هایما یکی از برندهای چینی است که نسبتاً جای پای خود را در این سالها در کشورمان محکم کرده و به همراه جک و چری، یک سهگانه را شکل داده است. اکنون بعد از سالها حضور دو کراساوور S7 و S5 نوبت دو عضو دیگر جدید خانواده هایما یعنی شاسی بلند اسپرت 8S و MPV یا مینیون 7X است تا تنوع بیشتری به محصولات این برند در ایران ببخشند.
هایما 8S که نام آن به شتاب زیر ۸ ثانیهای اشاره میکند و برادر بزرگترش 7X با فرم ون در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شدهاند. این دو خودرو از قوای محرکه یکسانی سود میبرند ولی نکته مثبت آنها تنوع سیستمهای کمکی راننده موسوم به ADAS است که میتواند ایمنی بالایی در رانندگی به ارمغان آورد.
قیمت و زمان عرضه
هایما 8S قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تومانی داشته و در نیمه دوم امسال وارد بازار میشود. هایما 7X هم با قیمتی بالای ۹۰۰ میلیون تومان در اواخر سال عرضه خواهد شد.
مشخصات هایما 8S
نوع موتور | TC GDI |
حجم موتور | ۱۵۹۴ سیسی |
قدرت موتور | ۱۹۲ در دور ۵۰۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۹۳ در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ |
گیربکس | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۶ لیتر |
امکانات | ترمز پارک برقی (EFB) با سیستم اتوهلد، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمک ترمز BAS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی HHC، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (محدود کننده سرعت) HDC، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت شناسایی خودرو و عابر پیاده (رادار تضادف از جلو)، ترمز کمکی اضطراری، ۶ کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پرده ای)، کمربندهای ۳ نقطه ای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم اخطار باز کردن درب DOW، هشدار برخورد از جلو FCW، دستیار حرکت میان خطوط LKA، دستیار تغییر بین خطوط LCA، رادار نقطه کور BSD، هشدار خروج از بین خطوط LDW، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب و جلو، قفل کودک دربهای عقب، چراغ ترمز سوم، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار دربها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا ، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند، نمایش میزان باد لاستیک TPMS، باک بنزین ۵۸ لیتری، رینگ آلومینیوم ۱۹ اینچی، تهویه دو منطقه ای اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، اتصال بلوتوث، پورت GPS، USB، میرورلینک، تنظیم صدا با سرعت خودرو، کنترل صوتی، کنترل از روی فرمان، پاور ویندوز، چهار شیشه برقی، صندلی ۸ حالته با تنظیم برقی راننده، صندلی ۴ حالته با تنظیم برقی سرنشین، گرمکن صندلی، صندلی عقب تاشو به نسبت ۶۰/۴۰، فرمان با کمک برقی، آینه های تاشونده برقی گرمکن دار، راهنما برروی آینه، دی لایت، مه شکن عقب و جلو، تنظیم دستی ارتفاع چراغ از داخل، تودوزی چرمی با قطعات دکوراتیو کروم روی دستگیره و جلوپنجره، دوربین ثبت وقایع، سقف پانورامیک بازشونده، کروزکنترل آداپتیو (تطبیقی)، ورود و استارت بدون کلید، چراغ نقشه خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفر، زیر آرنجی بازشونده ردیف جلو، زیر آرنجی با جا لیوان ردیف عقب |
قیمت تقریبی | ۸۰۰ میلیون تومان |
مشخصات هایما 7X
نوع موتور | TC GDI |
حجم موتور | ۱۵۹۴ سیسی |
قدرت موتور | ۱۹۲ در دور ۵۰۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۹۳ در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ |
گیربکس | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۶ لیتر |
ترمز | ترمز خودکار، اتوهولد، ترمز ضد قفل، سیستم کمک ترمز BAS، EBD، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سستم کمکی حرکت در سراشیبی، کنترل کشش TCS، ترمز دستی برقی، ترمز اضطراری هوشمند AEB، ترمز کمکی اضطراری EBA، سیستم ترمز هوشمند BOS |
کیسه هوا (ایربگ) | ۶ عدد، راننده و سرنشین، جانبی و پردهای |
امکانات ایمنی | سیستم کمکی جابجایی بین خطوط LCA، تشخیص نقاط کور BSD، هشدار عبور از خطوط LDW، دوربین ۳۶۰ درجه، قفل کودک دربهای عقب، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت در هنگام تصادف، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، نمایش میزان باد لاستیک TPMS |
حجم باک سوخت | ۵۵ لیتر |
طول*عرض*ارتفاع | ۴۸۱۵*۱۸۷۴*۱۷۲۰ |
وزن خالص | ۱۶۷۰ |
سایز و نوع رینگ | رینگ آلومینیومی ۱۹ 45R/225 |
تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | مالتی مدیا با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، ۶ بلندگو، بلوتوث، ۴ پورت USB در هر سه ردیف، میرور لینک، GPS |
پنجره | عقب و جلو برقی |
صندلی | |
راننده ۶ حرکته برقی و سرنشین ۴ حرکته برقی، گرمکن دار، ردیف دوم تاشونده دوتکه، ردیف سوم کاملاً تاشو | |
فرمان | فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان |
آینهها | آینههای جانبی تاشونده، گرمکن دار با راهنما |
چراغها | چراغ روزتاب، مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع از داخل |
تزئینات | روکش چرمی تک رنگ صندلی، غربیلک فرمان چرمی |
سایر تجهیزات | ۹۰۰ میلیون تومان سیستم کمکی پارک اتوماتیک APA، کنترل صوتی، سانروف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید و استارت دکمهای، چراغ نقشهخوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، کنسول میانی جلو و عقب |
قیمت تقریبی | ۹۰۰ میلیون تومان |
این مطلب با تصاویر، اطلاعات و ویدئوهای تازه، بهروزرسانی خواهد شد.
عکس: علیرضا کیخا
گزارش: محمد جواد نورائی-حمیدرضا کریمیان
بی نام
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱امروز شاهد خودروهایی در غرفه خودروساز های داخلی بودیم(البته از نوع چینی) با ظاهری فضایی نسبت به خودروهای داخلی و البته قیمتی فضایی.
و به روز رسانی ها و تیون های خفن ایرانخودرو(چند آپشن جدید و صد و خرده ای قدرت…)(کنایه داشت)
عجب روزی…
و عجب نمایشگاهی
امیرحسین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱من خودروی داخلی میپسندم وسرمو میگیرم بالا با این کارم شهدای اسلام و مسلمین رو روسفید میکنم انشاءالله این نظر منه.
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱یا خدا
اوضاع سایت خیلی بده
سایبری ها ریختن، تبلیغات زیاد، تعصب فراوان
رسما دیگه فاجعه شده
GMA
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا سید؟! 😐
دکتر استاپ
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱نه سید
خودرو های با کیفیت و ایمن و بروز داخلی افتخار همه ماست و سرمونو میگیریم بالا و از برادر چین بخاطر یاری رسانی تشکر میکنیم.
انشاالله برادر شی جین پینگ در دنیا و آخرت دعای مردم ایران بدرقه راهش باشه.
datsun
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱بیشتر روح مرحوم ، چیانگ کای شک ، رو شاد و رو سفید میکنی
دکتر استاپ
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱داتسون جان من برم مادر شی جین پینگ رو دعا کنم
بعدش به چیانگ کای شک رسیدگی میکنم🤝🏻😔
ممد میر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱شهدا جان خودشونو فدای ایران و ملت ایران کردن
و اینا جان مردم کمترین ارزشی براشون نداره با این قبر های متحرک
اینارو به هم ربط نده آقای بامزه
matin
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حتی اگه سوار شدن اون ماشین با یک تصادف ساده و کار نکردن ایر بگ به قیمت جونت تموم بشه؟؟
ابوالفضل
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱شهدای اسلام میدونن برای جون ومال هموطنانت ارزش قایل نیستی؟
وای بحالت اگر بدونن…واااای
Amard
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱کدوم خودرو داخلی منظورت پراید که ماشینی که فورد امریکا انداخت تو اشغالی کره گرفت چند سال تولید کرد گذاشت تو اشغالی سایپا الان سی سال داره تولید میکنه با انواع بدنه اگه منظورت ایرانخودرو اونم پلتفرم ۴۰۵ که فرانسه از رده خارج کرد اورده سی سال داره تولید میکنه و همه خودرو های تولید داخل از رده خارج سی سال پیش و حتی در بعضا چهل سال پیش هستند افتخار باید به ماشینی کنی که همه دنیا بخاطر کیفیتش بهش بکنن
تحت پیگرد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم هیچ چیز بدی وجود نداره به شرطی قیمت عادلانه داشته باشه نه اینکه پراید رو به قیمت مرسدس بهت بفروشن بعدم به ریشت بخندن
Mad.z.Max
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱امیدوارم با خودروی داخلیت تصادف نکنی و بی اربگ بمونی و میل فرمون نره تو صورتت و محشور نشی با اون عزیزان..
البته احتمال زیاد شما هم مثل اون مدیرای خودروسازی ای که منظورشون از خودرو داخلی سوار شدن، مزدا ۳ نیو و باقی خارجی های عرضه شده توسط داخلی ها بود. شما جایگاه ویژه ای در اون دنیا دارید …
جناب ایکس
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱داره تعنه میزنه
اردشیر
۱۶ بهمن ۱۴۰۲درود بر شما و تفکر میهن پرستانه شما
Silent
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا که 24ی دارید سنگ تموم میزارید برای چینی های بی نام نشوون به اسم بهمن و جعفر موتور کاش یه 24 دقیقه هم راه تون می دادن به اصطلاح کارخونه شون هرچند نباس بیشتر از کارگاه سوله باشه تا در مورد خطوط تولیدشون هم عکس و گزارش می گرفتین؟!!
اینکه ماشین 11 هزار دلاری بجا 300 میلیون 800 تا 900 میلیون قیمت می خوره مگه مونتاژ نیست؟ مگه داخلی سازی نشده
کوو خطوط تولید و قالبریزی و قطعه ریزی شون؟ آمپرپشت فرمون دیجیتالی چیپست هاش چطور تولید می شه؟
فقط 24 دقیقه راتوون بدن توو کارخونشون دیگه که داره ماشین تولید می کنه؟!!!! هه
محمدرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱قالبو قطعه چیه🤣
پشت مرز در های ماشینو باز میکنن.
بعدش میارن تو یدونه سوله نصب میکنن که به اسم قطعات منفصله یاckd معروفه.یدونه پیچش هم داخل تولید نمیشه.
برای همینه به محض این مدل جدید تولید میشه قبل از چین تو بازار ایران قابل روئیته.
وگرنه مثل مثل پیکان هر کدوم رو ۴۸ سال تولید میکردن🤣
امیرعلی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط اونجاش که توی امکانات هشدار باز بودن در ها رو زده
بعد یک عده چینی فن میان میگن آپشن ماشین های چینی زیاد ه
اره دیگه وقتی هشدار باز بودن در و کولر و … رو برای ماشین که همه جای جهان جز الزامات یک ماشین ه
برای شرکت های خودروسازی چینی آپشن حساب بشه اینجوری آپشن ماشین های چینی زیاد میشه
دانیال_Surrey،England
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱امروز پدالو که باز کردم دیدم اخبار یکی از یکی هیجان انگیز تر.
ادامه بدید.
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱این تا قبل از مونتاژ یا وارداته
کاتولوگ اولین سری که بیاد فقط چراغ مطالعه تو اپشناشه بقیه حذف شده
ممد ژانگولر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا باز هایما 8s قابل تحمله
ولی من دنا پلاس اتومات رو که تولید خودمونه به همه اینا ترجیح میدم
احساس غرور داره توش
ولی بقیه بی هویت هستن الخصوص چینی ها
البته بهترین ماشینی که قراره در آینده وارد ایران بشه و مونتاژ بشه متعلق به مدیران خودروست بنام ((( چری ۵ امودا ))) که مطمئنم میترکونه
حتما برید عکساشو ببینید پشماتون فر میخوره
ایران فرانسه
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اون ون با قیمت گذاری اش از الان شکست خورده است مردم ایران mpv نمی پسندند کدوم ون تا حالا تو ایران مورد اقبال واقع شده؟ مگر آنقدر قیمت مناسب بدن تا عدهای جذب قیمت بشن
ali+a
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱8s بد نیست… در مقابل رقیباش تو ایران…
javadhy
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱با احترام به تمام دست اندر کاران سایت پدال خواهشا یه چند تا مقایسه از سوپر اسپرتا و خودروهایperformance قرار بدین الان دوروزه میام پدال فقط آشغال چینی و ایرانی میبینم خواهشا وسط اینا چند تا مطلب جذاب در مورد خودروهای واقعی بذارید بشوره ببره اینارو
محسن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱امروز رو میتونیم به عنوان سیاه ترین روز خودروسازی ایران نام برد.یا مثلاً نمایشگاه خودرو شانگهای نام برد.
viper2
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال دیگه واقعا داره خسته کننده میشه . همش هم به خاطر زومیت . این از اخبار و تبلیغات اون ز تبلیغ زومیت بالای سایت . من باید به فکر یه سایت دیگه باشم .
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش
اینجا اوضاع فاجعه شده
واقعا بده…
بدترینشم س.ان-
دیسی ها هستن
Erfan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا اصلا کاری با هایماx7ندارم اما نمیدونم با توجه به اینکه ایران کشور وسیعی هست و مردم ما هم نسبتا مسافرت زیاد میرن چرا اصلا از ماشین های استیشن یا مینی ون استقبال نشد مثل هیوندای i40استیشن یا کیا کارنز.به نظرم جا داره که داخل کشور از این سبک ماشین ها بیشتر استقبال بشه البته نه از نوع چینی
TML BN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱به جاش تا دلت بخواد از ماشین های کراس استقبال شد
Erfan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا من خودم کراس اوور نمیپسندم .اگر دو ماشین یکی سدان یکی کراس با موتور یکسان در نظر بگیریم.ماشین کراس اوور اصطحلاک بیشتر شتاب کمتر.مصرف بیشتر.کاربرد آفروود هم که ندارن به علت مستقل نبودن شاسی.حالا سوار نشدم ولی فکر کنم خشک تر هم باشن و نمونه های کراس اوور تک دیفرانسیل که دیگه هیچی نور الا نور.الزاما جادار تر هم که نیستند نمیدونم چرا آنقدر طرفدار دارن پس عجیبه برا بنده.
Jdm باز
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال چند وقته دیگه پدال نیستی
اصلا کلا از وقتی که به زومیت پیوستید ، دارید به دیگر سایت های خودرویی نه چندان جالب ، نزدیک و نزدیک تر میشید
هر روز سه چهار تا اخبارخودروی داخلی میزارید
بالای سایت هم که تبلیغات گذاشتید( سایت پر از تبلیغات نشه صلوات)
خواهش میکنم به همون پدال قدیمت برگرد، همون پدالی که با شور و خوشحالی وارد سایت میشدیم و از بررسی و معرفی جذاب ترین خودرو های جهان لذت میبردیم
TML BN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم چرا ولی از 7X خوشم اومده😐
عزرائیل
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱جاشون بین بقیه چینی ها خالی بود 🗿
هایما s7 که خیلی خوب بود
البته نظر شخصی خودم هست طی این ۵ سال و ۲ تا s7🗿
کاش اینا هم خوب باشن😐
طراحی های خوشگلی دارن😐
فرزاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱این دوتا غول عقب مونده داخلی تا کی میخوان نمایندگی فروش محصولات دیگران باشند دیگه وقتشه که لقمهی حروم سفرهای خودشون رو از راه دیگهای تأمین کنند
Ali
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱تو خود چین تو نمایشگاه خودروش اینقدر برند چینی نیست و آئودی و فولکس واگن و پژو و رنو و انواع و اقسام برندهای معتبر هستند … اینجا چینی هاش هم با قیمت پورشه و مرسدس هست! باز اگر به قیمت واقعی بود (فرضا مثل شیائومی تو موبایل و Lenovo تو لپ تاپ)
خیلی هم خوب بود ولی نه با این قیمتها و سطح درامدی پایین !