳۰۰۰ ۰.۳۰۰۰
خروجی ۱۷×۷۷ ۱۷×۷۷
  • کلاچ : کابلی
ظرفیت
  • ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
وزن (kg)
  • وزن خودرو : ۱۱۹۰
  • وزن روی اکسل جلو : ۷۰۰
  • وزن روی اکسل عقب : ۴۴۰
  • حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۶۰۰
  • حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰
سیستم الکتریکی
  • باطری : Ah 55
  • دینام : A 80
  • دینام : Kw 1.1
سیستم فرمان
  • قطر دایره دوران : ۱۱ متر
  • جعبه فرمان : هیدرولیک – شانه ای
تعلیق
  • جلو: مستقل از نوع مک فرسون
  • عقب : مستقل از نوع فنر پیچشی
سیستم ترمز
  • ترمز جلو : دیسکی با پره های خنک کننده
  • ترمز عقب : دیسکی
لاستیکها
  • اندازه لاستیکها : ۶۵/۱۸۵ R14

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۲۴ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    مژده به دارندگان پژو 405 و مشتقات آن: خودروهای شما داره کلاسیک میشه در حفظ و نگهداری آنها دقت کنید یعنی در آینده ای نزدیک ارزش افزوده زیادی خواهد داشت ” اینم مطلب که میگفتن نمینویسید”

    1. پدرام

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیزم در همه جای این دنیا خودروهای تولیدی دو شرکت محترم! و دولتی ما کلاسیک محسوب میشه!!

      این از شانس ما بود که باید در این نسل در کشورمون بدنیا میومدم که نزدیک 20ملیون واسه خرید پارس بدیم!!!

      اما چاره قطعا جز اینه که ناله ی شبگیر کنیم!

  2. پدرام

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من یک پارس معمولی مدل 89 داشتم که از اول دست خودم بود تا همین دیروز که فروختم.مزایا و معایبش رو از دیدگاه خودم خدمتتون عرض میکنم البته دیدگاه سایر درستان هم محترمه.

    مزایا:
    -ظاهربسیار شکیل و جوان پسند
    -راحتی سرنشینان در اتاق از نظر فضای نشستن
    -فضای بار بسیار مناسب جهت مسافرت
    -گارانتی خوب شرکت سازنده
    -قیمت پایین لوازم یدکی

    معایب:
    -مصرف سوخت بسیار بالا در مقابل سیستم پیشرانه فدیمی اما پرقدرت در مقابل رقبای وطنی
    -صندلیهای بسیار ناراحت کننده در سفر که مشابه آن در روآ وجود دارد!
    -مونتاژ با کیفیت بسیار بسیار پایین در مقایسه با نمونه های گذشته که خرجهای زیادی جهت تعویض متعدد لوازم یدکی به شما تحمیل میکند.
    -داشبورد و دربها خیلی زود به سر و صدا می افتد.
    -افت قیمت بسیار زیاد در موقع فروش خودرو نسبت به خودروهای هم رده.

    در کل من خریدش رو توصیه نمیکنم مگر اینکه شیفته ی ظاهر شکیل و همه پسند اون بشید..!

  3. sunamrtin

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    خیلی خوشماز مرم و عقیده ت میاد پس حتما “کیوسک” هم گوش کن که میگه :همه توصف بنزینن ولی دعوا سر نفته..پدارم خانچکیده مطلب رو گقتی و من دیگه نمیدونم چی بگم شاید این تقدیر ما بوده که توی دوره ای از تاریخ زیست کنیم که خودروهای نسل های پیشین رو باید به قیمت یک مینی سوپر اسپرت بخریمفعلا که چاره ای نیست باز صد رحمت به چین که حداقل تو محصولاتش گه گاهی تنوع هست حالا بگذریم از مبحث کیفیت که دیگه پژو های وطنی 98 درصد چینی شدن

  4. متین موسایی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ولی من پارس سال دارم و مصرف سوختش بد نیست ولی خوب در مقایسه با 206 یا ام وی ام حرفی برای گفتن نداره البته پرشیا سرعتش خیلی بالا تر از این دو خودرو هست که در سرعت حرفی برای گفتن ندارند

  5. متین موسایی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    آقا پدرام مگه صندلی هاش چشه خوبه که البته به نظرتون بی احترامی نشه

    1. پدرام

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دوست عزیز نگفتم مشکلی داره اما معتقدم یک خودروی 19 ملیونی نباید با روآ صندلیهاش یکی باشه..
      البته صندلیهای نمونه ی elx که خلبانی محسوب میشن قابل قیاس با نمونه های معمولی نیستن..

  6. علی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پارس چه معمولی چه ای ال ایکس بد درد نیخوره

  7. متین موسایی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با سلام خدمت آقا علی گل خواهش می کنم زود قزاوت نکنید با عرض عضر خواهی از آقا پدرام

    1. علی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      قضاوت – عذر

  8. ata

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    agha man ye tare moye parso be hich kodum az mashinaye ham radash nemidam :D.
    doroste benzin misuzune ama avazesh shetabesh hamaro migire ;).
    man pars sefareshi daram kheyli ham raziyam .

    1. hamid

      ۲۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام خدمت همهٔ دوستان عزیز،من ۱پارس سفارشی مدل ۸۹ دارم، خیلی‌ ازش راضیم،از نظر مصرف سوخت،چون تجهیزای آپشن کروز کنترل داره، مصرفش تو جاده صدی ۶ ، چون زیاد تو جاده میرم،مسافت طولانی‌،از نظر شتابو قدرت خوبه، اما از نظر گشتاور به پارس LX نمیرسه، اگر روی پاس الکس امکانات پژو پارس سفارشی از قبیل آینه ی تاشوی برقی،کروز کنترل،هندزفری بلوتوث بزارن واقعا عالییی

  9. متین موسایی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    فقط پرشیا اقا آتا بذار اینا با ال ممد حال کنن من و شما و آقا شایان با پرشیا

  10. Amir

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر تاحالا پرشیا ELX سوار نشدید پس قضاوت نکنید.من چندساله دارمش لیفان-206-سمند-مدلهای دیگه ی پژو-جنتو از هیچ نظر بهش نمیرسند.من همشونو داشتم فقط ELX از همشون بهتره.موتورش زانتیاست ولی به خاطر وزن کمترش مصرف فوق العاده خوبی داره تو شهر 9 خارج از شهر 6.5. بخر بشین گاز بده و صفا کن.رقیباش هیوندای آوانته و مگان 2000 هستند.البته مگان 1600 وارداتی سرتره.

  11. shayan

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ای بابا ما یه مدت نبویم ببین چی میگن راجع به پارس.
    کسی راجع به پارسelxچیزی نمیدونه مخصوصا راجع به صندلی های ریکاردو حافظه دارش در دو حالت چیزی نگه.
    من سه ساله کهelxدارم والانم حاضر نیستم با ماشینی جز مگان وکوپه عوضش کنم

  12. matinmoosaei

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    بابا جان مگه خودتون سمند یا 206 ندارید آقا اصلا پرشیا بد ما با همین حال می کنیم شما رو به خیر ما رو به سلامت مگه 206 بهتر نیست پس چرا میاین راجع به پارس نظر می دین؟

  13. morad

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اقا متین این حرف شما کاملا اشتباهه.
    اگر می دونی پرشیا بهتره باید با دلیل و مدرک ازش دفاع کنی.
    مثل من که لینک مقایسه ش را گذاشتم

  14. shayan

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ببخشید اسمم اشتباه وارد شد کامپیوترم مشکل داره

  15. matinmoosaei

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    آقا مراد از کدوم ماشین؟

  16. matinmoosaei

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    یایا جان من که نمی گم پارس از بنز بهتره من می گم پارس حد اقل از سمند ویا 206 ایرانی بهتره و ال نود اگه پای 206 فرانسوی بود که من با پارس مقایسش نمی کردم اگه هون بود من اونو با جنسیس مقایسه می کردم بابا جان با منطق باشید پارس ماشین بدی نیست

  17. پدرام

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    همونطور که در کامنتهای پیش عرض کردم پارس معمولی هیچ تفاوت فنی خاصی با 405 نداره و ماشینی با تکنولوژی بسیار قدیمی هست که نسبت به رقبا از مصرف سوخت خیلی بالا و در مقابل از ظاهری شکیل سود میبره.
    پارس و405و سمند xu7 همگی ازنظر فنی یکی هستن و انتخاب بین اونها به سلیقه ی فرد ربط داره البته هر 3 از کیفیت بشدت پایین مونتاژ رنج میبرن..
    اما پارس elx از نظر فنی خیلی با اینها فرق داره و علاوه بر صندلیهای راحت و خلبانی از پیشرانه ای سود میبره که در نسل قبلی زانتیای 1800 تولید داخل استفاده شده و نسبت به نمونه ی معمولی بسیار پرقدرت هست..
    مشکل elx فقط اینکه اگه خدای ناکرده به خرج بیفته شما تقریبا باید خرج یک زانتیارو براش انجام بدیدکه کمی آزار دهنده هست.
    از نظر مصرف هم از پارس معمولی حدود 10% کمتر میسوزونه اما همچنان در رده خودروهای خوش اشتهای وطنی قرار میگیره…!
    اما بازار فروش elx اصلا با معمولی قابل قیاس نیست و به لطف پیشرانه ی پرقدرت نمونه های دست دوم با قیمت مناسب معامله میشه.
    در مورد کیفیت مونتاژ مدلهای elx صفر هیچگونه اطلاعی ندارم.
    در انته بنده ی حقیر خرید پارس معمولی صفر رو به هیچ وجه به دوستان توصیه نمیکنم.

  18. shayan

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ای بابا اقا متین اسمم اشتباه مراد وارد شد نمیدونم از کجا اومد من از شما عذر خواهی می کنم

  19. matinmoosaei

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خواهش می کنم آقا شایان

  20. حسین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    آخه روتون میشه از پرشیا دفاع کنید چیه مگه اگه همین قیافه که انچنان هم شیک به قول آقایون نیست رو نداشت که همون 405 چهارده میلیونی بود با خرید چرشیا فقط دارین به خاطر قیافه معمولیه تکراریش شیش میلیون اضافهمیدین که اگه اون شیش میلیون خرج405 بشه تصور کنید چی در میاد ازش…

    1. ali

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا حسین اول املا تو درست کن بعد بیا صحبت کن .

  21. matinmoosaei

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ببین آقا حسین هر کسی که هستی احترامتون به جا ولی ما با این به درد نخور از پیکان بد تر صندلی بد زشت بی ریخت که اصلا را نمیره اصلا پیکان elx می ذاشتن بهتر بو حال می کنیم کسی حرفی داره پرشیا بده ما با این خوشیم اییی بابابا

  22. hamid

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۴۰۵ نه قیافه داره،نه تیپ داره،صندلیش که افتضاحه
    پارس هم صندلیش بهتره،هم واقعا خودروی لوکس
    پارس LX،گزینهٔ مناسبیه هم از نظر گشتاور هم شیک بودن،هم راحتی‌

  23. matinmoosaei

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    دمت وییییژ آقا حمید

  24. سید علیرضا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    یک تایر پارس 79 به 91 اش می ارزه

  25. mostafa

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه ی دوستان.
    من یه پارس سال خریدم تا یه 10-20 روز دیگه دستم میاد.
    می خواستم بدونم چطوریه؟!
    نگهش دارم یا بفروشم یه ماشین دیگه بگیرم؟!
    واقعا بین اینهمه سایت و کامنت گیج شدم.
    ممنون

  26. shayan

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام خدمت اقا مصطفی.
    به نظر من وقتی سوار ماشین شدی و در ماشینو بستی حد اکثر تا سه سال اینده حاضر به فروشش نمیشی حتی به زور.

  27. متین موسایی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    سلام به دوستان پژو پارسی خودم

  28. متین موسایی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    chera bazi caghta saut injoori mishe?pm ha nemiad

  29. محمدرضا

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که پارس ELX دیگه تولید نمیشه؟

  30. امیر علی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    من یه پارس ای ال ایکس 1800 -16 سوپاپ دارم
    خیلی ازش راضیم . خیلی ماشین راحتیه – 100تا سرعت رو تو 8.5ثانیه پر میکنه.والان دو ساله که دارمش هنوز از لحاظ موتوری اخ نگفته. صندلی های خیلی راحتی داره و همچنین پر کن گودی کمر و همچنین تنظیمات صندلی هاش برقی هست.
    من باهاش 185 تا رو راحت رفتم بدون هیچ فشاری. اقا اینو بگم که خیلی ماشین عالیه است . از ماشین های ایرانی که داشتم این رو خیلی ازش راضیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا