ایران خودروپژو

پژو 207 صندوقدار در زمستان امسال به بازار می‌آید

پژو ۲۰۶ که در سال ۱۳۸۰ در ایران عرضه شد بسیار موفق عمل نموده و محبوبیت بالایی کسب کرد؛ اما این خودروی هاچبک به دلیل کوچک بودن صندوق بار با سلایق ایرانیان چندان سازگار نبود و برای خانواده‌های ایرانی خودروی چندان مناسبی بشمار نمی‌رفت. به همین دلیل ایران‌خودرو تصمیم گرفت با همکاری پژو نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶ را طراحی و تولید نماید؛ بنابراین در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۴) طراحی و توسعۀ ۲۰۶ صندوقدار با سرمایهٔ ایران‌خودرو همکاری مشترک با پژو انجام‌گرفته و بانام ۲۰۶ SD به بازار عرضه شد.

Peugeot-206_Sedan-2006

با توجه به محبوبیت پژو ۲۰۶ هاچبک در بازار ایران به نظر می‌رسید نسخهٔ صندوقدار آن ‌که فضای بار مناسبی را فراهم کرده بود نیز با استقبال بالایی مواجه گردد؛ اما به دلیل طراحی نه‌چندان زیبای عقب و عدم هماهنگی صندوق با بدنه، در ابتدا پژو ۲۰۶ SD با استقبال سرد بازار روبرو شد. ولی ایران‌خودرو با زیرکی تمام تولید تیپ‌های مختلف ۲۰۶ را کم و یا حتی متوقف کرد و در عوض ۲۰۶ صندوقدار را در تیپ‌های گوناگونی روانهٔ بازار نمود؛ بنابراین مصرف‌کنندهٔ ایرانی به‌نوعی مجبور به خرید ۲۰۶ SD شده و کم‌کم این خودرو در بازار جا افتاد!

پس‌ازاین پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶ را در دیگر کشورها نیز عرضه کند به‌طوری‌که صادرات آن توسط ایران‌خودرو به کشورهایی چون روسیه، ترکیه و الجزایر صورت گرفت. از سوی دیگر، پژو در سال ۲۰۰۹ نسخهٔ هاچبک ۲۰۶ را مورد فیس‌لیفت قرار داد و سعی نمود داخل و خارج آن‌را به پژو ۲۰۷ شبیه سازد. این خودرو ۲۰۶+ نام‌گرفته و در کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا نیز عرضه شد. ۲۰۶+ در ایران نیز توسط ایران‌خودرو عرضه گردید که البته در ایران و آمریکای جنوبی بانام ۲۰۷ ارائه شد. سپس پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶+ را نیز بر اساس ۲۰۶ صندوقدار تولید نماید. این خودرو در سال ۲۰۰۸ در چین و آمریکای جنوبی بانام ۲۰۷ سدان عرضه شد. ۲۰۷ سدان درواقع نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۶ SD است که تغییراتی در دماغهٔ جلویی، چراغ‌های جلو و تغییراتی جزئی در عقب آن اعمال‌شده است.

پژو 207 سدان
پژو ۲۰۷ سدان

پس‌ازاینکه تولید پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۹۱ در ایران به دلیل تحریم‌ها متوقف شد، با برقراری ارتباط دوباره میان ایران‌خودرو پژو، تولید این خودرو مجدداً با تغییراتی در داخل و خارج در ایران آغازشده است. حال در روز چهارشنبه ۳۰/۴/۹۵، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده است که در راستای تنوع‌بخشی به محصولات و عرضهٔ مدل‌های جدید، نسخهٔ صندوقدار ۲۰۷ نیز از زمستان امسال در ایران عرضه خواهد شد. این در حالی است که ۲۰۷ سدان ‌که درواقع فیس‌لیفت ۲۰۶ است در سال ۲۰۰۸ در برزیل عرضه‌شده و تولید آن در سال ۲۰۱۱ متوقف‌شده است و حال پس از چندین سال قرار است در ایران به‌عنوان محصولی جدید عرضه گردد.

پژو 207 جدید
پژو ۲۰۷ جدید

البته به‌احتمال فراوان تغییرات ایجادشده در ۲۰۷ هاچبک جدید در نسخهٔ صندوقدار آن‌هم اعمال خواهد شد. علاوه بر این مدیرعامل ایران‌خودرو خبر از عرضهٔ نمونهٔ اتوماتیک ۲۰۷ نیز در زمستان امسال داده است. بنا بر اظهارات وی، این دو مدل با تکیه‌بر توان داخلی ساخته‌شده و در بهمن امسال روانهٔ بازار می‌شوند. بااین‌حال به نظر می‌رسد با توجه به امکانات نسبتاً مناسب، طراحی نسبتاً بروز و بازار تشنه و محدود داخلی، خودروهای ۲۰۷، ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۷ صندوقدار با استقبال خوبی مواجه گردند که البته بحث کیفیت در این امر نقش پررنگی دارد چراکه ۲۰۶های فعلی کیفیت بسیار پایینی داشته و خریداران به‌هیچ‌وجه از آن‌ها راضی نیستند.

Peugeot-207-Sedan-4
پژو ۲۰۷ سدان

علاوه بر این، نسخه‌های دیگری از ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ همچون استیشن و وانت نیز در برزیل عرضه شدند که نسخهٔ وانت آن بانام هوگار (Hoggar) در بازار برزیل ارائه گردید. البته تولید تمامی نسخه‌های این خودرو در سال ۲۰۱۴ در برزیل پایان یافت بااین‌حال شاید عرضهٔ نسخهٔ وانت آن در کشور به‌عنوان محصول کاملاً جدید و لوکس در آیندهٔ نزدیک چندان دور از ذهن نباشد!

پژو هوگار که درواقع نسخۀ وانت 207 محسوب می‌شود
پژو هوگار که درواقع نسخۀ وانت ۲۰۷ محسوب می‌شود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (241 ديدگاه)

    وانتش خیلی زشته..نسخه سدانش تا حدودی قابل قبوله..البته بشرط افزایش کیفیت ساخت.امیدوارم گیربکس اتومات ساخت isin ژاپن روش نصب شه.

    1. Madjid

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      بعد از وانت پراید ببینم چشممون به جمال وانت 206 و 207 روشن میشه یا نه!!
      در مورد گیربکس کسایی که اول از همه ثبت نام کنن احتمالش بالاست مال isin باشه.
      کلا این رسم در ایران هست… همونطور که 206 در ماه ها و سال اول عرضه قطعات آلمانی و فرانسوی و حتی آمریکایی و گربکس ژاپنی داشت. ولی مردم اینقدر هجوم میارن که به کسی نمیرسه. تا الان حتما واسه 1000 تا ثبت نام کردن!

    2. رامتین

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3252 ديدگاه)

      اصلا فکرشم نکن که این گیربکس روش باشه. تازه هر آیسنی آیسن نیست!!! در پروژه H30 کراس، کشف شده گیربکس چینی هست اما روش آیسین حک شده!
      206 و 207 را کلا فراموش کنید. اصلا فکر کن نبودند. پژو کاملا مطروده اما اگر علاقه ای مونده فقط به 208 میشه فکر کرد. 308 بیشتر قابل اعتماده اما امکان نداره به ایران بیاد.

    3. ali

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      وقتی قراره 301 وارد بشه دیگه کی می ره 207 صندوقدار بخره

      1. احسان

        ۳۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (122 ديدگاه)

        من 301 رو تو نمایشگاه دیدم، داخلش اصلا با کیفیت نبود و از پلاستیک خشک استفاده شده بود، به نظرم داخل 206+از اون با کیفیت تره، اما گیربکس al4اصلا گیربکس جالبی نیست. 301 تو چین مونتاژ میشه و اصلا بعید نیست قطعاتشم از وونجا تامین شه.

    4. سعید

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      207 اس دی و دقیقا همین عکس ها رو چند سال پیش من تو نت دنبال کردم چون زمزمه های ورودش تو ایران شد اما خبری نشد.
      از قبل بوده این ماشین و چیز جدیدی نیست.
      مثل 206 اس دی عقبش تو بعضی نماها بد ترکیبه.
      در یک کلام باید گفت اگه کیفیت اصلشو داشته باشه خوبه اما نداشته باشه اصلا

  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    پژو 206 مدل های 80 تا 83 موتور فرانسوی خیلی خوب بودن خداییش

    1. Madjid

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      مدل ها خیلی تمیزشو هر کی داره حاضر نیست به قیمت نو بفروشه.

      1. محمدرضا

        ۳۱ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (111 ديدگاه)

        این اتفاق فقط تو ایران میوفته ! (غیر از نمونه های ارزشمند و کلکسیونی)

  3. رادین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    هر کی نظری داره و قابل احترام
    از نظر من پژو مسخرس

  4. B/M/P/J

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    وای خدا یعنی این حقیقت داره بالاخره 207 سدان هم تولید میشه!؟ اشک از چشمانم به این صورت ? میبارد.
    ماشین جدید آشغالی که قراره مردم ایران با کله و به دونه اعتراض بخرن و کلی به به و چه چه کنن که من ماشین جدید خریدم.

    1. omid

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      جالبیش اینه ماشینی که سال 2014 اصل و فرع و همه ی مشتقاتش حتی تو کشوری مثل برزیل که درحال توسعه محسوب میشه از خط تولید خارج شده ، اینجا میخواد با هزار سلام و صلوات و به نام ” مدل جدید پژو 207 صندوقدار ” با قیمت گزاف بیاد !! واقعا خیلی شرم آوره ! خیلی خیلی !

  5. محمدرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پدالی ها یه سوال ایا گیربکس 206که همان گیربکس پژو405 روی 207 ام میذارن یا اون فرانسوی؟

  6. حسین

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پژو پارس که وااااانت شد

    اینم حتما میشه

  7. Iman mclaren p1

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    حالم بهم خورد…یعنی واقعا عکساشم غیر قابل تحمله

  8. خسته شده

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    چقدر زشت و بدترکیبه چقدر بد چقدر افتضاح غیر قابل تحمل

    1. فرامرز

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      واقعاْ زشته. مثل ۲۰۶ اس دی پشت ماشین رو نیم متر کشیدن عقب بدون اصلاح اندازه درب های عقب، ورودی باک و مهمتر از همه فاصله ی محوری!!! رسماْ اگه یه صندوق یخی پشت صندوق ۲۰۶ معمولی بچسبونن کاربرد و طراحی بهتری از اس دی داره خخخخخخخخخ

      1. صادراتچی

        ۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        من فقط موندم که %30 تولید این محصول را به کدام کشور خارجی میخواهند صادر کنند چون حتی صادرات به عراق هم کاملا متوقف شده و کلا خودروهای ایرانی بخاطر قدیمی بودن با استانداردهای جدید و جهانی تصویب شده در عراق دیگر قابل عرضه و شماره گذاری در در آن کشور نیسصتند !!!سایر کشورهای بدبخت بیچاره هم که خودرو روز کره ای وژاپنی سوار میشن !!!می ترسم اینم رو دستمون بمونه.

        1. نخود آش

          ۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (294 ديدگاه)

          رو دستمون نمیمونه.
          اصلا همین الان بگن پیش فروش. دو دقیقه بعد نمایندگی ها به شعاع دوکیلومتر شلوغ میشه.
          از ماست که بر ماست…
          ولی درود به غیرت ایران خودرو و سایپا که دارن ماشینایی میفروشن که از شعور بعضیا خیلی بیشتر می ارزه.
          پناه بر خدا

  9. رضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (243 ديدگاه)

    به این کار نمیگن زیرکی اگر واقعا زیرک هستند در یک بازار آزاد زیرکی و لیاقت خودشون رو نشون بدند

  10. رضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (243 ديدگاه)

    خدایا هیچی نمیگم فقط ایران خودرو و سایپا رو نابود کن

  11. ahmad

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    ماشالله
    قراره انواع گوناگون 206 پلاس رو
    با اسم “پژو 207”
    بکنن توی پاچه ملت همیشه در صحنه1

  12. فرشاد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ینی قراره همزمان سه نسل از یک خودرو تو ایران خودرو تولید بشه؟
    به نظرم دیگه باید 206 رو کنار بزارن حداقل.

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مگه پراید کنارگذاشتن که 206 بزارن کنار

    2. رضا پ

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      نظر مردم که واسشون مهم نیست

  13. احمد باقری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    وانت 207، والعجب.

  14. behzad power active

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ایران خودرو دست بر نمی داره از این طرح هاش. ماشینای به روز تولید کن این 207 سدان شبیه اس دیه. یه ماشین بزن که فرمش فرق کنه

  15. kaveh

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    سلام
    عروس خانوم بس خوشگل بود،ابله هم دراورد

  16. حمیدرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این ماشین رو کمپانی دانگ فنگ تو چین تولید میکنه وقیمتش حدود ده هزار یوان از اچ سی بیشتره حالا باید دید که ایران خودرو چطوری داره یه ماشینو با سه ظاهر مختلف (منظورم اچ30و خانواده 206 و 206 پلاس یا همون 207) اونم از یه کمپانی برای فروش میاره یعنی میخان چه تغییری توش بدن تازه این ماشینا تو چین با امکانات فول با قیمت حدود 50 تومان فروش میره و یه نکته وانتش خیلی بی ریخته

  17. حسین . ش

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    وای خدا این دیگه چیه؟ چرا دست از تولید این ماشینا بر نمیدارن.
    البته خودم جواب سؤالمو میدونم. چون که بازم بیشتر مردم واسه خرید اینا صف میکشن.
    من از سال 91 ماشین خارجی دست دوم خریدم و سوار میشم و هیچ وقت به مشکل نخوردم. تو این 4 سال هم 2بار که پول لازم شدم و ماشینمو فروختم ، فقط از تاکسی و مترو استفاده کردم و نتونستم خودمو راضی کنم از شرکتای داخلی ماشین بخرم. چون همکارم که 2 ساله پژو 206 اس دی خریده حداقل ماهی یه بار رو تعمیرگاه رفته.
    واقعا تا کی …………..

  18. امین قوام‌صفری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    لوکس بودن پیکاپ 206+ منو کشته!!

  19. نوید جهرمی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    حالا هی بگین 207 و 207 پلاس که مردم باورشون بشه.

  20. رضا پ

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اگه پژو 405 هاچ بکم بزنن خیلی ممنون میشیم
    خخخ

    1. حمیدرضا

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      قبلا زدن 206 تیپ دو با گیربکس و پرفورمنس 405

  21. m

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درسته که پژو همیشه مثل شرکت های ایرانی به مشتریا اهمیت نمیداده ولی اینیکی دیگه واقعا زشته و بدرد نخوره البته تو ایران که فروشش …

  22. aref

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    با دیدن این ماشین افسردگی شدیدی بهم دست داد و رفتم داخل یخچال یه قرص سر درد ورداشتم استفاده کردم! برای قشر متوسط هیچ ماشینی جدیدی رونمایی نخواهد شد.

  23. م.و

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خب اصولا باید خوشحال باشین که همچین ماشین مزخرفی رو با موتور پراید یا پیکان تولید نمیکنن، آخه این تخصص ایران خودرو هست که پیکان پژو موتور و پژو با موتور پیکان و پرشیای وانت شده اونم با موتور بهینه شده پیکان پنجاه سال پیش رو تولید کنه و یه وزیر با افتخار خط تولیدشو افتتاح کنه. کی میخواد این سناریو تموم بشه معلوم نیست!

  24. محسن

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خب اینم توافق با پژو.مشکل از اونا نیست مشکل از ایران خودرو و سایپاست که دنباله ماشینایی هستن که توش دزدی زیاده

  25. عشق پژو

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    حداقل از وانت پراید اون وانت بهتریه

  26. عشق پژو

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    حداقل از وانت پراید اون وانت بهتریه و اون صندوقدار اگه یکم به پشتش میرسیدن بهتر بود 

  27. سلطانی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به جای اینکه رو پلت فرم 206و207و…تغییراتی انجام داد میشه با شرکتهای منطقه ای وآلمانی و…با مدلهای باکیفیت وقیمت مناسب به توافق رسید که خود وارد کردن تکنولوژی است البته ماشینهای چینی تنوعی درماشینهای داخلی ایجاد کرده ودراین راه موفق عمل کرده است.وقت بخیر

  28. sj21

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه نکته ی ظریف اگر روتس پیکان و60 سالو کیا فورد و مزدا پرایدو تولید نمی کرد ما این قد بد بخت بودیم با این فرغون سازا:\بازصد رحمت به سالار

  29. ناشناس

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تمامی دوستانی که الان اعتراض خودشونو گفتن در روزها و ماهای آینده در صف اول خرید همین خودرو زیارتشان میکنیم . من نمیدونم پس این همه ۲۰۶ هاچبک و صندوقدار نو در خیابانها نزد کیست شاید همه رو من خریدم دادم به مردم باهاش رانندگی کنن . ای مردم از خدا بی خبر انقدر ناشکر نباشید و گلگی نکنید و هر کسی ناراحت هست از این مملکت بره . مردم ایران در هر دوره شاکی هستن از قاجار گرفته تا الان و واقعا این مردم هنوز نمیدونن چی میخوان . از غذا خوردن ایراد میگیرید تا…… . بسه دیگه

  30. محسن

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    الان نمیشه در موردش قضاوت کرد و کیفیتش مهمه . با این حال بنده از این خودرو های جدید استقبال می کنم از بس خودرو های تکراری دیدم خسته شدم . 207 سدان از هاچ بکش زیباتره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا