ایران خودرو

مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید دانست

مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس در جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال پاسخگوی سؤالات متعدد خریداران درباره این محصولات ایران‌خودرو خواهد بود.
دنا پلاس / نمای جلو

شرکت ایران‌خودرو بیش از دو دهه پیش از نخستین خودروی ملی با نام سمند رونمایی کرد، خودرویی که بر پایه پژو ۴۰۵ شکل گرفته بود و تا مدت‌ها نیز از پیشرانه پر استهلاک XU7 پژو استفاده می‌کرد؛ اما پس از گذشت چندین سال این خودروساز دست به ایجاد تغییر در ظاهر سمند زد و نتیجه آن معرفی خودروی سورن بود که البته از نظر ظاهری انتقادات فراوانی را به همراه داشت. سورن تا چندین سال در کنار سمند معمولی و LX تولید می‌شد تا اینکه نوبت به بزرگ‌ترین جراحی سمند رسید.

در همین زمینه بخوانید:

ایران‌خودرو در سال ۹۳ خودروی دنا را معرفی کرد. دنا اگرچه در دماغه و پشت خودرو طراحی کاملاً متفاوتی را به نمایش می‌گذاشت اما پروفایل جانبی آن کاملاً مشابه سمند بود و خریداران و کارشناسان دنیای خودرو به این موضوع منتقد بودند. به‌ منظور تغییر این وضعیت ایران‌خودرو در سال ۹۵ نسخه تغییر یافته دنا با پسوند پلاس را معرفی نمود که بزرگ‌ترین تغییر آن بهبود نمای جانبی بود. در حال حاضر دنا پلاس و سورن پلاس به عنوان نسخه‌های ارتقا یافته از مدل‌های عادی در بازار حضور دارند و برخی خریداران در انتخاب یکی از این دو خودرو مردد هستند. مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس در پدال می‌تواند راهنمای خرید بسیاری از افراد باشد.

همچنین بخوانید:

مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس

طراحی ظاهری

اگرچه انتقادات جدی به طراحی ظاهری دنا پلاس وارد است اما در مجموع می‌توان آن را شکیل‌تر و زیباتر از اکثر سدان های تولید داخل دانست. در نمای جلوی خودرو شاهد گرافیک جدید چراغ‌ها در مقایسه با دنا معمولی هستیم و در پروفایل جانبی نیز خط عمیقی باعث ایجاد ظاهری متفاوت نسبت به سمند شده است. در بخش عقب هم چراغ‌ها گرافیک جدیدی دارند و باعث شده‌اند این خودرو ظاهر مطلوب‌تری داشته باشد.

در مقابل اما سورن پلاس از برخی تفاوت‌های جزئی نسبت به سورن معمولی سود می‌برد که شامل طرح جدید جلوپنجره، گرافیک متفاوت چراغ‌ها و رینگ‌های جدید خواهد بود. به‌طورکلی طراحی سورن پلاس از همان ابتدا با انتقاداتی مواجه بود که شامل تفاوت‌های جزئی نسبت به سمند و طراحی سؤال‌برانگیز چراغ‌هاست. اگر بخواهیم مقایسه منصفانه‌ای داشته باشیم بی‌شک طراحی ظاهری دنا پلاس برتر از سورن پلاس خواهد بود.

طراحی داخلی

دنا پلاس در طراحی داخلی نیز یک سر و گردن بالاتر از سورن پلاس قرار می‌گیرد. طراحان ایران‌خودرو در طراحی کابین این خودرو از برخی خودروهای مشهور همچون سوناتا الهام گرفته‌اند و نتیجه نهایی نیز بد نبوده است. ارگونومی کابین مطلوب ارزیابی می‌شود هرچند کیفیت متریال بکار رفته در حد و اندازه‌های خودرویی با این قیمت نیست.

سورن پلاس طراحی داخلی بسیار بهتری در مقایسه با بدنه خود دارد. کلیت کابین این خودرو مشابه سورن ELX چند سال قبل است اما برخی تفاوت‌ها در آن دیده می‌شود که شامل غربیلک فرمان جدید، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی در مدل‌های فول، تودوزی متفاوت و… خواهد بود. با اینکه طراحی داخلی دنا پلاس بر سورن پلاس برتری دارد اما کلیت داشبورد این خودرو را نیز می‌توان پذیرفتنی دانست.

تجهیزات و امکانات

به منظور مقایسه‌ای دقیق‌تر، ما نسخه دستی و ساده دنا پلاس را با سورن پلاس مقایسه می‌کنیم و از این نظر نمی‌توان تفاوت‌های زیادی را بین دو خودرو تشخیص داد. در واقع هر دو خودرو از نظر تجهیزات و امکانات تقریباً در یک سطح هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری ترجیح داد. در جدول زیر تجهیزات و امکانات هر دو خودرو ذکر شده‌اند.

دنا پلاس سورن پلاس
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، کد کلاس ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: ترمز عقب کاسه‌ای سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای، کد کلاس ۵۷۵۳۰: سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)
کیسه هوای ایمنی کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۴: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)، کد کلاس ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۷ و ۷۰۳۰۹ و ۷۰۳۱۰ و ۷۰۳۱۴ و ۷۰۳۱۶ و ۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (۲ عدد) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) هیدرولیک، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب تنظیم اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی سیستم مالتی مدیا رادیوپخش، کد کلاس ۵۷۵۲۲ و ۵۷۵۲۳ و ۵۷۵۲۶ و ۵۷۵۲۷ و ۵۷۵۳۰: مالتی مدیا
چراغ‌ها چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ‌ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه‌خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، کد کلاس ۷۰۳۲۳: روشن شدن چراغ‌های عقب هم‌زمان با چراغ روز Position Lamp چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، چراغ عقب جدید با لنزهای شفاف، چراغ نقشه‌خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، کد کلاس ۵۷۵۲ و ۵۷۵۲۷ و ۵۷۵۲۹ و ۵۷۵۳۰: روشن شدن چراغ‌های عقب هم‌زمان با چراغ روز (Position Lamp)
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنما دار هم‌رنگ بدنه، طرح جدید آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار، مجهز به گرم‌کن، جمع کردن برقی آینه‌های جانبی از داخل اتاق و روی سوییچ
شیشه‌ها شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب، مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندوز، کد کلاس ۵۷۵۲۲ و ۵۷۵۲۶ و ۵۷۵۲۷ و ۵۷۵۳۰: بدون آنتی ترپ و پاور ویندوز
تزئینات قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره‌های درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کف‌پوش موکتی روکش پارچه‌ای صندلی، کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۹ و ۷۰۳۱۶ و ۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: تریم مشکی، کد کلاس ۷۰۳۰۴ و ۷۰۳۰۷ و ۷۰۳۱۰ و ۷۰۳۱۴: تریم دو رنگ تریم مشکی، قطعات دکوراتیو داخلی جدید، زه و دستگیره همرنگ بدنه، دستگیره‌ درها طرح جدید، استفاده از طرح کروم روی نوار شیشه‌های جانبی، تغییر رنگ جلوپنجره به رنگ مشکی براق، افکت‌های جدید بر روی درها و داشبورد، اسپویلر عقب، روکش پارچه‌ای صندلی طرح جدید ۵۷۵۳۰: فاقد زه ضرب‌گیر روی درب‌ها
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع سوخت خودکار ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، سنسور دنده‌عقب، کد کلاس ۵۷۵۲۲ و ۵۷۵۲۶ و ۵۷۵۲۷ و ۵۷۵۳۰: دوربین دید عقب، ۵۷۵۳۰: دارای استاندارد ایمنی عابر پیاده و اخطار کاهش باد لاستیک‌ها (TPMS)
رینگ و لاستیک ۱۵ اینچ آلومینیومی، کد کلاس ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: ۱۵ اینچ فولادی ۱۵ اینچ آلومینیومی، کد کلاس ۵۷۵۲۴ و ۵۷۵۲۶: ۱۵ اینچ فولادی
صندلی صندلی‏ راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، پشت‌سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم تنظیم پشتی صندلی‏ راننده و سرنشین جلو برقی، پشت‌سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم
سایر تجهیزات کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۴ و ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۷: سان روف، جا عینکی دارد، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، تغییر استایل جانبی خودرو (در‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها)، بازکن قفل در صندوق‌عقب از داخل، دسترسی به صندوق‌عقب از داخل کروز کنترل، بازکن در صندوق‌عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، دسترسی به صندوق از داخل، نمایشگر روی داشبورد (MFD) به همراه Trip Computer بر روی پوسته بالایی داشبورد، کد کلاس ۵۷۵۳۰: سیستم راهنمای تعویض دنده

قوای محرکه

از آنجایی که هر دو خودرو بر اساس سمند شکل گرفته‌اند بنابراین شباهت‌های فراوانی دارند و این موضوع در بخش قوای محرکه نیز مشهود است. دنا پلاس و سورن پلاس از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری EF7 با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌ها می‌شود. پیشرانه موردبحث با اینکه کشش خوبی در دورهای میانی مهیا می‌کند اما در صورت عدم توجه و نگهداری نامناسب استهلاک بالایی خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

دنا پلاس سورن پلاس
نوع موتور EF7 EF7
حجم موتور (سی‌سی) ۱۶۴۵ ۱۶۴۵
حداکثر توان موتور (اسب بخار) ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۱۵۳ نیوتون متر در ۳۵۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه ۱۵۳ نیوتون متر در ۳۵۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱ ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای پاش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۸۹ ۱۸۹
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۰۳ ۱۲
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۷.۴ ۷.۴
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۵۹ ۴۵۳۴
عرض خودرو بدون احتساب آینه جانبی (میلی‌متر) ۱۷۲۰ ۱۷۳۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۰ ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (میلی‌متر) ۲۶۷۱ ۲۶۷۱
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) ۱۲۵۸ ۱۲۴۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۶۰ ۶۰
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر) ۵۰۰ ۵۰۰

سواری و هندلینگ

در مقایسه دنا پلاس با سورن پلاس به بخش سواری می‌رسیم که بازهم به دلیل ساختار یکسان شاهد شباهت‌های فراوانی هستیم. موقعیت قرارگیری راننده، دسترسی به فرمان، پدال‌ها و… همگی مشابه هم هستند و هر دو خودرو تجربه سواری یکسانی را ارائه می‌کنند. سواری دنا پلاس و سورن پلاس نسبتاً نرم بوده و دست‌اندازها و ناهمواری‌ها را جذب می‌کنند. اضافه شدن سیستم کنترل پایداری و کشش بر بهبود هندلینگ هر دو خودرو کمک کرده هرچند باید در عبور پرسرعت از پیچ‌ها نهایت دقت را داشت. کشش خودروها در دورهای میانی نیز مناسب است و به راحتی می‌توان در جاده‌ها سبقت گرفت. البته ایمنی دو خودرو جای سؤال دارد مخصوصاً اینکه توسط مؤسسات معتبر تست نشده‌اند.

قیمت

یکی از فاکتورهای تعیین کننده در خرید این دو خودرو را می‌توان قیمت آن‌ها دانست. در جدول زیر قیمت دنا پلاس و سورن پلاس ذکر شده است. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

نام خودرو مشخصات قیمت کارخانه قیمت بازار
سورن پلاس EF7 فول ۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس XU7P ۴۶۴,۸۹۱,۴۰۰ ۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس دوگانه سوز-۸۵ گانه ۳۷۲,۴۰۷,۰۰۰ ۷۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس تیپ ۱ قالپاق+کاسه‌ای ۸۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7P شش سرعته دستی ۵۵۸,۱۵۰,۰۰۰ ۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو دستی-۸۵ گانه ۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک-آپشنال ۶۹۹,۹۳۹,۰۰۰ ۱,۰۵۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا جوانان موتور EFP-اتوماتیک به زودی

قضاوت نهایی

همان‌طور که مشاهده فرمودید دنا پلاس و سورن پلاس در واقع دو روی یک سکه هستند. هر دو سدان ایران‌خودرو بر اساس سمند شکل گرفته‌اند و فیس لیفتی از آن به شمار می‌روند. این دو مدل مشخصات کاملاً یکسانی دارند اما با نگاهی به قیمت‌ها متوجه می‌شویم دنا پلاس حدود ۶۰ میلیون تومان گران‌تر از سورن پلاس است. درصورتی‌که طراحی ظاهری و داخلی خودرو برای شما اهمیت زیادی دارد بی‌شک دنا پلاس انتخاب بهتری خواهد بود؛ اما اگر اهمیتی به این موارد نمی‌دهید و نمی‌خواهید مبلغ بیشتری را برای انتخاب این خودروها بپردازید سورن پلاس گزینه منطقی‌تری به نظر می‌رسد. همچنین با مبلغی که صرفه‌جویی می‌کنید می‌توانید خودروی خود را ارتقا دهید. در پایان از مالکان این دو خودرو خواهشمندیم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    سورن ef7 تولید میشه الان؟

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. جعفر

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام .بله تولید میشه ولی در چنگال مافیای خودروهاست که با ۲ برابر قیمت کارخانه به دست مصرف کننده ی واقعی میرسه

  2. .

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    به نظرم تو بازار خودروی آشفته این مملکت…در صورتی که اسلحه بذارن رو سر آدم واسه اجبار به خرید خودرو….سورن پلاس تنها گزینه ای هست نسبت پرداخت و چیزی که آدم تحویل میگیره،،،قابل هضمه
    .

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Arad

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      خودرو های ایرانی فقط برای مصرف شهری اگر قیمت واقعی و منطقی خودشون رو داشته باشند مناسبه چون اگر تصادفی بشه داخل شهر سرعت خیلی بالا نیست البته به جز اتوبان ها و برای مسافرت و خارج از شهرم یک ژاپنی و کره یا اگر توان مالی داشته باشید آلمانی بگیرد خوبه

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. .

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (78 ديدگاه)

        آراد عزیز…ممنون بابت اظهار نظرت
        دقیقاً منظور من هم این بود که گزینه ایرانی اصلا برای من جایگاهی نداره
        مگر به اجبار…. منظورم از اسلحه همین بود
        در اون صورت،سورن…با توجه به پلتفرم از یه خودروی معتبر،هرچند قدیمی،،،،وفور قطعه و سهولت تعمیرات،،،هزینه های پایینتر نسبت به نمونه های خارجی،چهره و تجهیزات به روزتر از سمند،،،فضای جادار مناسب خانواده و مسافرت از سر ناچاری،،،انجین هماهنگ با گاز و بنزین بی کیفیت داخلی….و در نهایت محدوده قیمت…با کای ارفاق،،،،قابل هضمتر از باقی گزینه هاست
        دنا با تفاوت قیمت بیش از ۶۰ میلیون،،،با کلی مشکلات برقی و لوازم یدکی گرانتر….اصلا معقول به نظر نمیاد
        کلا ماشین ایرانی فقط در حد رفع حاجته
        اگر نه….اصلا گزینه مناسبی برای پز دادن و کور کردن چشم این و اون نیست که خیلیها دقیقا همینو مد نظر دارن

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. Arad

          ۱۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          دقیقا مردم ایران حاضرن چینی بنجل سوار شن ولی کره ای کارکرده نه چون عشق چشم تو هم چشمی هستن نظر شما درسته ولی به نظرم بنده اگر اجبار باشه نظرم اینه روی خودرویی مانور بدم که طراحی اتاقش و ساخت معتبری داشته باشه من نظرم ۴۰۵ تیوفایو هم از سورن قیمت کمتری داره هم عمر بالاتری و خیلی اپشن اسباب بازی برام مهم نیست و میشه ۱۴۰۱ تمیزش گیر آورد اگر اجباری در خرید ایرانی باشد

          موافقم 6
          مخالفم 12
      2. ALI A

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        مقایسه خر با الاغ…. با عرض پوزش…

        موافقم 15
        مخالفم 7
    2. یعقوب یارمحمدی

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سورن با موتور اف سون بهترین گزینه با قیمت نسبتا خوب تو ایرانی هاست
      شاهین با موتور تیبا هم هم رنج سورن اف سون هستش

      موافقم 11
      مخالفم 2
  3. Arad

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    درود به نظر من دنا تو بخش توربو و چند بخش دیگر عملکرد بهتری داره تا جایی که میدونم توربو سورن و شاهین شده یکی از نقاط ضعفشون و در کل خودروساز های ایرانی دنبال ساخت یک اتاق خودرو با ده ها مدلن. مطمئنا این ریرا که بیاد ده تا ریرا پلاس و ریرا جوانان و … از توش در میارن

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Meow

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دنا تنها چیزیش که ارزش داره موتورش هست که قدرت نسبتاً بهتری از بقیه داره و واقعا هم بی صداست ولی به جز این مورد واقعا خودروی جالبی نیست. طراحیش توی هر قسمت به تنهایی خوبه ولی وقتی کنار هم قرار میگیره خیلی نامیزون هست
      اتاقش هم واقعا تنگ هست ارگونومی کابین افتضاحه و دید به بیرون هم بخاطر شکل جدید در ها و کوچیک شده شیشه ها اصلا جالب نیست
      ایمنی جالبی هم نداره واقعا کوچک ترین ضربه از پشت باعث میشه کف صندوق خم بشه

      موافقم 21
      مخالفم 1
    2. نویدی

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (378 ديدگاه)

      دنا توربو اکثر مواقع آمپر آبش بیش از حد بالا میره،نمیشه زیاد بهش فشار آورد و استهلاکش بالاس.

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. Arad

        ۱۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        درسته نظر شما منم مقایسه رو با رقبای تقریبا داخل یک کلاس انجام مثل شاهین و سورن خب البته دنا مقداری ازشون گرون تره و مزایا بهتری نسبت به رقبا داره و معایبی هم که شما فرمودید دارد

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. هاشمی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    نظرسنجی آیا دناپلاس ارزش اضافه پول پرداختی را دارد با 👍و👎 نشان دهید

    موافقم 3
    مخالفم 39
  5. FairLady

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ترجیح میدم آریزو ۵ کارکرده اما سرحال با این قیمت بگیرم . از ۸۰۰ تا ۱ تومن گزینه های معقولی پیدا میشه . تازه اتومات هم هست تو اکثر مدلها

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4792 ديدگاه)

      داداش سورن پلاس رو حدود ۷۰۰ تومن هم پیدا می‌کنی تو اون رنج اریزو ۲۰۰ تا کار میتونی بخری اونم نمیشه آدم دلش نمیاد
      لاقل یه ۱۰۰ تومن دیگه روش می‌تونه بزاره بشه ۸۰۰ که یه اریزو اکسلنت مدل ۹۶ با ۱۰۰ تا کار بخره
      ولی ۱۰۰ تومنو از کجا بیاره

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. نویدی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    تارا بین گزینه های صفر کیلومتر نسبتا انتخاب معقول تر و بی دردسری هست،با پلتفرم جدیدتر…
    بین گزینه های کارکرده هم آریزو 5

    موافقم 10
    مخالفم 8
  7. زیزیگولو

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    مگه آشغال با آشغال فرقی داره که مقایسه دوتا آشغال رو باهم گذاشتین؟؟!!

    موافقم 8
    مخالفم 10
  8. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عشق فقط ۴۰۵ و پارسelx اصلی تماممم

    موافقم 4
    مخالفم 24
    1. رضا

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش پارس دیگه پارس قدیم نیست انقدر مواد داخل کابینش بی کیفیت و انقدر صدا ی موتور توی کابین میپیچه که مردم دیگه از پارس ناراضی هستن فقط هم یک مدل پارس خوبه اون هم tu5 به دلیل اینکه کم خرج هست

  9. بابک

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    علاوه بر مواردی که عنوان شد ، در ارتباط با فضای سرنشینان عقب ، دنا ، به علت بزرگ بودن صندلی های جلو ، فضای سرنشین عقب آن ، کمتر از سورن است
    بین بد و بدتر ، سورن هم از لحاظ هزینه های نگهداری و هم از لحاط فضای داخلی سرنشینان ، گزینه بهتری هست
    البته که از نظر ظاهری دنا ، ظاهر بهتری دارد…
    در مجموع ، خودروهای داخلی فقط در صورتی که توان مالی آدم پایین باشد و مجبور باشد ، ارزش خریدن دارند
    کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی افت بسیار زیادی طی ۵ سال اخیر داشتند و همچنان دارند…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. Aryan25

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    چند ماه پیش که درگیر خرید ماشین بودم این دو تا رو یه بررسی کردم
    اما در نهایت یه مزدا ۳ مدل ۸۸ خریدم
    ولی به همه نمیشه ماشین کارکرده پیشنهاد داد بخاطر دردسر هایی که داره
    درکل شاید دنا گزینه بدی نباشه اما قیمتش واقعا غیر منطقیه

    موافقم 12
  11. علی Shelby

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (360 ديدگاه)

    اگر زیبایی معیار باشه دنا
    اگر قیمت کم معیار باشه سورن

    موافقم 4
    مخالفم 8
  12. سید مهدی خلیلی فرد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سورن پلاس از نظر من بهتر است چون فضای داخل کابین بیشتر است هم از نظر ظاهری بهتر ی داره از نظر پشت ماشین هم از دنا شیکتره

    موافقم 21
    مخالفم 1
  13. علیرضا

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    با توجه به تجربه رانندگی که با هر دو خودرو داشتم در خصوص طراحی ظاهری که برمیگرده به سلیقه افراد و کاملاً شخصیه ولی با توجه به اینکه الان ۱۰ ساله که داریم دنا رو میبینیم و تو خیابونا و جاده ها به وفور دیده میشه دیگه طراحی ظاهریش تکراری شده و حرفی واسه گفتن نداره، این شامل سورنم میشه
    ولی در بحث اطاق و متریال داخلی با اینکه سورن ارزونتره ولی از نظر کیفیت مواد به کار رفته و راحت تر بودن صندلی ها با توجه به ساختاری که صندلیای سورن از اول داشته و قطعأ جادار تر بودن اطاق به دلیل طراحی داشبوردش دست بالا و برگ برنده با سورنه و این مورد مخصوصاً تو دنا پلاس هوایی که ساندروف دارن بیشتر خودشو نشون میده چون از نظر طولی به خاطر داشبورد دنا اطاقش کوچیکتره ساندروفم باعث شده ارتفاع اطاق ماشینم کمتر و تنگ تر بشه، در بحث سواری و راحتی هم چون ارتفاع سورن کمی بالاتره کوبشش کمتر از دناست و سواری راحت تر و نرم تری رو داره، صندوقشونم که جفتشون حجمش یکسانه

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. ممد

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ساندروف = سانروف

      موافقم 8
      مخالفم 0
  14. قدرت طهماسبی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    قطعات دنا پلاس توربو اتوماتیک زود خراب میشن ، کیفیت ندارند و ارتفاع کف دنا نسبت به سورن پایین تر است البته اسپورت تره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. مرتضی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تجربه جفتشم دارم برای مسافرت سورن پلاس بهتر تا دنا پلاس … سورن اتاقش بزرگترها سرنشین راحتره .دنا سرنشین عقبش خیلی تنگه …سورن با سرنشین شتاب شم بهتره واز نظر ظاهر دنا زودتر لش میشه تا سورن

    موافقم 15
  16. کوروش

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درودبرشما، واقعادوخودروسازایران اصلابرای سرمایه مردم ارزشی قائل نیستندچندماهه دناپلاس اتومات خریدم بشدت پشیمانم البته ثبتنامی بوده اولاروی کوچکترین مانعی میری اگه کمی سرعتت بالاباشه کف ماشین گیرمیکنه دوماسرعت از۸۰بره بالاترمزش اصلابدردنمیخوره ومیخ نمیشه وقتی یهوی میگیری انقدسروصداترقق پروق میکنه آدم ترجیح میده نگیره اصلاسوما گیربکس که اگا سرعتتون بره بالای ۱۴۰تا۱۶۰تاقاطی میکنه وقفل میشه روی دنده ۳چهارم مصرف سوختش وحشتناکه ۱۲لیتردر۱۰۰کیلومترپنجم دمای حرارتش توی مناطق گرمسیری اصلاپایین نمیادهمش وسطه ششم دیدش هم ازپنجره هم ازجلوکمه هفتم کلیداسپرت گذاشتن کناردنده که الکی فقط گازمیخوره ماشین اصلاکاراییش صفره خدانکنه توسربالایی بخایی بااتومات سبقت بگیری گازمیدی راه نمیره،درهاروکه میبندی انگاردرمینیبوسهای فیات قدیمی میبندی اصلادقت کنیدزه نواردوردرهاروببینیدفقط به چه افتضاحی بسته اندطراحی داخلی درهااصلاافتضاحترینه پلاستیک خشکه گذاشتن برای داشبوردودرهاوفرمون اصلادست میزنی بهشون صداقمقمه آب میدن اینهمه پول میدی چی سوارمیشی چی بگم خاک توسرشون همون ۴۰۵قدیمی انگارازهمشون بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست