نخستین نمونه از دومین مدل تاکسی برقی ایران خودرو وارد کشور شد. خودروی نات (NAT) از برند چینی فاو بستیون قرار است به صورت وارداتی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها به ویژه شهر تهران شود. پیش از این سدان برقی GRE محصول مشترک رنوی فرانسه و JMC چین به عنوان نخستین تاکسی برقی گروه صنعتی ایران خودرو معرفی شده بود.
ایران خودرو در اطلاعیهای با اعلام خبر عرضه این خودرو آورده است:
گروه صنعتی ایران خودرو، براساس راهبردهای وزارت صمت در تامین خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی، افزون بر طراحی محصول برقی داخلی که با خودروهای تارا و ریرا برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور صورت گرفته است، به منظور سرعت بخشی به فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، به تامین تاکسی برقی از برندهای معتبر و باکیفیت اقدام کرده است.
دومین محصولی که گروه صنعتی ایران خودرو، در همکاری با برند «فاو بستیون» از برندهای معتبر و باکیفیت کشور چین وارد ناوگان تاکسیرانی خواهد کرد، دارای امکانات ایمنی و رفاهی مطلوبی برای تاکسیداران و مسافران است که به طور حتم میتواند رضایتمندی آنان را به دنبال داشته باشد.
مشخصات فنی بستیون نات
این ون تمام برقی دارای ابعاد ۴۴۵۰ میلیمتر طول، ۱۸۴۰ میلیمتر عرض و ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع و فاصله دو محور ۲۸۵۰ میلی متر است. فضای بسیار مناسب سرنشین و بار و نیز سهولت در پیاده و سوار شدن مسافران به دلیل کشویی بودن درب سمت راست خودرو از ویژگیهای متفاوت تاکسی برقی بستیون ایران خودرو محسوب میشود.
بستیون نات مجهز به پک باتری لیتیوم فسفات است و توان تولید قدرت ۱۶۱ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد. طبق اعلام ایران خودرو شارژ کامل پک باتری این خودرو با شارژر سریع میتواند ظرف ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری را پر کند و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۲۵ کیلومتر را پیمایش کرد. حداکثر سرعت تاکسی برقی ایران خودرو ۱۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز نه ثانیه به ثبت رسیده است.
تاکسی برقی بستیون ایران خودرو، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. ایران خودرو وعده داده تا بهترین خدمات ممکن را در زمان گارانتی و وارانتی برای این خودرو ارائه دهد.
امکانات ایمنی و رفاهی تاکسی برقی ایران خودرو
در نسخه وارداتی NAT امکاناتی نظیر فرمان برقی، صندلیهای چرمی شش حالته با تهویه و حالت استراحت برای راننده و چهار حالته برای سرنشین، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سامانه بازیابی انرژی ترمز و گرمای اضافی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه کمک حرکت در سربالایی، سامانه جلوگیری از واژگونی، کروز کنترل، سامانه پایش فشاد باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در عقب سمت راست کشویی برقی و چراغهای جلو تمام ال.ای.دی دیده میشود.
Hemn
۲۲ آذر ۱۴۰۲اگه اجرا بشه که خوب میشه
اما بعید میدونم کسی که راننده تاکسیه بتونه اینو تهیه کنه
مطمینن قیمتش بالاست و برای تاکسی در ایران نمیصرفه
علی
۲۲ آذر ۱۴۰۲کی روش میشه سوار این بشه خداوکیلی 😊همون تیبا برقی کنید
Mgh
۲۲ آذر ۱۴۰۲بابا میخواین برید از چین ماشین بیارید حداقل خوشگلشو انتخاب کنید مردم ایران خوش سلیقه اند یعنی عرضه تولید که ندارید هیچ عرضه واردات خوب هم ندارید!!!!
Gabriel
۲۲ آذر ۱۴۰۲تهش میشه سرویس vip هتلها و ایرلاینها و ارگانهای وصل والسلام
H2
۲۲ آذر ۱۴۰۲من موافق استفاده از ون بعنوان تاکسی هستم بخصوص از نوع برقی بدون آلایندگی و سرو صدا
بشدت کاربردی هستن
گارانتی باتریش خوبه
فقط قیمتش و زیرساخت شارژ باید اوکی بشن
Mercedes-Benz
۲۲ آذر ۱۴۰۲ولی برقی که مصرف میکنه رو از سوزوندن مازوت تامین میکنن
H2
۲۲ آذر ۱۴۰۲تو ایران در یک سال 300 روز آفتابی داریم
کافیه روی ترمینالهای تاکسی رو پنل خورشیدی کار کنن
اکثر برق مورد نیازشون تامین میشه
Mercedes-Benz
۲۳ آذر ۱۴۰۲که همچین کاری رو هم عمرا بکنن
P
۲۲ آذر ۱۴۰۲وقتی که بخوای به بهانه خودرو جدید هزاران میلیارد تومن پول مفت بودجه بگیری، اخرشم هیچ که هیچ
۲۲ آذر ۱۴۰۲چرا انقدر مسخره بازی در میارید
همینجوری دارید گند میزنید
منابع کشور رو حروم کردید
AMANTE
۲۲ آذر ۱۴۰۲این ماشین ها دارن وارد میشن پول اش رو قرار کی بده؟ یعنی ناوگان تاکسیرانی و دولت پول اش رو میده؟ یا راننده تاکسی ها باید خودشون پول خرید اش رو پرداخت کنن؟
رهگذر
۲۲ آذر ۱۴۰۲معلوم ک خود راننده تاکسی باید پرداخت کنه ! نه پس مفت میدن خدمات هم میدن ؟
حمید
۲۲ آذر ۱۴۰۲اروپا که رو پول خوابیده، الان نمیتونن زیر ساخت شارژ و تکمیل کنن ، ما که در حالت عادی برق کم داریم چی میگیم این وسط ! بعدشم اگه قراره گاز بسوزونیم برق تولید کنیم بهتره همون ماشین گاز سوز وارد شه هدر رفت انرژی کمتری هم داره . وقتی ماشین برقی کمک به محیط زیست میکنه که برق سبز تولید کنیم
Dan
۲۲ آذر ۱۴۰۲باز حداقل محل تولید آلایندگی تغییر میکنه
به اینم توجه کن که آلایندگی حاصل از سوختن گار طبیعی حدود نصف بنزینه
Gabriel
۲۲ آذر ۱۴۰۲این همه تاکید بر برقی بازی فقط بدلیل تجدید میثاق با مائو است اگر آلمانیا و آمریکایی ها پیشقراول خودروی برقی بودن عمرا اینا تا سی سال دیگه هم میرفتن سمتش
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ آذر ۱۴۰۲انگار تیبا ساختن
Mercedes-Benz
۲۲ آذر ۱۴۰۲صد رحمت به تیبا 😂😂
ab0lf4zl
۲۲ آذر ۱۴۰۲تاکسی برقی خوبه یعنی عالیه . ولی اما!!!!!!!!
درجایی ک با انرژی های تجدیدپذیر برق تولید بشه. نکه الان بنزین بسوزه بهتره تا اینکه بخواد با مازوت سوزی برق تولید بشه برای خودرو برقی.
H2
۲۲ آذر ۱۴۰۲برای ایران با منابع عظیم CNG و LPG بهتره خودروهای پایه گازسوز اصولی و استاندارد از برندهای خوب وارد کنند
هم منابعش رو داریم، هم زیرساخت.
آلایندگیش چندین برابر کمتر از بنزین و گازوئیل است
سعید
۲۴ آذر ۱۴۰۲ون نیسان سرنا برقی الان چند سال تو ژاپن بهترین برند شناخته میشه با قیمت بسیار مناسب و ظاهر بسیار زیبا با آپشن زیاد و ایمنی بالا شما فقط میخواهین به جای پول نفتی که به چین میدین ماشین کیفیت پایین بیارین و با رانت و فساد و دزدی پول به جیب بزنین و چند برابر با ایرانیها حساب کنید اونم بدون خدمات و قطعات
محمد
۲۵ آذر ۱۴۰۲باید زودتر این کار شروع میشد. دولت قبل و شهردار قبل که انگار خواب بودند.