ایران خودروتجربه و آزمایش

60 هزار کیلومتر تجربه رانندگی با سمند LX سال

به طور حتم اگر بخواهیم یکی از بزرگ ترین و در عین حال دشوارترین پروژه های مرتبط با صنعت خودروی کشورمان را نام ببریم، نام اولین خودروی ملی یعنی X7 یا سمند در بالاترین نقطه قرار خواهد گرفت. خودرویی که با فراز و نشیب های فراوان در بازار بسیار کم تنوع کشورمان عرضه شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین مدل های تولیدی ایران خودرو نیز تبدیل گشت. پروژه عظیم X7 از سال ۷۵ شروع به کار کرد تا اولین خودروی ملی در سال ۸۰ به خریداران تحویل داده شود. رونمایی از سمند در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی از همان ابتدا مورد استقبال عموم جامعه قرار گرفت، خودرویی که در زمان عرضه با طراحی منسجم، جذاب و در عین حال اسپرت به روز ترین خودروی تولیدی کشورمان محسوب می شد.

جلوپنجره سمند سال
نگارنده در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران (سال ۸۰) طی گفت وگویی با یکی ازمهندسان مسوول طراحی سمند بیشتر در جریان پروسه طراحی و تولید این خودروی دوست داشتنی قرار گرفت. سمند از پلتفرم مشترک با پژو ۴۰۵ بهره می گیرد و حتی تمام جزییات پیشرانه و گیربکس آن نیز با برادر فرانسوی خود یکسان است ولی به واسطه طراحی جدیدتر و البته محتاطانه پس از گذشت بیش از ۱۱سال هنوز برای رسیدن به جذابیت کامل، راه باقی است. البته سازنده با تمرکز فراوان بر روی برند ملی، به طور مستمر سعی در بهینه سازی این خودرو دارد که نتیجه آن را می توان در به وجود آمدن مدل های مختلفی همچون سمند LX، LX سال، سریر، سمند SE، سورن، سورن ELX و … مشاهده کرد.

سمند LX سال
سوالی که این جا مطرح می شود این است که آیا تعویض یک سمند معمولی با یک مدل جدیدتر آن منطقی است؟ برای پاسخ به این سوال بد نیست اشاره ای نیز به گفته های برخی افراد که اشاره به کیفیت پایین تر مدل های جدیدتر دارند و به طور مثال ادعا می کنند که مدل های تولیدی ۸۱ و۸۲ بهتر هستند داشته باشیم تا با یک مقایسه عادلانه جواب صحیح را بیابیم.
این موضوع که کیفیت ساخت برخی ازخودروهای داخلی، چه جدید چه کمی قدیمی تر چندان رضایت بخش نیست از حوصله این مطلب خارج است ولی همان طور که پیش تر نیز بیان شد،  سازنده همواره سعی داشته تا کیفیت تمامی مدل های خانواده سمند را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند. در این مورد لازم به ذکر است که نگارنده تا مدتی قبل با در اختیار داشتن مدل های اولیه سمند و اخیرا (در حدود یک سال و نیم) مدل های جدید سمند به وضوح شاهد این امر بوده است و با داشتن تجربه سواری با مدل های مختلف این خودرو طی سال های گذشته، جواب این سوال را تا حدودی مشخص می داند! به طور حتم کیفیت سمندهای تولیدی به مراتب بالاتر از مدل های قبلی است و این موضوع را در بخش تجهیزات رفاهی، تزیینی و فنی نیز می توان یافت.

داشبورد سمند LX سال
سمند سفارشی مورد بحث بعد از پیمودن بیش از ۶۰ هزار کیلومتر در مسیرها و جاده های مختلف بهترین نمونه برای تجزیه و تحیل آزمون بلند مدت (long term) آن به حساب می آید تا با واقعیت بیشتری به نقاط قوت و ضعف این خودرو پی ببریم.
تغییرات و تجهیزات بیشتر پس از حضور اولین نسل سمند در بازار برای مدت چند سال، بهینه سازی بر روی این خودرو آغاز شد و مدل های مختلف آن با ارتقاهای کیفی و فنی و همچنین به روز رسانی بخش های مختلف روانه بازار شدند. سمند LX سال سفارشی که بالاترین تیپ خانواده سمند LX به حساب می آید، علاوه بر دارابودن تجهیزات سفارشی متعدد نسبت به سمند LX سال معمولی از جمله آیینه های تاشوی برقی، روکش صندلی های چرم روشن به همراه تریم بژ، سیستم صوتی SONY با ورودی USB، رینگ های آلیاژی پنج پره، کفی های موکتی و یخچال (که البته طبق گفته شرکت سازنده این آپشن فصلی بوده و در مدلهایی که در فصل تابستان عرضه می شوند وجود دارد و چون خودروی مورد آزمایش در فصل زمستان خریداری شده بود، فاقد آن بود!)، نسبت به سایر مدل های سمند تغییرات کیفی بسیاری را در خود دیده است که از جمله مهم ترین این موارد می توان به کیفیت بالای مونتاژ خودرو که بدون شک در کنار ۲۰۶ صندوق دار یکی از برترین های بازار در محدوده قیمتی خود به حساب می آید، اشاره کرد.
از جمله تغییرات این خودرو نسبت به نسل های اولیه سمند نیز می توان به منتقل شدن آنتن رادیویی از روی گلگیر عقب به روی سقف ( آنتن یک تکه )، طراحی مجدد جلو پنجره، طراحی جدید چراغ های عقب، شفاف شدن لنز چراغ های جلو و تغییر چیدمان چراغ های جلو، هم رنگ شدن زیر سپری جلو، تقویت ترمزهای خودرو و مجهز شدن به بوسترهای قوی تر و سیستم ABS وEBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، تقویت سیستم تعلیق، پس زمینه آبی رنگ برای ساعت و صفحه کیلومترشمار، هم رنگ شدن کمربندهای ایمنی با تریم داخلی کابین، قرار دادن دکمه باز کردن صندوق عقب بر روی کنسول مرکزی و همچنین امکان باز کردن در صندوق عقب از طریق دریچه بین صندلی های عقب اشاره کرد.

کنسول سمند LX سال
در شهر ابعاد مناسب، هندلینگ قابل قبول و تجهیزات رفاهی خوب از جمله مهم ترین ویژگی های سمند LX سال در مسیرهای درون شهری به حساب می آید. سواری خودرو در داخل شهر و برای ترددهای روزمره مناسب بوده و تنها در بعضی موارد کمی خشک به نظر می رسد که می توان آن را به حساب دست اندازهای بسیار و نامناسب شهرهای کشورمان که سیستم تعلیق هر خودرویی را به چالش می کشاند و البته خلق و خوی خشن تر و اسپرت تر سمند نسبت به هم رکابانش مانند پژو پارس و GLX گذاشت. سیستم تهویه مطبوع خودرو که دارای دو وضعیت دستی و نیمه اتوماتیک بوده عملکردی قابل قبول را از خود به نمایش می گذارد. البته باید اشاره کرد که دریچه های در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب کارایی چندانی ندارند و باید نسبت به موقعیت آن ها بازنگری شود. سیستم فرمان و گیربکس خودرو واکنش های مناسبی دارند و تنها گیربکس خودرو در دنده یک یا گاهی اوقات دو تعویض های خشکی را نشان می دهد که واکنش مناسب پیشرانه آن ها را در خود گم می کند.
در مجموع برای یک خودروی شهری با در نظر گرفتن مصرف مناسب خودرو که با توجه به قوای پیشرانه سمند بعد از ۲۰۶ (مدل های مجهز به موتور TU5) یکی از بهترین ها در میان خودروهای زیر ۲۰ میلیون تومان به شمار می آید و همچنین امکانات رفاهی قابل قبول، سمند انتخابی مناسب برای خانواده ها محسوب می شود.

سمند ال ایکس سال
در جاده سمند در جاده خودرویی کاملا متفاوت از شهر است و شاید بتوان گفت نقاط قوت این خودرو در این بخش پر رنگ تر می شود. بدون شک می توان سمند را یک خودروی سرسخت و بسیار قدرتمند برای مسافرت های خارج شهر به حساب آورد. ایمنی بالای خودرو که به لطف بدنه مستحکم و میلههای جاسازی شده در درها حاصل شده است، آسودگی خاطر بالایی را برای سرنشینان آن فراهم می آورد. هندلینگ خودرو بسیار مناسب بوده و توان ۱۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متری پیشرانه XU7 این خودرو که از هشت سوپاپ بهره می برد، شتاب و قدرت مناسبی را برای جثه ۱۲۲۰ کیلوگرمی آن به وجود می آورند. با عبور دور موتور از سه هزار دور در دقیقه آوای خشن پیشرانه (نسبت به پژو پارس و GLX) جان تازه ای به آن می دهد و اعتماد به نفس راننده را دو چندان می کند همچنین عملکرد سیستم ترمز با توجه به بهره گیری از سیستم ترمز ضد قفل + EBD و تقویت بوسترها بسیار قابل قبول است.
حجم بالای باک بنزین (۷۰ لیتر) و همچنین حجم بالای صندوق بار (۵۰۰ لیتر) این خودرو را  بدون شک تبدیل به یک خودروی مناسب برای مسافرت های خانوادگی می کنند. از دیگر نکات قابل توجه در مورد سمند LX سال باید به حذف صداهای داخل کابین و همچنین عدم ورود صدای باد به داخل کابین در سرعت های بالا اشاره کرد.
در خاتمه و در مجموع باید سمند را یک خودروی خانوادگی مناسب در کلاس خودروهای زیر ۲۰ میلیون دانست که با توجه به قیمت مناسب و تجهیزات رفاهی قابل قبول رقیبی سرسخت برای رقبای خود به حساب می آید.

آرمین وحید محمدی – هفته نامه ایران خودرو شماره ۲۱۷

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۲۱۰ دیدگاه‌ها

  1. mmf66

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه الا موتورش

    1. ناشناس

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان با موتور EF7 فوق العادست بنده خودم از سال 89 تا حالا دارم و الحمدا… هیچ مشکلی نداشت

      1. dost

        ۲۶ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (36 ديدگاه)

        چرا دورغ میگی این موتور تازه یه سال هم نمیشه اومده اونیکه تو میگی موتور 405 هستش وقتی ای اف 7 رو سوار شدی باهاش چند کیلومتر رفتی می فهمی سرت چه کلاهی رفته

      2. حسین2

        ۸ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (79 ديدگاه)

        شما اطلاعاتت کم هست . ef7از مدل 87 وارد بازار شد(انبوه)

      3. محمد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (261 ديدگاه)

        ef7از 87 وارد شد مزایا قدرت و شتاب خوب مصرف مناسب و پایین معایب در برخی مدل ها روغن رزی مشاهده شده و کمبود شدید لوازم یدکی

      4. محمد

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        به قران ef7 مفتش گرونه مایه سورن داشتیم هرروز خراب بود

    2. محمد

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      واقعا قویه
      سرحال،پر شتاب،پر قدرت، پر سرعت

  2. مهدی

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    هیچ ماستبندی نمیگه ماست من ترشه.حکایت نویسنده مطلب که از ایران خودرو هستش.

  3. علی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    متاسفانه به نظر می رسد که نویسنده اغراق کرده و موتور حرف اول را در این زمان می زند که ایران خودرو موتور ندارد!!!

    1. حسین2

      ۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      موتور داره . خوبش رو هم داره. ef7داره که واقعا موتور پرفکتی هست. نرمترین صدای موتور را داره. شتاب و گشتاور و تاپ اسپید بالا . سوخت کمصدای کم و تکنولوژی جدید cvvt. که البته بعضی دوستان چشم دیدنش رو ندارند

      1. فرزاد

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        حسین جان چرا باید یک عده چشم دیدنش را نداشته باشند.مگر کسی بدبختی گرفتش که یه موتور خوب باشه معمولا هم پولشو دارن فقط سر لجبازی بگه بده و نخره.من خودم سال 84 سمند lx پس از ثبت نام در سال 83 تحویل 84 داشتم.یک سری ایرادها داشت 1-شتاب کم 2- ایراد سیستم سوخت رسانی و خطر اتش گرفتن 3-سفت بودن دنده که گاها در جائی نیاز بود از دنده2 به 1 بری محال بود موفق شوی.نمایندگی که رفتم یه تکنیک یاد ما دادند که کلاچ را تا ته فشار بدیم بعد ناگهانی رها کنید کلاچ رگلاژ میشد.تاثیر داشت ولی دائم باید این کارو تکرار میکردیم.بهر حال همیشه میگفتم اگر سمند چند تا ایرادش برطرف بشه و مخصوصا موتورش یه مقدار قویتر باشه ماشین خیلی خوبیه.حتی اینقدر قبولش داشتم که یکبار با یکی از دوستان که زانتیا و سمند داشت بحث میکردیم و من در برابر زانتیا حتی از سمند دفاع میکردم.دوستم اونموقع یه حرفی زد گفت وقتی سوار زانتیا بشی اونموقع میفهمی ماشین به چی میگن.خلاصه در اون سالها ما به ارزوی خودمون که داشتن یه سمند قویتر بود نرسیدیم.الانم که زانتیا خریدم تا قصد نداشته باشم ماشین بالای 150میلیون بخرم از دستش نمیدم این جواهرو.بنابراین هیچ مشکلی با سمند ندارم .وقتی موتور ef7اومد خود من فکر کردم مشکل سمند برطرف شد ولی متاسفانه 2تا از دوستان ما که خریدند ناراضی هستند.با کسی که خیلی نزدیک به ایران خودرو هست صحبت میکردیم گفت این موتور,موتور خوبی است از نظر طراحی و راندمان خوبی دارد و بنابراین باید از قطعات با کیفیت استفاده کرد.که متاسفانه بدلیل به کار بردن قطعات بی کیفیت نارضایتی بخشی از خریداران را فراهم کرده.امیدوارم مشکلاتش برطرف بشه.

  4. farzam

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باور کنید احساس کردم دارم نقدوبررسی استون مارتین رو می خونم نویسندش یا مست بوده یا خرپول!احتمالا مال ماشین خودش رو نوشته!شتاب وسرعت سمند خود ان!

    1. ناشناس

      ۲۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقای فرزام اولا سعی کنید در گفتگو همیشه منطقی بحث کنید و طرف مقابل را با دلیل و منطق قانع کنید نه با بکارگیری الفاظ ناشایست ثانیا بنده هم قبول دارم که خودروسازهای کشور ما بسیار ضعیف و متاسفانه در مواردی با کم کاری و قیمت نامتعارف کار می کنند بطور مثال ایرانخودرو و کیا همزمان با هم شروع به فعالیت کردند حالا اون شرکت کره ای کجا و … تا موقعی که بازار ما رقابتی نباشه و خودروهای خارجی با چند برابر قیمت وارد کشور بشن میشه قبول کرد که سمند با موتور EF7 نسبت به خودروهای هم رده خودش در خانواده پژو و ال 90 برتری خوبی داره چون ا- ظاهرش که هیچ کمتری نسبت به بقیه نداره و حتی از پژو پارس هم سرتره که فقط بخاطر ظاهرش با اختلاف قیمت 5000000 تومانی نسبت به 405 داره فروش میره 2- با موتور جدید هم که قدرتش خوب شده 3- امکانات داخلی هم در حد مطلوبی 4- اولین خودروی ایران خودرو بوده که ترمز abs داشته البته مدل lx الان هم که بخاطر اجباری شدن کیسه هوا اونم روش نصب شده
      پس دیگه مشکل چیه
      چون ایرانی باید بگم ماشین اشغالیه
      چینیا اشغالشونو به ما قالب میکنن و ما از ماشین وطن خودمون فرار میکنیم

      1. محمد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (261 ديدگاه)

        تو رو خدا هیچ کدوم از تولیدات داخل حتی 206 رو از نظر کیفیت موتور و گیربکس و تعلیق و بدنه (کلاهمه چیز جز قیافه) با ال 90 مقایسه نکنید که ال 90 خدایی سرتره

      2. فرزاد

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        دوست ناشناس اولا کسی کلمه ناشایست بکار نبرده کاش همه مست باشند دوما اکثرا سابقه داشتن سمند رو داشتیم دیگه قرار نیست سر خودمون را کلاه بذاریم.ضمنا امروز در دنیای خودرو شتاب و کشش سمندef7 را با 405 مقایسه کرده خودت هفته نامه را بخون ببین با اینهمه تبلیغ از پس ماشین 30 سال پیش در شتاب و کشش برنمیاد.

  5. dost

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    آخه سمند که ایرانی نیست همونطور که پراید ایرانی نیست سمند از سرش گرفته تا عقبش از روی 405 کپی شده خر همونه فقط پالونش عوض شده هر دو تاش از یه موتور استفاده میکنن. بر فرض میری رادیاتور بگیری یا حتی لنت ترمز امتحانش هم ضرر نداره یه دفعه بگو مال 405 میخوام بعد بگو مال سمند هر دو تاش یکی هست کاپوت 405 رو با سمند و پارس بزن بالا ببین چی میبینی در مورد شتاب هم چون از یه موتور استفاده می شه 405 سبکتره پس شتابش از اون بیشتره زیاد امتحان کردم با پارس از 405 عقب می افتادم پارس از 405 هم تازه تر بود پس به این حرفها اعتنایی نکنید 405 رو سوار شدی انگار هم پارس سوار شدی هم سمند و هم سورن چون همه اش از موتور قدیمی XU7 استفاده می کنن البته یه استثناهایی هم داره همین موتور زانتیا واسه ای ال ایکس یا موتور مزخرف ای اف 7 و موتور تی یو 5.

  6. dost

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    آخه خودتون فروشنده واقعیت رو به مشتری میگید که اینا راستش رو بگن سر همه رو دارن کلاه می ذارن

  7. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    به نظر من سمند از 405بهتر است و مخصوصا اگر چند مورد زیر را هم سفارش بدی:
    موتور 16سوپاپکه رو پارس ای ال ایکس میگذارند
    سیستم تهویه اتوماتیک
    سیستم صوتی و صندلی مثل ویتارای سری 8
    در پایان هم بگم به نظر من سمند se که از 405ارزان تر است بهتره چه برسه به lx.
    به دلیل ارزان تر بودن از 405 و اینکه تمامی امکانات 405به جز اینه برقی رادارد و برای سرنشینان عقب جای سر دارد و خروجی کولر و اگر اشتباه نکنم برای راننده جای ارنج و داشپورت زیبا تر.

  8. ef7

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اقای dost هیچ اطلاعاتی از ef7 نداری.
    اولا شما که میگی این موتور 1-2 ساله داره تولید میشه من یه مدل 87 داشتم که ef7 بود از اون مدل های قدیمی سمند که تهران بگردی میتونی گیرش بیاری .بعد یه مدل 88 ال ایکس ef7 صفر شو گرفتم الانشم دارم همه جارم گشتم از ترکیه و ارمنستان و گرجستان بگیر تا بلغارستان و روسیه .
    اونی که مصرف کننده است نتیجه ی اصلی رو میگه که ef7 خوبه یا بده .
    من که خیلی راضی هستم دست گل شرکت سازندش درد نکنه.

    1. حسین2

      ۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      آره . کاملا موافقم. فقط مالکان این خودرو میدونند که چی هست و بقیه هم حسودیشون میشه

      1. فرزاد

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        دلیل حسودی چی میتونه باشه؟وقتی حسودی ایجاد میشه که نتونی بخریش.این که انچنان قیمتی نداره؟

  9. ho.mobil

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لطفا با ادبانه با هم صحبت کنیم.سمند بهترین انتخاب در میان ماشینهای ایرانی هست واسه یه خانواده یا جوانی که با قیافش حال کنه.اگه کیفیت ef7 هم خوب بود و اینقدر مشکل نداشت مطمئنا دیگه تو ایرانیا حرف نداشت.سمند در مقایسه با پرشیا و 405 خیلی ماشین بهتری هست.اگه رونده باشید متوجه میشید.

  10. aria

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من از 84 سمند داشتم . الانم ef7 دارم از ال ایکس راضی بودم خوب بود ولی موتور ملی یه چیز دیگه است سواریش از زانتیا (دوسال سوار شدم) خیلی بهتره .و من از سواریش به اندازه سوناتا لذت میبرم . با این ماشین فقط برید توی جاده بعد می فهمید چی سوار هستید یعنی عالی عالی.شتاب 20 . سوخت کم سرعت تاپ. قدرت 115اسب. بسیار کم صدا و نرم . صدای موتور اصلا در نمیاد . البته ef7تولید اول سال 91 و آخر 90 دچار مشکلتی بود که رفع شد الان بدون ایراد تولید میشه زنده باد ایران و پاینده باد خودروی ملیش

    1. فرزاد

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      جناب اریا همه کسانی که زانتیا داشتند و الان سوناتا اذعان دارند کیفیت و لذت سواری زانتیا با ضریب جی فوقالعاده 86صدم بالاتر از سوناتا است منتها سوناتا جدیدتر و زیباتر با امکانات بالاتر است.هر تعریف غیر واقعی بیشتر شک ایجاد میکنه.

  11. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ماشین سمند ال ایکس واقعا بهترین انتخابه و می شه گفت عالیه به نظر من واسه این میگم خوبه که وسایل داخلش تمام برقیه مثلا
    صندلیش با کلید پایین و بالا می شه
    اگر رو غن ترمز ، فیلتر هواو… به طور سخنگو دستور می ده تا عوض کنی
    از صندلی طرف راننده تمام پنجره ها رو می شه کنترل کرد
    از همه مهم تر قیمت مناسب

    1. کماندار

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اینا که شما با آب و تاب تعریف کردی رو کادیلاک 30 سال پیش رو ماشیناش میزاش!! 30 سال

  12. عماد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ما تو ایران خودرو 100% ایرانی نداریم
    یکی میگه از زانتیا و سوناتا بهتره، یکی هم میگه بهترین خودرو تولید ایران هست
    تا زمانی که هم وطنان من چنین منطق و طرز فکری دارن و باز هم خودرو بازار خودشو تو این کشور داره وضعیت صنعت خودروی ایران به همین صورت درجا میزنه و پیشرفت نکردن تو این روزگار یعنی پسرفت
    فقط میتونم بگم متاسفم

    1. ع.و

      ۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه منظورت آریاست ولش کن از ایادی ایران خودرو
      عماد جان از کسی که به سمند میگه خودروی ملی بیش تر از این توقع نمیشه داشت چند تا از قطعات اصلی سمند ایرانیه؟

  13. x-master

    ۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سمند بهتره.
    همین و بس

    توضیح هم نداره سمند سرور ماشین های 50% ساخت ایران هست.

    1. بابک

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مستر جون مگه تو تایپیک سوناتا نگفتی سوناتا دارم.اسمتم جوری نیست بگی اون کس دیگری است واقعا همه جا رو به گند کشیدید اصلا نمیشه به این حرفها اعتماد کرد چند تا نمایندگی بگردید و از مکانیکها سئوال کنید نتیجه بهتری میگیرید.

  14. یه دوست

    ۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام در کل ماشینای ایرانی ماشینای خوب و قابل رقابتی نیستند در مورد سمند باید بگم موتور زیمنس بهتر از ای اف سون هست حداقل از لحاظ استهلاک و یکی از مشکلات موتور ای اف سون سوختن واشر سر سیلندره که این اتفاق واسه موتور زیمنس کمتر رخ داده برای صدق این نکته میتونید به نمایندگی های ایران خودرو رجوع کنید … ولی موتور ای اف سون بی سر وصدا تر از موتور زیمنس

  15. فرامرز

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    من اگه هیچ اطلاعاتی راجع به ماشین نداشتم با خوندن این مقاله تموم زندگیم رو میفروختم که بتونم یه سمند بخرم! لامصب تو مقاله های خارجی یارو پورشه و لامبورگینی رو به چالش میکشه! تو مقاله نوشتی یا دفتر تبلیغات باز کردی؟

  16. علی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تمامه ماشینهایه ایرانیو سوار شدم هیچی ef7 نمیشه قیمتش که مناسبه من 6 سال سمند دارم 2 سال ef7 دارم هر کی مدله 87 رو سوار شه میفهمه من چی میگم الانم 2 تاef7 دارم سورن elx با موتوره ef7 و سمند ef7 خدای ماشین تو ایران خودرو نیس سورنو بگیره هم از قیافه 100تا پزو رو سره هم 206 رو هم l90.. داشبردش که هیچکودمشون ندارن شتابش که 9 ثانیس 0تا100 سمند اگه بد بود تو بازار کمتر میبود نه بیشر از همه باشه موتوره ef7 با قدرت 1700 ایجوریه هگه 2000 بود 100 تا زانتیا رو سر بود

  17. milad

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان
    سمند ای اف 7 واقعا خیلی ماشین خوبیه من خودم مدل بهمن 90 رو دارم تا الان که سوار شدم هیچ مشکلی پیدا نکرده خدا رو شکر تنها ایرادی که از این ماشین دیدم فقط روشن شدن چراغ چکش است که الکی الکی روشن میشه و نمایندگی هم بردم یه کاری می کنن خاموش می شه اما دوباره روشن میشه من بیخیال چراغ چکه شدم .
    واقعا ماشین خیلی نرمیه هم قدرتش خوبه و هم شتابش. سربالایی ها رو راحت باگاز بدون این که کم بیاره میره . 405 گازسوز که داشتم سر بالایی ها رو با بنزین میرفتم. داخل ماشین های ایرانی از نظر من سمند ای اف 7 بهترینشونه که من تا حالا سوار شدم .

    هر کی میگه ماشین بدی دروغ میگه …عالیه ….

  18. milad

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سمند ای اف 7
    کم صدا و نرم
    ایمن و پرقدرت
    ………….

  19. سینا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خیلی علیه خواهش میکنم اونایی اکه تجربه رانندگی با این ماشین نداشتن حرف مفت نزنن اونارو چه به سمند باید خر سوار بشن خدا خرو دید بهش شاخ نداد

  20. مهرا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیییییییی ال ایکس

  21. سعید

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام بنده یک سمند lxمدل 90 دارم 30000کارکرده که 28000تا درکفی راه رفته واقعا ماشین خوبی برای جاده است تو جاده از 405وپرشیا کم نمیاره سمتد فقط lx شک نکنید برای خرید

  22. آریا

    ۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام-
    من هم سمند دارم و هم وانت مزدا 2000 -ولی خداییش مزدا بیشتر حال میده تا سمند
    درسته سمند نرم تره ولی در عوض کولر بخاری سرعت مزدا حرف نداره.

  23. میهمان

    ۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    از نظر من ماشین های ایرانی چون رقابتی ندارد و اگر بخواهیم رقیب آن را پراید بدانیم معلوم است سمند بهتره ولی چون رقابت نیست تا صد سال آینده شاید چراغ راهنمایش تغییر کند.

  24. محمد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما قبلا ه سورن ef7داشتم ولی دهنمونو سرویس کرده بود هر روز خراب بود ماهم فروختیمشو یه سوزوکی لیزینگی برداشتیم

  25. amir.t.

    ۱۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    نابو میشه ادم …

  26. ناصر

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    سه دهه مرزهای کشور ما رو بستن که مفت خورهای ایران خودرو و سایپا شکوفا بشن ! سه دهه گاریهاتونو سوار شدیم خجاتم چیز خوبیه حتما مدل جدید سمند 93 رو دارید طراحی می کنید این یکی دیگه لامپاش به جای یک دور برای بسته شدن با نیم دور بسته میشن!! سمند 93 را از الان پیش خرید کنید این است خودروی ملی!!!!!

  27. سینا طهماسبی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سمندLX مخصوصا موتورEF7 واقعا عالیه با 30 ملیون میتونی ماشین 2 ایربگ با ظاهر زیبا ترمز عالی وموتور بسیار عالی تر از رقبایش مانند206sdتندر90وپرشیاELX سواربشی درسته سمند ماشین ملی نیست وما کاری به ملی بودن یا نبودنش نداریم ولی پول اضافی ندید بابت 206 وتندر 90

  28. علی رضا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام به دوستان من یک سمند الکس سال با موتور xu7 داشتم معایب ان شامل موارد زیر بود مصرف بالای بنزین در داخل شهر، صبح که تازه روشن میشود یکم ریپ میزد تا جون بگیره و راه بیفته، صندلی سفتی داره حالا هر چی از حسنش بگم کم گفتم تو جاده هر چی گازش بدی نه نمیگه تا خودت بترسی و گاز ندی،تو لای کشیدن اگه وارد باشی احساس خطر نمکنی سمند ماشین خوبی هست ولی ایرانی به بهترین فکر میکنه پس بهتر شدن سمند ارزوی ماست.

  29. حمید

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه سمند صفر رو بررسی کردم.سرو صدای موتور داخل کابین خیلی زیاده.این اصلی ترین عیبه ماشینها یمدل 92 ایران خودرروه.

  30. حسن

    ۱۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه فرزندان ایران
    من یک سمند اس ای داشتم در عرض دوسال 200000 کیلومتر رانندگی کردم از جنوب کشور تا شمال و شرق و غرب ایران عزیز را با این ماشین گشتم هیج وقت خراب نشد موتورش پژو 1800 بود همیشه با سرعت های بالا رانندگی می کردم یه بار موتورش را تعمیر کردم که تک کار می کرد البته هر ماشینی بود حتما با این همه سفر تعمیر لازم می شد .من با همه کسایی می گن موتور نسبت به بدنه ضعیف داره موافقم. به دلیل نیاز مالی فروختمش و الان یک سمند ال ایکس سفارش دادم. انواع پژوها را سوار شدم سمند توی جاده از همه بهتره. هر کس سلیقه ای داره و من فارغ از تعصب به دلیل قمیت مناسب و هزینه کمش سمند سوار می شم اکه روزی پولدار شدم فقط می تونم بنز را به سمند ترجیح بدم. پاینده ایرانم و جوانان برومندش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا