اتوموبیل پژو پارس که در ابتدا با نام پژو پرشیا وارد بازار شد گونه ای از پژو ۴۰۵ است که با تغییراتی در شکل سپرها، جلوپنجره رادیاتور، چراغهای جلو و عقب، آینه ها، رینگ و لاستیک، درب صندوق عقب و تغییراتی در داخل اطاق منجمله غربلیک فرمان جدید و نمای چوب کنسول ارائه شد.
تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت بیشتری دارد.
مژده به دارندگان پژو 405 و مشتقات آن: خودروهای شما داره کلاسیک میشه در حفظ و نگهداری آنها دقت کنید یعنی در آینده ای نزدیک ارزش افزوده زیادی خواهد داشت ” اینم مطلب که میگفتن نمینویسید”
من یک پارس معمولی مدل 89 داشتم که از اول دست خودم بود تا همین دیروز که فروختم.مزایا و معایبش رو از دیدگاه خودم خدمتتون عرض میکنم البته دیدگاه سایر درستان هم محترمه.
مزایا: -ظاهربسیار شکیل و جوان پسند -راحتی سرنشینان در اتاق از نظر فضای نشستن -فضای بار بسیار مناسب جهت مسافرت -گارانتی خوب شرکت سازنده -قیمت پایین لوازم یدکی
معایب: -مصرف سوخت بسیار بالا در مقابل سیستم پیشرانه فدیمی اما پرقدرت در مقابل رقبای وطنی -صندلیهای بسیار ناراحت کننده در سفر که مشابه آن در روآ وجود دارد! -مونتاژ با کیفیت بسیار بسیار پایین در مقایسه با نمونه های گذشته که خرجهای زیادی جهت تعویض متعدد لوازم یدکی به شما تحمیل میکند. -داشبورد و دربها خیلی زود به سر و صدا می افتد. -افت قیمت بسیار زیاد در موقع فروش خودرو نسبت به خودروهای هم رده.
در کل من خریدش رو توصیه نمیکنم مگر اینکه شیفته ی ظاهر شکیل و همه پسند اون بشید..!
خیلی خوشماز مرم و عقیده ت میاد پس حتما “کیوسک” هم گوش کن که میگه :همه توصف بنزینن ولی دعوا سر نفته..پدارم خانچکیده مطلب رو گقتی و من دیگه نمیدونم چی بگم شاید این تقدیر ما بوده که توی دوره ای از تاریخ زیست کنیم که خودروهای نسل های پیشین رو باید به قیمت یک مینی سوپر اسپرت بخریمفعلا که چاره ای نیست باز صد رحمت به چین که حداقل تو محصولاتش گه گاهی تنوع هست حالا بگذریم از مبحث کیفیت که دیگه پژو های وطنی 98 درصد چینی شدن
ولی من پارس سال دارم و مصرف سوختش بد نیست ولی خوب در مقایسه با 206 یا ام وی ام حرفی برای گفتن نداره البته پرشیا سرعتش خیلی بالا تر از این دو خودرو هست که در سرعت حرفی برای گفتن ندارند
دوست عزیز نگفتم مشکلی داره اما معتقدم یک خودروی 19 ملیونی نباید با روآ صندلیهاش یکی باشه.. البته صندلیهای نمونه ی elx که خلبانی محسوب میشن قابل قیاس با نمونه های معمولی نیستن..
agha man ye tare moye parso be hich kodum az mashinaye ham radash nemidam :D. doroste benzin misuzune ama avazesh shetabesh hamaro migire ;). man pars sefareshi daram kheyli ham raziyam .
با سلام خدمت همهٔ دوستان عزیز،من ۱پارس سفارشی مدل ۸۹ دارم، خیلی ازش راضیم،از نظر مصرف سوخت،چون تجهیزای آپشن کروز کنترل داره، مصرفش تو جاده صدی ۶ ، چون زیاد تو جاده میرم،مسافت طولانی،از نظر شتابو قدرت خوبه، اما از نظر گشتاور به پارس LX نمیرسه، اگر روی پاس الکس امکانات پژو پارس سفارشی از قبیل آینه ی تاشوی برقی،کروز کنترل،هندزفری بلوتوث بزارن واقعا عالییی
اگر تاحالا پرشیا ELX سوار نشدید پس قضاوت نکنید.من چندساله دارمش لیفان-206-سمند-مدلهای دیگه ی پژو-جنتو از هیچ نظر بهش نمیرسند.من همشونو داشتم فقط ELX از همشون بهتره.موتورش زانتیاست ولی به خاطر وزن کمترش مصرف فوق العاده خوبی داره تو شهر 9 خارج از شهر 6.5. بخر بشین گاز بده و صفا کن.رقیباش هیوندای آوانته و مگان 2000 هستند.البته مگان 1600 وارداتی سرتره.
ای بابا ما یه مدت نبویم ببین چی میگن راجع به پارس. کسی راجع به پارسelxچیزی نمیدونه مخصوصا راجع به صندلی های ریکاردو حافظه دارش در دو حالت چیزی نگه. من سه ساله کهelxدارم والانم حاضر نیستم با ماشینی جز مگان وکوپه عوضش کنم
بابا جان مگه خودتون سمند یا 206 ندارید آقا اصلا پرشیا بد ما با همین حال می کنیم شما رو به خیر ما رو به سلامت مگه 206 بهتر نیست پس چرا میاین راجع به پارس نظر می دین؟
یایا جان من که نمی گم پارس از بنز بهتره من می گم پارس حد اقل از سمند ویا 206 ایرانی بهتره و ال نود اگه پای 206 فرانسوی بود که من با پارس مقایسش نمی کردم اگه هون بود من اونو با جنسیس مقایسه می کردم بابا جان با منطق باشید پارس ماشین بدی نیست
همونطور که در کامنتهای پیش عرض کردم پارس معمولی هیچ تفاوت فنی خاصی با 405 نداره و ماشینی با تکنولوژی بسیار قدیمی هست که نسبت به رقبا از مصرف سوخت خیلی بالا و در مقابل از ظاهری شکیل سود میبره. پارس و405و سمند xu7 همگی ازنظر فنی یکی هستن و انتخاب بین اونها به سلیقه ی فرد ربط داره البته هر 3 از کیفیت بشدت پایین مونتاژ رنج میبرن.. اما پارس elx از نظر فنی خیلی با اینها فرق داره و علاوه بر صندلیهای راحت و خلبانی از پیشرانه ای سود میبره که در نسل قبلی زانتیای 1800 تولید داخل استفاده شده و نسبت به نمونه ی معمولی بسیار پرقدرت هست.. مشکل elx فقط اینکه اگه خدای ناکرده به خرج بیفته شما تقریبا باید خرج یک زانتیارو براش انجام بدیدکه کمی آزار دهنده هست. از نظر مصرف هم از پارس معمولی حدود 10% کمتر میسوزونه اما همچنان در رده خودروهای خوش اشتهای وطنی قرار میگیره…! اما بازار فروش elx اصلا با معمولی قابل قیاس نیست و به لطف پیشرانه ی پرقدرت نمونه های دست دوم با قیمت مناسب معامله میشه. در مورد کیفیت مونتاژ مدلهای elx صفر هیچگونه اطلاعی ندارم. در انته بنده ی حقیر خرید پارس معمولی صفر رو به هیچ وجه به دوستان توصیه نمیکنم.
آخه روتون میشه از پرشیا دفاع کنید چیه مگه اگه همین قیافه که انچنان هم شیک به قول آقایون نیست رو نداشت که همون 405 چهارده میلیونی بود با خرید چرشیا فقط دارین به خاطر قیافه معمولیه تکراریش شیش میلیون اضافهمیدین که اگه اون شیش میلیون خرج405 بشه تصور کنید چی در میاد ازش…
ببین آقا حسین هر کسی که هستی احترامتون به جا ولی ما با این به درد نخور از پیکان بد تر صندلی بد زشت بی ریخت که اصلا را نمیره اصلا پیکان elx می ذاشتن بهتر بو حال می کنیم کسی حرفی داره پرشیا بده ما با این خوشیم اییی بابابا
۴۰۵ نه قیافه داره،نه تیپ داره،صندلیش که افتضاحه پارس هم صندلیش بهتره،هم واقعا خودروی لوکس پارس LX،گزینهٔ مناسبیه هم از نظر گشتاور هم شیک بودن،هم راحتی
سلام به همه ی دوستان. من یه پارس سال خریدم تا یه 10-20 روز دیگه دستم میاد. می خواستم بدونم چطوریه؟! نگهش دارم یا بفروشم یه ماشین دیگه بگیرم؟! واقعا بین اینهمه سایت و کامنت گیج شدم. ممنون
سلام من یه پارس ای ال ایکس 1800 -16 سوپاپ دارم خیلی ازش راضیم . خیلی ماشین راحتیه – 100تا سرعت رو تو 8.5ثانیه پر میکنه.والان دو ساله که دارمش هنوز از لحاظ موتوری اخ نگفته. صندلی های خیلی راحتی داره و همچنین پر کن گودی کمر و همچنین تنظیمات صندلی هاش برقی هست. من باهاش 185 تا رو راحت رفتم بدون هیچ فشاری. اقا اینو بگم که خیلی ماشین عالیه است . از ماشین های ایرانی که داشتم این رو خیلی ازش راضیم.
sunmartin
۱۲ خرداد ۱۳۹۱مژده به دارندگان پژو 405 و مشتقات آن: خودروهای شما داره کلاسیک میشه در حفظ و نگهداری آنها دقت کنید یعنی در آینده ای نزدیک ارزش افزوده زیادی خواهد داشت ” اینم مطلب که میگفتن نمینویسید”
پدرام
۱۳ خرداد ۱۳۹۱دوست عزیزم در همه جای این دنیا خودروهای تولیدی دو شرکت محترم! و دولتی ما کلاسیک محسوب میشه!!
این از شانس ما بود که باید در این نسل در کشورمون بدنیا میومدم که نزدیک 20ملیون واسه خرید پارس بدیم!!!
اما چاره قطعا جز اینه که ناله ی شبگیر کنیم!
پدرام
۱۳ خرداد ۱۳۹۱من یک پارس معمولی مدل 89 داشتم که از اول دست خودم بود تا همین دیروز که فروختم.مزایا و معایبش رو از دیدگاه خودم خدمتتون عرض میکنم البته دیدگاه سایر درستان هم محترمه.
مزایا:
-ظاهربسیار شکیل و جوان پسند
-راحتی سرنشینان در اتاق از نظر فضای نشستن
-فضای بار بسیار مناسب جهت مسافرت
-گارانتی خوب شرکت سازنده
-قیمت پایین لوازم یدکی
معایب:
-مصرف سوخت بسیار بالا در مقابل سیستم پیشرانه فدیمی اما پرقدرت در مقابل رقبای وطنی
-صندلیهای بسیار ناراحت کننده در سفر که مشابه آن در روآ وجود دارد!
-مونتاژ با کیفیت بسیار بسیار پایین در مقایسه با نمونه های گذشته که خرجهای زیادی جهت تعویض متعدد لوازم یدکی به شما تحمیل میکند.
-داشبورد و دربها خیلی زود به سر و صدا می افتد.
-افت قیمت بسیار زیاد در موقع فروش خودرو نسبت به خودروهای هم رده.
در کل من خریدش رو توصیه نمیکنم مگر اینکه شیفته ی ظاهر شکیل و همه پسند اون بشید..!
sunamrtin
۱۳ خرداد ۱۳۹۱خیلی خوشماز مرم و عقیده ت میاد پس حتما “کیوسک” هم گوش کن که میگه :همه توصف بنزینن ولی دعوا سر نفته..پدارم خانچکیده مطلب رو گقتی و من دیگه نمیدونم چی بگم شاید این تقدیر ما بوده که توی دوره ای از تاریخ زیست کنیم که خودروهای نسل های پیشین رو باید به قیمت یک مینی سوپر اسپرت بخریمفعلا که چاره ای نیست باز صد رحمت به چین که حداقل تو محصولاتش گه گاهی تنوع هست حالا بگذریم از مبحث کیفیت که دیگه پژو های وطنی 98 درصد چینی شدن
متین موسایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۱ولی من پارس سال دارم و مصرف سوختش بد نیست ولی خوب در مقایسه با 206 یا ام وی ام حرفی برای گفتن نداره البته پرشیا سرعتش خیلی بالا تر از این دو خودرو هست که در سرعت حرفی برای گفتن ندارند
متین موسایی
۱۳ خرداد ۱۳۹۱آقا پدرام مگه صندلی هاش چشه خوبه که البته به نظرتون بی احترامی نشه
پدرام
۱۵ خرداد ۱۳۹۱دوست عزیز نگفتم مشکلی داره اما معتقدم یک خودروی 19 ملیونی نباید با روآ صندلیهاش یکی باشه..
البته صندلیهای نمونه ی elx که خلبانی محسوب میشن قابل قیاس با نمونه های معمولی نیستن..
علی
۱۷ خرداد ۱۳۹۱پارس چه معمولی چه ای ال ایکس بد درد نیخوره
متین موسایی
۱۸ خرداد ۱۳۹۱با سلام خدمت آقا علی گل خواهش می کنم زود قزاوت نکنید با عرض عضر خواهی از آقا پدرام
علی
۳۰ فروردین ۱۳۹۲قضاوت – عذر
ata
۲۰ خرداد ۱۳۹۱agha man ye tare moye parso be hich kodum az mashinaye ham radash nemidam :D.
doroste benzin misuzune ama avazesh shetabesh hamaro migire ;).
man pars sefareshi daram kheyli ham raziyam .
hamid
۲۲ تیر ۱۳۹۱با سلام خدمت همهٔ دوستان عزیز،من ۱پارس سفارشی مدل ۸۹ دارم، خیلی ازش راضیم،از نظر مصرف سوخت،چون تجهیزای آپشن کروز کنترل داره، مصرفش تو جاده صدی ۶ ، چون زیاد تو جاده میرم،مسافت طولانی،از نظر شتابو قدرت خوبه، اما از نظر گشتاور به پارس LX نمیرسه، اگر روی پاس الکس امکانات پژو پارس سفارشی از قبیل آینه ی تاشوی برقی،کروز کنترل،هندزفری بلوتوث بزارن واقعا عالییی
متین موسایی
۲۰ خرداد ۱۳۹۱فقط پرشیا اقا آتا بذار اینا با ال ممد حال کنن من و شما و آقا شایان با پرشیا
Amir
۳ تیر ۱۳۹۱اگر تاحالا پرشیا ELX سوار نشدید پس قضاوت نکنید.من چندساله دارمش لیفان-206-سمند-مدلهای دیگه ی پژو-جنتو از هیچ نظر بهش نمیرسند.من همشونو داشتم فقط ELX از همشون بهتره.موتورش زانتیاست ولی به خاطر وزن کمترش مصرف فوق العاده خوبی داره تو شهر 9 خارج از شهر 6.5. بخر بشین گاز بده و صفا کن.رقیباش هیوندای آوانته و مگان 2000 هستند.البته مگان 1600 وارداتی سرتره.
shayan
۴ تیر ۱۳۹۱ای بابا ما یه مدت نبویم ببین چی میگن راجع به پارس.
کسی راجع به پارسelxچیزی نمیدونه مخصوصا راجع به صندلی های ریکاردو حافظه دارش در دو حالت چیزی نگه.
من سه ساله کهelxدارم والانم حاضر نیستم با ماشینی جز مگان وکوپه عوضش کنم
matinmoosaei
۹ تیر ۱۳۹۱بابا جان مگه خودتون سمند یا 206 ندارید آقا اصلا پرشیا بد ما با همین حال می کنیم شما رو به خیر ما رو به سلامت مگه 206 بهتر نیست پس چرا میاین راجع به پارس نظر می دین؟
morad
۱۵ تیر ۱۳۹۱اقا متین این حرف شما کاملا اشتباهه.
اگر می دونی پرشیا بهتره باید با دلیل و مدرک ازش دفاع کنی.
مثل من که لینک مقایسه ش را گذاشتم
shayan
۱۵ تیر ۱۳۹۱ببخشید اسمم اشتباه وارد شد کامپیوترم مشکل داره
matinmoosaei
۱۶ تیر ۱۳۹۱آقا مراد از کدوم ماشین؟
matinmoosaei
۱۶ تیر ۱۳۹۱یایا جان من که نمی گم پارس از بنز بهتره من می گم پارس حد اقل از سمند ویا 206 ایرانی بهتره و ال نود اگه پای 206 فرانسوی بود که من با پارس مقایسش نمی کردم اگه هون بود من اونو با جنسیس مقایسه می کردم بابا جان با منطق باشید پارس ماشین بدی نیست
پدرام
۱۶ تیر ۱۳۹۱همونطور که در کامنتهای پیش عرض کردم پارس معمولی هیچ تفاوت فنی خاصی با 405 نداره و ماشینی با تکنولوژی بسیار قدیمی هست که نسبت به رقبا از مصرف سوخت خیلی بالا و در مقابل از ظاهری شکیل سود میبره.
پارس و405و سمند xu7 همگی ازنظر فنی یکی هستن و انتخاب بین اونها به سلیقه ی فرد ربط داره البته هر 3 از کیفیت بشدت پایین مونتاژ رنج میبرن..
اما پارس elx از نظر فنی خیلی با اینها فرق داره و علاوه بر صندلیهای راحت و خلبانی از پیشرانه ای سود میبره که در نسل قبلی زانتیای 1800 تولید داخل استفاده شده و نسبت به نمونه ی معمولی بسیار پرقدرت هست..
مشکل elx فقط اینکه اگه خدای ناکرده به خرج بیفته شما تقریبا باید خرج یک زانتیارو براش انجام بدیدکه کمی آزار دهنده هست.
از نظر مصرف هم از پارس معمولی حدود 10% کمتر میسوزونه اما همچنان در رده خودروهای خوش اشتهای وطنی قرار میگیره…!
اما بازار فروش elx اصلا با معمولی قابل قیاس نیست و به لطف پیشرانه ی پرقدرت نمونه های دست دوم با قیمت مناسب معامله میشه.
در مورد کیفیت مونتاژ مدلهای elx صفر هیچگونه اطلاعی ندارم.
در انته بنده ی حقیر خرید پارس معمولی صفر رو به هیچ وجه به دوستان توصیه نمیکنم.
shayan
۱۸ تیر ۱۳۹۱ای بابا اقا متین اسمم اشتباه مراد وارد شد نمیدونم از کجا اومد من از شما عذر خواهی می کنم
matinmoosaei
۲۰ تیر ۱۳۹۱خواهش می کنم آقا شایان
حسین
۲۰ تیر ۱۳۹۱آخه روتون میشه از پرشیا دفاع کنید چیه مگه اگه همین قیافه که انچنان هم شیک به قول آقایون نیست رو نداشت که همون 405 چهارده میلیونی بود با خرید چرشیا فقط دارین به خاطر قیافه معمولیه تکراریش شیش میلیون اضافهمیدین که اگه اون شیش میلیون خرج405 بشه تصور کنید چی در میاد ازش…
ali
۳ آبان ۱۳۹۲اقا حسین اول املا تو درست کن بعد بیا صحبت کن .
matinmoosaei
۲۱ تیر ۱۳۹۱ببین آقا حسین هر کسی که هستی احترامتون به جا ولی ما با این به درد نخور از پیکان بد تر صندلی بد زشت بی ریخت که اصلا را نمیره اصلا پیکان elx می ذاشتن بهتر بو حال می کنیم کسی حرفی داره پرشیا بده ما با این خوشیم اییی بابابا
hamid
۲۲ تیر ۱۳۹۱۴۰۵ نه قیافه داره،نه تیپ داره،صندلیش که افتضاحه
پارس هم صندلیش بهتره،هم واقعا خودروی لوکس
پارس LX،گزینهٔ مناسبیه هم از نظر گشتاور هم شیک بودن،هم راحتی
matinmoosaei
۲۶ تیر ۱۳۹۱دمت وییییژ آقا حمید
سید علیرضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۱یک تایر پارس 79 به 91 اش می ارزه
mostafa
۱۷ مرداد ۱۳۹۱سلام به همه ی دوستان.
من یه پارس سال خریدم تا یه 10-20 روز دیگه دستم میاد.
می خواستم بدونم چطوریه؟!
نگهش دارم یا بفروشم یه ماشین دیگه بگیرم؟!
واقعا بین اینهمه سایت و کامنت گیج شدم.
ممنون
shayan
۱۹ مرداد ۱۳۹۱با سلام خدمت اقا مصطفی.
به نظر من وقتی سوار ماشین شدی و در ماشینو بستی حد اکثر تا سه سال اینده حاضر به فروشش نمیشی حتی به زور.
متین موسایی
۲۳ مرداد ۱۳۹۱سلام به دوستان پژو پارسی خودم
متین موسایی
۳۱ مرداد ۱۳۹۱chera bazi caghta saut injoori mishe?pm ha nemiad
محمدرضا
۵ شهریور ۱۳۹۱درسته که پارس ELX دیگه تولید نمیشه؟
امیر علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۱سلام
من یه پارس ای ال ایکس 1800 -16 سوپاپ دارم
خیلی ازش راضیم . خیلی ماشین راحتیه – 100تا سرعت رو تو 8.5ثانیه پر میکنه.والان دو ساله که دارمش هنوز از لحاظ موتوری اخ نگفته. صندلی های خیلی راحتی داره و همچنین پر کن گودی کمر و همچنین تنظیمات صندلی هاش برقی هست.
من باهاش 185 تا رو راحت رفتم بدون هیچ فشاری. اقا اینو بگم که خیلی ماشین عالیه است . از ماشین های ایرانی که داشتم این رو خیلی ازش راضیم.