هایما اس ۷ پرو محصول جدید ایران خودرو جایگزین محصول قدیمی هایما اس ۷ پلاس در خطوط تولید شده است؛ در ادامه مقایسه این دو تیپ از خودروی محبوب هایما اس ۷ را بخوانید:
به گزارش پدال، در هایما اس ۷ پرو پیشرانه قدیمی ۱.۸ لیتری توربو جای خود را به پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری T-GDi داده است؛ همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو نسبت به اس ۷ پلاس ارتقا داشته و از نسل هفتم جعبه دندههای AT در آن استفاده شده است.
برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.
با اینکه حجم پیشرانه جدید کاهش یافته اما خروجی آن نسبت به موتور هایما اس ۷ پلاس ارتقا داشته است؛ ۱۸۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون متر اعداد خروجی موتور جدید هستند که نسبت به قبل ارتقای ۱۰ درصدی توان و افزایش ۲۵ درصدی گشتاور را نشان میدهد، علاوه بر این مصرف سوخت نیز ۱۵ درصد کاهش داشته است.
ایران خودرو اعلام کرده گیربکس و موتور جدید در بحث تطبیق پذیری با شرایط جادهای، سوخت و آب و هوای ایران بهترین خروجی ممکن را دارند و سیستم جدید در تمامی نقاط کشور عملکرد پایدار و کم استهلاکی را از خود نشان میدهد.
سایر تغییرات شامل اضافه شدن سامانه اتوهلد، راهنمای تعویض دنده (GSI)، جایگزینی صندلی برقی (چهار حرکته) سرنشین جلو با نوع دستی آن در محصول فعلی و ترمز پارک برقی به جای ترمز دستی است. همچنین بهدلیل گشتاور و شتاب بالای این خودرو، تقویت سیستم ترمز برای ارتقای ایمنی محصول همراه با بهکارگیری کالیپرهای جدید قرمز رنگ در خودرو مشهود است.
قرار است تا پایان ۱۴۰۳ بیش از پنج هزار دستگاه هایما اس۷ پرو در ایرانخودرو خراسان تولید شود که این میزان، متناسب با تقاضای بازار قابل افزایش است.
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۳چهرش دیگه واقعا قدیمی شده
arash
۶ آبان ۱۴۰۳با سلام و احترام. آیا مهندسین برجسته ایران خودرو بجای مونتاژ و سرهم بندی کردن برند به درد نخور و دسته سوم و چهارم چینی هایما نمیتوانستند خودرویی جدید از برند BYD چین را انتخاب کنند که توان رقابت را با برترین برندهای ژاپنی ، آمریکایی و اروپایی دارد ؟ علت اینهمه پس رفت در چیست و بعد شما فرضا می آیید همین هایما را با مشخصات فنی تولید میکنید که صد درصد نیازمند سوخت خوب بنزین سوپر با اکتان بالاست و بعد آن وقت بنزین سوپر در پایتخت تهران به شدت کمیاب میباشد یعنی یک نفر آدم ساده و بیسواد هم به کل کمپانی ایران خودرو می خندند با این استراتژی تولید البته ببخشید مونتاژ خودروی چینی …
امیرعلی
۱۷ آذر ۱۴۰۳درسته حرفت ولی ایا تو پول یه ماشین بی وای دی داری ملت دارند پولشو؟
۶ آبان ۱۴۰۳ارزون بزنید دیگه ای بابا!
پرو موتورش رو نمیپسندم ولی پلاس رو پیشنهاد میدم بهتون خیلی ماشین خوبیه
حسن
۶ آبان ۱۴۰۳تنها مزیت هایما نسبت به سایر خودروهای هم رده موتورش بود که با بنزین داغون ایران سازگارتر بود
الان دارن با موتور 8 اس عوضش میکنن که یک موتور تحت فشار با سیستم سوخت مستقیمه یعنی خرابی و استهلاک و حرام کردن سوخت
همون موتور قبلی را بذارید اینم از بین نبرید
سعید
۷ آبان ۱۴۰۳اگر میشد موتور 1500 رو روی شاسی به این سنگینی گذاشت ، این همه خودروساز بزرگ مثل آلمانیا و ژاپنیا و روی شاسیاشون گذاشته بودن ، فقط هایما این کار زشت رو نکرده بود مثل بقیه چینیها که اونم متاسفانه خرابش کرد