ایران خودروسایپا

مقایسه شاهین پلاس با دنا پلاس، گران‌ترین سدان‌های ایرانی

شاهین پلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک گران‌ترین سدان‌های ایرانی حال حاضر کشور به‌حساب می‌آیند ولی کدام‌یک گزینهٔ بهتری خواهد بود؟
دنا پلاس یا شاهین پلاس

سایپا در تدارک عرضهٔ شاهین پلاس به بازار است و به‌تازگی قیمت آن را اعلام کرده است تا یکی از گران‌ترین خودروهای داخلی لقب گیرد. این سدان سایپا اما از سمت ایرانخودرو با دو رقیب مهم مواجه خواهد بود که سال‌ها است در بازار حضور دارند و به‌نوعی جا افتاده‌اند. این خودروها تارا و دنا پلاس هستند که حالا با رقیب جدی‌تری از سوی سایپا مواجه خواهند بود. این دو سدان ایرانخودرو در نسخهٔ اتوماتیک قیمتی نزدیک به هم دارند اما دنا پلاس توربو اتوماتیک کمی گران‌تر است و به‌نوعی سدان پرچم‌دار ایران‌خودرو محسوب می‌شود. به همین دلیل، قصد داریم در ادامه این خودرو را با شاهین پلاس مقایسه کنیم که آن‌هم گران‌ترین سدان سایپا به‌حساب می‌آید.

همچنین بخوانید:

مقایسه تارا و دنا پلاس؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید دانست

مقایسه دنا جوانان و آریزو ۵ اسپرت، سدان‌های جوان‌پسند میلیاردی!

مقایسه شاهین پلاس اتوماتیک با شاهین CVT، بررسی مشخصات و قیمت

مقایسه شاهین پلاس و تارا، یک قلب در دو بدن!

معرفی خودروها

شاهین که در سال ۱۳۹۹ راهی بازار شد، با وجود برخورداری از پلت‌فرم نسبتاً مدرن برگرفته از نسل دوم تویوتا یاریس و طراحی قابل‌قبول، به دلیل پیشرانهٔ نامناسب، نتوانست آن‌طور که باید در بازار موردتوجه قرار گیرد. به همین دلیل، سایپا به دنبال پیشرانهٔ بهتری برای شاهین بود که بتواند جای موتور توربوی قبلی که اساساً متعلق به خانوادهٔ تیبا بود را بگیرد. بدین ترتیب، نهایتاً در فروردین ۱۴۰۲، خط تولید نسخهٔ سایپا از موتور TU5 در مگا موتور افتتاح شد. این موتور که سایپا نام ME16 را روی آن گذاشته، قصد دارد اصلی‌ترین مشکل شاهین را برطرف کند. سایپا برای شاهین با موتور ME16 نام شاهین پلاس را در نظر گرفته و قرار است از این موتور در خودروهای دیگری مثل تندر ۹۰ ایرانی هم استفاده کند.

دنا پلاس یا شاهین پلاس

دنا خودروی بسیار قدیمی‌تری نسبت به شاهین محسوب می‌شود ولی ایران‌خودرو با ارائهٔ نسخه‌های مختلف، طبق استانداردهای خودروهای داخلی توانسته همچنان آن را بروز نگه دارد. دنا ابتدا به‌عنوان سدان لوکس و بالا ردهٔ ایران‌خودرو در اواسط سال ۱۳۹۰ رونمایی شد. این خودرو اما در اصل فیس‌لیفتی بزرگ روی سمند محسوب می‌شد که حتی در قسمت جانبی هیچ تغییر بزرگی را تجربه نکرده بود. در دی‌ماه سال ۱۳۹۵ اما ایران‌خودرو نسخهٔ جدیدی از این ماشین را با نام دنا پلاس معرفی کرد که بزرگ‌ترین تغییر آن بازطراحی پروفیل جانبی بود تا بیشتر از سمند و سورن متمایز شود. بعداً نیز نسخه‌های توربو و اتوماتیک دنا پلاس به بازار آمدند و این خودرو را به قوی‌ترین و مجهزترین سدان ایران‌خودرو تبدیل کردند.

دنا پلاس یا شاهین پلاس

مقایسه طراحی دنا پلاس و شاهین پلاس

هرچند شاهین پلاس در طراحی بیرونی تفاوتی با نسخه‌های قبلی شاهین ندارد ولی هنوز هم در برابر دنا پلاس اندکی برتری خواهد داشت زیرا ازآنجایی‌که دنا پلاس بر پایهٔ سمند شکل گرفته، با وجود تغییرات بزرگ همچنان ذات قدیمی خود را نشان می‌دهد اما سدان سایپا خودروی مستقلی محسوب می‌شود که از ابتدا طراحی شده و به همین دلیل نمای پخته‌تر و اصولی‌تری دارد. همچنین در دنا پلاس هرچند ایران‌خودرو تمام تلاش خود را برای تمایز از سمند انجام داده اما هنوز هم نوعی عدم هماهنگی در قسمت‌های مختلف ظاهر خودرو به چشم می‌خورد که چنین چیزی در شاهین دیده نمی‌شود.

وقتی نمای بیرونی این دو سدان داخلی را در کنار هم مقایسه می‌کنیم، شاهین به لطف حجم پردازی‌ها و خطوط منحنی بدنه، خودروی مدرن‌تری به نظر می‌رسد درحالی‌که فرم ساده و استخوانی دنا نشان می‌دهد با خودرویی قدیمی‌تر طرف هستیم که سعی شده بروز جلوه داده شود. البته با وجود همه این‌ها، دنا پلاس در مقایسه با خودرویی مثل سورن، ظاهر مدرن‌تری دارد و طراحی کلی آن برای خودرویی که پیشینهٔ آن به پژو ۴۰۵ بازمی‌گردد قابل‌قبول است. درمجموع، هرچند در این بخش کفهٔ ترازو کمی به سمت شاهین پلاس سنگینی می‌کند اما دنا پلاس هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و انتخاب خودروی زیباتر را به موضوعی سلیقه‌ای تبدیل خواهد کرد.

مقایسه کابین و فضای داخلی دنا پلاس و شاهین

شاهین در نسخه اولین کابین قدیمی و کسل‌کننده‌ای داشت و در شاهین پلاس هم هرچند طراحی کلی داشبورد تغییری نداشته اما سایپا با استفاده از تریم دورنگ مشکی و کرم به همراه تزئینات طرح چوب و نمایشگر بزرگ‌تر با قاب مشکی براق، سعی کرده فضای داخلی سدان پرچم‌دار خودرو را بهبود ببخشد و باید گفت تا حدودی در این کار موفق بوده است زیرا داخل شاهین پلاس کمی لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، هرچند دنا هم خیلی طراحی داخلی چشمگیری ندارد و در قیاس با سدان‌های جدیدتر جهان کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته ولی به لطف الهام گیری از کابین محصولات قدیمی هیوندای و تریم‌های طرح چوب، هنوز هم بهتر از شاهین به نظر می‌رسد.

دنا پلاس یا شاهین پلاس

دنا در طراحی غربیلک فرمان، دریچه‌های تهویه و کنسول میانی یک سر و گردن بالاتر از رقیب سایپایی قرار می‌گیرد و هرچند که کیفیت متریال در هردو خودرو پایین است اما از این لحاظ هم دنا شرایط کمی بهتری دارد. از سوی دیگر، هرچند دنا طول و فاصلهٔ محوری بیشتری دارد اما به دلیل استفاده از صندلی‌های متفاوتی نسبت به سمند، فضای داخلی آن نسبت به شاهین کمتر و محدودتر است. این در حالی است که سدان سایپا برای خودرویی در کلاس C یا کامپکت، از کابین جادار و بزرگی برخوردار است که آن را به گزینه مناسب‌تری برای استفاده‌های خانوادگی و مسافرتی تبدیل می‌کند.

دنا پلاس یا شاهین پلاس

مقایسه آپشن‌ها و تجهیزات دنا پلاس و شاهین

سایپا به لیست آپشن‌های شاهین پلاس سه مورد جدید شامل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و شیشه‌های دودی عقب را نسبت به شاهین CVT اضافه کرده و ایران‌خودرو هم مدتی است دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال را با امکانات بیشتری مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای به بازار فرستاده است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ امکانات جزء مجهزترین خودروهای داخلی به‌حساب می‌آیند. در جدول زیر امکانات این دو سدان ایرانی را باهم مقایسه می‌کنیم:

بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات دنا، دنا پلاس و دنا اتومات

دنا پلاس توربو شاهین پلاس
ترمز جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی
سیستم کمکی حرکت در سربالایی دارد دارد
کنترل کشش دارد دارد
کنترل پایداری دارد دارد
ایربگ ۴ عدد ۲ عدد
فرمان برقی برقی
نمایشگر ۷ اینچی ۱۰ اینچی
آینه‌های جانبی تاشو برقی تاشو برقی با گرم‌کن
سانروف دارد دارد
چراغ خوشامدگویی دارد ندارد
سنسور دنده عقب دارد دارد
دوربین دنده عقب دارد دارد
سیستم پایش باد تایرها دارد دارد
رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی ۱۵ اینچی آلومینیومی
تنظیم صندلی راننده برقی ۸ جهته برقی ۶ جهته
تنظیم صندلی سرنشین جلو برقی ۸ جهته دستی ۴ جهته
گرم‌کن صندلی‌های جلو ندارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
سنسور نور دارد دارد
سنسور باران دارد ندارد
سیستم ورود بدون کلید دارد دارد
استارت دکمه‌ای دارد دارد
شیشه‌های عقب دودی ندارد دارد

با توجه به جدول فوق، در بخش امکانات با ایربگ‌های بیشتر، رینگ‌های بزرگ‌تر، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و سنسور باران، کفهٔ ترازو کمی به سمت دنا پلاس توربو سنگینی می‌کند هرچند که شاهین پلاس هم با گرم‌کن صندلی‌های جلو و نمایشگر بزرگ‌تر، می‌تواند برخی کاستی‌های خود را جبران کند.

مقایسه فنی دنا پلاس و شاهین

مهم‌ترین ویژگی شاهین پلاس را در این قیمت باید بررسی کنیم یعنی جایی که پیشرانهٔ ME16 جایگزین نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ قبلی شده است. همان‌طور که گفته شد، این پیشرانه نسخهٔ سایپا از موتور TU5 محسوب می‌شود اما ازآنجایی‌که ME16 درواقع از سیتروئن گرفته شده و بر پایهٔ موتور EC5 (نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5 که توسط پژو-سیتروئن تولید می‌شود) شکل گرفته، با موتور TU5 پلاس ایران‌خودرو تفاوت‌هایی دارد. درهرحال، به گفتهٔ سایپا این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

دنا پلاس یا شاهین پلاس

از سوی دیگر، دنا پلاس توربو به پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری EF7 توربو مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در هردو خودرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد که ساخت شرکت چینی DAE است. این در حالی است که سایپا در شاهین اتوماتیک قبلی از گیربکس CVT استفاده کرده بود. با توجه به اعداد روی کاغذ، ازآنجایی‌که وزن دو خودرو تقریباً نزدیک به هم است، پیشرانهٔ توربوشارژ دنا شتاب و کشش بهتری را فراهم می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ TU5 قبلاً نشان داده است که در خودروهای سنگینی مثل پژو پارس و تارا و خصوصاً در کنار گیربکس اتوماتیک، کشش مناسبی ندارد.

دنا پلاس یا شاهین پلاس

به همین دلیل، شاهین پلاس با وجود وزن ۱۳۳۰ کیلوگرمی، با پیشرانهٔ تنفس طبیعی ME16 شتاب و کشش خوبی نخواهد داشت و هنگام پر بودن خودرو از سرنشین شرایط بدتر هم می‌شود. از سوی دیگر، دنا پلاس توربو هرچند پیشرانهٔ قدرتمند و کشش خوبی دارد ولی با مشکلات موتور توربو از نوع ایرانی مواجه است و هزینه‌های نگهداری بالاتری هم دارد؛ بنابراین، هیچ‌کدام از این دو سدان ایرانی از لحاظ پیشرانه چنگی به دل نمی‌زنند و هرکدام نقاط ضعف خاص خود را دارند

قیمت و جمع‌بندی

اگر قیمت کارخانه را ملاک قرار دهیم، هم‌اکنون شاهین پلاس با قیمت ۷۵۷ میلیون تومان، از دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال با ۷۰۱ میلیون تومان گران‌تر است اما احتمالاً در بازار شرایط متفاوت خواهد بود. در حال حاضر، همین نسخهٔ دنا پلاس در بازار حدود ۹۶۰ میلیون تومان قیمت دارد اما چون شاهین پلاس هنوز عرضه نشده، قیمت بازار آن مشخص نیست. بااین‌حال، اگر قیمت بازار شاهین CVT را ملاک قرار دهیم که با قیمت کارخانه حدود ۱۵۰ میلیون تومان اختلاف دارد، برای شاهین پلاس در بازار باید انتظار قیمتی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان را داشته باشیم که آن را کاملاً به دنا پلاس توربو اتوماتیک نزدیک می‌کند؛ بنابراین، انتخاب از بین این دو خودرو بیشتر به سلیقه و نیاز خریداران بازخواهد گشت. اگر خواهان خودرویی مدرن‌تر و کمی ایمن‌تر با پیشرانهٔ کم‌استهلاک‌تر هستید، سراغ شاهین بروید اما اگر به شتاب و کشش بیشتر اهمیت می‌دهید و می‌توانید با دردسرهای احتمالی موتور EF7 توربو کنار بیایید، دنا پلاس را انتخاب کنید.

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و شاهین پلاس

دنا پلاس توربو شاهین پلاس
پیشرانه EF7 TC ME16
حجم موتور ۱۶۴۵ سی‌سی ۱۵۷۸ سی‌سی
سوپاپ ۱۶ ۱۶
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۱۱ اسب بخار
گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر ۱۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر ترکیبی ۷.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۴۷ لیتر
وزن خالص ۱۴۰۰ کیلوگرم ۱۳۳۰ کیلوگرم
طول ۴,۵۵۹ میلی‌متر ۴,۴۴۶ میلی‌متر
عرض ۱,۷۲۰ میلی‌متر ۱,۷۷۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۶۰ میلی‌متر ۱,۴۹۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۱ میلی‌متر ۲,۶۵۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتر ۴۲۲ لیتر
قیمت کارخانه ۷۰۱ میلیون تومان ۷۵۷ میلیون تومان

کدام سدان ایرانی را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    دنا پلاس فقط تو بحث فنی بنظرم سرتر از شاهینه
    تو مابقی فاکتور ها شاهین بهتره

    موافقم 111
    مخالفم 29
    1. Puriya

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (567 ديدگاه)

      آیا واقعا شما خودرو سازین
      هر ایرانی ای حتی شاید یه پسر نوجوان مسئول خودرو سازی شما میشد قطعا نتایج بهتری در پی داشت اینو جدی میگم چه مسخره بازی ای در اوردین
      اگر می خواید یه ماشین رو بهتر کنین موتورشو تقویت و بهینه کنید( هر سال و به صورت مستمر ) نه صرفا هر ۱۰سال!!
      خودرو هاتون رو ایمن تر زیبا تر لاکچری تر به روز و با متریال بهتر کنید
      مثلا همین شاهین
      داخل این باید چند مدل رنگ مشکی و سفید مشکی و کرمی مشکی و قرمز برای جوانان به صورت اپشن و همه اینها با متریال عالی
      یا مثلا برای مدل پلاس رینگ های جدید و زیبا
      باز طراحی گرافیک چراغ های جلو و عقب و سپر ها
      تقویت موتور اضافه کردن سیستم های ایمنی و پیشرفته
      به کار بردن خلاقیت در ارائه و تولید خودرو مثل استفاده از گرم کن و سرد کن برای هر ۴ صندلی در خودرو اضافه کردن ماساژور صندلی اینهمه اپشن مشتری مداری
      و هزار تا کار دیگه که نمی کنید (این مواردی که گفتم برای دنا هم صدق میکنه)
      دیگه مردم حالشون بهم می خوره از بس که به ماشیناتون پلاس ملاس می چسبونین و با تغیرات خیلی جزئی ۱۰۰ میلیون میکشین روش
      تولیدات خودرویی ما صنعتی مرده است

      موافقم 155
      مخالفم 17
      1. Puriya

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (567 ديدگاه)

        اصلا همه اینایی که تو مدلای پلاس و اپشن قرار میدین باید به صورت پایه و استاندارد رو خود ماشین باشه

        موافقم 133
        مخالفم 8
        1. amirkhanzadeh

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1034 ديدگاه)

          دقیقا پول اضافه از مردم بدبخت می گیرن

          موافقم 38
          مخالفم 2
      2. RD 1600cc

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (425 ديدگاه)

        پوریای عزیز ما توی ایران زندگی میکنم.

        موافقم 62
        مخالفم 9
    2. RD 1600cc

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      شاهین قبلی بود بازم عملکرد فنیش بهتر بود
      چون با یه ریمپ روی داینو توان 140اسبم میده.
      چیزی که خیلی شاهین رو بهتر کرده امنیتشه ، اونایی که صافکارن میفهمن این موضوع رو.

      موافقم 75
      مخالفم 10
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        با یه ریمپ توان 140 اسب میده؟ این حداقل ۳۰ میلیون باید تیون بشه تا به این قدرت برسه

        موافقم 37
        مخالفم 3
        1. RD 1600cc

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          میتونی توی پیجای مپرا تستای داینوش رو ببینی ، بدون دانپیاپ حدودای 125تا حدود 140 تا رو میده .
          m15 موتور خوبیه ، ایرادش صداشه ، لرزششم با تنظیم نسبت سوخت و هوا برطرف میشه.

          موافقم 23
          مخالفم 10
        2. RD 1600cc

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          درباره موتور تیوفایو حرف نمیزنم
          دارم درباره یه موتور توربو شارژ حرف میزنم.

          موافقم 12
          مخالفم 4
    3. سعید

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با کیفت بنزین ایران صددرصد شاعین پلاس بهتره

      موافقم 40
      مخالفم 11
    4. Avan

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      من به شخصه شاهین پلاس را ترجیح می دم چون هم زیبا تره هم این جور که شنیدم محکم تر و ایمن‌تره موتور توربوی دنا تیغ دو لبه است قدرت بیشتر همراه هزینه و خرابی بیشتر. در مجموع مقایسه شاهین پلاس و تارا منطقی تره چون گویا قراره شاهین با موتور دو لیتری هم عرضه بشه.

      موافقم 43
      مخالفم 11
      1. ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4897 ديدگاه)

        سلام من شاهین پلاس رو به دلیل فضای داخلی بیشتر نسبت به دنا پلاس ترجیح دادم وگرنه هرجور که میبینم دنا بالاتره ولی چون ما خانواده ای هستیم که به فضای داخلی زیاد خودرو اونم مخصوصا برای مسافرت نیاز داریم من شاهینو انتخاب میکنم هم شاهین سوار شدم هم دنا البته دنا توربو نه
        من پشت دنا جا نمی‌شدم ولی از شاهین خوشم اومد
        مشکل شاهین ارتفاع نزدیکش به زمین بود و کمک فنرهای سفت

        موافقم 25
        مخالفم 4
    5. ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      سلام دوستان
      من اومدم بگم با این پول یه بسترن B50F تمیز میتونید بخرید هم خوشگله طراحیش هم موتور خوبی داره دوستان
      موتور مزدا سه داره شایدم موتور مزدا نیو باشه پلتفرم مزدا ۶ و همچنین گیربکس ژاپنی ایسین
      شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه
      ماشین چینی قوی هست ایشالا ماهم بتونیم بخریم شما هم بتونین من سوارش نشدم تاحالا راستشو بخوای ولی با این پول یه بسترن تمیز میتونی بخری
      من همه جا نظرات این خودرو رو چک کردم همه مشتری هاش ازش راضی بودن فقط یه نفر ازش ناراضی بود اونم بخواطر صندلی هاش بود راستشو بخواین ولی چیزی که من دیدم از ماشین های ایرانی سرتره
      ماشین خوبی هست خلاصه
      با اینکه من اصلا سوارش نشدم
      حدود ۱۵۰ اسب قدرت داره
      زمان خودش به دلار هم قیمت تیگو ۷ پرو الان بود

      موافقم 7
      مخالفم 18
    6. رضا

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پن از موتور EF7 بیزارم

      موافقم 10
      مخالفم 5
    7. عای

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هردوچرت ترینن یه دفعه برید کاپوتوسپرشوبادست بکشید یواش درمیاد

  2. Mr wrong

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    مقایسه قاطر با قاطر پلاس توربو

    موافقم 67
    مخالفم 18
    1. سهیل

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      حتی دست دو چینی هم شرف داره به اینا. به همون دلیلی ایرانی ها اینها رو میخرن که ما الان تو چنین وضعیتی هستیم

      موافقم 29
      مخالفم 28
      1. احمد محسن

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        ۵ تا شاتون پلاس پرست دیسلایک زدن*

        موافقم 11
        مخالفم 16
  3. هراکلیوس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    مقایسه های ماشینامونم حال بهم زن تر از همه جای دنیا شده

    موافقم 46
    مخالفم 11
  4. هراکلیوس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    اون موقع که چینیا املت سوسک میخوردن وهند گاو می پرستین و زاپنی فلیپینی کارگر ایران بودن کشور ما با مدیریت عالی داشت ماشین تولید می کرد الان اونا چی شدن ما چی شدیم وقتی یه عالمه مفت خور تو این کارخونجات تولیدی دولتی نتیجه اشم میشه این ماشینای اشغال

    موافقم 76
    مخالفم 13
    1. Kiarash

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (466 ديدگاه)

      متاسفانه ۴۵ سال پیش هوس پول مفت و آب و برق مجانی کرده بودن

      موافقم 83
      مخالفم 20
      1. Puriya

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (567 ديدگاه)

        ربطی به اون نداره ادم مفسد و دزد و اختلاسگر و دلال زیاد هست و رخنه کرده تو تولیدات و اقتصاد ما و دارن وسعت سفره های مردم رو روز به روز کمتر میکنن
        تدبیری هم نیست براش اگه دستشون قطع میشد همه چی درست میشد

        موافقم 40
        مخالفم 13
    2. کرگدن باواریا

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      آدم املت سوسک بخوره و گاو بپرسته شرف داره به یک میلیارد پول دادن و سوار تارا شدن.
      ایرانی درست بشو نیست ، درکتون میکنم چقدر فشار میخورین و با گفتن سوسک و ملخ و صحرا و… به خودمون دلداری میدیم
      از فرهنگ غنی مون نگم برات که از کل فرهنگ ۲۴۰۰ ساله ایران یه آبگوشت خوردنش برای ایرانیا مونده اونم برا قشر ثروتمند نه بقیه
      اعصاب صفر، جیبا خالی ، غذا نون خشک ، ماشین تارا خانم یک میلیاردی

      این زندگی تو امارات مساوی با مردن ، یعنی با مرگ فرق خاصی نداره باز اون راحت تره !!! ضبطو زیاد کن صدا قرقی موتور ریرا نیاد گوشت ” سنگ فرش خیابونارو گل کردم برات با صدای زن” باش بتاز ایرانی :))

      موافقم 45
      مخالفم 15
  5. امین

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تاریخ انقضا دنا دیگه واقعا سر اومد
    مقایسه تارا و شاهین جذاب تره

    موافقم 45
    مخالفم 21
  6. Kiarash

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    هیچ کدوم ارزش خرید ندارن

    موافقم 31
    مخالفم 8
  7. Kiarash

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    ولی متاسفانه بجز ایرانی و چینی نمیشه که توی ایران ماشین خرید
    واقعا تروخدا گول این ثبت نامی رو نخورید همین تیگو و ریرا … میلیاردی کی می ره می خره با قیمت اینا میشه توی دوبی و اروپا تویوتا و هوندا و کیا و هیوندای و ماشین اروپایی دست دوم ولی تمیز و مرتب و حتی صفر خرید

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. کرگدن باواریا

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      دوست عزیز ، شما کیا هیوندا رو نچپون کنار خوبان ، به جز بعضی مالکاشون که از نعمت شعور برخوردارند ، همه میدونیم خودروی کره ایی تو ایران که با پول چینی میشه خرید هیچ فرقی با چینی داخل ایران نداره !
      یک میلیارد پول یه ۲۰۷ هست ، تا تیگو ۵ هست چرا یک میلیارد بدیم پای حلبی ایران‌خودرو؟
      با اوت پول هیچ کره ایی درست درمونی هم نمیشه خرید بیخود فاز همه چی دان هیچی ندان نگیرین که هیچی نمیدونین ، هیچی !

      موافقم 11
      مخالفم 25
      1. Kiarash

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (466 ديدگاه)

        من منظورم این که حداقل از چینی و ایرانی که بهتر هست دیگه بعدشم کره ای فن نیستم

        موافقم 13
        مخالفم 7
  8. Narimani

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مقایسه شاتون پلاس توربو و ارابه مرگ

    موافقم 16
    مخالفم 16
  9. کورش

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    میون دوتا آشغال من دو دلم کودوم ور اینور برم یا اونور

    موافقم 17
    مخالفم 9
  10. علی جردن

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    صدرصد شاهین پلاس
    بخاطر نداشتن حساسیت به بنزین بی کیفیت

    موافقم 25
    مخالفم 8
    1. مجید

      ۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دادا یورو 5 است اکتان 500هزاذی باید بخری

  11. سوشیانت

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    شاهین از ابتدا طراحی نشده پلتفرمش تویوتا یاریس هست

    موافقم 17
    مخالفم 4
  12. فرامرز

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    مقایسه فرغون پلاس و گاری پلاس
    کدام بهتر است؟

    موافقم 20
    مخالفم 6
  13. Reza

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    شاهین بهتره ولی قیمت بالاس نمی ارزه 🌹✋

    موافقم 16
    مخالفم 5
  14. AMIN JAFARI

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    در دراز مدت مسلما شاهین

    دنا پلاس همون سمند بزک شده هستش

    موافقم 16
    مخالفم 3
  15. nima.jdm

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    جلوی دنا از میتسوبیشی لنسر اوولوشن کپی شده
    پشتش هم از مرسدس سی دویست
    حالا کار به اینا نداریم
    من خودم شاهین رو انتخاب می‌کنم حداقل شاتون نمیزنه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  16. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به امید نابودی تمام خودرو های ایرانی و تمام کارخونه های خودروسازی ایرانی
    انشاالله که همش بررسی و تحلیل خرید بی ام و وبنز و تویوتا و مزدا های اخرین سری رو ببینیم تو ایران نه مقایسه دنا و …

    موافقم 17
    مخالفم 2
  17. Vh

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    تجربه سالهای زیاد ، نشون داده که دوام و قابلیت اعتماد محصولات ایران‌خودرو بصورت کلی خیلی خیلی بالاتر از محصولات سایپا هست.اصلا نمیخوام بگم دنا خوبه و…… اما شاهین دیگه واقعا فاجعه هست و این رو بسادگی میشه از تقاضای بالای بازار فهمید(متاسفانه)!!!!!! کنترل کیفیت گویا کلا از خط تولید سایپا حذف شده!!!! مورد جالب،بازهم مثل همیشه، طرفداری عجیب بعضی ها از آت و آشغال های چینی هست!!! توهمات ناتمام: این اسمش چینیه… موتورش بویینگه، شاسی اش آئودیه، گیربکس لکسوس هست، اتاقش خود خود بنزه، زیربندی و تعلیقش لوتوس انگلیسه، باد چرخاش رو بی ام و براش زده و ……. رنده مون کردن این سهامداران معظم کارخانجات چونگ چانگ تنگ لانگ !!!!!!!

    موافقم 8
    مخالفم 12
  18. رضا

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام وخسته نباشید ماشین ۲۰قبل کشور از رده خارج کردن کلاس دارد لعنتی بر شما که برای پول کشور را از پا انداختید شما انسانیت دارید اگر فکر کشور و فرزندان خود بودی. برای پیشرفت کار میکر دید که ما فکر وذهن مردم برای فرار از ایران نبود کشور تمام دنیا برای زندگی دوست داشتند حالا مردم به فکر فرار هستند

  19. mhasadollahi

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    شاهین لامصب حتی تو عکسم درزاش درست نیست

    موافقم 2
    مخالفم 3
  20. نمایشگاه اطلس خوردو

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو پلتفرم قدیمی ضعف شاستی ضعف گیربکس ضعف زیربند یک پراید کره ای سال ۷۲ به صد تای این دو ماشین میارزه.حداقل تارا را مقایسه می‌کردید اونم حلبی ولی پلتفرم بروز اروپا سیستم ترمز نسبتا قابل قبول.
    توی ایرانی ها

  21. 🇮🇹🇩🇪REZA🇩🇪🇮🇹

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    لیاقت مردم ایران خیلی بیشتر و بالاتر از این دو خودرو هست و واقعا جای تأسف داره که با این قیمت های فضایی که حتی خیلیا نمی تونن فراهمش کنن قیمت گذاری میشن
    اما فقط بحث مقایسه باشه بسیار سلیقه ای هست ولی به شخصه دنا پلاس را ترجیح میدم چون از اولش با شاهین حال نکردم مخصوصا از لحاظ قدرت موتوری که همچنان کمبود در آن وجود داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. Habib

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    به نظرم غیر از تندر ۹۰ کل ماشینا ایران آشغاله آشغال

    موافقم 3
    مخالفم 1
  23. 7

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بین خرید شاهین و دنا پلاس مانده بودم جفتشو سوار شدم دنا داخلش خیلی تنگه مخصوصا فضای سرنشینا عقبش قشنگ زانوت میچسبه به صندلی جلو سرنشین جلو زانوت میچسبه به داشبورد پس داخلی دنا خیلی تنگه خیلی مناسب خانواده نیست اما شتابش قانع کننده س
    حالا شاهین فضای سرنشین بازی داره حتی بزرگ تر از داخل ال نود شتابش عالیه از همه ماشینای ایرانی که داشتم شتابش بهتر هست بجز دنا توربو
    من انتخابم شاهین بود 20 هزارتا کار کردم چنتا مسافرت طولانی رفتم باهاش تا قشم و شمال و جاده های ناهموار مثل گردنه خورموج عسلویه
    گردنه های خرم آباد
    گردنه ییلاق ماسال جواهرده سربالایی خراکشه هنوزم راضی‌ام
    فقط ارتفاعش از زمین یخورده پایینه بخاطر اسپورت بودنه قشم رفتم میخواستم برم تو کشتی کفش می‌خورد زمین صندوقشم جاداره
    دنا هم خوبه اما جادار نیس

  24. محسن

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای داد بی داد از ایرانی های ماشین باز با کارخانه های لگن ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا