شاهین پلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک گرانترین سدانهای ایرانی حال حاضر کشور بهحساب میآیند ولی کدامیک گزینهٔ بهتری خواهد بود؟
سایپا در تدارک عرضهٔ شاهین پلاس به بازار است و بهتازگی قیمت آن را اعلام کرده است تا یکی از گرانترین خودروهای داخلی لقب گیرد. این سدان سایپا اما از سمت ایرانخودرو با دو رقیب مهم مواجه خواهد بود که سالها است در بازار حضور دارند و بهنوعی جا افتادهاند. این خودروها تارا و دنا پلاس هستند که حالا با رقیب جدیتری از سوی سایپا مواجه خواهند بود. این دو سدان ایرانخودرو در نسخهٔ اتوماتیک قیمتی نزدیک به هم دارند اما دنا پلاس توربو اتوماتیک کمی گرانتر است و بهنوعی سدان پرچمدار ایرانخودرو محسوب میشود. به همین دلیل، قصد داریم در ادامه این خودرو را با شاهین پلاس مقایسه کنیم که آنهم گرانترین سدان سایپا بهحساب میآید.
همچنین بخوانید:
مقایسه تارا و دنا پلاس؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید دانست
مقایسه دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت، سدانهای جوانپسند میلیاردی!
مقایسه شاهین پلاس اتوماتیک با شاهین CVT، بررسی مشخصات و قیمت
مقایسه شاهین پلاس و تارا، یک قلب در دو بدن!
معرفی خودروها
شاهین که در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد، با وجود برخورداری از پلتفرم نسبتاً مدرن برگرفته از نسل دوم تویوتا یاریس و طراحی قابلقبول، به دلیل پیشرانهٔ نامناسب، نتوانست آنطور که باید در بازار موردتوجه قرار گیرد. به همین دلیل، سایپا به دنبال پیشرانهٔ بهتری برای شاهین بود که بتواند جای موتور توربوی قبلی که اساساً متعلق به خانوادهٔ تیبا بود را بگیرد. بدین ترتیب، نهایتاً در فروردین ۱۴۰۲، خط تولید نسخهٔ سایپا از موتور TU5 در مگا موتور افتتاح شد. این موتور که سایپا نام ME16 را روی آن گذاشته، قصد دارد اصلیترین مشکل شاهین را برطرف کند. سایپا برای شاهین با موتور ME16 نام شاهین پلاس را در نظر گرفته و قرار است از این موتور در خودروهای دیگری مثل تندر ۹۰ ایرانی هم استفاده کند.
دنا خودروی بسیار قدیمیتری نسبت به شاهین محسوب میشود ولی ایرانخودرو با ارائهٔ نسخههای مختلف، طبق استانداردهای خودروهای داخلی توانسته همچنان آن را بروز نگه دارد. دنا ابتدا بهعنوان سدان لوکس و بالا ردهٔ ایرانخودرو در اواسط سال ۱۳۹۰ رونمایی شد. این خودرو اما در اصل فیسلیفتی بزرگ روی سمند محسوب میشد که حتی در قسمت جانبی هیچ تغییر بزرگی را تجربه نکرده بود. در دیماه سال ۱۳۹۵ اما ایرانخودرو نسخهٔ جدیدی از این ماشین را با نام دنا پلاس معرفی کرد که بزرگترین تغییر آن بازطراحی پروفیل جانبی بود تا بیشتر از سمند و سورن متمایز شود. بعداً نیز نسخههای توربو و اتوماتیک دنا پلاس به بازار آمدند و این خودرو را به قویترین و مجهزترین سدان ایرانخودرو تبدیل کردند.
مقایسه طراحی دنا پلاس و شاهین پلاس
هرچند شاهین پلاس در طراحی بیرونی تفاوتی با نسخههای قبلی شاهین ندارد ولی هنوز هم در برابر دنا پلاس اندکی برتری خواهد داشت زیرا ازآنجاییکه دنا پلاس بر پایهٔ سمند شکل گرفته، با وجود تغییرات بزرگ همچنان ذات قدیمی خود را نشان میدهد اما سدان سایپا خودروی مستقلی محسوب میشود که از ابتدا طراحی شده و به همین دلیل نمای پختهتر و اصولیتری دارد. همچنین در دنا پلاس هرچند ایرانخودرو تمام تلاش خود را برای تمایز از سمند انجام داده اما هنوز هم نوعی عدم هماهنگی در قسمتهای مختلف ظاهر خودرو به چشم میخورد که چنین چیزی در شاهین دیده نمیشود.
وقتی نمای بیرونی این دو سدان داخلی را در کنار هم مقایسه میکنیم، شاهین به لطف حجم پردازیها و خطوط منحنی بدنه، خودروی مدرنتری به نظر میرسد درحالیکه فرم ساده و استخوانی دنا نشان میدهد با خودرویی قدیمیتر طرف هستیم که سعی شده بروز جلوه داده شود. البته با وجود همه اینها، دنا پلاس در مقایسه با خودرویی مثل سورن، ظاهر مدرنتری دارد و طراحی کلی آن برای خودرویی که پیشینهٔ آن به پژو ۴۰۵ بازمیگردد قابلقبول است. درمجموع، هرچند در این بخش کفهٔ ترازو کمی به سمت شاهین پلاس سنگینی میکند اما دنا پلاس هم حرفهایی برای گفتن دارد و انتخاب خودروی زیباتر را به موضوعی سلیقهای تبدیل خواهد کرد.
مقایسه کابین و فضای داخلی دنا پلاس و شاهین
شاهین در نسخه اولین کابین قدیمی و کسلکنندهای داشت و در شاهین پلاس هم هرچند طراحی کلی داشبورد تغییری نداشته اما سایپا با استفاده از تریم دورنگ مشکی و کرم به همراه تزئینات طرح چوب و نمایشگر بزرگتر با قاب مشکی براق، سعی کرده فضای داخلی سدان پرچمدار خودرو را بهبود ببخشد و باید گفت تا حدودی در این کار موفق بوده است زیرا داخل شاهین پلاس کمی لوکستر از قبل به نظر میرسد. از سوی دیگر، هرچند دنا هم خیلی طراحی داخلی چشمگیری ندارد و در قیاس با سدانهای جدیدتر جهان کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته ولی به لطف الهام گیری از کابین محصولات قدیمی هیوندای و تریمهای طرح چوب، هنوز هم بهتر از شاهین به نظر میرسد.
دنا در طراحی غربیلک فرمان، دریچههای تهویه و کنسول میانی یک سر و گردن بالاتر از رقیب سایپایی قرار میگیرد و هرچند که کیفیت متریال در هردو خودرو پایین است اما از این لحاظ هم دنا شرایط کمی بهتری دارد. از سوی دیگر، هرچند دنا طول و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد اما به دلیل استفاده از صندلیهای متفاوتی نسبت به سمند، فضای داخلی آن نسبت به شاهین کمتر و محدودتر است. این در حالی است که سدان سایپا برای خودرویی در کلاس C یا کامپکت، از کابین جادار و بزرگی برخوردار است که آن را به گزینه مناسبتری برای استفادههای خانوادگی و مسافرتی تبدیل میکند.
مقایسه آپشنها و تجهیزات دنا پلاس و شاهین
سایپا به لیست آپشنهای شاهین پلاس سه مورد جدید شامل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و شیشههای دودی عقب را نسبت به شاهین CVT اضافه کرده و ایرانخودرو هم مدتی است دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال را با امکانات بیشتری مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای به بازار فرستاده است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ امکانات جزء مجهزترین خودروهای داخلی بهحساب میآیند. در جدول زیر امکانات این دو سدان ایرانی را باهم مقایسه میکنیم:
بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات دنا، دنا پلاس و دنا اتومات
دنا پلاس توربو | شاهین پلاس | |
ترمز | جلو و عقب دیسکی | جلو و عقب دیسکی |
سیستم کمکی حرکت در سربالایی | دارد | دارد |
کنترل کشش | دارد | دارد |
کنترل پایداری | دارد | دارد |
ایربگ | ۴ عدد | ۲ عدد |
فرمان | برقی | برقی |
نمایشگر | ۷ اینچی | ۱۰ اینچی |
آینههای جانبی | تاشو برقی | تاشو برقی با گرمکن |
سانروف | دارد | دارد |
چراغ خوشامدگویی | دارد | ندارد |
سنسور دنده عقب | دارد | دارد |
دوربین دنده عقب | دارد | دارد |
سیستم پایش باد تایرها | دارد | دارد |
رینگ | ۱۶ اینچی آلومینیومی | ۱۵ اینچی آلومینیومی |
تنظیم صندلی راننده | برقی ۸ جهته | برقی ۶ جهته |
تنظیم صندلی سرنشین جلو | برقی ۸ جهته | دستی ۴ جهته |
گرمکن صندلیهای جلو | ندارد | دارد |
کروز کنترل | دارد | دارد |
سنسور نور | دارد | دارد |
سنسور باران | دارد | ندارد |
سیستم ورود بدون کلید | دارد | دارد |
استارت دکمهای | دارد | دارد |
شیشههای عقب دودی | ندارد | دارد |
با توجه به جدول فوق، در بخش امکانات با ایربگهای بیشتر، رینگهای بزرگتر، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و سنسور باران، کفهٔ ترازو کمی به سمت دنا پلاس توربو سنگینی میکند هرچند که شاهین پلاس هم با گرمکن صندلیهای جلو و نمایشگر بزرگتر، میتواند برخی کاستیهای خود را جبران کند.
مقایسه فنی دنا پلاس و شاهین
مهمترین ویژگی شاهین پلاس را در این قیمت باید بررسی کنیم یعنی جایی که پیشرانهٔ ME16 جایگزین نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ قبلی شده است. همانطور که گفته شد، این پیشرانه نسخهٔ سایپا از موتور TU5 محسوب میشود اما ازآنجاییکه ME16 درواقع از سیتروئن گرفته شده و بر پایهٔ موتور EC5 (نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5 که توسط پژو-سیتروئن تولید میشود) شکل گرفته، با موتور TU5 پلاس ایرانخودرو تفاوتهایی دارد. درهرحال، به گفتهٔ سایپا این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
از سوی دیگر، دنا پلاس توربو به پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری EF7 توربو مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در هردو خودرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت میگیرد که ساخت شرکت چینی DAE است. این در حالی است که سایپا در شاهین اتوماتیک قبلی از گیربکس CVT استفاده کرده بود. با توجه به اعداد روی کاغذ، ازآنجاییکه وزن دو خودرو تقریباً نزدیک به هم است، پیشرانهٔ توربوشارژ دنا شتاب و کشش بهتری را فراهم میکند درحالیکه پیشرانهٔ TU5 قبلاً نشان داده است که در خودروهای سنگینی مثل پژو پارس و تارا و خصوصاً در کنار گیربکس اتوماتیک، کشش مناسبی ندارد.
به همین دلیل، شاهین پلاس با وجود وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی، با پیشرانهٔ تنفس طبیعی ME16 شتاب و کشش خوبی نخواهد داشت و هنگام پر بودن خودرو از سرنشین شرایط بدتر هم میشود. از سوی دیگر، دنا پلاس توربو هرچند پیشرانهٔ قدرتمند و کشش خوبی دارد ولی با مشکلات موتور توربو از نوع ایرانی مواجه است و هزینههای نگهداری بالاتری هم دارد؛ بنابراین، هیچکدام از این دو سدان ایرانی از لحاظ پیشرانه چنگی به دل نمیزنند و هرکدام نقاط ضعف خاص خود را دارند
قیمت و جمعبندی
اگر قیمت کارخانه را ملاک قرار دهیم، هماکنون شاهین پلاس با قیمت ۷۵۷ میلیون تومان، از دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال با ۷۰۱ میلیون تومان گرانتر است اما احتمالاً در بازار شرایط متفاوت خواهد بود. در حال حاضر، همین نسخهٔ دنا پلاس در بازار حدود ۹۶۰ میلیون تومان قیمت دارد اما چون شاهین پلاس هنوز عرضه نشده، قیمت بازار آن مشخص نیست. بااینحال، اگر قیمت بازار شاهین CVT را ملاک قرار دهیم که با قیمت کارخانه حدود ۱۵۰ میلیون تومان اختلاف دارد، برای شاهین پلاس در بازار باید انتظار قیمتی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان را داشته باشیم که آن را کاملاً به دنا پلاس توربو اتوماتیک نزدیک میکند؛ بنابراین، انتخاب از بین این دو خودرو بیشتر به سلیقه و نیاز خریداران بازخواهد گشت. اگر خواهان خودرویی مدرنتر و کمی ایمنتر با پیشرانهٔ کماستهلاکتر هستید، سراغ شاهین بروید اما اگر به شتاب و کشش بیشتر اهمیت میدهید و میتوانید با دردسرهای احتمالی موتور EF7 توربو کنار بیایید، دنا پلاس را انتخاب کنید.
مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و شاهین پلاس
دنا پلاس توربو | شاهین پلاس | |
پیشرانه | EF7 TC | ME16 |
حجم موتور | ۱۶۴۵ سیسی | ۱۵۷۸ سیسی |
سوپاپ | ۱۶ | ۱۶ |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۱۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۱۵ نیوتن متر | ۱۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
مصرف سوخت | ۸.۱ لیتر ترکیبی | ۷.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۴۷ لیتر |
وزن خالص | ۱۴۰۰ کیلوگرم | ۱۳۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۵۹ میلیمتر | ۴,۴۴۶ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۲۰ میلیمتر | ۱,۷۷۱ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۶۰ میلیمتر | ۱,۴۹۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۷۱ میلیمتر | ۲,۶۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۰۰ لیتر | ۴۲۲ لیتر |
قیمت کارخانه | ۷۰۱ میلیون تومان | ۷۵۷ میلیون تومان |
hosen
۱۲ شهریور ۱۴۰۳دنا پلاس فقط تو بحث فنی بنظرم سرتر از شاهینه
تو مابقی فاکتور ها شاهین بهتره
Puriya
۱۲ شهریور ۱۴۰۳آیا واقعا شما خودرو سازین
هر ایرانی ای حتی شاید یه پسر نوجوان مسئول خودرو سازی شما میشد قطعا نتایج بهتری در پی داشت اینو جدی میگم چه مسخره بازی ای در اوردین
اگر می خواید یه ماشین رو بهتر کنین موتورشو تقویت و بهینه کنید( هر سال و به صورت مستمر ) نه صرفا هر ۱۰سال!!
خودرو هاتون رو ایمن تر زیبا تر لاکچری تر به روز و با متریال بهتر کنید
مثلا همین شاهین
داخل این باید چند مدل رنگ مشکی و سفید مشکی و کرمی مشکی و قرمز برای جوانان به صورت اپشن و همه اینها با متریال عالی
یا مثلا برای مدل پلاس رینگ های جدید و زیبا
باز طراحی گرافیک چراغ های جلو و عقب و سپر ها
تقویت موتور اضافه کردن سیستم های ایمنی و پیشرفته
به کار بردن خلاقیت در ارائه و تولید خودرو مثل استفاده از گرم کن و سرد کن برای هر ۴ صندلی در خودرو اضافه کردن ماساژور صندلی اینهمه اپشن مشتری مداری
و هزار تا کار دیگه که نمی کنید (این مواردی که گفتم برای دنا هم صدق میکنه)
دیگه مردم حالشون بهم می خوره از بس که به ماشیناتون پلاس ملاس می چسبونین و با تغیرات خیلی جزئی ۱۰۰ میلیون میکشین روش
تولیدات خودرویی ما صنعتی مرده است
Puriya
۱۲ شهریور ۱۴۰۳اصلا همه اینایی که تو مدلای پلاس و اپشن قرار میدین باید به صورت پایه و استاندارد رو خود ماشین باشه
amirkhanzadeh
۱۳ شهریور ۱۴۰۳دقیقا پول اضافه از مردم بدبخت می گیرن
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳پوریای عزیز ما توی ایران زندگی میکنم.
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳شاهین قبلی بود بازم عملکرد فنیش بهتر بود
چون با یه ریمپ روی داینو توان 140اسبم میده.
چیزی که خیلی شاهین رو بهتر کرده امنیتشه ، اونایی که صافکارن میفهمن این موضوع رو.
Galant.VR4(JDM)
۱۲ شهریور ۱۴۰۳با یه ریمپ توان 140 اسب میده؟ این حداقل ۳۰ میلیون باید تیون بشه تا به این قدرت برسه
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳میتونی توی پیجای مپرا تستای داینوش رو ببینی ، بدون دانپیاپ حدودای 125تا حدود 140 تا رو میده .
m15 موتور خوبیه ، ایرادش صداشه ، لرزششم با تنظیم نسبت سوخت و هوا برطرف میشه.
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳درباره موتور تیوفایو حرف نمیزنم
دارم درباره یه موتور توربو شارژ حرف میزنم.
سعید
۱۲ شهریور ۱۴۰۳با کیفت بنزین ایران صددرصد شاعین پلاس بهتره
Avan
۱۲ شهریور ۱۴۰۳من به شخصه شاهین پلاس را ترجیح می دم چون هم زیبا تره هم این جور که شنیدم محکم تر و ایمنتره موتور توربوی دنا تیغ دو لبه است قدرت بیشتر همراه هزینه و خرابی بیشتر. در مجموع مقایسه شاهین پلاس و تارا منطقی تره چون گویا قراره شاهین با موتور دو لیتری هم عرضه بشه.
۱۲ شهریور ۱۴۰۳سلام من شاهین پلاس رو به دلیل فضای داخلی بیشتر نسبت به دنا پلاس ترجیح دادم وگرنه هرجور که میبینم دنا بالاتره ولی چون ما خانواده ای هستیم که به فضای داخلی زیاد خودرو اونم مخصوصا برای مسافرت نیاز داریم من شاهینو انتخاب میکنم هم شاهین سوار شدم هم دنا البته دنا توربو نه
من پشت دنا جا نمیشدم ولی از شاهین خوشم اومد
مشکل شاهین ارتفاع نزدیکش به زمین بود و کمک فنرهای سفت
۱۲ شهریور ۱۴۰۳سلام دوستان
من اومدم بگم با این پول یه بسترن B50F تمیز میتونید بخرید هم خوشگله طراحیش هم موتور خوبی داره دوستان
موتور مزدا سه داره شایدم موتور مزدا نیو باشه پلتفرم مزدا ۶ و همچنین گیربکس ژاپنی ایسین
شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه
ماشین چینی قوی هست ایشالا ماهم بتونیم بخریم شما هم بتونین من سوارش نشدم تاحالا راستشو بخوای ولی با این پول یه بسترن تمیز میتونی بخری
من همه جا نظرات این خودرو رو چک کردم همه مشتری هاش ازش راضی بودن فقط یه نفر ازش ناراضی بود اونم بخواطر صندلی هاش بود راستشو بخواین ولی چیزی که من دیدم از ماشین های ایرانی سرتره
ماشین خوبی هست خلاصه
با اینکه من اصلا سوارش نشدم
حدود ۱۵۰ اسب قدرت داره
زمان خودش به دلار هم قیمت تیگو ۷ پرو الان بود
رضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۳پن از موتور EF7 بیزارم
عای
۱۹ شهریور ۱۴۰۳هردوچرت ترینن یه دفعه برید کاپوتوسپرشوبادست بکشید یواش درمیاد
Mr wrong
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مقایسه قاطر با قاطر پلاس توربو
سهیل
۱۲ شهریور ۱۴۰۳حتی دست دو چینی هم شرف داره به اینا. به همون دلیلی ایرانی ها اینها رو میخرن که ما الان تو چنین وضعیتی هستیم
احمد محسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳۵ تا شاتون پلاس پرست دیسلایک زدن*
هراکلیوس
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مقایسه های ماشینامونم حال بهم زن تر از همه جای دنیا شده
هراکلیوس
۱۲ شهریور ۱۴۰۳اون موقع که چینیا املت سوسک میخوردن وهند گاو می پرستین و زاپنی فلیپینی کارگر ایران بودن کشور ما با مدیریت عالی داشت ماشین تولید می کرد الان اونا چی شدن ما چی شدیم وقتی یه عالمه مفت خور تو این کارخونجات تولیدی دولتی نتیجه اشم میشه این ماشینای اشغال
Kiarash
۱۲ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه ۴۵ سال پیش هوس پول مفت و آب و برق مجانی کرده بودن
Puriya
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ربطی به اون نداره ادم مفسد و دزد و اختلاسگر و دلال زیاد هست و رخنه کرده تو تولیدات و اقتصاد ما و دارن وسعت سفره های مردم رو روز به روز کمتر میکنن
تدبیری هم نیست براش اگه دستشون قطع میشد همه چی درست میشد
کرگدن باواریا
۱۲ شهریور ۱۴۰۳آدم املت سوسک بخوره و گاو بپرسته شرف داره به یک میلیارد پول دادن و سوار تارا شدن.
ایرانی درست بشو نیست ، درکتون میکنم چقدر فشار میخورین و با گفتن سوسک و ملخ و صحرا و… به خودمون دلداری میدیم
از فرهنگ غنی مون نگم برات که از کل فرهنگ ۲۴۰۰ ساله ایران یه آبگوشت خوردنش برای ایرانیا مونده اونم برا قشر ثروتمند نه بقیه
اعصاب صفر، جیبا خالی ، غذا نون خشک ، ماشین تارا خانم یک میلیاردی
این زندگی تو امارات مساوی با مردن ، یعنی با مرگ فرق خاصی نداره باز اون راحت تره !!! ضبطو زیاد کن صدا قرقی موتور ریرا نیاد گوشت ” سنگ فرش خیابونارو گل کردم برات با صدای زن” باش بتاز ایرانی :))
امین
۱۲ شهریور ۱۴۰۳تاریخ انقضا دنا دیگه واقعا سر اومد
مقایسه تارا و شاهین جذاب تره
Kiarash
۱۲ شهریور ۱۴۰۳هیچ کدوم ارزش خرید ندارن
Kiarash
۱۲ شهریور ۱۴۰۳ولی متاسفانه بجز ایرانی و چینی نمیشه که توی ایران ماشین خرید
واقعا تروخدا گول این ثبت نامی رو نخورید همین تیگو و ریرا … میلیاردی کی می ره می خره با قیمت اینا میشه توی دوبی و اروپا تویوتا و هوندا و کیا و هیوندای و ماشین اروپایی دست دوم ولی تمیز و مرتب و حتی صفر خرید
کرگدن باواریا
۱۲ شهریور ۱۴۰۳دوست عزیز ، شما کیا هیوندا رو نچپون کنار خوبان ، به جز بعضی مالکاشون که از نعمت شعور برخوردارند ، همه میدونیم خودروی کره ایی تو ایران که با پول چینی میشه خرید هیچ فرقی با چینی داخل ایران نداره !
یک میلیارد پول یه ۲۰۷ هست ، تا تیگو ۵ هست چرا یک میلیارد بدیم پای حلبی ایرانخودرو؟
با اوت پول هیچ کره ایی درست درمونی هم نمیشه خرید بیخود فاز همه چی دان هیچی ندان نگیرین که هیچی نمیدونین ، هیچی !
Kiarash
۱۲ شهریور ۱۴۰۳من منظورم این که حداقل از چینی و ایرانی که بهتر هست دیگه بعدشم کره ای فن نیستم
Narimani
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مقایسه شاتون پلاس توربو و ارابه مرگ
کورش
۱۲ شهریور ۱۴۰۳میون دوتا آشغال من دو دلم کودوم ور اینور برم یا اونور
علی جردن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳صدرصد شاهین پلاس
بخاطر نداشتن حساسیت به بنزین بی کیفیت
مجید
۸ آبان ۱۴۰۳دادا یورو 5 است اکتان 500هزاذی باید بخری
سوشیانت
۱۲ شهریور ۱۴۰۳شاهین از ابتدا طراحی نشده پلتفرمش تویوتا یاریس هست
فرامرز
۱۲ شهریور ۱۴۰۳مقایسه فرغون پلاس و گاری پلاس
کدام بهتر است؟
Reza
۱۲ شهریور ۱۴۰۳شاهین بهتره ولی قیمت بالاس نمی ارزه 🌹✋
AMIN JAFARI
۱۲ شهریور ۱۴۰۳در دراز مدت مسلما شاهین
دنا پلاس همون سمند بزک شده هستش
nima.jdm
۱۲ شهریور ۱۴۰۳جلوی دنا از میتسوبیشی لنسر اوولوشن کپی شده
پشتش هم از مرسدس سی دویست
حالا کار به اینا نداریم
من خودم شاهین رو انتخاب میکنم حداقل شاتون نمیزنه
محمد
۱۳ شهریور ۱۴۰۳به امید نابودی تمام خودرو های ایرانی و تمام کارخونه های خودروسازی ایرانی
انشاالله که همش بررسی و تحلیل خرید بی ام و وبنز و تویوتا و مزدا های اخرین سری رو ببینیم تو ایران نه مقایسه دنا و …
Vh
۱۳ شهریور ۱۴۰۳تجربه سالهای زیاد ، نشون داده که دوام و قابلیت اعتماد محصولات ایرانخودرو بصورت کلی خیلی خیلی بالاتر از محصولات سایپا هست.اصلا نمیخوام بگم دنا خوبه و…… اما شاهین دیگه واقعا فاجعه هست و این رو بسادگی میشه از تقاضای بالای بازار فهمید(متاسفانه)!!!!!! کنترل کیفیت گویا کلا از خط تولید سایپا حذف شده!!!! مورد جالب،بازهم مثل همیشه، طرفداری عجیب بعضی ها از آت و آشغال های چینی هست!!! توهمات ناتمام: این اسمش چینیه… موتورش بویینگه، شاسی اش آئودیه، گیربکس لکسوس هست، اتاقش خود خود بنزه، زیربندی و تعلیقش لوتوس انگلیسه، باد چرخاش رو بی ام و براش زده و ……. رنده مون کردن این سهامداران معظم کارخانجات چونگ چانگ تنگ لانگ !!!!!!!
رضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۳سلام وخسته نباشید ماشین ۲۰قبل کشور از رده خارج کردن کلاس دارد لعنتی بر شما که برای پول کشور را از پا انداختید شما انسانیت دارید اگر فکر کشور و فرزندان خود بودی. برای پیشرفت کار میکر دید که ما فکر وذهن مردم برای فرار از ایران نبود کشور تمام دنیا برای زندگی دوست داشتند حالا مردم به فکر فرار هستند
mhasadollahi
۱۳ شهریور ۱۴۰۳شاهین لامصب حتی تو عکسم درزاش درست نیست
نمایشگاه اطلس خوردو
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هر دو پلتفرم قدیمی ضعف شاستی ضعف گیربکس ضعف زیربند یک پراید کره ای سال ۷۲ به صد تای این دو ماشین میارزه.حداقل تارا را مقایسه میکردید اونم حلبی ولی پلتفرم بروز اروپا سیستم ترمز نسبتا قابل قبول.
توی ایرانی ها
🇮🇹🇩🇪REZA🇩🇪🇮🇹
۱۵ شهریور ۱۴۰۳لیاقت مردم ایران خیلی بیشتر و بالاتر از این دو خودرو هست و واقعا جای تأسف داره که با این قیمت های فضایی که حتی خیلیا نمی تونن فراهمش کنن قیمت گذاری میشن
اما فقط بحث مقایسه باشه بسیار سلیقه ای هست ولی به شخصه دنا پلاس را ترجیح میدم چون از اولش با شاهین حال نکردم مخصوصا از لحاظ قدرت موتوری که همچنان کمبود در آن وجود داره
Habib
۱۵ شهریور ۱۴۰۳باسلام
به نظرم غیر از تندر ۹۰ کل ماشینا ایران آشغاله آشغال
7
۲۰ آبان ۱۴۰۳بین خرید شاهین و دنا پلاس مانده بودم جفتشو سوار شدم دنا داخلش خیلی تنگه مخصوصا فضای سرنشینا عقبش قشنگ زانوت میچسبه به صندلی جلو سرنشین جلو زانوت میچسبه به داشبورد پس داخلی دنا خیلی تنگه خیلی مناسب خانواده نیست اما شتابش قانع کننده س
حالا شاهین فضای سرنشین بازی داره حتی بزرگ تر از داخل ال نود شتابش عالیه از همه ماشینای ایرانی که داشتم شتابش بهتر هست بجز دنا توربو
من انتخابم شاهین بود 20 هزارتا کار کردم چنتا مسافرت طولانی رفتم باهاش تا قشم و شمال و جاده های ناهموار مثل گردنه خورموج عسلویه
گردنه های خرم آباد
گردنه ییلاق ماسال جواهرده سربالایی خراکشه هنوزم راضیام
فقط ارتفاعش از زمین یخورده پایینه بخاطر اسپورت بودنه قشم رفتم میخواستم برم تو کشتی کفش میخورد زمین صندوقشم جاداره
دنا هم خوبه اما جادار نیس
محسن
۲۱ آبان ۱۴۰۳ای داد بی داد از ایرانی های ماشین باز با کارخانه های لگن ساز