معاون صادرات و امور بینالملل گروه صنعتی ایرانخودرو، از ارسال دومین محموله صادراتی ایرانخودرو شامل خودرو تارا اتوماتیک به کشور ارمنستان خبر داد. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، امیرعباس فرنودی، ضمن بیان این خبر گفت:
قراردادهای جدید ایرانخودرو با نماینده جدید کشور ارمنستان در اسفندماه سال گذشته منعقد شد و بر اساس آن، محموله اول خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایرانخودرو شامل تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک اواخر شهریورماه سال جاری به این کشور ارسال شد.
وی با اشاره به برنامه همکاری ایرانخودرو با کشور ارمنستان در زمینه صادرات محصولات متنوع به این کشور، گفت: اقدامات مربوط به قرارداد با این کشور به تازگی آغاز شده و برنامه توسعه بازار ارمنستان با سبد محصولات متنوع ایرانخودرو را در دستور کار داریم. معاون صادرات و امور بینالملل گروه صنعتی ایرانخودرو، با اشاره به اینکه بر اساس قراردادی که با کشور ارمنستان منعقد شده است، چندین دستگاه محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو تا بهار سال آینده به این کشور ارسال خواهد شد، گفت: در حال حاضر این محصولات شامل تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک است.
وی با اشاره به اینکه در آینده محصولات جدیدتر گروه صنعتی ایرانخودرو به این کشور صادر خواهد شد، بیان کرد:
برنامه گسترش شبکه خدمات پس از فروش نیز از برنامهها و اهداف صادراتی ایرانخودرو به این کشور به شمار میرود و این اقدام در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان کشورهای مبدأ صادراتی در خصوص ارائه خدمات بهتر و متنوعتر ایرانخودرو در نظر گرفته شده و در آینده علاوه بر کشور ارمنستان، شامل سایر کشورهای هدف صادراتی نیز خواهد شد.
فرنودی با بیان اینکه برنامهریزی برای صادرات دو محصول ریرا و TF۲۱ برای همه بازارهای صادراتی صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از صنعتی سازی و تجاری شدن و تولید انبوه، این محصولات نیز آماده صادرات خواهند شد. به گفته وی، در حال حاضر برای کشورهای عضو CIS شامل بازارهای روسیه، ارمنستان، بلاروس، ترکمنستان و آذربایجان، برنامههایی در نظر گرفته شده است که در حال پیشبرد هستند و در صورت نهایی شدن، اطلاعرسانی خواهد شد.
A1
۱ آذر ۱۴۰۱روی پلتفرم قدیمی یه شرکت دیگه یه ماشین تولید کردن دیگه خدا رو بنده نیستن فقط لطف کنید مهتابیای طرح آپکویی هم براشون بفرستید ملت آواره نشن اونجا
DoctoR
۱ آذر ۱۴۰۱صادرات خودروساز دولتی به ما ربطی نداره مردم سوریه و لبنان باید از پول جدیدی که گیرشون میاد خوشحال باشن
ENER-G-FORCE
۱ آذر ۱۴۰۱نکتهی جالب قضیه اینه که همدانشگاهی لبنانی منم بهم میگه منابع کشور ما رو شما ایرانیا دارید میدزدید😂
حسین
۱ آذر ۱۴۰۱به این میگن قدرت رسانه!
وگرنه شما سرچ کن ببین کدوم کشور ها بیشترین کمک را به لبنان میکنن!
ایران آخر لیسته
Zonda R
۱ آذر ۱۴۰۱صادرات محصولات شما چه فایده ای برای ما داره؟
دقیقا صرفه اقتصادیش و مزایاش برای شرکتی با سیستم فشل اقتصادی چیه؟
نوید AJ
۱ آذر ۱۴۰۱اینا هر کاری بتونن بکنن که تراز تجاری مثبت بشه، به نفع مردم خواهد شد. تمام این سقوط ارزش ریال و تورم افسارگسیخته، از همین چاپ پول و تراز تجاری منفیه.
Hamid3x
۱ آذر ۱۴۰۱تروخدا یکم اقتصاد مطالعه کنید
در زمان جنگ و تحریم اقتصادی و کمبود عرضه خودرو که عامل تورم و گرونی بازاره صادرات یعنی خودزنی و ضرر بیشتر
درضمن بیشتر قطعات برقی و متعلقات موتور و بدنه این خودرو وارداتی و چینی هست
که تو این تحریم تامین ارز وارداتیش خودش مشکل دیگه ای است،(قطعه سازهامون واقعا تو فشارن)
صادرات و تراز تجاری مثبت رو. برای فریب عوام میگن، ولی در مجموع این مردم هستن که بدلیل کاهش عرضه باید تورم بیشتری تحمل کنند، تورم بیشترم در نهایت کاهش ارزش پول ملیه،
DoctoR
۱ آذر ۱۴۰۱اصلا اینکه میخوان توی کشوری که خود پژو نمایندگی داره فیس لیفت پژو رو بفروشن با عقل جور در میاد:)
matin
۱ آذر ۱۴۰۱صحیح
genius
۱ آذر ۱۴۰۱روسیه و چین کم بودن حالا باید حق حساب رای ممتنع ارمنستان رو هم بپردازیم!!بعد من میشناسم یه بنده خدایی رو 10 بار تا حالا تارا اتو نوشته اسمش درنیومده
کرگدن باواریا
۱ آذر ۱۴۰۱اونا چقدر بیچارن😮
یوسف
۱ آذر ۱۴۰۱اول اینکه ترکمنستان اصلا عضو C.I.S یا کشورهای مستقل مشترک المنافع نیست و هیچ وقت نبوده، فقط از سال 2005 همکار این سازمانه، با این سواد سیاسی و جغرافیایی ضعیف معلومه که هیچ راهبرد بازرگانی نمی تونید داشته باشید.
بین کشورهای C.I.S ، روسیه و بلاروس شاید الان از سر ناچاری همکاری بکنن ولی مردم این کشورها به ویژه روسیه در سال های گذشته به سوار خودروهای مدرن شدن عادت کردن و به این راحتی به دنا و تارا راضی نمیشن.
آذربایجان که وضع عمومیش با توجه به سوخت های فسیلی بهتر شده و جو رسانه ها و جامعه این کشور به شدت ضد ایرانی شده و بعیده مثل گذشته بتونن خوب بفروشن.
ارمنستان با همه وضغ خرابی که داره باز مردم میتونن راحت خودروهای کارکرده تمیز وارد کنن و خودم شخصا چند سال پیش سوار یک نیسان تیانا خیلی تمیز شدم که راننده ش میگفت با هشت هزار دلار خریدتش. واردات خودروی کارکرده تو ارمنستان هیچ محدودیتی نداره حتی تا چند سال پیش هم فرمان راست تو خیابونا بود هم فرمون چپ! (البته این وضعیت تو افغانستان و آذربایجان هم دیده شده).
از بقیه اعضا مولداوی که کلا روابطی با ایران نداره و بیشتر چسبیده به اتحادیه اروپا، میمونه آسیای میانه که اگر سیاست و برنامه درستی داشته باشن میشه روی بازار تاجیکستان، ازبکستان و حتی قزاقستان حساب باز کرد.
Habib
۱ آذر ۱۴۰۱اونجا هم قرعه کشی می کنند؟
McLaren m6 gt
۱ آذر ۱۴۰۱کسانی که نمی توانند نیاز داخل را تأمین کنند فقط برای اینکه این کمبود ماشین همچنان باقی باشه و بازار با قیمت های کذایی باشه چکار که دیگه نمی کنند (فقط انگار وظیفه دارند ما رو عذاب بدهند)
حسین
۱ آذر ۱۴۰۱وقتی تحریم بانکی هستی باید جنس صادر کنی ، با پولش برای هزاران تا خودرو کامپیوتر وارد کنی!
البته خودروسازی ما جای دفاع ندارن!!
Behnam1012
۱ آذر ۱۴۰۱وقتی نمیتونن نیاز بازار داخلی رو تامین کنن چطوری دارن صادرات میکنن و به فکر صادرات افتادن !؟ اگه از قبل تعهد داشتیم یک چیزی ولی در این شرایط بازار تصمیم به صادرات بگیری خیلی عجیبه !
قطعا صرف اقتصادی هم نداره چون همین طوری قیمت خودروهای داخلی بالاست اگه قرار باشه ارزون تر بدن که چرا همین داخل نفروشن ، اگه قرار باشه به همین قیمت بدن پس هزینه های صادرات و تأمین قطعات یدکی رو چطوری میدن ، مگه چقدر سود داره واسشون !؟
یوسف
۱ آذر ۱۴۰۱پاسخ روشنه دوست عزیز ، توهمات و هزیان های سیاسی
با همون منطق که 90 میلیون دلار هزینه شد تا یک کارخانه ایران خودرو در سنگال ساخته بشه در حالی که حتی برق لازم جهت فعالیت کارخانه رو نداشت.
با همون منطق که سایپا و ایران خودرو دنبال تولید خودرو در سوریه و ونزوئلا رفتن و حتی زمانی برای بلاروس، مصر و عراق هم برنامه داشتن.
اگر بخوایم منطق اقتصادی رو به کار بگیریم سرمایه گذاری در کشورهای بی ثبات و فاسد معنا نداره به ویژه وقتی که هزینه تولید در بیشتر این کشورها چند برابر ایران میشه و تولید در ایران مزیت رقابتی داره( به طور مثال هر هزار دیتار عراق 24000 تومانه! پس هزینه کارگری در عراق اصلا به صرفه نیست چون دستکم سه برابر هزینه کارگری در ایران درمیاد) اما اینا وقتی معنی داره که منطقی وجود داشته باشه، مدیران باسوادی وجود داشته باشن.
امیرحسین
۱ آذر ۱۴۰۱اقای احمد زاده سلام چرا توی برند خودروسازی امریکا هیچ چیزی سره جاش نیست بعضی برند ها چراغ جلوشون خط سفید هست صفحه نمایش امپرو کیلومتر تبلتیه بعد ماشین برقیه بعد قانون میزارن تو قانون اساسی ماشین امریکایی ممنوعه واسه منطقه ازاد ماشین برقی باید وارد بشه جدیدن هم نظر میدیم بعضیا رسمی صحبت میکنن حرف ادم رو تکرار میکنن ذهن ادم رو هم میخونن شما ی پستی گذاشتی کدوم برند مد نظرتونه که لوگوی جلوش روی کاپوت اون چیزی که تو ذهنم بود میخواستم بگم نگفته ی نفر اومد هم نظر گذاشت هم عکس پروفایلش کرد اصن معلوم نیست چی به چیه
شاهین
۱ آذر ۱۴۰۱سلام لطفا یه بار دیگه بفرمایید منظورتونو من متوجه نشدم 😑
امیرحسین
۱ آذر ۱۴۰۱بگذریم
Farimani
۱ آذر ۱۴۰۱کسی میدونه با چه قیمتی ؟
matin
۱ آذر ۱۴۰۱کلا جمع کنید ببرید روسیه ما تارا نمیخوایم
Hamid
۱ آذر ۱۴۰۱سلام. من پشت خودروی تارا نشستم. از سواری و رانندگی آن لذت نبردم. فکر نکنم مشتریان زیادی جذب آن شوند. مخصوصا در کشورهایی خارجی که مردمش برای خودروهای اقتصادی، مثل مردم ایران به گروگان گرفته نشده اند. متشکرم.