در روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) خط تولید وانت آریسان ۲ در شرکت ایرانخودرو خراسان به بهرهبرداری رسید.
ایکوپرس نوشت، در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد گروه صنعتی ایرانخودرو، نماینده مجلس، مدیرعامل شرکت ایرانخودرو خراسان، رئیس سازمان صمت استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولان لشگری و کشوری، در شرکت ایرانخودرو خراسان برگزار شد، خط تولید وانت آریسان ۲ به بهرهبرداری رسید.
قائممقام توسعه و تولید گروه صنعتی در این مراسم با اشاره به دستورات هشتگانه ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:
به دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از ابتدای خرداد ماه سال جاری، تولید خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایرانخودرو متوقف شده که این مهم علاوه بر کاهش تعداد خودروهای ناقص، سبب ارتقای ۲۵ درصدی کیفیت محصولات نیز شده است.
کیانوش پورمجیب افزود:
گروه صنعتی ایرانخودرو در سال جاری، علاوه بر افتتاح خط تولید آریسان ۲، از محصولات جدید دیگری نیز رونمایی خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ایرانخودرو خراسان نیز در این مراسم عنوان کرد:
تولید آریسان ۲ با تعداد روزانه ۲۰ دستگاه آغاز میشود و امیدواریم به مرور با افزایش تولید و ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید، در پایان سال «تولید، دانشبنیان، اشتغال آفرین» بتوانیم به هدف ۴۰ هزار دستگاه در سال برسیم.
بیژن زاهدی فرد افزود:
در استراتژی شرکت ایرانخودرو خراسان هر سال معرفی و تولید یک محصول جدید در دستور کار بوده که امروز وانت آریسان ۲ به سبد محصولات اضافه شده و با همراهی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، امیدواریم در سال جاری دو محصول جدید دیگر را نیز به سبد محصولات ایرانخودرو اضافه کنیم.
غلامحسین اخلاقی مدیر پروژه تولید خودرو آریسان ۲ در گروه صنعتی ایرانخودرو در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه گفت:
تغییرات محصول جدید با استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان داخلی انجام شده است که از آن جمله میتوان به طراحی و ساخت شاسی یکپارچه این خودرو برای اولین بار در ایران با استفاده از دانش بومی اشاره کرد.
وی افزود:
تمامی آزمونهای تصادف خودرو در خارج از کشور انجام شده است، تنوع رنگی محصول، افزایش قدرت موتور، افزایش حجم منبع گاز CNG و افزایش امکانات رفاهی سرنشین و راننده از سایر تغییرات آریسان ۲ است.
اصلیترین ویژگی آریسان ۲ تجهیز به پیشرانۀ ۱.۸ لیتری XU7 پلاس است. این نسخۀ ارتقاءیافتهای از همان پیشرانۀ پژو ۴۰۵ GLX است که حالا حدود ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی موتور آریسان ۲ حدود ۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه OHVG II کنونی که در اصل متعلق به پیکان است خواهد داشت.
نکتۀ مهم در مورد تغییر پیشرانۀ آریسان اما این است که موتور XU7 به شکل عرضی نصب میشود و بهصورت محرک جلو مورداستفاده قرار میگیرد درحالیکه موتور OHVG II طولی بوده و نیروی خود را به چرخهای عقب میفرستد. به همین دلیل، آریسان ۲ مثل پراید ۱۵۱ به وانتی دیفرانسیل جلو تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، هرچند شاید جایگزینی پیشرانۀ قدیمی آریسان با موتور جدیدتر XU7 اقدام مثبتی باشد اما برای یک وانت، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بسیار مناسبتر است و انتقال نیرو به چرخهای جلو در آریسان ۲ تصمیم جالبی به نظر نمیرسد.
پیشرانۀ XU7 پلاس هم مثل OHVG II کنونی بهصورت استاندارد دوگانهسوز خواهد بود و بنابراین آریسان ۲ هم همچنان بهصورت دوگانهسوز عرضه خواهد شد. در مخازن CNG و بنزین این وانت جدید اما تغییراتی صورت گرفته است زیرا درحالیکه ظرفیت مخزن گاز آریسان قبلی ۷۰ لیتر و باک بنزین آن ۵۲ لیتری بود، در نسخۀ جدید ظرفیت گاز به ۷۵ لیتر افزایش و ظرفیت باک بنزین به ۴۰ لیتر کاهش یافته است. یکی از مشکلات آریسان کنونی محل نامناسب نصب چرخ زاپاس در پشت صندلی شاگرد است که فضا و تنظیمات این صندلی را محدود میکند اما در آریسان ۲ زاپاس به زیر بدنه منتقل میشود تا این مشکل برطرف گردد.
Aboalfazl demon
۲۲ خرداد ۱۴۰۱به به
عجب آشغالی
دکتر استاپ
۲۲ خرداد ۱۴۰۱یکی از آپشن های مخفی آریسان که ساخت دانش بومی هست و کمتر کسی میدونه و توی هیچ ماشینی پیدا نمیشه نصف شدن ماشین هست
نحوه فعال شدنشم اینطوریه که شما کمتر از یک پراید وانت بار میزنید و یهو ماشینتون از وسط نصف میشه
چیز جدید یادتون دادم برید حال کنید
آرمان
۲۲ خرداد ۱۴۰۱این ایراد در مدل های ۹۴ و ۹۵ بود که با فراخان این شرکت همگی برطرف شد و اگر شاسی تقویت نشده باشه معاینه فنی نمیدهند
Reza Waffen SS
۲۲ خرداد ۱۴۰۱خخخخخخخخخ
viper2
۲۲ خرداد ۱۴۰۱بابا همین پولو میدی یه وانت شورلت . البته شیش سیلندرش که هم مصرفش کمه هم قدرتش خیلی خوبه البته خوب ماشینیه که قطعاتش نسبت به این کمتره . حداقلش میشه این پولو . تازه کمترش . رو بدی هایلوکس مدل ۹۲ ۹۳ اینا . یا نیسان وانت یا مزدا . میتسوبیشی هم میشه ولی میتسوبیشی مثل نیسان و تویوتا فرمون هیدرولیک نداره . ما خودمون چند سال وانت دو کابین نیسان مدل ۱۹۹۳ داشتیم (در اصل مدل دو دفش تو امریکا میشه هاردبادی که همون داتسون d21 هست) موتورش هم دقیقا موتور z24 نیسان کاربراتوری بود . خیلی هم راضی بودیم . برای کار های سبک ماشین عالی ای هست کابین جولوشم جا داره ولی عقبش یکمی تنگه و کاملا میتونم بگم بهتر از اریسان هست . تازه بالابر شیشه هاشم برقیه
زال
۲۳ خرداد ۱۴۰۱اسمش بزارین نه خر نه یابو، معلوم نیست چی ازش درمیاد،،،طراحان این دوتا خودرو ساز چرا اینقدر نابغه هستن اسفند دودکنیم خخخخخخخخخخخخخ،، ابرومندانه ترین کار برای خودتون و مفید ترین کار برای ملت، بسته شدن درب این دو مافیای خودرو، هست،،، فقط واردات تمام. تعطیلی همیشگی ایرانخودرو وسایپا ارزوی قلبی ماست
ارش
۲۳ خرداد ۱۴۰۱چنان میگن خط تولید که ژاپنیها با خودشان میگن تو ایران خط تولید اریسان هایلوکس راه افتاده بابام چی سر ماشین تو آسفالت عقب ماشین ۲متر رو هوا بخدا بده برین بیسرو صدا راه بندازین مردم هم که میخرن چاره ندارن این همه سر صدا نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۱یعنی دیگه از وسط شاسیش نمیشکنه !
خداروشکر !
چنده الان تو بازار ؟!
فکر میکنم بشه به جای آریسان یه وانت مزدا بهمن موتوری بالایِ مدل ۱۳۹۰ خرید و کار کشید !
همه چیز در وجود آریسان میبینم جز وانت بودن !
زیزیگولو
۲۲ خرداد ۱۴۰۱سه راه رسیدن به خدا : ۱-سایپا ۲-ایرانخودرو ۳-ماشینای بدرد نخور چینی …….. و اما ارتباط مستقیم با خدا : فقط پراید
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چهارمین راه رسیدن به خدا سوار شدن به خودروهایی مثل مایلر یا پنجمین سوار شدن به ۳۰۲ و کنده شدن سقف و قتل عام مسافران
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۲ خرداد ۱۴۰۱حتما زیزیگولو به دوستان و رفقا گفته با دیدگاه من لایک بدید هه هه هه هه هه هه
زیزیگولو
۲۲ خرداد ۱۴۰۱حرف حساب جواب نداره👌👌
TML BN
۲۲ خرداد ۱۴۰۱بابا ما خوشحال بودیم آریان رفته پس چی شد؟؟؟
آریسان واقعا خیلی مشکل ازش گزارش میشه واقعا کارا و حتی وانت پیکان ازش خیلی بهترن
Amir
۲۲ خرداد ۱۴۰۱مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
F
۲۲ خرداد ۱۴۰۱وای فکر کن وانتو دف جلو کردن، بعد میگی چرا دف جلوس؟ میگن بسم الله الرحمن الرحیم ، ما دیدیم موتور عرضیه از جهت قبلی جا نمیشد چرخوندیم تا جاشه، بعد دیگه دانش استفاده از شفت ها و تبدیل های زاویه رو نداشتیم و همون دف جلو شد با همون گیربکسی که داشتیم، اصلا آقا سخت نگیر الله برکت
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱همون گیربکس نیست استاد تمام،
ال محمد هم وانت دیفرانسیل جلو دارد استاد تمام
Ilia2008
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چراغ جلوی وانت پیکان شرف داره به کل این
Hadi
۲۲ خرداد ۱۴۰۱حیف شد که دف جلو شد پس دریفت کشیدن باهاش کنسله 🗿
meysam
۲۲ خرداد ۱۴۰۱من نمیدونم پدال اصلا چرا باید همچین مطلبی رو کار کنه.
حالا اون مطالبی در مورد شرایط فروشه باز یه توجیحی داره
ولی این واقعا چه ارزشی داره؟؟؟
شاهین
۲۲ خرداد ۱۴۰۱حتما این مدل جدید زیر بار از دو قسمت کمرش میشکنه که اسمش آریسان 2
Dian
۲۲ خرداد ۱۴۰۱[به دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از ابتدای خرداد ماه سال جاری، تولید خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایرانخودرو متوقف شده]
اگه قرار بود اینجوری بشه پس تولید همه محصولاتتون باید متوقف میشد
دکتر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱برای حمل با سبک توی شهر کاملا مناسبه،شاید طرف گل فروش باشه لوازم خانگی سبک جابجا کنه،قرار نیست همه ب اندازه نیسان بار بزنن! هرکسی بر اساس نیازش انتخاب میکنه
F
۲۲ خرداد ۱۴۰۱آخه هرچی یک استانداردی داره، وقتی پشت ماشین بار میزنی طبیعتا یه مقدار وزن رو هم از روی چرخ های جلو برداشته میشه، یعنی کم شدن اصطکاک مفید و این میتونه خطر آفرین باشه و حتی با یه مقدار خیس شدن زمین میتونیم هرز گردی ها رو ببینیم،
البته این یه سری مزیت هایی هم داره که کم فرمانی به مقدار خیلی زیادی کم میشه و ماشین زیر بار زیاد از نظر فرمان رفتار قابل اعتمادی داره نه مثل نیسان که وقتی دو تن بارش میکنن کلا موقع پیچیدن تمام فرمان، انگار لاستیکای جلو سر میخورن و مقدار کافی تماس با زمین ندارن.
به هر حال، این جهان به سوی خیر است. شاید اومدن تجربیات آریسان یک و دو رو ترکیب کردن یه پیکاپ 4WD هوی دیوتی دادن بیرون رقیب پیکاپ های 3500HD فورد و شوی و جی ام سی و رم.
Amard
۲۲ خرداد ۱۴۰۱تندر هم پیکاپ داره محرک جلو هم هست ولی نصف نمیشه هیچ دفاعی از محصولات اشغالی وارد نیست
فرزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ایرانخوردو و سایهپا تنها هنرشون تو صنعت خودروسازی اینه هر محصولی که مثلاً از خط تولید کنار میذارن سریعاً با یک عمل جراحی باسن و قسمتی از دل و رودهی اونو ورمیدارن و به عنوان یک محصول جدید وارد بازار بشدت رقابتی داخلی میکنند
Reza
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ندید میگم این ماشین بدون بار و خالی ، بشدت نا پایدار هست و مستعد انحراف و تصادف
عقاب
۲۲ خرداد ۱۴۰۱خدا خواسته برا شوتی ها، قدرت موتور بیشتر، فضای عقب بیشتر، خدا رحم کنه
datsun
۲۲ خرداد ۱۴۰۱سلطان جدید برای اینستا محیا شده
mahdi-es17
۲۲ خرداد ۱۴۰۱حیف مزدا 2000های قدیمی کلی بار میزدیم بالاش آخ نمیگفت
پدرام
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چطوره که xu7 پلاس روی پارس 97 اسب داره ؟ روی این 103 ؟
بعدش هم خودتون مسخره فرض کردید یا مردم رو؟ این بدنه 405 متعلق به بیش از سی سال پیش ساخت ماشین بر اساس اون چه افتخاری داره؟ این چه صنعت مضحکی هست که ماشین های 25 30 سال پیش یه کشور دیگری رو توسعه بدید و مونتاژ کنید بعد بگید اینا داخلی اند و از طرف دیگه قطعاتش هم نتونید تامین کنید از چین وارد شه!
۷۷۸۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۱همه با هم یک نوا
وطنمممممممم پاره ه ه ه ه ه ه شدم
Alireza
۲۲ خرداد ۱۴۰۱قطعا از نسل اولش بهتره ولی نسبت به پیکاپ های روز و قیمتشون تو دنیا ، هیچی نیست
ناشناس
۲۳ خرداد ۱۴۰۱حداقل موتورش تیو فایو پلاس میشد چون این موتور ایکس یو سون پلاس زود واشر میزنه و تیو فایو قدرت بیشتر و دوام بالا تری از این موتور داره
ناصر
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یعنی تف تو روح این ایران خودرو بااین ماشین ساختنش یه اریسان مدل 95دارم اندازه یک زن با چهار تا بچه هرماه خرجش میکنم نصف ماهم کلن توی تعمیرگاه ها پارکه به خاطر اینکه لوازمش اینجا گیر نمیاد شش ماهه میخوام ردش کنم کسی نمی خوادش یا یکجاش کلا خرابه بدبختم کرد این ماشین هر چی کار میکنی باید خرجش کنی
Dariush
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من یدونه شو داشتم هر چنوقت یبار لوازم ترمز عقب میزد بیرون لوازمش هم هیجا گیر نمیومد نه پیکان میخورد نه پژو ن سمند خود نمایندگی هم نداشت لوازمش رو 😂😂😂 خاک بر سرتون با این خودرو سازیتون
ناشناس
۲۳ خرداد ۱۴۰۱خدا وکیلی سگِ وانت پیکان به همین وانت گاریسان شرف داشت.
یوسفی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱متأسفم برای مملکت و مدیرانش که در دنیایی به این پیشرفت چنین ابزاری تولید میکنند
دردا که چقدر ما وا مانده ایم
علی
۲۴ خرداد ۱۴۰۱من از سال ۹۶ وانت آریسان دارم اصلانم نشکسته از ۷۰۰ کیلو بیشترم من بار ندارم . برای کارای خودم خریدم ولی اگه آریسان ۲ بیاد و قیمتش مناسب باشه و شرایط فروش قرعه کشی نباشه یه کی حتما میخرم
احمدرسولی
۱۹ فروردین ۱۴۰۲تا زمانی که اتاق اریسان مثل پراید وانت و پیکان وانت یک تکه با هم پرس نشه بازم شکسته میشه.
پرس شدن دوتا اتاق مثل دوپل اهن لانه زنبوری میشه و مقاومت چند برابر میشه..این تنها راهشه .من میخام ماشین صفر رو مثل پراید وانت و پیکان وانت باهم بایک ورق به هم جوش و پرس کنم …اگه مشکل شکستن دارید تماس بگیرید دوستان