آیا ریرا در برابر محصولات چینی همقیمت شانسی دارد؟
یک هفته پیش بود که نمایشگاه قطعات خودروسازی ایران در تهران میزبان خودرویی شد که برای ایرانخودرو و بازار داخلی کشور اهمیت ویژهای دارد. این خودروی تازه که با نام ریرا شناخته میشود، نخستین کراساوور ملی ایران است که توسط گروه خودروسازی ایرانخودرو تولید شده و بهزودی وارد خیابانهای کشور میشود.
با در نظر گرفتن این واقعیت که خودروهای ملی تاکنون در درجهای پایینتر از خودروهای چینی شناخته میشدند و مردم آنها را پایینرده قلمداد میکردند، عرضه یک کراساوور در محدوده قیمت ۱ میلیارد تومان حرکتی بزرگ محسوب میشود. در این بازه قیمت، شرکتکنندگان چینی محصولات خوبی را عرضه کردهاند که هماکنون مشتری مناسبی دارند و بازار آشنایی کافی را با آنها دارد. گویا ریرا برای یافتن جایگاه خود در بازار ایران باید به رقابت با محصولات خارجی بپردازد. ریرا برای موفقیت باید بر دوقلوهای امویام یعنی X22 پرو و X33 کراس غلبه کند. در ادامه به مقایسه این خودروها میپردازیم؛ اما پیش از آن بهتر است به هر کدام آشنا شویم.
مقالات مرتبط:
- بررسی ری را، اولین کراس اوور ایرانی، مشخصات، تست ویدئویی
- مقایسه ایران خودرو ریرا و ام وی ام X55 پرو، شاسی بلند ایرانی یا چینی؟
- نمایش نسخه نهایی ریرا در نمایشگاه قطعات خودروی تهران
- مقایسه اوپل کورسا با رقبای چینی هم رده در بازار ایران
ایران خودرو ریرا چیست؟
یک کراساوور کوچک با طول، عرض و ارتفاعی بهترتیب برابر ۴,۳۳۴، ۱,۸۰۸ و ۱,۶۳۸ میلیمتر که بر پایه پلتفرم جدید ایرانخودرو (نسخه ملیشده پلتفرم نسل نخست کراساوور کوچک پژو ۲۰۰۸) معرفی شده است. دو سالی میشود که خودروساز ایرانی در تلاش است تا محصول جدید خود را برای بازار داخلی آماده کند. قرار بر آن است که ریرا در سه تیپ و با دو پیشرانه TU5P و EFP عرضه شود. طراحی ریرا در با تمام محصولات ایرانخودرو فرق دارد و در تلاش است با روشی نگرشی تازه، خود را با بازار تطبیق دهد. سازنده مدعی است که خودروی جدیدش هم بهینه خواهد بود و هم عملکرد مناسبی را در اختیار راننده قرار خواهد داد.
با ام وی ام X22 پرو و X33 کراس آشنا شوید
عرضه X33 کراس را میتوان حرکت تبلیغاتی مدیران خودرو تلقی کرد. خودرویی که از همان قطعات X22 پرو استفاده میکند اما چهره و نام جدیدتری دارد. هر دو از یک پیشرانه کوچک کممصرف استفاده میکنند اما قدرت در X33 کراس (که جدیدتر محسوب میشود) بیشتر شده است. همانطور که گفتیم، ابعاد بدنه آنها کاملا یکسان است. بهجز تفاوتهای جزئی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، این دو خودرو عملا یکی هستند.
حال که با هر سه شرکتکننده آشنایی ضمنی پیدا کردهایم، وقت آن است که ریرا را در برابر رقبای چینیاش قرار دهیم.
مقایسه طراحی ریرا و ام وی ام
ایرانخودرو هنوز محصول خود را روانه بازار نکرده و با وجود بهرهمندی از المانهایی که گاه زیباتر جلوه میکنند، هنوز برای رسیدن به پختگی کافی راه زیادی دارد؛ درحالیکه امویام چند فیسلیفت از کراساوور سابکامپکت خود را روانه بازار کرده و به زبانی پختهتر دست پیدا کرده است. ازجمله تفاوتهای X33 کراس در برابر X22 پرو میتوان به جلوپنجره، چراغ، خطوط جانبی بدنه، چراغهای عقب و زیرسپرهای بهروزتر اشاره کرد. خوشبختانه برای مدیران خودرو، المانهای طراحی ظاهری X33 کراس ماندن چراغ و جلوپنجره با یکدیگر هماهنگ هستند و تاکنون توانستهاند نظر مشتری ایرانی را به خود جلب کنند اما نیاز به بهروزرسانی مجدد دارند.
مسئولان طراحی ایرانخودرو هم سعی کردهاند با نگاه به المانهای بهروز دنیای طراحی و خودروهای مطرح، محصولی را تولید کنند که حداقل در نگاه اول به مذاق خریدار خوش بیاید. ازجمله ویژگیهای کلیدی ریرا میتوان به جداشدن چراغهای اصلی از چراغ روز، جلوپنجره شبیه به هیوندای سانتافه، زیرسپر سیاهرنگ اسپرت، نمای جانبی نهچندان هیجانانگیز و ساده، گلگیر سرتاسری بدنه برای تاکید روی بلندقامت بودن آن، رینگ اسپرت ریزپره، فضای سیاهرنگ چراغهای عقب و سپر سیاهرنگ اشاره کرد.
رویهمرفته تصور میکنیم ریرا خودرویی است که باید زود فیسلیفت شود تا بتواند به ثبات دست پیدا کند. بنابراین برگ برنده این بخش در دستان محصولات چینی خواهد بود.
مقایسه عملکرد ریرا و ام وی ام
نخستین مدل ریرا که به بازار وارد میشود، به پیشرانه ۱.۷ لیتری توربوشارژ EFP مجهز خواهد شد. این موتور که درحقیقت نسخه بهروزشده EF7 به شمار میرود، با تکیهبر سیستم زمانبندی متغیر دوگانه سوپاپ ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با توجه به وزن ۱,۴۲۵ کیلوگرمی بدنه این کراساوور میتوان انتظار داشت که ریرا در میان محصولات مشابه عملکردی چابک داشته باشد. سازنده اعلام کرده که این خودرو در عرض ۱۰.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که چندان هیجانانگیز نیست اما از یک محصول بهاصطلاح اقتصادی، نمیتوان انتظار دیگری داشت.
در نقطه مقابل، هر دو امویام X33 کراس و X22 پرو به پیشرانههای ۱ لیتری ۳ سیلندر بهینه مجهز شدهاند. این پیشرانه توربوشارژ در دو مدل یادشده بهترتیب ۱۱۲ و ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از آنجا که بدنه رقبای چینی ریرا کوچکتر است و ۱,۳۱۴ کیلوگرم وزن دارند، میتوانند با پیشرانههای بزرگتر هم رقابت کنند. هر چند رقم رسمی شتاب این خودرو منتشر نشده است اما میتوان انتظار داشت عملکردی فراتر از ریرا نداشته باشد.
هر چند تصمیمگیری نهایی در این قسمت به زمانی موکول میشود که ریرا پا به خیابانهای کشور بگذار اما در مقایسه با رقبای چینی خود، عملکرد قدرتمندتری خواهد داشت.
مقایسه امکانات ریرا و ام وی ام
امروزه خودروسازان کمبودهای موتوری و… محصولشان را با امکانات و فناوریهای جانبی جبران میکنند؛ موردی که در خودروهای چینی و کرهای به وفور مشاهده شده است. در بخش امکانات ایمنی، امویام X33 کراس به ۴ کیسه هوا، کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، TCSو ESP، توزیع نیروی ترمزهای ضدقفل و سیستم اتوهولد مجهز شده است. X22 پرو هم بهجز کنترل سرعت در سرازیری و ۲ کیسه هوا، تمام ویژگیهای برادر خود را دارد. هر دو مدل از فرمان برقی، ۴ بلندگو، نمایشگر لمسی مرکزی و روبهروی راننده، دوربین عقب، صندلی عقب تاشو، روکش چرم صندلی، خروجی ۱۲ ولتی و آینههای برقی سود میبرند. تنها X33 کراس به ورود بدون کلید، استارت دکمهای، سیستم تهویه دیجیتال و گرمکن صندلی جلو مجهز شده است.
آن سوی میدان، ایرانخودرو تلاش کرده تا با تجهیز ریرا به ترمز پارک برقی با اتوهولد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، TCS، ترمز کمکی، ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، شیشههای عقب دودی، صندلی راننده سرنشین جلو با گرمکن، آینههای جانبی تاشو برقی، فرمان برقی، نورپردازی داخلی، سانروف، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، در صندوق برقی با سنسور تشخیص پا و رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی دورنگ، آن را برای مبارزه آماده کند.
در بخش امکانات ریرا ذرهای توانمندتر از رقبای چینی به نظر میرسد اما تطبیق مالک با امکانات و نحوه استفاده از آن روی این تجربه تاثیر بهسزایی خواهد گذاشت.
نتیجه گیری
با توجه به روند قیمتگذاری ایرانخودرو و افزایش قیمت محصولاتش پس از عرضه، انتظار داریم قیمت ریرا با امویام X33 کراس برابری کند. محصول تازه ایرانخودرو ظاهر جذابی دارد اما تناسبات آن به دل نمینشیند. اگر پس از ورود اولین نمونههای آن به بازار، ایرانخودرو اقدام به آمادهسازی نسخه فیسلیفت کند و آن را تا سال آینده به بازار عرضه کند، میتواند در این بخش هم حرفی برای گفتن داشته باشد؛ هر چند تجربه تاریخی این شرکت نشان داده که چنین سرعتی در تحول آن بعید است.
در بخش قوای فنی شکی نیست که ریرا با پیشرانه قدرتمندترش گزینه بهتری به نظر میرسد اما وزن و نحوه عملکرد سیستم فرمان و فنربندی روی استفاده درست از این قدرت تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. تاکنون امویام نشان داده که هر چند پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندرش چیز هیجانانگیزی برای ارائه ندارد اما از پس اکثر نیازهای شهری و جادهای کاربرانش بر میآید.
بهجز X22 پرو که کمی قدیمیتر شده، X33 کراس و ریرا بهعنوان خودروهای ردهپایین امکانات مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار میدهند. نهایتا اگر قیمت هر سه یکسان باشد، امویام برای کاربرانی بهتر خواهد بود که انتظار فنی خاصی از خودروی خود ندارند. در سوی دیگر، ریرا به کسانی توصیه میشود که قدرت فنی بیشتر را مدنظر قرار دادهاند. شما کدام یک را ترجیح میدهید؟
hunter
۸ تیر ۱۴۰۳حتی اگه من ی روزی ۱ میلیارد داشته باشم ماشین آشغال چینی یا پراید می خرم ولی سمت ری را نمی رم حتی اگه بگن ریرا از پراید بهتره که معلومه ولی پراید رو ترجیح میدم چون حداقل می دونم چی دارم سوار می شم
امین
۸ تیر ۱۴۰۳با پراید با کوچکترین ضربه و تصادف یا نقص عضوی ، یا به دیار باقی. لااقل یه چیزی بگو با یکم ایمن باشه
Puriya
۸ تیر ۱۴۰۳اخه من نمیدونم ریرا چه اسمیه واسه ماشین انتخاب کردن اینهمه اسم هست
بدتر از این نبود بگذارن واقعا متاسفم
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳تارا،ریرا،دنا،رانا و احتمالاً اسم های بعدی=>
روما،لونا،کبرا،صغرا،عذرا،لیلا،زهرا،حلما،هلیا،لینا،
ریما،اسرا،افرا،ایما،آرتا،آرکا،آرشا،آرخا،آرنا،دارا،دانا،
راما،
هادی خسروی
۹ تیر ۱۴۰۳قشنگ معلومه مدیران خودرو پول داده این مقاله رو بنویسید وگرنه در بررسی های دیگه ریرا حتی از x55هم سرتره
آقا رضا
۹ تیر ۱۴۰۳ترمز بریدی که هی چپ راست میزنی ، چرا داری ورجه وورجه میری ،حرف حسابی بزن ،
Mr wrong
۹ تیر ۱۴۰۳فقط اون نوشته شکسته نستعلیق قسمت عقب
انگار سنتوره اونم امضای استاد کاره پشتش
آقا رضا
۹ تیر ۱۴۰۳سلام خودت اعتراف کردی که که نمی دونی ، اگه در اینترنت جستجو کنی یکی از معانی ریرا پرنده کوچک است،از اینهمه اسم یکی پیشنهاد بده ، اسم بد و خوب نداره ، و تاسف شما موردی نداره ، تاسف به این بخور که برای نامگذاری از نظر عام جویا نشده اند!!!! والا از یکی از اسامی پیشنهادی بعضی ها استفاده میکردند
۹ تیر ۱۴۰۳https://divar.ir/v/gZ-pJ99Y?ref=android
آقا اشتری ببین چی پیدا کردم اریزو 5 برقی اومد ایران
Moro
۹ تیر ۱۴۰۳دیسلاکا چی میگن؟؟
نتیجه ی رای گیری دوستان چی میگه؟
آقا رضا
۹ تیر ۱۴۰۳ریرا بیرون بیاد بعد نظر بده، بعد از سی سال از تولید پراید همه میدونند پراید چیه ، زود قضاوت نکن ،ترجیح دادن یا ندادن بسته به سلیقه شخصی است و موجودی ریالی ، نکنه دست گربه به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده ،
آقا رضا
۹ تیر ۱۴۰۳ریرا بیرون بیاد بعد نظر بده، بعد از سی سال از تولید پراید همه میدونند پراید چیه ، زود قضاوت نکن ،ترجیح دادن یا ندادن بسته به سلیقه شخصی است و موجودی ریالی ، نکنه دست گربه به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده ، صبر ایوب بایدش
گمنام
۱۱ تیر ۱۴۰۳با همین افکار تون باعث میشیو خودرو سازی پیشرفت کنه از اعتماد مردم که پیشرفت شکل میگره مثل همون موقعی که کیا پراید میز بتا حمایت مردم مان خودش رسیده به بلا بالا ها
هم وطن
۱۱ تیر ۱۴۰۳مدیران خودرو اگر هوس افزایش قیمت در سر دارد ویا اشخاصی این پیشنهاد را به آنها می دهند باید بداندکه با بازار فروش باید خداحافظی کند.مراقب دام گذاری ها باشند
امین
۸ تیر ۱۴۰۳یه چرخ ریرا میرزه به این دو تا چینی آشغال. لااقل ماشین ایرانی اکسلش در نمیره
کرگدن باواریا
۸ تیر ۱۴۰۳امین سر سایت سلامت باشه ، یه مدت شما عشق حلب و شاتون و واشر رو کار نداشتیم الان با این کامنت نشون دادی کتر خیلی بیخ پیدا کرده…
علی
۹ تیر ۱۴۰۳اکسلش که در رفت چند غلط روی جاده خورد بدنه ش آخ نگفت ،مدیران خودرو عذرخواهی کرد و همه خودروها رو داد بازرسی مجدد، اما مراقب باش تو این خودرو ایرانی مچاله نشی که کسی پاسخگو نیست،،،اون خودرو هم که اکسلش در رفت تو اروپا هم عرضه میشه حالا ببین ریرا تو افغانستان میتونه فروخته بشه
مومنی
۹ تیر ۱۴۰۳درسته ماشین ایرانی اکسلش درنمیره ، اما عوضش دچار حریق میشه ، نقص ترمز داره ، ایربگش باز نمیشه، ورقش ورق قوطی رانیه و خیلی از موارد که دیگه رومون نمیشه بگیم.
خوشبحالت که میتونی با اشغال هم عشقبازی کنی.
بیاد کادیلاک ایران
۱۰ تیر ۱۴۰۳نه قوطی رانی هم نیست چون بدنه ماشین ایرانی زود زنگ میزنه و حلب خیار شوره
آقا رضا
۹ تیر ۱۴۰۳جناب امین ، واقع بینی خوبه ، ایراد گیری خوبه اما ارائه راهکار لازمه رفع ایراد است .
۵۰ سال قبل درصد خطای خط تولید محصولات آمریکایی ۵% بود و در ژاپن ۵ در هزار ، یعنی در ژاپن کنترل خط تولید ۱۰ برابر بود، آنجه شیران را میکند روبه مزاج ،، احتیاج است احتیاج است احتیاج ، فعلا ریرا بیاد بیرون بعد ببینیم چرخش به چی میرزه ، صبر ایوب بایدش
عمو مایک
۸ تیر ۱۴۰۳اگه نسخه tu5 ریرا رو درنظر بگیریم x33 کراس میتونه برتری داشته باشه تقریبا ( اگر وزن رو در نظر بگیریم )
ولی با نسخه ۱۶۰ اسبی ریرا ، ایکس۳۳ کراس حداقل تو بخش فنی حرفی برای گفتن نداره .
در صورتی که محصول ایرانخودرو بتونه کیفیت خوبی حداقل تو بحث متریال بدنه اجرا بکنه و مثل تارا نکنه ، میشه گفت از نظر ایمنی با ایکس۳۳ کراس برابری میکنه .
تو بحث آپشن هم تقریبا تو یه رده هستن .
متاسفانه آخرش میشه مقایسه ارزون ترین کراس اور اتومات چینی با پرچمدار ترین ماشین ایرانی ( و اولین کراس اور ایرانی ) !
اگه قیمت بازار هم در نظر بگیریم مثل هم باشن ، وگرنه اگر ریرا گرون تر از ایکس۳۳ کراس تو بازار بشه ، در برابر ماشین هایی مثل کی ام سی x5 و تیگو ۷ پرو ، ارزش خرید پایینی پیدا میکنه
مهدی
۸ تیر ۱۴۰۳مگه پلت فرم ۲۰۰۸ رو نخریدن
پس یعنی شامل موتور هم میشه درسته؟
موتور ۲۰۰۸ چند سال موتور سال چدش از نظر کیفیت و استحکام و……
چرا موتور ۲۰۰۸ رو نزاشتن روی رید راااااا
🤪🤪🤪🤪🤪
خدایش اسمش مسخرست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ تیر ۱۴۰۳مگه ایران خودرو می تونه موتور توربوشارژ پژو تولید کنه؟
اگر خودروسازی ما فناوری ساخت پیشرانه در حد استاندارد اروپا داشت که تارا و شاهین فاجعه تولید نمی شدن
۸ تیر ۱۴۰۳آقا اشتری من این آگهی سوزوکی جیمنی قدیمی رو تو پست تویوتا راوفور فرستادم ولی فکر نکنم دیده باشیدش
https://divar.ir/v/gZ9l94sJ?ref=android
خیلی کمیابه یادتونه پارسال میگفتین تو مشهد یدونه جیمنی قدیمی هست؟ الان یدونه دیگه من تو دیوار پیدا کردم ۸۰ تومن مفته پولشو داشتم میخریدمش
Moro
۹ تیر ۱۴۰۳درست میشه آقای اشتری
خیلی ناراحت نباشید
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳میشه بفرمایید به چه دلیل فاجعه؟
مثلاً مشکلاتشون رو بگید که باعث شده تبدیل به فاجعه بشوند.
چون من می خوام اگر شاهین جوانان اومد بخرمش.
آقا رضا
۱۰ تیر ۱۴۰۳آقا محمد ، آقا که میگه فاجعه ، معنی فاجعه را نمی دونه ، شما شاهین جوانان را بخر و رانندگی ایمن و سرعت مطمئنه را رعایت کن ، خیابان و جاده محل مسابقه رالی نیست ، در همین مسابقات رالی هم چرخ ماشین مسابقه در میره و چپ میشه ، خودرو وسیله رفت آمده نه ، وسیله رفع کمبودهای روانی که دق دلشو با حرکات نمایشی ویراژی خالی کنه .
آقا رضا
۹ تیر ۱۴۰۳جناب دبیر ، جواب اولین سوال :فعلا ایرانخودرو ادعای نصب را اعلام کرده و کلمه (مگه) نمی تونه این ادعا را رد بکنه . جواب جمله دوم : شما با کلمه (اگر) و … در اگر نتوان نشست قیاس شما صحیح نیست ، اگر خا..ه هم داشت دا..ی میشد.
شما چرا صنایع تازه از خواب بیدار شده را با صنایع خودرو سازی اروپا مقایسه میکنید ، قیاس شما و انتظار شما موردی نداره ، تارا و شاهین با همین تجربه کوتاه گل کاشتن ، خودرو سازی اروپا تجربه ۱۰۰ ساله دارن ،باش تا ثبح دولتش بدم .
میلاد
۱۱ تیر ۱۴۰۳دوست عزیز نوشتی ریرا 60 اسب و 100 نیتون زورش بیشتره ولی بعد میگی چون ۱۰۰ سبک تره، شتاباشون تقریبا یکیه!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
بحث آپشن هم باشه حتی از x55 هم بهتره چطور نوشتی آپشن ها و امکانات برابره، همه چی رو با تقریبا رد میکنی
اپشن های اضافی ری را: درب صندوق برقی با کیک سنسور، سنسور جلو، فناوری iconnect, کرنرینگ لایت، خلاص کن اتومات جعبه دنده، شیفتر پشت فرمان و………….
B
۸ تیر ۱۴۰۳نه الان تارا پلت فرم پژو ۳۰۱ هست موتور ۲۰۶
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳کاش همه چی به اسم پلتفرم بود
همین ۴۰۵ قبل از دهه نود با داشبورد قدیمی که از اصالت فرانسویش حرف میزنن ده برابر ضعیف تر شده و بدتر شده ۴۰۵ فرانسوی هست
حسام
۸ تیر ۱۴۰۳از لحاظ قوای محرکه نظرم به ریرا هست
اما بنظرم از لحاظ ظاهری و متریال داخلی کابین حرفی جلو رقبا نداشته باشه
چند روز پیش داخل اینستا یه طرحی دیدم که ینفر با عنوان فیس لیفت ریرا گذاشته بود که چند سر و گردن از فیس الان بالاتر بود
B
۸ تیر ۱۴۰۳همین کاربرای پدال بهتر از ایرانخودرو طراحی میکردن
آقا رضا
۱۰ تیر ۱۴۰۳B جان ، کاربر های پدال ، پیشنهاد همکاری بدن شاید ، طراحان ایرانخودرو مستفیض بشن ،
لاف زدن خوبه ،گنده گویی نه ، سعدی میگه : آن خشت بود که پر توان زد ، جوری پاره کن که بتونی بدوزی.
نظیر بلوچستانی
۸ تیر ۱۴۰۳صرف فقط فروختن و بازار یابی نباشه بیشتر دنبال خدمات دهی بعد از فروش و تامین قطعات باشن موفق تر هستن
Hrsjamei
۸ تیر ۱۴۰۳سلام
ری را ایران خودرو اگر موفق عرضه بشود براحتی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و ایکس ۳۳ پرو ( ۲۲ پرو فیس لیفت) شکست میده
آقا رضا
۱۰ تیر ۱۴۰۳Hrsjamel عزیز ، گفتید ،،اگر،، بحث شکست و پیروزی دو خودرو ساز نیست بحث قوام و پاگیری تولید داخل است که اشتغال و شبکه تولید و توزیع و … مد نظر است ، مطلب را قدری از بالا ببین .
۸ تیر ۱۴۰۳من ریرا انتخابمه چون وقتی بیاد تو بازار میدونم یکم از ایکس ۵۵ پرو ارزون تره ولی از ایکس ۳۳ کراس گرونتره
و میفروشمش و پراید سلطانم هم میفروشم و همه وسایلامو میفروشم ایشالا پولم به هایما 7x برسه ولی فکر کنم ۵۰۰ میل کم بیارم اون هم وام میگیرم و آنقدر کار میکنم تا اون ۵۰۰ رو تو ۵ سال ایشالا بتونم جور کنم ولی حیف پول دستم نیست
آقا رضا
۱۰ تیر ۱۴۰۳این انتخاب شما شرط و شروط زیادی داره ، اگر و اگر و اگر و….
واقع بین باش و قدر سلامتی پاهایت را بدان.
میلاد
۱۱ تیر ۱۴۰۳دوست عزیز هایما ۷ ایکس دیگه چه صیغه ایه، برا مال دنیا خودتو پاره نکن، همین ری را رو تونستی بخری خداروشکر کن دعا کن ما هم بتونیم…. یا علی
Pasha
۸ تیر ۱۴۰۳نمیگم ریرا از نظر کیفیت خوبه
ولی از نظر فروش اگه زیر ۱۵۰۰ تو بازار باشه واقعا فروش خوبی رو تجربه میکنه چون ایران خودرو وقتی محصول ملی میزنه دیگه قطعاتش فراوون میشه برای همین ۱۰۰ هیچ چینی هارو تو ایران میزنه
بازم میگم نگفتم که کیفیت یا فنی خوبی داره فقط گفتم فروش بهتری رو خواهد داشت
آقا رضا
۱۰ تیر ۱۴۰۳Pasha پاشاجان عجله کار شیطان ، بزار بیاد بعد ببین کیفیتش چجوره ، فروش بهتر را خریدار تعیین میکنه، آنهم عرضه و تقاضای بازار . قیمت محصول عرضه شده و قدرت خرید متقاضی و صد البته ارزیدن آن محصول به قیمتش ، و آن در شرایط رقابت بوجود میاد ،
رضا
۸ تیر ۱۴۰۳من اگه یک میلیارد داشته باشم هیچ کدوم از این آشغالها رو نمیخرم بجاش میرم ال۹۰ میخرم که کیفیتش به همه اینا میارزه
من از سال ۹۸ یک ال۹۰ پلاس دارم حتی یک ریال خرج هم رو دستم نداشته من سه ماشین دیگه هم دارم( کمری، بی ام و ایکس ۳ و سانتافه ) به جرعت میتونم بگم کیفیت ال۹۰ از همشون بهتره
۹ تیر ۱۴۰۳😂😂😂
ال نود پلاس ماشین خوبیه ولی رو چه حسابی میگی کیفیتش از همشون بیشتره😂
دوست عزیز تو اون رنج یه بسترن B50F بخر موتور مزدا ۳ پلتفرم مزدا۶ گیربکس اتومات ژاپنی همه چی تکمیل فقط صندلی شاگردش برقی نیست
رضا
۹ تیر ۱۴۰۳اتفاقا داشتم ماشین خوبیه ولی در حد ال۹۰ نی
مهدی
۹ تیر ۱۴۰۳سانتافه تو بفروش ۲تاشو بخر
r8gt
۹ تیر ۱۴۰۳شما با آل ۹۰ پلاست خوش باش🤣🤣🤣🤣
آقا رضا
۱۰ تیر ۱۴۰۳رضا جان ، هر قطعه ای عمری دارد و نگهداری و تعمیرات خودرو هزینه دارد ، مبلغ هزینه در طول مسافت را محاسبه بکنید و بعد مقایسه بکنید، حتما قطعه دیر خراب قیمت بالایی دارد ، در شرایط کنترل قیمت و کیفیت ، هیچ کالایی بی دلیل گران نیست ، و جنس ارزون در مراجعات بعدی درآمد زایی میکند
محمد
۸ تیر ۱۴۰۳سلام اگر ایران خودرو میخواهد که ریرافروش خوبی داشته باشد،این دو کار ،را باید انجام بدهد ۱-پیشرانه خودرو ،را باید تنفس طبیعی کند ۲-از،زنجیر تایم استفاده کند،اینکار یقیناً مورد استقبال خریداران قرار خواهد گرفت.
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳امیدوارم خودرو ری را خودرو خوبی باشه
اگه خودرو خوبی از آب در بیاد ماشین چینی می فروشم یک کراس ری را میخرم
گاس فرینگ
۹ تیر ۱۴۰۳در ریرا طراحی عقب بدسلیقگی کردن نه برای حالت طراحی کلی بلکه برای حالت چراغها در خودروی نهایی (مثل درز بین کاپوت و سپر دنا) در حالی که اگه چراغ عقب رو بزرگتر میکردن تا فریم مشکی رنگ اطراف که عملا در خودروی به رنگ مشکی محو میشه رو پوشش بده این حالت سه تیکهای الانش هم پیش نمیومد و اون تیکه پلاستیکی وسط که آرم کله اسب رو داره دقیقا بین دو چراغ قرار میگرفت همین الان مدل هایما ۸ اس مونتاژ ایران خودرو چراغهاش میشه گفت یه همچین حالتی داره هرچند در اون ماشین چراغها پیوسته است.
با اینحال x22 pro و x33 جدید که فرم کلی بدنه رو از mvm ۳۱۵ به ارث میبرن هم نمای عقب جالبی ندارن بطوریکه نمای عقب ۳۱۵ قدیم و ۳۱۵ نیو (و نه مدل ۳۱۵ اس که حالت کراس اور بهش دادن و مدل پلاس (سری آخر ۳۱۵) اون که کمی کج سلیقگی توش دیده میشه) با هارمونی بدنه متناسب تره
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳از اونجایی که خون کمک به تولید ملی و کمک به صنعتگران ملی تو رگ هاشون جاریه ، مطمئنا فروش خوبی رو تجربه خواهد کرد
البته من که بازم میگم هیچ دخلی به من نداره
ولی من پول اینارو داشتم ۴۰۷ میخریدم
۹ تیر ۱۴۰۳۴۰۷ خیلی ماشین خوبیه انشالله بخری من سوار ۴۰۵ شدم ولی بنظرم ۴۰۷ بهش میخوره ماشین خوبی باشه
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳یکی از سیاست های دولت این هست که مونتاژ و واردات خودرو های خارجی،آسیبی به فروش خودرو های داخلی نزنه.
انشالله شاهد توقف مونتاژ این x22وx33 خواهیم بود.
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳تمام شاسی بلند های تک دیفرانسیل جهان از ژاپنی چینی فرانسوی ایرانی آمریکایی آلمانی و … بگیر تا همشون کنسلن.
سهیل
۹ تیر ۱۴۰۳موافقم
بهترین انتخاب برای خریدن خودرو بجای کراس اور تک دِف میشه سدان جمع جور خرید و هندلینگ بهتری تجربه کرد
۹ تیر ۱۴۰۳بنظر من سدان میخوای بسترن B50F بگیر تو اون رنج خیلی تمیزشو بهت میدن موتور مزدا تری داره ۱۴۲ اسب هست شتابش تو حالت اسپرت صفر تاصدش ۱۱ ثانیه هست ولی خیلی خوبه
پلتفرم مزدا ۶ قدیمی داره
ایمن هم هست فقط ایربگ پرده ای نداره فدای سرت
صندلی شاگردش هم دستیه اونم مهم نیست
۹ تیر ۱۴۰۳فکنم تنها دو دیفرانسیل های این رنج فقط یه ویتارا داغون که به زور راه میره باشه یا شاید رونیز پوکیده که مزایده ایه راه نمیره
پس به درویشی عنایت کن
که سلطانی
خطر
دارد
😐☝️
بابک
۹ تیر ۱۴۰۳تنها شانس ایران خودرو که بتواند ، فروش خوبی برای ریرا تضمین کند، این است که قیمت ریرا را کمتر از ۹۰۰ تومن به بازار ارائه دهد.
اسمش را هم باید عوض کند….این اسم برای خودرو تناسب ندارد
نه در طراحی ( که البته کپی است) ، و نه در فنی ، آنچنان حرفی برای گفتن در برابر رقبای چینی و غیره ندارد
آخر با چه منطقی موتور و گیربکس سواری سدان را روی خودروی نیمه شاسی مونتاژ می کنید ، مطمئن باشید هزینه های نگهداری ، فنی ریرا از دنا و تارا و…بیشتر خواهد بود
بهتر بود ابران خودرو ، روی هایما تغییرات بدنه و فنی اجرا می کرد و به بازار ارائه می داد
در مجموع ، مافیای داخل کشور ، باز هم با قیمت مناسب ، خودروی با کیفیت به دست مردم ایران نخواهند داد
رحیم
۹ تیر ۱۴۰۳ممنونم به خاطر این مقایسه ی درست از پدال
وقتی بعضی ها میان و به غلط ریرا رو با ایکس55پرو مقایسه می کنن در حالی که اصلا در این حد نیست فقط دارن برای ایران خودرو قیمت مصوب را بالا می برن. ننگ بر آخرین خودرو
سهیل
۹ تیر ۱۴۰۳آشغال چینی سوار میشم. تولید داخل نه. اونها کمی شرف و وجدان دارن.
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳اگه خودرویی مثل KMC آشغاله پس آریسان آشغال تره
اگه خودرویی مثل ریکسپت پرایم ۲ آشغاله سورن پلاس آشغال تره
چرا به چینی ها که خودروهاش در کشور جهان اول طراحی و تولید میشه عیب جویی میکنید ؟ و اما در آخر بگم اگه ماشین چینی خوب نبود سیاستمداران نمیزاشتن لاستیکش به کف خیابونای اروپا و آمریکا و استرالیا و امارت محده عربی ژاپن بخوره
۹ تیر ۱۴۰۳سورن پلاس با ریسپکت مقایسه نکن باید دنا جوانان رو با ریسپکت مقایسه بکنی چون ریسپکت دو برابر سورن پلاس قیمتشه
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳صد برابر امکانات بیشتری داره انتظار داری هم قیمت باشن
مومنی
۹ تیر ۱۴۰۳چقدر صنعت خودروسازیمون شبیه صنعت هلیکوپتر سازی افغانستان شده.
کلیپ شو حتما دیدید دیگه. منظورم کلیپ رونمایی از هلیکوپتر ساخت افغانستانه.
۹ تیر ۱۴۰۳اره
هلیکوپترشون شناسنامه نداره
ولی با نون خشک حرکت میکنه
آرمان
۹ تیر ۱۴۰۳پیشرانه شو بگید چجوره
از ماشین هایی که چراغ رو سپر هست و چراغ عقب به هم پیوسته است کلا خوشم نمیاد
Eli
۹ تیر ۱۴۰۳جلو پنجرش خیلی زشته انگار دوتا ماشین رو کوبیدن رو هم😃
جواد
۹ تیر ۱۴۰۳ریرا خیلی ماشین زشتی هست و جلو ماشین هیچ تناسبی نداره
حسن یادگاری
۱۰ تیر ۱۴۰۳ای بابا عجب مسخره بازی شده
همه سایت ها تو تلاش این هستند ک قیمت ریرا رو نیومده بکشند بالا
خواهشمون از ایرانخودرو اینه ک بدون دغدغه و نمیدونم اتمام موجودی و از این حرفا با قیمت مناسب ریرا رو مستقیم بفروشه به مصرف کننده
نامردی نشه یوقت ببره بازار ازاد بده نمایندگی ها بفروشن ، مستقیم تو سایت به مصرف کننده بده
سجاد
۱۱ تیر ۱۴۰۳خداکنه فقط ریراپلاس درنیارن
فرهاد
۲۶ مرداد ۱۴۰۳تجربه من از هرید رانا و مشملات عدیده گیربکس و بی توجهی ایران خودرو من و ۱۰ سال پیش برد به سمت خرید ماشینهای چینی که اون موقع خریدش تابو بود، ولی زمان ثابت کرد که برد و من کردم که اسیر تبلیغات ایران خودرو نشدم، ماشین چینی شرف داره به این اشغالهای ایران خودرو