ایران خودروچشم اندازهفته نامه

مقایسه ریرا ایران خودرو با رقبای هم قیمت در بازار ایران

کراس‌اوور ریرا ایران‌خودرو با قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی، در بازار کشور حداقل با پنج رقیب مستقیم مواجه خواهد بود.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام بعد از گذشت دو سال از زمان رونمایی ریرا در تیر ۱۴۰۱، به‌تازگی قیمت اولین کراس‌اوور ملی کشور اعلام و آمادهٔ عرضه به بازار شده است. ایران‌خودرو برای این ماشین قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان را اعلام کرده تا با اختلاف به گران‌ترین خودروی داخلی تبدیل شود. البته مدت کوتاهی بعد، وزیر صمت این قیمت را تکذیب کرده و خبر از عرضهٔ ریرا با قیمت زیر یک میلیارد تومان داد ولی با توجه شرایط کنونی این کشور، این اتفاق بعید به نظر می‌رسد و باید همان قیمت ۱.۲۷۰ میلیارد را ملاک قرار دهیم که قطعاً در بازار نیز بسیار بیشتر خواهد شد. با این قیمت، ریرا با رقبای چینی زیادی در بازار کشور مواجه خواهد بود و ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم کراس‌اوور ایران‌خودرو را با اصلی‌ترین رقبا مقایسه کنیم.

ایران‌خودرو ریرا

قیمت: ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۳۴/۱,۸۰۸/۱,۶۳۸ میلی‌متر
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر ترکیبی

ریرا بر اساس پلت‌فرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است که از قراردادهای دوران برجام به ایران‌خودرو رسید. این کراس‌اوور ایرانی هرچند همچنان در سگمنت B قرار می‌گیرد اما با ۴,۳۳۴ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۸ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۸ میلی‌متر ارتفاع، به میزان قابل‌توجهی از نسل اول ۲۰۰۸ بزرگ‌تر است. هرچند در طراحی بیرونی ریرا خصوصاً در قسمت جلو الهام گیری واضحی از نسل قبلی هیوندای سانتافه صورت گرفته اما نتیجهٔ کار قابل‌قبول از آب درآمده است. در داخل خودرو نیز با داشبوردی که از المان‌های روز مثل نمایشگرهای پیوسته بهره می‌برد، شاهد فضای مناسبی هستیم هرچند که از لحاظ کیفیت هنوز جای کار دارد. ریرا همچنین از لیست تجهیزات قابل‌توجهی مثل نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، چهار ایربگ، تنظیم برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، درِ صندوق برقی با سنسور پایی، سنسور نور و باران و… بهره می‌برد که برای رقابت با رقبای چینی کافی خواهد بود. ریرا به قوی‌ترین پیشرانهٔ داخلی فعلی یعنی EF7P TC یا همان نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور EF7 توربو مجهز شده است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE صورت می‌گیرد که در دنا پلاس و تارا استفاده می‌شود.

ام‌وی‌ام X55 پرو

قیمت: ۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۶ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
وزن ۱۴۳۹ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۱۸/۱,۸۳۰/۱,۶۶۲ میلی‌متر
مصرف سوخت ۸ لیتر درصدکیلومتر

X55 پرو را می‌توان یکی از اصلی‌ترین رقبای ریرا دانست اما در جدیدترین اعلام قیمت محصولات مدیران خودرو، قیمت این کراس‌اوور به یک میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این رقم ۲۰۰ میلیون تومان از ریرا بیشتر است که اختلاف قابل‌توجهی خواهد بود. درهرحال، X55 پرو از لحاظ تجهیزات تقریباً هم‌سطح ریرا است و هرچند از در صندوق برقی، سنسور پارک جلو و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو بی‌بهره است اما در عوض ایربگ‌های پرده‌ای، شارژر بی‌سیم، گوشی و کول باکس را ارائه می‌کند. این کراس‌اوور چینی همچنین با ۴,۳۱۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۶۲ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی بسیار نزدیک به رقیب ایرانی دارد. X55 پرو از پیشرانهٔ مشترک با مدل بزرگ‌تر تیگو ۷ پرو استفاده می‌کند. این یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و بنابراین کمی از ریرا ضعیف‌تر است که البته با وجود ۲۰۰ سی‌سی حجم کمتر طبیعی خواهد بود. انتقال نیرو در X55 پرو هم برخلاف رقیب ایرانی توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

چانگان CS35 پلاس

قیمت: ۱ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۷ اسب بخار
گشتاور ۲۵۴ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۳۰/۱,۸۲۵/۱,۶۶۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر درصدکیلومتر

سایپا که مدتی است اقدام به واردات چانگان CS35 پلاس می‌کند، قصد مونتاژ این خودرو را هم دارد. البته برای دور زدن تحریم‌ها، قرار است این خودرو با برند سایپا و نام ۴۴۱P مونتاژ شود. این یعنی به‌زودی CS35 پلاس به رقیب جدی‌تری برای ریرا تبدیل خواهد شد هرچند که نمونه‌های وارداتی کیفیت ساخت بالاتری دارند. زیر کاپوت CS35 پلاس یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که با وجود حجم کمتر نسبت به دیگر خودروهای این لیست، به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های این کراس‌اوور چانگان نیز بهره‌مندی از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه است تا به یکی از جدی‌ترین رقبای ریرا تبدیل شود. CS35 توسط سایپا در دو تیپ مختلف شامل تیپ ۲ و تیپ ۳ عرضه می‌شود که دومی تجهیزات بیشتری دارد اما حتی در این تیپ هم خبری از امکاناتی مثل گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو نیست. هم‌اکنون عرضهٔ تیپ ۲ متوقف شده و تیپ ۳ با قیمت ۱.۳۶۲ میلیارد تومان به فروش می‌رسد که نزدیک به صد میلیون تومان از ریرا گران‌تر است.

تیگارد X35

قیمت: ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۲۵/۱,۸۳۰/۱,۶۴۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر درصدکیلومتر

تیگارد X35

سانیار موتور که محصولات خود را از طریق برند تیگارد عرضه می‌کند، شرکت نسبتاً نوپایی است که توسط دیار خودرو تأسیس شد و به‌تازگی زیر چتر گروه ماموت قرار گرفته است. این شرکت کراس‌اوور تیگارد X35 را به‌عنوان اولین محصول خود در سال ۱۴۰۱ به بازار فرستاد. این خودرو محصول شرکت بایک است و در اصل بیجینگ X3 نام دارد. تیگارد X35 از لحاظ تجهیزات خودروی نسبتاً فقیری است و مهم‌ترین امکانات آن صرفاً به مواردی مثل دو ایربگ، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی و دوربین دید عقب محدود می‌شود که به‌تازگی آینه‌های جانبی تاشو برقی هم به این لیست اضافه شده است. در نمایشگاه خودروی تهران در دی‌ماه سال گذشته نیز نسخهٔ مجهزتری از این کراس‌اوور با نام X35 پرایم معرفی شد که به سه آپشن جدید شامل دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و درِ صندوق برقی با سنسور پایی مجهز شده اما حتی این نسخه هم که هنوز به بازار عرضه نشده، در برابر ریرا حرف چندانی برای گفتن ندارد. X35 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس CVT متصل است.

کی‌ام‌سی X5

قیمت: ۱ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۷۲ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۵۰۵/۱,۸۵۰/۱,۶۹۸ میلی‌متر
مصرف سوخت  ۱۰ لیتر درصدکیلومتر

کی ام سی X5

X5 درواقع فیس‌لیفت بزرگی روی جک S5 محسوب می‌شود که یک دهه پیش در سال ۱۳۹۳ راهی بازار کشورمان شد و فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. X5 با طول بیش از ۴.۵ متر، از ریرا و دیگر خودروهای این لیست بزرگ‌تر است ولی از لحاظ قیمت کارخانه، فقط حدود ۱۲۰ میلیون تومان با کراس‌اوور ایران‌خودرو اختلاف دارد. این کراس‌اوور چینی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند که قبلاً در نسخهٔ فیس‌لیفت جک S5 و کراس‌اوور بزرگ‌تر کی‌ام‌سی K7 هم ارائه شده بود. این موتور به لطف بهره‌مندی از سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا X5 را با اختلاف به قوی‌ترین خودروی این مقایسه تبدیل کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. این کراس‌اوور مونتاژی کرمان موتور از سطح تجهیزات قابل‌توجهی هم برخوردار است و بنابراین، به لطف قدرت بیشتر و ابعاد بزرگ‌تر، می‌تواند رقیبی جدی برای ریرا باشد هرچند که قیمت آن در بازار به ۱.۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

هایما S5

قیمت: ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم
طول/عرض/ارتفاع ۴,۳۵۸/۱,۸۲۳/۱,۶۳۰ میلی‌متر
مصرف سوخت ۸.۰ لیتر ترکیبی

خود ایران‌خودرو هم در سبد محصولاتش برای ریرا یک رقیب به اسم هایما S5 دارد. البته این خودرو که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۱۳۹۶ به ایران آمد، نسبت به دیگر خودروهای این لیست کراس‌اوور سالخورده‌ای محسوب می‌شود و این موضوع را می‌توان در طراحی بیرونی و داخلی آن دید. البته ایران‌خودرو در نیمهٔ دوم سال ۱۴۰۰ عرضهٔ نسخهٔ جدید S5 را آغاز کرد که مهم‌ترین تغییر آن تجهیز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک بجای نمونهٔ CVT قبلی است اما این نسخه جدید در طراحی یا امکانات تغییری نداشته است. زیر کاپوت S5 یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود طراحی سالخورده و پیشرانهٔ نه‌چندان قدرتمند، هایما S5 از لیست تجهیزات نسبتاً کاملی با مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، شش ایربگ، سانروف و… بهره می‌برد. همچنین این خودرو با قیمت یک میلیارد ۱۷۰ میلیون تومان که صد میلیون از ریرا کمتر است، ارزان‌ترین کراس‌اوور این جمع محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. ناتو

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    بدون شک با اینکه چینی های تو ایران رومخن ولی جکx5خیلی بهتراز ریرا هست

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. net

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3385 ديدگاه)

      چراغ جلو و جلوپنجره ریرا از سانتافه کپی کرده

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. ALI A

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        چانگان. ام وی ام. کی ام س هر سه بهتر از ریرا هستن. من خودم چانگان و کی ام سی رو میخرم اصلا طرف ریرا نمیرم…

        موافقم 10
        مخالفم 11
    2. سهیل

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (111 ديدگاه)

      حتی جک s3 هم بهتر از ریرا هست

      موافقم 18
      مخالفم 3
    3. الکساندر گراهامبل

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1229 ديدگاه)

      ایکاش تو بازار های خارجی هم انتخاب با این قیمت میزاشتین که مردم یه عذاب وجدانی بگیرن😂

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. amir

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3600 ديدگاه)

    عجب تاپاله هایی

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. amirkhanzadeh

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1043 ديدگاه)

      👏👏

      موافقم 11
      مخالفم 3
  3. arash

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    با سلام برای شهر پر از ترافیک تهران با کمبود فضای پارک و از جمیع جهات در قیاس با ماشینهای چینی موجود (که در غیر اینصورت فقط برند BYD چین قابل رقابت با خودروهای اروپایی آمریکایی ژاپنی و کره ای است) بنظرم هایما اس 5 شش دنده گزینه مناسبی است که خودروی بی آزاری درآمده است و با توجه به کمبود بنزین سوپر و تغییر برنامه ECU آن بصورت فابریک کارخانه مشابه برادر بزرگترش اس 7 از کمترین حساسیت به بنزین معمولی برخوردار میباشد. تنها ایراد خشکی آن است بخاطر تایرهای کویر که با تعویض با تایرهای نرم دانلوپ یا هانکوک 90 درصد بهبود می یابد. لذا انتخاب بنده هایما اس 5 و در رده بعدی اس 7 است. ریرا با این مشخصاتی که اعلام شده پلتفرم از یک جا ، موتور یکجا (آن هم با دستکاری غیراصولی) و گیربکس جایی دیگر مثال شتر گاو پلنگ یا تمثیلی از شتر مرغ است.

    موافقم 7
    مخالفم 13
    1. amirkhanzadeh

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1043 ديدگاه)

      خیلی خیلی عقب خودروی ریرا زشت و نامتقارن
      یعنی واقعا تو سال 1403 یک طراح پیدا نشد
      که اینا یک خودروی درست حسابی طراحی کنند

      خدایا ما ایرانی ها چه گناهی کردیم که باید از سوار شدن تو خودروی باکیفیت منع بشیم 💔💔

      موافقم 9
      مخالفم 15
      1. آرش

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (346 ديدگاه)

        راست میگی
        ولی بازم بهتر از پراید و سمند و …
        هست

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. امید

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          مرد حسابی قیمتش 10برابر پراید و سمنده .معلومه ت پراید و سمند بهتره

          موافقم 6
          مخالفم 1
  4. دیجی

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تمام خودرو چینی ها هم انجین هم اتاق مالشون طراحی شرکت خودشونه نه ریراکه اتاق پژو موتور معلوم الحال گیربکس معدوم الحاله

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. کورش

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (94 ديدگاه)

      اکثر موتور خودروهای چینی ، میتسوبیشی هستند

      موافقم 2
      مخالفم 12
  5. جو

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مل شاسی بلندهای لیست چه کره ایی باشه چه وطنی قطعا کنسلههه

    شاسی بلند تک دف کنسله

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. NR

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      دیگه چی؟ خیارشور اضافه؟ نوشابه؟
      تو ایرانیم ها داداش حواست هس؟

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. hosen

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (548 ديدگاه)

      اینا شاسی بلند نیستن کراس اوور هستن درحقیقت.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  6. حسین

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    تو این لیست جک
    ولی اگر قراره زیرا در بازار آزاد بشه ۱۵۰۰ ، سراغ دست دوم فونیکس اف ایکس رفتن بهتره.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. مرتضی

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سانیار موتور، برند تیگارد ، توسط شرکت دیار خودرو.
    محصول شرکت بایک است و در اصل بیجینگ X3.
    غوز بالای غوز بالای غوز بالای غوز…

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. سعید

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    اخر مطلب یه نظر سنجی لازم داره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. Nobody

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    کپی جلو از هیوندای سانتافه نسل چهار

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. B

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (863 ديدگاه)

    کل این لیست از فرغون ریرا بهترن

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. Avan

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    با این قیمت نمی ارزه.به خصوص که در بازار لابد می خواهند دو میلیارد قیمت بزنند

    موافقم 6
    مخالفم 3
  12. Mr wrong

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (329 ديدگاه)

    توی امارات طرف مونده نیسان پاترول نیسمو بگیره یا تویوتا پرادو جی آر
    تو ایرانم ….

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. احمد

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (498 ديدگاه)

      قیمتش ظلم مسلم به مردم در بازار انحصاری است.
      چرا باید با خودروهای خارجی مونتاژی بهتر از خودش که هزار جور مالیات و تعرفه وارداتشان دارد هم قیمت شود؟!!
      چرا مملکتمان در ظلم به مردم بی صاحاب شده؟!

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Mr wrong

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (329 ديدگاه)

        مظلوم بزرگترین شریک جرم ظالمه

  13. علی جردن

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    بهترین این سگمنت بین چشم بادومی ها و ایرانی ها بنظرم جیلی آزکارا هست که سیستم دو دف داره و کابین بسیار بسیار شیک که توسط فردا موتورز به ایران وارد شده

    موافقم 7
    مخالفم 3
  14. علیزاده

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    1500 برا همچنین ماشین‌هایی ؟ خیلی گزینه های بهتری هست اکر صرفا ماشین صفر و گارانتی مطرح نباشه
    کمری ، کرولا ، سوناتا ، سری ۳ ، e کلاس های قدیمی
    مگه چقدر قراره عمر کنیم که سوار همچنین ماشین های زشت و بی کیفیت بشیم

    موافقم 8
    مخالفم 5
  15. SepehrG

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مگر قرار نشد تا ۸۰۰ میل باشه قیمتش ؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. آرش

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (346 ديدگاه)

      دروغ بود 😑

  16. Dark Knight

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    چیزی به اسم ریرا ایرانی وجود نداره ! این همون پژو ۲۰۰۸ هست که به اصطلاح rebadg شده اینا اینطور که معلومه بعد از آخرینی باری که پژو ایران رو ترک کرد یه چند تا پلتفرم و قطعات دیگه از ۲۰۰۸ رو دستشون مونده و چون از پیچیدگی موتور ۱/۶ توربو پژو و سیتروئن چیزی نمی‌فهمیدن ( زمانی یکی از بهترین موتور های اروپا بوده و انقدری برای مونتاژ کاران ایرانی پیچیده بود که پژو تو اون سال های مونتاژ ۲۰۰۸ تو ایران مجبور شد چند تا تکنیسین از خود فرانسه بفرسته تا به این عقب مونده ها نحوه کار و راه اندازی با همچین تکنولوژی هایی رو یاد بدن ) ، مجبور شدن از موتور مزخرف ef7 و گیربکس دنا و ۲۰۷ اتومات با یک خورده بهینه سازی استفاده کنن و نتیجه این بوده که ریرا توی شتابگیری حداقل ۲ ثانیه از ۲۰۰۸ کند تر هست ، اگه قرار باشه تو رده قیمتی ۱/۵ میلیارد تو بازار بیاد از نظر من چینی ها انتخاب بهتری هستن هر چی باشه هم آپشن های بیشتری دارن و از نظر کیفیت متریال هم احتمالا بهتر هستن

    موافقم 10
    مخالفم 4
  17. Alimopar

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یکی از یکی دزقراخ تر
    تو ایران نمیصرفه به ماشین بیشتر از 500 تومن بدی الان به شخصه یه پارس حلبی دارم اونم بخاطر گارانتی و قطعاتش فقط زیر پا که پیاده نباشم بقیه پولمو زدم به کار الله برکت

    موافقم 5
    مخالفم 5
  18. هیروهیتو

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    هرکی باشه قطعا کی ام سی رو انتخاب می کنه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  19. MjM

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (740 ديدگاه)

    تنها حسن ماشین تولیدی(مونتاژی) ایرانخودرو و سایپا ارزون تر بودن و فراوون تر بودن قطعاته

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. genius

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      ولی همین نکته ی کمی نیستا. وقتی برای یدونه واترپمپ ماشینت مجبور شی کل چراغ برق و توپخونه رو ده دور بچرخی آخرشم گیرت نیاد اعصاب خردیش تموم لذتی که با چهارتا آپشن ماشین چینی بردی از دماغت میکشه بیرون!!

  20. علی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    عنوان درست و صادقانه این‌ مقاله:
    “مقایسه زباله جدید ایرانخودرو با چندتا آشغال چینی که قراره در فرو رفتن به ملت با هم رقابت کنن”

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. genius

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      و ملتی که برای مهیا کردن بستر این فرو ش با هم رقابت دارن! نمونه کوچکشون همین افرادی که به این کامنت منفی دادند

      موافقم 5
      مخالفم 1
  21. آرش

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    چرا انقدر قیمتش بالاست؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  22. علی جردن

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    کاش ریرا دو دیفرانسیل ساخته میشد شخصا طرف داریشو می کردم…
    اما کراس اور تک دیف رانسیل کنسله فرقی نداره ژاپنی یا چینی

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. froG-driVer

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      اینا تو مونتاژ x33 تک دیفرانسیل موندن!اکسلش در می‌ره!
      بعد بیان ریرا رو دو دف بسازن!!ساختن؟؟!
      توی جاده بالای صد تا بری هر دو طرف در می‌ره!

      موافقم 4
      مخالفم 1
  23. حسن انتظاری

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تقدیم احترام باکسر هزینه های.گمرکی مقایسه شود تولید ایران.میباشد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  24. مهدی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو سازها اینقدر پررو شدن که به حرف وزیر هم گوش نمی دهند الان به اصطلاح ری راتحریم کرده و خودرو را برا فروش نگذاشته وزیر با قدرت سر قیمتی گفته به ایسته اصلا به بازار نومد هم نومد

  25. مهدی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایران‌خودرو گفته بود تمام درآمد کارخانه را از این خودرو باید تامین کنم این حرف عجیب بود یعنی ظلم اگر جلو قیمتی ایران‌خودرو گفته گرفته نشه اگر رقابت بود یه خودرو ساز اینگونه طلبکاری گرون فروشی نمی کرد

  26. بگذريم

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دوست نویسنده ممنون از بررسیتون ولی جلوی ریرا برگرفته از هیوندایی کونا هست نه سانتافه، ضمنا وایرلس شارژر ارزش افزوده‏ ی X55 Pro به نسبت ریرا نیست چون ریرا هم وایرلس شارژر داره.
    چانگان CS35 Plus و در صورت نهایی شدن واردات GAC GS3 بهترین محصولات این رده به نسبت ریرا هستن

  27. genius

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    خب خب خب رفقا هممون میدونیم 80درصد مجموعه های ری را چینی الاصله اونهم نه چین 1 جنس چینی سفارش تاجر سودجوی وطنی
    فذا انتخاب من قطعا چانگان CS35+ هست که چینیه ولی چینیه درجه 1 که تو کشورهای حاشیه خلیج فارس هم مشتری خودشو داره و امتحان پس داده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  28. میلاد

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اول چانگان، بعد ری را، بقیه از دم تعطیلن، یکی اکسل در رو، اون یکی گیربکس دوکلاچه خشک ( کی ام سی)!!!!!!

  29. سامان

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ریرا هم مثل تارا شکست میخوره به علت قیمت گرون و ارزش کم خرید و مهم تر از همه اینکه ایرانیزه شده 2008 هست

  30. Amirr

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چانگان بنظر خوش‌ساخت‌تر و منطقی‌تر میاد درسته درد مجبوری و انحصار انتخاب محدوده ولی چانگان از لحاظ فنی قابل اطمینان‌تر بنظر میاد اگر خدمات پس از فروش و قطعاتش رو تامین کنند بهتر ریرا با اشکالات برقی احتمالی و مونتاژی همیشگی ایران‌خودرو و گریبکس غیرقابل اطمینان dae هستش من خودم تارا دارم همش استرس دارم گریبکسش خرج رو دستم نزاره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا