»»»» اسطورهای از دیار پارس؛ شایستهٔ اعتماد ایرانی ««««
اگر به دنبال خودرویی رؤیایی میگردید که تمامی توقعات شما را فراهم کند…
اگر به دنبال خودرویی میگردید که چند برابر پول پرداختی شما برایتان امکانات فراهم کند…
اگر به دنبال آرامش واقعی و خودرویی ایدهآل میگردید، کمی به اطراف توجه کنید…
کمی بیشتر…
بیشتر…
اگر چیزی ندید حتماً مشکل بینایی دارید…
اوج ظرافت و شکوه صنعت ایرانی، شایستهٔ مردمان پارسی، آخرین بازماندهٔ پیکان اینجاست.
زمانی که ایران خودرو تصمیم گرفت پیکان را از رده خارج کند موج گستردهای از اعتراضات کشور را فرا گرفت چون این آشنای قدیمی که قدمت آن حتی از سن پدر بزرگهای ما بیشتر است جزئی جدا نشدنی از زندگی ایران و ایرانی است.
مردم از اقصی نقاط کشور خود را به تهران رساندند و اعتراض خود را نشان دادند. اما طبق قانون اول، پیکان به وجود میآید ولی از بین نمیرود و از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشود…!
پس تولید کنندگان دست به کار شدند و پاسخ، شور بی مانند مردم را با ادامهٔ تولید این زیبای ایرانی دادند. ثمرهٔ تلاش تولید کنندگان، به ماندگاری اثری ارزشمند، آخرین بازماندهٔ پیکان، یعنی پیکان وانت منجر شد.
پیکان وانت از موتور قدرتمند با گیربکس دو دستی، ۴ دنده، مجهز به کروز کنترل پایی با قدرت ۱۰ اسب بخار برخوردار است. دندهٔ چهارم مخصوص سرپایینی تعبیه شده است که به محض جارفتن آن، غرش بی مانند موتور، برق را از سر سکان دار میپراند. موتور بهینه کار میکند و به پشتوانهٔ طراحی مهندسان، این محصول با مصرف ۱۷ لیتر در هر صد کیلومتر با خودروهای روز دنیا نظیر لامبورگینی در زمینهٔ مصرف سوخت رقابت میکند. از فن آوری های جدیدی که در این خودرو به کار رفته است، سیستم تعلیق مستقیم است. با وصل شدن مستقیم لاستیک به بدنه با لوله، شما احساس رانندگی را به زیبایی لمس خواهید کرد. در این خودرو احساس میکنید که بر روی جاده به وسیلهٔ موتور پر قدرت در حال کشیده شدن هستید و هر لحظه از شدت هیجان پرواز شوکه میشوید. شتاب صفر تا صد این خودروی لوکس ۵ دقیقه تخمین زده شده و هنگامی که از سوخت طبیعی گاز استفاده میکنید به ۱۰ دقیقه هم میرسد. گرچه کیلومتر شمار آن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت مدرج شده اما حداکثر سرعت آن به ۱۱۰ کیلومتر برساعت میرسد که این نشانهٔ اعتماد به نفس تولید کنندگان محترم و اعتماد آنها به شعور مشتری است. به همین دلیل، ایران خودرو از دیرباز مورد حمایت مصرف کنندگان قرار داشته و هر ساله با دریافت تندیس برترین شرکت در زمینهٔ جلب رضایت مشتری، دوستدارانش را شوکه میکند.
بدنهٔ ظریف این خودرو با طراحی آیرودینامیک و زیبایی مثال زدنی، بینندگان را به حیرت فرو میبرد. سپر ماشین از آهن تقویت شده است که با انتقال مستقیم نیروی وارد شده به آن در هنگام تصادف به موتور، از آسیب زیاد به سپر جلوگیری میکند. کوچک اما با دوام؛ این شعار طراحان سپر است.
چراغهای بزرگ مستطیلی، شکوه تولید کننده را به رخ مشتری میکشد. شاید الگو برداری بدنه از روی قوطی کبریت بوده است. در هر حال اصالت طراحی لمس میشود.
»»»» مشتری مداری ««««
وقتی درب ماشین باز میشود طاقت نمیآورید. با استارت زدن و صدای دلنشین موتور، وسوسهٔ احساس معلق بودن در هوا رهایتان نمیکند. البته زمانی لازم است تا به حداکثر سرعت برسید؛ نهایتاً ۱۰ دقیقه. اما فقط حرفهایها در حداکثر سرعت جان سالم به در میبرند. سیستم ترمز آن از نوع 3D میباشد. چون زمانی که ترمز میگیرید به دلیل اختلاف نیروی اعمالی ترمز طرفین، ماشین به یک طرف منحرف میشود. پس با گرفتن ترمز، فرمان را باید در جهت مخالف بچرخانید.
در یک ترمز ساده تمامی عضلات بدنتان فعالیت میکنند. تنها حرفهایها میتوانند این اسب سرکش را مهار کنند. پس اگر حرفهای نیستید دنبال محصولات آماتور بیکیفیت، نظیر پورشه و بیامو بروید. با دوستان خود خداحافظی کنید، حلالیت بطلبید، سپس سوار این هیولا شوید! چون سوار شدن با شما و پیاده شدنتان با ایران خودرو است!
»»»» طراحی داخلی ««««
طراحی داخلی احساس دههٔ ۲۰ را در شما زنده میکند. درون خودرو هیچ چیز به شما کمک نمیکند جز فکرتان. هنگام پاشیدن گل و کثیفی شیشه و هنگامی که احساس میکنید از جلو هیچ چیز معلوم نیست، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که به سمت راست بپیچید و یا چپ. تنها یک اشتباه کافی است که غزل زیبای خداحافظی را بخوانید چون از سیستم برف پاکن خبری نیست. طراحان ضررورتی برای تعبیهٔ کمربند ایمنی ندیدهاند. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب، میتوانید از کلاه موتور سیکلت در داخل ماشین استفاده کنید. برای کنترل این ابر ماشین احتیاج به شاگرد راننده هم هست. مثلاً برای تهویه شما نمیتوانید مدام شیشه را پایین و بالا ببرید. این کار را همکارتان انجام میدهد. کامپیوتر ماشین هم مغز خوتان هست. هرچه باهوشتر باشید از موانع بهتر عبور میکنید. به همین دلیل تنها افراد تیزهوش برای خرید این خودرو اقدام میکنند. شاهکار مهندسین ایرانی به اینجا ختم نمیشود. این خودرو با فراهم آوردن آپشن های بی نظیر برای مشتریان خود، رضایت آنها را جلب کرده است. از آپشن های مهم این خودرو دستهٔ بالابر شیشه است که در صورت تمایل مشتری روی آن نصب میشود. و اگر نخواهید، ایران خودرو چیزی را به شما تحمیل نمیکند. صندلیهای این سوپراسپورت، با حافظهٔ داخلی دائمی میتواند یک گزینه را برایتان فراهم کند و آن زاویهٔ ۹۰ درجه قسمت تکیه گاهی است. فنآوری نوینی که برای اولینبار در این خودرو به کار گرفته شده و بیانگر هوشمندی ماشین در چرخش است، سیستم عدم تعادل آن در پیچهاست. بدین منظور هنگامی که در سر پیچ هستید، ماشین پیچ را احساس میکند و با کوچکترین اشاره به فرمان، به جای پیچیدن با سر ماشین، ته ماشین در جهت عکس منحرف میشود و بدین وسیله شما از ته دور میزنید.
»»»» اگر شانس سوار شدن آن را ندارید، حداقل در جاده از آن دوری کنید ««««
حتماً تا به حال در اتوبان با آن مواجه شدید. احساس معلق بودن آن در هوا به روشنی مشخص است. مانند موشکی که از فضا، مشروبات الکلی مصرف کرده و تعادل خود را از دست داده میماند. معمولاً رانندگان این خودرو در لاین سبقت هستند و اجازهٔ عبور هیچ احدی را از خود نمیدهند. اگر روزی پیشنهاد رقابت و مسابقه دریافت کردید، پیشنهاد ما این است که جانتان را در دست بگیرید و فرار کنید، چون در آخر هیچ کدامتان به خط پایان نمیرسید! اما در فضای داخلی، صندلی بسیار راحت است، مخصوصاً با انحنایی که در وسط آن است به تقویت عضلات کتف و کمر کمک میکند. حالت کمانی آن باعث میشود که هنگام پیاده شدن راننده از ماشین پس از طی مسافتهای طولانی، کمرش به شکل هلال ماه در بیاید، به همین دلیل رانندگان این خودرو از زیبایی اندام مخصوص خودشان بهره میبرند و از دیگر رانندگان متمایز اند.
»»»» جلو داشبرد ««««
امروزه دخانیات جای خودش را در زندگی ایران و ایرانی باز کرده است و در همین راستا، ایران خودرو برای حمایت از این محصول مفید، جاسیگاری بزرگی را درست در قلب ماشین یعنی کنسول میانی منظور کرده است. کنسول به طرز خیره کنندهای زیباست و ۵ دکمهٔ افسانهای روی آن خود نمایی میکند. البته در کل، فقط ۲ دکمهٔ آن دارای کاربری میباشد و ۳ دکمهٔ دیگر نشان دهندهٔ تخیلات طراح و علاقه به بسط و گسترش امکانات خودرو است که محقق نشده است. از نکات قابل توجه در این خودرو، فراموش شدن چراغ داخلی است. در پیکان این چراغ در وسط سقف بود و چون پیکان وانت، وسط به عقب را ندارد، طراح ترجیح داده که چراغ را هم با بقیه سقف حذف کند. پس اگر چیزی درون ماشین افتاد تا صبح صبر کنید و بعد پیدایش کنید.
»»»» اگر کاست ندارید به سایر محصولات فکر کنید ««««
اگر غرق در تکنولوژی شدهاید و با هر تغییر ناچیز در وسایل الکترونیک، روند زندگی خود را تغییر میدهید به سراغ پیکان نیایید، چون اصولاً اصالت این خودرو اجازهٔ تغییر محسوس در آن را نمیدهد و هنوز مسئولین به این نتیجه نرسیدهاند که فاصلهٔ تکنولوژیکی میان پیکان با خودروهای دیگر وجود دارد. سیستم صوتی آن همراه با پشتیبانی از نوار کاست با دو باند هندوانهای و سابووفر چهار سیلندر در دور موتور ۴۰۰۰ است. نکتهٔ قابل توجه این است که رئیس ایران خودرو اعلام کرده: خط قرمز ایران خودرو، استفاده از تکنولوژی است و ما با تمام قوا با آن مبارزه میکنیم.
اما رنگ بندی این خودرو، همگان را به تحسین وا داشته است. دایرهٔ وسیعی از رنگها و رنگ بندی متنوع، حق انتخابی است که ایران خودرو برای شما قائل شده است. وقتی چند ماه از خرید خودرو گذشت و رنگ آن برایتان یکنواخت شد، نگران نباشید چون ماشین یک بار پوست میاندازد و با ریختن رنگ بعضی از نقاط نظیر کاپوت تنوع را برایتان فراهم میکند. سیستم تهویه از نوع فصلی میباشد. در این خودرو تهویه در زمستان تبدیل به کولر و در تابستان تبدیل به بخاری میشود و شما لذت هر فصل را در میابید. البته دلیل این همه پیشرفت ایران خودرو، رقابت تنگاتنگ با خودش هست و تصمیم سازان کشور دریافتهاند که خودرو سازان سایر نقاط دنیا توان رقابت با غول خودرو سازی ایران را ندارند پس سعی کردهاند با اعمال تعرفه جلوی رقابت بی مورد شرکتهای تازه به دوران رسیده را با ایران خودرو بگیرند.
اما متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از راکبین این وسیلهٔ ارزشمند جان خود را در هنگام رانندگی از دست میدهند، ولی باید توجه کرد که اگر قسمت آنها مرگ باشد، حتی پیکان هم نمیتواند جان آنها را نجات دهد.
باسپاس فراوان از نویسنده این متن: سهیل حسینی
……………………………………………………………………………………………..
لازم به یادآوری نیست که «گروه پدال» همیشه موضع روشنی درقبال مسائل خودرویی کشور داشته و در سایر موارد نیز تا جای ممکن هیچگونه جهتگیری خاصی از خود نشان نمیدهد! ما همچون گذشته منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهیم ماند.
امیر
۳ مرداد ۱۳۹۱نکته دیگر ثبات قیمت این ابر خودرو با وجود بالا رفتن شدید قیمت خودرو های خارجی به علت بحران های اقتصادی وشکست اقتصادهای جهان است به طوری که قیمت این خودرو در سالهای اخیر فقط چند میلیون تومان گران شده که نشان از مدیریت خلاق و همچنین ثبات اقتصادی و این جور چیزهای ماست که این خود نیز مشت محکمی بر دهان یاوه گویان ودشمنان قسم خورده فرضی است
امین
۵ مرداد ۱۳۹۱دمت گرم. فقط یه چیزیرو بگم در مورد پیکان وانت که اگه سالم باشه یکی دو سال کار کرده باشه شتاب اولیه خیلی عالی داره. حداقل تو دنده های 1 و 2. باور کنید گاز که میدی سر ماشین بلند میشه پرایدو میگیره تو شتاب
dream_love_ir
۱۶ مرداد ۱۳۹۱رفیقم یدونه خرید
ظرف 3 روز به طرز ماهرانه ای چپش کرد.
غیر از جونش که بدنیا بود تمام زندگیش نابود شد.
خیلی شیرین توضیح دادن.
تشکر
کیهان
۶ مرداد ۱۳۹۱یکی از نکات مهمی که در مورد ویژگیهای منحصر به فرد این شاهکار تکنولوژی از قلم افتاده، طراحی خلاقانه ای است که برای پنهان کردن مخزن سوخت گاز آن در قسمت بار به کار رفته است!!!…
از دیگر قابلیت های این خودرو نقض قانون بقای انرژی است! این خودرو در 100 کیلومتر 20 لیتر بنزین را میسوزاند در حالیکه معلوم نمیشود این انرژی به چه انرژیهایی تبدیل میشود! حدود 10 درصد آن توسط موتور به حرکت، 50 درصد به دود و گرما و بقیه آن سئوالی است که حتی مهندسین خبره ایران خودرو(!!) هم پاسخش را نمیدانند…!!
آفرین و مرحبا به این همه دانش و خودکفایی ملی!!!
مسعود
۹ مرداد ۱۳۹۱یکی دیگر از امکانات خودرو وارد کردن پستی بلندی های مسیر حرکت بدون هیچ کم و کاستی به ستون فقرات سرنشینان است
و مورد قابل ذکر دیگر تعبیه سوراخ هایی در اتاق برای تامین هوای داخل
خوب کاملا عدی است که نویسنده هنوز نتوانسته کلیه ابعاد این هیولا را درک کند …
GM
۹ مرداد ۱۳۹۱یک کلام سالاره
علي
۱۰ مرداد ۱۳۹۱خیلی عالی بود مدتی بود اینجوری نخندیده بودم ولی حیف که بعدش به حال خودمون و اون آدمایی که مردن گریه م گرفت
حسن
۱۰ مرداد ۱۳۹۱آقا از خنده مارو به مقام اف رسانیدی! من که خودم دنده هام تو تصادف با این ماشین شکسته از خوندن این مطلب و درد سیننه نصیبم شد
دم آقای حسینی با این قلم طنازش گرم. ..
masod
۱۱ مرداد ۱۳۹۱وای خدا، ترکیدم از خنده، خدا تو رو نکشه، خیلی باحال توصیفش کردی، من برم دستشویی…
پيمان
۱۱ مرداد ۱۳۹۱اندر احوالات سرنشینان یک کانورتیبل ایرانی!!!
1_عدم نیاز به استفاده از باشگاه بدنسازی با استفاده از فرمان فوق پیشرفته( بازوها بعد از یک دور دو فرمان دم میکند)
2_حالت ایستا نشسته و دید فوق العاده وسیع به سطح کاپوت
3_لذت دو چندان رانندگی در شب به لطف رنگ خیره کننده چراغهای پشت گیج
4_فضای کافی برای سرنشینان بیش از دو نفر
5_ و ناگفته ها،نادیده ها و …. از این سوپر پیکاپ!
mkparsa
۱۲ مرداد ۱۳۹۱سلام به تمامی دوستان !!
راست میگن که قراره پیکان x11 تولید بشه !!
اگه کسی اطلاع داره منتظر جوابتون هستم !!
ممنون از تمامی دوستان پدالی
shervin
۱۳ مرداد ۱۳۹۱اقا خسته نباشید داره شما واقعا چرا تو زمینه طنز نرفتین خیلی استعداد دارین من که 30 ساعت داشتم میخندیدم خیلی قشنگ نوشته بودین عالیییی بود ممنون :دی
یونس
۱۳ مرداد ۱۳۹۱خیلی عالی بود.مرسی!
راد
۱۳ مرداد ۱۳۹۱روکه رونیست.اگه این ایران خودرویی ها از رو رفتن.یک بارتا پرند باهاش رفتم تا یک هفته کمر درد داشتم
هوتن
۱۵ مرداد ۱۳۹۱من خودم یکی داشتم واقعا آشغال به تمام معناست صد رحمت به مدلهای قدیمی ترش
وانت پیکان هم یکی دیگر از علائم نشون دهنده ظلم تولید کننده ظالم و اختاپوسی بنام […]
واقعا متاسفم که مجبوریم این گاریها رو ماشین خود بدونیم
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۱سلام.عالی بود.دستتون دردنکنه!
erfan
۱۶ مرداد ۱۳۹۱سلام خسته نباشید .با تشکر از سایت خوبتون وتوصیف خوب اقای حسینی واقعا حرف دل همه ی مردم رو به طنز بیان کردی موفق باشی ما که کلی حال کردیم با تشکر
saeed
۱۶ مرداد ۱۳۹۱وانت 151 سایپا در راه است!!!!!
دیگه فکر کنم همه بگیم همین وانت روآ خوبه!
صادق
۱۷ مرداد ۱۳۹۱سلام.خیلی حال کردیم.کسی که پول بابت همچین گاری میده فکر نکنه که سواره است چون در حقیقت ایران خودرو با پولی که به جیب میزنه سوار شده.باید همین طور باشه چون بازار خودرومون رقابتی نیست.دو تا شرکت اند(سایپا-ایران خودرو)که هر جور بخوان با هم ساخت تاخت میکنند.به نظر من مردم باید خودشون دست به کار بشن این دوتا شرکت را تحریم کنند.
amir
۱۸ مرداد ۱۳۹۱دلم میگیره از این همه بی عدالتی.ایینی هم که هست تولید فکر و ذوق خودشون نیست که..
محمدحسین
۱۸ مرداد ۱۳۹۱زیباست…من که کشته مرده طراحی چراغهاش هستم…
عالیه…این جاست که واقعا تبلور هنر و تکنولوژی ایرانی پا به عرصه وجود میزاره..و اینجاست که معنی حدیث پیامبر اکرم رو می فهمم که 14 قرن پیش گفته:
اگر علم در ثریا باشد ایرانیان به آن دست پیدا می کنند!!!!
ما می توانیم….و توانستیم….
غیور مردان صنعت خطه ایران هیچ ادعایی ندارند…
فقط با تولید خودرویی که استاندارهای خود کشور عقب موندش رو هم رعایت نمی کنه…شاهکار دیگری رو به صنعت خودروسازی کشورمون اضافه کردند
فاطمه
۱۸ مرداد ۱۳۹۱بابا خیلی بی احساسین!
باورکنید خیلی کاربردیه!!
تنها ماشینیه که می تونی بدون نگرانی قرض بگیریش و اگه باهاش تصادف کنی، صاحب ماشین فحشت نمیده!!
من تا حالا چندین بار وانت پیکان عزیز و کاربردی فامیلمون رو قرض گرفتم و باهاش اسباب و اساسیه مامانم رو از این شهر به اون شهر جا به جا کردم و کلی هم دعای خیر نصیبم شد. وقتی یک خانم محترم مثل من میتونه با این وانت عزیز رانندگی کنه و حتی یک تصادف ناقابل هم رخ نده، یعنی وانت یک ماشین خانومانه است برای همین آقایان زیاد ازش خوششون نمیاد.مثلا صاحب اصلی ماشین که یک آقا هستند میگویند که دست و زانوشون هنگام رانندگی با وانت درد می گیره اما من تازگی ها یاد گرفتم که یک دستی فرمونشو بچرخونم.
ماشین خودم پروتونه، اما با این وانت هم خیلی راحتم.
حتی سهراب سپهری فقید هم راجع به وانت گفته است:
چشم ها را باید شست جوردیگر باید دید….
حسين
۱۹ مرداد ۱۳۹۱فکر نمیکردم بشسه با خوندن یه متن اینقد خندید….دست نویسندش درد نکنه
بهروز
۱۹ مرداد ۱۳۹۱سلام آن نوشته پشت ماشین که نوشته بود عاقبت لیسانس یعنی چه
چرا شن لیسانس های مملکت را بی ارزش می شمرید
احمدرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۱از سویی دیگر،فیس لیفت جدید وانت باردو که نمونه ای از خلاقیت متخصصان ایرانی ست، هدیه ای ارزشمند از سوی مدیران این شرکت به مردم عزیز کشورمان ایران که همواره با حمایت های بی دریغشان از این خودروی پر قدرت، ایمن،زیبا و کم مصرف که با قیمتی حداقلی به دست مردم زحمت کش ایران می رسد، می باشد.
از جمله تغییرات صورت گرفته بر روی مدل های تولیدی سال 1391:
ایجاد تغییر در سپر جلو و عقب خودرو و تغییر نوع آلیاژ استفاده شده(نوعی آلیاژ ترکیبی نامعلوم و جدید!)
نصب چراغ های استپ و راهنما!
طراحی داخلی جدید و ارگونومیک!
(با تشکر از شرکت ،از طرف نهاد حمایت های مردمی)
.
.
در راه تو را می کارد، ایران خودرو
مهدی
۲۳ مرداد ۱۳۹۱با عرض خسته نباشید به اقای حسینی عزیز دمت گرم خیلی خندیدم و لذت بردم
ولی اینا همش ازبی اعتنایی خودمونه که برای خودمون هیچ اهمیتی قائل نیستیم سال 47پیکان یه ماشین به روز بود اما مهندسین محترم ما فکرکردن که این بروزی تا 40 سال دیگه هم باقی می مونه و هیچ زحمتی به خودشون ندادن که از مغزشون کار بگیرن و همش به شعورمردم توهین کردن و می کنن.باید یه نگاهی به خودمون بکنیم که اصلا این ماشینا ارزش سوار شدن دارن؟
اربابی
۲۷ مرداد ۱۳۹۱با حذف قسمتهای لوکس ومبتذل مثل کولر درقیمت نهایی به نفع مشتری است اخه اقلیم ایران 90%مساحتش درطول سال برف ویخبندانه ونیازی به تهویه وکولر نیست وفقط بخاری نیازه دیگه.
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۱متن بالا رو خوندم خیلی باحال بود
با نگاهی عمیق و دوست داشتنی این…..(نمیدونم چی اسمشو بزارم)این دایناسور رو به همه معرفی کردن.
تو تابستون رانندهاشون که اضافه وزن دارن بین 30تا 40 کیلو کم می کنن.
از قابلیت های بلقوه این خودرو:(عینا دیدم)
1)استعداد ذاتی در چپ کردن
2)پرش از روی جدول و بلوار و موانع
در مورد رانندهاشونم راست گفتن بهتره کل کل نکنیم
دستتون درد نکنه
و تاسف برای ایرانخودرو
افشین
۲۹ مرداد ۱۳۹۱آقا دم شما گرم.خیلی عالی بود.واقعیتی انکار ناپذیر.مرسی
افشین
۲۹ مرداد ۱۳۹۱واقعا نمیدونم این مسولین چجوری میخوان پاسخ گو جانهایی باشن که این اشغالایی که میسازن از مردم گرفته.نه وجدانی نه انسانیتی….
فقط سود جویی…
افشین
۲۹ مرداد ۱۳۹۱آخ که اگه مردم 6 ماه خودروهای داخلیرو تحریم میکردن چی میشد…
میشه روزی مردم به این درجه از آگاهی و شعورو هم بستگی برسن؟؟!!
آخه بابا نخرین میمیرین؟؟؟!!!!
تا زمانی که خودمون برای خودمون ارزشی قایل نیستیم و به خودمون احترام نمیزاریم توقع داریم ایران فرغون و سایپا که هیچ چیز به غیر از سود براشون مهم نیست بزارن.!!؟؟
از ماست که بر ماست.