پژو ۲۰۶ که در سال ۱۳۸۰ در ایران عرضه شد بسیار موفق عمل نموده و محبوبیت بالایی کسب کرد؛ اما این خودروی هاچبک به دلیل کوچک بودن صندوق بار با سلایق ایرانیان چندان سازگار نبود و برای خانوادههای ایرانی خودروی چندان مناسبی بشمار نمیرفت. به همین دلیل ایرانخودرو تصمیم گرفت با همکاری پژو نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶ را طراحی و تولید نماید؛ بنابراین در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۴) طراحی و توسعۀ ۲۰۶ صندوقدار با سرمایهٔ ایرانخودرو همکاری مشترک با پژو انجامگرفته و بانام ۲۰۶ SD به بازار عرضه شد.
با توجه به محبوبیت پژو ۲۰۶ هاچبک در بازار ایران به نظر میرسید نسخهٔ صندوقدار آن که فضای بار مناسبی را فراهم کرده بود نیز با استقبال بالایی مواجه گردد؛ اما به دلیل طراحی نهچندان زیبای عقب و عدم هماهنگی صندوق با بدنه، در ابتدا پژو ۲۰۶ SD با استقبال سرد بازار روبرو شد. ولی ایرانخودرو با زیرکی تمام تولید تیپهای مختلف ۲۰۶ را کم و یا حتی متوقف کرد و در عوض ۲۰۶ صندوقدار را در تیپهای گوناگونی روانهٔ بازار نمود؛ بنابراین مصرفکنندهٔ ایرانی بهنوعی مجبور به خرید ۲۰۶ SD شده و کمکم این خودرو در بازار جا افتاد!
پسازاین پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶ را در دیگر کشورها نیز عرضه کند بهطوریکه صادرات آن توسط ایرانخودرو به کشورهایی چون روسیه، ترکیه و الجزایر صورت گرفت. از سوی دیگر، پژو در سال ۲۰۰۹ نسخهٔ هاچبک ۲۰۶ را مورد فیسلیفت قرار داد و سعی نمود داخل و خارج آنرا به پژو ۲۰۷ شبیه سازد. این خودرو ۲۰۶+ نامگرفته و در کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا نیز عرضه شد. ۲۰۶+ در ایران نیز توسط ایرانخودرو عرضه گردید که البته در ایران و آمریکای جنوبی بانام ۲۰۷ ارائه شد. سپس پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶+ را نیز بر اساس ۲۰۶ صندوقدار تولید نماید. این خودرو در سال ۲۰۰۸ در چین و آمریکای جنوبی بانام ۲۰۷ سدان عرضه شد. ۲۰۷ سدان درواقع نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۲۰۶ SD است که تغییراتی در دماغهٔ جلویی، چراغهای جلو و تغییراتی جزئی در عقب آن اعمالشده است.
پسازاینکه تولید پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۹۱ در ایران به دلیل تحریمها متوقف شد، با برقراری ارتباط دوباره میان ایرانخودرو پژو، تولید این خودرو مجدداً با تغییراتی در داخل و خارج در ایران آغازشده است. حال در روز چهارشنبه ۳۰/۴/۹۵، مدیرعامل ایرانخودرو اعلام کرده است که در راستای تنوعبخشی به محصولات و عرضهٔ مدلهای جدید، نسخهٔ صندوقدار ۲۰۷ نیز از زمستان امسال در ایران عرضه خواهد شد. این در حالی است که ۲۰۷ سدان که درواقع فیسلیفت ۲۰۶ است در سال ۲۰۰۸ در برزیل عرضهشده و تولید آن در سال ۲۰۱۱ متوقفشده است و حال پس از چندین سال قرار است در ایران بهعنوان محصولی جدید عرضه گردد.
البته بهاحتمال فراوان تغییرات ایجادشده در ۲۰۷ هاچبک جدید در نسخهٔ صندوقدار آنهم اعمال خواهد شد. علاوه بر این مدیرعامل ایرانخودرو خبر از عرضهٔ نمونهٔ اتوماتیک ۲۰۷ نیز در زمستان امسال داده است. بنا بر اظهارات وی، این دو مدل با تکیهبر توان داخلی ساختهشده و در بهمن امسال روانهٔ بازار میشوند. بااینحال به نظر میرسد با توجه به امکانات نسبتاً مناسب، طراحی نسبتاً بروز و بازار تشنه و محدود داخلی، خودروهای ۲۰۷، ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۷ صندوقدار با استقبال خوبی مواجه گردند که البته بحث کیفیت در این امر نقش پررنگی دارد چراکه ۲۰۶های فعلی کیفیت بسیار پایینی داشته و خریداران بههیچوجه از آنها راضی نیستند.
علاوه بر این، نسخههای دیگری از ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ همچون استیشن و وانت نیز در برزیل عرضه شدند که نسخهٔ وانت آن بانام هوگار (Hoggar) در بازار برزیل ارائه گردید. البته تولید تمامی نسخههای این خودرو در سال ۲۰۱۴ در برزیل پایان یافت بااینحال شاید عرضهٔ نسخهٔ وانت آن در کشور بهعنوان محصول کاملاً جدید و لوکس در آیندهٔ نزدیک چندان دور از ذهن نباشد!
hamid
۳۱ تیر ۱۳۹۵وانتش خیلی زشته..نسخه سدانش تا حدودی قابل قبوله..البته بشرط افزایش کیفیت ساخت.امیدوارم گیربکس اتومات ساخت isin ژاپن روش نصب شه.
Madjid
۳۱ تیر ۱۳۹۵بعد از وانت پراید ببینم چشممون به جمال وانت 206 و 207 روشن میشه یا نه!!
در مورد گیربکس کسایی که اول از همه ثبت نام کنن احتمالش بالاست مال isin باشه.
کلا این رسم در ایران هست… همونطور که 206 در ماه ها و سال اول عرضه قطعات آلمانی و فرانسوی و حتی آمریکایی و گربکس ژاپنی داشت. ولی مردم اینقدر هجوم میارن که به کسی نمیرسه. تا الان حتما واسه 1000 تا ثبت نام کردن!
رامتین
۳۱ تیر ۱۳۹۵اصلا فکرشم نکن که این گیربکس روش باشه. تازه هر آیسنی آیسن نیست!!! در پروژه H30 کراس، کشف شده گیربکس چینی هست اما روش آیسین حک شده!
206 و 207 را کلا فراموش کنید. اصلا فکر کن نبودند. پژو کاملا مطروده اما اگر علاقه ای مونده فقط به 208 میشه فکر کرد. 308 بیشتر قابل اعتماده اما امکان نداره به ایران بیاد.
ali
۳۱ تیر ۱۳۹۵وقتی قراره 301 وارد بشه دیگه کی می ره 207 صندوقدار بخره
احسان
۳۱ تیر ۱۳۹۵من 301 رو تو نمایشگاه دیدم، داخلش اصلا با کیفیت نبود و از پلاستیک خشک استفاده شده بود، به نظرم داخل 206+از اون با کیفیت تره، اما گیربکس al4اصلا گیربکس جالبی نیست. 301 تو چین مونتاژ میشه و اصلا بعید نیست قطعاتشم از وونجا تامین شه.
سعید
۳۱ تیر ۱۳۹۵207 اس دی و دقیقا همین عکس ها رو چند سال پیش من تو نت دنبال کردم چون زمزمه های ورودش تو ایران شد اما خبری نشد.
از قبل بوده این ماشین و چیز جدیدی نیست.
مثل 206 اس دی عقبش تو بعضی نماها بد ترکیبه.
در یک کلام باید گفت اگه کیفیت اصلشو داشته باشه خوبه اما نداشته باشه اصلا
یو اس اس اینترپرایز
۳۱ تیر ۱۳۹۵پژو 206 مدل های 80 تا 83 موتور فرانسوی خیلی خوب بودن خداییش
Madjid
۳۱ تیر ۱۳۹۵مدل ها خیلی تمیزشو هر کی داره حاضر نیست به قیمت نو بفروشه.
محمدرضا
۳۱ تیر ۱۳۹۵این اتفاق فقط تو ایران میوفته ! (غیر از نمونه های ارزشمند و کلکسیونی)
رادین
۳۱ تیر ۱۳۹۵هر کی نظری داره و قابل احترام
از نظر من پژو مسخرس
B/M/P/J
۳۱ تیر ۱۳۹۵وای خدا یعنی این حقیقت داره بالاخره 207 سدان هم تولید میشه!؟ اشک از چشمانم به این صورت ? میبارد.
ماشین جدید آشغالی که قراره مردم ایران با کله و به دونه اعتراض بخرن و کلی به به و چه چه کنن که من ماشین جدید خریدم.
omid
۱ مرداد ۱۳۹۵جالبیش اینه ماشینی که سال 2014 اصل و فرع و همه ی مشتقاتش حتی تو کشوری مثل برزیل که درحال توسعه محسوب میشه از خط تولید خارج شده ، اینجا میخواد با هزار سلام و صلوات و به نام ” مدل جدید پژو 207 صندوقدار ” با قیمت گزاف بیاد !! واقعا خیلی شرم آوره ! خیلی خیلی !
محمدرضا
۳۱ تیر ۱۳۹۵پدالی ها یه سوال ایا گیربکس 206که همان گیربکس پژو405 روی 207 ام میذارن یا اون فرانسوی؟
حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۵پژو پارس که وااااانت شد
اینم حتما میشه
Iman mclaren p1
۳۱ تیر ۱۳۹۵حالم بهم خورد…یعنی واقعا عکساشم غیر قابل تحمله
خسته شده
۳۱ تیر ۱۳۹۵چقدر زشت و بدترکیبه چقدر بد چقدر افتضاح غیر قابل تحمل
فرامرز
۳۱ تیر ۱۳۹۵واقعاْ زشته. مثل ۲۰۶ اس دی پشت ماشین رو نیم متر کشیدن عقب بدون اصلاح اندازه درب های عقب، ورودی باک و مهمتر از همه فاصله ی محوری!!! رسماْ اگه یه صندوق یخی پشت صندوق ۲۰۶ معمولی بچسبونن کاربرد و طراحی بهتری از اس دی داره خخخخخخخخخ
صادراتچی
۱ مرداد ۱۳۹۵من فقط موندم که %30 تولید این محصول را به کدام کشور خارجی میخواهند صادر کنند چون حتی صادرات به عراق هم کاملا متوقف شده و کلا خودروهای ایرانی بخاطر قدیمی بودن با استانداردهای جدید و جهانی تصویب شده در عراق دیگر قابل عرضه و شماره گذاری در در آن کشور نیسصتند !!!سایر کشورهای بدبخت بیچاره هم که خودرو روز کره ای وژاپنی سوار میشن !!!می ترسم اینم رو دستمون بمونه.
نخود آش
۲ مرداد ۱۳۹۵رو دستمون نمیمونه.
اصلا همین الان بگن پیش فروش. دو دقیقه بعد نمایندگی ها به شعاع دوکیلومتر شلوغ میشه.
از ماست که بر ماست…
ولی درود به غیرت ایران خودرو و سایپا که دارن ماشینایی میفروشن که از شعور بعضیا خیلی بیشتر می ارزه.
پناه بر خدا
رضا
۳۱ تیر ۱۳۹۵به این کار نمیگن زیرکی اگر واقعا زیرک هستند در یک بازار آزاد زیرکی و لیاقت خودشون رو نشون بدند
رضا
۳۱ تیر ۱۳۹۵خدایا هیچی نمیگم فقط ایران خودرو و سایپا رو نابود کن
ahmad
۳۱ تیر ۱۳۹۵ماشالله
قراره انواع گوناگون 206 پلاس رو
با اسم “پژو 207”
بکنن توی پاچه ملت همیشه در صحنه1
فرشاد
۳۱ تیر ۱۳۹۵ینی قراره همزمان سه نسل از یک خودرو تو ایران خودرو تولید بشه؟
به نظرم دیگه باید 206 رو کنار بزارن حداقل.
یو اس اس اینترپرایز
۳۱ تیر ۱۳۹۵مگه پراید کنارگذاشتن که 206 بزارن کنار
رضا پ
۳۱ تیر ۱۳۹۵نظر مردم که واسشون مهم نیست
احمد باقری
۳۱ تیر ۱۳۹۵وانت 207، والعجب.
behzad power active
۳۱ تیر ۱۳۹۵ایران خودرو دست بر نمی داره از این طرح هاش. ماشینای به روز تولید کن این 207 سدان شبیه اس دیه. یه ماشین بزن که فرمش فرق کنه
kaveh
۳۱ تیر ۱۳۹۵سلام
عروس خانوم بس خوشگل بود،ابله هم دراورد
حمیدرضا
۳۱ تیر ۱۳۹۵این ماشین رو کمپانی دانگ فنگ تو چین تولید میکنه وقیمتش حدود ده هزار یوان از اچ سی بیشتره حالا باید دید که ایران خودرو چطوری داره یه ماشینو با سه ظاهر مختلف (منظورم اچ30و خانواده 206 و 206 پلاس یا همون 207) اونم از یه کمپانی برای فروش میاره یعنی میخان چه تغییری توش بدن تازه این ماشینا تو چین با امکانات فول با قیمت حدود 50 تومان فروش میره و یه نکته وانتش خیلی بی ریخته
حسین . ش
۳۱ تیر ۱۳۹۵وای خدا این دیگه چیه؟ چرا دست از تولید این ماشینا بر نمیدارن.
البته خودم جواب سؤالمو میدونم. چون که بازم بیشتر مردم واسه خرید اینا صف میکشن.
من از سال 91 ماشین خارجی دست دوم خریدم و سوار میشم و هیچ وقت به مشکل نخوردم. تو این 4 سال هم 2بار که پول لازم شدم و ماشینمو فروختم ، فقط از تاکسی و مترو استفاده کردم و نتونستم خودمو راضی کنم از شرکتای داخلی ماشین بخرم. چون همکارم که 2 ساله پژو 206 اس دی خریده حداقل ماهی یه بار رو تعمیرگاه رفته.
واقعا تا کی …………..
امین قوامصفری
۳۱ تیر ۱۳۹۵لوکس بودن پیکاپ 206+ منو کشته!!
نوید جهرمی
۳۱ تیر ۱۳۹۵حالا هی بگین 207 و 207 پلاس که مردم باورشون بشه.
رضا پ
۳۱ تیر ۱۳۹۵اگه پژو 405 هاچ بکم بزنن خیلی ممنون میشیم
خخخ
حمیدرضا
۱ مرداد ۱۳۹۵قبلا زدن 206 تیپ دو با گیربکس و پرفورمنس 405
m
۱ مرداد ۱۳۹۵درسته که پژو همیشه مثل شرکت های ایرانی به مشتریا اهمیت نمیداده ولی اینیکی دیگه واقعا زشته و بدرد نخوره البته تو ایران که فروشش …
aref
۱ مرداد ۱۳۹۵با دیدن این ماشین افسردگی شدیدی بهم دست داد و رفتم داخل یخچال یه قرص سر درد ورداشتم استفاده کردم! برای قشر متوسط هیچ ماشینی جدیدی رونمایی نخواهد شد.
م.و
۲ مرداد ۱۳۹۵خب اصولا باید خوشحال باشین که همچین ماشین مزخرفی رو با موتور پراید یا پیکان تولید نمیکنن، آخه این تخصص ایران خودرو هست که پیکان پژو موتور و پژو با موتور پیکان و پرشیای وانت شده اونم با موتور بهینه شده پیکان پنجاه سال پیش رو تولید کنه و یه وزیر با افتخار خط تولیدشو افتتاح کنه. کی میخواد این سناریو تموم بشه معلوم نیست!
محسن
۴ مرداد ۱۳۹۵خب اینم توافق با پژو.مشکل از اونا نیست مشکل از ایران خودرو و سایپاست که دنباله ماشینایی هستن که توش دزدی زیاده
عشق پژو
۹ مرداد ۱۳۹۵حداقل از وانت پراید اون وانت بهتریه
عشق پژو
۹ مرداد ۱۳۹۵حداقل از وانت پراید اون وانت بهتریه و اون صندوقدار اگه یکم به پشتش میرسیدن بهتر بود
سلطانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۵سلام به جای اینکه رو پلت فرم 206و207و…تغییراتی انجام داد میشه با شرکتهای منطقه ای وآلمانی و…با مدلهای باکیفیت وقیمت مناسب به توافق رسید که خود وارد کردن تکنولوژی است البته ماشینهای چینی تنوعی درماشینهای داخلی ایجاد کرده ودراین راه موفق عمل کرده است.وقت بخیر
sj21
۳۰ مرداد ۱۳۹۵یه نکته ی ظریف اگر روتس پیکان و60 سالو کیا فورد و مزدا پرایدو تولید نمی کرد ما این قد بد بخت بودیم با این فرغون سازا:\بازصد رحمت به سالار
ناشناس
۱ مهر ۱۳۹۵تمامی دوستانی که الان اعتراض خودشونو گفتن در روزها و ماهای آینده در صف اول خرید همین خودرو زیارتشان میکنیم . من نمیدونم پس این همه ۲۰۶ هاچبک و صندوقدار نو در خیابانها نزد کیست شاید همه رو من خریدم دادم به مردم باهاش رانندگی کنن . ای مردم از خدا بی خبر انقدر ناشکر نباشید و گلگی نکنید و هر کسی ناراحت هست از این مملکت بره . مردم ایران در هر دوره شاکی هستن از قاجار گرفته تا الان و واقعا این مردم هنوز نمیدونن چی میخوان . از غذا خوردن ایراد میگیرید تا…… . بسه دیگه
محسن
۲۲ آبان ۱۳۹۵الان نمیشه در موردش قضاوت کرد و کیفیتش مهمه . با این حال بنده از این خودرو های جدید استقبال می کنم از بس خودرو های تکراری دیدم خسته شدم . 207 سدان از هاچ بکش زیباتره .