ظاهراً پژو به هیچ عنوان حاضر نیست بازار پر منفعت ایران را از دست بدهد. حتی با وجود اظهارات ضد و نقیض فراوان در این شرکت و اینکه ایران سودآوری یا زیان خاصی برای این شرکت به همراه نداشته، مدیرعامل پژو به ایران آمد تا راه برگشت را همچنان باز نگاه دارد.
اعلام و معرفی دو خودروی پژو برای بازار ایران در توافق با ایرانخودرو در حالی است که بارها پیش از این از مدلهای جدید پژو برای مونتاژ در ایران در مقاطع گوناگون سخن گفته شده بود. از جمله ون پارتنر و همین کراس اوور ۲۰۰۸. آیا این بار شاهد تحقق این وعدهها خواهیم بود یا باز هم بازی دیگری برای کسب منفعت بیشتر پژو در ایران در جریان است؟ماکسیم پیکا مدیرعامل شرکت پژو اوایل هفته جاری در بازدید از شرکت ایرانخودرو در مورد زمینههای جدید همکاری این دو شرکت خودروساز مذاکراتی را با یکهزارع مدیرعامل ایرانخودرو انجام داد که بر این اساس قرار است شرکت پژو برای مونتاژ این دو محصول در ایران برنامهریزی کند. هنوز معلوم نیست که این دو خودرو در چه زمانی و با چه میزانی از داخلی سازی در ایران ساخته خواهند شد و یا قیمت فروش آنها به چه میزان میباشد. حتی از سرمایهگذاری احتمالی پژو در ساخت این دو خودرو همانند رنو در پروژه لوگان نیز اطلاعاتی منتشر نشده است. چیزی که البته از پژو و سابقه استثمار صنعت خودروی ایران، بعید به نظر میرسد.
شاهین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو جان،قربونت برم “بِهِل”.
شاهین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان عزیزی که منفی دادین! به خودتون زحمت ندادین بپرسین که “هلیدن(اسم مصدر)” به چه معناست.
هلیدن به معنی ترک کردن،وا گذاشتن هستش و “بهل” یعنی ترک کن(معنی عامیانه یعنی بکش بیرون)
ارادتمندم.
رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳گور بابای پژو
بی شرفای پست فطرت
سارا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بازم این آشغال سازا برگشتن … مگه رای گیری نکردن مردم به برنگشتن این شرکت رای دادن ؟ یعنی ارزش نطر مردم در حد بی ادبی گاو هم نیست برای این موجودات
علي اقا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
ولی به نظر من خوب شد اومدن. اولا قطعات خیلی از ماشینا دوباره میاد و ارزون میشه. ثانیا درسته که ماشینای فرانسوی ماشینای خوبی نیستن ( نسبت به المانی و ژاپنی و احیانا کره ای) ولی قطعا از ایرانی و چینی بهترن. همین ۲۰۶ فرانسوی ها عالین. ماشین های سری اولشون رو بخرید ضرر نمی کنین
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳“دوباره میاد و ارزون میشه…”
ارزونی رو که خدا بیامرزه…!!!
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر نکنم به این راحتی ها بهله … !!! (معنی عامیانه یعنی بکشه بیرون)
شهرام
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی این به اصطلاح ” مدیرای طراحی و تایید کیفیت ایران خودرو ” واقــعا چیزی هم از هارمونی و زبان طراحی و اینا اصلا به گوششون خورده ؟!
آخه تولید خودشون که در حد بسیار فجیع !
لااقل امید داشتیم برای انتخاب کردن هم چند تا مدل درست و حسابی بیارن
آخه اینا که معلومه باز تو بازار جهانی راهی نداشته اند
فرستادن میاد ایران که سطل زباله ی فروش اوناس !!
اونم محصول مشترک پژو و چین!
این چه ظلمیه در حق مردم داره میشه آخه …
saeid
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بسم حق
من این دو تا رو دیدم باز یاد غمام افتادم
یعنی دقیقا عین اهنگ غمناک تلویزیون تو اوج خوشیته
که یهو شوک میده بهت :))
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳انحصار …. انحصار… انحصار …. !!!
آقا مردم میفهمن چه ماشینی به دردشون می خوره ؛ اجازه بدین مردم خودشون از بین تمام برندهای موجود دنیا خودروی خودشون رو انتخاب کنن؛
نه اینکه برید با منت ؛ از یه خودرو ساز نه چندادن مطرح ؛ مدلهایی که بریا شما سود بیشتری داره رو انتخاب کنید …
لـــــطفا ورود خودرو رو آزاد کنید ….!!!
sj
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی مردم ب ویژه جوونها فدرت خرید پراید یا نسل قدیم پژو تو ایران 405 رو هم نداشته باشن هر خودرو سازی میخواد بیاد بیاد دیگی ک واسه ما نجوشه میخوام…. توش بجوشه
امین
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳قیمتاش که بیرون اومده جالبه
شاسی بلند 90
سدان 60
ماشینی که تو دنیا 18000 دلار با مونتاژ ایرانخودرو 40 میلیون اضافه تر میگیرن
چیزی نگم بهتره
sorena330
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳هردم از این باغ بری میرسد…
همین الآنش ویران خودرو باید کلی جریمه بابت تولید محصول بدون نظارت(؟!)پژو تحت برند این کمپانی بپردازه…
تا کی؟؟؟….
mory
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا چه گیری دادن به این پژوی …
بره با فولکس واگن و تویوتا همکاری کنه و محصولات اونارو مونتاژ کنه
چی دارم میگم من؟
حالم خوب نیستا
sorena330
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ب قول دوستمون اینا میرن سراغ هرچی واسشون سود بیشتری داره…
همین فولکسی هم که تو ایران “گل” میزد محصول برزیلی بود آلمان کجا بود دلتون خوشه…
مک میسل
۲۷ خرداد ۱۳۹۳خدا خدایا خودت رحم کن به ما.اقا من بزرگ شم میرم تبریز زندگی میکنم140 تومنم میدم کامارو اس اس…..والا بخدا اگر نخوای اینارو بگیری که همین جیلی شاسی بلندو میدن بهت100 باید450 تومن بدی بری منطقه ازاد زندگی کنی..این ارزونترین فکره
مهدی ف
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ابن پژو 2008 که دقیقا شبیه سانگ یانگ کایرون هست مخصوصا جلوش
sorena330
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بی خیال،
اولا که اصلا شباهتی وجود نداره چ توی کلاس چ توی طراحی ثانیا اگر هم شباهتی باشه مسلاما سنگ یانگ شبیه پژوئه نه پژو شبیه سنگ یانگ…
Best Car
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳کاش با آلمان و ژاپن مذاکره می شد!
“آیا بهتر نبود ایران خودرو به جای مذاکره با پژو، اقدام به مذاکره با شرکت های بزرگ خودروسازی در ژاپن، آلمان،
کره جنوبی و……می کرد تا فرانسوی ها تصور نکنند که با آن همه بی مهری ها، هنوز هم در ایران
برای آنها فرش قرمز پهن می کنند؟”
لعنت به هر دوتاشون!!!
پاسخ تحریم را باید با تحریم بدهیم و از خرید قطعات از پژو جلوگیری کنیم!!
نخرین مردم!!
sorena330
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو تا 2015 برنامه بازگشت به امریکا رو داره با نخریدن ماها هم اتفاقی واسش نمی افته دقیق تر بگین ما باید از خرید هر خودرویی که دست کارگر ایرانی بهش خورده خودداری کنیم،میخواد پراید باشه،یا مگان
ایران بیشه شیران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه دنبال فرانسه هستن بنظرم بیشتر دلیلش بخاطر جلب نظر سیاسیون اوناس ! والا کی به فکر ملت و جان ملتو جیب ملته !
سجاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳پاسخ تحریم رو باید با تحریم داد؟؟؟ واسه تحریم باید زورت برسه داداش ما که تو تولید همون پراید موندیم چطور میتونیم فرانسه روتحریم کنیم؟ این شوخی ها روبذارید کنار مغزمون ترکید دیگه
فورد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳وای بیچاره شدیم پژو نه . حیف نون ؟؟؟؟؟؟
mahdi
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
کجای دنیای برای پژو بازاری مثل […]پیدا میشه
خصوصیات بازار ایران
1 مردم […] که میرن برای یه تیکه آشغال 55 میلیون پول میدن
2 مردمی که به هموطنان خودشون خیانت میکنند
3 مردمی که فقط فردگرا هستند و به فکر منافع خودشون هستند (کارمندان دولت مخصوصا بانکی ها و سازمانهای پولدار)
4. […]
5 و بازهم مردم بی فکر
مردم به خودتون بیایید
یه کم احساس مسئولیت بد نیست
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
سجاد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ناز نفست ولی بازم میتونی هزار مورد دیگه اضافه کنی
mahdi
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
ارادت دارم آقا سجاد
موارد زیاد بود اما تا همین حد کافیه
و این کسانی که میان دیس میدن معلومه چکاره اند معلومه از کدوم قماش هستند
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
زیگما
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳چه خوب اگه کراس اورره بیاد من یکی میخرمش.البته قیمتش نباید زیاد باشه.
شاهین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جون نوشته بود بالای 95 تومن میشه.بازم با این قیمت از جیلی بهتره! میگن جیلی شده 115 میلیون!
Ehsan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین وقتی ایرانخودرو میگه بالای 95 میلیون یعنی حداقل 130 یا 140 میلیون
ولی یک نکته دیگه اگر این خودرو در ایران تولید بشه نباید گمرک بخوره ، حالا این ماشین در اروپا قیمت پایش 18 هزار دلاره که من 25 هزار تا در نظر میگیرم که بادلار 3000 تومن ( نه دلار مرجع ) میشه نهایت 75 میلیون ، مابه التفاوت تو جیب کی میره
یک مثال دیگه که خیلی خنده دار هم هست همین اس 300 یا زد 300 ، قیمت این خودرو در چین بین 8 هزار تا 11 هزار دلاره که میشه 35 میلیون ولی قیمت سایپا 72 میلیون ، پرسش اینجاست 39 میلیون اضافه گرفته شده از مشتری ایرانی تو جیب کی میره ؟
علی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی اس ۳۰۰ رو میدن ۷۰ ملیون نباید
انتظار داشت ۲۰۰۸ ارژونتر باشه راستی
یه سوال منظور ایران (ویران)خودرو ازبالای۹۰
چیه اخه ۵۰۰ملیون بالای نوده ۹۰ ملیون و۱ریال
هم بالای نوده باوجود اینکه میتونم حدس بزنم
منظور اولیه ولی دوستدارم دومی درست
بشه
هر چند به زرس قاطع اولی درسته
امید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳هر کوفتی میخاد بیاد
احسان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه این اقدام نهایی هم بشه این ویران خودرو میاد ضبط USB و ایربگ سرنشین جلو و رینگ های اسپورت و چرم روی داشبورد ماشین رو برمیداره و اسمش رو میزاره پژو 2008 تیپ 2 و تو تیپ 3 دوتا امکاناتی که برداشته رو میندازه بالا و تو تیپ 5 فول میده دست مشتری
شک نکنید . ما چقدر بربختیم … .
f
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام دوستان من عاشق ماشینهای پژو هستم ولی در این زمینه باید بگم پژو اگر با ایران هم کاری کنه درسته بازار خوبی پیدا میکنه ولی اعتبار خودشو از دست میده زیرا ایران خودرو به قول دوستمون انقدر تیپ بندی میکنه که گند میزنه به هرچی پژو و با این بازار بد خودرو در ایران مطمین باشید که این خورو 2008 کمتر از 140 میلیون نیست و اینکه هیچ قشری جز قشر غنی نمیتونه سوار بشه پس چه فایده داره اومدنش لعنت به ایرانخودرو حیله گر
یه پسل باهوش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳مشکلات بدون توافق و تعامل با جهان رفع نمیشه
پدرام
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳دیدین گفتم این صنعت پیشرفت میکنه با تمام این مشکلاتی که داشت.
آرش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شرافت ملتت رو به بازیچه گرفتن بی شرافتها
احمد.ف
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو ۲۰۰۸ شاسی بلندی با موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی با ۸۰!! اسب بخار قدرت، مخصوص رقابت با هامر!
sorena330
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳مقایسه ها منو کشته،فقط این موتور نیست که 3تا موتور داره درضمن بعد از 400 تا دیدگاه نوشتن شما هنوز فرق بین کراس اوور و اس یو وی فول سایز مث هامر رو متوجه نشدی؟
قیمت 1600 سی سی هم حدودا هم قیمت توسان و اسپرتیج و ای اس ایکسه ولی یکی از تمیز ترین موتور های ساخته شده هست…
sorena330
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳تازه 5 ستاره یورو ان کپ هم داره…
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳توی ایران هیچ حرفی برای زدن جلوی رقیب های گردن کلفتی مثل هیوندای و کیا و میتسوبیشی نداره نه این بلکه دالستر و کولیوس هیچی نیستن جلوی اونا
در باره ی مقایسه ی احمد هم دوست گلمsorena330 باید به علامت تعجبی که گذاشته دقت می کردی شما بعد از 479 دیدگاه فرق بین یه جمله ی
تمسخر امیز و یه مجله ی جدی علمی رو متوجه نشدی
این یه جنس اشغال از یه کار خونه ی بر شکستس که مثل بقیه ی فرانسوی ها فقط به درد مقایسه با جیلی و سانگ یانگ و لیفانو این چینی ها می خوره
(پرچم بالاست)
sorena330
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست گلم اون علامت سوال-تعجبه که نشانه ی استهزاست نه دو تا علامت تعجب پشت سرهم،
در ضمن هر ماشینی رو واسه ی بازار خاصی میسازن قطعا فروش 2008 در ایران خوب نخواهد بود چون فلسفش تولید براساس خودرو ی اقتصادی و دوستدار محیط زیسته،اما با توجه به قشر خریداران در این بازه ی قیمتی کسی دنبال خودرو ی اقتصادی نمی گرده ومحیط زیست هم که واسه ما ایرانیا اولویت صدم هم نیست…
پس این که فروش هیوندا و کیا کماکان در صدر خواهد بود دور از انتظار نیست و من هم باشم تو این بازه ترجیح میدم ای اس ایکس دو دیف محبوب بخوارم تا این کوچولوی عاشق محیط زیست(پژو 2008)
sorena330
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اصلاح میکنم در متن قبلی(بخرم)
در ضمن تنها خودرویی که در این کلاس در کشور وجود داره فقط هاوال ام 4 هستش که قیمتش نهایتا نصف پژوئه…
باتشکر
احمد.ف
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست گرامی بحث استهزا و … نیست بحث این است که در بازار ایران این ماشین به درد نمی خورد کسی که می خواهد حدود ۱۰۰ میلیون پول ماشین بدهد چرا برود ماشین ۸۰ اسبی بخرد. درآمد ملت هم را که همه می دانند چگونه است پول اضافی ندارند به علاوه این جور ماشینها مخصوص سلیقه اروپایی است که با یک شبه شاسی بلند در شهر ها و جاده های تخت و کفی اروپا مثل دانمارک و هلند و اکثر نقاط فرانسه یک ربع چرخ بزنند تا برسند به مقصد و بعد هم پیاده بشن نه ما که باید بریم جاده چالوس بعد هم ما که مثل اروپایی ها نیستیم که بخواهیم ۵ سال یک بار یک ماشین نو بخریم یک ماشین را اقلا ۱۵ سال سوار میشیم و به همین علت ماشینهای پر استهلاک فرانسوی به هیچ عنوان مناسب شرایط پر استهلاک کشور ما نیست. بعد هم هنوز در زمینه محیط زیست آنقدر موارد دیگر داریم که لازم نیست شاسی بلند ۸۰ اسبی سوار شیم که هوا آلوده نشه!
Metalhead
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳خب عزیزم با همین قیمتی که واسه موتور 1.6 لیتریش میگی ، میشه اسپورتیج و توسان با موتور 2.4 لیتری گرفت … کره هرچقدرم بد باشه از فرانسه بهتره
مصطفی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳موتور 1200 سی سی برای پژو 2008 نیست برای 301 است
mohsen
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اطلس خودرو و اسان موتور قیمت توسان و اسپورتیج را رسوندن به 159 تومن
چه خبره؟؟؟؟ یعنی 22 تومن بیشتر از پارسال
اخه چه مملکتیه؟؟
مردمی که انقلاب کردن و رفتن جبهه
و این همه شهید دادن حقشون اینه؟؟؟؟
ماشینای اشغالشون که قیمتش سر به فلکه و ماشین خارجی هم که نباید بهش فکر کرد.
فقط بخور بخوره.
خدا جزاتونو بده.
آماتور
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ما که پولشو نداریم ولی مبارک صحابش باشه ;)
Metalhead
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بازهم این پژوی کثیف اومد به ایران … کاشکی میشد که خودروسازان ما بجای همکاری با این برند ورشکسته ی کثیف ، می رفتند سراغ نیسان و فولوکس واگن و تویوتا و …
Metalhead
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳آدم ماشین ژاپنی و آلمانی کارکرد بالای تصادفی بخره والا بهتر از این آشغالای پژو و این چینی های بی کیفیته
Metalhead
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بچه ها اینجا دیگه مهم نیست طرفدار کدوم برندیم یا رو چی تعصب داریم …. الآن باید یه کاری بکنیم ما مردم ، کشورمون زده تو جاده خاکی ، باید نجاتش بدیم ، یه زمانی ما ابر قدرت بودیم ، هنوز هم میتونیم ، بیاید دست بدست هم بدیم ای مردم ، ولله داره سرمون کلاه میره
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳خوشحالم که دیگه قرار نیست خودرویی مانند ۴۰۵ که بیش
از بیست سال قدمت دارد رو به عنوان نماد خودرو سازی
ایران بشناسیم و خودرو های جدید فرانسوی وارد بازار میشن
اما خیلی بهتر بود اگه ایران بجای برگردوندن فرانسه یه شریک
جدید پیدا میکرد مثلا ما در گذشته از طریق پارس خودرو
ارتباط خوبی با نیسان داشتیم
که حاصل انها مکسیما پاترول نیسان وانت و قشقایی بود
وبعداز گذشت سالها تیانا و مورانو
هم به این لیست اضافه شدن اگه ایران ارتباطشو با ژاپن
قوی تر میکرد بهتر بود
Un4given
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اولا قیمت این دو باید بالا باشه، ثانیا گور پدر پژو
مصطفی فقط P1
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ما که سوار نمی شیم.
saied
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳متاسفم واسه خودم :( جایه من نباید تو ایران باشه
حامد MASERATI GT
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ظاهراقراره قیمت 301 بین 60 تا 70 و 2008 بین 90 تا 100 ملیون باشه . ما نمی تونیم همین 405 که الان واقعا ماشین اشغالی به حساب میاد رو بخریم چه برسه با اینا که بالای 60 تومن قیمت دارن.
sadegh
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳یا ابوالفضل! خو هیچی دیگه باز پژو میخواد بیاد تو ایران!!
الان سال 1393 هستیم، تا سال 1593 این دوتا ماشین تو ایران منتاژ میشه، از همین الانم دیگه کم کم به فکر مدلای LX و SE و GLX و…(البته فرق این مدلا فقط توی چراغاشونه!!)
علی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه تا سال ۵۹۳ بمونه باید خدارم شکر کنیم
۲۰۰سال که چیزی نیست.
باز خوبه ۴۰۰۵ تو سال ۳۹۵ همونطور که قول دادن قطع تولیدشه.
مگر نه 200 سال بعد بجای پژو شاسی بنده باید 405
سوار شیم
انزو
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اون چینی مسخره s300قیمتش70تا تعیین کردن.اونوخ میان اینو میدن 60تا!!اینا تا پول 4تا ماشین رو تو یه دونش در نیارن اصن نمیفروشن.405 ماشین30سال پیش 30تاس.ک هیچی هم نداره.روزبروز گرونتر با کیفیتی پایینتر
علیرضا اکرمی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام- دوستان دقت کنند که چراقهای عقب مدل 301 پژو چقدر شبیه MVM315 صندوقدار مدیران بوق خودروست ! آش چینی پژو برای ایران! در ضمن ایران خودور وعده داده که چند سال بعد مدل جراغ ور قلمبیده همین ماشین رو بعنوان ماشین جدید پژو 302 به مردم قالب کنه ! آش تخردیمون !!
ESI
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳این دیگه چه مسخره بازیه دراوردین
a-x1
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳این دو خودرو از یک پلتفورم استفاده میکنن، و تا اینجا هم فروش خیلی خیلی خیلی کمی داشتن، […]
.
فکر کنم تنها محصول یکم خوبه پژو 208 فقط باشه.