ایران خودرو، پرچمدار مدلهای تولیدی خود یعنی هایما 8S را به خط تولید آورد. این کراساوور با امکانات خوب، رنگهای متنوع، موتور پرقدرت و طراحی اسپرت، طیف جدید از خریداران جوانتر را هدف قرار داده است.
هایما 8S از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتنمتر بهره میگیرد.
شاسیبلندی که بهواسطه شتاب خوب و آپشنهای فراوانش ازجمله شش کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، جانبی و پردهای، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی (MFC)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم اتوهلد یا ایستایی در سربالایی Auto hold، سامانه ترمز ضد قفل (ABS)، سامانه کمکی ترمز (BAS)، سامانه توزیع نیروی ترمز بهصورت الکترونیکی (EBD)، کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند برای جلوگیری از برخورد با خودروها و عابر پیاده و ترمز کمکی اضطراری (EBA) میتواند سبد محصولات ایران خودرو را برای رقابت در کلاس کراساوورهای چینی بازار ایران کامل کند.
علاوه بر این میتوان از تجهیزات دیگری در هایما 8S مانند سیستم اخطار باز ماندن درها، FCW هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی تثبیت خودرو بین خطوط LKA، سیستم کمکی جابهجایی بین خطوط LCA، مانیتورینگ تشخیص نقاط کور BSD، سیستم هشدار خروج از خطوط LDW، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، قفل کودک درهای عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سهنقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب سهنقطهای، ایموبیلایزر، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن کمربند، نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین ثبت وقایع، سانروف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی ACC، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، چراغ نقشهخوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برفپاککن شیشه عقب و کنسول میانی جلو و عقب سود برد.
هایما 8S در رنگهای سبز کله غازی، قهوهای نسکافهای، آبی اقیانوسی، قرمز ونیزی، مشکی آبنوس، سرمهای متال و قهوهای کادرو تولید میشود.
هدفگذاری ایرانخودرو تولید ۵ هزار دستگاه از هایما S8 تا پایان سال جاری است. مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو هم اعلام کرد برای بهرهمندی مشتریان واقعی از هایما 8S، تسهیلات ویژهای برای خرید این خودرو درنظر گرفته خواهد شد.
مشخصات هایما 8S ایران خودرو
نوع موتور | TC GDI |
حجم موتور | ۱۵۹۴ سیسی |
قدرت موتور | ۱۹۲ در دور ۵۰۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۹۳ در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ |
گیربکس | ۶ دنده اتوماتیک |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۶ لیتر |
امکانات | ترمز پارک برقی (EFB) با سیستم اتوهلد، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمک ترمز BAS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی HHC، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (محدودکننده سرعت) HDC، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت شناسایی خودرو و عابر پیاده (رادار تصادف از جلو)، ترمز کمکی اضطراری، ۶ کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پردهای)، کمربندهای ۳ نقطهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم اخطار باز کردن درب DOW، هشدار برخورد از جلو FCW، دستیار حرکت میان خطوط LKA، دستیار تغییر بین خطوط LCA، رادار نقطه کور BSD، هشدار خروج از بین خطوط LDW، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب و جلو، قفل کودک دربهای عقب، چراغ ترمز سوم، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار دربها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن دربها، اخطار باز بودن کمربند، نمایش میزان باد لاستیک TPMS، باک بنزین ۵۸ لیتری، رینگ آلومینیوم ۱۹ اینچی، تهویه دو منطقهای اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، اتصال بلوتوث، پورت GPS، USB، میرورلینک، تنظیم صدا با سرعت خودرو، کنترل صوتی، کنترل از روی فرمان، پاور ویندوز، چهار شیشه برقی، صندلی ۸ حالته با تنظیم برقی راننده، صندلی ۴ حالته با تنظیم برقی سرنشین، گرمکن صندلی، صندلی عقب تاشو به نسبت ۶۰/۴۰، فرمان با کمک برقی، آینههای تاشونده برقی گرمکن دار، راهنما بر روی آینه، دیلایت، مه شکن عقب و جلو، تنظیم دستی ارتفاع چراغ از داخل، تودوزی چرمی با قطعات دکوراتیو کروم روی دستگیره و جلوپنجره، دوربین ثبت وقایع، سقف پانورامیک بازشونده، کروز کنترل آداپتیو (تطبیقی)، ورود و استارت بدون کلید، چراغ نقشهخوان جلو و عقب، کامپیوتر سفر، زیر آرنجی بازشونده ردیف جلو، زیر آرنجی با جا لیوان ردیف عقب |
قیمت هایما 8S | حدود یک تا ۱.۱ میلیارد تومان |
حامد
۱۱ آبان ۱۴۰۱#برای_حسرت_داشتن_ماشین_خوب
mahdi-es17
۱۱ آبان ۱۴۰۱کجاش دیدی
چند روز پیش تو جاده بودم یک پژو دیدی گفتم شاید تصادف کرده و…
رفتم نزدیک تر دیدم پژو صفر از وسط دو تیکه شد ماشین سالم تازه ترف تحویل گرفته بود
😐
فکر کن شبانه روز سخت کار کنی بعد ماشین بخری از وسط نصف شه باز خوبه عقب سرنشین نداشت که براشون اتفاق بدی بیفته
صبا
۱۶ آبان ۱۴۰۱سوادا
حامد
۱۱ آبان ۱۴۰۱اونی که به کامنت من دیسلایک داده احتمالا خیلی لذت میبره از ات اشغال های داخلی
ممد ژانگولر
۱۱ آبان ۱۴۰۱پروژه چینیزاسیون با نهایت سرعت داره اجرایی میشه
کم کم به جای چلوکباب چلو موش ،چلو سوسک باید نوش جان کنیم
meysam
۱۱ آبان ۱۴۰۱من که یادم نمیاد آخرین بار کی چلو کباب خوردم
محمدرضا مرشدلو
۱۱ آبان ۱۴۰۱سبز کلاه غازی چه سمیه دیگه؟🤣🤣
amin.chaichi
۱۱ آبان ۱۴۰۱رنگ بسیار لوکسی هستش تو دنیای پارچه ها میتونید سرچ کنید در زبان انگلیسی teal شناخته میشه
hamid
۱۱ آبان ۱۴۰۱بعید میدونم این قیمت بدنش ، هایما اس ۷ الان قیمت کارخونه ۸۵۰ میلیونه ، حداقل ۱.۲۰۰ قیمت میخوره
هرچند قیمت منصفانه اش حدود ۵۰۰ میلیونه
Amin.aj
۱۱ آبان ۱۴۰۱والا ۵۰۰ تومن هم زیادشه تنها نکته مثبتی که دیدم آپشن های زیادشه فقط امیدوارم درست کار کنه !
حامد
۱۱ آبان ۱۴۰۱۵۰۰ میلیون منصفانه هست؟؟؟؟؟؟
۵۰۰ میلیون یعنی حقوق ۶ سال کارگر بدون خرج کردن و در صورت ثبات
این نهایتا باید به برای ملت ایرانی که نفت در اون مملو هست ۴۰۰ میلیونش رو دولت یارانه بده و کارگر هم این خودرو رو ۱۰۰ میلیون قسطی بخره
یا اینکه حقوق کارگر و کارمند بشه ۶۰ میلیون به بالا
hamid
۱۱ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز با توجه به قیمت دلاریش گفتم و گرنه کیه که ندونه هزینه ها به دلار ، درامد به … گاو
faster
۱۱ آبان ۱۴۰۱قیمتشو ضرب در دو کنین
TML BN
۱۱ آبان ۱۴۰۱چه موتور قوی به به😐
باز طراحیش از S3 بهتره و شیک تره قیمت هم انشالله بالای یک تومن هست دیگه؟
بسیار منطقی👌🏻
ehsan.fa
۱۱ آبان ۱۴۰۱من پارس elx موتور ۱.۸ داشتم از ۸۶ صفرش تا ۹۸ که فروختم با اینکه گیربکس دستی بود و مثل گاری ازش کار میکشیدم بازم قدرت موتورش برام کم بود ، اونقدری داغونش کرده بودم که فروختم دنا خریدم با دنا کلا بیخیال سبقت و اینا هستم باهاش فقط جابجا میشم ، اینا رو گفتم که بابت قدرت این ماشین نظر بدم درسته تکنولوژی پیشرفت کرده و این بحث ها هست ولی موتور ۱.۶ توربو برای این ماشین با گیربکس اتوماتیک و بنزین ایران خیلی کمه قطعا عمر کمی خواهد داشت مگر اینکه باهاش فقط جابجا بشید مثل دنا من.
TML BN
۱۱ آبان ۱۴۰۱البته من به مسخره گفتم چه موتور قوی
Taha Malek
۱۱ آبان ۱۴۰۱کیفیت ساخت ماشین از نمایشگاه معلوم بود دکمه چراغ خطر رنگش رفته بود تو اون چند روز نمایشگاه
amir1400
۱۱ آبان ۱۴۰۱این نمیدونم چه شود ، ولی این تیگو ۸ اصلا ارزش خرید نداره ، با ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون میشه توسان ۲۰۱۷ یا اسپورتیج مدل ۲۰۱۶ تمیز خرید
amir1400
۱۱ آبان ۱۴۰۱یه زمانی میگفتیم که ماشین چینی کیفیت ساختش از آشغال های ایرانخودرو و سایپا بیشتره و امکانات بیش تری هم داره این در حالی بود که قیمتش زیاد با تولیدات داخل فرقی نمیکرد , اما الان قیمت هاشون مسخره شده کدوم عقل سالمی واقعا هیوندا و کیا رو ول میکنه و میره تیگو ۷ یا ۸ میخره 😒
حامد
۱۱ آبان ۱۴۰۱بعضی هستن فقط دلشون خودروی نو میخواد
صرفا نو باشه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۱ آبان ۱۴۰۱بازم اگه بخوام با چینی مقایسه کنم تیگو 7 پرو رو بهش ترجیح میدم
kastech
۱۱ آبان ۱۴۰۱بعیده ACC بزارن روش
مهردادکمال
۱۱ آبان ۱۴۰۱تو چه جهنمی گیر افتادیم
پدرام
۱۱ آبان ۱۴۰۱طراحی جلوش بد نیست اما عقبش یه جوریه چیزی که تو عکس ها می بینین جذابه تو نمایشگاه از نزدیک عقبشو دیده باشید یه طوریه
IRAJ KING
۱۲ آبان ۱۴۰۱یادش بخیر ! 😩😩😩
هفت سال پیش زمانی که هایما S7 توربوشارژ وارد ایران شده بود و در ویرانخودرو شرق (خراسان) مونتاژ و به قیمت حدود ۷۹میلیون تومن فروخته می شد
با خودمون میگفتیم کدوم آدمی میره خودرو چینی میخره که توی کشور سازنده خودش (چین) خریدار آنچنانی نداره و حتی در بین ۶۰ خودرو شاسی بلند برتر تولید چین جایی نداره ، ولی حالا باید براش حدود هفتصد و شصت میلیون ناقابل وجه رایج مملکت رو بریزی به حساب ویران خودرو ( از طریق بورس کالا ) تا با هزار جور منت گذاشتن و اذیت کردن بهت تحویل بدن اونم با انواع و اقسام ایراد و اشکال !
تازه توی بازار آزاد الان بیشتر از ۹۸۰ میلیون تومن داره معامله میشه !
حالا هم که سوگلی جدید ویران خودرو ( هایما S8 ) رو دارن پیش فروش میکنن !
از ماست که بر ماست ! 🤨🤨🤨
خودمون کردیم که لعنت بر خودمون باد ! 🤦♂️🤦♂️🤦♂️