پس از آغاز صادرات هزار دستگاه از خودروهای کوییک و ساینا شرکت سایپا به ونزوئلا، ایرانخودرو نیز خبر از صادرات ۲ هزار دستگاه تارا و دنا به این کشور داد. این قرارداد به امضای مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو و رامون ولاسکز وزیر حملونقل ونزوئلا رسید.
به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، مهدی خطیبی در دیدار با وزیر حملونقل ونزوئلا و هیئت همراه، ضمن استقبال از تأمین نیاز بازار این کشور توسط ایرانخودرو به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو خاورمیانه و بزرگترین بنگاه اقتصادی در غرب آسیا، صادرات دو هزار دستگاه ایرانخودرو دنا و تارا به ونزوئلا را آغاز خوبی برای توسعه همکاریهای متقابل دانست و گفت:
با توجه به روابط خوب سیاسی بین دو کشور امیدواریم شاهد توسعه و افزایش همکاری در حوزههای مختلف اقتصادی و صنعتی باشیم و ایرانخودرو آمادگی دارد تا در این راستا برای تأمین نیازهای حملونقل کشور ونزوئلا گام بردارد.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست همکاری، خودرو بهصورت کامل صادر خواهد شد، افزود: در گام بعدی با ایجاد زیرساختهای لازم و رفع موانع، امکان مونتاژ محصولات در کشور ونزوئلا فراهم خواهد شد. خطیبی ارائه خدمات پس از فروش را از اولویتهای ایرانخودرو دانست و یادآور شد: خدمات پس از فروش در سطح مناسبی ارائه خواهد شد تا مردم ونزوئلا که علاقهمندی زیادی به محصولات ایرانخودرو دنا و تارا دارند بتوانند از آن بهرهمند شده و تبدیل به مشتریان وفادار این خودروساز شوند.
وی ارائه محصول باکیفیت به بازارهای جهانی را یکی از اصول مهم در ایرانخودرو خواند و گفت: شبکه خدمات پس از فروش در این کشور آموزشهای لازم را خواهند دید و قطعات یدکی موردنیاز نیز در شبکه در دسترس مشتریان خواهد بود. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با اشاره به خط تولید این شرکت در ونزوئلا بر استفاده از سرمایهگذاریهای راکد در این سایت تولیدی تأکید و اظهار کرد: لازم است اقدامات لازم برای رفع موانع راهاندازی مجدد این کارخانه و استفاده از ظرفیتهای موجود برای تولید محصولات ایرانخودرو صورت گیرد. خطیبی از آمادگی ایرانخودرو دیزل برای تأمین نیاز بازار ونزوئلا در بازار خودروهای تجاری و باری خبر داد و گفت:
این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده اتوبوس، کشنده، کامیون و ون در تیراژ بالاست که آماده تولید و عرضه محصولاتی از جمله کشنده آتامان به ونزوئلاست.
رامون ولاسکز وزیر حملونقل ونزوئلا نیز در این دیدار، گفت:
روابط ایران و ونزوئلا بر اساس احترام متقابل و دوستانه است و با توجه به برگزاری نهمین کمیسیون مشترک دو کشور و تأکید رئیسجمهور ونزوئلا مبنی برای حل مسائل و مشکلات موجود، برنامههای متنوعی برای توسعه روابط با ایران در حوزههای مختلف مانند خودرو داریم.
وی با بیان اینکه محصولات ایرانخودرو از کیفیت خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: خودروهای ایرانخودرو، سفیران ایران هستند و محصول سمند سنتارو که در سالهای گذشته در ونزوئلا تولید میشد از کیفیت خوبی برخوردار بود. وزیر حملونقل ونزوئلا افزود: شروع این روابط بر اساس صداقت و مسئولیتپذیری و همکاری دوجانبه در تمام حوزههای فروش و خدمات پس از فروش طرحریزی شده و ونزوئلا عضوی از مجموعه ایرانخودرو خواهد بود.
ولاسکز بر ایجاد شرایط برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب به بازار ونزوئلا تأکید کرد و گفت:
ایرانخودرو میتواند از ظرفیت و موقعیت این کشور برای توسعه بازارهای صادراتی جهت فروش خودرو و قطعات یدکی استفاده کند و این کشور میتواند دروازه صادراتی به دیگر بازارها باشد.
وزیر حملونقل ونزوئلا به استقبال مردم این کشور از محصولات ایرانخودرو در نمایشگاه کاراکاس اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم خواهان خرید محصولات ایرانخودرو بودند و اگر شرایط برای حضور محصولات ایرانخودرو فراهم شود، این تعداد به سه برابر افزایش یابد و باید این روابط توسعه پیدا کند. ولاسکز با بیان اینکه کشور ونزوئلا در حوزههای خودروهای تجاری نیازمند محصولات متنوعی است، گفت: در ۴۰ سال اخیر برای نوسازی خودروهای سنگین و کشنده اقدام خاصی صورت نگرفته است، از این رو از حضور محصولات ایرانخودرو دیزل در بازار کشورمان استقبال میکنیم.
AMANTE
۲۶ آبان ۱۴۰۱به تیپ مدیرعامل ایرانخودرو نگاه کنید! اومده یک قرارداد کاری امضا کنه ولی اصلا براش مهم نیست که حداقل یک خورده شیک تر لباس بپوشه یا سر و وضع اش رو مرتب کنه.
new reventon
۲۶ آبان ۱۴۰۱فک کردی این حیف نون کاره ایی بوده؟
همه قراردادا پشت صحنه امضا شده
D:
۲۶ آبان ۱۴۰۱با وضع فقر در ونزوئلا خطیبی یجوری درمورد ظرفیت بازار ونزوئلا صحبت میکنه انگار بازار خودرو آمریکا رو گرفته دست.
مرد حسابی اگر بازارش خوب بود چینی ها مثل روسیه با ماشین های روز میبلعیدنش نه اینکه بایستن تو 405با شکلای مختلف صادر کنی
ashkan-car
۲۶ آبان ۱۴۰۱حالا به غیر از اون اگه بازار خوبی داشت چرا ۲ هزار تا دستگاه ؟؟؟؟
پویان
۲۶ آبان ۱۴۰۱بر خلاف نظر دوستان برای شروع حرکت خوبیه.
البته باید هر چه سریعتر خودروسازی دانش بنیان بشه.تولید بالای موتورهای تیوان انجام بشه.تولید موتورهای الکتریکی خودرو برقی انجام بشه و….
بر خلاف نظر که ونزویلا چی داره. پتانسیل خیلی بزرگی در کشاورزی و گیاهان دارویی داره.
که میتونیم به صورت دوجانبه استفاده کنیم.
البته امیدوارم دوستانی که نظر مخالف دارن به صورت منطقی بنویسن
ashkan-car
۲۶ آبان ۱۴۰۱۴۰ ساله دارن از موتور های رده خارج استفاده میکنن که خودروهایی که این نوع موتور رو دارن الان تو موزه ان. طراحی ماشین های جدید هم که فقط خلاصه میشه به تعویض چراغ ها . اومدن یه موتور ۸ سوپاپ رو بکنن ۱۶ سوپاپ نتونستن
بعد میخوای ماشین برقی تولید کنن؟؟؟
Chevrolet3
۲۶ آبان ۱۴۰۱⚪⚪mal
Kamy
۲۷ آبان ۱۴۰۱😂😂😂😂
Hamid3x
۲۶ آبان ۱۴۰۱تو این وضعیت کمبود تولید و عرضه خودرو صادرات خودرو دقیقا چه شروع خوبیه،؟! شماهم مثل اون ادم 6 کلاسه حرف میزنی ها،وقتی مردم واس همین ماشین ها 25 بار تو قرعه کشی شرکت میکنن و برنده نمیشن، چرا باید صادرش کنیم؟نیاز بازار داخل رو تامین نمیکنند، باعث گرونی و تورم بالا میشیم
این شروع خوبیه؟
morty59
۲۶ آبان ۱۴۰۱دقیقا
چجوریه که اجازه واردات نمیدن به خاطر حمایت از این دو تا خودروساز زالو مردمم باید تحمل کنن تو قرعه کشی با کلی منت ماشین لگن بخرن ولی اینا میتونن صادر کنن
morteza
۲۷ آبان ۱۴۰۱واقعا قرعه کشی به صراحت نشون میده خودرو دست مصرف کننده نمیرسه.یه نگاه به نمایندگی ها و نمایشگاهها بزنی کاملا مشخصه.اون موقع صادرات
چه بدبختی آن اونا
Zonda R
۲۶ آبان ۱۴۰۱دانش بنیان شدن خودرو سالهای سال زمان میبره و هزینه ی صدها میلیون دلاری در کمپانی های رده بالا
مثلا سال 2019 مرسدس بنز 2/5 میلیارد دلار بودجه r&d صرف کرده….
الان چین هم حدودا 20 سال هست داره تلاش میکنه تا به جایگاه امروزش رسیده و عز ازمون و خطا رد شده
در مورد خودروی برقی بهتره اصلا نظر ندم در جایی ک موتور 8 سوپات در بالاترین تیراژ در حال تولید هست و حتی نتونستن هنوز برای شاهین یه موتور پیدا کنند و از tu5 ….استفاده شد….
حرکت روبه جلو بستر سازی میخواد ببینید byd برای ورود به اروپا چگونه عمل کرد اول نروژ با تبلیغات و فراهم کردن زیر ساختها وارد شد و بعد…..
در مورد ونزوعلا هم قطعا اگر جوابگو بود بازاریابان خودروسازان دیگر اونجا رو هدف قرار میدادن من به بعد مسافت و هزینه صادرات هم کاری ندارم
کرگدن باواریا
۲۶ آبان ۱۴۰۱چه خدمتی به کشور میزبان تن شکمباره شون میکنن !
Khosrow
۲۶ آبان ۱۴۰۱به جاش جک و جونور وارد میکنیم از تنهایی در بیای، بوس به لپت جوجوی من ..
کرگدن باواریا
۲۷ آبان ۱۴۰۱عمویی دست پیش گرفتی پس نیوفتی بیا بووست کنم این گنگستر بازیا به تو نیومده 😂
محسن
۲۶ آبان ۱۴۰۱برای هر خودرو از مقصد بندرعباس به ونزوئلا نزدیک ۵۰۰۰ دلار به قیمت هر خودرو هزینه حمل با کانتینر اضافه میشود چون ایران فاقد کشتی های حمل خودرو است مجبور است با کشتی های معمولی حمل کانتینر این کار را انجام دهد و طبق معمول هزینه این کار بی حاصل از جیب مردم عادی پرداخت خواهد شد
shahrukh
۲۶ آبان ۱۴۰۱تو اگه ماشین به تعداد مردمت داری ، پس بریز تو بازار تا به خاطر قرعه کشی ، ۴.۵ میلیون نفر واسه یک پارس ثبت نام نکنن وقتی ظرفیتش۲هزارنفره! و شانسش میشه یک به ۲۲۵۰ !!!!
اگرم ماشین نداری و بازار داخل کمبود داره،بیجا میکنی به یه کشور درپیت تر از خودت کمک میکنی
(Saeed (peugeot
۲۶ آبان ۱۴۰۱آخه چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است به خدااااا
من میخوام مثلا یه تارا دنده ای بگیرم پولم نمیرسه به ۴۷۰ میلیون ….. مگه نمیگن تارا دنده ۲۹۰ میلیون هست تو کارخونه ؛ چرا درست عرضه نمیکنن مردم بخرن ….. لاتاری واسه یه ماشین که از لول اقتصادی دنیا هم پایین تره برگزار میکنن
مصطفی
۲۶ آبان ۱۴۰۱مسئولین ببخشین من فکر کردم بدبخت ترازما کسی نیست اما حالا دیدم نه ما تنها نیستیم ونزوئلا هم هست
Sh
۲۷ آبان ۱۴۰۱الان فهمیدم اونا از ما هم بدبخت تر هستن ک مجبورن سوار ماشین هایی شن ک ما هم مجبوریم بخریم
پدرام
۲۷ آبان ۱۴۰۱وقتی باید حرف از صادرات زد که اینجا خودمون کمبود ماشین نداشته باشیم در غیر این صورت همه این کارها شعاری و صرفا شو تبلیغاتی ج. ا هست
مصیب
۳ فروردین ۱۴۰۲عزیز من این پروگاگاندای رسانه های غربیه….
اگه به این حرفا بود باید تا الان ۴۰۰ بار از گرسنگی مرده بودن!!!!
خیلی هم وضعشون خوبه و دارن پول میدن میخرن..چرندیات BBC رو باور نکن