ایران خودروپژو

مقایسه دنا جوانان با پژو 405 Mi16، چهل سال اختلاف، پلت‌فرم یکسان، قدرت برابر!

دنا جوانان با ۱۶۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین محصول ایران‌خودرو محسوب می‌شود درحالی‌که پژو ۴۰۵ Mi16 در سال ۱۹۸۷ دقیقاً با همین‌قدر قدرت به بازار آمد.

بدون شک صنعت خودروسازی کشورمان بسیار به پژو ۴۰۵ مدیون است. این خودرو در سال ۱۹۸۷ یعنی ۳۷ سال پیش معرفی شد و در سال ۱۳۶۹ به ایران آمد. ۴۰۵ ابتدا با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری هشت سوپاپ XU5 در ایران مونتاژ شد که ۹۲ اسب بخار قدرت داشت اما از سال ۱۳۷۴ که فیس‌لیفت ۴۰۵ به بازار آمد، پیشرانهٔ قوی‌تری ۱.۹ لیتری XU9 با ۱۱۰ اسب بخار قدرت در سینهٔ این سدان فرانسوی مونتاژ ایران قرار گرفت که با نام ۲۰۰۰ شناخته می‌شد. پژو اما پیشرانه‌های بسیار قوی‌تری را هم برای ۴۰۵ ارائه کرد که هیچ‌کدام را در ایران ندیدیم و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید: مقایسه دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت، سدان‌های جوان‌پسند میلیاردی!

در سال ۱۳۸۰ درحالی‌که چند سال از معرفی ۴۰۶ به‌عنوان جایگزین ۴۰۵ در اروپا می‌گذشت، ایران‌خودرو اولین خودروی ملی خود را با نام سمند بر اساس پلت‌فرم ۴۰۵ معرفی کرد. سمند با همهٔ نقص‌ها و کاستی‌هایی که داشت، اتفاق بسیار مهمی در صنعت خودروسازی کشورمان محسوب می‌شد. درحالی‌که ایران‌خودرو قصد تولید سدان‌های جدیدتر و مجهزتری مثل زوبین و پردیس را بر اساس سمند داشت اما هیچ‌کدام از این برنامه‌ها عملی نشدند و نهایتاً سورن به‌عنوان نتیجهٔ نصفه و نیمهٔ این پروژه‌ها در سال ۱۳۸۵ معرفی شد. بااین‌حال، ایران‌خودرو که از پلت‌فرم ۴۰۵ دست‌بردار نبود، در سال ۱۳۸۸ پروژهٔ توسعهٔ سدانی جدید بر اساس سمند را آغاز کرد که منجر به رونمایی از دنا در اواسط سال ۱۳۹۰ شد.

دنا که بعداً با تجربهٔ فیس‌لیفتی پسوند پلاس گرفت، هم‌اکنون یکی از گران‌ترین و مجهزترین خودروهای ایران خودرو محسوب می‌شود. بااین‌حال، زیر این پوستهٔ بروز همچنان همان پلت‌فرم منسوخ ۴۰۵ قرار دارد درحالی‌که پژو در سال ۱۹۹۷ یعنی ۲۷ سال پیش این پلت‌فرم را کنار گذاشت. این یعنی هرچند تولید ۴۰۵ در سال ۱۳۹۹ در کشورمان خاتمه یافت اما تأثیر و ریشه‌های آن همچنان در خودروسازی ایران ادامه دارد و به نظر می‌رسد قرار نیست به این زودی‌ها کمرنگ شود زیرا ایران‌خودرو به‌تازگی نسخهٔ جدیدی از دنا را با نام جوانان معرفی کرده است.

مهم‌ترین ویژگی دنا جوانان، تجهیز به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ EF7 توربو است که با نام EF7P TC شناخته می‌شود. این موتور هرچند مثل نسخهٔ قبلی ۱.۷ لیتر حجم دارد اما در میل‌لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون‌ها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنک‌کننده و… تغییراتی را تجربه کرده و به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها دوگانه (هم برای سوپاپ‌های هوا و هم دود) نیز مجهز شده است. به لطف این تغییرات، موتور ۱.۷ لیتری ایران‌خودرو حالا ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتن متر گشتاور از موتور EF7 توربوی معمولی بیشتر است.

بنابراین، دنا جوانان قوی‌ترین خودروی تولید داخل لقب خواهد گرفت ولی شاید جالب باشد بدانید که پژو ۴۰۵ که پلت‌فرم آن هنوز زیر پوستهٔ دنا جوانان پنهان است، در همان زمان معرفی در سال ۱۹۸۷ نسخه‌ای با ۱۶۰ اسب بخار قدرت داشت، یعنی دقیقاً یکسان با دنا جوانان سال ۲۰۲۴! این نسخه Mi16 نام داشت و از نسخهٔ ۱۶ سوپاپ همان پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری XU9 استفاده می‌کرد که از سال ۱۳۷۴ به بعد در کشورمان دیدیم. نام Mi16 نیز به خاطر همین پیشرانهٔ ۱۶ سوپاپ انتخاب شده بود. این موتور ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور در ۵ هزار rpm تولید می‌کرد که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شد.

هرچند گشتاور موتور تنفس طبیعی ۴۰۵ Mi16 به میزان قابل‌توجهی از گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری موتور توربوشارژ دنا جوانان که در دور بسیار پایین‌تر ۱,۷۵۰ rpm ارائه میشود کمتر است اما این سدان فرانسوی ظرف تنها ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید درحالی‌که دنا جوانان این کار را در ۹.۸ ثانیه انجام می‌دهد. البته دلیل اصلی این موضوع وزن است زیرا Mi16 تنها ۱۰۸۵ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن دنا جوانان ۱۴۰۰ کیلوگرم است. بااین‌حال، این اعداد و ارقام نشان می‌دهد چیزی که برای ایران‌خودرو آرزو است، برای پژو خاطره است! ۴۰۵ Mi16 که حتی در نسخهٔ چهارچرخ محرک هم تولید می‌شد، علاوه بر قدرت بیشتر، در ظاهر نیز با تغییرات ظریفی شامل تجهیز به سپرهای جدید، رکاب‌های جانبی اسپرت، اسپویلر عقب و رینگ‌های پنج پره، نمای اسپرت‌تری پیدا کرده بود.

پژو اما نسخه‌ای حتی قوی‌تر از ۴۰۵ را هم تولید کرد که T16 نام داشت. این نسخه در سال ۱۹۹۳ برای گرامیداشت موفقیت‌های مسابقه‌ای ۴۰۵ معرفی شد. ۴۰۵ T16 به پیشرانهٔ ۲ لیتری XU10 توربو با اینترکولر مجهز بود که با بوست معمولی ۱۶ psi، تا ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما حالت اووربوست هم وجود داشت که برای ۴۵ ثانیه با افزایش بوست به ۱۹ psi، قدرت را به ۲۲۰ اسب بخار می‌رساند. T16 همچنین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بود که نیرو را با نسبت ۵۳ به ۴۷ بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کرد. این نسخه ظرف تنها ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید. در ایران اما احتمالاً یک دهه بعد در نسخهٔ دنا جوانان پلاس شاهد چنین قدرت و پرفورمنسی خواهیم بود!

این مقایسه میزان عقب‌ماندگی صنعت خودروسازی کشورمان را به‌وضوح نشان می‌دهد و می‌بینیم خودرویی که از پلت‌فرم منسوخ پژو ۴۰۵ استفاده می‌کند، پس از نزدیک به چهار دهه تازه به سطح قدرت سدان فرانسوی‌ها رسیده است. موضوع تأسف‌بارتر اینکه همین دنا جوانان با پلت‌فرم چهار دهه پیش هم با قیمت بسیار گزافی عرضه می‌شود و بخش عمده‌ای از جامعه توان خرید آن را ندارند درحالی‌که ۴۰۵ Mi16 یک سدان اقتصادی معمولی و در دسترس قشر گسترده‌ای از جامعهٔ اروپا بود.

مقایسه مشخصات فنی دنا جوانان و پژو ۴۰۵ Mi16

دنا جوانان پژو ۴۰۵ Mi16
پیشرانه ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو ۱.۹ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۶۰ اسب بخار ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر ۱۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۸ ثانیه ۸.۶ ثانیه
وزن خالص ۱۴۰۰ کیلوگرم ۱۰۸۵ کیلوگرم
طول ۴,۵۵۹ میلی‌متر ۴,۴۰۸ میلی‌متر
عرض ۱,۷۲۰ میلی‌متر ۱,۷۱۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۰ میلی‌متر ۱,۴۰۶ میلی‌متر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5010 ديدگاه)

    جوانان اون زمان میتونستن MI16 بخرن
    جوانان الان به زور میتونن دنا جوانان بخرن☹️☹️
    حرمت جوانا رو زیر سوال بردن
    به جای اینا میرفتن یه ماشین اقتصادی قوی با ۴ یا ۶ ایربگ تولید می‌کردن اسمشو میزاشتن جوانان قیمت کارخونش هم حدود ۴۰۰ بود که همه بتونن بگیرن اصلا اگه میخواستن رو همین دنا کار کنن بنظر من باید شبیه همون دنا iq میکردنش
    لاقل مردم امید داشتن اینو بخرن

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. علی جردن

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      اسم جوانان بهتر بود روی هاج‌بک میزاشتن مثلا رانا هاچپج‌بک جوانان رقیب اطلس و ۲۰۷

      موافقم 5
      مخالفم 18
      1. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5010 ديدگاه)

        اره یه سانروف هم روش میزاشتن و نسخه پانوراما هم ازش داشتن
        ولی رو عقبش باید کار کنن زشت نشه

        موافقم 18
        مخالفم 2
    2. نانو

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (197 ديدگاه)

      پیکان جوانان اون موقع کجا دنا جوانان این موقع کجا

      موافقم 24
      مخالفم 1
      1. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5010 ديدگاه)

        حتی طرح جلو پنجره رو عوض نکردن😒
        پیکان جوانان لاقل طرح چراغ و جلو پنجره و رینگ و قالپاقش عوض شده بود این همون انگار دنا توربو ۹۷ هست که یکم تقویتش کرده باشی

        موافقم 21
  2. میتر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آخ آخ عجب تیتر تاثیر گذاری ، امیدوارم همه مردم متوجه این قضایا بشن .

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      متوجه چی بشیم؟
      متوجه مقایسه اشتباه یک خودرو اتومات با یک خودرو دنده ای؟
      متوجه ارتقا ایران از تولید موتور پیکان به موتور توربو؟
      متوجه اینکه خودرو ۱۰۰ سال پیش تولید شد و از دهه ۴۰ تا دهه ۷۰ داشتن پیکان آرزو بود؟
      متوجه اینکه پژو ۳۰۱ از پلتفرم ارتقا یافته ۲۰۶ صندوقدار ۲۰ سال پیش استفاده می‌کنه اما هیچ آدم باسوادی اینکار رو مسخره نمیکنه؟
      فقط عادت کردیم غر بزنیم و بعدش دنبال خرید جنس خارجی بریم.
      صنعت فاسد خودروسازی هیچ دفاعی نداره ولی این مطلب هم مسخره بود.

      موافقم 5
      مخالفم 31
      1. سوشیانت

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        واقعا خسته نباشه ایران خودرو که از موتور پیکان رسید به یه موتور توربو که قدرتش تازه برابر شده با ۴۰۵ چهل سال پیش

        موافقم 22
        مخالفم 2
      2. علی

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (818 ديدگاه)

        عزیزم این خودرو سازها هستن که مارو مسخره میکنن و به ریشمون می‌خندن نه ما مردم ما مسخره نمی کنیم. مسخره شدیم که هیچ تا اینا مسخره هاشون رو درآوردن دارن نشونمون میدن

        موافقم 16
        مخالفم 1
      3. امید باخته

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        متوجه اینکه صنعت خودرو سازی ما با کره تقریبا شروعش یکی بوده ولی الان کره چی میسازه ما چی میسازیم ؟!

        مثلا اینکه موتور توربو تولید کردین افتخاره ؟ یه عده هستن تو همین ایران خودمون شما ماشینتو بده بهشون توربو میبندن روش تحویلت میدن . این نشد سازندگی جناب . ایرانخودرو و سایپا موتور های منسوخ چند سال پیش رو هی تغیرات میدن یه توریو روش میبندن هدرز و … این شد افتخار؟!

        بله منتقدی نیست و کسی هم غر بزنه امثال شما جلوشو میگیرن اونوقت ایران خودرو و سایپا بدون رقیب و منتقد هر آشغالی خواستن تولید میکنن میندازن به ملت .

        شما جواب کشته های ماشین های غیر ایمن رو میدی؟

        موافقم 21
        مخالفم 3
        1. منجون

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          عزیزدل مرگ وزندگی دست خداست و ایرانخودرو و سایپا فقط وسیله ان،
          باید حقایق رو هم دید ، ما باید باخودمون مقایسه بشیم نه جای دیگه
          نتیجه عقب موندگی و پیشرفت روبه عقب خیلی دلایل زیادی داره ،کشوری که بادنیا قطع ارتباط کرده و تحت شدیدترین تحریم هاست نباید باکشور دیگه مقایسه بشه،بهرحال ما انقلاب کردیم واینکار یکسری دست اورد برامون داشت اما خیلی بیشتر ازون محرومیت نصیبمون شد.
          درسته که ازکشورجهان سومی تبدیل به جهان چهارمی شدیم ولی بلخره استارت پیشرفت رو زدیم،اگر امریکا یا المان بهترین اتومبیل رومیسازه،این نتیجه ی تلاش وهمکاری تمام غولهای طراز اول دنیاست،به فرض مثال بهترین انجین رو امریکا تولیدمیکنه بهترین گیربکس المان بهترین تایر فرانسه قطعات داخلی جنس خوب وعالی انگلیس و…. تمام اینها جمع میشن وباهمکاری وهمفکری بهترین اتومبیل دنیارو میسازن،این خیلی فرق داره با ایران که هیچ کشوری نه تنها حمایت وکمکی بهش نمیکنه بلکه حتی جلوی راهمون سنگ اندازی هم میکنن،ایران تومسیر پیشرفت قرارگرفته و بلخره حتی باسرعت کم داره پیشرفت میکنه،بعد ازچند دهه مونتاژ وکپی۱۰۰درصدی محصول خارجی بلخره خودمون داریم طراحی میکنیم ،شما پیکان و پژو وپراید روببین وحالا دنا،تارا،شاهین و ری را روهو ببین،و اینکه ازکجابه کجارییدیم،
          اگرچینروهم یادتون بیاد ماشینهای ۲۰سال پیشش چقد همشون کپی و زشت و بی کیفیت بودن،اوناهم باکپی کاری شروع کردن و الانشون روهو ببین که در بحث ماشینهای برقی کل دنیا میخوان باهم متحدبشن تابلکه باهمکاری هم بتونن جلوی پیشرفت چین روبگیرن و باهاش رقابت کنن.
          شرکت هواوی رو امریکا تحریم کرد،الان پرچمدارهواوی اصلا قابل قیاس با گوشی های پرچم دار نیست ولی فروشش توی چین حتی از ایفون هم بیشتره،خودچینی هاهم میدونن این به ایفون نمیرسه ولی بجای خرید ایفون ۱۵،پرچمدارهواوی رومیخرن حتی شایدباقیمت گرونتر،اینجوری به خودشون باوردارن وحمایت میکنن،نتیجه شوهم داریم می بینیم که چین ازجا به کجا رسید
          توی ایران هم استارتش خورده هرچند خیلی دیر و باسرعت کم ولی داریم راهمونو پیدا میکنیم، مطمعن باشید در اینده ی نه چندان دور ایران یکی از کشورهای پیشرفته وطراز اول درسطح دنیا خواهد شد،بجای ناامیدی و خودتخریبی بهتره باهم هماهنگ ومتحدباشیم برای پیشرفت.
          به امید ایرانی متحد وقوی و پیشرفته

          موافقم 3
          مخالفم 9
        2. Hossein

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بحث بر سر اینه که دائم النقد نباشیم! یه نقد منصفانه داشته باشیم، اگر قرار بر کپی و بر اساس فلان خودرو ساخته شده باشه، باشه خود شرکت پژو دهه ها پادشاه کپی های مضحک هست از دو خودرو کلی پلتفرم ۴۰۵ و ۲۰۶ بوده و هست، جالب اینه خود این شرکت وقتی حتی چراغ های یه ماشین رو کمی تغییر میده کلا اونو به عنوان به خودروی دیگه معرفی میکنه حالا اون شرکت از زمان شروع روند خودرو سازی وجود داشته و از به نام ترین شرکت های تولید خودرو در اروپا بوده ولی ما هنوز چهل پنجاه ساله صنعت خودرو مون در همه فراز و نشیب های تحریم شده ترین کشور جهان بودیم و هستیم

          موافقم 2
          مخالفم 4
        3. Hossein

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          زمانی که قرار به مقایسه امثال کره و ژاپن و پیشرفت هاشون نسبت به ایران گفتید اینم بگید زمانی در دوران پسا جنگ جهانی دوم امثال مردم ژاپن در مواجهه با کشوری نابود شده جزیره رادیواکتیوی در مواجهه با دو بمب اتم با پتانسیل زلزله های سهمگین و سونامی های ناگهانی در نبود دولت ملی و تحت اشغال بیگانگان در شرایط قحطی های سهمگین و نا امنی شدید مدام غر نزدن و مدام دنبال مهاجرت باشن وایستادن و با خوشبینی و امید به آینده با نهایت تلاش کار کردن و کشورشون رو ساختن چرا همیشه فکر میکنید پیشرفت یه کشور همش وابسته به یه سیستم بسته به نام دولت هست سیستم دولت باز هست و ورودی اش همون مردم بودند نمای عملکرد دولت نمای همون فرهنگ و عملکرد مردم بوده، نخبگان ژاپن و کره اون زمان دل از همون جزیره برهوت رادیواکتیوی شون نکندن و مهاجرت کنن به کشور رویاهای اون زمان بیخ گوششون آمریکا یه بخشی شون دولت رو گرفتن یه بخشی صنایع و…. کشور شونو ساختن

          موافقم 1
          مخالفم 3
        4. JaMsHiD-R1988

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2990 ديدگاه)

          ریرا و دنا و تارا و رانا و سمند و آریسان و پارس همشون پلتفرمشون پژو هست
          دقیقا پیشرفت چی؟
          طراحیاشونم کپی ناشیانه هست !
          هیچ پیشرفتی نداشتیم ایران‌خودرو با کره شروع کرد به مونتاژ ماشین کشور های دیگه الآنم اون کارو می‌کنه کره هزاران ماشین با پلتفرم وطنی و راحت و ایمن ساخته
          ما هم هرروز کیفیت کم میشه

          موافقم 3
          مخالفم 1
      4. کاوه حیدری

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (89 ديدگاه)

        خدایا ما توی این کشور با کیا گیر کردیم.طرف اومده ارتقا پیکان به دنا رو بعد از ۵۰ سال میزنه توی سرمون و میگه بابا چرا اینهمه پیشرفت رو نمیبینید؟؟!!!!!!!تولید خودرویی به اسم جوانان که اگه یه جوون بخواد از صفر شروع کنه و تا ابد کار کنه و پس انداز کنه بازم محاله بهش برسه رو میزنه توی سرمون که افتخار کنید به اینهمه پیشرفت!!!!!!!!جای مغز چی توی جمجمه شماها کار گذاشتن؟؟؟؟

        موافقم 24
        مخالفم 0
        1. Mad.z.Max

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1856 ديدگاه)

          پِهِن!

      5. ابوالفضل

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        آفرین….چقدر گرفتی داداش؟؟؟؟

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. مهریاد

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بدترین صنعت خودروسازی بنظر من ایرانه حتی پیکان برای دوران شاه تازه اگر پیکان و ۴۰۵ نبود ایران هیچی نداشت یه نوع پیکان هستش معروف به پیکان پژویی که موتور ۴۰۵ روش نصب شده وشتاب بی نظیر دارد و ۷سال تولید‌شده بعد ایران روی تارا دنا افتخار میکنه که اگر فکر کنید ما هرچی داریم از اروپایی هاداریم بعد میگن اروپایی ها کافر هستن اینا یه مانیتور میزارند میگن محصول جدید دروست کردیم بعد قیمت و ۲برابر می‌کنند اگر شما فکر کنید می‌فهمید که اونا هر ۴ سال کل کمپلت خودرو را عوض می‌کنند اگر شما به خودرو های کره ای نگاه کنید به حرف من می‌رسید ما خودرو داریم اونا هم خودرو دارند ماکجا آنها کجا

