ایران خودروهایما

هایما 8S جدیدترین محصول ایران‌خودرو در آستانه ورود به بازار + تصاویر، قیمت و مشخصات

عضو جدید خانواده هایما در ایران

گروه صنعتی ایران‌خودرو قصد دارد تا ظرف روزهای آینده بخشنامه فروش هایما هشت اس 8S را با رنگ‎‌های متنوع اعلام کند. جدیدترین محصول ایران‌خودرو با نام هایما هشت اس (Haima 8S) بعنوان لوکس‌ترین محصول این شرکت در آستانه ورود به بازار خودروی کشور است. بنابر شنیده ها، قیمت مصوب هایما هشت اس برای آذر ۱۴۰۱ کمتر از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

برند هایما پس عرضه بسیار موفق مدل اس۷ و شکست در فروش خودروی اس۵، نامی آشنا در بازار خودروی ایران برای خود دست‌و‌پا کرده است. هایما ۸اس سومین محصول از این برند خواهد بود که در بازار ایران عرضه می‌شود. ایران‌خودرو بعنوان مونتاژ کننده این خودرو حساب ویژه‌ای برروی این محصول باز کرده و قصد دارد تا در اولین حضور در باشگاه چینی‌های میلیاردی، برگ برنده خود را رو کند.

خردادماه امسال بود که این محصول در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب رونمایی شد. پس از اولین رونمایی، این محصول در سایر رویدادهای خودرویی کشور نیز حضور پیدا کرد و در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

در نگاه اولیه به این خودرو، ظاهر بسیار خوب در نمای جلو و نمای عقب نه‌چندان جالب، در مجموع چهره قابل قبولی را پدید آورده؛ همچنین امکانات متنوع به ویژه عملگرهای مربوط به دستیار رانندگی (مشابه تیگو هشت پرو) در لیست مشخصات اعلامی خودنمایی می‌کند. بنابر اعلام سازنده شتاب (سرعت صفر تا صد کیلومتر برساعت) این خودرو در محدوده ۸ ثانیه می‌باشد که در بین چینی‌های بازار ادعای بزرگی است. نکته منفی قابل توجه این خودرو کیفیت پایین متریال داشبورد، صندلی و رودری‌ها نسبت به رقبای هم قیمت است.

مشخصات فنی هایما 8S

هایما هشت اس 8S در رده ابعادی C متوسط و کلاس بدنه کراس‌اوور متوسط شهری دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع هایما 8S به ترتیب ۴۵۶۵، ۱۸۵۰، ۱۶۸۲ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر است. با توجه به ارقام ذکر شده، ابعاد این خودرو نسبت به سایر محصولات هایما، بزرگتر از هایما اس۵ و در مقایسه با هایما اس۷ در تمامی ابعاد به جز ارتفاع (۵ سانتی‌متر ارتفاع کمتر) مقدار اندکی بزرگتر است. در نگاه کلی محدوده ابعادی این خودرو همانند هایما اس۷ و جک اس۵ می‌باشد.

این کراس‌اوور چینی مجهز به پیشرانه جدید توربو GDI (جزو ۱۰ موتور برتر چین در سال ۲۰۱۹) با حجم ۱۵۹۴ سی‌سی بوده که ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۵۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هایما 8S قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۸ ثانیه طی کند. موتور هایما 8S مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۶۰ کیلوگرم و حجم باک و صندوق آن به‌ترتیب ۵۸ و ۳۴۰ لیتر است.

مشخصات ایمنی هایما 8S

سیستم تعلیق هایما 8S، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک می‌باشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، کمکی ترمز (BAS)، کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)، کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، کنترل کشش (TCS) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) می‌باشد.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • دوربین ثبت وقایع
  • سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
  • سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
  • رادار نقطه کور (BSD)
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
  • اخطار باز کردن درب‌ها (ِDOW)
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
  • رادار تصادف از جلو (FCW)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)

تجهیزات و امکانات رفاهی هایما 8S

هایما 8S در بحث امکانات رفاهی طیف کاملی از امکانات را همراه داشته که از این نظر یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای چینی بازار ایران بشمار می‌رود:

  • سانروف پانورامیک
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب همراه با سیستم خوش‌آمد‌گویی
  • صندلی برقی ۸ حرکته راننده و ۴ حرکته برقی سرنشین جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی
  • اهرم تعویض دنده الکترونیکی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۴ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی در ۳ وضعیت استاندارد، اقتصادی و اسپرت
  • فرمان برقی
  • پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
  • کروز کنترل
  • درب صندوق برقی
  • آینه وسط الکتروکرومیک
  • رینگ های ۱۹ اینچی
  • شیفتر دنده پشت فرمان
  • دستیار صوتی
  • موس وسط جهت کنترل مالتی‌مدیا

و…

رقبا و قیمت تقریبی هایما 8S

ازآنجایی‌که این خودرو در رده قیمتی نسبتا شلوغی قرار گرفته و یک گزینه ۵ نفره با ابعاد متوسط محسوب می‌شود، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، دیگنیتی پرستیژ، جک اس۵ نیوفیس، چانگان Uni-T و تیگو ۷ پرو باشیم. پیش‌بینی می‌شود هایما 8S در محدوده قیمتی  ۱.۱ تا ۱.۲ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    ایران خودرو به علت چینی گرایی در آستانه ورشکستگی
    امیدوارم همچین خبری واقعی بشه

    موافقم 162
    مخالفم 12
    1. MILADZM

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      چه خوش گفت ” ما خودمون انتخاب کردیم که اینجوری زندگی کنیم “

      موافقم 140
      مخالفم 12
  2. مسعود

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    برید این آشغال زباله ها رو از پستوهای چینی ها جارو کنید بیارید برای ملت بدبخت ایران مونتاژ کنید.
    شصت ساله که دارید فقط پیچ و مهره میبندید و در حد یه مونتاژ کار حلبی سرهم کنی هستید.
    اصلا قیافه این ماشین ها چقدر حال بهم زنه.
    ماشین های کمپانی های غربی و ژاپنی و کره ای رو میبینه آدم کیف میکنه.
    معلوم نیست تا کی میخواید این آشغال هایی که هیچ جای دنیا خواهان نداره رو مونتاژ کنید.

    موافقم 147
    مخالفم 21
    1. کرگدن باواریا

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (777 ديدگاه)

      به قول یه عزیزی هایما وضعیت حال و روزش از من و شما هم بدتره
      برین راجب هایما تحقیق کنین تنها امیدش بازار ایران هست نخریم هایما از مرحله مردن به سمت کفن شدن پیش میره.
      بره اون دنیا پیش برادرهای لگن سازش مثل لیفان خدابیامرز “خجالت میکشم که اسمشو بلدم”..

      موافقم 54
      مخالفم 4
      1. Radmehr

        ۲۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        به درک که میمیره
        همه این لگن سازا باید بمیرن

        موافقم 30
        مخالفم 4
  3. محمد

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    زمانیکه ایران خودرو رسما” مونتاژ پیکان را آغاز کرد بیشتر این خودروسازهای چینی اصلا” تأسیس هم نشده بودند. به قول دوستمون شصت ساله دارند فقط پیچ و مهره می بندند و از عقب ماندنی خودشان خجالت هم نمی کشند. همون کارگرهایی که به بهانه اشتغال آنها در کارخانجات آشغال سرهم کنندگی سایپا و ایران خودرو، بازار انحصاری خودرو در این کشور درست کرده اند کمترین وجدان کاری را ندارند و بسیاری از مشکلات کیفی خودروهای تحویلی مربوط به مونتاژ نادرست قطعات توسط این کارگران است. کارکنان و مهندسان بخش کنترل کیفیت هم گویا بود و نبودشان فرقی ندارد.
    حیف وقت و انرژی که تلف کردم این پست را درباره ایران خودرو و سایپا بنویسم که حتی ارزش انتقاد هم ندارند.

    موافقم 156
    مخالفم 7
  4. amir

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    وقتی مردم میخرن چرا نیارن و چند برابر قیمت ندن ! و سزای اینا نخریدنه که متاسفانه میخرن

    موافقم 94
    مخالفم 3
    1. hamid

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (108 ديدگاه)

      دوست عزیز من از ماشین کارکرده خوشم نمیاد ، بودجم نهایت ۱.۴ هست

      الان نزدیکه ۷ ساله که چیزی نخریدم ، تا کی من باید صبر کنم ؟ راه دیگه ای گذاشتند واسه امسال من؟

      کل گیر یه مشت مافیا افتادیم ، باور کن اگه با نخریدن امثال من اوضاع خودرو سازی درست میشه من ۳ سال دیگه منتظر میشم

      منم میدونم این ماشین گرونه و در مقایسه ماشین ها ژاپنی یا … حرفی برای گفتن نداره ولی چاره ای نداریم

      موافقم 57
      مخالفم 21
      1. سجادی

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (235 ديدگاه)

        آقا حمید منم شرایطی مشابه شما دارم البته دیگه تصمیم گرفتم کلا جمع کنم برم!

        موافقم 15
        مخالفم 4
    2. امین

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      میشه شما لطفا بگید چی باید بخریم ؟ ماشین زیر 500 ایران خودرو و سایپا که به درد نمیخوره . چینی های بازار هم که بدرد نمیخوره. ماشینهای کره ای و ژاپنیو آلمانی و… غیره هم که نمیاد یا اگر بیاد با قیمتهای فضایی نمیشه خرید. میشه لطفا بفرمایید باید چی بخریم؟
      نفستون از جای گرم بلند میشه. یا شما پولدارید که براتون مهم نیست نیست هر ماشینی دوست دارید آماده هست. یا کلا پراید هم نمیتونی بخری بابا مرد مجبورن مگه چقدر باید بشینن به انتظار تولید خودروی با کیفیت در سطح ماشینهای اروپایی و ژاپنی. مگه چقدر عمر میکنیم

      موافقم 43
      مخالفم 5
  5. Hamid

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام. یا خدا. یک و دویست. حدود ۳۸ هزار دلار. آخه چقدر گران فروشی. خدایا چرا ما زنده ایم؟

    موافقم 47
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2900 ديدگاه)

      این ماشین با قیمتی حدود ۱/۵ میلیارد تا ۱/۷۰۰ میلیارد دست مصرف‌کننده می رسه. هرگز ۱/۲۰۰ نخواهد بود

      موافقم 102
      مخالفم 10
    2. Payfast

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      بعدشم سقف قیمت ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلاری واسه واردات خودرو…
      کشور دوست و برادر، چین!

      موافقم 12
      مخالفم 1
  6. فرامرز

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ماشین ۱۵ هزار دلاری تا برسه دست مصرف کننده میشه ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار بعد جناب رئیس جمهور می‌فرمایند در حال پیشرفت هستیم
    البته که دروغ نمیگه چون هیچ جای دنیا ماشین ۱۵ هزار دلاری رو ۶۰ هزار دلار به ملتش نمیده و واقعا دولت خیلی خیلی پیشرفت کرده‌

    موافقم 38
    مخالفم 5
  7. فرامرز

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    سال ۹۰ بنده ماشین حدودا ۲۰ هزار دلاری(تویوتا کرولا)رو تقریبا ۳۰ هزار دلار خریدم ولی الان ماشین ۱۵ هزار دلاری حدود ۶۰ هزار دلار یعنی پیشرفت دیگه
    رئیس جمهور راست گفته پیشرفت کردن دیگه

    موافقم 40
    مخالفم 5
    1. Payfast

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      تو بقیه دنیا شما ۶۰ هزار دلار رو بدی بهت ۲ ۳ تا موستانگ میدن

      موافقم 15
      مخالفم 3
  8. Erfan

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    نمایشگاه مشهد بود داخل این ماشین نشستم نتونستم بیشتر از یک دقیقه دوام بیاورم واقعا کیفیت متریال داخلی توی ذوق میزنه یه شدت ضعیفه.
    خدا می‌دونه بعد چند سال چقدر این کابین ماشین های چینی به صدا بیوفتن

    موافقم 29
    مخالفم 9
  9. Just toyota

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    آشغال هایی که تو خود چین هم کسی طرفشون نمیره 😒😒

    موافقم 21
    مخالفم 10
  10. green

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بدون آپشن 500 خوبه

    موافقم 14
    مخالفم 5
  11. genius

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    خوبه شیک و لاکچری نشون میده ولی جون به جونش کنید بازم چینیه و بی نام و نشان واسه همینم قیمتش تا 500 میل قابل قبوله حتی هزار تومن بیشتر از این یعنی شکست!تو ایران بحدی اجناس چینی منفورن که مردم فقط سمت ارزونهاش میرن کسی پول سنگین پای بنجل چینی نمیده!!چانگان و جیلی و BYD که تو دنیا قبولن بیارید شاید مردم قیمتشون رو یجوری هضم کنن

    موافقم 18
    مخالفم 8
  12. علی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلال های سایپا و ایران خودرو فقط ماشین هایی می آورند که سود بالایی بابت دلالی گیرشون بیاد و زود خراب بشن تا هزینه قطعات بگیرند و سرویس و خودرو های با کیفیتی مثل جیلی چون شتیل نمیده یا خرابی هاش کمه وارد نمی کنند چینی ها هم خدای شتیل دادن به مامور خرید ها و مدیران تصمیم گیر هستن
    خدا قوت دلاور

    موافقم 18
    مخالفم 2
  13. مهدی

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (552 ديدگاه)

    هایما اس 8 را در نمایشگاه دیدم هیچ هیچ هیچ فرقی با اس 7 نداره قیمت حداکثر 750 میلیون می ارزد
    سپر عقب پلاستیکی و رنگ زشتی است

    موافقم 16
    مخالفم 3
  14. MASOUD 0099

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    همین لگن ۲۰۰ تومن تو چین واقعاً پیشرفت کردن دولت

    موافقم 4
    مخالفم 4
  15. مهرداد

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به جون خودم تو مجازی از یه چینی پرسیدم گفت توی چین، کسی اصلا ماشین چینی سوار نمیشه و بیشتر ماشینای آمریکایی آلمانی و ژاپنی و… می خرند از قیمتها هم نگو و نپرس وقتی ازم پرسید چندسال طول میکشه تا یه ایرانی بتونه با حقوقش فلان ماشین رو بخره بهش گفتم مثلا یه معلم اگر هیچی خرج نکنه ظرف ۹۶ سال می‌تونه فلان ماشین رو بخره که با استیک، هاج و واج موند.
    خدایا میشه نجاتمون بدی؟ کمترین خواسته ما اینه که با این همه ثروت ملی بتونیم آسایش داشته باشیم و با کیفیت ترین ماشینا رو با قیمت واقعی سوار شیم

    موافقم 14
    مخالفم 3
  16. پدرام

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    جک اس فایو نیو فیس !!
    این ماشین دیگه خیلی قدیمی شده سال 93 تا الان همین شکلیه!! تعلیق خشک و صندلی های ناراحت خصوصا عقبش به نظرم جزو ضعف های بزرگش هست همینطور مصرف سوخت به شدت بالا که نمی دونم تو مدل 1.5 لیتر بهتر شده یا بدتر

    موافقم 4
    مخالفم 5
  17. پدرام

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    هایما 8s نهایت با حساب تورم و گمرکی و هزینه ها نهایت 800 تا بیارزه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. Akbar top

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    تنها راه مبارزه با گران فروشی نخریدنه.این آشغال هارو نخرین.لیاقت ما بالاتر از ایناست.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  19. محمد

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان عزیز اگر چینی ها بدن چرا اینقدر چینی تو خیابونا زیاده؟اصلا کلا مملکت ما خیلی جالبه.دنیای مجازی و واقعیش زمین تا آسمون فرق داره.همین الان همین ماشین رو اگر قیمتی بدن که بتونید بخرید کدومتون نمیخره؟مطمئنا همتون میخرید.با کله هم میخرید.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  20. حمید رحیمی

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    به نظر من برای انتخاب خودرو اول از همه بایست برای مقایسه خوردوها در یک رنج قیمتی با هم مقایسه شوند ایتمها ی مهم مقایسه موتور ؛گیربکس؛هندلینگ و آپشن می باشد و همچنین تست واقعی رانندگی بین خودروهای مشابه و انتخاب خودرو در نهایت برا اساس سلایق شخصی و موارد اعلام شده
    در خودروی هایما 8 از نظر موتور گیرکس و شتاب بسیار عالی تر از مابقی خودروها منجمله تیگو 7 ؛فونیکس ؛دیگنتی می باشد . هندلینگ خودرو در سربالایی و جادهای پر پیچ خم بسیار عالی می باشد جوری که شما با 120 سرعت براحتی در پیچها سیستم کنترل پایداری هوشمندانه عمل کرده و خودرو را جمع می کند .از نطر آپشن هم بسیار قوی عمل کرده و سیستم کروز کنترل تطبیقی رادار بین خطور رادار نقطه کور و اتو هلدش به خوبی عمل می کند که باعث میشود یک رانندگی راحت و لذت بخشی داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا