شرکت کروز بعد از سالها تلاش، توانست مالکیت بزرگترین مجموعهی خودروسازی ایران را تصاحب کند. این مجموعه از برنامههای متعدد برای تولید مدلهای جدید و بهبود کیفیت در ایران خودرو خبر داده است.
بعد از برگزاری مجمع عمومی سهامداران ایران خودرو در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۳، برای اولینبار مالکیت و مدیریت بزرگترین خودروساز ایران به بخش خصوصی واگذار شد. هفت ساعت، گفتگوی پرتنش بین حاضران در مجمع ایران خودرو، اتفاقی تاریخی برای صنعت کشورمان رقم زد و شرکت کروز را به عنوان بزرگترین سهامدار ایران خودرو معرفی کرد.
حوادث فوق، امروز با معرفی مدیر عامل جدید، شکل تازهای گرفت و البته انتقادات گستردهای در پی داشت. علاوهبر مخالفت آشکار تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تردیدهایی بر صلاحیت شرکت کروز نیز وجود دارد. سوابق قضایی این مجموعه با پروندههای متعدد، نگرانکننده است و البته، ترس از افزایش انحصار در صنعت خودروسازی ایران، عامهی مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.
طبیعتا شرکت کروز برای کاهش تنشها پیرامون تغییر مالکیت ایران خودرو، تلاش میکند تا شاید در نگاه مخاطبان، به شکل ناجی و ایجاد کنندهی دگرگونیهای مثبت، دیده شود. این موضوع در بیانیهی رسمی کروز به وضوح دیده میشود:
امروز مفتخریم که اعلام کنیم با اعتماد نظام، دولت و سران سهقوه و طبق تصمیمات مجمع گروه صنعتی ایرانخودرو، مدیریت این گروه صنعتی طبق قانون تجارت در اختیار کنسرسیوم سهامداران بخش خصوصی که صاحب اکثریت سهام این شرکت هستند (پساز سالها تاخیر) گذاشته شد تا در یک زمانبندی مطلوب، بتوانیم کیفیت محصولات تولیدی و سرویسمان به مردم شریف ایران را ارتقا داده و همزمان زیرساختهای تولیدی و مالی شرکت را احیا کرده و خشنودی و رضایت اجتماعی همه ذینفعان خانواده بزرگ ایرانخودرو را فراهم کنیم.
در این راه سخت برای حل بحرانهای فراوانی که ماحصل مدیریت غیرحرفهای چهار دهه گذشته است، دست همه خدمتگزاران میدان صنعتی، اقتصادی و مالی کشور در همه بخشها را میفشاریم و با آغوش باز، از تواناییهای نخبگان جامعه بهره خواهیم برد تا جامعه ایرانی به صنعت خودرو همچون گذشتههای دور با غرور و افتخار نگاه کند.
در این راه بزرگ، سرمایههای انسانی کل گروه صنعتی ایرانخودرو، قطعهسازان صنعت خودرو و نیز شبکه نمایندگیهای ایرانخودرو در سراسر کشور یاریگر ما خواهند بود.
برنامههای ما بهصورت کوتاهمدت، میانمدت و درازمدت پساز شناسایی کامل آسیبهای وارد شده اقتصادی بهپیکر این شرکت و منشا زیانهای انباشته شرکت که در تاریخ کشور بیسابقه بوده است، برای اطلاع عموم هممیهنان ارائه خواهد شد.
حتما سعی خواهد شد تا حداکثر طی دو هفته پساز شروع به کار تیم جدید، گزارش کامل مالی شامل مجموع بدهیهای شرکت به بانکها و موسسات مالی و قطعهسازان داخلی و خارجی و نیز تعهدات خودروهایی که وجوه آنها دریافت شده است ولی خودروها تحویل داده نشدهاند، بهاطلاع مردم شریف ایران برسد.
همه تلاش خود را بهکار خواهیم بست تا نارضایتیهای سالهای گذشته مردم عزیز و شریف ایران پایان یابد و بهسرعت خشنودی و رضایت آنان سرلوحه همه فعالیتهای پیش روی گروه صنعتی ایرانخودرو قرار گیرد.
دیدار حمید کشاورز با رهبری در بهمن ماه ۱۴۰۲
یک سال پیش، حمید کشاورز، موسس و سهامدار شرکت کروز، طی دیدار با رهبری درخواست کرد تا به بخش خصوصی توجه شود و مدیریت ایران خودرو، توسط شرکت کروز به مرحلهی نهایی برسد. او در دیدار مستقیم با حضور خبرنگاران گفته بود:
بزرگترین سهامدار ایرانخودرو در حال حاضر ما هستیم. ۳۰درصد ایرانخودرو را بخش خصوصی دارد. جنابعالی پارسال فرمودید که دولت اشتهای عجیبی در کنترل شرکتها دارد. دولت الان با ۵ درصد سهام، شرکت ایرانخودرو را کنترل میکند. ما قبلا هم خدمت حضرتعالی نامه فرستادیم که ما حاضریم اگر این شرکت به ما از نظر مدیریت واگذار شود و ما ظرف پنج سال موفق نشویم؛ ما را در میدان آزادی اعدام کنند.
بعد از این دیدار، رهبر انقلاب در سخنرانی دیگری که روز بعد انجام شد، به اهمیت بخش خصوصی برپداختند:
«من دیروز شنیدم که در بعضی شرکتهایی که دولت و بخش خصوصی شریک هستند، با اینکه دولت سهم زیادی ندارد، مدیریت در اختیار دولت است، به نظر من این منطق ندارد. از شیوههای قانونی استفاده کنند و به خود مردم و سهامداران در واقع اختیار بدهند منتهی نظارت بشود.»
آرین
۱۸ بهمن ۱۴۰۳ببخشید ببخشید
حالا که خودت میگی
…… میخوری که ماشین خوب دست مردم ندی
یعنی بی …… ترین عالمی اگه ماشین درست نسازی
خودم چوب تو …….
۱۸ بهمن ۱۴۰۳ایول داش سلطانی شما بهترین کامنت این ماه رو دادی شوما
اوسا
۱۸ بهمن ۱۴۰۳کروز به عنوان قطعه ساز چه گلی به سر مردم زد که حالا خودرو بسازه؟؟؟؟
Puriya85
۱۹ بهمن ۱۴۰۳خیلی ممنونم از مردم عزیزی که به آقای پزشکیان رای دادن تا دولت بی صحاب و فاسد بیاد رو کار و ما هر روز شاهد چپاول و غارت و فساد بیشتر در همه ابعاد اقتصادی کشور و نفوذ تمام مافیا ها به بدنه صنعت کشور باشیم!
سجاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۳هنوز منقرض نشدید؟ بابا مردم گواتمالا هم داستان ما رو فهمیدن دیگه شما هنوز سرتون زیر برفه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ بهمن ۱۴۰۳شما برای 55 درصدی که در انتخابات شرکت نکردند چه تفسیری دارید استاد؟
Parvaz
۱۹ بهمن ۱۴۰۳استاد عزیز هنوز تو باغ نیستند، خودم جز کسایی بودم بعد سال ها تحریم انتخابات، به پزشکیان رای دادم، من مالی خوندم دو دو تا چارتا کردم اقتصاد رو در نظر گرفتم و اینکه اصلا کسی هست بعدش این فرمون رو بدیم بهش؟ فهمیدم الان وقتش نیست، مخصوصا اگر مثل من ساکن شمالغرب کشور باشید و بدانید بو توپراق دان پای اولماز.
Puriya85
۲۰ بهمن ۱۴۰۳گل پسر مردم گواتمالا هم اگه تو شرایط تو بودن کاری که امثال شما کردینو نمیکردن چرا در جهل خالص و بدون آگاهی باید زندگی کرد
دیسلایک بدین به هیچ جام نیست حرفی که زدمو خودتون درک کنین به سود خودتونه
بعدم آقای اشتری اونایی که رای دادن کشک نیستن که ، رای همونا باعث شده که الان بخاطر کمبود انرژی یه روز در میون کمپلت تعطیل کنن ،چه میگویی
حالا اصن شما بگو ۹۰ درصد رای نداده باشن اون چند درصد چرا اینطور کردنه ، یعنی جای گله نداره؟ که ای حرفو زدی
منصور
۲۰ بهمن ۱۴۰۳جناب پرویز! بر چه اساس فکر می کردید فرمان دست شماست که بخواهید آن را به کسی بدید؟!
ایران فرانسه
۱۸ بهمن ۱۴۰۳از سایت وزین پدال بعید بود که این رپورتاژ آگهی را برای یکسری رانت خوار پایداری چی کار کنه، بهمن موتور دلبخواهی مزدا ۳ رو کنار گذاشت ؟ بهمن موتور چاره ای جز خودرو چینی زدن داشت تو تحریم های اقتصادی؟ اگر بهمن موتور گرانفروش ه اونوقت کرمان خودرو و مخصوصا مدیران خودرو چی هستند الان فیدیلیتی با قطعات مشترک با تیگو ۸ تو کارخانه چنده و تیگو چند؟ چندتا پرونده علیه بخش خصوصی تشکیل شد تا بیوفته دست خصولتی ها ؟ مگه بانک پارسیان و گیر سه پیچ مموتی یادتون رفته که آخر رفت بغل ستاد و گروه تدبیر ، جالبه کامنت ها رو خوندم حیران شدم از عمق تاثیر تبلیغات یکسری رانت خور قطع منافع شده روی کاربران، کروز هر چی باشه که قطعا ایرادات و اشکالات فراوان دارد ، از مدیران دولتی و مفاسد مدیریت دولتی بهتر خواهد بود التماس تفکر
Avan
۱۸ بهمن ۱۴۰۳شرکت کروز مثل هر تاجری در بازار بی رقیب به چاپیدن بیشتر مردم خواهد پرداخت.
کمبوجیه هماینونفر
۱۸ بهمن ۱۴۰۳پاسخ به Avan: این حرف رو باید با طلا نوشت.
خزان
۱۸ بهمن ۱۴۰۳((همه تلاش خود را بهکار خواهیم بست تا نارضایتیهای سالهای گذشته مردم عزیز و شریف ایران پایان یابد و بهسرعت خشنودی و رضایت آنان سرلوحه همه فعالیتهای پیش روی گروه صنعتی ایرانخودرو قرار گیرد.))
دیگه گوش همه پره ازین مزخزفات اما یچیز توجهمو جلب کرد. گفته به سرعت!!
اگه قرار بود بسرعت چیزی درست بشه، همون قبلیا درست میکردند. تو این مملکت به تدریج هم حتی کار درست نمیشه چه برسع به سرعت!! این دیگه نوبر بود،،.
۱۸ بهمن ۱۴۰۳حق
نیو کار
۱۸ بهمن ۱۴۰۳محصولات سال بعد ایرانخودرو پیکان الکتریک بابرد 20کیلومتر ومدت شارژیک هفته برای این مسافت 2. پژو اردی سقف شیشه ای مجهز دوربین 360درجه 3.پیکاپ اریسان با موتور تقویت شده تراکتور مگا موتور 4.سمند شاسی بلند 5. تارا کروک
گاس فرینگ
۱۸ بهمن ۱۴۰۳هایپرکار ایران خودرو با موتور چهل سیلندر TU50 با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار رو یادت رفت بگی
boost10
۱۹ بهمن ۱۴۰۳حتما رو پلتفرم ۴۰۵ میسازنش
محمد
۱۸ بهمن ۱۴۰۳خیلی جالبه ، از این جیب میذارن تو اون جیب اسمش هم میشه خصوصی سازی ، اینکه سراسر غرق دزدی و فساد هستید یه طرف ، به شعور مردم هم با این بازی ها توهین میکنند ، تو این کشور چه شرکت خصوصی ( به ظاهر) چه شرکت دولتی به یک نهاد متصله و هیچ چیزی تغییر نمیکنه فقط یکبار حق زندگی داشتیم که شما دزد های حرامخور تباهش کردید
سهیل
۱۸ بهمن ۱۴۰۳ویکیپدیا :
در حالیکه این شرکت با تولید قطعات معیوب (از نمونههای مشهور آن واردات ترمز ABS معیوب از چین و تولید ایربگ معیوب است[۲]) از متهمین عوامل کیفیت پایین خودروی ایرانی است، کیفیت پایین را به دولتی بودن مدیریت ایران خودرو منتسب کرده و تلاش میکند که خود را نماینده بخش خصوصی بنامد و انتقال مدیریت به خود را سبب بهبود کیفیت خودرو ایرانی معرفی کند.
شرکت کروز هم دارای تعداد زیادی کارگر است و در عین حال از بزرگترین و پیشروترین ناقضان حقوق کارگران در ایران است. این شرکت با نقض قانون؛ سالها با تمام توان از نیروی کار ددختران مجرد در بخش کارگری خود استفاده میکرد که کمترین توان برای اعتراض را دارند. این شرکت بنیانگذار «قرار داد موقت ۱ ماهه» با کارگران در ایران بوده است
در یک مورد حادثه کار که برای خانمی در دستش پلاتین گذاشته شد، شرکت تنها بیمه بیکاری رد کرده و برگه حادثه و گزارش حوادث کار ارائه نشده است… قبلاً ازدواج در مجموعه کروز مشکلات حادی برای کارگر به همراه میآورد و در مواردی خانمها اخراج هم میشدند. هنوز هم به دلیل فشار کاری برای بسیاری ازدواج بسیار سخت است؛ زیرا نوع کار در این شرکت تعدادی است و برای مثال اگر قرار باشد کارگری ۱۰۰ قطعه بزند، اگر این مقدار به ۹۹ عدد کاهش یابد، از حقوق او کم خواهد شد.
قبلا که صاحب ایران خودرو نبود این بود. حال چه شود.
Amirsh
۱۸ بهمن ۱۴۰۳این وحشتناکه ، این فاجعس :|||
مهراد
۱۸ بهمن ۱۴۰۳Clash of Clowns 😂😂
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ بهمن ۱۴۰۳تو مملکتی که تو این سطح از کلمه ضد انسانی و متجر اعدام برای پیش برد هدف استفاده میشه توقع درست شدن نداشته باشید.همینجا حاضرم شرفم رو بزارم سر حرفم که اینا توان ساخت هیچی ندارن.اینا توان تعمیر استادیوم آریا مهر رو ندارند یعنی با تمام قواشون اومدن چند سال وقت گذاشتن میلیاردها تلف کردند این وضع استایدومه.اینا توان ساخت یه ماشین ساده در سطح پراید رو ندارند.هر چی بهتون نشون میدن همش دروغه اینا آه در بساط ندارند.بعضیا میگن چرا بخوان میتونن و برای خودشون میسازن ولی ثابت شده که اگر بخوان هم توانش رو ندارند.اللن فکر کنید مثلا شهرداری تهران بخواد وضع شهر رو درست کنه آیا توانش رو دارن آخه وقتی شهردارشون با شنیدن صدای مارش نظامی حول میشه میخواد رژه بره دنبال چی میگردید.یه چیز یاد گرفتن که بگن زمان شاهنشاه فلان روستا برق نداشت الان داره میگی آخه چرا اینجوری مقایسه میکنید باید با کشورهای منطقه مقایسه بشیم نسبت به زمان.حالا میبینیم این گوی این میدان ببینیم میتونید یه خودروی ساده بسازید.
سهیل
۱۸ بهمن ۱۴۰۳منظورت از اینها کی هست؟ 😁😁😁😁
خودم و خودت هم جزو اینها هستیم دیگه. هر وقت کسی اینطوری حرف میزنه میدونم هیچ عرقی به درست شدن مملکتش نداره. فقط میخواد مشکلات رو به عوامل ناشناخته نسبت بده و مثلا ادای آدمهای روشنفکر و دلسوز رو در بیاره.
خودت چیکار کردی پدر من؟ خودت کجا رو درست کردی؟ همیکنه من نوعی دست از دزدی بردارم و جلوش واستم مملکت آباده.
خزان
۱۹ بهمن ۱۴۰۳این کامنتو برای بار چندمه میبینم. متاسفانه یه تفکری مُد شده که مردم باید خودشون دزدی نکنن تا کار به بالاییا برسه و اونا درست بشن
درحالیکه مملکت ما جزو معدود کشوراییه که اون بالاییاش هیییییچ ارتباطی با مردم ندارند. اکثر مسئولان و بالارده ها ، از اولش وصل بودند به یه ارگان خاصی یا سالیان سال در بدنه سازمان ها و وزارتخانه ها جابجا میشدند و غرق در رانت و هزارویک امتیاز اشکار و پنهان بودند. بعد خیلی مسخرست یکی این وسط بیاد بگه اونا از همین مردم بودند!! اونا هیچ وقت از ما مردم نبودند. آخه کدوم یکی از مردم میتونه در این حد از مدیریت و سیاست و اقتصاد رشد کنه مگر اینکه خودش به یکی از مهره های اونا تبدیل نشه؟
من واقعا جالبه برام تو این دور و زمون یکی بیاد و همچین حرفی بزنه که اونا از ما مردمن!! مردم خودتون باید درست بشید!! خودت چی کردی که توقع از دیگران داری!! واقعا اوج وقاحت و بی شرمیه. این عملا یعنی فساد دولت رو بندازی گردن ملت و عملا فساد در دولتها زیر سوال میره چون حتما مردم فاسد بودند که فساد به اون بالا سرایت کرده پس دولتها مبرا از فسادند و مقصر اصلی مردمند!! دهه ۶۰ تا ۸۰ که وضع مملکت بهتر از الان بود مگه مردم انقد دزد بودند؟ اما خدا میدونه چه دزدی ها توسط بالاییا شد و کسی باخبر نشد.،.!! همچین تفکری واقعا ساده لوحانه ست. اصلا همین دزدی کردن مردم یکی از آثار دزدی کردن بالاییاست. وقتی پول و سرمایه ملت جایی دیگری خرج میشه و کسی به فکر اقتصاد و آینده مردم نیست و همشون بفکر جیب خودشونن، مردم هم تشویق میشن به هر نحوی پولشونو بدست بیارن. با دزدی با اختلاس با دروغ با رانت با احتکار و … . پس الکی مردم رو مسئول نکن که توخودت چی کردی. مردم همشون هم اصلاح بشن به معنی اصلاح شدن بالاییا نیست. اونا هیچ وقت از مردم نبوده و نیستند.
سهیل
۱۹ بهمن ۱۴۰۳همون حرف های کوچه بازاری و عوام فریب همیشگی.
همین حرفات نه تنها نشوندهنده ساده لوحیت بلکه نشوندهنده همدست بودن و دفاع کردن از دزدهاست. میگی اونها از ما نبودن؟!!! اصلا اونها کی هستن؟ میگن مشت نمونه خروار. از دل همین ملت دراومدن دیگه. چرا طالبان بدون مشکل داره حکوم.ت میکنه؟ چون مردمش هم طالب همین حکوم.ت هستن.
صد نفر هم بیان از من دزدی کنن چه مردم چه دولت من از کسی دزدی نمیکنم. بنابراین با این حرفات فقط قصد سرپوش گذاشتن روی دزدیها رو داری. جز یه مشت حرفهای بی سر و ته و سفیهانه تقریبا میشه گفت اطلاعاتی در هیچ زمینه ای نداری. اون کارگر زحمتکشی که میبینی آه در بساط نداره فقط دستش به دریا نرسیده وگرنه شناگر خوبیه. فت و فراوون آدمهای این جوری رو میشناسم که طبق نظر ساده لوحانه تو آدم های عادی بودن ولی تا سمتی گرفتن شدن مسئول و از ما بهترون. بنابراین حرفات فقط برای گول زدن و منحرف کردن ذهن عموم خوبه و برای تشویق مردم به دزدی بیشتر.
سهیل
۱۹ بهمن ۱۴۰۳وقتی منبع خبری ایرانیها میشه اینستاگرام و امثال مهران مدیری میشن قهرمان همون شیپ هایی هستیم که بودیم
Mm
۱۹ بهمن ۱۴۰۳همه ی جایگاه های موثر برای انجام کام مافیا شده ودست اشخاص خاص هست.من وامثال من قدرتی در تغییر نداریم
ساسان
۱۸ بهمن ۱۴۰۳یکی از تولیدکننگان قطعات بی کیفیت خودرو داره میگه میخوام خودرو خوب بسازم ! حتما. یه شرکت خصولتی و یه جابجایی پوشالی از این جیب به اون جیب برای سهم برداشتن بیشتر از جیب ملت.
new reventon
۱۸ بهمن ۱۴۰۳حرف مفت، وقی خریدار 10 هزار دلار بیشتر نمیتونه بده بابت ماشین، بعد تو چی میخای بدی بهش، شان چیه. مشکل از کمبود درامد ها وسرانه است. جو سازی و حرفای رسانه ایی عوام فریبانه دیگه بسه!
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ بهمن ۱۴۰۳شرکت کروز طبق اسناد موجود بارها با وارد کردن قطعات بی کیفیت چینی و حتی مونتاژ همون قطعات در داخل موجی از ضعف بی کیفیتی و بازی با مال و جان مردم کرده.این شرکت نوعی از برده داری نوین رو رواج داده رفتار ظالمانه با کارگرها مخصوصا پرسنل خانم داره قراردادهایی که با این پرسنل میبنده نمونه بارز بهره کشی و ظلمه.حتی برای استفاده از سرویس بهداشتی پرسنل رو تحت فشار میزاره.حالا فکر کنید اینا میخوان وضع موجود رو درست کنند.کلا کشور رو هواست اینم روش.
Aj23
۱۸ بهمن ۱۴۰۳آقا من دوزاریم نیوفتاد انتقال ایران خودرو به بخش خصوصی به نفع مردم هست یا نه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ بهمن ۱۴۰۳اگر آگاهی خودت برات مهمه، منابع خبری از رسانههای مختلف مطالعه کن و نتیجه بگیر
منتظر نباش لقمه حاضر آماده برات درست بشه و بگیم این خوبه اون بده، روی دانش و تحلیل خودت استوار باش دوست عزیز
Hamidrez
۱۸ بهمن ۱۴۰۳خوش باش که ظالم نَبَرد راه به منزل
یوسف
۱۸ بهمن ۱۴۰۳در واقع بهترین مثال برای این جابه جایی…..
این جیب پر شده…. بریم جیب بعدی رو پر کنیم
Hamid
۱۸ بهمن ۱۴۰۳سلام. به عنوان یک شهروند عادی، خوشبین نیستم. در دنیا رانت، ویژه خواری، طمع و … را با سیاست های متناسب از بین می روند. حالا که خصوصی شد، چه بهتر. با افزایش تدریجی قیمت سوخت و کاهش تعرفه های خودرویی، راه را برای خودروهای کم مصرف و رقابت بازار مهیا کنیم. از طرفی دولت بار یارانه سوخت ها را از دوش خود بر می دارد. اجازه می دهد مصرف کننده حق انتخاب داشته باشد و در کنار این دو مهم تولید کننده داخلی را به بلوغ و تکامل رهنمون می سازد به اصل رقابت در بازار دامن می زند.
حسین دهمرد
۱۸ بهمن ۱۴۰۳اتفاقا اگر خصوصی سازی واقعی میبود و باعث ایجاد رقابت میشد همه ازش استقبال میکردن اما سابقه ی کروز مشخصه.
شما همسایه ت چارتا کفتر داشته باشه همین واسه رد شدنت تو استخدامی کافیه . بعد کروز با اینهمه فساد …
فرزاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۳گام اول برای کنار گذاشتن و ریشهکن کردن یکی از غولهای تنبل و مفتخور و ضد رفاه اقتصادی اجتماعی کشور برداشته شد و به امید به دام افتادن غول مفتخور دیگر و آزادی بازار خودروی وطن
یکی از مهمترین دلایل افت ارزش پول ملی و افزایش حسرت جوانان همین دوتا غول هستند
البته باید حواسمون به بچهغولها یعنی شرکتهای متفرقه ولی وابسته که واردات و مونتاژ دارن باشه
علی
۱۹ بهمن ۱۴۰۳ما که بخیل نیستیم
انشاءالله
Sohrab
۱۹ بهمن ۱۴۰۳من به این اتفاق خوشبینم. یا اینکه کروز واقعا همانند یک شرکت حرفهای عمل و ماشین باکیفیت تولید میکنه یا اینکه گند میزنه و یکبار برای همیشه از شر این خودروسازی ملی نجات پیدا میکنیم. به هر حال این راه رو باید یکروزی میرفتیم، دیر یا زود. همه جا بخش خصوصی بوده که موفق شده و مدیریت خصوصی بوده که صنایع رو شکوفا کرده، امیدوارم و دعا میکنم که این مهم برای ایرانخودرو و کروز هم محقق بشه ولی اگه موفق هم نشد مردم چیزی از دست ندادن. ایرانخودرو به زبالهدان تاریخ خواهد پیوست و راحت میشیم از دست این خودروهای بیکیفیت وطنی
Abbas
۲۱ بهمن ۱۴۰۳انشاالله که خیرباشه