ایران خودروسایپا

بهترین خودروهای حدود 600 میلیون تومان در بازار ایران

در این مطلب خواهیم دید که هم‌اکنون با حدود ۶۰۰ میلیون تومان در بازار کشورمان چه خودروهای می‌توان خرید و کدام گزینه‌ها ارزش خرید بالاتری دارند.

طی سال‌های اخیر در بازار خودروی کشورمان آن‌قدر قیمت‌ها بالا رفته است که در حال حاضر برای خرید ارزان‌ترین خودروی صفرکیلومتر بازار باید بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. در این شرایط، بازهٔ قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون تومان به خودروهای میان ردهٔ بازار اختصاص دارد یعنی مدل‌هایی که نه آن‌قدر گران هستند که بخش عمده‌ای از جامعه توان خرید آن‌ها را نداشته باشند و نه آن‌قدر قدیمی و ساده هستند که از بسیاری امکانات مهم محروم باشند. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای بازار کشورمان در بازه قیمتی ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان را معرفی کنیم هرچند که حتی با این رقم هم گزینه‌های زیادی نخواهیم داشت. لازم به ذکر است که ملاک ما برای قیمت خودروها، قیمت بازار است.

رانا پلاس

قیمت: ۵۰۰ تا ۵۴۰ میلیون تومان

همچنین بخوانید: تست و بررسی تخصصی رانا پلاس

رانا پلاس را باید یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها در بازهٔ قیمتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان دانست زیرا از تجهیزات مناسب و پیشرانه قوی‌تر و مدرن‌تری نسبت به محصولات ارزان‌قیمت سایپا بهره می‌برد و با توجه به این ویژگی‌ها، قیمت نسبتاً مناسبی دارد. این خودرو هم‌اکنون در دو مدل معمولی و سقف شیشه‌ای عرضه می‌شود که از لحاظ قوای محرکه باهم تفاوت دارند. رانا پلاس معمولی با همان پیشرانهٔ TU5 قدیمی تولید می‌شود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل است اما ایران‌خودرو رانا پلاس پانوراما را به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5 پلاس مجهز کرده که با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور، قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر است. همچنین انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس جدیدتر شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. این دو مدل به‌جز سقف شیشه‌ای در تجهیزات تفاوت دیگری باهم ندارند و هردو با امکاناتی مثل کروز کنترل، دو ایربگ، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی و سنسور دنده‌عقب ارائه می‌شوند. البته خریداران رانا پلاس باید با فضای محدود صندلی‌های عقب که از پژو ۲۰۶ به ارث رسیده کنار بیایند. هم‌اکنون در بازار رانا پلاس معمولی حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و نسخهٔ پانوراما حدود ۴۰ میلیون تومان گران‌تر است.

پژو ۲۰۷

قیمت: ۵۱۰ تا ۶۴۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۷ هرچند چیزی جز فیس‌لیفتی روی ۲۰۶ نیست اما به دلیل طراحی جذاب‌تر، کابین مدرن‌تر و تجهیزات بیشتر، موردتوجه خریداران و خصوصاً جوانان قرار گرفته است. همچنین پس از خاتمهٔ تولید ۲۰۶ در اواخر سال ۱۴۰۱، ایران‌خودرو با ارائهٔ مدل‌های جدید، بر تنوع خانوادهٔ این خودرو افزوده و هم‌اکنون در بازار با قیمتی از ۵۱۰ تا ۶۴۰ میلیون تومان می‌توان یک ۲۰۷ صفرکیلومتر خرید. ارزان‌ترین مدل این خودرو نسخهٔ مجهز به موتور ۱.۴ لیتری TU3 پژو ۲۰۶ تیپ دو با تنها ۷۵ اسب بخار قدرت است. مدل بعدی ۲۰۷ تیپ ۵ نام دارد که با موتور TU5 اما داشبورد ۲۰۶ ارائه می‌شود و تجهیزات کمتری دارد. برای خرید یک ۲۰۷ درست‌ودرمان با موتور TU5 و داشبورد اصلی اما باید نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد. گران‌ترین نسخهٔ دستی این خودرو هم ۲۰۷ پانوراما است که حدود ۶۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و با پیشرانهٔ TU5 پلاس و گیربکس شش سرعته ارائه می‌شود. در این تیپ شاهد تجهیزاتی مثل دو ایربگ، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، آینه‌های جانبی برقی، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل و سقف شیشه‌ای هستیم.

سورن پلاس

قیمت: ۵۴۰ تا ۵۷۰ میلیون تومان

همچنین بخوانید: سمند سورن پلاس؛ مشخصات فنی، قیمت، رقبا، مزایا و معایب

کسانی که با زیر ۶۰۰ میلیون تومان خواهان خودرویی بزرگ‌تر و جادارتر از رانا پلاس هستند می‌توانند سورن پلاس را انتخاب کنند. هرچند پیشینهٔ این خودرو به سمند بازمی‌گردد اما ایران‌خودرو با تغییراتی توانسته آن را کمی بروزتر کند. سورن پلاس که در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان نسخهٔ جدید سورن به بازار آمد، با تغییرات ظاهری جزئی مثل گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، سعی دارد کمی خود را مدرن‌تر جلوه دهد. این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری EF7 استفاده می‌کند که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند کشش نسبتاً مناسبی را برای سورن ۱۲۴۰ کیلوگرمی فراهم کند. همچنین ایران‌خودرو اخیراً به لیست تجهیزات سورن پلاس موارد جدیدی را اضافه کرده تا آن را مجهزتر کند. این خودرو هم‌اکنون در سه تیپ مختلف عرضه می‌شود که تفاوت‌هایی جزئی در تجهیزات باهم دارند ولی به‌طورکلی ازجمله مهم‌ترین امکانات سورن پلاس می‌توان به دو ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، دی‌لایت، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، دوربین دنده‌عقب، رینگ آلومینیومی و کروز کنترل اشاره کرد. هم‌اکنون ارزان‌ترین تیپ سورن پلاس در بازار ۵۴۰ میلیون و گران‌ترین آن ۵۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

شاهین

قیمت: ۵۸۰ میلیون تومان

شاهین مدرن‌ترین و گران‌ترین محصول سایپا به‌حساب می‌آید که اخیراً قیمت‌گذاری عجیب نسخهٔ اتوماتیک آن جنجال‌برانگیز شده ولی ما در اینجا با نسخهٔ دستی کار داریم که با نام شاهین G عرضه می‌شود. این ماشین روی پلت‌فرم نسل دوم تویوتا یاریس ساخته شده و لااقل از بسیاری از محصولات ایران‌خودرو پلت‌فرم مدرن‌تری دارد. نقطه‌ضعف اصلی شاهین اما پیشرانهٔ آن است زیرا وقتی سایپا نتوانست به دلیل تحریم‌ها از موتور ۱.۶ لیتری برلیانس در این خودرو استفاده کند، چارهٔ کار را در توربوشارژ کردن موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ M15 دید که در خانوادهٔ تیبا استفاده می‌شد. این موتور به دلیل تکنولوژی قدیمی و بازدهی پایین، با وجود توربوشارژر، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند یعنی اعدادی که این روزها در موتورهای تنفس طبیعی مدرن با همین حجم می‌بینیم. بااین‌حال، شاهین با طراحی مدرن‌تر و زیباتر نسبت به دیگر خودروهای این قیمت، کابین جادار و تجهیزات مناسبی مثل آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، چراغ‌های خودکار، سیستم پایش باد تایرها، دوربین دنده‌عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صندلی‌های چرمی و سانروف، ضعف پیشرانهٔ خود را جبران می‌کند تا بتواند به‌عنوان گزینه‌ای مناسب با قیمت زیر ۶۰۰ میلیون تومان موردتوجه قرار گیرد.

دنا پلاس

قیمت: ۶۳۰ میلیون تومان

همچنین بخوانید: تست و بررسی تخصصی دنا پلاس توربو دنده دستی ۶ سرعته

هرچند دنا پلاس هم مثل سورن فیس‌لیفتی روی سمند محسوب می‌شود اما حجم تغییرات در این خودرو بسیار بیشتر است تا جایی که نمی‌توان شباهتی با سمند در آن دید. این خودرو هم‌اکنون در مدل‌های مختلفی با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو عرضه می‌شود که ارزان‌ترین آن‌ها در بازهٔ قیمتی مدنظر ما قرار می‌گیرد. این خودرو هم از همان موتور EF7 استفاده می‌کند که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. تیپ پایهٔ دنا پلاس اما از لحاظ تجهیزات خودروی نسبتاً فقیری محسوب می‌شود و حتی از ترمزهای دیسکی عقب و رینگ آلومینیومی هم بی‌بهره است. در این تیپ خبری از سانروف هم نیست و در لیست امکانات صرفاً مواردی مثل دو ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور و دوربین دنده‌عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و کروز کنترل دیده می‌شود. بااین‌حال، می‌توان گفت دنا پلاس به دلیل طراحی مدرن‌تر داخل و ظاهر جذاب‌تر نسبت به سورن پلاس، ارزش حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت بیشتر را خواهد داشت.

تارا

قیمت: ۶۵۰ میلیون تومان

 

همچنین بخوانید: تارا اتوماتیک: تست و بررسی تخصصی، مشخصات، نقاط قوت و معایب

در آخر به گران‌ترین خودروی این لیست می‌رسیم که به لطف استفاده از پلت‌فرم پژو ۳۰۱، از تمام محصولات ایران‌خودرو مدرن‌تر است. تارا همچنین به پیشرانهٔ TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور و گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز است و از کابین جاداری بهره می‌برد هرچند که در بیرون طراحی چندان زیبایی ندارد. این موضوع در داخل کابین هم به چشم می‌خورد و تارا در طراحی داشبورد و ادوات داخلی حتی در برابر دنا پلاس هم حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. بااین‌حال، این خودرو از لیست تجهیزات قابل‌قبولی شامل ترمزهای دیسکی هر چهارچرخ، ترمز کمکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل پایداری، کنترل کشش، دو ایربگ، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، آینه‌های جانبی برقی، دوربین دنده‌عقب، سیستم پایش باد تایرها و کروز کنترل بهره می‌برد. صندوق بار بزرگ ۶۴۰ لیتری و مصرف سوخت نسبتاً مناسب ۷ لیتری در هر صد کیلومتر نیز از دیگر ویژگی‌های تارا هستند اما در لیست تجهیزات آن جای خالی رینگ آلومینیومی و سانروف کاملاً احساس می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فکر میکنم بهترین گزینه سورن پلاس باشه اکر با قیافه پیرمردی سمند مشکلی ندارین
    چونکه توی نمایندگی ایران خودرو کمتر ماشینی که دیدم واسه تعمیر مراجعه کنه همین سورن پلاسه

    موافقم 50
    مخالفم 8
    1. H2

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (382 ديدگاه)

      موتور EF7 تا یه کارکردی بشرط رسیدگی خوب و کم خرجه. امان از روزی که بخرج بیوفته قشنگ اشکتو درمیاره.
      بهترین گزینه خودروهایی هستن که موتور TU دارن. ( رانا پلاس و تارا )

      موافقم 35
      مخالفم 12
      1. ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (4897 ديدگاه)

        ما یدونه ۸۹ داریم هنوز اشکمون رو در نیورده

        موافقم 30
        مخالفم 6
        1. A

          ۱۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (26 ديدگاه)

          داداش مگه قراره اشکتون رو در بیاره.

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. ‌ ‌

          ۱۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (4897 ديدگاه)

          اره

          موافقم 4
          مخالفم 4
        3. H2

          ۱۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (382 ديدگاه)

          ایشالاه که هیچوقت درنیاره
          من اشکای خیلیا رو دیدم سر این موتور
          یدونه بخور 100 بار شکر کن

          موافقم 13
          مخالفم 1
  2. پیام

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    آقای اشتری در مورد Lazareth که یه برند ایتالیایی هست و یه موتورسیکلت زده که تبدیل به خودرو پرنده تک سرنشین میشه خبرش رو کار کنید. تو نمایشگاه رونمایی شده

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2851 ديدگاه)

      کجا دیدین؟ لینک مطلب بفرستید من در گوگل چیز مناسبی پیدا نکردم فقط چندتا عکس بود

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. AMANTE

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1913 ديدگاه)

        منظور ایشون مدل Lazareth LMV یا Lazareth 847 هست.
        شرکت Lazareth ایتالیایی نیست و برای فرانسه است.

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. پیام

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)
      3. پیام

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        ساخت کشور فرانسه هست

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. علی جردن

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بهترین گزینه بینشون قطعا راناپلاس پانوراما هست از پنج تا گزینه بعدی ارزان تره
    ۱ شاهین کروز کنترل نداره راناپلاس داره
    ۲ سمند سورن سقف فلزی داره رانا پلاس سقف شیشه
    ۳ همه امکانات ۲۰۷ رو داره با قیمت پایین تر
    ۴ از دنا و تارا ارزون تره و پیشرانه کم دردسری داره

    سقف شیه ایی و پیشرانه TU5+ و فرمان برقی و کروز کنترل و دی لایت و … همه این امکانات یکجا با قیمت کمتر از ۵ رقیب

    موافقم 25
    مخالفم 36
    1. بهروز

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      207 سیستم تهویه اتوماتیک داره ولی رانا سیستم تهویه دستی داره

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        مزیت حساب می شه بنظرتون؟ تاثیری روی قدرت پرتاب باد یا میزان سرما داره؟ شدت و قدرت کولر و بخاری جفتش دقیقا یکیه فقط طرح دکمه on off فرق دارن

        موافقم 19
        مخالفم 15
        1. H2

          ۱۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (382 ديدگاه)

          علی جردن کاملا باهات موافقم
          رانا پلاس موتور و امکانات خوبی داره
          قیمتشم نسبت به بقیه بهتره
          فقط مشکل جای پای عقب داره همین

          موافقم 16
          مخالفم 3
    2. ‌ ‌

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      داداش گلم رانا پلاس سقف شیشه ای سقفش باز نمیشه و فکر نکن پانوراماش باز میشه من خودم دیدم

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. 8Dark8Night8

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دقیقاً سانروف که نیست باز بشه پاناروماست

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. ‌ ‌

          ۱۸ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (4897 ديدگاه)

          پانوراما تیگو هفت باز میشه ولی مال رانا تا لبه سقف هست و باز نمیشه

    3. 8Dark8Night8

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداش شاهین کروز کنترل داره! و گزینه بهتریه! چه قیمت تو بازار و چه امکانات

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2851 ديدگاه)

        شاهین با موتور ضعیف هرگز نخرین
        صبر کنین با موتور جدید، شاید ارزش خرید داشته باشه
        خصوصا اگر شاهین موتور جدید بیاد توی بازار، مدل های موتور قدیم شدیدا کاهش قیمت می خورن

        موافقم 15
        1. علی جردن

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          نقات ضعف شاهین فقط به موتور برنمی گرده
          اصلا کیفیت و طراحی صندلی و کابین در حد قیمتش نیست و آشکارا سطح پایینی از محصولات جدید ایران خودرو داره

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. نویدی

          ۱۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (385 ديدگاه)

          موتور tu5 اصلا واسه جثه شاهین جوابگو نیست…موتور tu5 واسه ۲۰۶ که اندازه یه فندقه یا نهایتا رانا و پارس که یه بدنه تو خالی و سبک دارن جوابگوئه.

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. سهیل

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          به نظر من تو این لیست شاهین و تارا بهترن چون حداقل جدید هستن و پلتفرمشون جدیدتره در رابطه با موتور شاهین هم اولا اگر موتور جدید با این قیمتی که روی شاهین اتوماتیک با موتور m15 گذاشتن قطعا قیمت شاهین با موتور جدید توی کارخانه بالای ۷۰۰ میلیونه و دوما موتور تیوفایو هم خیلی عالی نیست و تنها حسنش نسبت به موتور فعلی شاهین ۱۶ سوپاپه بودن و نداشتن دردسر های نگهداری توربو و صدای کمتره و الا از نظر شتاب و کشش وقتی اومد خودتون می‌فهمید که موتور توربو حالا هر چی میخواد باشه به قول بعضی ها پراید هم که باشه از یه موتور همرده اتمسفر کشش بیشتری داره

  4. مانی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    بهترین گزینه برای خانواده : تارا
    بهترین گزینه برای جوانان : پژو 207
    زیباترین ماشین این لیست : شاهین

    موافقم 26
    مخالفم 23
    1. پیام

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      بهترین گزینه برای مردم تحریم خودروسازی هست! یه زمانی ۲۰۶ صفر فرانسه ۹ میلیون بود!

      موافقم 52
      مخالفم 4
      1. مانی

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (252 ديدگاه)

        نکته اول : زمانی که پژو 206 در سال 1380 هجری شمسی به بازار ایران آمد تنها در تیپ یک و در حداقل تجهیزات رفاهی بود و قیمت آن هم بالای 10 میلیون تومان بود.بعدها مدل مجهزتر تیپ 3 وارد این خودرو نیز بازار شد.در آن زمان قیمت یک دلار معادل 800 تومان و حقوق پایه کارگر هم حول و حوش هزار 100 هزار تومان بود.آن زمان پژو 206 را فقط طبقه متوسط به بالای جامعه می توانست بخرد.
        نکته دوم : با توجه به مشاهدات دهه های اخیر،مردم ایران هرگز و هرگز صنعت خودروسازی را تحریم نخواهند کرد.چون همین مردم با آگاهی کامل و با شوق و رضایت روزانه صدها یا شاید هزاران میلیارد تومان را روانه صندوق های خودروسازان می کنند.پس باید با واقعیت موجود در بازار خودرو کنار آمد و جلوتر از مردم گام بر نداشت و ادعایی مطرح نکرد.البته در فضای مجازی ادعاهای بزرگی در زمینه تحریم خودروسازی مطرح شده و می شود که به نظرم از جنس حرف مفت و توهم و خیال هست و اصلا ارزش توجه ندارد.چون از طرف مردم کوچکترین اعتنایی به این ادعاها نمی شود و مورد حمایت عمومی نیست.البته من مطمئن هستم بسیاری از کسانی که دم از تحریم خودروسازی می زنند خودشان یک پا دلال هستندو از دیگران توقع فداکاری و تحریم خودرو دارند و نه خودشان!

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. رضا

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (154 ديدگاه)

        داداش اون موقع هم جمع کردن ۹ میلیون سخت بود

        موافقم 8
        مخالفم 1
  5. سالار جان خان جان فصل

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (374 ديدگاه)

    ماشین خارجی با این حدود پول چه میشه خرید؟ (جر چینی که واقعا حالم رو بهم میزنه لطفا)

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. AMANTE

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      با 14000 هزار دلار میشه ماشین هایی مثل:
      Hyundai Accent
      Toyota Yaris
      Dacia Sandero
      Chevrolet Conic
      Kia Rio
      و…. رو خرید. البته اکثرا این ماشین ها مدل های پایه شون رو میشه خرید که امکانات آنچنانی ندارن.

      به طور مثال دوباره الان Hyundai Elantra هایی که اومدن ایران اینقدر از نظر امکانات ضعیف هستن که وقتی داخل اشی حس میکنی از ساینا هم بدتره.

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. سالار جان خان جان فصل

        ۱۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (374 ديدگاه)

        داداش منظورم داخل ایران هست

    2. matin

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (415 ديدگاه)

      هیوندا آوانته و ورنا
      پروتون جنتو
      L90
      مزذا323
      اینا ارزون ترن
      مگان هم حدودا هم قیمت ایناست

      موافقم 5
      مخالفم 4
    3. ‌ ‌

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      سلام میشه النترا و ورنا خرید شایدم سراتو ۲۰۰۸ دور رنگ پر کارکرد هم بشه یکم پول بزار سوناتا ۲۰۰۹ بگیر خواستی

      موافقم 6
      مخالفم 1
    4. وی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      ماکسیما و مزدا 3 و مزدا 323

  6. نویدی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (385 ديدگاه)

    ۱-تارا(به روزتر و بی درد سر تر از بقیه)
    ۲-شاهین(زیباتر و ایمن تر از بقیه)
    ۳-سورن پلاس(جادار و موتور قوی)
    ۴-رانا پلاس پانوراما(موتور خوب،آپشن های خوب،صندوقدار)
    ۵-پژو ۲۰۷(موتور خوب،ظاهر جوان پسند)
    ۶-دنا(همون سورن با قیمت بالاتر و کابین کوچیکتر)

    موافقم 22
    مخالفم 3
  7. AHMADREZA

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (877 ديدگاه)

    به نظرم ام جی 3 توی این رنج قیمتی مناسب تر باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. datsun

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    واقعا هیچ ماشین ایرانی ارزش خرید نداره ،ملت چاره ی ندارن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. حسین

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    پارس tu5 مگه چنده که تو این رنج نیست؟
    البته انتخاب من تارا هست که ایمن تره ولی صبر میکنم تا با موتور efp تولید بشه.

    موافقم 3
    مخالفم 8
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    همشون خوبن

    موافقم 3
    مخالفم 5
  11. Anti Tesla

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    من منتظر شاهین پلاس توربو اتوماتیک ME16 هستم.
    تو‌رو‌خدا اینو بدید بیرون🙏
    من قول می‌دهم ۱۰۰ درصد می خرم.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. هرمز مستوفی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام ، هنگام طراحی یک خودرو ، طراح همه نکات فنی را براساس وزن خودرو ، مقاومت باد ، سایز تایر و……. در نظر میگیره .وقتی یک موتور و قوای محرکه را برای اتاقی سنگین تر انتخاب میکنید معلومه چه اتفاقی میافته . این حکایت سمند ELX و سورن پلاسه که در سربالایی قدرت راه افتادن ندارن و این خودرو در دست خانم ها درد و ورم است . حتی اگر بهترین کیفیت و خراب نشه . توی سربالایی ایستادی باید با احتیاط برگردی چونکه امکان جلو رفتن نیست . چرا آقایان مهندسین ایران خودرو نگاهی به ضرایب دنده های سنگین این دو خودرو نمیکنن . باید همه فریاد بزنن ؟!!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. مجتبی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رانا پلاس دوگانه میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا