گروه صنعتی ایرانخودرو قصد دارد تا ظرف روزهای آینده بخشنامه فروش هایما هشت اس 8S را با رنگهای متنوع اعلام کند. جدیدترین محصول ایرانخودرو با نام هایما هشت اس (Haima 8S) بعنوان لوکسترین محصول این شرکت در آستانه ورود به بازار خودروی کشور است. بنابر شنیده ها، قیمت مصوب هایما هشت اس برای آذر ۱۴۰۱ کمتر از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
برند هایما پس عرضه بسیار موفق مدل اس۷ و شکست در فروش خودروی اس۵، نامی آشنا در بازار خودروی ایران برای خود دستوپا کرده است. هایما ۸اس سومین محصول از این برند خواهد بود که در بازار ایران عرضه میشود. ایرانخودرو بعنوان مونتاژ کننده این خودرو حساب ویژهای برروی این محصول باز کرده و قصد دارد تا در اولین حضور در باشگاه چینیهای میلیاردی، برگ برنده خود را رو کند.
خردادماه امسال بود که این محصول در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب رونمایی شد. پس از اولین رونمایی، این محصول در سایر رویدادهای خودرویی کشور نیز حضور پیدا کرد و در معرض بازدید عموم قرار گرفت.
در نگاه اولیه به این خودرو، ظاهر بسیار خوب در نمای جلو و نمای عقب نهچندان جالب، در مجموع چهره قابل قبولی را پدید آورده؛ همچنین امکانات متنوع به ویژه عملگرهای مربوط به دستیار رانندگی (مشابه تیگو هشت پرو) در لیست مشخصات اعلامی خودنمایی میکند. بنابر اعلام سازنده شتاب (سرعت صفر تا صد کیلومتر برساعت) این خودرو در محدوده ۸ ثانیه میباشد که در بین چینیهای بازار ادعای بزرگی است. نکته منفی قابل توجه این خودرو کیفیت پایین متریال داشبورد، صندلی و رودریها نسبت به رقبای هم قیمت است.
مشخصات فنی هایما 8S
هایما هشت اس 8S در رده ابعادی C متوسط و کلاس بدنه کراساوور متوسط شهری دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع هایما 8S به ترتیب ۴۵۶۵، ۱۸۵۰، ۱۶۸۲ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۷۰۰ میلیمتر است. با توجه به ارقام ذکر شده، ابعاد این خودرو نسبت به سایر محصولات هایما، بزرگتر از هایما اس۵ و در مقایسه با هایما اس۷ در تمامی ابعاد به جز ارتفاع (۵ سانتیمتر ارتفاع کمتر) مقدار اندکی بزرگتر است. در نگاه کلی محدوده ابعادی این خودرو همانند هایما اس۷ و جک اس۵ میباشد.
این کراساوور چینی مجهز به پیشرانه جدید توربو GDI (جزو ۱۰ موتور برتر چین در سال ۲۰۱۹) با حجم ۱۵۹۴ سیسی بوده که ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۵۰۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE به چرخهای جلو منتقل میشود. هایما 8S قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۸ ثانیه طی کند. موتور هایما 8S مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۶۰ کیلوگرم و حجم باک و صندوق آن بهترتیب ۵۸ و ۳۴۰ لیتر است.
مشخصات ایمنی هایما 8S
سیستم تعلیق هایما 8S، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک میباشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، کمکی ترمز (BAS)، کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، کمکی حرکت در سراشیبی (HDC)، کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، کنترل کشش (TCS) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) میباشد.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک جلو و عقب
- دوربین ۳۶۰ درجه
- دوربین ثبت وقایع
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- اخطار باز کردن دربها (ِDOW)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
تجهیزات و امکانات رفاهی هایما 8S
هایما 8S در بحث امکانات رفاهی طیف کاملی از امکانات را همراه داشته که از این نظر یکی از پرآپشنترین خودروهای چینی بازار ایران بشمار میرود:
- سانروف پانورامیک
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب همراه با سیستم خوشآمدگویی
- صندلی برقی ۸ حرکته راننده و ۴ حرکته برقی سرنشین جلو
- گرمکن صندلیهای جلو
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۴ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی در ۳ وضعیت استاندارد، اقتصادی و اسپرت
- فرمان برقی
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- کروز کنترل
- درب صندوق برقی
- آینه وسط الکتروکرومیک
- رینگ های ۱۹ اینچی
- شیفتر دنده پشت فرمان
- دستیار صوتی
- موس وسط جهت کنترل مالتیمدیا
و…
رقبا و قیمت تقریبی هایما 8S
ازآنجاییکه این خودرو در رده قیمتی نسبتا شلوغی قرار گرفته و یک گزینه ۵ نفره با ابعاد متوسط محسوب میشود، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، دیگنیتی پرستیژ، جک اس۵ نیوفیس، چانگان Uni-T و تیگو ۷ پرو باشیم. پیشبینی میشود هایما 8S در محدوده قیمتی ۱.۱ تا ۱.۲ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.
علی جردن
۲۳ آبان ۱۴۰۱ایران خودرو به علت چینی گرایی در آستانه ورشکستگی
امیدوارم همچین خبری واقعی بشه
MILADZM
۲۳ آبان ۱۴۰۱چه خوش گفت ” ما خودمون انتخاب کردیم که اینجوری زندگی کنیم “
مسعود
۲۳ آبان ۱۴۰۱برید این آشغال زباله ها رو از پستوهای چینی ها جارو کنید بیارید برای ملت بدبخت ایران مونتاژ کنید.
شصت ساله که دارید فقط پیچ و مهره میبندید و در حد یه مونتاژ کار حلبی سرهم کنی هستید.
اصلا قیافه این ماشین ها چقدر حال بهم زنه.
ماشین های کمپانی های غربی و ژاپنی و کره ای رو میبینه آدم کیف میکنه.
معلوم نیست تا کی میخواید این آشغال هایی که هیچ جای دنیا خواهان نداره رو مونتاژ کنید.
کرگدن باواریا
۲۴ آبان ۱۴۰۱به قول یه عزیزی هایما وضعیت حال و روزش از من و شما هم بدتره
برین راجب هایما تحقیق کنین تنها امیدش بازار ایران هست نخریم هایما از مرحله مردن به سمت کفن شدن پیش میره.
بره اون دنیا پیش برادرهای لگن سازش مثل لیفان خدابیامرز “خجالت میکشم که اسمشو بلدم”..
Radmehr
۲۴ آبان ۱۴۰۱به درک که میمیره
همه این لگن سازا باید بمیرن
محمد
۲۳ آبان ۱۴۰۱زمانیکه ایران خودرو رسما” مونتاژ پیکان را آغاز کرد بیشتر این خودروسازهای چینی اصلا” تأسیس هم نشده بودند. به قول دوستمون شصت ساله دارند فقط پیچ و مهره می بندند و از عقب ماندنی خودشان خجالت هم نمی کشند. همون کارگرهایی که به بهانه اشتغال آنها در کارخانجات آشغال سرهم کنندگی سایپا و ایران خودرو، بازار انحصاری خودرو در این کشور درست کرده اند کمترین وجدان کاری را ندارند و بسیاری از مشکلات کیفی خودروهای تحویلی مربوط به مونتاژ نادرست قطعات توسط این کارگران است. کارکنان و مهندسان بخش کنترل کیفیت هم گویا بود و نبودشان فرقی ندارد.
حیف وقت و انرژی که تلف کردم این پست را درباره ایران خودرو و سایپا بنویسم که حتی ارزش انتقاد هم ندارند.
amir
۲۳ آبان ۱۴۰۱وقتی مردم میخرن چرا نیارن و چند برابر قیمت ندن ! و سزای اینا نخریدنه که متاسفانه میخرن
hamid
۲۴ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز من از ماشین کارکرده خوشم نمیاد ، بودجم نهایت ۱.۴ هست
الان نزدیکه ۷ ساله که چیزی نخریدم ، تا کی من باید صبر کنم ؟ راه دیگه ای گذاشتند واسه امسال من؟
کل گیر یه مشت مافیا افتادیم ، باور کن اگه با نخریدن امثال من اوضاع خودرو سازی درست میشه من ۳ سال دیگه منتظر میشم
منم میدونم این ماشین گرونه و در مقایسه ماشین ها ژاپنی یا … حرفی برای گفتن نداره ولی چاره ای نداریم
سجادی
۲۵ آبان ۱۴۰۱آقا حمید منم شرایطی مشابه شما دارم البته دیگه تصمیم گرفتم کلا جمع کنم برم!
امین
۲۴ آبان ۱۴۰۱میشه شما لطفا بگید چی باید بخریم ؟ ماشین زیر 500 ایران خودرو و سایپا که به درد نمیخوره . چینی های بازار هم که بدرد نمیخوره. ماشینهای کره ای و ژاپنیو آلمانی و… غیره هم که نمیاد یا اگر بیاد با قیمتهای فضایی نمیشه خرید. میشه لطفا بفرمایید باید چی بخریم؟
نفستون از جای گرم بلند میشه. یا شما پولدارید که براتون مهم نیست نیست هر ماشینی دوست دارید آماده هست. یا کلا پراید هم نمیتونی بخری بابا مرد مجبورن مگه چقدر باید بشینن به انتظار تولید خودروی با کیفیت در سطح ماشینهای اروپایی و ژاپنی. مگه چقدر عمر میکنیم
Hamid
۲۳ آبان ۱۴۰۱سلام. یا خدا. یک و دویست. حدود ۳۸ هزار دلار. آخه چقدر گران فروشی. خدایا چرا ما زنده ایم؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آبان ۱۴۰۱این ماشین با قیمتی حدود ۱/۵ میلیارد تا ۱/۷۰۰ میلیارد دست مصرفکننده می رسه. هرگز ۱/۲۰۰ نخواهد بود
Payfast
۲۴ آبان ۱۴۰۱بعدشم سقف قیمت ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلاری واسه واردات خودرو…
کشور دوست و برادر، چین!
فرامرز
۲۳ آبان ۱۴۰۱ماشین ۱۵ هزار دلاری تا برسه دست مصرف کننده میشه ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار بعد جناب رئیس جمهور میفرمایند در حال پیشرفت هستیم
البته که دروغ نمیگه چون هیچ جای دنیا ماشین ۱۵ هزار دلاری رو ۶۰ هزار دلار به ملتش نمیده و واقعا دولت خیلی خیلی پیشرفت کرده
فرامرز
۲۳ آبان ۱۴۰۱سال ۹۰ بنده ماشین حدودا ۲۰ هزار دلاری(تویوتا کرولا)رو تقریبا ۳۰ هزار دلار خریدم ولی الان ماشین ۱۵ هزار دلاری حدود ۶۰ هزار دلار یعنی پیشرفت دیگه
رئیس جمهور راست گفته پیشرفت کردن دیگه
Payfast
۲۴ آبان ۱۴۰۱تو بقیه دنیا شما ۶۰ هزار دلار رو بدی بهت ۲ ۳ تا موستانگ میدن
Erfan
۲۴ آبان ۱۴۰۱نمایشگاه مشهد بود داخل این ماشین نشستم نتونستم بیشتر از یک دقیقه دوام بیاورم واقعا کیفیت متریال داخلی توی ذوق میزنه یه شدت ضعیفه.
خدا میدونه بعد چند سال چقدر این کابین ماشین های چینی به صدا بیوفتن
Just toyota
۲۴ آبان ۱۴۰۱آشغال هایی که تو خود چین هم کسی طرفشون نمیره 😒😒
green
۲۴ آبان ۱۴۰۱بدون آپشن 500 خوبه
genius
۲۴ آبان ۱۴۰۱خوبه شیک و لاکچری نشون میده ولی جون به جونش کنید بازم چینیه و بی نام و نشان واسه همینم قیمتش تا 500 میل قابل قبوله حتی هزار تومن بیشتر از این یعنی شکست!تو ایران بحدی اجناس چینی منفورن که مردم فقط سمت ارزونهاش میرن کسی پول سنگین پای بنجل چینی نمیده!!چانگان و جیلی و BYD که تو دنیا قبولن بیارید شاید مردم قیمتشون رو یجوری هضم کنن
علی
۲۴ آبان ۱۴۰۱دلال های سایپا و ایران خودرو فقط ماشین هایی می آورند که سود بالایی بابت دلالی گیرشون بیاد و زود خراب بشن تا هزینه قطعات بگیرند و سرویس و خودرو های با کیفیتی مثل جیلی چون شتیل نمیده یا خرابی هاش کمه وارد نمی کنند چینی ها هم خدای شتیل دادن به مامور خرید ها و مدیران تصمیم گیر هستن
خدا قوت دلاور
مهدی
۲۴ آبان ۱۴۰۱هایما اس 8 را در نمایشگاه دیدم هیچ هیچ هیچ فرقی با اس 7 نداره قیمت حداکثر 750 میلیون می ارزد
سپر عقب پلاستیکی و رنگ زشتی است
MASOUD 0099
۲۴ آبان ۱۴۰۱همین لگن ۲۰۰ تومن تو چین واقعاً پیشرفت کردن دولت
مهرداد
۲۴ آبان ۱۴۰۱به جون خودم تو مجازی از یه چینی پرسیدم گفت توی چین، کسی اصلا ماشین چینی سوار نمیشه و بیشتر ماشینای آمریکایی آلمانی و ژاپنی و… می خرند از قیمتها هم نگو و نپرس وقتی ازم پرسید چندسال طول میکشه تا یه ایرانی بتونه با حقوقش فلان ماشین رو بخره بهش گفتم مثلا یه معلم اگر هیچی خرج نکنه ظرف ۹۶ سال میتونه فلان ماشین رو بخره که با استیک، هاج و واج موند.
خدایا میشه نجاتمون بدی؟ کمترین خواسته ما اینه که با این همه ثروت ملی بتونیم آسایش داشته باشیم و با کیفیت ترین ماشینا رو با قیمت واقعی سوار شیم
پدرام
۲۴ آبان ۱۴۰۱جک اس فایو نیو فیس !!
این ماشین دیگه خیلی قدیمی شده سال 93 تا الان همین شکلیه!! تعلیق خشک و صندلی های ناراحت خصوصا عقبش به نظرم جزو ضعف های بزرگش هست همینطور مصرف سوخت به شدت بالا که نمی دونم تو مدل 1.5 لیتر بهتر شده یا بدتر
پدرام
۲۴ آبان ۱۴۰۱هایما 8s نهایت با حساب تورم و گمرکی و هزینه ها نهایت 800 تا بیارزه
Akbar top
۲۴ آبان ۱۴۰۱تنها راه مبارزه با گران فروشی نخریدنه.این آشغال هارو نخرین.لیاقت ما بالاتر از ایناست.
محمد
۱۱ آذر ۱۴۰۱دوستان عزیز اگر چینی ها بدن چرا اینقدر چینی تو خیابونا زیاده؟اصلا کلا مملکت ما خیلی جالبه.دنیای مجازی و واقعیش زمین تا آسمون فرق داره.همین الان همین ماشین رو اگر قیمتی بدن که بتونید بخرید کدومتون نمیخره؟مطمئنا همتون میخرید.با کله هم میخرید.
حمید رحیمی
۱ مهر ۱۴۰۳با سلام خدمت دوستان
به نظر من برای انتخاب خودرو اول از همه بایست برای مقایسه خوردوها در یک رنج قیمتی با هم مقایسه شوند ایتمها ی مهم مقایسه موتور ؛گیربکس؛هندلینگ و آپشن می باشد و همچنین تست واقعی رانندگی بین خودروهای مشابه و انتخاب خودرو در نهایت برا اساس سلایق شخصی و موارد اعلام شده
در خودروی هایما 8 از نظر موتور گیرکس و شتاب بسیار عالی تر از مابقی خودروها منجمله تیگو 7 ؛فونیکس ؛دیگنتی می باشد . هندلینگ خودرو در سربالایی و جادهای پر پیچ خم بسیار عالی می باشد جوری که شما با 120 سرعت براحتی در پیچها سیستم کنترل پایداری هوشمندانه عمل کرده و خودرو را جمع می کند .از نطر آپشن هم بسیار قوی عمل کرده و سیستم کروز کنترل تطبیقی رادار بین خطور رادار نقطه کور و اتو هلدش به خوبی عمل می کند که باعث میشود یک رانندگی راحت و لذت بخشی داشته باشید .