بعد از معرفی خودروی دنا با بدنه مشابه سمند و چراغها و سپرهای اصلاحشده که چندان مورد توجه مشتریان قرار نگرفت، ایرانخودرو نسخه اصلاحشده آن را با تغییراتی بیشتر در بخش بدنه مخصوصاً پروفیل جانبی با عنوان دنا پلاس معرفی کرد.
عمده تغییرات دنا پلاس به خطوط مورب جانبی و ستون C متفاوت وابسته است. این تغییرات اندک باعث ایجاد تمایز تصویری با سورن، سمند و دنای معمولی شده است. تغییرات جزئی دیگری چون تغییر گرافیک چراغهای جلو و عقب، تغییر بخش مرکزی سپر جلو و افزودن آپشن هایی چون سانروف باعث اقبال بیشتر مخاطبان به نسخه پلاس شد.
باوجود اصلاحات ظاهری، مهمترین نقطه ضعف این مدل در برابر رقبای چینی مثل آریزو ۵ توربو، قوای کمرمق آن بود که با معرفی نسخه توربو شارژر تا حدود زیادی برطرف شد. علاوه بر آن مدل گیربکس اتوماتیک هم نقطه عطفی در تولید این خودرو بود. البته اخیراً نسخه ۶ سرعته دستی هم برای دنا پلاس توربو ارائه شده است.
انواع مدلهای دنا پلاس
دنا پلاس با پیشرانهها و گیربکسهای مختلفی تولید میشود. نسخه پایه همان موتور EF7 معمولی مشابه سمند و سورن را در خود جای داده است. این نسخه از گیربکس ۵ سرعته دستی سود میبرد. در یک پله بالاتر نسخه توربو ایستاده است که با همان موتور اما مجهز به سیستم توربو شارژر مشابه با سورن توربو و گیربکس پنج دنده دستی ارائه میشود. گیربکس شش سرعته دستی هم اخیراً برای این مدل تولید شده است. نسخه اتوماتیک این خودرو هم گیربکسی شش سرعته اتومات دارد.
بیشتر بخوانید: تست و بررسی دنا پلاس توربو دنده دستی ۶ سرعته
طرحی داخلی و کابین دنا پلاس توربو اتومات
ایرانخودرو برای طراحی داخل کابین و داشبورد دنا پلاس، از خودروهای مختلفی الهام گرفته است. اما مهمترین مشکل اینجاست که زمان این الهامگیری بسیار دور بوده و دیگر چنین طراحی داشبوردی را در خودروهای بعد از سال ۲۰۲۰ نمیبینیم. این طراحی موسوم به سوناتایی شده و تحت تاثیر تزئینات طرح چوب روی زمینه مشکی است.
سادگی کابین، یک نمایشگر نسبتاً کوچک در داشبورد مرکزی، نمایشگرهای آنالوگ موسوم به پیکانی برای پشت آمپر، حجم زیاد پلاستیک و ترکیب رنگ نامتناسب باعث شدهاند تا خیلی زود از کابین و فضای داخلی این خودرو دلسرد و دلزده شوید. تغییرات در فرم ستون عقب و صندلیها و نصب سانروف نیز باعث شدهاند تا فضای کابین فشردهتر و تنگتر شود.
مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک
نوع موتور | چهار سیلندر خطی EF7 TC |
حجم موتور (cc) | ۱۶۴۵ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۸۰۰-۲۲۰۰ دور در دقیقه |
نسبت تراکم | ۱۱ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ |
سیستم انژکتوری | پاشش چند نقطهای |
حداکثر سرعت (km/h) | ۲۰۵ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۰.۵ |
سیستم انتقال قدرت | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) | ۶.۳۹ |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۸.۱۲ |
ابعاد و وزن | |
طول خودرو (mm) | ۴۵۵۹ |
عرض خودرو (mm) | ۱۹۳۳ |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۶۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۷۱ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۴۰۰ |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۶۰ |
حجم فضای صندوق عقب (Lit) | ۵۰۰ |
گارانتی | ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) |
امکانات و آپشن های دنا پلاس اتوماتیک توربو
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد) |
فرمان | برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، روکش چرمی با دوخت قرمز |
سیستم تهویه | اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب |
سیستم صوتی | سیستم مالتی مدیا |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشهخوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) |
آینهها | آینههای جانبی برقی تاشونده راهنمادار همرنگ بدنه، طرح جدید |
شیشهها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم مشکی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیرههای درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کفپوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو، دسته دنده طرح جدید با گردگیر و دوخت قرمز، روکش پارچهای صندلی |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع سوخت خودکار |
رینگ و لاستیک | ۱۶ اینچ آلومینیومی |
صندلیها | صندلی راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، پشتسری صندلیهای جلو قابل تنظیم |
سایر تجهیزات | سانروف، کروز کنترل،، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل |
مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک
عدم تناسب ظاهری قطعات، طراحی قدیمی، آئرودینامیک بد، پلتفرم قدیمی و منسوخ، استهلاک بالا، کیفیت پایین ادوات و تزئینات، فضای کم برای سرنشینان عقب، قیمت بالا، عایقبندی ناکافی و ورود سروصدای موتور به داخل کابین، کمبود امکانات و آپشنها نسبت به رقبای چینی و ضعف ایمنی از معایب عمده این خودرو هستند. موتور پرقدرت و لوازم یدکی فراوان و بهبود طراحی نسبت به خانواده سمند نیز از مزایای دنا پلاس توربو به شمار میآیند.
بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال
هزینههای نگهداری و قطعات مصرفی
شاید هزینههای نگهداری دنا پلاس را در حد سایر برادران آن نظیر سمند و سورن بدانید اما درواقع این خودرو بهمراتب پرخرجتر خواهد بود هزینه تعویض آینههای جانبی یا چراغها چندین میلیون تومان است. علاوه بر موتور توربو که نیاز به روغن مرغوب و نگهداری بهتری دارد که هزینهها را بالا میبرد، هزینههای صافکاری و ترمیم بدنه در صورت تصادف نیز بالاتر از خودروهای همخانواده آن است.
بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات دنا، دنا پلاس و دنا اتومات
قیمت تعدادی از لوازم دنا پلاس در بازار (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱)
قطعه | قیمت (تومان) |
سنسور دریچه گاز | ۲۰۸۰۰۰ |
اویل ماژول کامل | ۱۹۵۰۰۰۰ |
چراغ جلو | ۲۲۷۰۰۰۰ |
چراغ عقب | ۱۵۹۰۰۰۰ |
فیلتر روغن | ۶۵۰۰۰ |
دستگیره کرومی صندوق عقب | ۵۳۰۰۰۰ |
سپر عقب | ۸۷۵۰۰۰ |
قیمت روز دنا پلاس توربو اتومات
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
دنا پلاس اتوماتیک | آپشنال | ۹۴۳,۳۲۶,۰۰۰ | ۱,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳
رقبای دنا پلاس توربو اتومات
در بازه قیمتی دنا پلاس توربوی اتوماتیک تنها میتوان جک J4 را بهعنوان یک خودروی نو خریداری کرد. این در حالی است که ازنظر فنی این دو خودرو رقیب هم محسوب نمیشوند. چری آریزو ۵ توربو هم بیش از ۲۰۰ میلیون تومان با دنا پلاس توربو دنده اتومات تفاوت قیمت دارد. برلیانس H330 تیز در مدل ۱۴۰۰ و فردا موتور سدان مدل ۵۱۱ نیز با قیمتی نزدیک به این خودرو یافت میشوند. تارای اتوماتیک هرچند گرانتر از دنا پلاس است اما ارزش خرید بهمراتب بیشتری دارد. اگر قید خرید خودروی نو را بزنید میتوانید با این مبلغ گزینههای کارکرده اما بسیار ارزندهتری چون ام جی ۶، بسترن B50F و چری آریزو ۵ توربو را انتخاب نمایید.
درنهایت اگر تجربه مالکیت دنا پلاس توربوی اتومات یا سایر نسخههای آن را دارید، خوشحال میشویم که آن را با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید.
امیر حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان اعداد مصرف سوخت این ماشین بسیار بالاتر از چیزی هست که در مشخصات ذکر شده مخصوصا اگر در شهر های گرمسیر زندگی میکنید بیشتر هم میشه . عملکرد گیر بکس خوبه . سعی کنید از روغن با کیفیت استفاده کنید .
رضا
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خدایی ماشین خوبیه گیبرکس عالی شتاب عااالی
منصور
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱مصرف سوخت شهری حدود 15 لیتر در 100 کیلومتر، مشکلات برقی ، ecu بی کیفیت چینی، فضای عقب کم .
سعید
۴ شهریور ۱۴۰۱بنده ساکن اهواز هستم.مصرف سوخت شهری حدود 17.با کولر
محمودی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مصرف سوخت بالا ، جلوبندی افتضاح ، عدم هماهنگی فرمان و چرخهای جلو در پیچها و سرعت های بالا ، صندلی های عقب کم ظرفیت ، سر و صدای داخل کابین از قطعات خشک پلاستیکی ، … عدم تناسب قیمت با امکانات خودرو ، اشکال عمده در سنسور ترمز 😕
علیرضا
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام وارادت
همگی یه ….
ماشینی که غیراستانداردطراخی بشه .همینه
ایرانی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با توجه به قیمتهای چند صد میلیون تومانی خودروهای چینی در محدوده پانصد تا پانصد و پنجاه میلیون تومان بهترین انتخاب است. البته ایراداتی دارد ولی با توجه به قیمت در این بازار عجیب و غریب بهترین انتخاب است.
سهند
۱۳ تیر ۱۴۰۱یه خوردو بی نظیر
مخصوصا اتوماتیک توربو
پر قدرت و لوکس
ماشین هایی که اسم برده شده حتی به گرد دنا نمیرسه
حسن
۳۱ تیر ۱۴۰۱سلام برادر شما دنا پلاس اتوماتیک دارید راضی هستی؟
saeed_izi
۱۳ مهر ۱۴۰۱سلام ، دوستان یه نظر میخوام ، من بین دنده دستی ۶ دنده و اتوماتیک گیر کردم ، نظرات متفاوته ، کدومش بهتر و کم دردسر تره ممنون میشم راهنمایی کنید
مجید
۲۲ آبان ۱۴۰۱سلام ب نظر من دنا پلاس توربو6 سرعته از اتوماتیک بهتره چون میگن گریبکس اتوماتیک از 10سال پیش هس از رو تویتا کپی کردن و قطعاتش چینی هست
محمد صادق حسینی
۲۹ اسفند ۱۴۰۲من دارم و خیلی راضی ام
امین
۲ شهریور ۱۴۰۱سلام سهند جان. شما دنااتومات دارید؟؟ آیا راضیهستید؟ چندساله دارید؟ من بین دستی و اتوماتش دو دل هستم، آخه میگن توربوها عیب پیدا میکنن و سیستم توربوهاشون زود خراب میشه، درسته؟؟ نظر شما چیه؟؟
saeed_izi
۱۳ مهر ۱۴۰۱سلام ، دوستان یه نظر میخوام ، من بین دنده دستی ۶ دنده و اتوماتیک گیر کردم ، نظرات متفاوته ، کدومش بهتر و کم دردسر تره ممنون میشم راهنمایی کنید
کسرا
۳ بهمن ۱۴۰۱فردا مسابقه درگ با داج دیمن داره واقعا جذابه ، دنا تا الان موستانگ رو شکست داده!
یه جوری میگی انگار رولزرویس فانتومه
محسن
۲۷ تیر ۱۴۰۱سلام مشکل دنا توربو بخاطر برنامه ای سی یو ماشینه که یورو پنج چینیه باید کل برنامشو بدین که تنظیم موتوری وارد ریمپ کنه
مشکل دمای ماشین
مشکل خطای دریچه گاز
مشکل مصرف سوختش حل میشه
من این کارا رو انجام دادم الان مشکل ندارم در ضمن ترموسات ماشین ۸۵ باید عوض بشه ۷۵ بشه
مجید بخششی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱متاسفانه کیفیت بد خودرو های داخلی حضور خودروهای چینی تقریبا کم کیفیت ومعمولی ولی باقیمت سر سام آور مثل مدیران خودرو و کیفیت پایین وقیمت بالای خودرویی مثل جک وتعمیر و نگهداری بسیار پرهزینه این خودروها و عدم واردات خودرو با قیمت مناسب وجود مافیا خودرو مشکلات زیادی رو برای مردم از بابت خرید خودرو به وجود آورده خودروهای اروپایی وکره ابی موجود در بازار هم به دلیل کارکرد بالا وقیمت غیر منطقی و هزینه سنگین تعمیرات ارزش خرید اونها رو پایین آورده بنابراین مردم غالبا راهی جز خرید از ایران خودرو ندارن و اینکه در آخر حتی شما اگر ماشین خوب هم داشته باشید با توجه به هزینه های زیاد مثل تعویض روغن گیربکس تعویض لنت برای یک ماشین اروپایی یا ژاپنی یا کره ایی سالانه شاید بیشتر ۲۰ تا۳۰ میلیون باید هزینه داشته باشه تازه بیمه خودرو رو هم در نظر نگرفتیم که اگر اون رو هم در نظر بگیریم هزینه سر به فلک میزنه با توجه به وضعیت بد اقتصادی وکسب کار خراب احاد جامعه خرید خودرو خارجی واقعا به صرفه نیست تمام اینها در صورتی که خرابی موتور تصادف و خرابی گیربکس نداشته باشی دیگه خودتون ببینید چاره کار چیه همین الان هایما s7plusقیمتی نزدیک نهصد میلیون یا بیشتر رو داره تازه محصول ایرانخودرو هم هست وایراد هم زیاد داره حالا ما داریم از دنا ایراد میگیریم
امین
۲ شهریور ۱۴۰۱نه آقا !! چه خبره ۳۰میلیون!! من تویوتاکمری دارم اصلا این خبرا نیست….
مجید بخششی
۱۷ مهر ۱۴۰۱برادر الان روغن با کیفیت نیست لاستیک خوب نیست قطعات اصلی پیدا نمیشه اگر بخواهی دائم از ماشین کار بکشی خوب چرا که نه شاید بیشترازاین هم بشه به نظر شما یه بی ام و اتاق پنج 2014در سال چقدر هزینه داره اگر از صاحبانش بپرسی بهت میگن اونوقت به حرف من میرسی تازه اگه کم کار کرد و سالم باشه
استاد احسان
۳ آبان ۱۴۰۱اگه تویوتا کمری داری توی سایت دنا چکاری
محمدامین
۵ تیر ۱۴۰۲واقا حق بود دنا هم خیلی خوبه مخصوصن دنا پلاس 6دنده ای ❤️❤️😂😂😂
امین
۲ شهریور ۱۴۰۱والا من تیبا۲ دارم تا الان سیهزارتا رفتم و هیچ خرجی بجز روغن و بنزین نداشته. حتی لنت هم نخواسته و نشان مکانیک دادم گفت نصفه شده. شما انتظار داری توی ۱۷۰۰۰ تا چه خرجی داشته باشه!!؟ تازه ماشین من سایپا هست با کیفیت فوقالعاده پایین. یه ماشین معمولی تا ۶۰هزارتا نباید حتی قطعه مصرفی بخواد….
سعید
۴ شهریور ۱۴۰۱سلام دوستان.بنده دنا توربو اتومات دارم.مدل 1401.وقتی با دنده دستی حرکت می کنم،بعضی وقتا ماشین یه لحظه کوتاه تکون دارده مخصوصا دنده 2 و 3 ،کسی میدونه علتش چیه؟زمانیکه دنده عقب رو استفاده میکنم،همون لحظه اول ماشین تکون میخوره.
شایان خیل نژاد
۱۷ مهر ۱۴۰۱منظورت تقه زدن موقع دنده عقب هست ؟ اگه اون باشه مشکلی نداره اگه رو R بزنه عادی هست ولی اگه رو D و N بزنه منظورم رو همش گیربکس مشکل داره چون داریم برای ما فقط رو R اینطوریه
moein
۶ آبان ۱۴۰۱یه سنسور رو گیربکس هست اونو عوض کنی حل میشه خیلیا این مشکلو دارن
چه کار داری اسمم چیه؟؟
۱۶ بهمن ۱۴۰۱کپ تعویض دنده است هیچ کاریش نمیشه کرد
شادی
۱ مهر ۱۴۰۱سلام
بین خودروهای ایرانی بهترینه.
شتاب عالی. گیربکس فوق العاده. ترمز خوب.
همه چی عالیه. ۷ ماهه که دارم. بدون مشکل
نادر
۱ آبان ۱۴۰۱من یه سالی مدل دنده توربو دارم
مزایا: شتاب عالی، ظاهر اسپرت، صندلی های ۸ حالت برقی،رانندگی دلچسب امکانات خوب البته به نسبت قیمت
معایب: کپ دریچه گاز و محدود شدن موتور، مصرف بالا، حساسیت به بنزین بی کیفیت، حرارت بالای موتور که البته این موارد با ریمپ تا حدود زیادی رفع شد.قیمت بالای قطعات ،فضای داخلی کوچیک به نظر میاد، و بزرگترین عیبش عدم داشتن کنترل پایداری و ترمز ضعیف برای این قدرت و گشتاور موتور ترمز ها ضعیفه و در موقع شتاب گیری الخصوص در دنده ۲ به دلیل نداشتن سیستم کنترل پایداری احتمالا اینکه عقب خودرو از محورش خارج بشه زیاده.
در کل تو رنج ۵۰۰ و حتی تا ۷۰۰ م بهترین گزینه خرید خودرو صفر کیلومتر،چون نزدیک ترین رقیبش که اریزو ۵ توربو است هم خشک تره هم به لحاظ فنی و شتاب دنا بهش سره
علی
۲۶ دی ۱۴۰۱دوستان در مورد خودروهای ایرانی همه ی خودرو ها کیفیت یکسانی ندارن باید خدمتتون عرض کنم که تو کیفیت ساخت ماشین تون فقط باید شانس خوبی داشته باشین چون کارخونه های متعددی با نظارت های متفاوت این خودرو ها رو تولید میکنن ینی شما صددرصد نمیتونی نظر بدی دوتا پارس هم مدل تو وارد شدن صدا ب داخل کابین ب ی اندازه هستن بسته ب شانستون خودرو با کیفیت تری گیرتون میاد
علیرضا
۲ مهر ۱۴۰۲حتی صبحانه و ناهار و شام کسی که داره ماشین را جمع میکنه و خورده در کیفیت خودروهای ایرانی دخیله. پاداش گرفته، نگرفته، حقوق به موقع گرفته، نگرفته، داخل خانواده مشکل خورده، داره، نداره، اینها همه بر کیفیت خودروهای ایرانی دخیله.
محمود
۲ بهمن ۱۴۰۱سلام وخدا قوت به دوستان حدودا دو ماه دنا پلاس اتو مات گرفتم .یه مشکلی داره که در حالت رانندگی در پیچ های تند وبزرگ به سمت راست که گردش میکنم ماشین کپ میکنه و بعد از چند ثانیه با کم کردن گاز بر میگرده به حالت اولش در صورتی که در اتوبان با سرعت بالا همچین اتفاقی نمیفته.علتش رو دوستان کسی میدونه چیه . واینکه این خودرو ۱۴۰۱ .آیا چرا .داشبورد مخفی .پنل کشویی بالای دنده و شیشه بالابر اتومات نداره .بجای اینکه نسبت به قیمت آپشن اضافه کنه ازش کم هم میکنه واقعا متاسفم برای ایران خودرو …
داش ممد
۱۷ بهمن ۱۴۰۱دوستان دنا پلاس توربو ۶ دنده دارم مانیتور ماشین کارایی رضایت بخشی ندارد و این ماشین مناسب برای شهر نیست ولی عملکردش توی جاده های بیرون شهر و توی دنده ۴ و ۵ عالیه .
فضای صندوق عقب ، راحتی سرنشینان هم عالیه . کنترل کروز هم عالیه ولی توی جاده های ایران بعلت شلوغی جاده و رانندگی ناصحیح دیگر رانندگان ، کارایی کروز بسیار اندک و پایین هست .
ورود صدای موتور و باد در دنده ۴ و ۵ کاملا مشهود و تاحدودی آزار دهنده است و نشان از کیفیت پایین ساخت دارد .
در مجموعه رضایت من از دنا پلاس توربو شارژ ۶ دنده عدد ۳ از ۵ است و این خودرو در بیرون شهر عملکرد بسیار بهتری دارد .
Delara
۷ تیر ۱۴۰۳سلام من میخواستم ماشین دنا پلاس توربو اتومات بخرم بااین همه معایب که شنیدم واقعا دودل شدم حالا ارزش خرید واقعا داره یاخیر
ناشناس
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام،والله با ای کامنت ها،دیگه از خرید ماشین پشیمان شدم،میرم همون سمند مدل ۹۳ خودمو تعمیر میکنم.
مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲من هم دنا پلاستیک تربو داشتم وقتی فیلم آتش گرفتن آن در پمپ بنزین و هنگام تصادف را دیدم ترسیدم و فروختمش. واقعا مسخره است حتی پراید هم اینطوری آتش نمی گیرد. الان جک J4 دارم و خیلی راضی هستم، لااقل آتش نمی گیرد. من نمی دانم مردم ایران چه نذری دارند باید پول مفت به ایران خودرو بدهند.
مرتضی
۸ شهریور ۱۴۰۲سلام دوستان
با بودجه ای که دنا پلاس توربو اتومات میخرید میتونید مگان ۹۱ در حد صفر بخرید که اصلا و ابدا قابل مقایسه نیستن.دنا یک خودروی بی کیفیت بیشتر نیست اما مگان بعد چندین سال هنوز هم حرف واسه گفتن زیاد داره و خواهد داشت.
یاحق..
مهدی هاشمی زاده
۱۷ آبان ۱۴۰۲سلام
من بچه شیراز هستم اولین ماشینی بود که خریدم و پشیمون شدم واقعا افتضاح هست من که باضرر فروختمش ولی هر چی میگن عالیه از درد دلشون هست
مجتبی
۲۷ آبان ۱۴۰۲سلام من یک دنا اتو مدل ۴۰۰ دارم که ۳۰ هزار تا کارکرده. هر از گاهی گیربکسش روی حالت اضطراری یا دنده ۳ گیر میکنه که باید ماشینو خاموش روشن کنم تا درست شه. علت چیه؟ نمایندگی هم نمیدونه
مهدی
۲۴ آذر ۱۴۰۲سلام
لطفا راهنمایی کنید که دنا توربو ۶ دنده خوبه یا دنا توربو ۶سرعته اتومات
برامخیلی مهمه باید تصمیم بگیرم سریع
از نظر فنی کدوم بالاتره برای مصرف کننده؟
محمدمهدی کاظمی
۱۵ دی ۱۴۰۲با سلام و احترام.دوستانی که تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اند لطفا بدون جانبداری یا دیدگاه تخریبی بفرمایید تعویض ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۷ که با دقت و وسواس زیاد نگهداری شده با این وضعیت قیمتها با دنا پلاس توربو اتوماتیک کار درستی است یا خیر؟با تشکر
رضا
۱۷ دی ۱۴۰۲سلام اگر برای مصرف داخل شهر می خواهی چون اتومات است خیلی راحتی فقط مصرف بنزین زیاد داخل شهر فکر کنم حدود صدی 12یا 13 لیتر مصرف داره یکی از معایت این ماشین است ولی اگر برای مسافرت می خواهی تعویض کنی حتما انجام بده چون من خودم دنا اتومات توربو دارم برای مسافرت بسیار بهتر از 206 است
رضا سم
۱۶ دی ۱۴۰۲سلام دوستان
یه سوال تخصصی دارم کسی زیر دنا پلاس لاستیک با فاق 60 انداخته یعنی سایز 205.60.16
میخوام ببینم که لگه همچین سایزی بندازم ایا تو گلگیر یا به شلگیر گیر میکنه یا نه مخصوصا چرخهای عقب
ممنون میشم اگه تجربه ای دارین به منم بگین
مسیح
۴ آذر ۱۴۰۳برسی تقریبا یک طرفه ای بود
بازار فروش عالی گفته نشد
ورود صدا به کابینش رو هم رو من خیلی از رقیبایی که گفتین بیشتر قبول دارم
موتور و گیریبکسش به 200 تا اشپن به درد نخوره چینی ها هم قیمت که باید 7ماه بخوابی یه قعطش پیدا شه میرزه
البته من سری اشپنال دارم و واقعا از نرمیش – قدرتش – بی صداییش هم راضیم
تنها دردش مصرف سوختش هست