اخیراً ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که طی آن فردی مدعی میشود یک دستگاه مرسدس بنز 2624 (مایلر) صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۱ را به تازگی از ایران خودرو دیزل خریداری کرده و طبق اظهاراتش این کامیون ده چرخ فاقد دندهعقب است! راننده خودرو در این ویدئو چندین بار اقدام به انتخاب دندهعقب میکند اما دندهعقب انتخاب نمیشود. این ویدئو بازتابهای زیادی در رسانهها و بین کاربران داشته و همین امر واکنش ایران خودرو دیزل را در پی داشته است.
ایران خودرو دیزل با انتشار اطلاعیهای بر عدم ثبت ادعای مطرح شده در شبکه خدمات پس از فروش خود تأکید کرد. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، ایران خودرو دیزل میگوید با توجه به فرایند تولید و آزمایش گیربکس در شرکت سازنده که عملکرد جا رفتن دندهها از بدیهیات آن است و همچنین لزوم جابجایی متعدد خودرو به جلو و عقب در فرایند تولید و تست خودرو، عملاً طرح ادعای نداشتن دندهعقب جای تأمل دارد. این شرکت در ادامه بیانیه خود میافزاید:
کامیون نشان داده شده در ویدیو مجهز به گیربکس ۱۶ سرعته روز دنیا با برند ZF است که هزاران دستگاه از آن تولید و تحویل شده است و هیچ بازخورد مشابهی از جانب مشتریان محترم دریافت نشده است.
ایران خودرو دیزل در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای بررسی موضوع میگوید اگرچه در این ویدئو مشخصه شناسایی محصول همچون شماره شاسی یا پلاک دیده نمیشود اما بر اساس استعلام انجام شده از شبکه خدمات پس از فروش، هیچ کامیونی با مشکل یاد شده به نمایندگیهای این شرکت مراجعه نکرده و بدیهی است به محض آگاهی از اطلاعات خودروی مذکور اقدام فوری جهت بررسی فنی موضوع انجام خواهد شد.
در خبر دیگر مربوط به ایران خودرو دیزل باید گفت کشنده فوتون H5 این شرکت که اردیبهشتماه معرفی شده بود هماکنون به دست اولین مشتریان خود رسیده است. بنا به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، روزانه ده ها دستگاه از این خودرو شمارهگذاری شده و به مشتریان تحویل داده میشود.
کشنده فوتون H5 این شرکت با کارت کشندگی ۴۴ تن از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۱۱.۸ لیتری استفاده میکند و قدرت ۴۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰۰ نیوتون متری دارد. از جمله ویژگیهای فنی این پیشرانه میتوان به تزریق مستقیم، توربوشارژر، اینترکولر، کامان ریل و سیستم SCR با استاندارد آلایندگی یورو ۵ اشاره کرد. گیربکس اتوماتیک این کشنده هم دارای ۱۲ دنده جلو و ۲ دندهعقب است. تجهیزاتی همچون کلیدهای کنترل روی فرمان، دو تخت خواب، سانروف برقی، کروز کنترل، کولر و بخاری درجا، آینههای جانبی مجهز به گرمکن، هشدار انحراف از مسیر و… در کشنده فوتون H5 ایران خودرو دیزل وجود دارند.
دوستی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱با توجه به فرایند تولیدخودرو در تمامی شرکتهای خودرو سازی وتست های گوناگون و چند مرحله ای خطوط تولیدو از همه مهمتر تست جاده و رول تست که بر روی هر دستگاه خودرو به طور جداگانه انجام میپذیردوبا توجه به برند گیربکس این ایراد امکان پذیر نمی باشد.
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۱به جای دوستی بنویس نماینده ایران خودرو. ضمنأ مردم دیگه نه به گفتار و نه به رفتار ایران خودرو اعتماد ندارند. خودتون رو خسته نکنید.
Toys
۲۰ شهریور ۱۴۰۱اره داداش من خودم کارمندشم تمام ماشینای سنگین رو ما میزنیم غیر ممکنه این اتفاق انواع اقسام کارت های تایید رو انواع اقسام مهندس ها بدن تا از در خروج خارج شه این ماشین ها برای دنده عقب ۵ ثانیه مکث باید بدی بعد بزنی دنده عقب. ضمنا ما ایرانخورو دیزل هستیم اول فرق ایرانخودرو دیزل و ایرانخودرو رو بدونین بعد نظر بدین با احترام
رسول
۲۱ شهریور ۱۴۰۱درود به شما. همه ی این موارد قبول، کلا شرکتای مطرح خودرو در ایران ، مشکل دارن. ماشینا رو با بدترین کیفیت میسازن همینم باعث میشه مهندسا برن زیر سوال.
در مورد ایران خودرو دیزل، بنده نمیتونم نظر بدم ولی سایپا و ایران خودرو دیگه شورشو درآوردن
ولی جواب شما ممکنه درست باشه با توجه به اینکه ممکنه ۵ ثانیه رعایت نشده باشه
داریوش
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کیفیت بنز عتیقه های تولید ایران خودرو دیزل از گرونتر بودن مدلهای زیر 95 نسبت مدلهای صفر مشهوده🤣🤣
ebi
۲۵ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز بنده خودم تحویل گرفتم و معترض شدم بابت مشکل همکار عزیزتون انگار با بچه تازه کار صحبت میکرد گفت مشکلی نداره وسلام نامه تمام بجای این حرف باید بررسی میکرد تا بعد زیر سوال نره مجموعه
مهرآزاد
۱۹ شهریور ۱۴۰۱من به هیچ وجه منکر کیفیت پایین محصولات نمی شوم ولی یک سوال این کامیون چطوری از خط تولید به پارکینگ منتقل و بعد بدون دنده عقب به خارج از کارخانه انتقال یافته مگه میشه بدون جلو و عقب کردن از خروجی یا پارکینگ کارخانه خارج شد !؟؟؟؟؟؟
کاربر
۲۰ شهریور ۱۴۰۱احتمالا در ابتدا مشکل نداشته بعدا خراب شده
امیر
۱۹ شهریور ۱۴۰۱حالا که یک بار هم کم کاری شده وتو ایران خودرو و سایپا البته چندین بار مشاهده شده متاسفانه هیچ شرکتی اشتباهشو گردن نمیگیره اگه معذرت خواهی میکردید ما تعجب میکردیم خواهشا چه عمد چه سهوا اشتباهتونو بپذریرید با انقتاد پیشزفت حاصل میشود با تشکر
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۱درود. همانطور که به گفته پلیس راهور ایربگ و ترمز ای بی اس غالب خودروهای داخلی عمل نمی کند. بنده به دلیل عدم عمل کردن ترمز ای بی اس با ماشین جلویی به شدت برخورد کردم. کاپوت ماشین جمع شد ولی ایربگ عمل نکرد.
ADAK
۲۰ شهریور ۱۴۰۱4 روز دیگه منتشر کننده ی ویدئو را بازخواست و محاکمه میکنن :-)
بجای بررسی قبول و برطرف کردن مشکل.
خب اگه همچین مشکی نبود که خبرساز نمیشد جناب اتومایتک 16 سرعته ی ZF
حمید
۲۰ شهریور ۱۴۰۱چندسال پیشآردی آی خریدم که دنده عقب ش جا نمیرفت و رفتیم نمایندگی ایران خودرو خیابان آزادی ،نفر نمایندگی فرمودند کلاج رو تا آخر نمیگیرید ، نشست پشت فرمون و زور زدن که گیربکس روترکوند. مجبور شدن یه گیربکس دیگه بیارن، البته گفتند شش ماه طول میکشه که رفتیم دفتر شهرک غرب شون اعتراض و شکایت ،یکماه عوض کردند.
عبدالله
۲۰ شهریور ۱۴۰۱اصلا این خبر دروغ باشه. ایران خودرو جوابگوی آتش گرفتن دنا توربو گل سر سبد محصولاتش باشه این افتضاحات را چطوری جواب میدهید
حمیدرضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۱محصولات تولید داخل به هیج وجه استاندارد نیست و چنین اشتباهاتی در تولید مکرر اتفاق میافتد.
بنده دهها سال خط تولید داشتم و وقتی با بازاریان صحبت میکردیم، حرفشان این بود که خدارو شکر کنید که مرزها بسته اند و الا هیچکش آشغالهای ساخت داخل را نمیخرید.
عباس
۲۰ شهریور ۱۴۰۱آهای مردم !!!
کمتر غر بزنید
کمتر ایراد بگیرید
احسان
۲۰ شهریور ۱۴۰۱تا وقتی که خودروساز داخل بی رقیب باشه و دولت و مجلس حمایتش کنند این مشکلات وجود خواهد داشت واردات خودرو را آزاد کنند هم ماشینها ارزون میشن هم کیفیت میره بالا .الان به اقرار معاون وزیر قیمت خودرو های آشغال چینی هم سه برابر کشورهای همسایه است .این پولا کجا میره خدا میدونه
بهروز
۲۰ شهریور ۱۴۰۱با سلام و خسته نباشید نمیشه گفت دنده عقب نداره چون غیر ممکن هست به نظر من تنظیم نیست سردنده باید بیاد سمت شاگرد که وقتی میخواد دنده عقب بزنه بره سرجاش داخل دنده عقب
بهروز
۲۰ شهریور ۱۴۰۱شما میتونید با یک تنظیم کردن درستش کنید به همین راحتی
میر شجاع
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سلام مایلر دیگه در آلمان رفت موزه خجالت دارد هنوز تولید میشود با ان موتور پر دود و پر سر و صدا و قیمت نجومی
محمد
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اصلا شما تا به حال مثل این شرکت با این سطح کیفیت تولیدات خودروسازی روز دنیا مشاهده کردید چرا مردم شریف ما نمیخان این همه خدمات این دوشرکت بزرگ که درحال ساخت خودروهای روز که نه لحظه ای دنیا رو تو دستای مبارک دارند وصد البته مسولیت پذیری بزرگانی چون مدیر عامل های عزیز ببینن الان هر پرایدی که تولید میشه دوستان سه ملیون ببخشید سیصد ملیون تموم میشه چون مدیر های عزیز در حال رقابت با این شرکتای نوپا وبی سروته مثل بی ام دبیلیو و مرسدس بنز هستن دارن این ماشین یعنی ارابه مرگ ببخشید من امشب نمیدونم چم شده حرفا رو اشتباه میگم پرایدو دارن به مردم شریف میدن ناقابل دویست ملیون رو هر ماشین به مردم شریف ۱۰۰ ملیون هم ضرر میدن باید به خودمون بیام دوستان ما اصلا باید بریم ازشون تشکر کنیم بابت این همه خدمات بی ریاح اونوت میان قران هم تو ماشین میزارن که سوار این ارابه شدی قران به دادت برسه 😭😭 همیشه یه سوال ذهنمو مشغول میکنه که از چه تاریخی گاری سازی جز خودرو سازی تصویب شد واقعا متاسفیم به امید روزی که تابان تمام خون های ریخته شده رو بدن انشالله
سیدمهدی سجادیان علی ابادی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سلام عزیزان فیلم دروغی ازاین بزرگترندیدم مگه میشه مردحسابی فوتون تحویل گرفتم یک ذره مخزن روغن هیدرولیک کثیف بود باز چک کردندمگه میشه دنده عقب نداشته باشه چرت وپرت گفته…..
رحمان
۲۱ شهریور ۱۴۰۱بنده ۵۷ سال دارم ودر طول چندین سالی که از زمان جوانی تا بحال شاهد گفتگوهای کارشناسی و فنی و مستنددر خصوص خودرو و صنعت خودرو سازی در ایران در رسانه ها و مجلات و رادیو و تلویزیون بوده ام فقط یکبار شاهد حرف و سخن درستی از یک کارشناس حوزه اقتصادی که در میز گردی از تلویزیون پخش شد بوده ام که فرمودند: بطور کلی ایجاد صنعت خودرو سازی در ایران اشتباه بوده و عقلایی ترین و منطقی ترین راه استفاده از خدمات خودرویی سازندگان خارجی و بسیار بسیار مقرون به صرفه تر و مناسبتر بوده و انرژی بکار گرفته شده در این صنعت چه از نظر انسانی و چه از نظر سرمایه و غیره میتوانسته در جهت ایجاد صنایع بهتر و ضروری تری که پتانسیل و ظرفیت بیشتری را در کشور از آن برخوردار بوده ایم بکار گرفته شود .
مهدی احمدی
۲۲ شهریور ۱۴۰۱مقصر تمام این بی کیفیتی و خراب بودن اوضاع خودروهای ایرانی و قیمتهای نجومی غیر واقعی ما مردم هستیم که برای خرید همچین محصولاتی صف میکشیم
ebi
۲۵ آذر ۱۴۰۱سلام خدمت عزیزان بنده برای شرکتی رفتم ایرانخودرو ماشین تحویل گرفتم که چند نکته قابل تامل وقتی داشتم تحویل میگرفتم به بنده خدا کارمندی که تحویل میداد گفتم دنده خیلی بد جا میره خلاصه جوری وانمود کرد که مشکل از بنده هست با پونزده سال سابقه انواع خودرو های ایرانی خارجی داشتم خلاصه بزور مجاب کرد که مشکلی نداره رفتم بیرون پارک کنم دنده عقب پیدا نمیشد به خودم شکم شد اخر سر دنده عقب با چند بار کشتی گرفتن زدم و اونم باید حتما نگهش میداشتم تا نزنه بیرون حالا بردم ماشین گذاشتم شرکت این بنده خدا دستی خیلی سفت در میومد و خود بخود میندازه بیرون در حالت خاموش ماشین داشت حرکت میکرد که خدا رحم گرد به موقع دستی کشیدم و گذاشتم تو دنده..کلاج میگرفتم صدای بلبرنگ وقتی خلاص میکردم کاملا شنیده میشد خلاصه میدونستم پیگیری بنده فقط اب در حونگ کوبیدنه. اشتباه پیش میاد ولی این برخورد کارمندا برای اینکه رو پوشونی کنن با اینکه میدونن مشکل داره و بقول خودمون میندازن به مردم سواله برام… البته مشکل از ماس که میندازن بهمون با این قیمتهای فضایی در کل خلایق هر چه لایق