    2. خخخخخ

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      همه متوجه هستن داداش

  3. Amir Enzo

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    همش تقصیر انحصار خودروسازی ایرانه
    این همه کشور خودرو سازی ندارن مگه رو هوا موندن وقتی می تونن بهترین ماشین سوار بشن
    اما اینجا واردات خودرو که رو هواست و همش چین برندهای بدرد نخور وارد می کنن
    همین میشه که از پژو ۴۰۵ آنقدر سو استفاده کنن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. علی جردن

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    تعصب بیجا ممنوع
    طبق اسناد و مدارک دنا جوانان از خودروی ۴۰ سال پیش هم پیش و پا افتاده تره.
    داوطلب نشین برای ثبت نام خودروی ۴۰ سال پیش…
    حداقل لیاقتمون خودروی ۲۰ سال پیشه نه ۴۰ سال پیش

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. mercedes

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    یه مورد عرض کنم خدمت دوستان
    ماشین موتور ملی 160اسب توان داشته باشه تا یه حدی هدر میره از طریق گیربکس
    دو اینکه این موتور گشتاور و توان رو زیاد نگه نمیداره ، یعنی گرافش نزولی میشه.
    هیچ وقت mi16رو مقایسه با این پشمک نکنید ، که توی جاده خیلی خیلی تفاوت دارن، به طوری که شاید این efp توربو چیزی درحد xu10 باشه.
    چون خودم دیدم دنا توربو بار ها از یه elxموتور زانتیا عقب افتاده ، دیگه حالا یه موتوری مثmi16که دیگه اصن قابل قیاس نیستن.

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. JaMsHiD-R1988

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2990 ديدگاه)

    این آش.الو با MI16 نباید مقایسه میکردید
    سطح پژو اصلا در حدی نیست که با 405 های ایرانیزه مقایسه بشه چه برسه این ماشین که فرمونش شبیه قابلمه ای هست که چکش خورده !
    دنا تهش با پیکان رقابت کنه که پیکان باز سریع تره و ایمنی بیشتری داره

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. mercedes

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (423 ديدگاه)

      دیگه حالا میگیم کیفیت قطعات پایینه و اون موتوری که خیلی خوب باشه رو نداره و پلتفرمش قدیمه.
      ولی از حق نگذریم طراحی ظاهری خوبی داره ، موتور قدرتمندی رو نسبت به رقاباش داره و قیمت قطعاتش نسب به آریزو پنج و سراتو پایین تره.
      در این تحقیر حقش نیست بلاخره چارتا طراح زحمت کشیدن.

      موافقم 7
      مخالفم 13
  7. JaMsHiD-R1988

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2990 ديدگاه)

    https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.supercars.net%2Fblog%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F1988_Peugeot_405T16GRPikesPeak-0-1536.jpg&tbnid=zLhrEsL_St0uiM&vet=12ahUKEwj0gOCF5sGGAxVkkP0HHRN9BXQQMygMegUIARCcAg..i&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.supercars.net%2Fblog%2F1988-peugeot-405-t16-gr-pikes-peak%2F&docid=2u5bhXmxP77GZM&w=1536&h=1001&q=peugeot%20405%20t16&client=ms-android-xiaomi-rev1&ved=2ahUKEwj0gOCF5sGGAxVkkP0HHRN9BXQQMygMegUIARCcAg

    اینو هم با دنا جوانان مقایسه کنید .
    تکنولوژی خودروسازی ایران اصلا در حدی نیست که بخواد حتی تو مقاله با 405 سی سال پیش مقایسه بشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. جرمی کلارکسون

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    موتور MI16 یکی از بهترین موتور ها برای تیونه ❤️‍🩹💪

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. علی جردن

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      وقتی ماشین خوب نسازی مثل جنسیس یا AMG یا Mpower جوان ایرانی به فکر دستکاری کردن و غیر استاندارد کردن ماشینش میفته و با جون خودش و بقیه عابرین بازی میکنه
      گیرم موتورشو کردی ۱۰۰۰۰۰۰ اسب ترمزهاشو میخوای چیکار کنی ؟ کم فرمونی میخوای چیکار کنی ؟
      لطفا ماشیناتونو دست کاری نکنین خریدار بعدی چه گناهی کرده موتور ترکیده بخره

      موافقم 5
      مخالفم 12
      1. JaMsHiD-R1988

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2990 ديدگاه)

        اوکی بخش Peugeot sport engineering اصلا به پای M power و AMG نمی‌رسه . ( تحقیق کن درمورد بخش موتور اسپرت پژو )
        ولی میشه لطفا بگی جنسیس نفله اون وسط چی میگه؟
        اصلا در حدی هست که بخواد اسمش کنار بزرگان بیاد؟

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. علی جردن

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          Peugeot هیچ وقت جز بزرگان حساب نکن پژو فقط تو کشورهای جهان سومی مثل ایران خریدار داره
          پژو اگر بزرگ بود لاستیکش خاک آمریکا لمس می کرد نه اینکه از اونجا رونده ازبنجا مونده دست به دامن کشورهای هندوستانی میشد

          موافقم 4
          مخالفم 19
      2. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5010 ديدگاه)

        به خریدار میگیم تقویته خو😒

        1. امیر

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (201 ديدگاه)

          اونم با یه بیگ لایک میگه فابریک کن

      3. mercedes

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (423 ديدگاه)

        راستی اون جنسیس چیه اون وسط😂😂😂

      4. JaMsHiD-R1988

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2990 ديدگاه)

        علی جردن بخش اسپرت پژو توی مسابقات بیست و چهار ساعته و رالی گروه B تونسته به خیلیا غلبه کنه .

        نمونه اش پژو 205 T16 و یا پژو 905 هست که پژو 905 تونسته توی یه مسابقه مقام اول تا سوم رو کسب کنه

        شما تونستی یه ماشین در حد و اندازه و بزرگی 208 T16 پیدا کنی من چینی باز میشم .
        پژو رو خیلی دست کم گرفتی .
        هر مدل از ماشیناش توی اروپا بالای پونصد هزار تا فروخته
        از مدل های جاودانه مثل 405 و 205 و 504 هم بگذریم

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. علی جردن

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          پژو رو دست کم نگرفتم کل صنعت خودروسازی فرانسه قبول ندارم البته اقتصادی های نسبتا خوبی تولید میکنه اما حرفی برای گفتن در سطح جهانی اصلا نداره. بوگاتی هم مال فولکس واگن هست مهندسان آلمانی نبودن شیرون و ویرونی هم وجود نداشت

          موافقم 3
          مخالفم 14
      5. محمدهادی

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2480 ديدگاه)

        ولی بازهم بنظر من حرکت قابل احترامیه
        با تمام ضعف ها
        البته بشرطی که در دسترس تمام اقشارمیتونس قرار بگیره
        نه اینه انقد قیمت هارو بالا بردن به هر بهونه یی که دیگه حس مثبت تولید و طراحی داخلی رو از بین میبره
        اون زمانیکه پیکان رو ایران ناسیونال تولید کرد طوری قیمت گذاری کرد که ماشین ایرانی براحتی دست هر هموطنب میرسید
        حالا یا استیشن یا جوانان یا دولوکسش
        ای کاش تولید کننده داخلی یکم به هموطن هاش بیشتر احترام بذاره و قدرشونو بدونه
        تالا که برعکس رفتار کردن متاسفانه

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. امید

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          شما از خودرویی که اسم جوانان روشه چ توقعی داری؟
          اینکه فقط ۱۰ اسب قدرت بیشتر و یخورده خط و خطوط قرمز داشته باشه؟

          اولا که دنا قیافش فاجعه . اصلا خود پیرمردیه
          دوما شما دنا پلاس ۱۵۰ اسبی بخر ببر بده دست یه تیونر خوب بیشتر از ده اسب بهش اضافه میکنه ‌ . بعدشم بده دیزاینر طراحی خوب بزنه ماشینت خاص و تک میشه .

          حالا از اینا بگذریم ۱۰ اسب به قدرتش اضافه کردین ترمزاش رو بهتر نمیکنین؟

          موافقم 5
          مخالفم 2
      6. JaMsHiD-R1988

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2990 ديدگاه)

        علی جون من که برات توضیح دادم فرانسه چه تکنولوژی‌هایی داره و توی چه مسابقاتی شرکت کرده و تونسته به چه ارقامی دست پیدا کنه .
        دیگه اگر بازم قبول نداری دیگه اون مشکل من نیست مشکل خودته🙏

  9. سهیل

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پژو ۴۰۵ mi16 فرانسوی که هیچی حتی پیکان جوانان هم خیلی بهتر از دنا جوانان هست چه از نظر کیفیت و دوام و بدنه و اصالت و حتی به نظر من طراحیش از دنا بهتره حداقل مثل دنا ناموزون نیست و از همه مهمتر حداقل در دسترس اقشار مختلف جامعه بود اما برای یه ماشین بی کیفیت از رده خارج که تازه فقط شتابش به چینی های اقتصادی مثل آریزو ۵ رسیده باید میلیاردی پول بدیم

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (148 ديدگاه)

    واقعا به خودروسازهامون باید گفت ننگ برشما

    موافقم 15
  11. Taha Ayoobi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4698 ديدگاه)

    به مقایسه کار ندارم ولی خدایی چقدر زشت بوده کابین پژو

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. علی

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      داداش داری به محصولی میگی که برا 40 سال پیش بوده برا الان نیست که

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5010 ديدگاه)

      داشبورد خلبانی بوده
      ملت دارن سرو دست میشکنن یدونه سالمشو تو ایران پیدا کنن
      بعد تو میگی زشته
      داش حداقل ۵۰ میلیون قیمت یدونه فابریک سالمشه

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. JaMsHiD-R1988

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2990 ديدگاه)

      این داشبورد تقریبا پدر جد داشبورد های i-Cockpit جدید پژو محسوب میشه .
      خیلی هم طرفدار داره خیلیا سر و دست براش میشکونن مخصوصا فرمونش . تو ایران این داشبورد پیدا میشه ولی فرمونش نه چون مختص MI16 و T16 بود باید از خارج سفارش بدی که تقریبا اندازه خرید فرمون ریسینگ مومو باید پول بدی

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5010 ديدگاه)

        داش بنظرم خودمون درست کنیمش بفروشیم با یه کیفیت خوب هم درستش کنیم همه دنیا میان جنس ایرانی میخرن
        پشتش مینویسیم MADE IN IRAN بعد روش برچسب ایران می‌زنیم می‌دیم دست مردم با قیمت کمتر
        به خارج هم صادر می‌کنیم کلی سود داره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. JaMsHiD-R1988

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2990 ديدگاه)

          قالب میخواد و دستگاه میخواد بالای یه تومن خرج داره فقط قالب و دستگاه .
          بعدش اصلا اینا خریدار عادی ندارن فقط یه سری از افراد که یه چیزایی از ماشین سر در میارن و فرانسوی باز هستن رو ماشینشون این فرمونو میندازن . وگرنه باقیشون میان فرمون مسخره فیس لیفت ایران خودرو رو میندازن به حساب خودشون تو پُر و سنگین باشه :/
          اینم بگم دیگه ۴۰۵ زمانش گذشته توی خارج ملت موقعی میبیننش انگشت به دهن میمونن میگن ماشین کلاسیک و کلکسیونی :/ تو خارج اصلا خریدار نداره چه برسه اینکه یه فرمون از ماشین قالب بگیری و خودت درست کنی بفرستی خارج
          ما هر چی درست کنیم فقط بدرد خودمون میخوره :)

    4. علی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      خودرو های چهل سال پیش رو باهم مقایسه کنید نه چهل سال پیش رو با الان اون موقع کابین پژو یکی از بهترین طراحی ها رو داشت

    5. امید باخته

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مشتی طراحی مال ۴۰ سال پیشه !

  12. Scuderia Ferrari

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    الآن بخندیم یا گریه کنیم ؟؟
    وقتی همه دارن از این وضع گلایه میکنن و صداشون دراومده ولی هیچ اتفاق و تغییر مثبتی ایجاد نمیشه چکار میشه کرد ؟؟
    به قول معروف باید سوخت و ساخت با این شرایط جهنمی

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. محی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    من واسم سواله چی گذاشتن توش که ۳۰۰ کیلو هم سنگینش کردن،چون قطعا ضخامت ورقش هم کمتره

    موافقم 15
    مخالفم 1
  14. 18:45

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (703 ديدگاه)

    عجب مقایسه ای خییلی جالب بود
    پژو 5 هیچ جلو بود!! 🙉🙉
    ممنون امیر جان عالی بود.
    انتظار نداشتم پژو جوانان اون دوره اینقدر دیگه سطحش جلو باشه. بی خود نیست میگفتن فرانسه تو قرن بیستم پادشاه خودروسازی بود…

    موافقم 17
    مخالفم 1
  15. علیرضا

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    پژو 405 نسخه mi16 سال ۱۹۹۰ توسط موتور ترند برسی شد واعبارت بشدت خوش ساخت و جذاب برای خودروی نوشتن https://www.motortrend.com/features/epcp-0512-1989-1991-peugeot-405-mi16/ نسخه mi24 این خودرو هم توسط پولیس بریتانیا سال ۱۹۹۱ اسموکی ناگاتا با تویوتا سوپرا تعقیب و دستگیر کردhttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRSQ8ipPmx9YKany4PSdspZRovi4bQPPnxuFg&s

    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2990 ديدگاه)

      کاش پژو مدل 405 T16 رو برمیداشت همون موتور mi24 اما توربو رو روش نصب میکرد میشد T24
      فکرشم ترسناکه☠️…

  16. ! i M α η δ υ α R

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    از این بهتر دیگه نمیشد ویران خودرو رو این چنین ، به خاک و خون کشید …

    دست امیرخان دهقان و همه عزیزان درد نکنه …

    بسیار عالی بود …

    موافقم 10
    مخالفم 1
  17. زیزیگولو

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    تا وقتی که مردم همیشه در صحنه میخرن سایپا و ویرانخودرو هم واسه خودشون میتازونن

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. میتر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      دقیقا ، خیلی هارو میشناسم همیشه ماشین ثبت نام‌میکنن و بعد هم حواله میفروشن و از این حرفا

      موافقم 6
      مخالفم 1
  18. amirboss

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    یاد یه دوستی افتادم که دنا توربو خریده و با حس میهن پرستی و اطلاعات شگرفی که تو صنعت خودرو داشت با دنا افتاده بود جون خودرو های روز دنیا و سه هیچ جلو بود…

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2990 ديدگاه)

      علی هانتر رو میگی؟🤣🤣🤣

  19. mehdi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    گذاشتن اسم خودروساز روی این شرکتای ارابه سازی فقط و فقط توهین به صنعت خودروسازی و پرسنل زحمت کش و متعهد خودروسازان واقعیه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. HOSSEIN.ABADAN

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز تمام نظرات رو خوندم همگی عالی من خودم امریکایی باز هستم جز ماشین امریکایی سوار ماشین دیگه ای نمیشم منطقه ازاد زندگی میکنیم ماشین امریکایی از هر برند و مدل موجوده اما اگر قرار باشه ماشین دیگه ای انتخاب کنم بدون شک پژو رو انتخاب میکنم اما از نوع فرانسوی اون دوست عزیزی که گفت پژو اگر خوب بود خاک امریکا رو لمس میکرد باید خدمتتون عرض کنم دوست عزیز سخت در اشتباه هستید یخورده تحقیق کنید سطح معلوماتت بره بالا

  21. علی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خودرو سا،آن ایران چها سال مردم را معطل و با یاد بازار انحصاری مردم را سرکار گذاشته اند و درجا زده اند و ثابت کرده اند که خودرو ساز نیستند من شنیده ام که در اول انقلاب کره جنوبی و در خودرو سازی هم تراز ایران بوده است .حالا ببینید که اصلا قابل مقایسه نیستند.

  22. هدف جهانی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    پژو یک خودروساز اشغال هست زیاد توجه نکنید

    مخالفم 16
    1. علی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      معلومه از خودرو فقط پوستر داشتی. عزیزم تاریخچه پژو رو مطالعه کنید تا …….

    2. JaMsHiD-R1988

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2990 ديدگاه)

      ایرانی بس کن راجع هر چیزی که توش هیچ تخصصی نداری حرف نزن

    3. علی

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پژو اشغال باشه مال ما که از رو اون ساخته شده چیه پس ؟

  23. arash

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خداوند نیامرزد جوانان ایرانی بخصوص جوانان از خدا بی خبر دهه 1350 ایرانی که را که مفت در برترین دانشگاههای اروپایی و آمریکایی درس میخواندند و همگی مفت سوار بر بهترین خودروهای روز دنیا می شدند و مفت گرد جهان می گشتند و مشابه جوان شرور چریک گلسرخی نگران اقساط برگشتی وام مردم بودند. خدابیامرز پدرم تعریف میکرد که بین دو ترم با دوستان اش در شانزالیزه پاریس در حال گشت و چرخیدن بودند و در کافه های آنجا وقت تلف میکردند و همگی هم سوار بر فورد و فیات و پژو بودند بلا استثنا و گلایه میکردند که چرا بخاطر کمک هزینه اندک تحصیلی نمیتوانند به راحتی سوار بر بنز و پورشه بشوند و افسوس میخورند که چرا شاه ایران باید لامبورگینی داشته باشد و این جوانان شرور سرخورده باید به فورد کاپری و پژو 504 و فیات 121 اکتفا کنند و غصه میخوردند.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  24. محمد مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یادمون باشه شرکت پژو از سال ۱۸۰۰ و خورده‌ای داره کار می‌کنه خودرو تولید می‌کنه اما شرکت ایران خودرو تا در سال ۱۳۴۶ تازه اولین پیکانشو تولید کرد پس تصمیم بگیریم صنعت خودروسازیمونو با خودرو سازی های مطرح دنیا مقایسه نکنیم چون بخاطر فساد در خودرو سازیمون باعث شد پیشرفت نکنم وگرنه یه نگاهی به سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲ بندازیم مبیند چقدر کانسپت های خودرو داشتم مثل سمند زوبین، سمند پردیس. خودرو پیکا،رانا هابک،پژو پارس فیس لیفت ،خودرو هیرکانی، خودرو سورن کوپه،خودرو پینتون،خودرو انا،جیپ چابک،پاژن جدید،محصولات سیناد خودرو،سیناد کوپه،سینادپیکاپ،سیناد ویک ،سیناد اکسیوم،سمند شهری،سمند ساحل ،سمند کوپه،زانتیا ۲ کلی ازینا داشتم کا اگر تولید میشد ما از ژاپن کره چین بهتر بودیم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  25. جوکر

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پشم ۴۰۵ هم نیست 😂
    قلب فرانسوی با طراحی ایتالیایی اون زمان
    که شهر مارسی فرانسه خلافکاراش بهش گفتن لات جاده

  26. aras

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی دارید mi16 رو با این حلبی مقایسه میکنین؟؟
    خنده داره واقعا

  27. امیرعلی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خاک تو سرتون پژو ۴۰۵ ۴۰ سال پیش یک ثانیه از دناجوانان سریع تره هنوز نتونستین یه چیز سریع تر درست کنین با پلتفرم پژو کارخونه ایران خودرو سرپاست با موتور پژو ۴۰۵ باهاش سمند،سمند سورن،دنا،دنا پلاس،تارا،پژوپارس وخیلی از ماشین های دیگه تولید کردین بعد حتی پیکان جوانان ۰.۵ ثانیه صفر تا صدش از دنا پلاس پیشتره

  28. امیر

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خاک تو سرتون پژو ۴۰۵ ۴۰ سال پیش یک ثانیه از دناجوانان سریع تره هنوز نتونستین یه چیز سریع تر درست کنین

  29. امیر ضیا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    قدرت و گشتاور موتور پژو 2000 کاربرات چقدره ؟

    1. مرتضی

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تو مقاله فقط به اسب بخارش اشاره کرده و چیزی در مورد گشتاورش نگفته ، ظاهراً پژو دوهزار کاربراتور موجود در کشور 110 اسب بوده

  30. ناسیونال سوسیالیسم

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمت گرم ایران خودرو بعد 40 سال تونستی ماشینی که تو پارکینگ ماشین قراضع فرانسه هم پیدا نمیشه را الان ساختی ممنون واقعا 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا