مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طی مراسمی خصوصی خط تولید دو محصول جدید این شرکت، دنا جوانان و تارا سال را افتتاح کرد.
دنا جوانان کاملترین تیپ از خودروی دنا پلاس، مجهز به موتور جدید EFP و گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد. تارا سال نیز به عنوان نمونه آپشنال و بهینه از تارا، جایگزین محصول فعلی در سبد محصولات ایران خودرو میشود.
مشخصات فنی و ویژگیهای دنا جوانان
قدرتمندترین محصول ایران خودرو به سبک نامگذاری چهل سال پیش (مدل نوستالژیک پیکان جوانان)، دنا جوانان نام گرفته است.
این خودرو به پیشرانهٔ جدید EFP مجهز شده که نسخهٔ ارتقایافتهٔ موتور EF7 است. این موتور که با نام EF7 پلاس هم شناخته میشود و حالا برای اولین بار در نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک معرفی شده است، در قسمتهای میللنگ، یاتاقانها، شاتونها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنککننده و… تغییراتی را تجربه کرده است. این موتور همچنین به سیستم دوگانهٔ زمانبندی متغیر سوپاپها هم مجهز شده است.
به لطف تغییرات، موتور ۱.۷ لیتری EFP حدود ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا قویترین پیشرانهٔ داخلی لقب گیرد. این اعداد نسبت به موتور EF7 توربو، ۱۵ اسب بخار و ۲۵ نیوتن متر قویتر خواهد بود.
به گفتهٔ ایرانخودرو، این افزایش قدرت با کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی و همینطور بهبود دوام پیشرانه همراه است. گفته شده مصرف سوخت ترکیبی موتور EFP در دنا پلاس بهصورت ترکیبی به ۶.۸ لیتر رسیده که حدود یک لیتر از نسخهٔ قبلی این موتور کمتر است. پیشرانهٔ جدید ایرانخودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و سازگاری بیشتری با شرایط سوخت و آبوهوای ایران دارد.
نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر تجهیز به موتور EFP، به چند آپشن جدید از جمله سنسور نور، سنسور باران، سیستم پایش باد تایرها، استارت دکمهای و سیستم ورود بدون کلید نیز مجهز شده است. قرار است در آینده سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالاییها هم به لیست تجهیزات این خودرو افزوده شود.
مشخصات فنی و ویژگیهای تارا سال
تارا از ابتدای عرضه با حواشی و انتقادات زیادی روبرو شد. از طراحی نه چندان جالب چراغ عقب گرفته تا کمبود برخی امکانات، همگی باعث شد تا ایران خودرو به فکر بهینه سازی محصول گران خود باشد. تارا سال در دو تیپ V3 (دندهای) و V4 (اتوماتیک) جایگزین نمونه های فعلی این خودرو خواهد شد.
در نمای خارجی تارا سال، تغییر گرافیک چراغ عقب و جایگزینی آنتن بال کوسه با نمونه اکتیو مشاهده میشود. درون کابین دکمههای شیشه بالابر از روی کنسول به روی درها منتقل شده؛ همچنین کنسول وسط نیز تغییر کرده و اکنون فضای مناسبی برای قرار دادن تلفن همراه مهیا شده است.
تارا اتوماتیک تیپ V4 از نظر فنی تفاوتی با نسخه فعلی (تیپ V2) ندارد و همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس روی آن نصب است. این پیشرانه قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید میکند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT این خودرو نیز ساخت شرکت چینی لندای (Landay) است.
تارای سال همانند تارا V2 به امکاناتی مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، سانروف، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، چهار کیسه هوا، تنظیم برقی صندلی های جلو، استارت دکمه ای و… مجهز است.
علاوه بر موارد فوق برای تارا سال اتوماتیک امکانات و تغییراتی همچون بازشدن برقی صندوق عقب با سنسور حرکتی پا، صندلی برقی شش حالته راننده، گرمکن صندلیهای جلو، دوربین عقب با خطوط پارک متحرک، چراغ خوشامدگویی زیر درها و زیرپایی، تغییر جنس پارچه سقف، اضافه شدن جا عینکی و تغییر پنل روشنایی سقف، آینه و چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ روشنایی داشبورد، کنسول زیر آرنجی ردیف عقب، تغییر تودوزی صندلیها، آینه الکتروکرومیک، دو عدد تویتر جهت افزایش کیفیت صدای سیستم صوتی و دستگیرههای سقفی تاشو در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در جریان این مراسم اظهار داشت:
با بهبود مشخصات و کیفیت محصولات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برمی داریم. به زودی محصول جدید تارای سال که طبق نظرات مشتریان بهبود یافته از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد. بیش از ۱۰ بهبود در محصول تارای سال نسبت به نسخه پیشین ایجاد شده است. گرم کن صندلی، تغییر گرافیک چراغ عقب، جعبه ذخیره کننده برخی محتویات برای صندلی عقب و جلو، تغییر محل کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به روی درها از جمله خواسته های مشتریان بوده که در این محصول اعمال شده است. در خصوص دنا جوانان نیز قوای محرکه جدید (موتور جدید پرقدرت EFP با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر و گیربکس شش سرعته) و افزودن سیستم های جدید کی لس، سنسور نور و باران، سامانه پایش فشاد باد تایرها و… در مسیر تحقق خواست مشتریان صورت گرفته است. این دو محصول با تنوع رنگی جدید و همچنین ارتقای کیفیت در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.
کیانوش پورمجیب قائم مقام تأمین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در حاشیه این افتتاحیه به ویژگیهای جدید محصول جدید ایرانخودرو اشاره کرد:
دنا با قوای محرکه به روزتر و مصرف سوخت یک لیتر کمتر و مجهز به سامانه برق و الکترونیک متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است. یکی از مزایای سامانه برق و الکترونیک ایران خودرو در تک نود بودن است که تمامی کارکردها توسط یک نود صورت می گیرد. سرعت پردازش توسط این سامانه نسبت به سامانه های پیشین بالاتر، به روزتر و کارآمدتر است، به گونه ای که به راحتی می توان امکانات جدیدی را برای محصولات تعریف و اجرا کرد.
عمده استانداردهای جدیدی که سازمان استاندارد تکلیف کرده است را در محصولات جدید و به روز شده به کار بردهایم، سامانه های مختلف پایش فشار باد تایرها، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سامانه تعویض بهینه دنده، سنسور نور و باران، کنترل پایداری الکترونیکی، صندوق پران به وسیله پا و… از جمله این بهبودهاست. دنا و تارا استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را نیز با موفقیت پشت سر گذاشتهاند.
TML BN
۱۶ بهمن ۱۴۰۱آخه جوان بدبخت میتونه اینو بخره؟؟
کارمند با ۳۰ سال خدمت به زور بتونه بخره
درز کاپوت تارا هم در عکس آخریه واقعا جالبه😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ بهمن ۱۴۰۱درز کاپوت امضای طراح هست
هویت خودرو محسوب می شه، مثل جلوپنجره بی ام و
F
۱۶ بهمن ۱۴۰۱سلام خدمت جناب اشتری.
جناب اشتری عرض کنم خدمت شما من از نزدیک دنا پلاس توربو دیدم، خیلی هم دیدم. اون درز رو که میفرمایید توسط یک جیر بسیار با کیفیت (جدی میگم) پوشانده شده اول از همه برای اینه که صدای برخورد کاپوت با بدنه در دست انداز صفر بشه که واقعا آرام و بیصدا است در سفر و در شهر، مورد دوم اینه که دنا پلاس بالای دوتا چراغ جلوش با ظرافت مثال زدنی و واقعا با مهندسی دوتا ورودی هوا تعبیه شده که بدون کوچک ترین صدا و نویزی هوا رو به زیر کاپوت و داخل فضای موتور منتقل و پمپ میکنه و باعث بهبود راندمان و تهویه گرمایی میشه.
خب پس متوجه میشیم که این امضا همون طور که شما فرمودید واقعا زیبا و با کیفیت و علمی است دقیق مثل همون گریل ب ام و ، حالا ب ام و تکنولوژی بالاتری داره و گریل پویا داره، ولی مال ما پویا و داینامیک نیست و به صورت مکانیکی ایجاد شده.
خیلی خوب شد که این رو ذکر فرمودید، برام یاد آوری شد، واقعا بالیدم به جوانان و مهندسان کشورم که مثل جوانه گندمی درحال روییدن و نمو و بالیدن هستند. خدا قوت کشور زیبای دلربای من❤️
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ممنونم از روشنگری شما عزیز دلربا
بالیدن به ایران خودرو، جوانان و مهندسان کشورتون خیلی خوبه
من هم آرزویی ندارم جز تعطیلی سایپا و ایران خودرو یا اقلا واگذاری 100 درصد این شرکت ها به یک خودروساز خارجی
فقط با مدیریت مستقل از مافیا توسط برند خارجی، شاهد موفقیت و خلق شاهکار توسط جوان ایرانی خواهید بود
Sigma
۱۶ بهمن ۱۴۰۱آقای اشتری با توجه به وضعیت ایران تنها شرکت خارجی که ایرانخودرو رو گردن بگیره وحدت موتورز افغانستانه
سجادی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱شما یک ایمیل بزنید به خودروسازان بزرگ دنیا از بنز گرفته تا فوردو تویوتا و بهشون بگید که این روش خیلی بهتره تا اونها هم ازین طراحی کاپوت و جیر باکیفیت استفاده کنند تا کمتر از صنعت ساخت خودرو عقب بمونن.
درمورد اسم جوانان هم نودونه درصد فکر می کردم پست رو باز کنم با چراغ های دوتایی و یا طراحی که اون چراغ ها رو تداعی کنه طرفم یا شاید جلو یه چیزی تو مایه چلنجرو اینا، واقعا این ماشین در این زمان در مقابل جوانان تو زمان خودش. زمین تا آسمان فاصله و تفاوت داره
A1
۱۶ بهمن ۱۴۰۱بله دقیقا همین طوری که مدیران ارشد در نهاد های مختلف برای مبارزه با تبعیض و پول شویی اختلاص انجام میدهند
Real
۱۷ بهمن ۱۴۰۱حیفم اومد چیزی نگم فقط میتونم بگم خوش بحالت😂😂
محمدهادی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱😄😄😄
مهدی موتور
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ایران ناسیونال صاحاب داش ازش دزدیدن😑
امید
۱۶ بهمن ۱۴۰۱درز بایَ درز باشَ.درزی که درز نباشَ،درز نی…
Siyavash
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بله دقیقا مثل لکسس lfa
matin
۱۶ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم در کاپوت بازه
اخه یعنی چی دست من توش جا میشه
mahdi-es17
۱۶ بهمن ۱۴۰۱در کاپوت باز هستش
A
۱۶ بهمن ۱۴۰۱😂😂چه گیری دادین به در کاپوت چیکارش دارین بزارید تو تولید جوانان ببینیم چقدر شاهکار کردن
فردا میبنم میزنن دنا نوجوانان همین کم داشتیم
aMiRsHaYaN
۱۶ بهمن ۱۴۰۱در کاپوت بازه ها فک کنم
محمدهادی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱این فاصله درز کاپوت در دنا ها هم وجود داره!
F
۱۶ بهمن ۱۴۰۱سلام جونه دل ، چطوری عزیز.
خط تولید هست و باز بودن درب ها، درب کاپوت بازه، درب صندوق بازه، درب درب ها بازه🙂، برای چک نهایی و کنترل کیفی نهایی(همون برچسب هایی که روی شیشه جلو نصب هست، اگه خودرو صفر رو دقت کرده باشید).بزار از اونجا بیاد بیرون بعد متوجه طراحی زیباش میشیم.
بخدا قسم ایران وطنمونه، با هرکی مشکل داریم و هر مقامی که داره مهم نیست، ایران وطن ما هست، پس تا خونمون در بدن می چرخه باید عاشق باشیم.
Habib
۱۶ بهمن ۱۴۰۱اره قربونت برم. هرکه دلش واسه وطنش می سوزه، انتقاد پذیری داره و تلاش می کنه تا حد ممکن مشکلات رو کمتر کنه. دلسوزی به وطن به معنی نادیده گرفتن نکات منفی یک محصول نیست، بلکه تلاش برای رفع ایراد هست. پاسخگویی مسوولین و استعفای آنها در صورت ناتوانی مهمترین ویژگی وطندوستی است. تو حالا شنیدی که تو کل تاریخ این دو شرکت، مدیران ایران خودرو یا سایپا استعفا بدن؟
«نشان مرد خدا عاشقی است با خود دار/که در مشایخ شهر این نشان نمی بینیم»
حافظ.
phonix
۱۶ بهمن ۱۴۰۱اها
وای عجب کشور اشغالی ولی نباید ازش انتقاد کرد:) بالاخره کشور ماست
انتقاد میکنیمو اوضاع اینه وای به حال روزی که انتقاد هم نشه
حسین
۱۶ بهمن ۱۴۰۱همه فقط انتقاد میکنن ، از اون طرف تو صف ثبت نام اند ، از طرف دیگه هم از فامیلشون توقع پارتی بازی دارن!
سامان اذری
۱۷ بهمن ۱۴۰۱داداش فکنم خودتم درزت یکم بیش از اندازه بازه
برا همین درزهای گشاد رو خیلی علاقه داری بهشون
نویدی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱داداش دیگه زیادی روی فیس لیفت سمند تعصب داری،هر چی باشه پلتفرم و ایمنیش برمیگرده به پژو 405…یعنی امنیت ((صفر)).
یعنی جون مردم برای خودروساز اهمیتی نداره.
Sevlan
۱۸ بهمن ۱۴۰۱شما اگه عشق وطن داشتی نمیگفتی هر مقامی داره مهم نیست، همون مقاما کشور رو به این وضع رسوندن، برو اسیر اوهام باش، آره!!!!
زیزیگولو
۱۶ بهمن ۱۴۰۱در کل خیلی وقته که تو این مملکت چیزایی که قدیما عجیب به نظر میرسیدن الآن کاملاً عادی شدن!!! مثلاً اگه تو خیابان دو نفرو ببینیم که به جون هم افتادن اصلاً تعجب نمیکنیم و شاید فقط یذره کنجکاو بشیم که علت دعواشون چیه!!؟؟؟ یا مثلاً اگه تو خیابون ببینیم یه موتوری از کنار یه خانوم رد شد و کیفشو دزدید بازم تعجب نمیکنیم و فقط اگه خودمونم کیف داشته باشیم محکم تر اونو میگیریم!!!! یا هزار جور اتفاق دیگه که دیدنشون واسه مردم عادی شده و اصلاً واسه نردم عجیب به نظر نمیرسن ….. درست مثل رونمایی از گاریا و بنجلای سایپا و ایرانخودرو که دیگه واسه همه عادی شده و کسی تعجب نمیکنه
علی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱دنا جوانان.دنا نوجوانان . دنا کودکی .دنا نوزادی . توروخدا این چه مسخره بازی کلا ایران خودرو بازی با هرچی رو دوست داره بازی با پلتفرم فسیل شده 405 که ازش 20 یا 30 هست داره استفاده میکنه بازی با اسم ماشین دنا پلاس دنا معمولی دنا سال دنا توربو سمند سورن پلاس معمولی . سمند سورن پلاس مانیتور دار بدون دوربین سمند سورن با دوربین بدون پاور ویندوز و الا ماشالله تا دلت بخواد بازی با امکانات دنا پلاس قالپاقی دنا پلاس نیمه فول دناپلاس فول و غیره کاش ایران خودرو به جای بازی بازی کردن به فکر پیشرفت بود (که البته با این وضع امکان نداره) خلاصه بزار ایران خودرو با همین کارا خوش باشه سودش رو بکنه تازمانی که ما ازش ماشین میخریم
۱۷ بهمن ۱۴۰۱بابای من میتونه بخره 😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛 ولی باید خونمون بفروشیم 😐👍
AMANTE
۱۶ بهمن ۱۴۰۱جوان هایی که بتونن این جوان و سال رو بخرن خیلی کمه.
matin
۱۶ بهمن ۱۴۰۱کیفیت افتضاح داشبورد دنا از تو عکس معلومه
aMiRsHaYaN
۱۶ بهمن ۱۴۰۱باشه
در ضمن توی متن نوشتید فشاد تایر بجای فشار
mahdi-es17
۱۶ بهمن ۱۴۰۱جوان؟ بجز تارا سن پلتفرم های ویران خودرو از سن من بیشتره، 😂
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۶ بهمن ۱۴۰۱این ده اسب رو با هدرز و کیت مکش میشه کشید بیرون و نزدیک 50،60 میلیون کمتر دارد
مهدی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱محل قرارگیری دکمه استارت تو دنا جالبه! فکر کنم دیگه اون محفظه پشت دکمه استارت قابل استفاده نیست.
محمدهادی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ایول
برای اولین بار کمی در محصولات داخلی احساس توجه به انسان و حس کیفیت بهم دست داد
امیدوارم راندمان محصول و دوام قطعات هم ارتقا پیداکرده باشه و صرفا تغیرات چشم پرکن نبوده باشن
سوال:
#دنا جوانان رنگ های بدنه مخصوص به خودش داره؟
#دنا جوانان نسب به دنا پلاس معمولی در مولفه های وزن نهایی،شتاب اولیه و حداکثر سرعت چه تغیراتی پیداکرده؟
RENAULT5
۱۶ بهمن ۱۴۰۱حدود۲۰اسب بخاری قدرتش بیشتره
آرین
۱۶ بهمن ۱۴۰۱حس خوبی به موتوری که ایران خودرو(شک دارم) دستکاری کرده ندارم.
کاش همون پلتفرم پیکان جوانان رو ارتقا داده بودن.
Saeed
۱۶ بهمن ۱۴۰۱نمیشه هیچ جوره دنا ثبت نامی رو تبدیل به دنا جوانان کرد؟
محمد
۱۶ بهمن ۱۴۰۱عنو آب گرفتن….بخیالشون شده عناب!
مهرانیان
۱۶ بهمن ۱۴۰۱قشنگترین نظر بود. دمت گرم
علی جردن
۱۶ بهمن ۱۴۰۱گیربکس اتوماتیک روی راناپلاس چی شد ؟
Habib
۱۶ بهمن ۱۴۰۱از سخنان گهربار مدیرعامل ایران خودرو:
«با بهبود مشخصات و کیفیت محصولات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برمی داریم.»
البته رضایت خداوند متعال یادش رفته و کسی هم بهش تذکر نداده.
من حاضرم قسم بخورم که مهمترین دغدغه ایران خودرو کسب رضایت مشتری است. اینو جدی میگم.
صالح
۱۶ بهمن ۱۴۰۱کاش حداقل که میخواستند از اسم جوانان استفاده کنند از موتور تزریق مستقیم سوخت ای اف سون استفاده می کردند!
محسن
۱۶ بهمن ۱۴۰۱دنا جوانان چه کوفتیه دیگه؟
fordglx2008
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ماشینای ایران خودرو و سایپا صرفا یه سرمایه گذاری هستن پول سوخت نشه گمون نکنم هنوز کسی عشق ماشین باشه دغدغش موتور ef7 تیو5
باشه یا رو کروز کنترل هیجانی بشه
هادی
۱۶ بهمن ۱۴۰۱یکی به من بگه اگه همه موتور های اشغال رو تولید نکنن فقط همین ای اف پی رو تولید کنن بزارن رو 206 تیبا چی میشه ؟! مگه چقدر فرق داره تولید این موتور با موتور دیگه ؟ سرعت تولید میره بالا دیگ مردم موتور اشغال سوار نمیشن xu m15 هزار تا اشغال دیگه به نسبت بقیه این موتور باز بهتره
حسین
۱۶ بهمن ۱۴۰۱خط تولید اونا، کارگر هاش ، قالب هاش و … چی میشه؟
بعدشم مگه ظرفیت تولید این چقدره؟
هادی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱خودت میگی کارگر . کارگر چه فرقی میکنه براش اون اسمبل کنه یا اینو قالب هم یه بلوک و الی سر سیلندر همش با دستگاه تراش نهایت یه هشت سوپاپ بیشتر و یه توربو با یه سری ریزه کاری نهایت چند ده میلیون میره روش
TESLA
۱۶ بهمن ۱۴۰۱درز کاپوت تارا به معنای مهر تاییدی بر افزایش کیفیت نسبت گذشته هست 😂😂😂🙌🙌
ماهان
۱۶ بهمن ۱۴۰۱کدوم جوانی اتومات دوست داره؟ کاش دنده دستی میدادین
Mehdi
۱۶ بهمن ۱۴۰۱وقتی مسئولان و رهبران سیستم فعلی حرف از پیشرفت و آسایش ملت میزنن آدم نمیدونه باید بخنده یا افسوس بخوره
مرد بینام و نشان
۱۷ بهمن ۱۴۰۱فقط باید گریست…
Bmwgg6
۱۶ بهمن ۱۴۰۱دنا جوانان 240 اسب؟؟ 😐😂
Bmwgg6
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ببخشید یه لحظه اشتباه خوندم… 😐😂
150 اسب؟؟؟؟؟
Bagher
۱۶ بهمن ۱۴۰۱165
HesamS500
۱۶ بهمن ۱۴۰۱خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است …
زیزیگولو
۱۶ بهمن ۱۴۰۱عجیب ولی واقعی🤦♂️🤦♂️
شاهین
۱۶ بهمن ۱۴۰۱خرید ماشین توربو در ایران بدترین اشتباهه مگه اینکه جیبت پر پول باشه هر باک اکتان اصل بریزی(داداشه رفیقم بی ام و 528 داره هر باک تقریبا 400 تومن هزینه میکنه!)
میگن این موتور استاندارد یورو 5 داره! اوکی قبول
وقتی بنزین اشغال یورو 3 که از بوش معلوم نیست چیا قاطیش کردن که اشتعال پذیر باشه بره توی موتور توربو اون موتور چقدر میخواد عمر کنه؟ اصلا چقدر میتونه قدرت تحویل بده
با موتور های 20 سال پیش مثل xu7 وقتی از دو مکان متفاوت بنزین میزنی کاملا مشخصه فرق بین بنزین خوب و بد. گاز خور ماشین به شدت احساس میشه با این بنزین ها
ولی شما بخرید. 11 میلیون نفر برای پارس و رانا و … صف کشیدین این دیگه 22 میلیون نفر رو میطلبه. جوانان مخصوصا!!!
هادی
۱۷ بهمن ۱۴۰۱این چرت پرت بنزین کم کیفیت که با … درست میشه کردن تو مغز ملت بزار کنار کلی ماشین توربو دیدم با بنزین غیر سوپر دقیقا شتاب کارخونه رو میزنن اگه یورو ۴ نبود غیر ممکن بود
بنانج
۱۶ بهمن ۱۴۰۱انصافاً با این افزایش قدرت اعجاب انگیز ما را اسکل گیر آورده اند
بنانج
۱۶ بهمن ۱۴۰۱عجیبه، قریبه، بعیده ولی واقعیه
بنانج
۱۶ بهمن ۱۴۰۱اصلا اسمش را باید گذاشت دنا شیرون سوپر اسپرت
عرفان
۱۷ بهمن ۱۴۰۱آخه کدوم جوونی میتونه اینا رو بخره؟!! من که همون پیکان جوانان دسته دوم رو هم نمیتونم بخرم!🙂💔😐
برای #آزادی
SinaSVJ
۱۷ بهمن ۱۴۰۱دنا جوانانه ولی فقط بازنشسته های کارخانه دار و پالایشگاه نفتی میتونن بخرن که اونام انقد عقل دارن که نخرن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱خرید سمند دسته دوم و گذاشتن یه گیربکس اتومات و چند تا آپشن قیمت به صرفه تری داره تا این