دنا جوانان و چری آریزو ۵ اسپرت هردو سدانهایی جوانپسند با مشخصات، امکانات و قیمت نزدیک به هم هستند اما کدامیک گزینهٔ بهتری خواهد بود؟
ایرانخودرو بهتازگی مشخصات و تصاویر نهایی دنا جوانان را منتشر کرده و قرار است فروش آن را از مرداد امسال آغاز کند. این خودرو همانطور نامش نشان میدهد، با حال و هوای بهاصطلاح اسپرت، قصد جلب نظر جوانها را دارد. یکی از رقبای اصلی دنا جوانان در بازار کشورمان، چری آریزو ۵ اسپرت است که آنهم کمی حس و حال جوانپسند دارد، به همین دلیل، قصد داریم در ادامه این دو سدان را باهم مقایسه کنیم.
همچنین بخوانید: ایران خودرو مقایسه دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک
معرفی کلی دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت
اولین بار در دیماه ۱۴۰۱ ایرانخودرو نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ EF7 توربو را در دنا پلاس اتوماتیک معرفی کرد و حدود شش ماه بعد با اعلام مشخصات رسمی این نسخه، متوجه شدیم که ایرانخودرو قصد دارد از نام محبوب و خاطرهانگیز جوانان برای آن استفاده کند که در دههٔ ۴۰ و ۵۰ شمسی زینتبخش نسخهٔ قویتر و جذابتری از پیکان بود. از سوی دیگر، آریزو ۵ اسپرت جدیدترین نسخه از این سدان چری است که از سال ۱۳۹۶ در بازار ایران حضور دارد. این مدل جدید در اوایل سال ۱۴۰۲ با تغییراتی در طراحی معرفی و جایگزین نسخهٔ قبلی شد.
طراحی بیرونی دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت
ایرانخودرو با تغییراتی بسیار جزئی و کمترین هزینهٔ ممکن سعی کرده ظاهر دنا جوانان را کمی از دیگر نسخههای دنا پلاس متمایز کند. این تغییرات شامل زه قرمزرنگ دور جلوپنجره، تریم قرمزرنگ داخل چراغهای جلو و تریم نقرهایرنگ روی رکابها با نوشتهٔ TURBO میشود که همگی بسیار ابتدایی و با بیسلیقگی انجام شده است. در عقب دنا جوانان هم هیچ تغییری صورت نگرفته و شاهد همان نمای قبلی هستیم. در سمت دیگر، آریزو ۵ اسپرت در اصل فیسلیفتی روی آریزو ۵ محسوب میشود و مهمترین تغییر آن، جلوپنجره بزرگتر با قاب مشکی براق و خطوط عمودی کرومی است. علاوه بر این، سپر جلو هم بازطراحی شده و حالا ورودیهای هوای بسیار بزرگتری در آن تعبیه شده است. این سپر به همراه جلوپنجره جدید، ظاهر آریزو ۵ را بسیار اسپرتتر و تهاجمیتر از قبل کرده است.
در عقب آریزو ۵ اسپرت حجم تغییرات کمتر است ولی طراحان با اقدامات هوشمندانهای موفق به ایجاد نمای جذابتری شدهاند. اصلیترین تغییر در این قسمت طراحی سپر جدید با خطوط برجسته عمودی در طرفین به همراه دیفیوزر بزرگی در پایین است. در طرفین این دیفیوزر هم دو سر اگزوز افقی طراحی شده که هرچند تزئینی هستند اما ظاهر خودرو را اسپرتتر کردهاند. بهطورکلی، تغییرات ظاهری آریزو ۵ اسپرت نسبت به نسخهٔ قبلی بسیار بیشتر بوده و نمای جذابتری را نسبت به دنا جوانان ایجاد کرده است. همچنین طراحی کلی آریزو ۵ هم مدرنتر از دنا پلاس به نظر میرسد.
داخل دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت
در داخل، هردو خودرو صرفاً تغییراتی جزئی را تجربه کردهاند. در دنا جوانان خوشبختانه ایران خودرو رنگ آن تریمهای طرح چوب که به قرمزی میزد و هیچ سنخیتی با داشبورد و تودوزی مشکی دنا پلاس نداشت را به مشکی تغییر داده که هماهنگی بسیار بهتری با تریم کلی کابین و حال و هوای اسپرت خودرو دارد. علاوه بر این، برای صندلیها هم روکش چرم و مخمل جدیدی در نظر گرفته شده که روی قسمت مخملی طرح متفاوت و زیبایی کار شده است. بااینحال، غربیلک فرمان جدید D شکل بزرگترین لطمه را به کابین دنا جوانان زده است زیرا این غربیلک با بیسلیقگی کامل طراحی شده تا جایی که به نظر میرسد صرفاً بخش پایینی همان غربیلک قبلی بریده شده است!
در همین حال، طرح کلی داشبورد و داخل آریزو ۵ با نسخهٔ قبلی یکسان است اما مثل بیرون، چری با تغییراتی نهچندان بزرگ سعی در ایجاد فضای اسپرتتری داشته است که ازجمله مهمترین این اقدامات میتوان به دوخت نارنجیرنگ روی صندلیها و استفاده از غربیلک فرمان D شکل اشاره کرد که نمای بسیار بهتری نسبت به غربیلک دنا دارد. علاوه بر این، پانل کنترل سیستم تهویه هم تغییر کرده و ترکیبی از کلیدهای دوار و لمسی شده است. شیفتر دنده مشابه قبل است اما در طراحی کنسول مرکزی تغییراتی دیده میشود.
امکانات و تجهیزات دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت
به لیست امکانات هردو خودرو آپشنهای جدیدی اضافه شده است. در ادامه تجهیزات این دو سدان را باهم مقایسه میکنیم:
دنا جوانان | آریزو ۵ اسپرت | |
کنترل کشش | دارد | دارد |
کنترل پایداری | دارد | دارد |
سیستم کمکی حرکت در سربالایی | دارد | دارد |
ترمز کمکی | دارد | دارد |
ایربگ | ۴ عدد | ۶ عدد |
فرمان | برقی | برقی |
نمایشگر | ۷ اینچی | ۸ اینچی |
سیستم پایش باد تایرها | دارد | دارد |
تنظیم صندلیهای جلو | برقی | دستی |
آینههای جانبی | تاشو برقی | تاشو برقی با گرمکن |
سنسور نور | دارد | ندارد |
سنسور باران | دارد | ندارد |
استارت دکمهای و ورود بدون کلید | دارد | دارد |
سانروف | دارد | دارد |
کروز کنترل | دارد | دارد |
دوربین دنده عقب | دارد | دارد |
سنسور دنده عقب | دارد | دارد |
ترمز پارک برقی | ندارد | دارد |
اتوهلد | ندارد | دارد |
گرمکن صندلیهای جلو | ندارد | دارد |
سیستم انتخاب حالات رانندگی | ندارد | دارد |
سیستم صوتی | ۶ بلندگو | ۶ بلندگو |
بهطورکلی، دو خودرو از لحاظ امکانات و تجهیزات تقریباً در یک سطح هستند و مثلاً درحالیکه دنا جوانان از سنسور نور و باران و تنظیم برقی صندلیها بهره میبرد، در عوض آریزو ۵ اسپرت به گرمکن صندلیها و ترمز پارک برقی با اتوهلد مجهز است.
بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات دنا، دنا پلاس و دنا اتومات
پیشرانه جوانان و آریزو ۵ اسپرت
همانطور که در ابتدا اشاره شد، مهمترین ویژگی دنا جوانان تجهیز به نسخه ارتقاءیافته پیشرانه EF7 توربو است که با نام EF7P TC شناخته میشود. این موتور هرچند مثل نسخهٔ قبلی ۱.۷ لیتر حجم دارد (حجم دقیق ۱۶۴۵ سیسی) اما در میللنگ، یاتاقانها، شاتونها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنککننده و… تغییراتی را تجربه کرده و به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها دوگانه (هم برای سوپاپهای هوا و هم دود) نیز مجهز شده است. به لطف این تغییرات، موتور ۱.۷ لیتری ایرانخودرو حالا ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۱۰ اسب بخار و ۲۵ نیوتن متر نسبت به موتور EF7 توربوی معمولی بیشتر است. انتقال نیرو در دنا جوانان توسط همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE صورت میگیرد که قبلاً در دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک دیده بودیم اما این گیربکس از نسل هفتم است که از قابلیت خلاص شدن خودکار در ترافیک برخوردار است.
به لطف این قوای محرکه، دنا جوانان میتواند ظرف ۹.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. آریزو ۵ اسپرت اما در بخش قوای محرکه نسبت به نسخهٔ قبلی تغییری را تجربه نکرده و از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری (حجم دقیق ۱۴۹۸ سیسی) توربو استفاده میکند که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد؛ بنابراین، دنا از پیشرانه قویتر و گیربکس هیجانانگیزتری بهره میبرد اما ازآنجاییکه شتاب صفرتاصد آریزو ۵ اسپرت هم حدود ۱۰ ثانیه است، دو خودرو از لحاظ عملکرد تقریباً در یک سطح هستند.
قیمت و جمعبندی
قیمت دنا جوانان هنوز اعلام نشده است اما ازآنجاییکه قیمت کارخانهای دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال ۷۰۰ میلیون تومان است، احتمالاً برای این مدل جدید باید انتظار رقمی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان را داشته باشیم که در بازار میتواند به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برسد. این رقم برابر با قیمت کارخانهای آریزو ۵ اسپرت است درحالیکه این خودرو در بازار حدود یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ بنابراین، باید انتظار اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را بین دو خودرو داشته باشیم که رقم قابلتوجهی است. این موضوع در کنار قدرت بیشتر، بازار خریدوفروش بهتر و قطعات فراوانتر، میتواند کفه ترازو را به سمت دنا جوانان سنگینتر کند اما آریزو ۵ هم جای خود را در بازار باز کرده و به لطف طراحی جذابتر و پلتفرم مدرنتر، حرفهای زیادی در برابر رقیب ایرانخودرویی خود برای گفتن خواهد داشت.
مقایسه مشخصات فنی دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت
دنا جوانان | چری آریزو ۵ اسپرت | |
پیشرانه | ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار | ۱۴۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۲۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۸ ثانیه | ۱۰.۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۷.۵ لیتر ترکیبی | ۷.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۴۸ لیتر |
وزن خالص | ۱۴۰۰ کیلوگرم | ۱۴۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۵۹ میلیمتر | ۴,۵۳۲ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۲۰ میلیمتر | ۱,۸۱۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۶۰ میلیمتر | ۱,۴۸۷ میلیمتر |
رینگ | ۱۶ اینچی | ۱۷ اینچی |
قیمت کارخانه | حدود ۸۰۰ میلیون تومان | ۱.۱ میلیارد تومان |
قیمت بازار | حدود ۱.۱ میلیارد تومان | ۱.۳ میلیارد تومان |
محمد حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۳آریزو قطعا
ولی خدایی همه جا دنیا در و پیت ترین سدانم دیگه شتاب زیر هفت و هشت داره بعد اینجا دنا جوانان شتابش دهه
سکته نکنن جوانان از این حجم از هیجان و سرعت
B
۱۲ خرداد ۱۴۰۳مشکل هیجان خیلی وقته رفع شده اونم با ضعف سیستم های ایمنی و ایمن نبودن خودرو 😉
فقط انگلستان
۱۲ خرداد ۱۴۰۳واقعا قیمتشون تاسف داره
میشه با پول یکی از اینا تو آمریکا یه بنزcls350 مدل ۲۰۱۰ تمیز خرید.
کسی
۱ تیر ۱۴۰۳ببین بخواهیم به نسبت به حقوق متوسط حساب کنیم میشه تو سوییس(دومین اقتصاد آزاد جهان) با این قیمت بنتلی خرید ولی حیف …
جرمی کلارکسون
۱۲ خرداد ۱۴۰۳بدنه رو محکم بساز قیمت بیار زیر ۳۰ میلیون میخریم 👍
امیرحسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۳انتخاب من دنا چینی ب درد نمی خوره
datsun
۱۲ خرداد ۱۴۰۳هرچقدر هم بد باشه بهتر از فروغون های وطنیه
امیرحسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۳روغن بهران بهترینه
امیرحسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۳این دوتا مال داخل هست خیال آدم راحته دنا و روغن موتور بهران
۱۲ خرداد ۱۴۰۳داداش دنا رو سوار شو یه دور باهاش برون بعد بیا اریزو ۵ سوار شو ببین کدوم بهتره 😂
جون خودمون که مهم نیست میخوایم خانوادمونو سوار کنیم تو ماشین
چطور رومون میشه زنو بچمونو سواره ماشین ایرانی کنیم وقتی میتونیم بهترشو بگیریم
حسین
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا ماشین ایرانی خیلی بهتر از آشغال چینی هست ک تو بارون گیر میکنن اونوقت پراید تو بارون رد میشه اکسل عقب چینی ها در میره موتورشون با وجود اینکه بعدا طراحی شدن از tu5 و ef7 از نظر تکنولوژی پایین ترن این قدرتشون هم با توربو هست وگرنه تنفس طبیعی. ….
نویدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳دنا فقط لاستیکش ایرانیه.
ab0lf4zl
۱۳ خرداد ۱۴۰۳انگار خبر نداری بیشتر لوازم یدکی ماشین های داخلی از چین وارد میشه!
زیزیگولو
۱۲ خرداد ۱۴۰۳هنوز نمیدونن تعریف جوان پسند چیه 🤦 ……. ترفند جدید مافیا و دلالان و سوداگران خودروهای از رده خارج شده واسه قالب کردن خودروهاشون
Mr. gt c
۱۲ خرداد ۱۴۰۳دی کات دنا رو انگاری فیل لگد کرده دی کات شده
جرمی کلارکسون
۱۲ خرداد ۱۴۰۳قشنگ بود 🤣🤣🤣🤣
علی جردن
۱۲ خرداد ۱۴۰۳فقط با نشستن توی کابین متوجه میشین چری از ایران خودرو ۱۰ مدل بالاتره…
چری شتاب یکسان با دنا داره اما پسوند پلاس جوانان توربو غیره… نداره.
کارخونه های خودروسازی ایرانی اگر خجالت نمیکشیدن دنا طراحی نمی کردن یک موتور توربو دار میزاشتن تو دل پژو پارس میزاشتن پارس جوانا..
بنده به موتورهای قدیمی دودزا و پلت فرم های چند دهه پبش که به اسم خودروی مدرن و خودروی سال به مردم میفروشن معترضم
Z
۱۲ خرداد ۱۴۰۳اون زمان که رانا پلاس داشتی چرا معترض نبودی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳علی جردن مثل منه هر ماشینی داشته باشه روش تعصب داره من الان پراید دارم وقتی میبینم کامنتا ازش بد میگن حالم بد میشه ولی باید قبول کرد پراید اشغاله فقط هایما
علی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳فقط تویوتا هایما بدرد اوراق میخوره
علی جردن
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا به همین دلیل بی کیفیت بودن خودروی داخلی ماشین صفرو بعد یک سال مجبور شدم بفروشم
علی جردن
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اگه می خوایین ۲۰ سال یک بار ماشینو سرویس کنید ماشین چینی پیشنهاد میکنم خرجش از پراید کمتره
۱۳ خرداد ۱۴۰۳چینی فقط هایما خوبه تو ایران
چری هم بدک نی…
datsun
۱۲ خرداد ۱۴۰۳قیمت ۱.۱ میلیارد بعد اسمش میزارن جوانان(:
سعید
۱۳ خرداد ۱۴۰۳حق گفتی داش قیمتش باید جوری باشه جوانان بتونن بخرن
.
۱۲ خرداد ۱۴۰۳به اسم جوانان باشه…ولی یه سر اگزوز فیکم روش نباشه
رو رکاب نقش نگار انداختن،انگار زامیاد نیسان آبی رو بزک کرده باشه که بشه هایلوکس!
.
حالا باید منتظر کلیپهایی باشیم که فریب خورده هاش از نواقص متعددش تو فضای مجازی منتشر میکنن
۱۲ خرداد ۱۴۰۳آقا من میگم اریزو ۵ توربو مدل ۹۷ هم از این دنا صفر بهتره
دنا چیه
ماشین ایرانی چیه😒
… یه میلیارد پول میدن به اینا
۱۲ خرداد ۱۴۰۳گفتم چه آدمایی یه میلیارد پول میدن برا ماشین ایرانی
دوست من چرا سانسور کردی
الهام تبسمی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳مصدف سوخت دنا بالاست با اینکه توی تبلیغات دنا جوانان میگن موتور کم مصرف تر شده!!!!!!!!
وای به حال بقیه نسخه های قدیمی دنا…..
چینی ها از نظر قوای فنی حرفای خوبی برای گفتن دارند نمونه اش همین مصرف سوخت کمتر
Taha Ayoobi
۱۲ خرداد ۱۴۰۳یکی از دوستام آریزو داشت میگفت مصرفش میره رو 15🤣
۱۲ خرداد ۱۴۰۳والا یکی از فامیلامون دنا توربو داره میگه مصرفش تو صد کیلومتر حدود ۱۷ لیتره
الهام تبسمی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳دایی منم دنا پلاس داشت میگفت از هر صد کیلومتر باید برم تعمیرگاه وایه خرابی توروبو خودروم
میتر
۱۲ خرداد ۱۴۰۳کیفیت بنزین ایرانه
abbas
۱۴ خرداد ۱۴۰۳دیگ ی چرتی گفته و توام باور کردی
ماه پیش باهاش تا مشهد رفتم
الانم تو شمالم
نزدیک دوساله توربو دارم فقط سرویس هاشو ب موقع بردم
کل این کسانی هم ک اینجا نظر میدن تا الان پشت توربو نشستن و اگرم دستشون برسه با کله ثبت نام کردن … حداقل واسه سودش
وگرنه این همه ثبت نامی و تقاضا برا دنا از کشورهای خارجی نمیاد
یاد گرفتیم چیزی رو ک ندیدم و تجربه نکردیم مثل کاسکو فقط تکرار کنیم
Mehdi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳در پاسخ ب دوست عزیزمون آقای عباس باید بگم قیمت کیا ریو و رنو داستر تو بازار جهانی ۱۶ هزار دلاره(تقریبا هم قیمت دنا توربو اتومات) که چرخشون می ارزه ب دنا توربو و کل ایران خودرو
حالا ب علت تورم و ممنوعیت واردات مجبوریم بخریم
ولی لطفا وقتی ی ماشین رو خریدید فاز سهام داری برندارید
میتر
۱۲ خرداد ۱۴۰۳خودرو چینی یک سر و گردن بالاتر از ایرانیه ، البته متاسفانه .
کیفیت خودروهای ایرانی افتضاح شده .
۱۲ خرداد ۱۴۰۳سال ۸۹ میگفتن ماشین چینی چه لگنیه و همه مردم ماشین چینی ها رو به چشم اشغال میدیدن
و میگفتن کیفیت ایرانی ها بیشتره
ولی الان برعکس شده
اون لیفان ۵۲۰ و چری ویانا الان دیگه شده لیفان ۸۲۰ و اریزو ۶ پرو
اون سمندی هم که از اون لیفان ۵۲۰ و چری ویانا بهتر بود یه زمانی الان تبدیل به دنا پلاس یا همون دنا جوانان شده که از اریزو ۶ پرو و لیفان ۸۲۰ خیلی بدتره
خلاصه همه چی برعکس شده
پراید سوارای اون زمان شاسی بلند سوار میشن و پژو سوارای اون زمان همون پژوی قراضه…
راستگو
۱۲ خرداد ۱۴۰۳در بدترین شرایط باید قیمتش زیر250بالای 200باشه ک ارزش خرید داشته باشه
ای خاک تو سرت یه میلیارد ک شدی معادل این
Taha Ayoobi
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چینی که بالاتر از ایرانیه ولی من دنا رو انتخاب میکنم.
با اینکه کابین آریزو خیلی بهتره، ولی چون دنا ایرانیه بیشتر میپسندم.
با اینکه کیفیت افتضاحه ولی خب.
اینا به کنار، در عمل هیچکدوم اینارو دوست ندارم.
فقط کلاسیک(تو بازار ایران)
از آمریکایی هاش بگیر تا ژاپنی هاش.
با 1 میلیارد میشه یه دونه عروسک جمع کرد.
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چرا دنا ؟؟
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳آخ حواسم نبود، هایما 😂
ایمان
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ای خاک بر سر ما که با مافیا بازی همین لگنا رو هم نمیتونیم بخریم الان باید ثبت نام کنیم اگه اسممون در بیاد بهار 404 تکمیل وجه میکنیم بهار 405 اگه خدا بخواد قیمت روز تحویل میگیریم
میتر
۱۲ خرداد ۱۴۰۳بله با همین ترفند قرعه کشی دارن ماشین هاشون رو میفروشن و مردم هم خوب میخرن .
amirboss
۱۲ خرداد ۱۴۰۳دنا مثلاً ساخت ایتالیاست که بعضیا میان میگن دنا از خودرو چینی بهتره؟؟؟
دنا یه خودرو با قطعات چینی و پلت فرم منسوخ شده در برابر آریزو ماشین خیلی مدرن تر نسبت به دنا.
چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ طراحی و ساخت.
۱۲ خرداد ۱۴۰۳به گفته شاتون سوارا دنا مال آلمانه
و واشر سوارا هم میگن پرشیا مال فرانسست
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳دنا که مال آلمان نیست، موتورشو از آلمان آوردن.
در مورد XU7 هم، خدا لعنت کنه باعث و بانی این موتور رو. یعنی رفتن مزخرف ترین موتور پژو رو برداشتن آوردن که برای اروپا طراحی شده نه برای گرمای طاقت فرسای ایران.
یه کولر میزنی واشر سلام میده بهت.
اصلا جدای از کولر، پژو این موتور رو ساخته، دیده مثلا چه ایراد هایی داره.
بعدا دیگه برطرف کرده این ایراد ها رو تو نسخه های بعدی.
بعد ما دست گذاشتیم رو همون، هی باهاش ماشین میسازیم.
علی
۱۷ خرداد ۱۴۰۳دقیقاً درست میگی،یکی از دوستان من لوازم یدکی داره میگه اگر موتور xu7 از بازار حذف بشه مکانیکها و لوازم یدکیهای ایران ورشکسته میشن
نویدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳مزایای آریزو 5 نسبت به دنا
پلتفرم بروز و ایمن
زیبا تر(داخل و بیرون)
صندلی و کابین راحت تر و جادارتر
موتور بروزتر
مصرف سوخت کمتر
.
.
مزایای دنا نسبت به آریزو
ارزون تر
فراوانی لوازم یدکی(همون لوازم یدکی سمند😂)
۱۲ خرداد ۱۴۰۳البته سورن از دنا بهتره فراموش نکون
نویدی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳نگو سورن،بگو سمند سورن…
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اوکی
🤡
۱۳ خرداد ۱۴۰۳کی گفته جوان پسنده از خودتون در نیارید
میتسوبیشی گالانت رو به جفتش ترجیح میدم
مومنی
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ایمنی و طول گارانتی هارو باهم مقایسه نکردید.
ظاهراً ایمنی خیلی واسه نویسنده مهم نبوده. یا اینکه اگر به ایمنی اشاره میکرد مجبور بود راستشو بگه وترسیده به دردسر بیفته.
دنا چهارتا ایربگ داره ولی تا حالا کی باز شدنشو دیده؟
کمال
۱۵ خرداد ۱۴۰۳گرم کن آینه واقعا مهمه
از گارانتی اصلا صحبت نشده
داخل آریزو خیلی بروز و لوکس است
علی
۱۷ خرداد ۱۴۰۳والا من همین پول رو اگر داشته باشم میدم یه دونه ماکسیما تر و تمیز میگیرم یا یه مزدا ۳ میگیرم،هر چند آپشن نداشته باشن قدیمی باشن ولی یه چرخشون می ارزه به این دوتا آشغال
arman
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پراید درسته بدترین ماشین ایرانه ولی خدایی اسمش پرایده و کارش هم جدا از ایمینی افتضاحش در حد خودشه ولی خیلیا اندازه یه گاوهم ازش کار میکشن باز میگن پراید آشغاله …الان اینا چیه ن که یک میلیارد میدی آخرشم میگن خداروشکر خوبه، یک میلیارد پول میدی باید ایمینی و راحتی و شتاب و قدرت و کیفیت عالی بگیری که از همه لحاظ بیست باشه … وگرنه پول بنز بدی ام وی ام بگیری بخدا همون پراید آشغالو بگیری بهتره … چون قبول کن اینا از پرایده آشغال ترن 👍