ایران خودروهفته نامه

باردو؛ شاهزاده پارسی

»»»»‌ اسطوره‌ای از دیار پارس؛ شایستهٔ اعتماد ایرانی ««««

اگر به دنبال خودرویی رؤیایی می‌گردید که تمامی توقعات شما را فراهم کند…

اگر به دنبال خودرویی می‌گردید که چند برابر پول پرداختی شما برایتان امکانات فراهم کند…

اگر به دنبال آرامش واقعی و خودرویی ایده‌آل می‌گردید، کمی به اطراف توجه کنید…

کمی بیشتر…

بیشتر…

اگر چیزی ندید حتماً مشکل بینایی دارید…

اوج ظرافت و شکوه صنعت ایرانی، شایستهٔ مردمان پارسی، آخرین بازماندهٔ پیکان اینجاست.

زمانی که ایران خودرو تصمیم گرفت پیکان را از رده خارج کند موج گسترده‌ای از اعتراضات کشور را فرا گرفت چون این آشنای قدیمی که قدمت آن حتی از سن پدر بزرگ‌های ما بیشتر است جزئی جدا نشدنی از زندگی ایران و ایرانی است.

مردم از اقصی نقاط کشور خود را به تهران رساندند و اعتراض خود را نشان دادند. اما طبق قانون اول، پیکان به وجود می‌آید ولی از بین نمی‌رود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود…!

پس تولید کنندگان دست به کار شدند و پاسخ، شور بی مانند مردم را با ادامهٔ تولید این زیبای ایرانی دادند. ثمرهٔ تلاش تولید کنندگان، به ماندگاری اثری ارزشمند، آخرین بازماندهٔ پیکان، یعنی پیکان وانت منجر شد.

پیکان وانت از موتور قدرتمند با گیربکس دو دستی، ۴ دنده، مجهز به کروز کنترل پایی با قدرت ۱۰ اسب بخار برخوردار است. دندهٔ چهارم مخصوص سرپایینی تعبیه شده است که به محض جارفتن آن، غرش بی مانند موتور، برق را از سر سکان دار می‌پراند. موتور بهینه کار می‌کند و به پشتوانهٔ طراحی مهندسان، این محصول با مصرف ۱۷ لیتر در هر صد کیلومتر با خودروهای روز دنیا نظیر لامبورگینی در زمینهٔ مصرف سوخت رقابت می‌کند. از فن آوری های جدیدی که در این خودرو به کار رفته است، سیستم تعلیق مستقیم است. با وصل شدن مستقیم لاستیک به بدنه با لوله، شما احساس رانندگی را به زیبایی لمس خواهید کرد. در این خودرو احساس می‌کنید که بر روی جاده به وسیلهٔ موتور پر قدرت در حال کشیده شدن هستید و هر لحظه از شدت هیجان پرواز شوکه می‌شوید. شتاب صفر تا صد این خودروی لوکس ۵ دقیقه تخمین زده شده و هنگامی که از سوخت طبیعی گاز استفاده می‌کنید به ۱۰ دقیقه هم می‌رسد. گرچه کیلومتر شمار آن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مدرج شده اما حداکثر سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر برساعت می‌رسد که این نشانهٔ اعتماد به نفس تولید کنندگان محترم و اعتماد آنها به شعور مشتری است. به همین دلیل، ایران خودرو از دیرباز مورد حمایت مصرف کنندگان قرار داشته و هر ساله با دریافت تندیس برترین شرکت در زمینهٔ جلب رضایت مشتری، دوستدارانش را شوکه می‌کند.

بدنهٔ ظریف این خودرو با طراحی آیرودینامیک و زیبایی مثال زدنی، بینندگان را به حیرت فرو می‌برد. سپر ماشین از آهن تقویت شده است که با انتقال مستقیم نیروی وارد شده به آن در هنگام تصادف به موتور، از آسیب زیاد به سپر جلوگیری می‌کند. کوچک اما با دوام؛ این شعار طراحان سپر است.

چراغ‌های بزرگ مستطیلی، شکوه تولید کننده را به رخ مشتری می‌کشد. شاید الگو برداری بدنه از روی قوطی کبریت بوده است. در هر حال اصالت طراحی لمس می‌شود.

»»»» مشتری مداری ««««

وقتی درب ماشین باز می‌شود طاقت نمی‌آورید. با استارت زدن و صدای دلنشین موتور، وسوسهٔ احساس معلق بودن در هوا رهایتان نمی‌کند. البته زمانی لازم است تا به حداکثر سرعت برسید؛ نهایتاً ۱۰ دقیقه. اما فقط حرفه‌ای‌ها در حداکثر سرعت جان سالم به در می‌برند. سیستم ترمز آن از نوع 3D می‌باشد. چون زمانی که ترمز می‌گیرید به دلیل اختلاف نیروی اعمالی ترمز طرفین، ماشین به یک طرف منحرف می‌شود. پس با گرفتن ترمز، فرمان را باید در جهت مخالف بچرخانید.

در یک ترمز ساده تمامی عضلات بدنتان فعالیت می‌کنند. تنها حرفه‌ای‌ها می‌توانند این اسب سرکش را مهار کنند. پس اگر حرفه‌ای نیستید دنبال محصولات آماتور بی‌کیفیت، نظیر پورشه و بی‌ام‌و بروید. با دوستان خود خداحافظی کنید، حلالیت بطلبید، سپس سوار این هیولا شوید! چون سوار شدن با شما و پیاده شدنتان با ایران خودرو است!

»»»» طراحی داخلی ««««

طراحی داخلی احساس دههٔ ۲۰ را در شما زنده می‌کند. درون خودرو هیچ چیز به شما کمک نمی‌کند جز فکرتان. هنگام پاشیدن گل و کثیفی شیشه و هنگامی که احساس می‌کنید از جلو هیچ چیز معلوم نیست، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که به سمت راست بپیچید و یا چپ. تنها یک اشتباه کافی است که غزل زیبای خداحافظی را بخوانید چون از سیستم برف پاکن خبری نیست. طراحان ضررورتی برای تعبیهٔ کمربند ایمنی ندیده‌اند. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب، می‌توانید از کلاه موتور سیکلت در داخل ماشین استفاده کنید. برای کنترل این ابر ماشین احتیاج به شاگرد راننده هم هست. مثلاً برای تهویه شما نمی‌توانید مدام شیشه را پایین و بالا ببرید. این کار را همکارتان انجام می‌دهد. کامپیوتر ماشین هم مغز خوتان هست. هرچه باهوش‌تر باشید از موانع بهتر عبور می‌کنید. به همین دلیل تنها افراد تیزهوش برای خرید این خودرو اقدام می‌کنند. شاهکار مهندسین ایرانی به اینجا ختم نمی‌شود. این خودرو با فراهم آوردن آپشن های بی نظیر برای مشتریان خود، رضایت آن‌ها را جلب کرده است. از آپشن های مهم این خودرو دستهٔ بالابر شیشه است که در صورت تمایل مشتری روی آن نصب می‌شود. و اگر نخواهید، ایران خودرو چیزی را به شما تحمیل نمی‌کند. صندلی‌های این سوپراسپورت، با حافظهٔ داخلی دائمی می‌تواند یک گزینه را برایتان فراهم کند و آن زاویهٔ ۹۰ درجه قسمت تکیه گاهی است. فن‌آوری نوینی که برای اولین‌بار در این خودرو به کار گرفته شده و بیانگر هوشمندی ماشین در چرخش است، سیستم عدم تعادل آن در پیچ‌هاست. بدین منظور هنگامی که در سر پیچ هستید، ماشین پیچ را احساس می‌کند و با کوچک‌ترین اشاره به فرمان، به جای پیچیدن با سر ماشین، ته ماشین در جهت عکس منحرف می‌شود و بدین وسیله شما از ته دور می‌زنید.

»»»» اگر شانس سوار شدن آن را ندارید، حداقل در جاده از آن دوری کنید ««««

حتماً تا به حال در اتوبان با آن مواجه شدید. احساس معلق بودن آن در هوا به روشنی مشخص است. مانند موشکی که از فضا، مشروبات الکلی مصرف کرده و تعادل خود را از دست داده می‌ماند. معمولاً رانندگان این خودرو در لاین سبقت هستند و اجازهٔ عبور هیچ احدی را از خود نمی‌دهند. اگر روزی پیشنهاد رقابت و مسابقه دریافت کردید، پیشنهاد ما این است که جانتان را در دست بگیرید و فرار کنید، چون در آخر هیچ کدامتان به خط پایان نمی‌رسید! اما در فضای داخلی، صندلی بسیار راحت است، مخصوصاً با انحنایی که در وسط آن است به تقویت عضلات کتف و کمر کمک می‌کند. حالت کمانی آن باعث می‌شود که هنگام پیاده شدن راننده از ماشین پس از طی مسافت‌های طولانی، کمرش به شکل هلال ماه در بیاید، به همین دلیل رانندگان این خودرو از زیبایی اندام مخصوص خودشان بهره می‌برند و از دیگر رانندگان متمایز اند.

»»»» جلو داشبرد ««««

امروزه دخانیات جای خودش را در زندگی ایران و ایرانی باز کرده است و در همین راستا، ایران خودرو برای حمایت از این محصول مفید، جاسیگاری بزرگی را درست در قلب ماشین یعنی کنسول میانی منظور کرده است. کنسول به طرز خیره کننده‌ای زیباست و ۵ دکمهٔ افسانه‌ای روی آن خود نمایی می‌کند. البته در کل، فقط ۲ دکمهٔ آن دارای کاربری می‌باشد و ۳ دکمهٔ دیگر نشان دهندهٔ تخیلات طراح و علاقه به بسط و گسترش امکانات خودرو است که محقق نشده است. از نکات قابل توجه در این خودرو، فراموش شدن چراغ داخلی است. در پیکان این چراغ در وسط سقف بود و چون پیکان وانت، وسط به عقب را ندارد، طراح ترجیح داده که چراغ را هم با بقیه سقف حذف کند. پس اگر چیزی درون ماشین افتاد تا صبح صبر کنید و بعد پیدایش کنید.

»»»» اگر کاست ندارید به سایر محصولات فکر کنید ««««

اگر غرق در تکنولوژی شده‌اید و با هر تغییر ناچیز در وسایل الکترونیک، روند زندگی خود را تغییر می‌دهید به سراغ پیکان نیایید، چون اصولاً اصالت این خودرو اجازهٔ تغییر محسوس در آن را نمی‌دهد و هنوز مسئولین به این نتیجه نرسیده‌اند که فاصلهٔ تکنولوژیکی میان پیکان با خودروهای دیگر وجود دارد. سیستم صوتی آن همراه با پشتیبانی از نوار کاست با دو باند هندوانه‌ای و سابووفر چهار سیلندر در دور موتور ۴۰۰۰ است. نکتهٔ قابل توجه این است که رئیس ایران خودرو اعلام کرده: خط قرمز ایران خودرو، استفاده از تکنولوژی است و ما با تمام قوا با آن مبارزه می‌کنیم.

اما رنگ بندی این خودرو، همگان را به تحسین وا داشته است. دایرهٔ وسیعی از رنگ‌ها و رنگ بندی متنوع، حق انتخابی است که ایران خودرو برای شما قائل شده است. وقتی چند ماه از خرید خودرو گذشت و رنگ آن برایتان یکنواخت شد، نگران نباشید چون ماشین یک بار پوست می‌اندازد و با ریختن رنگ بعضی از نقاط نظیر کاپوت تنوع را برایتان فراهم می‌کند. سیستم تهویه از نوع فصلی می‌باشد. در این خودرو تهویه در زمستان تبدیل به کولر و در تابستان تبدیل به بخاری می‌شود و شما لذت هر فصل را در میابید. البته دلیل این همه پیشرفت ایران خودرو، رقابت تنگاتنگ با خودش هست و تصمیم سازان کشور دریافته‌اند که خودرو سازان سایر نقاط دنیا توان رقابت با غول خودرو سازی ایران را ندارند پس سعی کرده‌اند با اعمال تعرفه جلوی رقابت بی مورد شرکت‌های تازه به دوران رسیده را با ایران خودرو بگیرند.

اما متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از راکبین این وسیلهٔ ارزشمند جان خود را در هنگام رانندگی از دست می‌دهند، ولی باید توجه کرد که اگر قسمت آنها مرگ باشد، حتی پیکان هم نمی‌تواند جان آنها را نجات دهد.

باسپاس فراوان از نویسنده این متن: سهیل حسینی

……………………………………………………………………………………………..

لازم به یادآوری نیست که «گروه پدال» همیشه موضع روشنی درقبال مسائل خودرویی کشور داشته و در سایر موارد نیز تا جای ممکن هیچگونه جهت‌گیری خاصی از خود نشان نمی‌دهد! ما همچون گذشته منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهیم ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۷۴ دیدگاه‌ها

  1. UnKnown

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کره ای ها تا 40 سال پیش التماس میکردن که بریم خط تولید همین پیکان رو تو کشورشون بزینم .
    ولی الان ما به ماشینای اونا میگیم با کلاس . تو این 40 سال چه بر سرر ایران خودرو و چه بر سر هیوندای و کیا و … اومده خدا میدونه !
    چیکار کردن که 20 سال عقب موندگی از ایران رو تو مدت 40 سال به 20 سال جلو افتادگی از ایران تبدیل کردن ؟!؟

    1. amin

      ۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به خدا اصلن معلوم نیست تو این ، ایران خودرو چه خبره که عین خیالشونم نیست، خودشونو زدن به بی خیالی و گور بابای ….

    2. محمد علی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ایران تا حالا 2 ماهواره به فضا پرتاب کرده ولی کره با همکاری علنی روسیه یکبار هم نتونسته ماهواره به فضا پرتاپ کنه
      حالا ما تو صنعت خودرو هنوز گیر پیکان وانتیم که باید پلیس جلوی پلاک کردن اش بکیره تا ایران خودرو تولید نکنه
      چرا ما توی این دو صنعت انقدر اختلاف داریم چرا تحریم ها رو پرتاب ماهواره تاثیر نمی زاره ولی روی پیکان وانت تاثیر می زاره ؟ علت یک چیزه مدیران ایران خودرو فقط پول می گیرن و به موقع اش حاضرن هر کاری بکنن تا این پول رو بدست بیارن
      بقوله رئیس دانشکده خودروی علم صنعت خودرو ساز ها فقط نوک دماق شون می بینند

  2. amir

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    عاللیییییی بود

  3. amin

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تشکر فراوان از شما.ولی ای کاش گوش شنوا و چشم بینایی بود.متاسفم برای شرکتی که نام ایران هم یدک میکشه.ننگ بر تو باد

  4. نیما

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی مطلب باحالی بود هم خندیدم هم به این ماشین فوق العاده فکر کردم!هم واسم یه خاطراتی رو زنده کرد
    2سال پیش یه پیکان خریدیم واسه تعویضی و بنزینش آقا دمه در داشت خاک میخورد بیچاره! این فکر به سرم زد که شبا باش برم مسافرکشی تابستون هم بود ما هم بیکاررررر
    هرشب با رفیقم میرفتیم مسافرکشی نوبتی رانندگی میکردیم,خیلییییییییییییی حال داد خدایی هم باهاش سرگرم میشدیم هم کلی میخندیدیم رانندگیشم خیلی راحت بود! انقد فرز بود که نگو فرمونش 3/4 دور خلاصی داشت اما اسپرت بود تایراش رادیال رنگ زرد رو کاپوتشم نوشته بود Ferrari مدلشو یادم نیس اما شبیه عکس شماره 3 تو این صفحه بود همون پیکان سبزه
    یه دکمه بزرگ زیر پای چپ داشت اینو وقتی میزدی چراغا نور بالا میشدن :)))))
    هرچی باش در میومد خرج بنزین خودش میشد آخرشم شد یه قوطی 1متر در 1متر…
    خلاصه خیلی حال داد یکماهی حسابی سرگرممون کرد از همه چی بریدیم D:

  5. مهدی

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا متن ماهرانه ای نوشتید ایول داره فوق العاده بود

  6. محمدعلی

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    کاش درباره نیسان وانت هم می نوشتید که وضع اون هم بدتر از پیکان وانته

  7. رضا

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مطمئن مطمئن باشید آمار کشته شده ها توسط خودروی پژو توی 15 سال گذشته خیلی بالاتر از 40 سال گذشته ی پیکانه برید تحقیق کنید بعد بیاید پاسخ بدید

    1. شهريار

      ۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما تعداد پیکان 40 سال پیش رو با تعداد پژو الان مقایسه میکنید ؟؟؟

    2. pofak

      ۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      آخه پیکان از60 تابیشترنمیره که بخواد تصادفاش مرگبارباشن

      هه هه هه

  8. علی

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    متاسفانه کاملا حقیقت داره…

  9. سجاد

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا با حال بود…ولی این متن در مورد همه ی خودروهای ایرانی صدق میکنه و مختص یک محصول خاص نیست.مثلا همین رانا رو که دیروز ساختن توان رقابت با زانتیای 20 سال پیش فرانسه رو نداره چه برسه به محصولات روز دنیا…من نمیدونم این همه دانش ایرانی کجا رفته که نمیتونه یه داشبورد دلچسب طراحی کنه یا فقط دانش ایرانی مختص در آوردن نفت های بی زبون از اون چاههاست…به هرحال شرمم میشه اگه بگم ایرانی ام…

  10. امیییر

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عین واقعیته داداش.

  11. Behnam

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمتون گرم . خیلی حال دادین . تشکر ویژه ای از نویسنده این متن اقای سهیل حسینی ……..از اول تا اخرش عین واقعیت بود …..

  12. masoud

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمتون گرم خیلی حال کردم

  13. سعید

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سلام
    ادبیات خیلی جالبی داشت…به قول بچه ها در مورد همه ماشینا صدق میکنه …این وانت نیسانو یه چیزی راجع بهش بنویس ….

  14. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالی نوشته بودبد
    در باره دیگر شاه کار های ایران خودرو و سایپا هم بنویسید
    شاه کار تیبا=زشت ایرانی
    شاه کار رانا= 206 sd
    شاه کار سمند و ……

  15. نوید

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مسولان ایران خودرو وعده ی ورود پیکانLX بابدنه ی فیبر کربن در سال95 رادادند.

  16. خسته نباشید

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خیلی دوس داشتم همین پیکان مذخرف رو داشته باشم .
    اصلا ولش کن
    .
    .
    آقایون ظرف غذاتون یادتون نره !

  17. ابی

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دمت گرم به خدا تا به حال به یک متن نوشته اینقدر نخندیدم من سر کار خوندمش اینقدر اشک از چشمام سرازی شد که نگو فقط دعا میکردم کسی از در اتاق نیاد داخل
    البته اشک شوق بود از این محصول بی نظیر و احساس غرور که یک ایرانی هستم و همش به این جمله از پیامبراکرم (ص) فکر میکردم که میفرمایند : دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به ان دست خواهند یافت .
    واقعا خیلی با حال نوشتی دستت درد نکنه
    کاش مسئولین هم این متن بخونن

  18. نیما

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدایی نگین مقایسه اشتباهیه
    یه زمانی اون قدیم ندیما تو زمان کورش بزرگ همه ارتشها و کشورهای جهان تو کف اسب ها و وسایل نقلیه اون زمان ما ایرانیها که همون اسب و این چیزا بود , بودن که از همه لحاظ بهترین بودن و… اما الان مثلا ما باید تو کف اسب ایتالیا(فراری) باشیم
    واقعا چرا اینطوریه مگه ما چی کم داریم؟

    1. yashar

      ۱۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      از چه لحاظ حسرت اسبهای ایران رو می خوردن!؟ بخاطر نژاد و اصالتشون؟ تنها اسبهای نژاد ایرانی اسب های خزر هستند که کوتوله و زشتن و بهترین نژاد اسب از اون زمان تا حالا هم اسبهای عربیه که دار و دسته کورش بهشون میگن عرب ملخ خور !! همومناییکه الان سوار لامبورگینی و فراری میشن و شماها هنوز تو صف پیش فروش ال 90 موندین…
      بعضی حرفها واقعا خیلی غیر منطقیه و پوچه…!!

  19. امیر

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متن خیلی با حالی بود. دمتون گرم.
    ماشین با کیفیتشون هم اشغاله .تندر90 سه هفته ای هست خریدیم اونم به دلیل تحویل ندادن 206 و تعریف هایی که از این ماشین میکردن . نفهم ها تشخیص نمیدن که این شکل قوطی مانند و داخل مسخره این ماشین هیچ جذابیتی نداره .اگه موتور و ترمز ها ش خوب نبود دیگه کامل میفهمیدیم دیوانه اند.برا باز کردن در صندوق عقب و باک حتما باید ماشین خاموش بشه و با کلید باز کنیم.من یه مزدا تری داشتم هر چقدر دستم بود به نکات مثبت مهندسی این ماشین پی میبردم ولی این اشغال هر چه میگذره بیشتر ازش متنفر میشم.واقعا اگر مجبور نبودیم وانتخابهای بیشتری داشتیم عمرا هیچ کدوم از این ماشینا فروش نمیرفت.
    اینم از ثمرات 30سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. sina

    ۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا سهیل خیلی متنه پری بود.ممنون

  21. amin

    ۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خداییش کم ماشینی بود طو ضمان خودش؟
    طقثیر بعزی عفراده که ماشینه ثال1347باید ظیر پای1391 ای ها باشه.
    عفق دیدطون رو وصیع طر کنید.
    “دارنده پیکان از1383-1380”

  22. وحید

    ۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دوست عزیز پوست ایران خودرو از اونی که ما فکر میکنیم کلفت تره ولی خوب نوشتی و حداقل موجب لبخندی بر لب شد (منظور ایران خودرو بود)

  23. ایمان

    ۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیل بده برای کسی که ریشی سفید کرده و اعتباری داره واسه خودش تو مملکت از این و اون طعنه و کنایه بخوره و هیچ جیزه منطقی برای جواب نداشته باشه.من بودم کرکرمو میدادم پایین حتما…ولی خدا واسه هیچکدومتو نیاره این بی حرمتی رو.

    1. seda

      ۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بی حرمتی رو کسی انجام می ده که پول بیخود از مردم میگیره و در ازاش یه خودروی 40 سال پیش و به مراتب با کیفیت کمتر از 40 سال پبش بهت میده و تو مجبوری که اونو بخری ، چون محصولات خارجی تعرفه دارن که مبادا شما یه بار ماشین خوب سوار شی. مجبوری عزیزم. مجبور. مجبوری پول بدی و آشغال تحویل بگیری. مقاله ی بالا بی حرمتی نیست . عین واقعیته. اگه میبینید خنده داره ببینید تولید کننده چه اعتماد به نفسی داشته. روایت کیفیت محصول تولیدی یک شرکت بی حرمتی نیست. من توصیه میکنم یه بار سوار پیکان وانت شید بد نظر بذارید.

  24. امین

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دمت گرم خیلی با حال نوشتی واقعا ایول. استعدادی هستی ها. من چون الان 5 ساله با پیکان بابام اینور اونور میرم کل متنتو درک کردم. فکر میکردم سر جم ماشین خوبیه اما وقتی به مزخرفیش پی بردم که سنسور بنزینشو باز کرده بودم و بنزین سوپر ریخته بودم توش لاستیکاشم تا 40 باد کرده بودم خداییش شتابش در حد پراید شده بود. ا.نوقت با یه پراید کل انداختم سرعت 40 50 کیلومتر تو خیابون اومدم مثلا یک دفعه از ش سبقت اتوبوسی بگیرم که در عین ناباوری ماشیو در حین سبقت تعادل خودش رو از دست داد هی اینور اونور تا رفتم تو جدول و به راست چپ کردم. فقط فرمونو محکم گرفتم که خدارو شکر چیزیم نشد. واقعا از اون روز میترسم سبقت بگیرم چون واقعا تعادل نداره فکر میکنم الانه که گیج شه و چپ کنه .. نمیدونم شاید به خاطره دف عقب بودنشو فنراشه!!!

    1. yashar

      ۱۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      خب شما اشتباه کردی باد لاستیک رو تا 40 بالا بردی! به خاطر سیستم تعلیق قدیمی پیکان 30 تاهم براش زیاده و باعث بهم خوردن تعادلش میشه… در ضمن استفاده پیکان وانت برای حمل بارهای داخل شهره نه واسه درگ یا کورس گذاشتن انشالاه هر وقت پژو یا ال 90 گرفتی میتونی کورس بزاری البته اونم فقط با پراید…!!

  25. afs

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ..واقعا زیبا بود … به نویسندش تبریک می گم .. موفقتر باشید

  26. milad

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من حتما یه وانت میخرم چون بهترین وسیله برا کشتنه باجناقمه میخرم میدم بهش میگم هروقت کارداشتی با وانت برو عزیزم………………

    1. yashar

      ۱۰ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      یوقت دیدی رفت با پیکان وانتت کار کرد و پول در آورد باهاش یه پراید خرید اونم داد به تو…!!

  27. ماهان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی مرسی فوق العاده بود…به این نقاد ماهر تبریک میگم.ولی حیف که گوش شنوا و چشم بینا واسه دیدن واقعیت وجود نداره…

  28. احمد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمت گرم خیلی حال دادی – آی خندیدم.حقیقت تلخه ولی این یکی خنده دار بود.بازم ممنون .

  29. محمد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام،دمتون گرم،ولی از حق نگذریم بوق پیکان به پراید شرف داره،به قول سردار مومنی پراید آلت قتاله است نه ماشین،این همه تحریم کردن چرا موتور پژو را از ایران خودرو نمیگیرن،به سلامتی تندر 100 ایران خودرو هم که آمد(رانا)ببینیم دنا چی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟@@@

    1. مدافع پراید نه زراید سایپاخ

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اونی که شرف داره پرایده که هم قیافش بهتره هم با این قاطل بودنش از پیکان ایمن تره تازه مثل بعضی قرازه ها( پیکان) نیست که خودش هیچ چیزش نشه ولی راننده رو بکشه

  30. َمهندس آیت

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغ سقفی نداره.صندلیش 90 درجه است.برف پاکن اتومات نداره اگر بارون بیاد باید بایر وصل کنی قطع کنی.فنری بندی مزخرف.فضای بار کم.مصرف بنزین وحشتناک.فضای کابین تنگ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا