ایران خودرو ری را به سامانه متصل و تماس اضطراری مجهز شده و بزودی نخستین سری از تولیدات این کراس اوور تحویل خریداران خواهد شد. در سامانه متصل ری را علاوه بر امکان تماس دستی راننده با مراکز امداد خودرو و خدمات اورژانس، قابلیت تماس خودکار و ارسال وضعیت خودرو در هنگام تصادف نیز تعریف شده است.
به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس- در دنیای امروز، فنآوری به سرعت در حال پیشرفت است و یکی از مهمترین دستاوردهای این پیشرفت، ظهور خودروهای متصل یا (Connected Car) است. این خودروها با استفاده از فنآوریهای نوین، به اینترنت و سایر دستگاهها متصل میشوند و امکاناتی را فراهم میکنند که نه تنها تجربه رانندگی را بهبود میبخشند، بلکه ایمنی و کارایی سفرها را نیز افزایش میدهند.
به منظور پشتیبانی از چنین محصولی ضرورت دارد، زنجیره پشتیبانی مستحکم و مجهزی شکل گیرد تا رضایت مشتریان فراهم شود، با همین هدف شرکت امدادخودرو ایران که وظیفه خدماترسانی و ارایه خدمات امدادی به خودروها را عهدهدار است، طی نشست و هم اندیشی با گروه امداد و نجات هلالاحمر برای تکمیل زنجیره پشتیبانی، نخستین خودروی متصل گروه صنعتی ایرانخودرو برنامهریزی کرده است.
همچنین بخوانید: مقایسه ایران خودرو ری را با پژو ۲۰۰۸، پلتفرم یکسان از فرانسه تا ایران
در همین راستا با همفکری و مشارکت دو مجموعه، استفاده از ماژول B call (Break down call) کلید خورده است که هدف آن سرعت بخشیدن به حضور گروه امداد در حوادث و همچنین رسیدگی به نقص فنی خودرو است.
معاون فنآوری و توسعه کسبوکارهای نوین امدادخودروایران، با اشاره به عملکرد دو ماژول E-Call (Emergency call) با هدف کاهش تلفات جادهای و تشخیص خودکار تصادف و تماس خودکار با ۱۱۲، ارتباط سریع با مراکز امدادی و ارسال اطلاعات حیاتی موقعیت دقیق حادثه و خودرو و سرنشینان و B-Call (Break down call) برای درخواست امداد در زمان تصادف یا آسیب خودرو به مرکزتماس امدادخودرو ایران ۰۹۶۴۴۰ توضیحاتی ارایه کرد.
ابراهیم رنجبر لیلی به شرح سامانه تماس اضطراریE-Call در خودرو پرداخت و ادامه داد: این سیستم در مواقعی که خودرو دچار تصادف و یا حادثهای شود، به صورت اتوماتیک یا دستی با سرویسهای اورژانسی تماس برقرار میکند. در زمان فعال شدن تماس اضطراری، موقعیت خودرو به همراه VIN به مرکز تماس ارسال و سپس امکان تماس صوتی بین اپراتور مرکز تماس با راننده فراهم میشود. این سیستم به دو صورت خودکار (در صورت وقوع تصادف شدید سیستم بهصورت خودکار فعال میشود) و دستی (در صورت بروز مشکل سلامتی مانند سکته برای راننده یا سرنشینان با زدن کلید E-Call فرایند تماس اضطراری فعال میشود) عمل میکند.
وی افزود: فرآیند عملیاتی ورودی سازمان امداد و نجات، هنگام دریافت تماس اضطراریE- Call به گونهای است که تماس خودکار با شماره ۱۱۲ برقرار میشود و موقعیت دقیق خودرو از طریق GPS، شدت ضربه و وضعیت ایربگها، حالت خودرو (در صورت واژگونی)، سرعت خودرو هنگام تصادف، نحوه خسارت (ضربه از جلو یا عقب خودرو)، نوع خودرو و زمان دقیق حادثه را به مرکز مخابره میکند.
رنجبر لیلی در پایان با ابراز خرسندی از اجرایی شدن این سیستم با همکاری امداد و نجات افزود: این سیستم برای خودروهای تولیدی ریرا در گروه صنعتی ایران خودرو اجرایی شده و امیدواریم در ادامه برای خودروهای هایما، تارا و دنا نیز بتوانیم این ماژول را عملیاتی کرده تا با همکاری این دو مجموعه امدادی بتوانیم شاهد کاهش حوادث جادهای و ایمنی هرچه بیشتر رانندگان و سرنشینان باشیم.
Sina_carshow
۷ آذر ۱۴۰۳وااااااوووووو!
بالاخره تونستیم به تکنولوژی ۳۰ سال قبل بنز و ولوو رسیدم البته نه توی فنی و گیربکس و … تو گذاشتن دکمه sos
.
۷ آذر ۱۴۰۳بهمن پارسال حال مادرم به علت بیماری وخیم شد….با اورژانس تماس گرفتیم
دقیقاً ۳۵ دقیقه طول کشید بیاد
مادرم از دنیا رفت
زیرساخت درست درمون نباشه….آپشن در حد اسباب بازی
یه مانور تبلیغاتی بیهوده مثه خیلی از مانورای دیگه
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳امیدوارم که صنعت خودروسازی کشور به جای بهتری بره ولی یهو اون دکمه رو نزنیم ماشین منفجر بشه 😂
چون مهندسان ایران خودرو و سایپا وقتی آپشنی رو ماشین نصب می کنن یه کار دیگه انجام میده
Cehx
۷ آذر ۱۴۰۳شما قدر نمیدونی اسم این اپشن ، میستیری اپشن هسته مثل میستیری باکس به تازگی کشف شده ولی خودروسازان ایرانی چندین ساله دارن ازش استفاده می کنن
Kiarash
۷ آذر ۱۴۰۳ولی بازم خوبه خوشحال شدم کمی
دیگه انتظار ها از این بیشتر بود وقتی پول ۱ میلیارد خودروی داخلی مردم دادن !
Mosafer
۷ آذر ۱۴۰۳به نظرم رینگ مشکیش خیلی جالب نیست
Diesel
۷ آذر ۱۴۰۳اقدام خوبیست اما اصلا کافی نیست
فقط ارتباط بین ماشین و اپراتور را برقرار میکند اما سوال اصلی اینجاست که امنیت راننده و سرنشینان کجاست ؟
امید است روزی کنار این فناوریها ، به فکر پلتفرم به روز تر و ایمن تر، آلیاژهای بهتر، ایربگ های واقعی و کارامد ، سیستم های کمک راننده و … هم باشید اما مطمئنا سمت اینها نمیروید چون خرج و زحمت دارد
همین ایربگ یا پلتفرم به روز میتواند در تصادفات، مرگ را به جراحت کاهش دهد.آیا گوش شنوایی هست؟
Diesel
۷ آذر ۱۴۰۳اگر روزی سوار بر همین خودرو و در جاده ای که پلیس و دوربین نیست ، ناگهان پیامکی آمد و متوجه شدید که جریمه شدهاید تعجب نکنید. خود خودرو اطلاعات از قبیل سرعت لحظهای ، بسته نبودن کمربند ایمنی، مکان فعلی و …را ارسال کرده
زیبا نیست؟
shetab-car
۷ آذر ۱۴۰۳حالا این مهم نیست مهم اینه وقتی خواست تماس اضطراری بگیره چند ساعت بعد نخوان بیان