ایران خودروهزینه تعمیرات خودرو

هزینه و اجرت تعمیرات وانت آریسان – 1403

در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروی آریسان را بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳ تقدیم شما عزیزان می‌کنیم.
وانت آریسان 2
<! –more–>
وانت پیکاپ‌ها جزو خودروهای کاری محسوب می‌شوند و اهمیت زیادی برای کشاورزان، صنعت‌کاران و مشاغل گوناگون دارند. صنعت خودروی کشور اگرچه وضعیت قابل قبولی ندارد؛ اما در بخش وانت‌ها عقب‌ماندگی آن مشهودتر است و مثال بارز آن را می‌توان تولید خودروهایی همچون پیکان وانت، زامیاد ۲۴، آریسان و سایپا ۱۵۱ دانست. به دلیل ماهیت کاری این دسته از خودروها، مالکان توجه ویژه‌ای به هزینه و استهلاک قطعات دارند و به همین خاطر در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات آریسان را خدمت شما عزیزان تقدیم کرده‌ایم. با مطالعه این مقاله می‌توانید به هزینه‌های حدودی سرویس و نگهداری آریسان دسترسی داشته باشید. آریسان را می‌توان جانشین پیکان وانت دانست که در ابتدا با قوای محرکه مشابه آن وارد بازار شد؛ اما به دلیل مشکلات فنی و کیفیتی مختلف استقبال چندانی از آریسان به عمل نیامد و به همین خاطر از چندی پیش شاهد تولید آریسان ۲ با قوای محرکه مشابه پارس و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو هستیم که تفاوت‌های زیادی با آریسان معمولی ایجاد کرده است. اگر می‌خواهید با هزینه تعمیرات خودروهای بازار کشورمان آشنا شوید حتماً صفحه مربوط به آن را نیز دنبال کنید.

هزینه و اجرت تعمیرات آریسان – ۱۴۰۳

در جدول زیر می‌توانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات وانت آریسان در سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخ‌های اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم:

ردیف شرح خدمات وانت آریسان
تعرفه مصوب (ریال)
۱ تعمیر کامل موتور ۴۸,۰۰۰,۰۰۰
۲ تعمیر نیم‌موتور (سرسیلندر و کارتل) ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
۳ پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی‌کشی ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
۴ تعمیر کامل سرسیلندر ۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۵ تعویض واشر منیفولد دود و بنزین ۹,۰۰۰,۰۰۰
۶ تعویض واشر گلویی اگزوز ۲,۴۰۰,۰۰۰
۷ باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ ۶,۲۰۰,۰۰۰
۸ تعویض فشنگی روغن ۱,۵۰۰,۰۰۰
۹ تعویض واشر درب سوپاپ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۱۰ فیلرگیری سوپاپ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۱ تعویض واترپمپ ۴,۲۰۰,۰۰۰
۱۲ تعویض تسمه دینام ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۳ تعویض تسمه کولر ۲,۴۰۰,۰۰۰
۱۴ باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل‌لنگ ۲,۶۰۰,۰۰۰
۱۵ تعویض تسمه سفت‌کن و غلتک‌ها ۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۶ تعویض کاتالیست ۵,۱۰۰,۰۰۰
۱۷ باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع ۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۸ باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور ۵,۱۰۰,۰۰۰
۱۹ تعویض ترموستات ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۰ تعویض رادیاتور آب ۲,۴۰۰,۰۰۰
۲۱ هواگیری و ریختن ضدیخ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۲ تعویض شیلنگ بالای رادیاتور ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۳ تعویض شیلنگ پایین رادیاتور ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۴ تعویض شیلنگ بخاری کوتاه ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۵ تعویض شیلنگ بخاری بلند ۱,۹۰۰,۰۰۰
۲۶ تعویض فشنگی آب ۱,۵۰۰,۰۰۰
۲۷ تعویض پایه دسته موتور راست ۲,۸۰۰,۰۰۰
۲۸ تعویض دسته موتور راست ۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۹ تعویض دسته موتور چپ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۳۰ تعویض باک بنزین توافقی
۳۱ تعویض پمپ بنزین ۳,۰۰۰,۰۰۰
۳۲ تعویض فیلتر بنزین ۱,۵۰۰,۰۰۰
۳۳ تعویض لوله رفت بنزین ۲,۸۰۰,۰۰۰
۳۴ تعویض لوله برگشت بنزین ۲,۸۰۰,۰۰۰
۳۵ تعویض منبع کنیستر ۲,۱۰۰,۰۰۰
۳۶ تعمیر کامل گیربکس ۲۱,۱۰۰,۰۰۰
۳۷ تعویض کیت کلاچ ۹,۹۰۰,۰۰۰
۳۸ تعویض سیم کلاچ ۲,۸۰۰,۰۰۰
۳۹ تعویض کائوچویی پدال کلاچ ۱,۹۰۰,۰۰۰
۴۰ تعویض لیور دنده ۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۱ تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس ۱۱,۴۰۰,۰۰۰
۴۲ تعویض سنسور کیلومتر ۱,۵۰۰,۰۰۰
۴۳ تعمیر پمپ کلاچ پایین و هواگیری
۴۴ تعمیر پمپ کلاچ بالا و هواگیری
۴۵ تعویض کاسه نمد ته میل لنگ ۱۱,۴۰۰,۰۰۰
۴۶ باز و بستن پلوس و تعویض بلبرینگ پلوس عقب ۴,۶۰۰,۰۰۰
۴۷ باز و بستن پلوس چپ و تعویض بلبرینگ پلوس عقب ۴,۶۰۰,۰۰۰
۴۸ تعویض رام زیر موتور ۸,۳۰۰,۰۰۰
۴۹ تعویض کمک های جلو هر عدد ۳,۳۰۰,۰۰۰
۵۰ باز و بستن طبق و تعویض بوش ۲,۳۰۰,۰۰۰
۵۱ تعویض موج گیر جلو هر طرف ۱,۷۰۰,۰۰۰
۵۲ تعویض قرقری فرمان هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۳ تعویض سیبک فرمان هر طرف ۲,۰۰۰,۰۰۰
۵۴ تعویض سیبک زیر کمک هر طرف ۲,۶۰۰,۰۰۰
۵۵ تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل ۱,۷۰۰,۰۰۰
۵۶ تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۷ میزان فرمان دستی ۱,۹۰۰,۰۰۰
۵۸ میزان فرمان با دستگاه ۲,۴۰۰,۰۰۰
۵۹ باز و بست کمک عقب هر طرف ۶,۶۰۰,۰۰۰
۶۰ بادگیری فنرهای عقب دو طرف ۶,۶۰۰,۰۰۰
۶۱ تعویض کمک عقب هر طرف ۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۲ باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان ۹,۲۰۰,۰۰۰
۶۳ تعویض پمپ هیدرولیک ۵,۱۰۰,۰۰۰
۶۴ تعویض منبع هیدرولیک ۵,۴۰۰,۰۰۰
۶۵ تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک ۳,۶۰۰,۰۰۰
۶۶ تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک ۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۷ تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان ۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۸ تعویض گردگیر فرمان چپ ۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۹ تعویض گردگیر فرمان راست ۲,۰۰۰,۰۰۰
۷۰ تنظیم غربیلک فرمان ۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۱ تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک ۸,۸۰۰,۰۰۰
۷۲ تعویض چهارشاخه فرمان ۴,۶۰۰,۰۰۰
۷۳ باز و بستن تلسکوپی فرمان ۷,۳۰۰,۰۰۰
۷۴ تعویض بوستر و باز و بستن پدال ۵,۹۰۰,۰۰۰
۷۵ تعویض موتور ABS و کالیبراسیون ۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۶ تعویض سنسور ABS چرخ جلو ۲,۱۰۰,۰۰۰
۷۷ تعویض ترمینال ترمز ۲,۸۰۰,۰۰۰
۷۸ تعویض پمپ ترمز ۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۹ تعویض کالیپر چرخ جلو ۲,۳۰۰,۰۰۰
۸۰ تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف ۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۱ تعویض شلنگ ترمز جلو ۲,۱۰۰,۰۰۰
۸۲ تعویض لنت جلو دو طرف ۱,۷۰۰,۰۰۰
۸۳ بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی ۳,۰۰۰,۰۰۰
۸۴ تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰
۸۵ تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰
۸۶ تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف ۲,۸۰۰,۰۰۰
۸۷ تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف ۲,۴۰۰,۰۰۰
۸۸ تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف ۱,۹۰۰,۰۰۰
۸۹ تعویض سیم ترمز دستی بلند ۵,۱۰۰,۰۰۰
۹۰ تعویض تفنگی ترمز دستی ۲,۴۰۰,۰۰۰

مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات آریسان می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره‌های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.

همچنین ببینید: بررسی وانت آریسان ۲ ایران‌خودرو؛ مزایا، معایب، مشخصات به همراه تست پرفشار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا