ایران خودروچشم اندازهفته نامه

مقایسه ریرا ایران خودرو با رقبای هم قیمت در بازار ایران

کراس‌اوور ریرا ایران‌خودرو با قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی، در بازار کشور حداقل با پنج رقیب مستقیم مواجه خواهد بود.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام بعد از گذشت دو سال از زمان رونمایی ریرا در تیر ۱۴۰۱، به‌تازگی قیمت اولین کراس‌اوور ملی کشور اعلام و آمادهٔ عرضه به بازار شده است. ایران‌خودرو برای این ماشین قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان را اعلام کرده تا با اختلاف به گران‌ترین خودروی داخلی تبدیل شود. البته مدت کوتاهی بعد، وزیر صمت این قیمت را تکذیب کرده و خبر از عرضهٔ ریرا با قیمت زیر یک میلیارد تومان داد ولی با توجه شرایط کنونی این کشور، این اتفاق بعید به نظر می‌رسد و باید همان قیمت ۱.۲۷۰ میلیارد را ملاک قرار دهیم که قطعاً در بازار نیز بسیار بیشتر خواهد شد. با این قیمت، ریرا با رقبای چینی زیادی در بازار کشور مواجه خواهد بود و ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم کراس‌اوور ایران‌خودرو را با اصلی‌ترین رقبا مقایسه کنیم.

ایران‌خودرو ریرا

قیمت: ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۳۴/۱,۸۰۸/۱,۶۳۸ میلی‌متر
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر ترکیبی

ریرا بر اساس پلت‌فرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است که از قراردادهای دوران برجام به ایران‌خودرو رسید. این کراس‌اوور ایرانی هرچند همچنان در سگمنت B قرار می‌گیرد اما با ۴,۳۳۴ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۸ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۸ میلی‌متر ارتفاع، به میزان قابل‌توجهی از نسل اول ۲۰۰۸ بزرگ‌تر است. هرچند در طراحی بیرونی ریرا خصوصاً در قسمت جلو الهام گیری واضحی از نسل قبلی هیوندای سانتافه صورت گرفته اما نتیجهٔ کار قابل‌قبول از آب درآمده است. در داخل خودرو نیز با داشبوردی که از المان‌های روز مثل نمایشگرهای پیوسته بهره می‌برد، شاهد فضای مناسبی هستیم هرچند که از لحاظ کیفیت هنوز جای کار دارد. ریرا همچنین از لیست تجهیزات قابل‌توجهی مثل نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، چهار ایربگ، تنظیم برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، درِ صندوق برقی با سنسور پایی، سنسور نور و باران و… بهره می‌برد که برای رقابت با رقبای چینی کافی خواهد بود. ریرا به قوی‌ترین پیشرانهٔ داخلی فعلی یعنی EF7P TC یا همان نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور EF7 توربو مجهز شده است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE صورت می‌گیرد که در دنا پلاس و تارا استفاده می‌شود.

ام‌وی‌ام X55 پرو

قیمت: ۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۶ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
وزن ۱۴۳۹ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۱۸/۱,۸۳۰/۱,۶۶۲ میلی‌متر
مصرف سوخت ۸ لیتر درصدکیلومتر

X55 پرو را می‌توان یکی از اصلی‌ترین رقبای ریرا دانست اما در جدیدترین اعلام قیمت محصولات مدیران خودرو، قیمت این کراس‌اوور به یک میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این رقم ۲۰۰ میلیون تومان از ریرا بیشتر است که اختلاف قابل‌توجهی خواهد بود. درهرحال، X55 پرو از لحاظ تجهیزات تقریباً هم‌سطح ریرا است و هرچند از در صندوق برقی، سنسور پارک جلو و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو بی‌بهره است اما در عوض ایربگ‌های پرده‌ای، شارژر بی‌سیم، گوشی و کول باکس را ارائه می‌کند. این کراس‌اوور چینی همچنین با ۴,۳۱۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۶۲ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی بسیار نزدیک به رقیب ایرانی دارد. X55 پرو از پیشرانهٔ مشترک با مدل بزرگ‌تر تیگو ۷ پرو استفاده می‌کند. این یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و بنابراین کمی از ریرا ضعیف‌تر است که البته با وجود ۲۰۰ سی‌سی حجم کمتر طبیعی خواهد بود. انتقال نیرو در X55 پرو هم برخلاف رقیب ایرانی توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

چانگان CS35 پلاس

قیمت: ۱ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۷ اسب بخار
گشتاور ۲۵۴ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۳۰/۱,۸۲۵/۱,۶۶۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر درصدکیلومتر

سایپا که مدتی است اقدام به واردات چانگان CS35 پلاس می‌کند، قصد مونتاژ این خودرو را هم دارد. البته برای دور زدن تحریم‌ها، قرار است این خودرو با برند سایپا و نام ۴۴۱P مونتاژ شود. این یعنی به‌زودی CS35 پلاس به رقیب جدی‌تری برای ریرا تبدیل خواهد شد هرچند که نمونه‌های وارداتی کیفیت ساخت بالاتری دارند. زیر کاپوت CS35 پلاس یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که با وجود حجم کمتر نسبت به دیگر خودروهای این لیست، به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های این کراس‌اوور چانگان نیز بهره‌مندی از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه است تا به یکی از جدی‌ترین رقبای ریرا تبدیل شود. CS35 توسط سایپا در دو تیپ مختلف شامل تیپ ۲ و تیپ ۳ عرضه می‌شود که دومی تجهیزات بیشتری دارد اما حتی در این تیپ هم خبری از امکاناتی مثل گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو نیست. هم‌اکنون عرضهٔ تیپ ۲ متوقف شده و تیپ ۳ با قیمت ۱.۳۶۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد که نزدیک به صد میلیون تومان از ریرا گران‌تر است.

تیگارد X35

قیمت: ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۲۵/۱,۸۳۰/۱,۶۴۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر درصدکیلومتر

تیگارد X35

سانیار موتور که محصولات خود را از طریق برند تیگارد عرضه می‌کند، شرکت نسبتاً نوپایی است که توسط دیار خودرو تأسیس شد و به‌تازگی زیر چتر گروه ماموت قرار گرفته است. این شرکت کراس‌اوور تیگارد X35 را به‌عنوان اولین محصول خود در سال ۱۴۰۱ به بازار فرستاد. این خودرو محصول شرکت بایک است و در اصل بیجینگ X3 نام دارد. تیگارد X35 از لحاظ تجهیزات خودروی نسبتاً فقیری است و مهم‌ترین امکانات آن صرفاً به مواردی مثل دو ایربگ، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی و دوربین دید عقب محدود می‌شود که به‌تازگی آینه‌های جانبی تاشو برقی هم به این لیست اضافه شده است. در نمایشگاه خودروی تهران در دی‌ماه سال گذشته نیز نسخهٔ مجهزتری از این کراس‌اوور با نام X35 پرایم معرفی شد که به سه آپشن جدید شامل دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و درِ صندوق برقی با سنسور پایی مجهز شده اما حتی این نسخه هم که هنوز به بازار عرضه نشده، در برابر ریرا حرف چندانی برای گفتن ندارد. X35 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس CVT متصل است.

کی‌ام‌سی X5

قیمت: ۱ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۷۲ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۵۰۵/۱,۸۵۰/۱,۶۹۸ میلی‌متر
مصرف سوخت  ۱۰ لیتر درصدکیلومتر

کی ام سی X5

X5 درواقع فیس‌لیفت بزرگی روی جک S5 محسوب می‌شود که یک دهه پیش در سال ۱۳۹۳ راهی بازار کشورمان شد و فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. X5 با طول بیش از ۴.۵ متر، از ریرا و دیگر خودروهای این لیست بزرگ‌تر است ولی از لحاظ قیمت کارخانه، فقط حدود ۱۲۰ میلیون تومان با کراس‌اوور ایران‌خودرو اختلاف دارد. این کراس‌اوور چینی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند که قبلاً در نسخهٔ فیس‌لیفت جک S5 و کراس‌اوور بزرگ‌تر کی‌ام‌سی K7 هم ارائه شده بود. این موتور به لطف بهره‌مندی از سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا X5 را با اختلاف به قوی‌ترین خودروی این مقایسه تبدیل کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. این کراس‌اوور مونتاژی کرمان موتور از سطح تجهیزات قابل‌توجهی هم برخوردار است و بنابراین، به لطف قدرت بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر، می‌تواند رقیبی جدی برای ریرا باشد هرچند که قیمت آن در بازار به ۱.۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

هایما S5

قیمت: ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۵۸/۱,۸۲۳/۱,۶۳۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۸.۰ لیتر ترکیبی

خود ایران‌خودرو هم در سبد محصولاتش برای ریرا یک رقیب به اسم هایما S5 دارد. البته این خودرو که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۱۳۹۶ به ایران آمد، نسبت به دیگر خودروهای این لیست کراس‌اوور سالخورده‌ای محسوب می‌شود و این موضوع را می‌توان در طراحی بیرونی و داخلی آن دید. البته ایران‌خودرو در نیمهٔ دوم سال ۱۴۰۰ عرضهٔ نسخهٔ جدید S5 را آغاز کرد که مهم‌ترین تغییر آن تجهیز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک بجای نمونهٔ CVT قبلی است اما این نسخه جدید در طراحی یا امکانات تغییری نداشته است. زیر کاپوت S5 یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود طراحی سالخورده و پیشرانهٔ نه‌چندان قدرتمند، هایما S5 از لیست تجهیزات نسبتاً کاملی با مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، شش ایربگ، سانروف و… بهره می‌برد. همچنین این خودرو با قیمت یک میلیارد ۱۷۰ میلیون تومان که صد میلیون از ریرا کمتر است، ارزان‌ترین کراس‌اوور این جمع محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. I don't know

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    کی ام سی و چانگان بنظرم گریبکس و سیستم انتقال قدرت بهتری دارند

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولی احتمالا با بنزین ایران زیاد تطابق نداشته باشه

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. سام

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        توربو کلاً به بنزین حساسه ، مشکل کیفیت بنزینه
        ریرا هم توربو هستش

        موافقم 2
        مخالفم 7
  2. هموطن

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بنظرم بنز هم دست ایران خودرو بدی مدتی بعد وانت آریسان بهت تحویل میده،این ماشین ریرا الآن بلطف قطعات خارجی و اینکه قصددارن خودی نشون بدن مطمینن ماشین بدکی نیست اما درطول زمان از سر و ته این ماشین میزنن اجناس بی کیفیت و مونتاژ بد خلاصه بنظرم ری را الآن بهتره تا ری رای دو سال دیگه و نکته دیگراینکه مردم به خودروهای چین اعتمادکردن و کار به هم ور کارهای ایران خودرو کمی سخت میشه و قیمت رو میشد صدتومن پایین تر بزنن اول کار مشتری جذب کنن بعد ببرن بالا و احتمالا کمی بهشون اعتماد بشه این ماشین سریع میرسه تا حدود یک میلیارد و نیم شایدتا دو ماه پس ازتحویل اولین سری

    موافقم 19
    مخالفم 3
  3. رضا

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    x5 واقعا خودرو کامل و عالی هست

    موافقم 12
    مخالفم 6
  4. Amirhossein

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ری را هجم موتور بیشتر و گشتاور بیشتری داره مصرف سوختش هم خوبه و خوبمتش هم نسبت به رقبا خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. آرش

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      ولی نمی ارزه به این قیمت
      من باشم کی ام سی x5 می خرم

      موافقم 21
      مخالفم 2
  5. آرش

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشکل تولیدات ایرانی اینه که تا بخواد به تولید انبوه برسه شرکت های خارجی خودروهایی با اتاق زیباتر ، امکانات بیشتر و نیروی محرکه بهینه تر تولید کردند همیشه تولیدات ما چندین پله عقب تر از همه دنیاست خودروی ریرا برای تولید در سال ۱۳۹۸ قابل دفاع و توجیه بود متاسفانه ما ایرانی ها به جبر باید به هرید خودروی بی کیفیت چینی و ایرانی تن بدهیم جای تاسف هست الان خودروهایی مثل فولکس و خیلی برندهای دیگه اروپایی رو میشه با کیفیت بهتر با قیمت یه خودروی بی کیفیت چینی تهیه کرد .

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. .

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      و خوب یک مشکل دیگش رو هم نگفتی.
      از کیفیتش بعدا می زدن مثل همین ماشین های داخلی همین دویست و شیش قبلا سوار می شدی سقفش رو دست می زدی وقتی از بیرون سقفش رو فشار می دادی صدا نمی داد که بره تو.
      الان میای دست میزنی میگی بدنه ماشین با تنه درخت ساخته می‌شد مقاومتش از این قوطی فلز حلبی متحرک بهتر می بود.😐

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (932 ديدگاه)

      مشکل اینه ما نمیدونیم با کیا خودمونو مقایسه کنیم
      رقبای ایران کوشر هایی مثل عربستان ،ترکیه و مصر هستند
      کدومشون تولیدات بهتری دارن ؟ اصلا کدوموشن صنعت خودروسازی درست درمون دارن؟
      معلومه وقتی با ابرقدرت های تکنولوژی شرق اسیا و غرب خودمون مقایسه کنیم ما چند سال عقب تریم (اروپا ، چین ، کره ، ژاپن و امریکا)
      ولی از تمام کشور های اطراف و منطقه چندین سال جلوتریم
      وضعیت تمدن های قدیمی یونان و مصر و …رو ببینید بعد میفهمید ایران کجای دنیاست ، حداقل جزیره نمیفروشیم که ورشکست نشیم (یونان)

      موافقم 5
      مخالفم 16
      1. ناشناس

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (139 ديدگاه)

        مسئله اینجاست که الان هم همون روندی رو داریم پیش میریم که ما رو به اینجا رسونده.
        وگرنه چیمون از شرق و غرب کمتره که باید الان اینجا باشیم.

      2. ایرانی

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        1. نیازی نیست یه کشور همه چیزو تولید کنه! هزینه ساخت بعضی کالاها 100برابر هزینه خریدشونه.
        2. ترکیه خودروی ملی درجه یک داره توگ تی۱۰ایکس
        3. عربستان جدیدترین خودروی امریکایی ژاپنی رو میخرن با حقوق 6 ماه یک کارمند!
        4. با توجه به استعداد مردم و منابع نفت و گاز و… ایران باید از ارو.پا و امریکا و… بهتر باشه نه بدتر از افریقا!
        5.سالانه 100 هزار نفر به دلیل بی کیفیتی خودروها میمیرن و ده ها هزار نفر آسیب میبینن و معلول میشن. امیدوارم نفر بعدی خودت باشی تا بفهمی شرف داشتن کجا و حماقت و تعصب کجا

        موافقم 2
        مخالفم 1
      3. ایرانی

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        1. نیازی نیست یه کشور همه چیزو تولید کنه! هزینه ساخت بعضی کالاها 100برابر هزینه خریدشونه.
        2. ترکیه خودروی ملی درجه یک داره توگ تی۱۰ایکس
        3. عربستان جدیدترین خودروی امریکایی ژاپنی رو میخرن با حقوق 6 ماه یک کارمند!
        4. با توجه به استعداد مردم و منابع نفت و گاز و… ایران باید از ارو.پا و امریکا و… بهتر باشه نه بدتر از افریقا!
        5.سالانه 100 هزار نفر به دلیل بی کیفیتی خودروها میمیرن و ده ها هزار نفر آسیب میبینن و معلول میشن.
        6. شرف داشته باش. نداری وجدان داشته باش نداری قرض کن نداری خفه شو ساندیستو کوفت کن

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. محمود

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش چه فشاری به ماتحت شما داره وارد میشه

      4. محمد

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خب بابا من ماشین اروپایی به قیمت به عرف میخوام اگه ایرانی چین میتونه بزنه به اون قیمتم برسونه من حرفی ندارم

  6. Aref

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    چین چند سال چه کلاه بزرگی سرمون گذاشت. واقعا حیف ایران خودرو باید خیلی زودتر دست به کار میشد و کراس اور تولید میکرد.

    موافقم 5
    مخالفم 8
  7. مهدی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود فراوان طراحی چراغهای جلو مثل کسی میمونه که عینک دو کانونی دور و نزدیک زده باشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. علیرضا

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم بین این رنج قیمت فردا موتور T5 بسیار با کیفیت تر و پر آپشن تر و موتور و گیربکس با اصالتی داره که متاسفانه در مقایسه نیست

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من همشون از ری را بهتر بودن ،چون اولا کیفیتش معلوم نیست ،دوما موتور وگیربکس دنا اتومات یک میلیارد و سیصد میلیون نمی ارزه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. هادی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای کسانیکه ماشین با برندهای معتبر نداشتن و استفاده نکردن قطعا این ماشینها خوب خاهد بود.زمانی میشه ازین خودروها تعریف یا تمجید کرد که در بازار بین الملل.عرضه بشن و مقایسه بشن وگرنه راهی برای رقابت در بازار داخلی با برندهای معروف و با تجربه که تمام تلاششون برای رفاه و حفظ امنیت جان مردم هست وجود ندارد.و هیچوقتم این مقایسه دیده نمیشه و در حدد جک هست مثال مقایسه ریرا با تویوتا.فورد.استن مارتین. یا هر برند معتبر دیگه ای

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ری را هم ی اشغال مثل بقیه ماشینهای ایرانیه من ۸ ماهه تارا صفر خریدم ۳۵ بار تا حالا برا عیبهای مختلف بردم نمایندگی هر بار هم بهانه گیری میکنند و از زیر بار گارانتی دردمیروند

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. آرش

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      والا ریرا باز بهتر از پراید و سمند و … هست
      من خودم ازش خوشم نمیاد ولی نسبت به بقیه ماشین های ایرانی باز بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 7
  12. علی رضا

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین ری را اصن سرو تهش معلوم نیس چیه ترکیب چندتا ماشین …طراحی ش اصلا جالب نیست قیمت بالایی م داره من باشم کی ام سی انتخاب میکنم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تویوتا لندکروز اوباما هم قیمته پزشکیان دروغگو

    موافقم 5
    مخالفم 7
  14. محمد صادق منافی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبول کنیم خوبه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. سعیدنیا

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ری را به اون بزرگی از ماشین های چینی سبک تره
    به نظره شما باید به کدوم اعتماد کنیم و سوار شیم 😂😂

  16. علی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همشون بالای هفت لیتر در صد کیلومتر مصرفشان باید خودروهای برقی و هیبریدی عرضه بشه دنیا داره به سمت خودروهای برقی میره

  17. میلاد

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    چرا توی مشخصات شتاب خودرو را ها را نوشته اید تا بهار از متناسب بودن گیربکس و موتور بشه اطلاع پیدا کرد؟
    نویسنده گرامی قدرت موتور ۱۴۹ اسب بخار برای هایما را از کجا آورده ای؟
    طبق سایت های متعدد قدرت هایما ۱۶۱ اسب بخار هست.
    و شتاب صفر تا صد حدود ۸ ثانیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (733 ديدگاه)

      درود
      قدرت هایما در سایت ایران خودرو همین 149 اسب بخار اعلام شده
      چون شتاب صفرتاصد رسمی همه این ماشین‌ها اعلام نشده در جدول ذکر نکردیم

      1. میلاد کیانی

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوست من من آدرس مشخصات ایران خودرو که ۱۶۰ اسب بخار بود را گذاشتم. همچین چیزی نیست که شما گفتید. ولی سایت شما اجازه انتشار لینک را نمی‌دهد جدید مغایرت دارد با قوانین سایت پدال. لطفاً اون آدرس را که نوشته ۱۴۹ اسب برای ما بگذارید.

  18. محمد

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جالبه ری‌را با قطعات تماما چینی درجه چهارم قراره تولید بشه. ماشینهای چینی که اصلا چینی دارن حداقلش اینه که ایرانی نیست و نوتور گیربکسشون برای کمپانی‌های معروف دنیا هست. در هر صورت توی این رنج قیمت خودروی ایرانی قابل رقابت با چینی‌های بازار نیستن. حتی جک جی ۳ از این خودرو بهتره از نطر کیفیت

  19. حسن

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تعجب می کنم همه از ساخت و کیفیت و البته شکل ظاهری ریرا ایراد می گیرند ولی وقتی ثبت نام ریرا شروع بشه کلی آدم به خط می شن برای خریدش

  20. محمد

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جالبه از دنا توربو که تست گرفتن با دستگاه معلوم شد ۱۳۰ اسب بخار قدرت داره نه ۱۵۰.ری را بزارین بیاد بازار از همون هفته اول همش خراب میشه از موتور گیربکس بگیر تا بقیه چیزاش مثل بقیه ماشین های دیگه ایرانخودرو .چینی ها انتخاب خیلی بهتری هستند

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست