کراساوور ریرا ایرانخودرو با قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی، در بازار کشور حداقل با پنج رقیب مستقیم مواجه خواهد بود.
پس از کشوقوسهای فراوان، سرانجام بعد از گذشت دو سال از زمان رونمایی ریرا در تیر ۱۴۰۱، بهتازگی قیمت اولین کراساوور ملی کشور اعلام و آمادهٔ عرضه به بازار شده است. ایرانخودرو برای این ماشین قیمت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان را اعلام کرده تا با اختلاف به گرانترین خودروی داخلی تبدیل شود. البته مدت کوتاهی بعد، وزیر صمت این قیمت را تکذیب کرده و خبر از عرضهٔ ریرا با قیمت زیر یک میلیارد تومان داد ولی با توجه شرایط کنونی این کشور، این اتفاق بعید به نظر میرسد و باید همان قیمت ۱.۲۷۰ میلیارد را ملاک قرار دهیم که قطعاً در بازار نیز بسیار بیشتر خواهد شد. با این قیمت، ریرا با رقبای چینی زیادی در بازار کشور مواجه خواهد بود و ازاینرو، در ادامه قصد داریم کراساوور ایرانخودرو را با اصلیترین رقبا مقایسه کنیم.
ایرانخودرو ریرا
قیمت: ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان
پیشرانه | ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۴,۳۳۴/۱,۸۰۸/۱,۶۳۸ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر ترکیبی |
ریرا بر اساس پلتفرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است که از قراردادهای دوران برجام به ایرانخودرو رسید. این کراساوور ایرانی هرچند همچنان در سگمنت B قرار میگیرد اما با ۴,۳۳۴ میلیمتر طول، ۱,۸۰۸ میلیمتر عرض و ۱,۶۳۸ میلیمتر ارتفاع، به میزان قابلتوجهی از نسل اول ۲۰۰۸ بزرگتر است. هرچند در طراحی بیرونی ریرا خصوصاً در قسمت جلو الهام گیری واضحی از نسل قبلی هیوندای سانتافه صورت گرفته اما نتیجهٔ کار قابلقبول از آب درآمده است. در داخل خودرو نیز با داشبوردی که از المانهای روز مثل نمایشگرهای پیوسته بهره میبرد، شاهد فضای مناسبی هستیم هرچند که از لحاظ کیفیت هنوز جای کار دارد. ریرا همچنین از لیست تجهیزات قابلتوجهی مثل نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، چهار ایربگ، تنظیم برقی و گرمکن صندلیهای جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، درِ صندوق برقی با سنسور پایی، سنسور نور و باران و… بهره میبرد که برای رقابت با رقبای چینی کافی خواهد بود. ریرا به قویترین پیشرانهٔ داخلی فعلی یعنی EF7P TC یا همان نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور EF7 توربو مجهز شده است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE صورت میگیرد که در دنا پلاس و تارا استفاده میشود.
امویام X55 پرو
قیمت: ۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۵۶ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۴۳۹ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۴,۳۱۸/۱,۸۳۰/۱,۶۶۲ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۸ لیتر درصدکیلومتر |
X55 پرو را میتوان یکی از اصلیترین رقبای ریرا دانست اما در جدیدترین اعلام قیمت محصولات مدیران خودرو، قیمت این کراساوور به یک میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این رقم ۲۰۰ میلیون تومان از ریرا بیشتر است که اختلاف قابلتوجهی خواهد بود. درهرحال، X55 پرو از لحاظ تجهیزات تقریباً همسطح ریرا است و هرچند از در صندوق برقی، سنسور پارک جلو و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو بیبهره است اما در عوض ایربگهای پردهای، شارژر بیسیم، گوشی و کول باکس را ارائه میکند. این کراساوور چینی همچنین با ۴,۳۱۸ میلیمتر طول، ۱,۸۳۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۶۲ میلیمتر ارتفاع، ابعادی بسیار نزدیک به رقیب ایرانی دارد. X55 پرو از پیشرانهٔ مشترک با مدل بزرگتر تیگو ۷ پرو استفاده میکند. این یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و بنابراین کمی از ریرا ضعیفتر است که البته با وجود ۲۰۰ سیسی حجم کمتر طبیعی خواهد بود. انتقال نیرو در X55 پرو هم برخلاف رقیب ایرانی توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد.
چانگان CS35 پلاس
قیمت: ۱ میلیارد و ۳۶۲ میلیون تومان
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۵۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۴,۳۳۰/۱,۸۲۵/۱,۶۶۰ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۷.۶ لیتر درصدکیلومتر |
سایپا که مدتی است اقدام به واردات چانگان CS35 پلاس میکند، قصد مونتاژ این خودرو را هم دارد. البته برای دور زدن تحریمها، قرار است این خودرو با برند سایپا و نام 441P مونتاژ شود. این یعنی بهزودی CS35 پلاس به رقیب جدیتری برای ریرا تبدیل خواهد شد هرچند که نمونههای وارداتی کیفیت ساخت بالاتری دارند. زیر کاپوت CS35 پلاس یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که با وجود حجم کمتر نسبت به دیگر خودروهای این لیست، به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یکی دیگر از مزیتهای این کراساوور چانگان نیز بهرهمندی از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه است تا به یکی از جدیترین رقبای ریرا تبدیل شود. CS35 توسط سایپا در دو تیپ مختلف شامل تیپ ۲ و تیپ ۳ عرضه میشود که دومی تجهیزات بیشتری دارد اما حتی در این تیپ هم خبری از امکاناتی مثل گرمکن و تنظیم برقی صندلیهای جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو نیست. هماکنون عرضهٔ تیپ ۲ متوقف شده و تیپ ۳ با قیمت ۱.۳۶۲ میلیارد تومان به فروش میرسد که نزدیک به صد میلیون تومان از ریرا گرانتر است.
تیگارد X35
قیمت: ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۴۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۳۴۰ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۴,۳۲۵/۱,۸۳۰/۱,۶۴۰ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر درصدکیلومتر |
سانیار موتور که محصولات خود را از طریق برند تیگارد عرضه میکند، شرکت نسبتاً نوپایی است که توسط دیار خودرو تأسیس شد و بهتازگی زیر چتر گروه ماموت قرار گرفته است. این شرکت کراساوور تیگارد X35 را بهعنوان اولین محصول خود در سال ۱۴۰۱ به بازار فرستاد. این خودرو محصول شرکت بایک است و در اصل بیجینگ X3 نام دارد. تیگارد X35 از لحاظ تجهیزات خودروی نسبتاً فقیری است و مهمترین امکانات آن صرفاً به مواردی مثل دو ایربگ، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی و دوربین دید عقب محدود میشود که بهتازگی آینههای جانبی تاشو برقی هم به این لیست اضافه شده است. در نمایشگاه خودروی تهران در دیماه سال گذشته نیز نسخهٔ مجهزتری از این کراساوور با نام X35 پرایم معرفی شد که به سه آپشن جدید شامل دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور و درِ صندوق برقی با سنسور پایی مجهز شده اما حتی این نسخه هم که هنوز به بازار عرضه نشده، در برابر ریرا حرف چندانی برای گفتن ندارد. X35 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس CVT متصل است.
کیامسی X5
قیمت: ۱ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۴,۵۰۵/۱,۸۵۰/۱,۶۹۸ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۱۰ لیتر درصدکیلومتر |
X5 درواقع فیسلیفت بزرگی روی جک S5 محسوب میشود که یک دهه پیش در سال ۱۳۹۳ راهی بازار کشورمان شد و فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. X5 با طول بیش از ۴.۵ متر، از ریرا و دیگر خودروهای این لیست بزرگتر است ولی از لحاظ قیمت کارخانه، فقط حدود ۱۲۰ میلیون تومان با کراساوور ایرانخودرو اختلاف دارد. این کراساوور چینی از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو استفاده میکند که قبلاً در نسخهٔ فیسلیفت جک S5 و کراساوور بزرگتر کیامسی K7 هم ارائه شده بود. این موتور به لطف بهرهمندی از سیستم تزریق مستقیم سوخت، ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا X5 را با اختلاف به قویترین خودروی این مقایسه تبدیل کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت میگیرد. این کراساوور مونتاژی کرمان موتور از سطح تجهیزات قابلتوجهی هم برخوردار است و بنابراین، به لطف قدرت بیشتر و ابعاد بزرگتر، میتواند رقیبی جدی برای ریرا باشد هرچند که قیمت آن در بازار به ۱.۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.
هایما S5
قیمت: ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۴۹ اسب بخار |
گشتاور | ۲۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
وزن | ۱۴۴۵ کیلوگرم |
طول/عرض/ارتفاع | ۴,۳۵۸/۱,۸۲۳/۱,۶۳۰ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۸.۰ لیتر ترکیبی |
خود ایرانخودرو هم در سبد محصولاتش برای ریرا یک رقیب به اسم هایما S5 دارد. البته این خودرو که اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۱۳۹۶ به ایران آمد، نسبت به دیگر خودروهای این لیست کراساوور سالخوردهای محسوب میشود و این موضوع را میتوان در طراحی بیرونی و داخلی آن دید. البته ایرانخودرو در نیمهٔ دوم سال ۱۴۰۰ عرضهٔ نسخهٔ جدید S5 را آغاز کرد که مهمترین تغییر آن تجهیز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک بجای نمونهٔ CVT قبلی است اما این نسخه جدید در طراحی یا امکانات تغییری نداشته است. زیر کاپوت S5 یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با وجود طراحی سالخورده و پیشرانهٔ نهچندان قدرتمند، هایما S5 از لیست تجهیزات نسبتاً کاملی با مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلیهای جلو، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، شش ایربگ، سانروف و… بهره میبرد. همچنین این خودرو با قیمت یک میلیارد ۱۷۰ میلیون تومان که صد میلیون از ریرا کمتر است، ارزانترین کراساوور این جمع محسوب میشود.
ناتو
۱۴ مرداد ۱۴۰۳بدون شک با اینکه چینی های تو ایران رومخن ولی جکx5خیلی بهتراز ریرا هست
net
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چراغ جلو و جلوپنجره ریرا از سانتافه کپی کرده
ALI A
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چانگان. ام وی ام. کی ام س هر سه بهتر از ریرا هستن. من خودم چانگان و کی ام سی رو میخرم اصلا طرف ریرا نمیرم…
سهیل
۱۴ مرداد ۱۴۰۳حتی جک s3 هم بهتر از ریرا هست
الکساندر گراهامبل
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ایکاش تو بازار های خارجی هم انتخاب با این قیمت میزاشتین که مردم یه عذاب وجدانی بگیرن😂
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳عجب تاپاله هایی
amirkhanzadeh
۱۴ مرداد ۱۴۰۳👏👏
arash
۱۴ مرداد ۱۴۰۳با سلام برای شهر پر از ترافیک تهران با کمبود فضای پارک و از جمیع جهات در قیاس با ماشینهای چینی موجود (که در غیر اینصورت فقط برند BYD چین قابل رقابت با خودروهای اروپایی آمریکایی ژاپنی و کره ای است) بنظرم هایما اس 5 شش دنده گزینه مناسبی است که خودروی بی آزاری درآمده است و با توجه به کمبود بنزین سوپر و تغییر برنامه ECU آن بصورت فابریک کارخانه مشابه برادر بزرگترش اس 7 از کمترین حساسیت به بنزین معمولی برخوردار میباشد. تنها ایراد خشکی آن است بخاطر تایرهای کویر که با تعویض با تایرهای نرم دانلوپ یا هانکوک 90 درصد بهبود می یابد. لذا انتخاب بنده هایما اس 5 و در رده بعدی اس 7 است. ریرا با این مشخصاتی که اعلام شده پلتفرم از یک جا ، موتور یکجا (آن هم با دستکاری غیراصولی) و گیربکس جایی دیگر مثال شتر گاو پلنگ یا تمثیلی از شتر مرغ است.
amirkhanzadeh
۱۴ مرداد ۱۴۰۳خیلی خیلی عقب خودروی ریرا زشت و نامتقارن
یعنی واقعا تو سال 1403 یک طراح پیدا نشد
که اینا یک خودروی درست حسابی طراحی کنند
خدایا ما ایرانی ها چه گناهی کردیم که باید از سوار شدن تو خودروی باکیفیت منع بشیم 💔💔
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳راست میگی
ولی بازم بهتر از پراید و سمند و …
هست
امید
۱۵ مرداد ۱۴۰۳مرد حسابی قیمتش 10برابر پراید و سمنده .معلومه ت پراید و سمند بهتره
دیجی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳تمام خودرو چینی ها هم انجین هم اتاق مالشون طراحی شرکت خودشونه نه ریراکه اتاق پژو موتور معلوم الحال گیربکس معدوم الحاله
کورش
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اکثر موتور خودروهای چینی ، میتسوبیشی هستند
جو
۱۴ مرداد ۱۴۰۳مل شاسی بلندهای لیست چه کره ایی باشه چه وطنی قطعا کنسلههه
شاسی بلند تک دف کنسله
NR
۱۴ مرداد ۱۴۰۳دیگه چی؟ خیارشور اضافه؟ نوشابه؟
تو ایرانیم ها داداش حواست هس؟
hosen
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اینا شاسی بلند نیستن کراس اوور هستن درحقیقت.
حسین
۱۴ مرداد ۱۴۰۳تو این لیست جک
ولی اگر قراره زیرا در بازار آزاد بشه ۱۵۰۰ ، سراغ دست دوم فونیکس اف ایکس رفتن بهتره.
مرتضی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳سانیار موتور، برند تیگارد ، توسط شرکت دیار خودرو.
محصول شرکت بایک است و در اصل بیجینگ X3.
غوز بالای غوز بالای غوز بالای غوز…
سعید
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اخر مطلب یه نظر سنجی لازم داره
Nobody
۱۴ مرداد ۱۴۰۳کپی جلو از هیوندای سانتافه نسل چهار
B
۱۴ مرداد ۱۴۰۳کل این لیست از فرغون ریرا بهترن
Avan
۱۴ مرداد ۱۴۰۳با این قیمت نمی ارزه.به خصوص که در بازار لابد می خواهند دو میلیارد قیمت بزنند
Mr wrong
۱۴ مرداد ۱۴۰۳توی امارات طرف مونده نیسان پاترول نیسمو بگیره یا تویوتا پرادو جی آر
تو ایرانم ….
احمد
۱۵ مرداد ۱۴۰۳قیمتش ظلم مسلم به مردم در بازار انحصاری است.
چرا باید با خودروهای خارجی مونتاژی بهتر از خودش که هزار جور مالیات و تعرفه وارداتشان دارد هم قیمت شود؟!!
چرا مملکتمان در ظلم به مردم بی صاحاب شده؟!
Mr wrong
۱۵ مرداد ۱۴۰۳مظلوم بزرگترین شریک جرم ظالمه
علی جردن
۱۴ مرداد ۱۴۰۳بهترین این سگمنت بین چشم بادومی ها و ایرانی ها بنظرم جیلی آزکارا هست که سیستم دو دف داره و کابین بسیار بسیار شیک که توسط فردا موتورز به ایران وارد شده
علیزاده
۱۴ مرداد ۱۴۰۳1500 برا همچنین ماشینهایی ؟ خیلی گزینه های بهتری هست اکر صرفا ماشین صفر و گارانتی مطرح نباشه
کمری ، کرولا ، سوناتا ، سری ۳ ، e کلاس های قدیمی
مگه چقدر قراره عمر کنیم که سوار همچنین ماشین های زشت و بی کیفیت بشیم
SepehrG
۱۴ مرداد ۱۴۰۳مگر قرار نشد تا ۸۰۰ میل باشه قیمتش ؟
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دروغ بود 😑
Dark Knight
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چیزی به اسم ریرا ایرانی وجود نداره ! این همون پژو ۲۰۰۸ هست که به اصطلاح rebadg شده اینا اینطور که معلومه بعد از آخرینی باری که پژو ایران رو ترک کرد یه چند تا پلتفرم و قطعات دیگه از ۲۰۰۸ رو دستشون مونده و چون از پیچیدگی موتور ۱/۶ توربو پژو و سیتروئن چیزی نمیفهمیدن ( زمانی یکی از بهترین موتور های اروپا بوده و انقدری برای مونتاژ کاران ایرانی پیچیده بود که پژو تو اون سال های مونتاژ ۲۰۰۸ تو ایران مجبور شد چند تا تکنیسین از خود فرانسه بفرسته تا به این عقب مونده ها نحوه کار و راه اندازی با همچین تکنولوژی هایی رو یاد بدن ) ، مجبور شدن از موتور مزخرف ef7 و گیربکس دنا و ۲۰۷ اتومات با یک خورده بهینه سازی استفاده کنن و نتیجه این بوده که ریرا توی شتابگیری حداقل ۲ ثانیه از ۲۰۰۸ کند تر هست ، اگه قرار باشه تو رده قیمتی ۱/۵ میلیارد تو بازار بیاد از نظر من چینی ها انتخاب بهتری هستن هر چی باشه هم آپشن های بیشتری دارن و از نظر کیفیت متریال هم احتمالا بهتر هستن
Alimopar
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یکی از یکی دزقراخ تر
تو ایران نمیصرفه به ماشین بیشتر از 500 تومن بدی الان به شخصه یه پارس حلبی دارم اونم بخاطر گارانتی و قطعاتش فقط زیر پا که پیاده نباشم بقیه پولمو زدم به کار الله برکت
هیروهیتو
۱۵ مرداد ۱۴۰۳هرکی باشه قطعا کی ام سی رو انتخاب می کنه
MjM
۱۵ مرداد ۱۴۰۳تنها حسن ماشین تولیدی(مونتاژی) ایرانخودرو و سایپا ارزون تر بودن و فراوون تر بودن قطعاته
genius
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ولی همین نکته ی کمی نیستا. وقتی برای یدونه واترپمپ ماشینت مجبور شی کل چراغ برق و توپخونه رو ده دور بچرخی آخرشم گیرت نیاد اعصاب خردیش تموم لذتی که با چهارتا آپشن ماشین چینی بردی از دماغت میکشه بیرون!!
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳عنوان درست و صادقانه این مقاله:
“مقایسه زباله جدید ایرانخودرو با چندتا آشغال چینی که قراره در فرو رفتن به ملت با هم رقابت کنن”
genius
۱۵ مرداد ۱۴۰۳و ملتی که برای مهیا کردن بستر این فرو ش با هم رقابت دارن! نمونه کوچکشون همین افرادی که به این کامنت منفی دادند
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چرا انقدر قیمتش بالاست؟؟؟
علی جردن
۱۵ مرداد ۱۴۰۳کاش ریرا دو دیفرانسیل ساخته میشد شخصا طرف داریشو می کردم…
اما کراس اور تک دیف رانسیل کنسله فرقی نداره ژاپنی یا چینی
froG-driVer
۱۵ مرداد ۱۴۰۳اینا تو مونتاژ x33 تک دیفرانسیل موندن!اکسلش در میره!
بعد بیان ریرا رو دو دف بسازن!!ساختن؟؟!
توی جاده بالای صد تا بری هر دو طرف در میره!
حسن انتظاری
۱۵ مرداد ۱۴۰۳با تقدیم احترام باکسر هزینه های.گمرکی مقایسه شود تولید ایران.میباشد
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳این خودرو سازها اینقدر پررو شدن که به حرف وزیر هم گوش نمی دهند الان به اصطلاح ری راتحریم کرده و خودرو را برا فروش نگذاشته وزیر با قدرت سر قیمتی گفته به ایسته اصلا به بازار نومد هم نومد
مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ایرانخودرو گفته بود تمام درآمد کارخانه را از این خودرو باید تامین کنم این حرف عجیب بود یعنی ظلم اگر جلو قیمتی ایرانخودرو گفته گرفته نشه اگر رقابت بود یه خودرو ساز اینگونه طلبکاری گرون فروشی نمی کرد
بگذريم
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دوست نویسنده ممنون از بررسیتون ولی جلوی ریرا برگرفته از هیوندایی کونا هست نه سانتافه، ضمنا وایرلس شارژر ارزش افزوده ی X55 Pro به نسبت ریرا نیست چون ریرا هم وایرلس شارژر داره.
چانگان CS35 Plus و در صورت نهایی شدن واردات GAC GS3 بهترین محصولات این رده به نسبت ریرا هستن
genius
۱۵ مرداد ۱۴۰۳خب خب خب رفقا هممون میدونیم 80درصد مجموعه های ری را چینی الاصله اونهم نه چین 1 جنس چینی سفارش تاجر سودجوی وطنی
فذا انتخاب من قطعا چانگان CS35+ هست که چینیه ولی چینیه درجه 1 که تو کشورهای حاشیه خلیج فارس هم مشتری خودشو داره و امتحان پس داده
میلاد
۱۵ مرداد ۱۴۰۳اول چانگان، بعد ری را، بقیه از دم تعطیلن، یکی اکسل در رو، اون یکی گیربکس دوکلاچه خشک ( کی ام سی)!!!!!!
سامان
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ریرا هم مثل تارا شکست میخوره به علت قیمت گرون و ارزش کم خرید و مهم تر از همه اینکه ایرانیزه شده 2008 هست
Amirr
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چانگان بنظر خوشساختتر و منطقیتر میاد درسته درد مجبوری و انحصار انتخاب محدوده ولی چانگان از لحاظ فنی قابل اطمینانتر بنظر میاد اگر خدمات پس از فروش و قطعاتش رو تامین کنند بهتر ریرا با اشکالات برقی احتمالی و مونتاژی همیشگی ایرانخودرو و گریبکس غیرقابل اطمینان dae هستش من خودم تارا دارم همش استرس دارم گریبکسش خرج رو دستم نزاره