تجلیل وزارت صمت از ایران خودرو در شرایطی است که به دلیل ناتوانی از پاسخ به نیاز مشتریان و تامین خودروی صفر کیلومتر بازار، افزایش قیمت و نارضایتی عمومی وجود دارد.
بازار انحصاری با جمعیت چند۱۰ میلیون نفری در اختیار سایپا و ایرانخودرو است. این مجموعه، تقریبا تمام خودروهای مورد نیاز مردم طبقهی متوسط را در کلاس قیمتی زیر یک میلیارد تومان را در اختیار دارد و عملا بیرقیب، فعالیت میکند.
از سوی دیگر، تیراژ تولید سایپا و ایرانخودرو، متناسب با نیاز بازار ایران نیست. کیفیت محصولات و قیمت نهایی هم، عامهی مردم را راضی نمیکند. شکی نیست که از نظر پیشرفت فنی هم، محصولات سایپا و ایران خودرو طی سالهای اخیر، درجا زدهاند.
امروز بابک احمدی معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو، ضمن بازدید از خطوط تولید ایران خودرو، این گروه صنعتی را مایه افتخار دانست و به خبرنگاران گفت:
اساسا فعالیت در حوزه تولید به خصوص در صنایع فنی و تکنیکال پیچیده است، این صنعت میتواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد، به شرط آنکه دخالتها کمتر شود و بگذارند خودروسازی مسیر توسعه خود را پیش بگیرد.
نگرانیهایی در زمینه کاهش تولید وجود داشت که با اقدامات یک ماهه اخیر ایرانخودرو این نگرانی رفع شده و تولید روند افزایشی دارد.
این اقدام با سرعت بیشتری صورت گیرد تا تهدید خروج از تالار اول بورس از میان برود. تاثیر سهام خودروسازان داخلی به ویژه ایرانخودرو در عملکرد بازار سهام بسیار بالاست و هرگونه اتفاق بد درباره سهام ایران خودرو، باعث زیان شدید به بازار سرمایه خواهد شد.اضافه شدن تیراژ تولید در کنار کاهش بهای تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول، اهمیت بالایی دارد و با تحقق اهداف تولید، نیاز بازار با شرایط بهتری تامین میشود.ایرانخودرو باید به عنوان پرچمدار صنعت خودرو کشور در این مسیر پیشگام باشد و با محوریت این شرکت اقدامات موثری صورت گیرد. فرهنگ سازی برای خودرو برقی اقدام مهمی است و اگر ایرانخودرو تولیدات خودرو برقی سال آینده را به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه برساند راهگشا خواهد بود و این شرکت رسالت خود را در توسعه صنعت خودرو کشور به جای خواهد آورد.احمدی بر نقشآفرینی شرکت تام در ایجاد زیرساختهای شارژ خودروهای برقی تاکید کرد و گفت: علاوه بر فرهنگسازی باید در زمینه همراهسازی نهادهای مرتبط نیز اقدام کرد.
فرشاد
۱۹ دی ۱۴۰۲کلا برعکس عمل میکنن
البته از چشم من و تویی که میخونی بعکسهاژ چشم خوشون کاملا راستو دقیقه
تو کل مقاله 3 تا مشکل گفت اولیش
میگه فعالیت درحوزه تولید پیچیده س باید دخالت توش کم شه (بل خب کم شد کوچی رد شد و سلیم باقیه)
دومیش
مشکل کمبود تولید بود که حل شده خداروشکر بیشتر میره تو انحصار
سومیش هم زیان انباشته بود و واقن اینهمه ضرر انصاف نیس
ایشالا این مشکلم بعد عید تا دسته…. ببخشید حل میشه انشالله
Puriya
۱۹ دی ۱۴۰۲بخدا ما راضی نیستیم اینا انقد ضرر کنن
میدونی ساخت بدنه خودرو با فلز بازیافتی و استفاده از آشغال ترین متریال برای کابین خودرو و بنجل ترین قطعات چینی برای قوای محرکه و کلی چیزای دیگه چقد هزینه برداره؟؟!! انقد هزینه برداره که دارن برشکست میشن
فقط کم مونده این قوطی رانی ها هست بردارن ازش تو صنعتشون استفاده کنن و ما هی ازشون تقدیر کنیم🙂
انشاالله خدا مزد این کارایی که برای مردم میکنید رو بهتون میده
مزدا
۱۹ دی ۱۴۰۲خودشون از خودشون تقدیر و تجلیل میکنند!
چیز جدیدی نیست
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۴۰۲علناً سیرکِ اما نمایشی گریهآور برای خریدار واقعی و خندهای دلنشین برای مثلاً تولیدکننده و دلالِ فروشنده !
Puriya
۱۹ دی ۱۴۰۲یه شوی خسته کننده و تکراری…!
Puriya
۱۹ دی ۱۴۰۲من الان نمیدونم تکلیف اونا که ماشین پیش خرید کردن چیه
اونا به قیمت کارخونه میخرن یا طبق مصوبه های جدید ۵ درصد زیر قیمت بازار؟
همون پیش فروشی که صد تومن اول باید واریز میکردیم
Avan
۱۹ دی ۱۴۰۲به قول معروف شرم را خوردن و حیا را قی کردن!
Anti BTS
۱۹ دی ۱۴۰۲اینا رسما به شرم و حیا بصورت گروهی تجاوز کردن .
علی یوسفی
۱۹ دی ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت فراموش نکنیم شیاطین برخی مواقع هوای همو دارن ولی وقتی شرایط تغیییر کنه که حتما میکنه این تقدیر ها هم به تاریخ میپیونده.
مجتبی .
۱۹ دی ۱۴۰۲خنده تلخ من ازگریه غم انگیز تراست. وقتی به این شرکتها مثل چاه نفت نگاه میشه وفقط ازش میکشن وتقریبا تمام استخدامیها سفارشی وبدون تخصصه ومدیریت کلی صنعت کشور اینه توقع دیگه ای نمیشه داشت.
Hamid
۱۹ دی ۱۴۰۲سلام. هر کشوری بود، در اینو گل می گرفتند. از چی تقدیر می کنند؟ از تولید خودروهای زامبی و از گور برخواسته، تولید بی وقفه زباله های ۴ دهه پیش فرانسه، مونتاژ خودروهای هایما که نمی دانم در کدام روستای چین متولد شده، یا وارادت دانگ فنگ و هزاران هزار، ظلم و جور به مشتری. این شرکت نامعظم و غصبیه. تا قیام، قیامت همین جوری ویران و سرگردان خواهد ماند.
Puriya
۲۰ دی ۱۴۰۲قشنگ گفتی
تقریبا با این کامنتت وضعیت بازار ایران رو توصیف کردی😂
بابک
۱۹ دی ۱۴۰۲حدود ۲ درصد تولید ناخالص ملی ایران را ، گروه صنعتی ایران خودرو بر عهده دارد ، اما متاسفانه با سو مدیریت و…سرمایه های ملی ، را دارند هدر می دهند….
سایپا که اصلا در حد خودروساز هم نیست ، بیشتر به یک بنگاه خرید و فروش خودرو شبیه است تا خودرو سازی…
نه طراحی قطعات و موتور دارد نه تامین و مونتاژ مناسب
تنها راه برون رفت خودرو سازی دولتی مار، ادغام ایران خودرو و سایپا و استفاده مشترک از منابع فیزیکی و فنی یکدیگر در قالب یک خودرو ساز است….
خودروهای بی کیفیت و ضرر ده را تعطیل کنید و تیراژ خودروهای با کیفیت با قیمت پایین تر برای مصرف کننده را شروع کنید….۵تا خودرو با کیفیت و تیراژ بالا و قیمت مناسب تولید کنید ، بهتر از ۲۵ مدل خودرو با کیفیت پایین و قیمت بالا است.
سایپا در بخش خودرو های سنگین و نیمه سنگین تمرکز کند
و ایران خودرو هم در بخش خودروهای سواری …
توی همین بازار با توجه به توان خط تولید ایران خودرو و سایپا ، امکان تولید ۳ میلیون خودرو سواری و سنگین در سال را دارند…وقتی آمار تولید واقعی برود بالا ، هزینه های تولید کاهش می یابد ، گردش مالی برای خودرو ساز و قطعه یاز هم با فروش بیشتر روان تر می شود….
پیکان جوانان
۱۹ دی ۱۴۰۲دوستان همه حرفهای لازم رو فرمودند.واقعا آدم نمیدونه از دست این آقایان، تصمیمات و حرفهاشون بخنده ، گریه کنه یا سربذاره بره بیابون.
هیچ جمله و کلمه ای که بشه باهاشون کارهای این آقایان را وصف کرد هنوز اختراع نشده.فقط دلم برای مردم کشورم می سوزه.
علی سالار
۱۹ دی ۱۴۰۲آهای مردم ،ماشین نخرید،چرا استقبال می کنید.
آدم مظلوم ،باعث میشه اینها اینقدر ظالم باشند
فقط یه مدت نخرید ،نخرید
باور کنید به التماس کردن می افتند.
ای کاش…..
مسعود محمدابادی
۲۰ دی ۱۴۰۲افغانستان از ایران سبقت گرفته یعنی کشور بزرگ و سرمایه دار ایران…. ملتش به چه روزی افتادن… کسی هس دلیلش بگه؟
سعید سلامی
۲۰ دی ۱۴۰۲این خودروها که شما دست مردم میدین همین جوری گرون هست حالا شما میخوای قیمت رو بکشی بالا چی میخوای به سر ملت خودت در بیاری کجا دنیا یه حاکم آنقدر بی رحم میشه که جیب ملتش رو خالی کنه و آخرم معلوم نشه پول ملت چی شد بخدا ملت آرامش ندارند پول به سختی در میاد تا بخوای پول جمع کنی اون جنس دوبرابر قیمتش گرون شده
احسان
۲۰ دی ۱۴۰۲اره خدایی حتمأ مدال هم بدین کم نزارین تو دنیا خودروسازی های ما مقام اول دارن لنگشون پیدا نمیشه همینطور کسانیکه حمایتشان میکنن
اسی
۲۰ دی ۱۴۰۲تا حالا شنیدی میگن گرگها پیش هم خوابشون نمیبره قضیه ی ایناست لعنت بر زالو صفتها
جاسم
۲۰ دی ۱۴۰۲اعضاهای مافیای خودرو از هم خوب حمایت میکنند
ALI
۲۰ دی ۱۴۰۲خدایی پوله مزدا نیو میگیرید ولی فرغون تحویل میدید
رضا
۲۱ دی ۱۴۰۲دیگهحرفیبرایگفتننموندهفقطآهوافسوسبرایجوانایرانیکهبایدباحسرتبهزندگیمردمدیگرکشورهانگاهکنه
علی
۲۱ دی ۱۴۰۲واقعا این وزیر صمت و مدیرایران خودرو قطعا باجناق هم هستن!!!!! مردم ایران، هم باید از دشمن خارجی ضربه بخوره هم دشمن داخلی، ایرانخودرو و تمامی حامیان اونها دشمن درجه یک داخلی مردم ایران هستند. دعوت نامه هارو باید ارسال کنند و جلوی احتکار و رانت و فساد رو بگیرن اگر وجدان و انسانیتی هست.
عارف برهانی پور
۱۴ اسفند ۱۴۰۲یه سری خبر ها رو ادم میشنوه شاخ در میادره