ایران خودروسایپا

مقایسه شاهین و دنا پلاس، رقابت سدان‌های ایرانی 600 میلیونی

در این مطلب بین دو سدان سطح بالای بازار کشورمان یعنی دنا و شاهین مقایسه کاملی از طراحی آپشن‌ها گرفته تا پیشرانه و تجربهٔ رانندگی خواهیم داشت.

قیمت‌های بسیار بالا، کیفیت ساخت پایین و فناوری قدیمی خودروهای داخلی موضوعی است که همه از آن خبر داریم ولی بااین‌حال، مصرف‌کنندگان ایرانی که به دنبال خودرویی صفرکیلومتر هستند، چاره‌ای جز خرید همین مدل‌های داخلی ندارند. در این بازار، اگر خواهان سدانی نسبتاً مجهزتر و مدرن‌تر باشیم تنها سه گزینه پیش رو خواهیم داشت که شامل تارا، دنا پلاس و شاهین می‌شود. این خودروها در بازار هر سه حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و ازآنجایی‌که قبلاً در پدال به مقایسهٔ تارا و شاهین پرداختیم، این بار دیگر سدان ایران‌خودرو را در برابر رقیب سایپایی قرار می‌دهیم.

همچنین بخوانید:

کم صداترین ماشین های ایرانی و مونتاژی

بهترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران

معرفی کلی تارا و شاهین

سدان جدید سایپا برای اولین بار رسماً در تیرماه سال ۱۳۹۷ با نام رهام معرفی شد و بعداً به شاهین تغییر نام داد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم نسل دوم تویوتا یاریس ساخته شده و پس از مشکلاتی که در زمینه تأمین پیشرانه به وجود آمد نهایتاً در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد. از سوی دیگر، دنا به‌عنوان سدان لوکس و بالا ردهٔ ایران‌خودرو در اواسط سال ۱۳۹۰ رونمایی شد. این خودرو اما در اصل فیس‌لیفتی بزرگ روی سمند محسوب می‌شد که حتی در قسمت جانبی هیچ تغییر بزرگی را تجربه نکرده بود. ازاین‌رو، در دی‌ماه سال ۱۳۹۵، ایران‌خودرو نسخهٔ جدیدی از این ماشین را با نام دنا پلاس معرفی کرد که بزرگ‌ترین تغییر آن بازطراحی پروفیل جانبی بود تا بیشتر از سمند و سورن متمایز شود.

مقایسه طراحی دنا پلاس و شاهین

این دو سدان به‌عنوان که جزء جدیدترین محصولات سایپا و ایران‌خودرو هستند، از لحاظ طراحی مدرن‌تر از دیگر خودروهای داخلی به نظر می‌رسند اما در این بخش کفه ترازو به سمت شاهین سنگینی می‌کند زیرا ازآنجایی‌که دنا بر پایهٔ سمند شکل گرفته، با وجود تغییرات بزرگ، همچنان ذات قدیمی خود را نشان می‌دهد اما سدان سایپا خودروی مستقلی محسوب می‌شود که از ابتدا طراحی شده و به همین دلیل نمای پخته‌تر و اصولی‌تری دارد. همچنین در دنا پلاس هرچند ایران‌خودرو تمام تلاش خود را برای تمایز از سمند انجام داده اما هنوز هم نوعی عدم هماهنگی در قسمت‌های مختلف ظاهر خودرو به چشم می‌خورد که چنین چیزی در شاهین دیده نمی‌شود.

دنا پلاس یا شاهین

وقتی نمای بیرونی این دو سدان داخلی را در کنار هم مقایسه می‌کنیم، شاهین به لطف حجم پردازی‌ها و خطوط منحنی بدنه، خودروی کاملاً مدرن‌تری به نظر می‌رسد درحالی‌که فرم ساده و استخوانی دنا نشان می‌دهد با خودرویی قدیمی‌تر طرف هستیم که سعی شده بروز جلوه داده شود. البته با وجود همه این‌ها، دنا پلاس در مقایسه با خودرویی مثل سورن، ظاهر مدرن‌تری دارد و طراحی کلی آن برای شرکتی مثل ایران‌خودرو و خودرویی که پیشینهٔ آن به پژو ۴۰۵ بازمی‌گردد قابل‌قبول است. درمجموع، هرچند در این بخش باشد شاهین را برتر دانست اما دنا هم می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و نظر خریداران را جلب کند.

دنا پلاس یا شاهین

همچنین بخوانید: سایپا شاهین ، بررسی، مشخصات، معایب، رقبا، ارزش و راهنمای خرید

مقایسه کابین و فضای داخلی دنا پلاس و شاهین

در داخل شرایط برعکس می‌شود زیرا با اینکه شاهین خودروی جدیدتری است اما طراحی داخلی کاملاً قدیمی، ساده و بی‌روحی داشته و بسیار با چیزی که این روزها در خودروهای جدید جهان می‌بینیم فاصله دارد. از سوی دیگر، هرچند دنا هم خیلی طراحی داخلی چشمگیری ندارد و در قیاس با سدان‌های چینی بازار کشورمان کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته ولی به لطف الهام گیری از کابین محصولات قدیمی هیوندای و تریم‌های طرح چوب، لااقل از شاهین بهتر به نظر می‌رسد. دنا در طراحی غربیلک فرمان، دریچه‌های تهویه و کنسول میانی یک سر و گردن بالاتر از رقیب سایپایی قرار می‌گیرد و هرچند که کیفیت متریال در هردو خودرو پایین است اما از این لحاظ هم دنا شرایط کمی بهتری دارد. از سوی دیگر، هرچند دنا طول و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد اما به دلیل استفاده از صندلی‌های متفاوتی نسبت به سمند، فضای داخلی آن نسبت به شاهین کمتر و محدودتر است. این در حالی است که سدان سایپا برای خودرویی در کلاس C یا کامپکت، از کابین جادار و بزرگی برخوردار است که آن را به گزینه مناسب‌تری برای استفاده‌های خانوادگی و مسافرتی تبدیل می‌کند.

مقایسه آپشن‌ها و تجهیزات دنا پلاس و شاهین

در بخش تجهیزات، شاهین ناکامی قبلی را جبران می‌کند زیرا سایپا در آپشن‌های سدان پرچم‌دار خود بسیار دست‌ودل‌بازتر از ایران‌خودرو عمل کرده است. البته دنا پلاس در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود و در مدل‌های توربو یا جوانان از سطح تجهیزات قابل‌قبولی بهره می‌برد اما تیپ پایهٔ آن که از لحاظ قیمت با شاهین قابل‌مقایسه خواهد بود، در بخش تجهیزات حرف چندانی برای گفتن ندارد. دنا پلاس پایه با تجهیزاتی مثل دو ایربگ، فرمان هیدرولیک، نمایشگر لمسی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و کروز کنترل ارائه می‌شود درحالی‌که از رینگ آلومینیومی بی‌بهره بوده و حتی ترمزهای عقب آن‌هم کاسه‌ای هستند که برای یک محصول به‌اصطلاح سطح بالا اصلاً جالب نخواهد بود. این در حالی است که در شاهین شاهد امکانات بیشتری مثل سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، گرم‌کن آینه‌های جانبی، صندلی‌های چرمی، سیستم پایش باد تایرها و چراغ‌های خودکار هستیم. البته کاستی بزرگ در لیست تجهیزات شاهین، کروز کنترل است درحالی‌که برخلاف دنا، تنظیم صندلی جلو هم در این خودرو به‌صورت دستی انجام می‌شود. بااین‌حال، به‌طورکلی در بخش تجهیزات برتری با شاهین خواهد بود. البته به‌تازگی سایپا تیپ جدیدی از شاهین را با نام GL ارائه کرده که سانروف ندارد.

مقایسه فنی دنا پلاس و شاهین

اینجا بخشی است که شاهد بزرگ‌ترین تفاوت بین دو خودرو هستیم. قرار بود در ابتدا شاهین از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری شانزده سوپاپ برلیانس استفاده کند اما بازگشت تحریم‌ها همهٔ برنامه‌های سایپا را به هم ریخت و این شرکت مجبور شد برای نیرو بخشیدن به سدان جدید خود سراغ همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ خانوادهٔ تیبا رفته و آن را به توربوشارژر مجهز کند. با این کار، خروجی موتور به ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور رسید اما همین پیشرانه به بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف شاهین تبدیل شد و ناکامی در بازار را به دنبال داشت. از طرف دیگر، ایران‌خودرو در دنا پلاس از پیشرانهٔ آشنای EF7 استفاده می‌کند که هرچند در ابتدای تولید با مشکلاتی مواجه بود اما به‌مرور ایرادات آن برطرف شدند و هم‌اکنون یکی از پیشرانه‌های داخلی قابل‌قبول محسوب می‌شود. این موتور ۱.۷ لیتری ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای وزن ۱۲۵۸ کیلوگرمی دنا پلاس نسبتاً کافی خواهد بود.

دنا پلاس یا شاهین

هرچند موتور شاهین به دلیل بهره‌مندی از توربوشارژ گشتاور بیشتری تولید می‌کند اما به‌طورکلی، به دلیل تکنولوژی قدیمی و سرسیلندر هشت سوپاپ، بازدهی پایینی دارد. از سوی دیگر، EF7 پیشرانهٔ مدرن‌تری است که دردسرهای نگهداری موتورهای توربو را هم نخواهد داشت. البته سایپا قصد دارد به‌زودی نسخهٔ جدیدی از شاهین را با پیشرانهٔ ME16 به بازار بفرستد که درواقع نسخهٔ سایپا از موتور TU5 پلاس محسوب می‌شود و می‌تواند ورق را کاملاً به نفع شاهین برگرداند اما در حال حاضر، در بخش پیشرانه برتری با دنا پلاس است. انتقال قدرت در هردو خودرو توسط گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما نسخهٔ اتوماتیک هم برای هردو ارائه می‌شود که در دنا پلاس شش سرعتهٔ اتوماتیک و در شاهین از نوع CVT است.

دنا پلاس یا شاهین

مقایسه سواری و رانندگی دنا پلاس و شاهین

هرچند در شاهین تأخیر توربو کاملاً مشهود است و موتور در دور نسبتاً پایین ۵,۵۰۰ rpm کات‌آف می‌کند اما به لطف برخورداری از توربوشارژر و گشتاور بیشتر، در دورهای میانی کشش مناسبی دارد و در رانندگی‌های شهری سرحال‌تر احساس می‌شود. از سوی دیگر، دنا پلاس به دلیل تأخیر پدال گاز و فقدان توربوشارژر، کمی کندتر و تنبل احساس می‌شود ولی با بالا رفتن دور موتور، شرایط بهتر خواهد شد زیرا در اینجا خبری از تأخیر توربو و کات‌آف زودهنگام نیست. همچنین در شاهین مثل محصولات ارزان‌تر سایپا یعنی خانوادهٔ ساینا و کوییک، سروصدای موتور بیش‌ازحد وارد کابین می‌شود که آزاردهنده خواهد بود درحالی‌که موتور دنا پلاس کم‌صداتر و کابین آن ساکت‌تر است. در بخش مصرف سوخت، هردو شرکت مصرفی در حدود ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را برای سدان‌های خود در حالت ترکیبی اعلام کرده‌اند اما در واقعیت، شاهین به دلیل پیشرانهٔ توربو بیش از دنا پلاس نیازمند بنزین سوپر خواهد بود.

قیمت و جمع‌بندی

به‌طورکلی، هیچ‌کدام از این خودروها برای خرید گزینهٔ مناسبی نخواهند بود و هردو از کاستی‌های فراوانی رنج می‌برند خصوصاً اگر آن‌ها را با نمونه‌های هم‌قیمت جهانی مقایسه کنیم. بااین‌حال، در شرایط کنونی، کسانی که به دنبال یک سدان نسبتاً مدرن صفرکیلومتر با قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان هستند انتخابی جز این دو به‌علاوهٔ تارا نخواهند داشت. درحالی‌که دنا با قیمت کارخانه‌ای ۳۵۰ میلیون تومان از شاهین با قیمت کارخانه‌ای ۴۲۵ میلیون تومان ارزان‌تر است، در بازار شرایط متفاوت بوده و دنا پلاس پایه حدود ۵۰ میلیون تومان از شاهین گران‌تر خریدوفروش می‌شود. در بازار دنا هم‌اکنون حدود ۶۴۰ میلیون و شاهین ۵۹۰ میلیون تومان قیمت دارند. به‌طورکلی، هرکدام از این دو سدان ایرانی معایب و محاسنی دارد که انتخاب گزینهٔ بهتر از بین آن‌ها را به سلیقه و نیاز خریداران واگذار می‌کند. شاهین ظاهر مدرن‌تر، تجهیزات بیشتر، کابین جادارتر و قیمت ارزان‌تری در بازار دارد درحالی‌که دنا از پیشرانهٔ مطمئن‌تر، کابین زیباتر و بازار فروش بهتر بهره می‌برد.

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و شاهین

دنا پلاس

سایپا شاهین

پیشرانه EF7 M15 TC
حجم موتور ۱۶۴۵ سی‌سی ۱۴۹۷ سی‌سی
سوپاپ ۱۶ ۸
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۱۱۳ اسب بخار ۱۰۹ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر ۱۷۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر ترکیبی ۷.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۴۷ لیتر
وزن خالص ۱۲۵۸ کیلوگرم ۱۲۷۰ کیلوگرم
طول ۴,۵۵۹ میلی‌متر ۴,۴۴۶ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۳ میلی‌متر ۱,۷۷۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۰ میلی‌متر ۱,۴۹۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتر ۴۲۲ لیتر
قیمت کارخانه ۳۵۰ میلیون تومان ۴۲۵ میلیون تومان
قیمت بازار ۶۴۰ میلیون تومان ۵۹۰ میلیون تومان

آپشن‌های شاهین بیشتر است یا دنا پلاس؟

شاهین با برخورداری از مواردی مثل سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، گرم‌کن آینه‌های جانبی و صندلی‌های چرمی، آپشن‌های بیشتری نسبت به تیپ پایه دنا پلاس دارد.

موتور شاهین و دنا پلاس چیست؟

شاهین از پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ توربو M15 TC با ۱۰۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که دنا پلاس به موتور EF7 با ۱۱۳ اسب بخار قدرت مجهز است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. A.H MOTORS

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (494 ديدگاه)

    حس میکنم یه ایراداتی در متن وجود داشت …

    موافقم 40
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      حیف پولی که بخوای اینارو بخری.

      موافقم 52
      مخالفم 15
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        حیف یا هرچی ، فعلاً که میخرند و برایش جون هم میدهند !
        تو نمایشگاه ژنو قطر که امسال سال اولش هست برگزار شده ، قیمت چری یا فونیکس اومودو یا FX حدود ۷۰۰ میلیون بود تازه باکیفیت بالاتر متریال نسبت به ایران !
        بعد تو ایران فکر کنم حدود ۱/۸۰۰ باشه !

        هیچی نمیگم ، فقط میگم بخرید ، هرچی پول دارید حروم کنید بابت این لگن‌ها !
        البته که سود اصلی را قطعه‌فروشان و مکانیک‌ها دارند میبرند !

        موافقم 44
        مخالفم 68
        1. X

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1035 ديدگاه)

          جوری صحبت میکنه انگار ژاپنی و کره ای به قیمت روز دنیاست که میگی چینی نخرید
          تعریف شما از لگن ماکسیما 400 هزارتا کارکرد دوررنگ نیست ولی ماشین صفر هست
          شاید شما انقدر وقتت آزاد باشه که برای 12 تا لکسوست دنبال گیربکس استوک باشی ما بیکار نیستیم

          موافقم 70
          مخالفم 13
        2. حسین

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (225 ديدگاه)

          پاسخ به نوید:من با همین خودروهای ساخت ویران خودرو در بچگی تصادف و به فنا رفتم،الان گواهینامه بهم نمیدن یعنی تمام آرزوهام طی ۵ثانیه نابود شد،به غیر از گواهینامه منو جایی استخدام نمی‌کنند،اگر قرص نخورم میرم اون دنیا،فقط میتونم بگم اشغال های ایران خودرو و سایپا را نخرید.

          موافقم 72
          مخالفم 7
        3. Alireza

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (203 ديدگاه)

          میخرن چون مجبورن چون مردم تحریم شدن اونم از نوع تحریم داخلی که توسط مسئولین …. به مردم تحمیل شده

          موافقم 55
          مخالفم 8
        4. Anti Tesla

          ۲۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1236 ديدگاه)

          علی رضا چرا مسئولین قبل از دهه ۹۰ تحریم رو به ملت تحمیل نمی کردند؟

          موافقم 10
          مخالفم 2
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تو فرم بدنه شاهین منهنی توپله
    اما دنا تیز
    شاهین 👎
    دنا 👍

    موافقم 101
    مخالفم 98
  3. RIO

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    رقابت بین دو تا حیف پول

    موافقم 77
    مخالفم 11
    1. mahan

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (158 ديدگاه)

      قشنگ بود👌😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 4
  4. AMANTE

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    شاهین کی قراره با موتور ME16 عرضه بشه!؟

    و اگه دوست داشتید به این سوالم هم جواب بدید ممنون.
    بین کوییک و ۲۰۶ تیپ ۵ برای رانندگی عادی و داخل شهری کدوم انتخاب بهتری هست؟

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. RIO

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      ۲۰۶ تیپ ۵ به خطر موتور Tu5

      موافقم 19
      مخالفم 3
    2. 007

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      206

  5. M.83

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    #این فقط ی نظره و قصد اوردن هیچگونه فشاریو ندارم

    پدال عزیزم، اکثر پست های سایت شده خودرو های چینی و داخلی
    هرچند برای سئو و امار بازدید خوبه ولی از قدیم شما فن محور بودید نه تجاری
    لطفا تعادل اخبار داخلی و خارجی رو رعایت کنین 🙏🏻

    موافقم 32
    مخالفم 4
  6. کاربر۳

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    اوووففف بوی پلاستیک خشک میاد😂

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. کوشا

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      دنای ما بعد ۵ سال داخلش بوی گند پلاستیک میاد..
      معلوم نیست چه متریال آشغالی توش به کار بردن!!!

      موافقم 39
      مخالفم 3
  7. Rerace777

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ما یدونه تیبا داریم مدل ۹۸
    الان که ۴ ساله داریم به کیلومتر ۴۰ هزار رسیده شاهد بی کیفیتی تو اجزا و بی دقتی تو مونتاژ بودیم و همچنین اصلا تو سرعت بالای ۱۰۰ پایداری نداره و احساس امنیت نمی کنی
    زیاد سفر نرفتیم باهاش ولی تو جاده همیشه نزدیکای ۱۲۰ کیلومتر شاهد ناپایداری تیبا بودیم
    اخرین باری هم که از محصولات ایران خودرو داشتیم سمند مدل ۸۲ بود که کیفیت ساخت بهتری داشت و پایداری اش بهتر بود الان نمی دونم دیگه ایران خودرو چیکارس فقط یه بار عقب دنا معمولی نشستم که از تیبا وضعیت بهتری داشت که باید داشته باشه چون تو یه رنج قیمت نیستن با اینکه ایران خودرو از کیفیت کم کرده
    حالا نمیدونم سایپا تو شاهین چیکار کرده.

    موافقم 31
    مخالفم 5
  8. ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4961 ديدگاه)

    من میگم یه صد ملیون به پولتون اضافه کنید اون ماشین جدیده وارداتیه اسمش زوتی بود فکر کنم رو بخرید
    یا با پولش x22 بخرید
    یه جک s3 هم میشه با پولش خرید یا سراتو ۲۰۰۸ و سوناتا ۲۰۰۶ و حیف پوله که بدی به دنا و شاهین

    موافقم 14
    مخالفم 16
    1. ‌ ‌

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      یا x33 96

      موافقم 2
      مخالفم 4
  9. محمدهادی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2411 ديدگاه)

    شاهینو بسیاری میگن افت توان پیشرانه بسیار زیادی داره،طوریکه اصلن ۱۰۹ اسب بخار حس نمیشه،انگار رو این اتاق موتور ۶۵ اسبی گذاشته شده
    دنا حداقل توان بالای موتورش چشم خیلیارو به خودش گرفته(البته احتنالا در نسخه توربو ش)

    موافقم 15
    مخالفم 31
    1. P

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      یعنی عاشق ((دنا حداقل توان بالای موتورش چشم خیلیارو به خودش گرفته(البته احتنالا در نسخه توربو ش) )) این قسمت کامنت شما شدم
      همممم توان بالا موتور دنا !!!!!!
      واقعا نیاز به توضیح بیشتر نیست 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

      موافقم 13
      مخالفم 6
  10. امین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یه رانا از این سقف شیشه ای ها پارسال گرفتم. قبلش یه پراید فابریک مدل 85 داشتم. بخدا قسم پرایده شرف داره به این. این با موتور جدید tu5+ بخدا راه نمیره. تو سبقت گریم میندازه . پرایده خیلی از این بهتر راه میرفت

    موافقم 16
    مخالفم 9
  11. بهراد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پارس tu5 برنده شدم همین که گارانتی تمام شد حس میکنم ماشین داره متلاشی میشه اصلا شروع به تجزیه شدن داره می‌کنه همجاش صدا میده بخدا رعایت هم میکنم

    موافقم 24
  12. amir

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    مقایسه ا.ل.ا.غ با ی‌.ا.ب.و

    موافقم 17
    مخالفم 4
  13. علی هاشمی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من مدتیه شاهین خریدم انصافا سواری نرم سرعت خوب شتاب قابل قبولی داره قبلاً رانا پلاس داشتم واقعا آشغال بود رانا پلاس .
    شاهین خیلی سرتره از رانا پلاس
    بنظر بنده با ششصد میلیون بهترین انتخاب شاهینه .
    و در ضمن کسایی که شاهین ندارن و سوار نشدن از شاهین بد میگن از جمله خود من
    الان که دارم راضیم
    شاهین پرچم بالا

    موافقم 54
    مخالفم 13
  14. رضا

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من شاهین صفر داشتم
    بسیار مزخرفه
    کمک هاش آشغال
    دیسک و صفحه آشغال
    بلبرینگ کلاچ آشغال
    توربو آشغال

    با اجازت فروختم دنا پلاس گرفتم
    با مشورت از ده نفر
    شما هم هرچه زودتر بفروش
    چون ماشین شاهین پردردسر
    عزت زیاد

    موافقم 9
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا