ایران خودروخودروهای سنگین

مشخصات کامیون‌های جدید بنز 1930 و 2630، به‌روزرسانی پیرمرد 65 ساله!

ایران‌خودرو دیزل به‌منظور مطابقت با استانداردهای جدید، اقدام به اعمال تغییرات و ارتقاءهایی روی کامیون‌های قدیمی مشهور به مایلر کرده است.

کابوس جاده‌های ایران، ارابهٔ مرگ و یا هر لقب دیگری که به کامیون‌های بنز موسوم به واگن هود بدهیم، تأثیری ندارد و ایران‌خودرو دیزل هنوز حاضر نیست دست از سر این پیرمرد فرتوت بردارد. درحالی‌که به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای جدید، برای مدتی تولید این کامیون‌ها متوقف شده بود، حال ایران‌خودرو دیزل با اعمال تغییرات فنی و ارتقاء ویژگی‌های کامیون‌های واگن هود، تولید سری جدید آن را از سر گرفته است. این کامیون‌ها که قبلاً با نام‌های ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ شناخته می‌شدند، حالا ۱۹۳۰ و ۲۶۳۰ نام گرفته و توانسته‌اند استانداردهای جدید ۸۵ گانه را پاس کنند. ایران‌خودرو دیزل به‌تازگی اولین شرایط فروش این کامیون‌ها را هم اعلام کرده است و ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم به بررسی تغییرات آن‌ها بپردازیم.

تاریخچه کامیون‌های واگن هود یا مایلر

ایران‌خودرو دیزل که پیش از انقلاب شرکت صنعتی خاور نام داشت، در سال ۱۳۳۸ برای تولید و عرضهٔ کامیون‌های مرسدس بنز در تهران تأسیس شد. این شرکت کار خود را با مونتاژ کامیون بنز ۱۹۲۱ آغاز کرد که از کامیون‌های جدید سری L مرسدس بود. این سری کامیون در سال ۱۹۵۹ در آلمان معرفی شده و زمانی که به ایران آمد کاملاً جدید بود. کامیون‌های سری L ابتدا برای بازار داخلی آلمان در نظر گرفته شده بودند ولی به دلیل کیفیت بالا و استهلاک پایین، در بازارهای صادراتی هم عرضه شدند و بسیار موفق عمل کردند.

شرکت خاور در ابتدا فعالیت خود را با مونتاژ روزانه یک دستگاه کامیون شروع کرد اما پس از مدت کوتاهی به دلیل افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه تجاری، خطوط تولید و مونتاژ خود را توسعه داد. شرکت خاور در سال ۱۳۴۳ کامیونت سری LP مرسدس یا همان خاور ۶۰۸ معروف را به تولیدات خود افزود و بعداً کامیون نیمه سنگین ۹۱۱ و کامیون جفت محور ۲۶۲۴ هم به خطوط مونتاژ این شرکت اضافه شدند. در سال ۱۳۷۷ شرکت خاور با بخش اتوبوس‌سازی ایران‌خودرو ادغام شد و ایران‌خودرو دیزل شکل گرفت. در سال ۱۳۷۸ نیز پیشرانهٔ ۹ لیتری مدل ۱۹۲۱ با نمونهٔ قوی‌تر ۱۲ لیتری OM 355 جایگزین شد و این مدل ۱۹۲۴ نام گرفت. این پیشرانه تا به امروز در کامیون‌های واگن هود استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که اتاق بار کمپرسی و باری کامیون‌های واگن هود ساخت شرکت آلمانی مایلر (Meiller) بودند، این کامیون‌ها در ایران به بنز مایلر شهرت پیدا کردند. این کامیون‌ها در کشورمان به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار گرفتند و هنوز هم با وجود گذشت ۶۵ سال، بخش عمده‌ای از حمل‌ونقل سنگین کشور بر دوش کامیون‌های واگن هود است. البته طی این سال‌ها، ایران‌خودرو دیزل تقریباً تمام قطعات فنی این کامیون‌ها مثل محورها، گیربکس، جعبه فرمان و… را تغییر داده و اکثر قطعات کامیون‌های واگن هود چینی یا ایرانی هستند و درنتیجه، کامیون‌های جدیدتر از لحاظ کیفیت هرگز در حد نمونه‌های قدیمی نیستند.

بااین‌حال، کامیون‌های بنز که سال‌ها است با رنگ نارنجی تولید می‌شوند، به دلیل طراحی ساده، سهولت تعمیرات و فراوانی قطعات، همچنان بین رانندگان محبوب هستند و با وجود عرضهٔ کامیون‌های مدرن‌تر و جدیدتر چینی که به‌مراتب راحت‌تر و مجهزتر هستند، هنوز هم بنز مایلر فروش بالایی دارد. درواقع مایلر حکم نیسان آبی را بین کامیون‌ها دارد که هرچند در نمونه‌های صفرکیلومتر جدید بسیار بی‌کیفیت شده ولی بازهم خریدار دارد و ایران‌خودرو دیزل حاضر نیست آن را کنار بگذارد. این شرکت مشکل ارتفاع بالای کامیون‌های واگن هود که باعث له شدن خودروها در تصادفات شاخ‌به‌شاخ می‌شد را هم چند سال پیش با نصب حفاظ‌های فلزی زیر سپر جلو برطرف کرد!

تغییرات کامیون‌های جدید ۱۹۳۰ و ۲۶۳۰

همان‌طور که گفته شد، ایران‌خودرو برای مطابقت کامیون‌های واگن هود با استانداردهای جدید، تغییرات و بهسازی‌هایی را انجام داده است. یکی از این تغییرات، تجهیز به سیستم ضد لغزش ASR، سیستم کنترل پایداری ESC و ترمز اضطراری هوشمند AEBS است درحالی‌که در نسخهٔ قبلی فقط ترمز ABS وجود داشت. علاوه بر این، سیستم هشدار انحراف از مسیر هم یکی دیگر از تجهیزات ایمنی است که به این کامیون‌های جدید اضافه شده است. دی‌لایت و لجن گیر اتوماتیک برای کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش دوام سیستم ترمز نیز دیگر ویژگی‌های جدیدی هستند که در این کامیون‌ها می‌بینیم. در داخل نیز به صندلی راننده گرم‌کن اضافه شده و به صفحه آمپر یک نمایشگر دیجیتالی افزوده شده است.

امکاناتی که قبلاً در کامیون‌های واگن هود ارائه می‌شد و همچنان وجود دارد نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • کولر و بخاری
  • بخاری درجا
  • صندلی‌های قابل تنظیم
  • چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
  • تاخوگراف
  • بوق برقی
  • بوق دنده عقب
  • قفل عرضی دیفرانسیل
  • گاردهای جلو و عقب جانبی
  • رادیوپخش با USB، AUX و SD Card
  • کپسول آتش‌نشانی
  • فرمان هیدرولیک قابل تنظیم

مشخصات فنی کامیون‌های جدید ۱۹۳۰ و ۲۶۳۰

علاوه بر موارد فوق، در پیشرانهٔ کامیون‌های واگن هود هم تغییراتی صورت گرفته است تا با استانداردهای آلایندگی جدید مطابقت پیدا کند. پیشرانهٔ ۱۲ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ OM 355 حالا به سیستم سوخت‌رسانی کامن ریل مجهز شده است درحالی‌که در نسخهٔ قبلی، سیستم سوخت از نوع پاشش مستقیم بود. به لطف این تغییر، خروجی پیشرانه حالا به ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است درحالی‌که این ارقام قبلاً ۲۸۰ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر بودند. این افزایش خروجی باعث بهبود کارایی کامیون‌ها در حمل بار و عبور از شیب‌های تند خواهد شد و به لطف این ویژگی، حداکثر توانایی شیب روی کامیون‌های واگن هود از ۵۱ به ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، استاندارد آلایندگی کامیون‌های باستانی ایران‌خودرو دیزل هم از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقاء پیدا کرده که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

کامیون‌های جدید بنز ۱۹۳۰ و ۲۶۳۰ چه تفاوتی با قبل دارند؟

به‌طور خلاصه، لیست تغییرات این کامیون‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیستم کنترل پایداری
  • سیستم ضد لغزش
  • ترمز اضطراری هوشمند
  • هشدار خروج از مسیر
  • گرم‌کن صندلی راننده
  • صفحه آمپر دیجیتالی
  • دی‌لایت
  • لجن گیر اتوماتیک
  • سیستم سوخت‌رسانی کامن ریل
  • افزایش خروجی موتور
  • ارتقاء استاندارد آلایندگی به یورو ۵

قیمت کامیون‌های جدید بنز ۱۹۳۰ و ۲۶۳۰

هنوز قیمت نهایی این کامیون‌های جدید اعلام نشده است ولی ایران‌خودرو دیزل در طرح فروش جدید خود، برای ۱۹۳۰ باری پیش‌پرداخت ۱.۸۵ میلیارد تومان، برای ۱۹۳۰ کمپرسی ۱.۹۵ میلیارد تومان و برای ۲۶۳۰ کمپرسی ۲.۶ میلیارد تومان را اعلام کرده است. ازآنجایی‌که معمولاً ارقام پیش‌پرداخت نصف قیمت نهایی خودروها است، انتظار می‌رود قیمت این کامیون‌ها بین ۳.۷ تا ۵.۲ میلیارد تومان باشد. به‌طورکلی، هرچند شاید ارتقاء پیشرانه، کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی کامیون‌های واگن هود را بتوان اقدام مثبتی تلقی کرد ولی مشکلات اساسی این کامیون‌ها شامل کیفیت پایین، امکانات اندک و راحتی بسیار پایین همچنان به قوت خود باقی است و رانندگان ایرانی را مجبور می‌کند در دوران کامیون‌های خودران، همچنان کامیونی متعلق به ۶۵ سال پیش را با پایین‌ترین کیفیت و راحتی سوار شوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (856 ديدگاه)

    ساخت شتر گاو پلنگ دوران ژوراسیک به سک ویران خودرو دیزل
    رفتن لایسنس یه موتور ماقبل تاریخ از آلمان گرفتن دادن ایدم دیزل براشون بسازه دو جفت دف از مان آلمان گرفتن و گیربکس زد باهاش جفت کردن کارای زیربند هم اصفهان میزنه کیفیت هم که اصن نگو قابل مقایسه با مایلر وارداتی نیست، مایلر وارداتی ماشین محکمی بود ولی بدرد راه دور نمی‌خورد

    موافقم 77
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3054 ديدگاه)

      صنعت مملکت چنان پیشرفته است که نمی‌تونه قیافه این دایناسور عوض کنه

      موافقم 111
      مخالفم 8
      1. JDM سابق

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (856 ديدگاه)

        آره واقعا
        یکی از همینا رو از نمایندگی اوردن بیرون تو راه چرخ جلوش در اومد راننده شانس اورد

        موافقم 41
        مخالفم 6
        1. حسین

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (121 ديدگاه)

          خسته شدیم بسکه این کله هویج را در خیابان یا جاده دیدیم،بنظرم چون نشان سه پر مرسدس بنز روش سواره ایران خودرو تا ۱۰۰ سال به تولید این دایناسور ادامه بده.

          موافقم 41
          مخالفم 5
      2. فرشید

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (311 ديدگاه)

        ببین چیه که حتی از این بیشتر از نیسان گاوی بدم میاد

        موافقم 8
        مخالفم 3
      3. ساتیار احمدی

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آقای محمدرضا اشتری شما که امنیت این خودرو های ملی رو که مشاهده میکنید قوطی استقامت و پایداری رو بیشتر از این خودرو ملی داره خودت تصور کن که اینو نیو فیس کنن و امنیت رو ازش بگیرن کجای دنیا کامیون کاغذی ساخته میشه یه جهان میخنده به ما پس بهتره همین چهره و سیستم باقی بمونه تا دستکاری نشده تشکر از شما و سایت خوبتون

        موافقم 3
        مخالفم 1
      4. RR

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (47 ديدگاه)

        ۱- بنز ۱۰ تن با همین شکل کلاسیکش قشنگه.
        ۲- بخاطر سادگی و سگ جون بودنش هنوز استفاده میشه.
        ۳- یک کامیون کم خرج تر و کارآمد تر از بنز نارنجی معرفی کنید؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. فورد

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (887 ديدگاه)

      مالک این خودرو را میتوان به عنوان پول دار بدبخت نامید

      موافقم 31
      مخالفم 5
    3. عظیم کریمی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      راننده ها به بنز ۱۰ تن میگن شوفر کُش
      یعنی شوفرش میمیره ولی این ماشین مرگ نداره

      1. JDM سابق

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (856 ديدگاه)

        شوفرکش به خیلی ماشین ها دیگه هم گفته میشه
        اصطلاحا به ماشینی که امکانات درست حسابی نداره ولی با دوامه هم میگن
        یعنی راننده خون به جیگر میشه تا به مقصد برسه
        به مایلر قلک هم میگن بخاطر کم خرج بودنش

  2. مازیار

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1150 ديدگاه)

    قدیمیه و از این جهت مشکلاتی داره
    اما جان سخت واقعیه. کامیونی بسیار بی آزار که همیشه به صاحبانش خیر و برکت رسونده
    بیشترین ذهنیت در مورد اختلاف کیفی بین خودروهای سنگین بنز با بقیه مرهون همین مدل هست

    موافقم 44
    مخالفم 9
    1. محمد

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جان سخت و بی آزار اون قدیمیاش بود که بهش میگفتن تک طلا یا بنز شوفر کُش بخاطر اینکه بیست و چهاری تو جاده بودن نه این آشغالایی که اینا درست میکنن
      حیف اون بنز تک هایی که ۱۹ تن بارش میکردن مثه مرد تو جاده میرفت که بخواد با این آشغالا مقایسه بشه

  3. نیو کار

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تک کابینه بدرد ارسطو نمی خوره

    موافقم 38
    مخالفم 4
  4. دیا

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/Benz-WH-7.jpg
    بدبختی و فلاکت از سر و روش میباره.

    موافقم 43
    مخالفم 5
  5. علی علوی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی دوستان و کاربران و سروران بزرگوار و معزز در سایت پدال
    مطلب و یا مقاله ای که توسط اینجانب در رابطه با این مطلب و موضوع و مقاله منتشر می شود ربطی به این موضوع و مقاله ندارد
    همانگونه که پیش از این هم چندین مرتبه عرض کردم مهمترین و بزرگترین و استراتژیک ترین و پرچالش ترین موضوع و هدف پیش روی بشریت در سراسر جهان و در حال حاضر مسأله تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و محیط زیستی و گرمایش جهانی می باشد
    در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی و شروع هزاره جدید در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن اتومبیلی متعلق به دفتر پست ایالات متحده شعبه سیاتل حرکت می کرد که از طریق خروجی اتومبیل یا همان اگزوز فقط دود سفید رنگی خارج می‌شود اما این اتومبیل از چه ترکیب شیمیایی و بیوشیمیایی و سوختی بهره گیری می نماید؟؟؟؟؟
    طبق ایمیلی که تقریباً در مورخ سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی به بنده ارسال شده بود که در رابطه با طراحی و توسعه و ساخت یک وسیله نقلیه در ماه مارس سال ۲۰۰۰ میلادی به نام LN2000 ذکر شده بود
    اما این پدیده جدید در سال ۲۰۰۰ میلادی چه بود
    نیتروژن مایع یا همان
    LIQUID NITROGEN
    محققان دانشگاه واشنگتن در سیاتل موفق به اختراع و ثبت اختراعات و ابداعات در زمینه طراحی و توسعه و ساخت این اتومبیل شده بودند که در واقع سوختی بسیار پاک و فاقد هرگونه آلایندگی زیست محیطی می باشد
    دقیقاً در همان زمان در دانشگاه تگزاس شمالی در شهر دنتون هم اتومبیل مشابهی عرضه شده بود که با یکسری تغییرات و تحولات و در عین حال با همان اصولی که در اتومبیل دانشگاه واشنگتن در سیاتل بود حرکت می کرد
    مابقی مطالب و موضوعات در دیدگاه بعدی
    علی علوی از مشهد

    موافقم 9
    مخالفم 29
  6. mickeyy

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    کامیون ماقبل تاریخ رو سیستم کنترل پایداری گذاشتن روش 😂
    متأسفانه نیسان آبی، موتور سیکلت سی جی ۱۲۵، خاور و همین کامیون نماد فلاکت هستن و واقعیت زندگی ایرانی رو در سال ۲۰۲۵ نشون میدن

    موافقم 65
    مخالفم 4
  7. صامورایی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (204 ديدگاه)

    بین رانندگان کامیون مایلر به قُلک معروفه. حداقل سمت ما که اینطوره

    موافقم 22
    مخالفم 10
  8. پیام

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    پدال جان یه زمان میومدیم سایت پدال خبرا پر بود از سوپر ماشینایی مثل فراری و لامبو و بوگاتی و… الان چند روزه خبرا فقط ماشین چینی و طرح پیش فروش اشغالای ایرانی چه خبر شده هییییییی دیگه هیچی اون برکت سابقا نداره 😢

    موافقم 32
    مخالفم 7
  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (396 ديدگاه)

    یه روز میگن فلان پهپاد رو ساختیم یه روز میگن جنگنده ساختیم یه روز پدافند بهتر از پاتریوت میسازن یه روز میگن ماهواره پرت کردیم.به خدای ایران سوگند این جماعت توان ساخت یک پوسته ساده برای پوشاندن این فسیل رو ندارند ببینید به روایت تصویر.چرا قاهر ۳۱۳ ساختنا اسمش جنگندس ولی هنوز یک میلیمتر نتوانسته جست بزنه چرا ساختن اسمش مستعانه تو خشابش هر چی بریزی صد متر دور تر بهت کود مرغوب تحویل میده.هر وقت توانستید این فسیل پیل پیکر رو از صفر خودتون بسازید ما هم قبول میکنیم شما هنوز نتونستی. استادیوم آریا مهر رو بازسازی کنید

    موافقم 59
    مخالفم 11
    1. Nr

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (120 ديدگاه)

      چون یکم فکر میکردی میفهمیدی اون مثالای اولی که زدی دست چه ارگانیه و این مثال کامیون دست چه لاشخوراییه داداش من

      موافقم 16
      مخالفم 36
      1. B

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (974 ديدگاه)

        اونام فقط بودحشون بیشتره تا بیشتر هاپولی کنن

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Ali

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        الان فکر می‌کنی ایران خودرو دست کیه؟ مردم اداره‌ش میکنن؟!

        موافقم 3
        مخالفم 1
  10. ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5444 ديدگاه)

    این ماشین از دوران سربازان نازی تا اکنون درحال تولید توسط ایران خودرو هست این ماشین آنقدر پیشرفته هست که هنوز تولید میشه.
    این ماشین خیلی ماشین پیشرفته و آینده نگر است

    موافقم 30
    مخالفم 3
  11. R

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1241 ديدگاه)

    سم خالصه این ماشین😂😂

    موافقم 17
    مخالفم 5
  12. علی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با سلام ، حدود سه ماه قبل که آگهی قبلی این کامیون‌های عصر ژوراسیک رو دیدم ، به شرکت بنز ایمیل زدم که برند بنز با این هیولاهای بدترکیب جنگ جهانی تخریب میشه… لطف کنید جلوی تولیدش رو در ایران بگیرید و نزارید منظره خیابانها و جاده های ما زشت و عقب مانده بنظر برسه . اونام جواب دادند که ما قراردادی نداریم با ایران و موضوع به ایران خودرو دیزل مربوط میشه!

    موافقم 28
    مخالفم 7
  13. علی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    Dear CEO of Mercedes-Benz
    hello
    We, a large group of Iranian people, request you to withdraw the production license of Benz 1924 truck from Iran Khodro Diesel Company.
    Our city and roads are ugly with old cars and we feel bad about the presence of these terrible trucks. Trucks that remind us of World War II!
    Like other parts of the world, we Iranians deserve to use Actros trucks and other modern trucks of the big Benz company.
    Certainly, the Mercedes-Benz brand will be destroyed in the minds of Iranian people with the continued production of 1924 trucks.
    The new sales ad of Iran Khodro Diesel Company is in the following link:

    موافقم 19
    مخالفم 2
  14. علی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    Dear Mr. Amini,

    Thank you for your email addressed to the Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V..

    We thank you for your effort to write to us but we have to inform you that we cannot offer Service, also we no longer have a contract with the Iran Islamic Republic.

    We hope for your understanding.

    Should you have any further requirements please do not hesitate to contact us.

    Kind regards
    Salman Karakus

    Customer Service Germany

    00800 9 777 7777 (international freephone)
    +49 69 95307-399 (charged at national rate)

    Mercedes-Benz Customer Assistance Center Maastricht N.V., Gelissendomein 5, 6229 GK Maastricht, The Netherlands. Register No.: K.v.K. Limburg 33014909

    If you are not the addressee please inform us immediately that you have received this e-mail by mistake and delete it. We thank you for your support.

    Mercedes-Benz collects and processes your personal data as necessary for the provision of our services.
    If you would like to know more about your general privacy rights, we refer you to the Mercedes-Benz Data Protection Policy

    موافقم 17
    مخالفم 4
  15. علی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    البته الان که مجدد خوندم اسم از ایران خودرو دیزل نیاورده آقای سلمان کاراکاس!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  16. nissan skyline

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    انصافا انگار یه دایناسور ما قبل تاریخه😂

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. ساتیار احمدی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حرفت رو مزه کن *** بهتر از ماشین های حلبی تو هست

      موافقم 1
      مخالفم 9
  17. شهروزفاتح

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدرم تو شغل رانندگی ۳۰سال بازنشسته شده وخودم ۷سال مونده بازنشسته بشم کامیون ولوومدل۵۶ دارم دولت توقع دارد ۴میلیاردتومان بزارم روی این مدل پایین بنز غیر استاندارد بگیرم که تو هیچ دنیا تولید نمیشه بگیرم جلوی دلالان واختلاسگران رابگیریید

    موافقم 16
  18. امیر علی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فقط به این پیشرفت باید خندید،۳۰۰ اسب بخار قدرت😁😁😁😁😁😁

    موافقم 11
    مخالفم 1
  19. الیاس پیام عسکری

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از ترس هجوم کامیون های چینی دوتا آپشن اضافه کردن برای آنهم افزایش قیمت زدن.یعنی واقعا یکی نیست جلو اینها بایسته .ملت گیر اوردید

  20. آلت الله

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیر کامیون میتونی شش تا پراید جا بدی

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5444 ديدگاه)

      فقط اسمت 😂😂

      موافقم 12
      مخالفم 1
  21. Mohammad hasan

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (169 ديدگاه)

    مدلای ۷۸ تا ۸۴ بنز ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ از قطعات اصل آلمان بهره میبردن و الآنم به لحاظ قیمتی ، قیمتشون با یه نمونه صفر کیلومتر برابر می‌کنه!

    و سومین مدل از پشت آمپر و داشبردی هست که ایران خودرو بعد از نمونه ای که شرکت بنز طراحی کرده بود روی این ماشین گذاشته…

    بعد از نمونه فابریکی که چندین سال ( تا پیش از ۹۸ ) روی این خودرو نصب میشد اومدن یک مدل پشت آمپر آنالوگ جدید تر براش در نظر گرفتن که بعد ها به عنوان یک آپشن براش یه داشبورد پلاستیکی مسخره هم گذاشتن که البته استقبال نشد ازش ( روی پروژه ۱۹۴۳ همین ماشین تست شد که شکست خورد ) و بعد ها فقط پشت امپرش فراگیر تولید شد و در حال حاضر هم که نمونه ای که می‌بینید در حال فراگیری هست و طراح این ماشین احتمال زیاد زیر خاک هست و این ماشین داره با تفاوت های بسیار نسبت به اون دوران تولید میشه

    موتور این ماشین بخاطر طراحی قدیمی و کیفیت پایین قطعات مصرفی توانایی کارکردن با سیستم سوخت‌رسانی ریل مشترک رو نداره و عیوبی که معلوم نیست از کجا پیدا شده توش پدیدار میشه بعد از مدتی کار کردن…

    گذشت اون دورانی که پشت این ماشین می نوشتن سرباز آلمانی…الان سیاحه لشکر ایران خودرو دیزله

    موافقم 14
    مخالفم 1
  22. سعیدرحیمی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این ماشین به واسطه گذشته درخشانی که داشته ائم از کیفیت بالا و جان سختی مثال زدنی باعث گذراندن زندگی های بسیاری بوده و صاحبانش الان بازنشسته هستند،، امروز نیز فعالان سیستم حمل ونقل با آن تصور اقدام به خرید مدل های جدید این ماشین میکنند قافل از اینکه کیفیت کُل قطعات بکار رفته از جمله استارت، دینام، پایه جعبه فرمان، اورینگ ها واشرها، پیچ های سرسیلندر، سیم کشی های ضعیف و بدون سوکت، صدای کَر کننده داخل کابین، وضعیت ضعیف آب بندی کابین که نه کولر جوابگو هست نه بخاری، مشکل در محور جلو و فنر بندی، مشکل در محورهای عقب و فنر بندی و درکل با قطعات بی کیفیت و مونتاژ بی دقت و از همه مهمتر خدمات پس از فروش مسخره که با مراجعه با آن مراکز با بی ادبی و عنوان دلایل مزخرف برای فرار از زیر باررفتن نسبت به رفع عیب و ایراد مواجه می شوند،،، متحمل ضرر مالی و روحی روانی می شوند ..

    موافقم 13
    مخالفم 1
  23. حسن

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بنز نارنجی چند تا مشخصه داره که برای برخی مشاغل در ایران ضروریه استهلاک کم تعمیر ارزان و اسان یدکی فراوان و ارزان
    خرید نارنجی قطع به یقین برا دو گروه مناسبه یک مصالح ساختمانیها دوم معادن اولی تو جاده ها مزاحم بقیه خودروها نیست و کارش داخل شهره کاری هم به کسی نداره نیاز هم نیست بیشتر از 50 تا یا نهایت 80 تا بره که با بار و بی بار میره معادن هم که اصلا کلا کسی نمیبینشون

    ولی غیر قابل درک ترین خریدارها اونهایی هستن که مدل باری را میخرن میزنن به جاده اخه لعنتی راه که نمیره تو کفی و حالا ببین تو شیب چه سرطانیه دو سه کیلومتر ترافیک درست میکنه مث سنگ سفته از 120 تا استخون بدنت صدا در میاد اخه چجوری وجدانت قبول میکنه 4 تا بدی جا این

    باید یه قانون تصویب کنن که فقط تو معادن و سنگ شکنها و مصالحیها بتونن کار کنن از ورود به جاده منع بشن

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. صامورایی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      آره اما به شرطی که جایگزین هم داشته باشه. صاحباش پس چی استفاده کنن جای مایلر؟ که هم کم خرج باشه هم اذیت نکنه.

      1. حسن

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        منظورم اینه از کارخانه اعمال بشه یعنی کسی که میخواد تازه بخره راهنمایی رانندگی نوع کاربری را اینجوری اعلام کنه نمیشه که به کسانی که قبلا خریدن گفت کار نکنید

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. B

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (974 ديدگاه)

          مشت نمونه خرواره
          اگه همچین کاری که شما میگید میکردن قطعا تا الان جایگزین هلی به مراتب بهتری هم تولید میکردن و جاهای دیگه مملکتم درست میکردن

          موافقم 2
          مخالفم 1
  24. حسن

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    البته به اینا دیگه نمیگن مابلر میگن زیر مایلر
    2628 مایلر
    2624 زیر مایلر
    ۱۹۲۴ بنز تک (یک مجور در عقب)
    همه چیش تغییر کرده اما چون دیفرانسیلش با مایلر یکیه میگن زیر مایلر

  25. قدرت طهماسبی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    نیسان آبی ، بنز کله نارنجی ، موتور سیکلت سی جی 125 ، مزدا دو کابین و خاور باید در داخل موزه قرار بگیرند ولی تولید می شوند ، خودرو کلاسیک ساده و ابتدایی ، افزایش امکانات جدید آن را تزئیناتی ها بهتر انجام میدهند.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  26. مهربد

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    1930، نماد سال ورود به خط تولید و بازار است و 2630 سال خروج از خط تولید ایران خودرو دیزل..!!!

    موافقم 11
  27. اسدی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این کامیونای بنزین 10 چرخ تو جاده وقتی گرسنه میشن دهن باز میکنن پراید و پژو رو درسته میخورن
    توی این 30 سال اخیر کلی خودرو تو جاده خوراک بنزهای ده چرخ شدن

  28. مسعود زندیه

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من روبروی کارخانه پارکینگ دارم و باید بگم ماشینهای بنز واگن هود که به پارکینگ ورود میکنند از همه لحاظ کیفیت پایینی دارند، از روغن ریزی و مشکلات یهویی برقی و قفل شدن چرخها و استارت نزدن ماشین بعلّت کیفیت بد باتری بعد از ((۳ روز توقف)) گرفته تا قفل و باز نشدن دربها با سوئیچ و لق بودن تمام اجراء اتاق کامیون که باعث صدای وحشتناک و گوش خراش در کابین میشود و…….
    و اینکه خواهشا از چشم کارگران زحمتکش و بامرام این شرکت نبینید چون مشکل فقط از ضعف قطعات درجه ۱۰ چینی و شرکتهای ایرانی نامعلومِ تولید کننده ی این قطعه هاست

  29. Navid AJ

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3804 ديدگاه)

    اگر ایرانخودرو رو مجبور کنن برای هر تصادفی که این میکنه خسارت پرداخت کنه؛‌ بساط ساخت این عتیقه جمع میشه و برعکس قدیمیهاشو هم با ماشین نو عوض میکنن.

  30. Ali

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    دو سال پیش موتور اینو گذاشته بودن تو اتاق کامیون شرکت فوتون با اسم آتامان رونمایی کردن که مثلا جایگزین این بشه، ایران خودرو حتی عرضه تعویض اتاقش رو هم نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا