مدیرعامل ایرانخودرو ضمن اعلام خبر آغاز تولید انبوه ریرا در آبان و تحویل به خریداران از آذر، از عرضهٔ اولین خودروی هیبریدی داخلی در سال آینده خبر داده است.
مدیرعامل ایرانخودرو «علیمردان عظیمی» در جدیدترین اظهارات خود، در مورد برنامههای این شرکت و محصولات جدید صحبت کرده است. وی با اشاره به راهبر و رویکرد وزارت صمت در کاهش مصرف سوخت خودروها، در رابطه با طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی گفته است:
با توجه به اینکه خودروی هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت ندارد، در حال حاضر اولویت ایرانخودرو طراحی و عرضه تارا هیبرید است. در حال حاضر در مرحله تکمیل طراحی و نمونهسازی پروژه تارا هیبرید هستیم و تا اوایل زمستان امسال، نمونههای اولیه این محصول بهمنظور کالیبراسیون در شرایط اقلیمی ایران، وارد جادههای ایران میشوند.
به گفتهٔ مدیرعامل ایرانخودرو، از ابتدای سال آینده مراحل صنعتیسازی تارا هیبریدی آغاز شده و این خودرو با طی کردن مراحل تجاریسازی، سال آینده راهی بازار خواهد شد. عظیمی اظهارت داشته است که با توجه به مدلسازیهای کامپیوتری، این خودرو بدون نیاز به هیچگونه زیرساخت خاصی، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف سوخت را فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، مدیرعامل ایرانخودرو خبر از تجهیز تارا به قویترین پیشرانهٔ داخلی یعنی موتور EFP-TC هم داده است. این موتور که قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد، ابتدا روی ریرا و دنا جوانان نصب شد و حالا قرار است تارا هم از این پیشرانه بهرهمند شود. انتظار میرود دنا جوانان و تارا مجهز به موتور EFP-TC که آنهم پسوند جوانان خواهد داشت، تا آخر امسال به دست خریداران برسد.
مدیرعامل ایرانخودرو در مورد تارا جوانان گفته است:
تارا جوانان با موتور پرقدرت EFP-TC به مراحل نهایی توسعه و صحهگذاری رسیده و تا بهمنماه امسال به تولید انبوه میرسد. این محصول با استفاده از موتور جدید که مشابه موتور ریرا و دنا جوانان است، به یکی از پرقدرتترین محصولات سدان ساخت داخل تبدیل خواهد شد و میتواند رقیب مهمی برای خودروهای مشابه وارداتی باشد.
به گفتهٔ عظیمی، ایرانخودرو علاوه بر افزایش قدرت و شتاب محصولات خود، به مقولهٔ کاهش مصرف سوخت هم توجه داشته و در همین زمینه، پروژههای مختلفی مثل تولید موتور سه سیلندر را در دستور کار دارد. این پیشرانه با اتمام مراحل طراحی و آزمایش، وارد مرحلهٔ صنعتیسازی شده است. علاوه بر این، مدیرعامل ایرانخودرو از توسعهٔ پیشرانهٔ EF7 توربو دوگانهسوز هم بهعنوان اولین پیشرانهٔ پایه گازسوز توربوشارژ داخلی خبر داده است که برای استفاده در سورن در نظر گرفته شده است:
با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی موتورهای گازسوز، افت توان و گشتاور و نیز کم بودن پیمایش با یک مخزن گاز پر است، با توربو شدن، تمامی این مشکلات در این موتور مرتفع شده و حتی میتواند در محصولی مانند دنا که تاکنون نسخه گازسوز آن ارائه نشده نیز به کار گرفته شود.
یکی دیگر از محصولات جدید ایرانخودرو، رانا اتوماتیک با گیربکس شش سرعتهٔ AMT است که تولید انبوه آن از دیماه امسال آغاز خواهد شد. عظیمی در این رابطه اظهار داشته است:
از مزایای این گیربکس این است که ساختار آن، کاملاً مشابه گیربکس دستی است که بهطور کامل در شرکت نیرومحرکه از زیرمجموعههای ایرانخودرو داخلیسازی شده و با اضافه شدن سیستم کلاچگیری و تعویض دنده رباتیک، به یک گیربکس اتوماتیک تبدیل شده است. مزیت اصلی آن قیمت کمتر تولید بهواسطه داخلیسازی و درنتیجه کاهش ارزبری است.
مدیرعامل ایرانخودرو در اظهارات خود همچنین به آغاز تولید انبوه کراساوور ریرا از آبانماه و شروع تحویل به خریداران از ابتدای آذرماه هم اشاره کرده و گفته است تمامی تعهدات این خودرو تا پایان سال تحویل خریداران خواهد شد.
هراکلیوس
۲۵ مهر ۱۴۰۳سورن توربو گازسوز هیبرید بنزینی برقی وسوخت ذغال سنگ جوانان تا دوسال دیگه رو خط تولید میره
amirkhanzadeh
۲۵ مهر ۱۴۰۳کلمه جوانان در ایران = 100 میلیون گذاشتن رو قیمت خودروی استاندارد اون بدون هیچ گونه تفاوتی
مجید
۲۷ مهر ۱۴۰۳جای ذغال سنگ میشه ذغال کبابی ریخت؟
نانو
۲۵ مهر ۱۴۰۳تارا گازوییلی کی تولید میشه
مجید
۲۷ مهر ۱۴۰۳به دلیل نبود زیر ساخت فعلا برنامه ای ندارند
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳دو فرغون جدید به سبد خرید ایران خودرو اضافه شد
مجید
۲۷ مهر ۱۴۰۳توهین نکنید فرغون یک چرخ دارد
Sara
۲۵ مهر ۱۴۰۳خدا بداد برسه
توربو CNG
گیربکس اتوماتیک نیرومحرکه
تارا هیبرید
ریرا آبان تحویل آذر
ایران و ایرانی همیشه مظلوم واقع شده وگرنه این نقش نیست
علیرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۳حق مونه سال ۵۷ وقتی بنز کادیلاک اتش میزدیم باید فکر اینجاش میکردیم
SAA
۲۵ مهر ۱۴۰۳ای کاش حداقل بجای پدربزرگم من آتیش میزدم که الان بتونم بگم تقصیر منه…ولی آش نخورده و دهن سوخته
A.R.A.S.H
۲۵ مهر ۱۴۰۳ایران خودرو و سایپا فقط با یک اتوماتیک کردن و یک پسوند پلاس و جوانان ۲۰۰،۳۰۰ میلیون میزارن روش میگن بهش اپشن اضافه شده…
واقعا که
مجید
۲۷ مهر ۱۴۰۳به دلیل وجود رانت ،وجود تحریم چه انتظاری دارید؟همین چین با بهره گیری از طراحان اروپایی وضعیت تولید خودرو هر روز بهتر میشه و در عوض بجای همکاری با شرکت های مطرح برای بالا رفتن دانش که پیشکش مغز های ما هم مهاجرت می کنند، همین الان شرکتها با معضل نیرو دست و پنجه نرم می کنند کثیری از افراد مهاجرت کردند حتی نیروهای شرکتهای خودروسازی ، وابستگی به چین به شدت افزایش پیدا کرده و دولت هم هیچ عظمی برای تولید یک خودرو با کیفیت ندارد تنها اهمیت آن تعداد افراد مشغول در این این مجموعه می باشد که حدود دو میلیون کارمند با زیرمجموعه دارد.
جالب این جاست که افراد چند درصدی با تدابیر دولت و مجلس امکان استفاده از خودروهای خوب را دارند اما افراد کم درآمد محکوم به استفاده از خودروهای کم کیفیت داخلی است و پیرو هم بستگی قبلی مردم در خصوص نخریدن خودرو در چند سال گذشته تدابیری اتخاذ شده که بازار همیشه تشنه همین خودروها باشد و به آرزوی کوچک جوانان تبدیل شود.
علی جردن
۲۵ مهر ۱۴۰۳پدال لطفاً از زمان و شرایط ثبت نام محصولات جدید ایران خودرو ریرا و رانا اتوماتیک پست بزار ممنون
Taha Ayoobi
۲۵ مهر ۱۴۰۳(با توجه به اینکه خودروی هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت ندارد، در حال حاضر اولویت ایرانخودرو طراحی و عرضه تارا هیبرید است.)
ایران خودرو هم اینو فهمیده 😂
علیرضا
۲۵ مهر ۱۴۰۳تنها خوبی چینی ها در ایران همین رشت صنعت خودرو سازی داخل از سال ۹۸ تا الان تمام خودرو های از رده خارج مثل پارس ، ۲۰۶ ، تیبا ، ۴۰۵ ، دنا ، پراید از خط تولید خارج شدن و محصولات تقریبا مدرن تری مثل تارا ، شاهین ، ریرا جای گزینشون شدن
Ace
۲۵ مهر ۱۴۰۳بنظرم بهتره در خرید این خودروهای جدید عجله نکرد
یکم صبر کنیم ببینیم مشکلات احتمالیش چیه و یکی دو سالی رفع ایراد کنن تا بعد
اگر گیربکس اتومات ظاهرا ساخت داخل با قیمت مناسب رو ماشینا نصب بشه میتونه برا خریدار خوب باشه اما اگه مثل سابق ۲۰۰ بزارن رو ماشین منطقی نیس
پژمان
۲۵ مهر ۱۴۰۳گیربکس اتوماتیک نیست
یه چیزی پیشرفته تر از کلاچ برقی هست که پیاده شده رو گیربکس سری BE
ساختار اصلی همون BE دستی هست که صفحه کلاچ هم داره
hosen
۲۵ مهر ۱۴۰۳خدایی چی تو مغز مهندسین ایران خودرو میگذره؟
توربو گاز سوز دیگه چه کوفتیه
B
۲۵ مهر ۱۴۰۳بودجه بیشتر به بهانه پروژه جدید
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳ولا نمی دونیم
Mosafer
۲۵ مهر ۱۴۰۳من باز هم به مدیریت سایت هشدار میدم اینگونه اخبار که باعث سورپرایز شدید و هیجان زیاد میشه رو قبلش اعلام خطر حمله قلبی بدهند.
علی منصوری
۲۵ مهر ۱۴۰۳پیکان جوانان میشد ی پرفورمنس جذاب تو محصولات ایرانخودرو حساب کرد، در موردش میگن چقد محبوب بوده با اون داشبورد چوبی و متمایزش و رنگهای زرد و قرمز و کلی آپشن جدید تو طراحی، حالا این تارا و دنا پسوند جوانان بدون هیچ تغییر جذابی میخوان خراب کنن و فقط قیمتشون گرونتره
محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۳آقای اشتری ببخشید شما که از صنعت خودرو مطلع هستید از برنامه های آینده ایران خودرو چیزی می دونید؟
مثلاً پلتفرمی قرار هست توسعه بدن و یا قراره بخرن؟
برنامشون برای برقی ها چیه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ مهر ۱۴۰۳اوج اختراعات و اکتشافات همین ریرا بود و تمام
تا ۲۰ سال آینده انواع ریرا تولید خواهد شد
باتوجه به اینکه کشور ما از نظر فناوری الکترونیک و ساخت قطعات برقی، بسیار ناتوان و نزدیک با صفر هست، بحث خودروهای برقی ساخت ایران در حد واردات مدل.های چینی خواهد بود.
A.R.A.S.H
۲۷ مهر ۱۴۰۳یعنی تا ۲۰ سال آینده به جز ریرا دیگه ایران خودرو ماشینی نمیزنه؟
واقعا که
Amirr
۲۶ مهر ۱۴۰۳همون گریبکس اتوماتیک تارایی گه الان تولید میشه با خرابی و تقه هاش دهن سرویس کرده دیگه هیبرید شدنش پیشکش
توربو شارژ
۲۸ مهر ۱۴۰۳وقتی میگن مثلا تارا جوانان و یا دنا جوانان خنده داره .. جوانی که بزور شاید بتونه یک موتور سیکلت ۱۰۰ سی سی بخره چه موقع میتونه دنا جوانان بخره ؟ بسازید واسه پیر مردها