ایران خودروتجربه و آزمایش

60 هزار کیلومتر تجربه رانندگی با سمند LX سال

به طور حتم اگر بخواهیم یکی از بزرگ ترین و در عین حال دشوارترین پروژه های مرتبط با صنعت خودروی کشورمان را نام ببریم، نام اولین خودروی ملی یعنی X7 یا سمند در بالاترین نقطه قرار خواهد گرفت. خودرویی که با فراز و نشیب های فراوان در بازار بسیار کم تنوع کشورمان عرضه شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین مدل های تولیدی ایران خودرو نیز تبدیل گشت. پروژه عظیم X7 از سال ۷۵ شروع به کار کرد تا اولین خودروی ملی در سال ۸۰ به خریداران تحویل داده شود. رونمایی از سمند در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی از همان ابتدا مورد استقبال عموم جامعه قرار گرفت، خودرویی که در زمان عرضه با طراحی منسجم، جذاب و در عین حال اسپرت به روز ترین خودروی تولیدی کشورمان محسوب می شد.

جلوپنجره سمند سال
نگارنده در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران (سال ۸۰) طی گفت وگویی با یکی ازمهندسان مسوول طراحی سمند بیشتر در جریان پروسه طراحی و تولید این خودروی دوست داشتنی قرار گرفت. سمند از پلتفرم مشترک با پژو ۴۰۵ بهره می گیرد و حتی تمام جزییات پیشرانه و گیربکس آن نیز با برادر فرانسوی خود یکسان است ولی به واسطه طراحی جدیدتر و البته محتاطانه پس از گذشت بیش از ۱۱سال هنوز برای رسیدن به جذابیت کامل، راه باقی است. البته سازنده با تمرکز فراوان بر روی برند ملی، به طور مستمر سعی در بهینه سازی این خودرو دارد که نتیجه آن را می توان در به وجود آمدن مدل های مختلفی همچون سمند LX، LX سال، سریر، سمند SE، سورن، سورن ELX و … مشاهده کرد.

سمند LX سال
سوالی که این جا مطرح می شود این است که آیا تعویض یک سمند معمولی با یک مدل جدیدتر آن منطقی است؟ برای پاسخ به این سوال بد نیست اشاره ای نیز به گفته های برخی افراد که اشاره به کیفیت پایین تر مدل های جدیدتر دارند و به طور مثال ادعا می کنند که مدل های تولیدی ۸۱ و۸۲ بهتر هستند داشته باشیم تا با یک مقایسه عادلانه جواب صحیح را بیابیم.
این موضوع که کیفیت ساخت برخی ازخودروهای داخلی، چه جدید چه کمی قدیمی تر چندان رضایت بخش نیست از حوصله این مطلب خارج است ولی همان طور که پیش تر نیز بیان شد،  سازنده همواره سعی داشته تا کیفیت تمامی مدل های خانواده سمند را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند. در این مورد لازم به ذکر است که نگارنده تا مدتی قبل با در اختیار داشتن مدل های اولیه سمند و اخیرا (در حدود یک سال و نیم) مدل های جدید سمند به وضوح شاهد این امر بوده است و با داشتن تجربه سواری با مدل های مختلف این خودرو طی سال های گذشته، جواب این سوال را تا حدودی مشخص می داند! به طور حتم کیفیت سمندهای تولیدی به مراتب بالاتر از مدل های قبلی است و این موضوع را در بخش تجهیزات رفاهی، تزیینی و فنی نیز می توان یافت.

داشبورد سمند LX سال
سمند سفارشی مورد بحث بعد از پیمودن بیش از ۶۰ هزار کیلومتر در مسیرها و جاده های مختلف بهترین نمونه برای تجزیه و تحیل آزمون بلند مدت (long term) آن به حساب می آید تا با واقعیت بیشتری به نقاط قوت و ضعف این خودرو پی ببریم.
تغییرات و تجهیزات بیشتر پس از حضور اولین نسل سمند در بازار برای مدت چند سال، بهینه سازی بر روی این خودرو آغاز شد و مدل های مختلف آن با ارتقاهای کیفی و فنی و همچنین به روز رسانی بخش های مختلف روانه بازار شدند. سمند LX سال سفارشی که بالاترین تیپ خانواده سمند LX به حساب می آید، علاوه بر دارابودن تجهیزات سفارشی متعدد نسبت به سمند LX سال معمولی از جمله آیینه های تاشوی برقی، روکش صندلی های چرم روشن به همراه تریم بژ، سیستم صوتی SONY با ورودی USB، رینگ های آلیاژی پنج پره، کفی های موکتی و یخچال (که البته طبق گفته شرکت سازنده این آپشن فصلی بوده و در مدلهایی که در فصل تابستان عرضه می شوند وجود دارد و چون خودروی مورد آزمایش در فصل زمستان خریداری شده بود، فاقد آن بود!)، نسبت به سایر مدل های سمند تغییرات کیفی بسیاری را در خود دیده است که از جمله مهم ترین این موارد می توان به کیفیت بالای مونتاژ خودرو که بدون شک در کنار ۲۰۶ صندوق دار یکی از برترین های بازار در محدوده قیمتی خود به حساب می آید، اشاره کرد.
از جمله تغییرات این خودرو نسبت به نسل های اولیه سمند نیز می توان به منتقل شدن آنتن رادیویی از روی گلگیر عقب به روی سقف ( آنتن یک تکه )، طراحی مجدد جلو پنجره، طراحی جدید چراغ های عقب، شفاف شدن لنز چراغ های جلو و تغییر چیدمان چراغ های جلو، هم رنگ شدن زیر سپری جلو، تقویت ترمزهای خودرو و مجهز شدن به بوسترهای قوی تر و سیستم ABS وEBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، تقویت سیستم تعلیق، پس زمینه آبی رنگ برای ساعت و صفحه کیلومترشمار، هم رنگ شدن کمربندهای ایمنی با تریم داخلی کابین، قرار دادن دکمه باز کردن صندوق عقب بر روی کنسول مرکزی و همچنین امکان باز کردن در صندوق عقب از طریق دریچه بین صندلی های عقب اشاره کرد.

کنسول سمند LX سال
در شهر ابعاد مناسب، هندلینگ قابل قبول و تجهیزات رفاهی خوب از جمله مهم ترین ویژگی های سمند LX سال در مسیرهای درون شهری به حساب می آید. سواری خودرو در داخل شهر و برای ترددهای روزمره مناسب بوده و تنها در بعضی موارد کمی خشک به نظر می رسد که می توان آن را به حساب دست اندازهای بسیار و نامناسب شهرهای کشورمان که سیستم تعلیق هر خودرویی را به چالش می کشاند و البته خلق و خوی خشن تر و اسپرت تر سمند نسبت به هم رکابانش مانند پژو پارس و GLX گذاشت. سیستم تهویه مطبوع خودرو که دارای دو وضعیت دستی و نیمه اتوماتیک بوده عملکردی قابل قبول را از خود به نمایش می گذارد. البته باید اشاره کرد که دریچه های در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب کارایی چندانی ندارند و باید نسبت به موقعیت آن ها بازنگری شود. سیستم فرمان و گیربکس خودرو واکنش های مناسبی دارند و تنها گیربکس خودرو در دنده یک یا گاهی اوقات دو تعویض های خشکی را نشان می دهد که واکنش مناسب پیشرانه آن ها را در خود گم می کند.
در مجموع برای یک خودروی شهری با در نظر گرفتن مصرف مناسب خودرو که با توجه به قوای پیشرانه سمند بعد از ۲۰۶ (مدل های مجهز به موتور TU5) یکی از بهترین ها در میان خودروهای زیر ۲۰ میلیون تومان به شمار می آید و همچنین امکانات رفاهی قابل قبول، سمند انتخابی مناسب برای خانواده ها محسوب می شود.

سمند ال ایکس سال
در جاده سمند در جاده خودرویی کاملا متفاوت از شهر است و شاید بتوان گفت نقاط قوت این خودرو در این بخش پر رنگ تر می شود. بدون شک می توان سمند را یک خودروی سرسخت و بسیار قدرتمند برای مسافرت های خارج شهر به حساب آورد. ایمنی بالای خودرو که به لطف بدنه مستحکم و میلههای جاسازی شده در درها حاصل شده است، آسودگی خاطر بالایی را برای سرنشینان آن فراهم می آورد. هندلینگ خودرو بسیار مناسب بوده و توان ۱۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متری پیشرانه XU7 این خودرو که از هشت سوپاپ بهره می برد، شتاب و قدرت مناسبی را برای جثه ۱۲۲۰ کیلوگرمی آن به وجود می آورند. با عبور دور موتور از سه هزار دور در دقیقه آوای خشن پیشرانه (نسبت به پژو پارس و GLX) جان تازه ای به آن می دهد و اعتماد به نفس راننده را دو چندان می کند همچنین عملکرد سیستم ترمز با توجه به بهره گیری از سیستم ترمز ضد قفل + EBD و تقویت بوسترها بسیار قابل قبول است.
حجم بالای باک بنزین (۷۰ لیتر) و همچنین حجم بالای صندوق بار (۵۰۰ لیتر) این خودرو را  بدون شک تبدیل به یک خودروی مناسب برای مسافرت های خانوادگی می کنند. از دیگر نکات قابل توجه در مورد سمند LX سال باید به حذف صداهای داخل کابین و همچنین عدم ورود صدای باد به داخل کابین در سرعت های بالا اشاره کرد.
در خاتمه و در مجموع باید سمند را یک خودروی خانوادگی مناسب در کلاس خودروهای زیر ۲۰ میلیون دانست که با توجه به قیمت مناسب و تجهیزات رفاهی قابل قبول رقیبی سرسخت برای رقبای خود به حساب می آید.

آرمین وحید محمدی – هفته نامه ایران خودرو شماره ۲۱۷

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۲۱۰ دیدگاه‌ها

  1. بنیامین

    ۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستان سلام ماشین بی کیفیت جاده دیگه بدتر حداقل اگه یکی از اینا هم خوب بود یه جیزی میشد سر کنیم من بچه جنوب هستم جاده هاش خوب نیست از شیراز به بالا تهران به بالا 4 تا اتوبان جاده خوب داره
    بعد گیر میدن به مردم که درست رانندگی کنین تا تصادف نشه باید یه کمی گیر بدن به این خودرو سازها و ای راهاشون که کیفیتش فوق العاده پایینه
    بازم راهنمای رانندگی که این کیسه هوا را اجبار کرد ماسینا یه خورده بهتر شده با عرض پوزش که زیاد با مبحث مرتبط نبود

    1. mikelansh

      ۲۰ دی ۱۳۹۰
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دوست عزیز خودرو سازها راه نمیسازن

      1. سعید

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        و شما دوست عزیزتر چرا وقتی یکی حرف حقی میزنه به تریپ جنابعالی برمیخوره؟ اگه با وجود وضعیت ناگوار جاده های کشور خودروسازها خوردروهایی با ایمنی و استاندارد بالا تولید میکردن میدونی چقدر ار تلفات جاده ای کم میشد؟

  2. حمید

    ۱۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چهار سال هست یکی درست همرنگ تبلیغات بالا مسی یا همون پوست پیازی رو دارم خیلی جاها هم رفتم هموار ناهموار تا حالا برام مشکلی ایجاد نکرده و راحت بودم

  3. مهدي

    ۱۲ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من قبلا پزوGLXداشتم مدل 86 که صفر از کمپانی گرفتم وحالا یک مدل89 LXدوگانه دارم با توجه به مراقبت من در استفاده خودرو واستفاده مناسب از CNGدر مسافتهای بین شهری واستفاده 25 کیلومتر بنزین در هر 200 کیلومتر گاز و .. با جرات میتونم بگم سمند به مراتب بهتر از انواع پزو زیر 20 میلیون در ایران است . اما ذکر این نکته مهم است که نحوه استفاده از خودرو اهممیت دارد ومن در این حدود دو سال غیر از بنزین وروغن هزینه ای برای خودرو نکردو وگارانتی من شامل رفع عیبهای بسسیسار ناچیز بوده.
    متشکرم از مطالب جالبتان در سایت . موفق باشید

  4. hossein

    ۲۰ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین من سمند اس ای هستش که البته امکانات رفاهیش مثل ال ایکس سال نیست ولی خوب موتور و بدنه و سیستم ترمز و . . . مثل ال ایکس هست . به نظرمنم سمندیکی از بهترین ماشین های زیر بیست میلیون داخلی هست .

    1. بنده خدا

      ۵ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوب دوستان بیست میلیونی یکم به بالا چی پیشنهاد میکنن؟

  5. ali

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا خودروی عالی و بینظیریه.

  6. محسن

    ۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خوبیش اینه که با سمند چپ کنی هیچی بهت نمی شه و هندینگش فوق العادست.
    فقط یه مشکل داره اونم 8سوپاپ بودنشه که البته قراره 16 سوپاپش هم تولید شه.

  7. علیرضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    […] افسانه ای ایران خودرو که فقط پول میخوره و بنزین

  8. SANA

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا باید خاک بر سر ما کنند و بگیم که حقمونه که دلمونو به سمندی خوش کردیم که اونو دارن بین 6 تا 7 هزار دلار میدن کشورای آفریقایی… تازه با کیفیتی به مراتب بالاتر از این {…..}ی! که ما سوار میشیم.
    قضاوت رو به خود شما دوستان واگذار میکنم… شما بگین خداییش اگه تعرفه واردات خودرو زیر 50 درصد میبود و هر ایرانی میتونست با پولی که میده یه سمند بگیره یه مزدا 3 یا زیاد نگم حداقل یه هیوندای آوانته 15 هزار دلاری بخره اونوقت کی دیگه دور و بر سمند میرفت؟

    1. مهدی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست من دولت بنزین دو هزار تومنی کشورهای افریقایی که شما میگین همه جا اینطوریه میده هفتصد تومن در واقع باحتساب سالی بیست هزار کیلومتر کارکرد اختلافش میشه دو میلیون تومن که هر سال سوبسیدش رو میده (قابل توجه همه که درامد فروش نفت ایران یک ششم درامد شرکت ماشین سازی فیات هست برید تحقیق و حساب کنید

      1. مهدی

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        آقا مهدی دولت بنزین دو هزار تومنی رو میده هفتصد تومن … رستم رو نمیشکونه.شما برو حقوق کارگران و کارمندان کشورهای دیگه رو با ما مقایسه کن بعد خیلی چیزا دستگیرت میشه.ما درآمدمون به ریاله و هزینه هامون به دلار.این شاهکار دولته.

      2. رضا

        ۹ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز وقتی میانگین حقوق توی اون کشور ها 60 تا 70 هزار دلاره اصلا” شما در نظر بگیر بنزین 10 دلار یعنی 16 میلیونم حقوقی که می گیرن حالا نرخ بنزین توی ایران رو در نظر بگیر 700 تومان و میانگین حقوق هم شاید حدود 800 هزار تومان که میشه 5 ده هزارم حقوقی که توی ایران می دن درسته که قیمت ها توی کشور های دیگه بالا تره (نسبت به پول بی ارزش ما ) ولی در عین حال حقوق بالاتری هم دارن و در کل سطح رفاهی توی اون کشور ها خیلی بالاتره تازه با چشم پوشی از تسهیلات و امکانات موجود

      3. سعید

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        آخه عقل و شعور هم خوب چیزیه , البته مهدی و رضا جوابهاشون به اندازه کافی دندان شکن بود ولی منم میخوام یه چیزی رو اضافه کنم , آقا به دولتتون بگید بنزین رو همون 2 تومن کنه اما بازار خوردرو رو ازاد کنه ما راضییم.

      4. dream_love_ir

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        احتمالا شما با دلار حقوق میگیری.
        دوست عزیز ما تولید کننده نفت هستیم…باید قیمت بنزین متناسب با درآمد مردممون باشه.
        ما چیمون از عبهای پاپتی ملخ خور کمتره؟؟
        سمند از پراید یکم بهتره.
        هر دوتا آشغال هستند.

      5. راد

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        این دوستمون 20/30زیاد میبینه فکر کنم.برو بچ به اندازه کافی جواب حسابی دادند.با نظر سعید موافقم چون همیشه خودم اینو به همه مگم.

    2. sepehr

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیزاگه اینطوری که شما میگی باشه2نیم میلیون پرسنل ایران خودرورو کی میخاد نون بده

      1. راد

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        اقا سپهر مگه باواردات کفش وپوشاک و… یک ملت را از نون خوردن نداختن.این دونیم ملیونم روش .ما تو چیزی که توان نداریم نباید کارکنیم نتیجش این میشه نه مردم میتونند خودرو خوب سواربشن نه خودرو داخل خوب اون با این قیمتهای… .خیلی کشورها هستنند خودرو تولید نمیکنندولی تو چیزهای دیگه موفق هستند. مثلا هلند .تمام انرژیشو گذاشته روی تولید گل و… البته یک زمانی کامیون داف تولید می کرد

  9. حسين

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز ما هم میدونیم که سمند در برابر خودرو های خارجی کم میاره و خیلی پایین تره اما وقتی تویوتا یاریس که اونور 14 میلیون هست اینور میشه 40 میلیون به نظرت چیکار کنیم؟

  10. الیاس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا سلام من یه 89 lx سال دارم خیلی راضیم به راستی میتونم بگم که در مسافت های طولانی و خارج از شهر بسیار عالی است حتی از ماشین هایی همانند زانتیا خیلی بهتره .فرمان پذیری عالی -تعلیق مناسب .
    تنها مشکل در سینه کش ها با کولر روشن و مسافر یک مقدار خسته کننده است .
    بخرید پشیمون نمی شید .

  11. Arash

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ماشبن قبلم پارس بود و ماشین فعلیم lx سفارشی سال هست که از پارس خیلی سرتره ، پارس دیگه اون کیفیت قبل رو نداره و ترمزش از سمند سفارشی ضعیفتره و سمند تو دنده 4 و 5 و تو دور موتور بالا بهتر از پارس ج میده

  12. ali

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پلتفرم خوبی داره ولی واقعا موتورش ضعیفه کافی با موتور های دیگه مقایسش کنید البته قراره با یه موتور جدید تولید بشه

  13. 21ali

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آقا مهدی کسی که بنزین 2000 تومن را مفروشه خودرو را به قیمت جهانی مفروشه نه با تعرفه گمرک خدا درصد

  14. reza

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سمند خوبه ولی عمر مفیدش همون 4 یا 5 ساله . من سمنده lx 85 دارم . باور کنین با اینکه شاید سالی 2 تومن یا بیشتر خرجش میکنم ولی بازم احساس میکنم دیگه داره لگن میشه . خب . از اینرانخودرو بیشتر از اینم انتظار نیست . ببینیم این دنا چی از آب در میاد

  15. محسن آبادان

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    قیمن بنزین در کشور عراق 450 تومان و قیمت خودرو هاش با قیمت اروپاست و بدون گمرکه

  16. sasan

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام خدمت شما

    من یک سمند Ef7 خریدم و با اون یکسال است که مسافرت می کنم مشکلی تدیدمنه از نظر موتور و نه چیز خاص دیگری ، نه اینکه به ماشین فشار نیاوردم ، اما مشکلاتی که همیشه در سایت می خوانم به فرض که 50% مشکلات مربوط به بی دقتی خودرو هنگام مونتاژ باشد اما فکر می کنم ما رانندگان از نحوه درست رانندگی هم اطلاع درستی نداریم و فکر می کنیم فقط باید به ماشین فشار غیر منطقی آورد و این انتظار غیر واقعی عدم شناخت محدوده و کلاس خودرو مااست مسلماً هرخودرویی نکات ضعفی خواهد داشت مثلاً L90 دید کم راننده در عقب خودرو و یا در سفر های طولانی بیرون شهر خستگی برای سرنشین …. خوب باید بطور کلی یک خودرو بررسی شود .
    نهایتاً مشکلات موتوری سازندگان خودرو نمونه ای از عدم دقت و بی توجهی است ! ولی سوال این است آیا ما در هرکاری که به آن مشغولیم آیا نهایت جدیت و دقت را داریم که فرهنگ آن را از دیگران انتظار داشته باشیم ؟

    1. حسين

      ۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز با سلام، من یک l90 پارس خودرویی رو 3 سال سوار شدم و عین یه تانک ازش کار کشیدم ، تو جنگل ، تو گل و لجن و سنگلاخ ، ضمنا” دست انداز و چاله چوله رو مثل چی رد میکردم ، البته قبول دارم که باید درست رانندگی کرد ولی باورت نمیشه این ماشین خم به ابرو نیاورد و وقتی بعد از 3 سال فروختم این ماشین مثل ماشین صفر بی سر و صدا و سرپا بود یه جوری که رو هوا ماشینو خریدن ولی متاسفانه سمند خیلی زود لگن میشه و از رخ میفته (من صفر از پارس خودرو خریدمش 10000000 تومن و خیلی زورم اومد که اینقدر پول به همچین ماشینی دادم حالا که شده 31000000 تومن دیگه خودت قضاوت کن.

  17. سامان

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماشین خارجی گرون میدید لا اقل خودرو داخلی ارزانتر بدید

  18. حسین

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام دوستان من سمند مدل 82 دارم خودم قبل از خرید سمند اصلا ازاز سمند خوشم نمی اومد میگفتن مصرفش زیاده کیفیتش کمه و….اما به توصیه یکی از دوستان سمند خریدم خدا شاهده با glx و پزو پرشیا و ریو مقایسه کردم شتاب اولیه سمند کم هت ولی تو جاده رقیب نداره مصرفش هم کمتر از glx و پرشیا هست.فرمان پزیری و قیافش هم بنظر خیلیا بهتر هست.تو کلاس خودرو های کمتراز 20 میلیون واقعا رقیب نداره از همه بابت. لازم به ذکر هست که بگم من این glx و پزو پارس رو که میگم قبلا خودم داشتم مدلشون هم بالاتر از سمندی که الان دارم بود اما دیدم که سمند بهتر از اوناست از همه لحاظ.

  19. امیر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من سمند ماشین خوبی هست
    من هم اصلا از سمند خوشم نمیومد پارس رو بهتر دوست داشتم تا اینکه یه روز دیدم بابام با ی سمند 89 سفید اومد خونه صفر بود منم خیلی ناراحت بودم ولی بعد که سوار شدم یه چرخی باهاش زدم دیدم اونقدر هم که میگن بد نیست تازه خوبم هست ما الان 2 سال هست این ماشین رو داریم کلا ازش راضی هستیم
    داخل جاده که خدای ماشین هست راستی ماشینمون دوگانه هست تا حالا هم که خدارو شکر از نظر گازی مشکل به هم نزده
    فقط نظر من اینه که باید هر 2 سال یکبار ماشینو تعویض کرد چون که ماشینت همیشه نو هست ضرر زیادی هم در فروشش نمیکنی

  20. niki

    ۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (492 ديدگاه)

    جهت اطلاع آقای میکلانژ(نفر دوم)دوست عزیز در تمامی کشورهای جهان با این استدلال درست که با ورود هر خودرو به بازار ، یک فضای اضافی در خیابان ها، پارکینک و جاده ها نیاز است ،از خودروسازان مالیات آسفالت دریافت می نمایند.

  21. arash

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کی میگه حقوقشون 60-70 هزار دلاره
    خودم عمدا از یک کارمند بانک تو مدینه سوال کردم حقوقش 4000 ریال بود که اگه به دلار تبدیل کنی میشه حدود 1100-1200 دلار و حقوق کارگرای هتل ها هم حدود 1800 ریال بود که به دلار 700-800 دلار
    واقعا کدوم کشور متوسط حقوقشو 60 -70 هزار دلاره رئیس جمهور یک کشور این حقوق رو نمیگیره .
    فکر کنم اشتباه به عرضتون رسوندن .
    روزی هزار بار خاک این مملکتو ببوس هیچ جا بهتر از ایران خودمون نیست .

  22. شايان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    1100 تا 1200 دلار در ماه می شه 2.5 تا 2.75 میلیون در ماه که اگر من همچین درآمدی داشتم بنزین 2000 تومنی می زدم و 2 ساعت و نیم تو صف گاز cng نمی ایستادم …

  23. شايان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سال 87 تا 89 سمندlx داشتم . خودرویی قدر و دوست داشتنی بود .تو جاده مرد بودوقابل اعتماد.مصرفش هم کمتر از 405 و پارسه.اما دیگه مدل های جدیدش با ورود روزافزون ماشین های خارجی فروغ سابق رو ندارن . کاش ایرانخودرو ای ماشین رو پیشرفتش می داد…با اتاق جدید و زیباتر موتور قویتر ایمنی بیشتر..

  24. علیرضا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام
    سمندlxسال مدل88دارم ازنوع دوگانه سوزبا80000کیلومترکارکرد.قبلا پرایدوپژو405وحدود4ماه ال نود ال پی داشتم.من کاربه حرف عوام ندارم.آدم بایدوسیله نقلیه ای بخردکه اولا رانندگی باآن راحت باشد.دوما ایمن باشد.سوماازنظرقطعات خوب پشتیبانی بشود.من سمند صفرکیلومترخریدم.برای من رانندگی ازهرسه نوع بالابهتربوده.فقط لاستیک وروغن ودوعددلنت جلوی آن تعویض کردم.شمع ولنت خودنمایندگی مجانی بام داده.پیشنهاد سرعت بالانمیکنم ولی شماهرچه فدرخواستی باسرعت بالارانندگی بکن.هیچ مشکلی پیش نمیاد.این تبلیغات سوء که میگن سمند(لش)میشه همش حرفه
    امکانت بروزی داره.که فقط درماشینهای روزدنیاپیدامیشه.تمام امکانت برقی.دارای سنسورعقب.سیستم سخنگو.تنظیم فرمان.و……
    بخرید.پشیمان نمیشی.اگربرای راحتی میخوای

    1. sina

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      افرین علیرضا جان افرین واقعا به حسن انتخابت اقتخار میکنم من خودم ef7 دارم بیترین خودرو داخلی فقط سمنددددددددددددددددددددددددددددددددددد یک کلام

  25. فرهاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    توجه توجه
    دوستان این ef7رو کاملا بی خیال بشید چون خیلی از اونها موتور سوزوندند و یا به علت روشن نشدن مدتهاست تو نمایندگیها خوابیدن و قطعه ندارند.
    باور نمی کنید سری به نزدیکترین نمایندگی خراب شده ایران خودرو بزنید.

  26. فرهاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    وست گرامی
    من کسی هستم که تا آستانه خرید سمند ای اف7 پیش رفتم ولی تو مدتی که به نمایندگیهای ایرانخودرو رفت و آمد داشتم متوجه پر درد سر بودن این موتور شدم در چندین مورد اونم نه از یه نفر بلکه از چند نفر که تو نمایندگی کار می کردند.
    این موضوع رو هم امروز در چند صفحه که در مورد سمند بود در سایت محترم پدال نوشتم تا وظیفه وجدانی خودم رو انجام داده باشم، خود دانید.
    از دیگران هم انتظار میره تحقیق کنند و نتیجه اون رو دراختیار بقیه قرار بدن وشریک دزدی های ایران خودرو نشن.

  27. محسن

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    نظر فرهاد رو کاملا تائید میکنم.با خرید سمند EF7 خودتون رو به لعنت الهی دچار نکنید.منم قصد خرید این مدل رو داشتم که با تحقیقات بسیار متوجه شدم که چقدر این موتور پر دردسره با گیربکسش که اصلا هم خوانی نداره و صدای اف-16 میده.دنده یه دفعه واسه خودش خلاص میشه.در مورد ایمنی هم چه میشه گفت اگه این ماشین ایمن بود که موسسه EuroNcap تستش میکرد.

  28. sina

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    محسن جان تند نرو تند نرو سمند هرچیزی باشه بهتر از 405 206 این جور چیزاست هرکه بهت گفته ef7 بده بدون خودش از امکانات سمند حسودیش شده سمند بهترین خودرو داخلی است ستاره ایمنیش 4تا از 5 تا طبق اخرین خبر دنیای اتوموبیل

    1. حسام

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فکر میکنم شما بتازگی با خودرو آشنا شدی وحدود 20 سال از صنعت خودروی دنیا عقبی که اینقدر از سمند تعریف میکنی. شما چند نوع خودروی خارجی تا بحال سوار شدی ؟؟

  29. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان. سمند رو باید با توجه به قیمتش آنالیز کرد. قطعا سمند در مقابل خودرو های گرون قیمت نواقص بسیاری داره ولی با توجه به قیمت پایینش در مقایسه با خودرو های زیر 20 میلیونی خودروی مناسبیه. ایران خودرو تمام تلاش خودشو کرده تا با تغییراتی که روی این خودرو میده بتونه اون رو بفروشه که این تحقیقات در مورد سایر ماشین های ایران خودرو دیده نمیشه.
    به امید روزی که خودرو های داخلی به قیمت واقعیشون فروخته بشن.

  30. علی

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من از سمند معمولی داشتم تا ال ایکس خدایش ماشین خوبی هست حدااقل تواین شرایط ما که واردات خودروآزاد نیست.
    سمند واقعا سرپیچ جواب میده بخدا جوری باهاش سبقت گرفتم که دود از لاستیکش بلند شد تو پیچ
    اما ال90 دارم موتورش خیلی خوبه اما راحتی سمند وسرعت سمندو نداره.
    متاسفانه عیدامسال سرپیچ ازجاده دراومد باهزارتا خداخدا گرفتمش
    سمند تواین کلاس سره ازهمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا