بعد از معرفی خودروی دنا با بدنه مشابه سمند و چراغها و سپرهای اصلاحشده که چندان مورد توجه مشتریان قرار نگرفت، ایرانخودرو نسخه اصلاحشده آن را با تغییراتی بیشتر در بخش بدنه مخصوصاً پروفیل جانبی با عنوان دنا پلاس معرفی کرد.
عمده تغییرات دنا پلاس به خطوط مورب جانبی و ستون C متفاوت وابسته است. این تغییرات اندک باعث ایجاد تمایز تصویری با سورن، سمند و دنای معمولی شده است. تغییرات جزئی دیگری چون تغییر گرافیک چراغهای جلو و عقب، تغییر بخش مرکزی سپر جلو و افزودن آپشن هایی چون سانروف باعث اقبال بیشتر مخاطبان به نسخه پلاس شد.
باوجود اصلاحات ظاهری، مهمترین نقطه ضعف این مدل در برابر رقبای چینی مثل آریزو ۵ توربو، قوای کمرمق آن بود که با معرفی نسخه توربو شارژر تا حدود زیادی برطرف شد. علاوه بر آن مدل گیربکس اتوماتیک هم نقطه عطفی در تولید این خودرو بود. البته اخیراً نسخه ۶ سرعته دستی هم برای دنا پلاس توربو ارائه شده است.
انواع مدلهای دنا پلاس
دنا پلاس با پیشرانهها و گیربکسهای مختلفی تولید میشود. نسخه پایه همان موتور EF7 معمولی مشابه سمند و سورن را در خود جای داده است. این نسخه از گیربکس ۵ سرعته دستی سود میبرد. در یک پله بالاتر نسخه توربو ایستاده است که با همان موتور اما مجهز به سیستم توربو شارژر مشابه با سورن توربو و گیربکس پنج دنده دستی ارائه میشود. گیربکس شش سرعته دستی هم اخیراً برای این مدل تولید شده است. نسخه اتوماتیک این خودرو هم گیربکسی شش سرعته اتومات دارد.
بیشتر بخوانید: تست و بررسی دنا پلاس توربو دنده دستی 6 سرعته
طرحی داخلی و کابین دنا پلاس توربو اتومات
ایرانخودرو برای طراحی داخل کابین و داشبورد دنا پلاس، از خودروهای مختلفی الهام گرفته است. اما مهمترین مشکل اینجاست که زمان این الهامگیری بسیار دور بوده و دیگر چنین طراحی داشبوردی را در خودروهای بعد از سال ۲۰۲۰ نمیبینیم. این طراحی موسوم به سوناتایی شده و تحت تاثیر تزئینات طرح چوب روی زمینه مشکی است.
سادگی کابین، یک نمایشگر نسبتاً کوچک در داشبورد مرکزی، نمایشگرهای آنالوگ موسوم به پیکانی برای پشت آمپر، حجم زیاد پلاستیک و ترکیب رنگ نامتناسب باعث شدهاند تا خیلی زود از کابین و فضای داخلی این خودرو دلسرد و دلزده شوید. تغییرات در فرم ستون عقب و صندلیها و نصب سانروف نیز باعث شدهاند تا فضای کابین فشردهتر و تنگتر شود.
مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک
نوع موتور | چهار سیلندر خطی EF7 TC |
حجم موتور (cc) | ۱۶۴۵ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۸۰۰-۲۲۰۰ دور در دقیقه |
نسبت تراکم | ۱۱ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ |
سیستم انژکتوری | پاشش چند نقطهای |
حداکثر سرعت (km/h) | ۲۰۵ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۰.۵ |
سیستم انتقال قدرت | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) | ۶.۳۹ |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۸.۱۲ |
ابعاد و وزن | |
طول خودرو (mm) | ۴۵۵۹ |
عرض خودرو (mm) | ۱۹۳۳ |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۶۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۷۱ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۴۰۰ |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۶۰ |
حجم فضای صندوق عقب (Lit) | ۵۰۰ |
گارانتی | ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) |
امکانات و آپشن های دنا پلاس اتوماتیک توربو
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد) |
فرمان | برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، روکش چرمی با دوخت قرمز |
سیستم تهویه | اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب |
سیستم صوتی | سیستم مالتی مدیا |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشهخوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) |
آینهها | آینههای جانبی برقی تاشونده راهنمادار همرنگ بدنه، طرح جدید |
شیشهها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم مشکی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیرههای درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کفپوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو، دسته دنده طرح جدید با گردگیر و دوخت قرمز، روکش پارچهای صندلی |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع سوخت خودکار |
رینگ و لاستیک | ۱۶ اینچ آلومینیومی |
صندلیها | صندلی راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، پشتسری صندلیهای جلو قابل تنظیم |
سایر تجهیزات | سانروف، کروز کنترل،، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل |
مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک
عدم تناسب ظاهری قطعات، طراحی قدیمی، آئرودینامیک بد، پلتفرم قدیمی و منسوخ، استهلاک بالا، کیفیت پایین ادوات و تزئینات، فضای کم برای سرنشینان عقب، قیمت بالا، عایقبندی ناکافی و ورود سروصدای موتور به داخل کابین، کمبود امکانات و آپشنها نسبت به رقبای چینی و ضعف ایمنی از معایب عمده این خودرو هستند. موتور پرقدرت و لوازم یدکی فراوان و بهبود طراحی نسبت به خانواده سمند نیز از مزایای دنا پلاس توربو به شمار میآیند.
هزینههای نگهداری و قطعات مصرفی
شاید هزینههای نگهداری دنا پلاس را در حد سایر برادران آن نظیر سمند و سورن بدانید اما درواقع این خودرو بهمراتب پرخرجتر خواهد بود هزینه تعویض آینههای جانبی یا چراغها چندین میلیون تومان است. علاوه بر موتور توربو که نیاز به روغن مرغوب و نگهداری بهتری دارد که هزینهها را بالا میبرد، هزینههای صافکاری و ترمیم بدنه در صورت تصادف نیز بالاتر از خودروهای همخانواده آن است.
بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات دنا، دنا پلاس و دنا اتومات
قیمت تعدادی از لوازم دنا پلاس در بازار (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱)
قطعه | قیمت (تومان) |
سنسور دریچه گاز | ۲۰۸۰۰۰ |
اویل ماژول کامل | ۱۹۵۰۰۰۰ |
چراغ جلو | ۲۲۷۰۰۰۰ |
چراغ عقب | ۱۵۹۰۰۰۰ |
فیلتر روغن | ۶۵۰۰۰ |
دستگیره کرومی صندوق عقب | ۵۳۰۰۰۰ |
سپر عقب | ۸۷۵۰۰۰ |
قیمت روز دنا پلاس توربو اتومات
مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار | |
---|---|---|---|
دنا پلاس توربو | اتوماتیک-آپشنال | ۷۰۱,۴۵۹,۶۰۰ | ۱,۰۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا جوانان | موتور EFP-اتوماتیک | --- | به زودی |
تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳
رقبای دنا پلاس توربو اتومات
در بازه قیمتی دنا پلاس توربوی اتوماتیک تنها میتوان جک J4 را بهعنوان یک خودروی نو خریداری کرد. این در حالی است که ازنظر فنی این دو خودرو رقیب هم محسوب نمیشوند. چری آریزو ۵ توربو هم بیش از ۲۰۰ میلیون تومان با دنا پلاس توربو دنده اتومات تفاوت قیمت دارد. برلیانس H330 تیز در مدل ۱۴۰۰ و فردا موتور سدان مدل ۵۱۱ نیز با قیمتی نزدیک به این خودرو یافت میشوند. تارای اتوماتیک هرچند گرانتر از دنا پلاس است اما ارزش خرید بهمراتب بیشتری دارد. اگر قید خرید خودروی نو را بزنید میتوانید با این مبلغ گزینههای کارکرده اما بسیار ارزندهتری چون ام جی ۶، بسترن B50F و چری آریزو ۵ توربو را انتخاب نمایید.
درنهایت اگر تجربه مالکیت دنا پلاس توربوی اتومات یا سایر نسخههای آن را دارید، خوشحال میشویم که آن را با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید.
امین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱حیف پول
net
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ایران خودرو چراغ جلو و جلوپنجره مشکی دنا که تا پایین سپر اومده از فورد موستانگ شبلی gt500 کپی کرده
SLR _ 722
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱البته جلوش بنظرم بیشتر شبیه میتسوبیشی لنسر سال ۲۰۱۵ هست
فرامرز
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱نمای جلوی لنسر با چراغهای شبیه ویتارا
مصطفی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱چنان میخرن مردم اصلا نگران نباشید
دیوید
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱الکی شلوغش نکنید دنا توربو اتومات ماشین خوبیه ۶۰۰۰۰ تا هم گارانتی و کارت طلایی هیچ خرجی هم نداره الکی پولتون به ماشین کارکرده ندید
صدرا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱عالی
Reza Waffen SS
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱نخونده میگم ، نه نمیخرم
ناصر شاه
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱بدون هیچ دفاع از برندی صادقانه بگم راحت ترین ایمن ترین وخوش رکاب ترین ماشینی که درطی ۲۰سال سوارشدم همین دنا پلاس و دناتوربو بوده.قبل ازاین ۲۰۷اتومات واچ سی کراس داشتم.ولی اول دناپلاس خریدم انقدر خوب بود که رفتم توربو اتومات گرفتم.فقط یه چیز بگم باماشینت درست کارکنی همیشه واست سلامت میمونه.
صدرا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱با نظرت دوست عزیز کاملا موافقم ماشین عالی با قدرت و خوشکل هست تا سوار نشی حسن نمی کنی
امین
۲ شهریور ۱۴۰۱سلام. یعنی نظر شما بین دنااتومات و 207اتومات کدوم هست؟؟ من نگران گیریبکس و توربوش هستم که همه میگن خوب نیست!! قبلا دنای معمولی داشتم غیر از پرخرجبودن و استحلاک بالا مشکلی نداشت، زیر و بند و دسته موتورش خیلی ضعیف بود و هر سال نیاز به تعمییر و تعویض داشت!! شما چند وقته دنا سوارید؟؟ یعنی میگید از اچسیکراس و ۲۰۷ هم بهتره؟ واقعا؟؟
صدرا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱فکر کن بعد بنویس خیلی هم عالیه
AMANTE
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر بنده که ارزش نداره برای این ماشین اینقدر پول داد و گزینه های دست دوم بهتر هستن منتها خریدشون ریسکیه، مثل من که میخواستم ۴۰۵ بگیرم ولی آخر های معامله مشخص شد تصادفی هست و بیخیالش شدم.
الان هم بودجه ام رو بالاتر بردم میخوام ام وی ام ۵۳۰ بخرم، ولی قبل اش دوست دارم نظرات شما رو درباره ی ام وی ام 530 بدونم ممنون.
Mercedes-benz
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ام وی ام ۵۳۰ موتور خوبی داره و ۲۰۰۰ سی سی هست پلتفرمشم بدک نیست طبق چیزی که شنیدم میگن پلتفرمش با چری آریزو ۵ یه سری اشتراکات داره که آریزو ۵ هم ایمنی و هندیلنگ بدکی نداره (حداقل از ۴۰۵ و مشتقات که بهتره ) فقط مشکلش طراحیش که اگه باهاش مشکلی نداشته باشی دیگه آنچنان مشکلی نداره
Avan
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱من خودم ام وی ام ۵۳۰دارم.انصافا ازش راضی هستم.از ۹۲ زیر پام هست،بسیار نرم و راحته و خدا را شکر اصلا اذیت نکرده و استهلاکش زیاد نیست.هنوز من به جز مصرفی ها هیچ قطعه ای عوض نکردم. جالب اینکه لنتهای فابریکش ۱۲۰ هزارتا کار کرد و هنوز هم تعمیرکار می گفت جا داره ولی خودم عوض کردم. اگر یه تمیزش که به قول معروف دست کارمند جماعت بوده گیرت بیاد خیلی عالیه.
سعید
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ام وی ام ۳۵۰ هستش نه ۵۳۰ باتشکر
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱AMANTE عزیز
در یک کلمه به شما میگویم که حتی به خرید mvm۵۳۰ فکر هم نکن و چیزی نمیگویم تا خودت بِروی و از مسئول تعمیرگاههای مدیران خودرو تحقیق کنی تا بدانی چه میگویم و من از نزدیک دیدم که دوتا از دوستانم خریدند و پس از مدتی کوتاه با بدبختی فروختندش و خودروی ایران خریدند !
نظر شخصی من اینه تا میتوانی از محصولات داچیا خرید کن حتی اگر دور رنگ باشند و دنده دستی مثل L90 و ساندور که بسیار خودروهای ارزشمندی هستند برای شرایط مضخرف امروز ایران که دیگر حتی نمیشود به داشتن پراید صفر فکر کرد چه برسه دیگر لگنهای گرانقیمت ایرانی و چینی !
Humer
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱نگاه کن عزیز من با یک سرچ خودرو های این سطح قیمت رو دیدم
می تونی با این پول پارس یا ۲۰۶ یا ۴۰۵ بهری
البته هیوندا ورنا هم کم کارش هست میتونی تو این رنج بخری
آفرود بخوای پاترول هم میشه
می تونی روی مزدا ۳۲۳ هم حساب کنی
AMANTE
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱Humer
ماشین سایز کوچیک داشتم الان میخوام یه سایز بزرگ تر بگیرم 206 و ورنا بدردم نمیخورن.
مزدا ۳۲۳ هم تعریف اش رو زیاد شنیدم ولی توی گرگان که من هستم شنیدم قطعات اش سخت پیدا میشه.
پاترول هم که احساس میکنم موقع رانندگی باهاش باید بجنگم.
تشکر از پیامی که گذاشتی.
Humer
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱راستی یه لیفان سدان هست اونم نمی دونم ولی قیافه بدی نداره
Dian
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱لیفان ۶۲۰ هم گزینه خوبیه
از لحاظ فنی و هماهنگی گیربکس و انجین واقعا قابل تحسینه
ماشین تند و تیزیه
خدمات پس از فروششم همچنان خوبه یوقت یه قطعش خراب شد نمایندگی بهت میدن
فقط یکم کیفیت متریال داخلیش بده
ولی اگه باز بودجتونو ببرین بالاتر میتونین با حدود ۳۰۰ میلیون بایک سابرینا بخرین که گیربکسش اتوماته ، و تو سایت باما از کیفیت خوبش تعریف میکنن
اگه سوال دیگه ای درمورد ۶۲۰ داشتین درخدمتم
AMANTE
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱Dian
اتفاقا جزو گزینه هام لیفان ۶۲۰ هم بود ولی چون توی شهر گرگان تر و تمیز اش رو پیدا نکردم بیخیال شدم.
از شهر های دیگه هم حوصله ندارم برم ببینم و اگه شد بخرم.
تشکر بابت پیامت.
seyedjavad.mercedesbenz
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱لیفان ۶۲۰ بهتره به نظرم ، چون شخصا از نمایندگی کرمان نسبت به مدیران راضی ترم و به در مورد خود ماشینم به نظرم نسبت به لیفان لش تره و مونتاژ آنچنان درخشانی نداره ، ولی اگر بتونی ورنا یا ۳۲۳ کم کار پیدا کنی نور الا نور
Kato
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱امروز یه ورنا در حد صفر دیدم ۷۰۰۰ کارکرد
۶۸۰ م
porsche
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام
۱)۵۳۰ سواری نرمی داره،واقعا نرمه به جز آوانته و بسترن b50f تا رنج ۶۵۰ تومن از نظر نرمی سواری هیچ رقیبی نداره(که این دردسرساز هم هست و با توجه به جاده های با کیفیت ایران بعضیها برای اینکه به سیستم تعلیق آسیب نرسه سواریشو خشک میکنند(این ویژگی با mvm۵۵۰ یکیه))
۲)از نظر شتاب،من نسخه دستیشو به مدت یه هفته امتحان کردم که میشه گفت نسبتا شتاب خوبی داره(با فشار زیاد به ماشین دنده ۲ ۸۰ تا میره)
۳)از رقیبان میشه به لیفان ۶۲۰،دنا،سورن،پارس و ۳۲۳(توصیه نمیکنم) اشاره کرد.
اگه من خودم بخوام،با توجه به محل زندگیم و علایقم سورن توربو رو انتخاب میکنم.
ولی با توجه به شرایطی که گفتی به نظرم باید بین دنا و ۵۳۰ و ۶۲۰ انتخاب کنی.
که دیگه به علاقه خودت بستگی داره.
راستی یکی از دوستان درباره بایک گفته بود که اصلا خریدشو توصیه نمیکنم
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش 650میخوای بدی آشغال سوارشی برو تویوتا کرولا تمیزشو میتونی پیدا کنی ماشینی فوق العاده و کم خرج
porsche
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱قطعا تویوتا بهتره،ولی دوستمون بودجشو ندارن و من برای نرمی سواری این رنج قیمتو گفتم
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱باسلام
بنده دناپلاس تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰دارم_دوستان در مورد دناپلاس دارن کم لطفی می کنن_پژوپارس و ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند داشتم؛خداییش اگر بخوام کلی بگم،یه سر و گردن بالاتر از ایناست.
درسته دناپلاس یه معایبی داره،ولی نگاهش این خودروها رو می ارزه.
اگر بخوای خودرو دست دوم هم بگیری،اگر طرف آشنا نباشه حسابی بهت میندازن.
من^_^
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خب سوال اینه کسی که این موتور مزخرف رو بخواد نگهداری کنه سورن پلاس که خیلی ارزون تره و حتی بدون داشتن نمایشگر واقعا خوشگل تره داخلش بیرونم که خیلی نظرات سینوسیه
Jdm باز
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱(((عدم تناسب ظاهری قطعات، طراحی قدیمی، آئرودینامیک بد، پلتفرم قدیمی و منسوخ، استهلاک بالا، کیفیت پایین ادوات و تزئینات، فضای کم برای سرنشینان عقب، قیمت بالا، عایقبندی ناکافی و ورود سروصدای موتور به داخل کابین، کمبود امکانات و آپشنها نسبت به رقبای چینی و ضعف ایمنی از معایب عمده این خودرو هستند)))
معایب دنا پلاس رو مشاهده میکنید!!!
تازه دنا پلاس جز محصولات پرچمدار ایران خودرو هست،ببین محصولات پایه اش چقدر بده
Avan
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱طبق اعلام سازمان استاندارد ،دنا پلاس خودروی ۵ ستاره هستش،یعنی در حد بنز و بی ام و، این جوری درباره اش حرف نزن!!!!
Dena
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی بازم از همه بهتره
صدرا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان عزیز خواهشمندم در خصوص خودرویی که سوار شدین یا اطلاعات موثق دارین نظر بدین از روی تخیلات یا نوشته های تعصبی برای فروش خودروهای چینی بی کیفیت که در صورت فروش هم برا خودش مکافات داره نظر ندین من دو ساله دنا توربو اتومات دارم خیلی هم ازش راضی هستم
امین
۲ شهریور ۱۴۰۱سلام. مشکلی با گریبکساش و توربوش نداشتید؟؟ آخه در مورد ایندوتا خیلی بد میگن!! بخصوص میگن توربوش خراب میشه! یعنی شما اگه الان هم باز میخواستید ماشین بخرید اتخابتون همین دناپلاساتومات بود؟؟
زیزیگولو
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱این با سمند ef7 معمولی هیچ فرق نداره ….. یه سری تغیرات تو بدنه سمند و یه سری آپشن و یه توربو مسخره هم انداختن رو موتورش و بعد اسم رو گذاشتن دنا پلاس توربو!!!!
حمید
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بزرگترین مشکل دنا کابین بسیار تنگ هستش
برعکس سمند موقع رانندگی هیچ فضای اضافی ای برای پا نداری ، رودری انگار تو پهلوی ادم فرو میره
فضای صندلی عقب هم در حد ۲۰۶
صندلی جلو ام به اندازه ای که دلچسب باشه پایین نمیاد ارتفاعش
Arshia m3csl
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم به جای دنا پلاس با ۶۰ میلیون تومن پول بیشتر سراتو دنده ای کم کارکرد خرید خیلی بهتره هم سراتو ظاهر بهتری داره و هم معلومه که اصالت سراتو برای کدوم کمپانی هست
باقر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام من صفر خریدم از شتاب بد نیست صندلی کم پایین میره سرم به سقف گیره اتاق بدرد همون سمند میخورد بدون این صندلی ها و سان روف
سامان اذری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱با ۴۵۰ الی ۵۰۰ میشه یه مزدا سه نسل قبل بسیار تمیز خرید که خداشم با این یکی نیس
ali+a
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱لیست معایبش کاملا درسته… و هر کسی که یکم فکر کنه میدونه ارزش خرید نداره…ولی بازم صف هست براش
TML BN
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ام جی ۶ بیشتر می ارزه
امیر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ ماشینی تو رنج قیمت ۵۰۰میلیون سواری لذت بخشی مثل دنا اتومات بهتون نمیده
و اینکه اصلاً سرو صدا نداره که بخاد وارد کابین بشه
تحت پیگرد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱یه جوری میگه بخریم یا نه انگار صدتا گزینه خوبه دیگه داریم
محسن
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱من خودم دارمش. 3 تا ایراد اصلی داره به نظرم. یک مصرف سوختش. دو فضای تنگش. سه صدای باد تو سرعت بالا. بقیش مشکلی نداره. مزایاش گیربکس عالی بدون تقه. شتاب خوب تو این رنج قیمت. ظاهر زیبا نسبت به تارا و بعضی چینی های دیگه تو این رنج. فراوانی لوازم
ممد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خدا قسمت آرزومندا کنه
پدرام
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من خودم با این پول جک جی فور، جیلی gc6 و یکم بیشتر چانگان آلسیون(فردا 511) رو ترجیح میدم از نظر کیفی و سطح ایمنی و ورق به کار رفته اینا اصلا قابل قیاس با دنا با اون بدنه ضعیفش نیستن
پسر خاله-
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من چند سال پژو پارس داشتم، حدود ۱۵ ماهه دنا توربو اتومات دارم( وقتی قیمتش ۲۲۴ تومن بود)
شتاب و قدرت و راحتی بسیار بهتری داره نسبت به پارس،
فقط به نظرم اتاقش یمقدار کوچک هست.
با اینکه حدود ۱۷۰۰۰ کیلومتر راه رفته، اما خوشبختانه خم به ابرو نیاورده و هیچ خرجی نداشته، جز بنزین و روغن.
امین
۲ شهریور ۱۴۰۱والا من تیبا۲ دارم تا الان سیهزارتا رفتم و هیچ خرجی بجز روغن و بنزین نداشته. حتی لنت هم نخواسته و نشان مکانیک دادم گفت نصفه شده. شما انتظار داری توی ۱۷۰۰۰ تا چه خرجی داشته باشه!!؟ تازه ماشین من سایپا هست با کیفیت فوقالعاده پایین. یه ماشین معمولی تا ۶۰هزارتا نباید حتی قطعه مصرعی بخواد….
al-ml-kh
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱چیزی که از این ماشین میترسم موتورشه
مخصوصا تو دو سه سال اخیر که کیفیت ادوات و مونتاژ بشدت اومده پایین
خیلی حرف پشت موتور این ماشین هس که میگن شاتون میزنه و فلان و … ونمیشه بهش فشار اوورد
یکی از دوستام یه slx مدل 95 داره یجوری گاز میده به این ماشین اصا آخ نگفته تالا
بنظرم بین ماشین های ایرانی بیشتر باید رفت tu5 که تو این شرایط اصطهلاک کمتری داشته باشه
Dena
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱برادر
هرکی میگه شاتون چرت میگه اینو پژو بازها باب کردن وگرنه ef7 هیچ عیبی نداره جز اینکه باید روغن موتورش را سر موقع عوض کنی
امیرحسین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خسته ایم از زباله های ایرانی و چینی
علی جردن
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا دنا رو ملت ایران ناچارا دوسش دارن؟
چون یکی از اولین خودروهای ایرانی بود که بلاخره تولید کننده لطف کرد سانروف گذاشت
علت بعدی هم اینا چون از اولین خودروهای ایرانی بود که گیربکس اتوماتیک داشت
واقعا دوتا امکانات خنده دار سانروف+گیربکساتوماتیک تو خودروهای ایرانی شده بود و هنوز هم شده آرزوی محااااال
ابراهیم
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام. بین خرید دنا پلاس اتومات و mvmx22 اتومات موندم. کسی از دوستان نظری و تجربه ای داره؟
Jr
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دنا اتومات بگیر عالیه توی این رنج قیمت،حدود ۲۰ روزه یه صفرش رو گرفتم خیلی سواری و شتاب خوب و رخ زیبایی داره ،من که حقیقتا راضیم ، داییم یه توصیه بهم کرد البته خیلی سال قبل گفت اگر فرغون هم خواستی بگیری صفرش رو بگیر همیشه تو گوشمه، این ماشین تا ۳ سال یا ۶۰۰۰۰ کیلومتر گارانتی داره یه کارت طلایی هم براش بگیر و با خیال راحت استفاده کن
Ava
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام دوستان. به نظر منم دنا ارزش خرید نداره، چند روز پیش توی یه نمایندگی از انواع دنا دیدن کردیم و همونطور که گفتین کابین تنگی داره و آدم احساس خفگی میکنه، البته هرکس نظر خودشو داره. یه نظرخواهی داشتم، دوستان میشه لطفا چند تا ماشین ایرانی پلاک ملی و تا ۴۰۰ میلیون معرفی کنید؟ ممنون میشم حتما پلاک ملی باشه.
R
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱غیر از ۴۰۵ نداریم. بعدشم ماشین ایرانی غیر پلاک ملی ام داریم مگه؟
Dena
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سورن پلاس
۲۰۷ سقف شیشه ای
رانا پلاس و رانا پلاس سقف شیشه ای
۴۰۵ glx,slx
پژو پارس
انواع ۲۰۶
شاهین
gholii
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱dfm h30 cross automatic
ژیلا
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱الکی حرف نزن کاملا مشخصه اصلا سوارش نشدی……من دارم ۶۰۰۰ تا رفتم قدرت و شتاب عالی بسیار کم صدا و سایلنت …..وقتی یواش میرم پشت سر دو نفر هستم می ترسم نفهمند من پشت سرشون دارم آروم میرم این قدر که بی صداست و تنها مشکلش خاموش شدنش بود بعضی وقت ها که بعد از یه مدت درست شد .یکی دو بار که خاموش شد من اصلا از روی صداش متوجه نشدم این قدر که بی صداست فقط از روی عقربه های آمپر و سرعت فهمیدم خاموش شد این قدر که سایلنت هست…..از هر نظر عالیه . قبلش ۲۰۶ تیپ پنج داشتم اصلا به درد نمی خورد این قدر که پر سرو صدا و سفت بود زانو درد گرفتم اینو گرفتم زانوم خوب شد خدا را شکر . از ۲۰۷ اتومات و تارا اتومات هم خیلی بهتره . خود نمایندگی گفت دنا اتومات کلی می ارزه به تارا اتومات …اون الکی گرونه…….
قنداقی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱در آینده کسانی که میگن این ماشین رو نمی خرن خریدار و مشتری میشن چون در آینده ارزش کلکسیونی پیدا می کنه مثل پیکان پنجاه سال پیش می خرن و دنا رو بازسازی می کنن
قنداقی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اوه راستی جوانیه جاهلی و خامی شاید کسانی که میگن من خریدار این دنا نیستم یکی از مدل های دنا رو توی پارکینگ داشته باشن تما به طراحی جوان پسند دنا که حاصل ذوق هوش و نبوغ طراحان ایرانی هست حسادت می کنی
قنداقی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱پس نظر مالکین دنا کوییک و خودروهایی ایرانی که پپدال بررسی مثلا کرده چی میشه مقالاتی از این دست این صورت مساله رو پاک می کنه که ماشین ایرانی اگه کیفیت نداشته باشه کمیت هم نداره پس گند زده باید سیر پیشرفت خودروسازان خارجی رو کامل بلد باشیم
محسن
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱بازم اومدید دنا رو کوبیدید به جاش ارابههای چینی رو پیشنهاد دادید !!!
صد رحمت به دنا پلاس ، حداقل خدمات داره ، رخ داره و بازار فروش داره.
این اسباب بازی های چینی رو کی میخره اخه 😅
علی جردن
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان محترم لطفا پشت فرمان دنا سیس سوناتا نگیرید و از همه مهمتر دوستان پرشیا سوار هم سیس سیتروئن زانتیا ۲۰۲۲ نگیرید زشته کارتون خجالت بکشید. زیر سایه های تحریم های ظالمانه خودروسازان وطنی که مافیا بازیشون نمی زاره خودرو روز دنیا سوار بشیم نتیجش می شه همین رخ عقاب گرفتن پشت رول فرغون های تاریخ گذشته پلت فرم قدیمی
امید
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱درود، من دنا توربو اتومات دارم، انصافا رخش قشنگه و بهترین هس، موتورش که حرف نداره، و هیچ کجا پیدا نمیکنید که نفسش کم بیاره، قوی و نترس هس، یه کم صدای داخلی توی کابین داره ولی اگه چین میخواست این مشخصات رو روی ماشین های خودش بزاره قیمتش 1 ملیارد کمتر نمیشد، پس من ترجیحش میدم به همه ی ماشین های چینی، باور کنید به همه شون
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا کی گفته دنا توربو ارزش خرید نداره
کسی که این حرفارو میزنه حتما سوارش نشده
قبلا پارس تی یو فایو داشتم ولی الآن دنا توربو اتومات دارم واقعا حرف نداره
تو این رنج قیمتی واقعا خودرو ی خفنیه
شتاب گیریشو نگم براتون
هر کی ماشین بازه اگه دنا توربو اوتومات سوار نشه نصف عمرش رو به باد داده
بعد بهش میگین شاتون
اگه یکم برین تحقیق کنین واسه تقویت موتور تی یو فایو یا امسالش از شاتون موتور ای اف سون استفاده میکنن
خیلیا هستن که از رو تعصب دارن نظر میدن و اسم یه خودرو ی با کیفیت رو به گند میکشن ولی باید بگم دنا توربو خودشو ثابت کرده و کسایی هم که پشت سرش حرف درمیارن سر خودشونو کلاه میزارن
از خریدش پشیمون نمیشین