ایران خودرو

رانا پلاس؛ بررسی فنی، مزایا، معایب و ارزش خرید

تست و بررسی تخصصی رانا پلاس

رانا پلاس، فیس لیفت خفیف رانای ایران خودرو است که با امکانات بیشتر و در دو مدل با سقف معمولی و پانوراما وارد بازار شده است. نگاهی به ویژگی‌های مهم این خودرو، تجهیزات و قوای فنی، معایب و مزایا، رقبا و ارزش خرید آن داریم.

مقدمه

این روزها که قیمت خودرو سر به فلک کشیده و امکان خرید خودروهای به‌روز چینی هم برای اکثر افراد جامعه وجود ندارد، یا باید به سراغ خرید خودروهای ایرانی برویم و یا خودروهای کارکردۀ قدیمی که استهلاک بالایی دارند و وضعیت لوازم یدکی آن‌ها هم مشخص نیست را انتخاب کنیم. یکی از به‌صرفه‌ترین خودروهای ایرانی جدید رانا پلاس است، خودرویی که ایران‌خودرو سال قبل آن را معرفی کرده و فیس‌لیفت رانا است.

در سال ۱۳۸۴ بود که شرکت پژو در نمایشگاه فرانکفورت از خودرویی رونمایی کرد که به همراه شریک ایرانی‌اش ساخته شده بود: یک ناچ‌بک یا همان سدان و آن چیزی نبود، جز پژو SD206 که یک روز بعد از نمایشگاه فرانکفورت در ایران به نام ۲۰۶ آریان رونمایی شد؛ اما شرکت پژو که از این نام‌گذاری بسیار عصبانی شده بود، گفت ما تمایلی به استفاده از نام‌های نژادپرستی نازی نداریم! ایران‌خودرو هم زیر بار نرفت و گفت نه آریان، نه سدان بلکه SD. این خودرو با پژو ۲۰۶ CC که نسخۀ کوپه است، شباهت زیادی دارد. در اواخر دهۀ ۸۰ در ایران پژو ۲۰۶ SD میان مشتریان محبوب شد. بعدها ایران‌خودرو که پلتفرم، موتور، گیربکس و … را آماده دید و ازآنجاکه قصد داشت جای خالی پیکان را با خودروی جدیدی پر کند، شروع به کار کرد و خودرویی با فرمول پیکان و مشابه ۲۰۶ SD ساخت.

طرح نهایی این خودرو در سال ۱۳۹۱، تأییدیه گرفت و سال بعد با نام رانا به بازار راه پیدا کرد؛ خودرویی که با دو تیپ EL و LX عرضه شد و تیپ LX آن آپشن‌های بیشتری داشت؛ اما بااین‌همه، محصول خاص و دل‌چسبی نبود. علاوه بر آن در سال ۱۳۹۸ ترمز دیسکی عقب آن هم حذف شد. تا اینکه در اواخر سال گذشته ورق برگشت و ایران‌خودرو رانا پلاس را معرفی نمود که یک فیس‌لیفت مفید و مناسب بود و این بار به‌غیراز طراحی، آپشن و امکانات و پیشرانه و کابینش هم تغییراتی داشت که به محبوبیت آن کمک زیادی کرد.

چه تغییراتی در طراحی رانا پلاس اتفاق افتاده است؟

رانا پلاس

رانا نسبت به پژو ۲۰۶ طراحی بسیار مشابهی دارد و تقریباً یک کپی ایرانی از پژو ۲۰۶ است؛ اما رانا پلاس در مقایسه با رانای اصلی پیشرفت نسبتاً خوبی داشته است.

رانا و رانا پلاس خودروهایی با طراحی پر جزئیات و عجیب‌وغریب نیستند و همۀ ما حداقل یک بار آن‌ها را در خیابان‌ها تماشا کرده‌ایم. در این مقاله به سراغ تفاوت میان رانا و رانا پلاس می‌رویم.

شما در جلوی خودرو شاهد تغییر رنگ کاسه چراغ‌ها هستید. این رنگ مشکی با تغییر کوچکی در جلوپنجره‌ها به جذابیت آن افزوده است. دستگیره در و زه جانبی که در رانا مشکی بود، در رانا پلاس هم‌رنگ بدنه شده؛ روی آیینه‌های جانبی یک نوار باریک راهنما کشیده شده و چهار قالپاق ساده با طرح جدید هم نمای تازه‌‌تری به خودرو داده است. در عقب طرح کاسه چراغ‌ها عوض شده و تقریباً نسبت به رانا زیباتر شده است. در گوشۀ در صندوق هم نوشتۀ رانا پلاس خودنمایی می‌کند.

کابین و امکانات رانا پلاس

کابین رانا پلاس

شما در طراحی کابین شاهد تحولی اندک هستید که در مقایسه با رانا کاربردی و زیباتر شده. فرمان رانا پلاس مشابه فرمان پژو ۲۰۷ است. دو صفحۀ آنالوگ که یکی سرعت‌شمار و دیگری نشان‌دهندۀ دور موتور است در صفحه‌کیلومتر دیده می‌شود. میان آن‌ها یک کامپیوتر سفری و در بالای آن چراغ‌های هشدار در صفحه‌ای ذوزنقه شکل جای گرفته است. هنگامی‌که چراغ‌ها را روشن کنید، نور نارنجی رنگی صفحه کیلومتر را روشن می‌کند. بر روی داشبورد طرح کربن زده شده که سبب جذابیت اتاق خودرو می‌شود، اما شاید با ذات چنین خودرویی همخوانی نداشته باشد. دکمۀ روشن کردن چراغ سقفی دقیقاً همانند پژو ۲۰۶ است و ای‌کاش بعد از این همه سال تغییری در آن اتفاق می‌افتاد! دکمۀ قفل درها، چراغ خطر و صندوق‌پران بر روی داشبورد است، البته تا زمانی که خودرو روشن نباشد، کار نمی‌کند. بالای دریچۀ کولر در مرکز داشبورد هم یک صفحه نمایش دیجیتال قرار دارد که تقریباً همانند پژو ۲۰۶ است.

صندلی‌ها روکش پارچۀ جیر دارند و مجهز به ایزوفیکس در عقب هستند که در پژو ۲۰۷ هم دیده می‌شود. دکمه‌های شیشه‌بالابر عقب و جلو در کنسول میانی با فاصله‌ای نه‌چندان زیاد نصب شده است. محل قرارگیری شیشه‌بالابر جلو قابل قبول است، اما برای سرنشینان عقب اصلاً راضی‌کننده نیست و از صندلی‌های عقب فاصلۀ زیادی دارد و حتی ممکن است دست سرنشین عقب به کلیدها نرسد. فضای پا و سر برای سرنشینان عقب نظیر پژو ۲۰۶ است که جای تعریف ندارد، اما فضای صندوق برای خودرویی در این اندازه عالی است.

در رانا پلاس شما می‌توانید از امکاناتی چون: کروز کنترل، سنسور عقب، آیینۀ جانبی برقی، چهار شیشۀ برقی و کنسول میانی بهره ببرید.

مشخصات فنی رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما

موتور رانا پلاس

رانا پلاس از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتر TU5 معروف پژو سود می‌برد. ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور و یک جعبه دندۀ شش سرعته دستی دارد که می‌تواند در ۱۲ ثانیه از سکون به سرعت صد برسد و با حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند؛ این خودرو ۱۱۰۹ کیلوگرم وزن، ۴۲۹۲ سانتی‌متر طول و ۱۶۸۴ سانتی‌متر عرض و ۱۴۵۳ سانتیمتر ارتفاع دارد. فاصلۀ دو محور آن هم ۲۴۴۵ سانتی‌متر است.

بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس

رانا پلاس از یک باک ۵۰ لیتری بهره‌مند است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ به‌طور ترکیبی ۶ لیتر بنزین می‌سوزاند که عدد مناسب و قابل قبولی است.

رانا پلاس

رانا پلاس پانوراما

پیشرانه

TU5

TU5+

حجم موتور

۱۵۸۷ سی‌سی

سوپاپ

۱۶

قدرت

۱۰۵ اسب بخار

۱۱۳ اسب بخار

گشتاور

۱۴۲ نیوتن متر

۱۴۴ نیوتن متر

گیربکس

۵ سرعته دستی

۶ سرعته دستی

محور محرک

جلو

شتاب صفرتاصد

۱۱.۶ ثانیه

۱۱.۲ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۷.۳ لیتر ترکیبی

۶.۹ لیتر ترکیبی

طول

۴,۲۹۲ میلی‌متر

عرض

۱,۶۸۴ میلی‌متر

ارتفاع

۱,۴۵۳ میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

۲,۴۴۵ میلی‌متر

وزن

۱۱۳۳ کیلوگرم

ظرفیت باک

۵۰ لیتر

حجم صندوق بار

۴۰۰ لیتر

قیمت کارخانه

۲۱۲,۲۴۷,۰۰۰ تومان

۲۲۷,۶۲۳,۰۰۰ تومان

قیمت بازار

۲۶۰ میلیون تومان

۳۰۰ میلیون تومان

تجربۀ رانندگی با رانا پلاس

رانندگی با رانا پلاس

اگر قبلاً رانا یا پژو ۲۰۶ سوار شده باشید، با نشستن پشت فرمان رانا پلاس تفاوت خاصی احساس نمی‌کنید، پس نباید از آن انتظار خاصی داشته باشیم.

عایق‌بندی ناچیز سبب شده شما در کابین سر و صدا بشنوید، هرچند این سر و صدا آزاردهنده نیست. ترمزهای عقب خودرو کاسه‌ای است. متأسفانه پس از سال ۱۳۹۸ ترمز دیسکی از این خودرو حذف شد و ترمز کاسه‌ای جای آن را گرفت. با این حال ترمزها راضی‌کننده‌اند. در سر پیچ‌ها سر خودرو کمی به اطراف متمایل می‌شود. اگر رانندۀ معمولی با سرعت متناسب هستید، واکنش دور موتور نسبت به‌کندی پدال گاز شما را آزار نمی‌دهد؛ اما اگر از آن دسته رانندگانی هستید که به پدال گاز فشار مضاعف می‌آورید، واکنش پدال گاز کمی کند است و از پس انتظار شما برنمی‌آید. آیینه‌ها نسبت به پژو ۲۰۶ متفاوت است و به دید راننده کمک شایانی می‌کند؛ اما همچنان دید وسیع و مناسبی با آن‌ها ندارید و ای‌کاش آیینه‌های بزرگ‌تری در این خودرو به کار می‌رفت. دید ستون A به‌واسطۀ باریکی آن قابل قبول است. کروز کنترل برای خودرو‌های دنده دستی خیلی قابل استفاده نیست و بیشتر در خودروهای اتوماتیک کاربرد دارد. هنگامی‌که در صندوق را باز می‌کنید، متوجه آسیب‌هایی می‌شوید که بر روی دیوارۀ صندوق کناره چراغ دیده می‌شود. بااینکه خودروی مورد بررسی ما کمتر از ۵۰۰ کیلومتر حرکت کرده، کنترل کیفی ایران‌خودرو در موارد این‌چنینی بسیار ضعیف عمل می‌کند و چنین اشکالاتی در اکثر محصولات شرکت دیده می‌شود. حتی وقتی‌که در کاپوت را بالا می‌زنید، متوجه می‌شوید رنگ برخی از نقاط بدنه رفته و آهن‌بری نقاط از یکدیگر جدا شده که در یک خودروی صفرکیلومتر این موارد عجیب است!

در کل رانا پلاس نسبت به رانا تغییر زیادی ازلحاظ فنی ندارد و بیشتر ازنظر ظاهری و امکانات رفاهی تغییر کرده است. ازآنجاکه مالک به‌تازگی این خودرو را خریداری کرده، فعلاً استهلاکی نداشته، اما ممکن است به دلیل شباهت مشخصات فنی با پژو ۲۰۶ استهلاکی مشابه با آن داشته باشد.

رانا پلاس پانوراما با گیربکس ۶ دنده

از اواسط سال ۱۴۰۰، ایران‌خودرو عرضهٔ نسخهٔ پانوراما یا سقف شیشه‌ای رانا پلاس را با تغییرات مهمی در قوای محرکه آغاز کرد. این نسخه علاوه بر برخورداری از سقف شیشه‌ای، به پیشرانهٔ TU5 پلاس (نسخهٔ ایرانی موتور EC5 پژو) مجهز شده است. این پیشرانه به لطف برخورداری از ویژگی‌های جدیدی مثل سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، خروجی بالاتری برابر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین انتقال نیروی این موتور هم حالا توسط گیربکس شش سرعتهٔ دستی جدیدی صورت می‌گیرد که در سرعت‌های بالا می‌تواند باعث کاهش مصرف سوخت شود. آخرین تغییر رانا پلاس پانوراما نسبت به نسخهٔ معمولی هم تجهیز به فرمان برقی بجای هیدرولیک است. درمجموع می‌توان این تغییرات را در رانا پلاس مثبت ارزیابی کرد اما حتی در این نسخه هم خبری از کنترل تهویهٔ دیجیتالی، رینگ‌های آلومینیومی و ترمزهای عقب دیسکی نیست.

رانا پلاس پانوراما

مزایا و معایب رانا پلاس

رانا پلاس را باید با توجه به بضاعت صنعت خودروسازی ایران قضاوت کرد و مزایا و معایب آن‌را برشمرد؛ بنابراین، ازجمله نقاط مثبت این خودرو می‌توان به برخورداری از پیشرانهٔ کم‌مصرف و نسبتاً کم دردسر TU5، شتاب و کشش مناسب، فراوانی قطعات، قیمت به‌مراتب کمتر از پژو ۲۰۶ صندوقدار، تجهیزات نسبتاً مناسب خصوصاً در نسخهٔ پانوراما و صندوق بار بزرگ اشاره کرد. از سوی دیگر، بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف پژو ۲۰۶ یعنی فضای پای محدود صندلی‌های عقب در رانا پلاس هم به قوت خود باقی است. عایق‌بندی ضعیف کابین، کنترل تهویهٔ دستی، ترمزهای کاسه‌ای عقب و تغییرات ظاهری بسیار اندک نسبت به رانای قدیمی هم از دیگر معایب این خودرو هستند.

رانا پلاس

موارد مثبت

پیشرانهٔ کم‌مصرف و بی‌آزار

فراوانی قطعات و یک سال گارانتی بیشتر نسبت به اکثر محصولات ایران‌خودرو

تجهیزات نسبتاً مناسب در این رنج قیمت

موارد منفی

فضای محدود صندلی‌های عقب

فقدان کنترل تهویهٔ دیجیتالی و ترمزهای دیسکی عقب

تغییرات ظاهری بسیار جزئی نسبت به رانای معمولی

نتیجه‌گیری

عکس رانا پلاس

باید بگویم رانا پلاس نسبت به قیمتش ارزش خرید دارد؛ به‌طوری‌که پژو ۲۰۶ SD با آپشن‌های کمتر و طراحی قدیمی و ساده‌تر حدود ۱۰۰ میلیون از رانا پلاس گران‌تر است. اگر بخواهیم آن را با رقبای خارجی کارکرده مقایسه کنیم، کیفیت نسبتاً پایین‌تری دارد، اما خدمات پس از فروش قابل‌دسترس و لوازم یدکی ارزان‌تری دارد. همین موارد سبب می‌شود در انتخابتان حساسیت بیشتری خرج کنید تا بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. رقبای رانا پلاس عبارت‌اند از: کوییک اتومات، سمند سورن پلاس، پژو ۲۰۶ SD، برلیانس H230 دنده‌ای و اگر هزینۀ بیشتری کنید می‌توانید به سراغ شاهین G و اچ سی کراس هم بروید.

قیمت رانا پلاس

مدلمشخصاتقیمت کارخانهقیمت بازار
رانا پلاسارتقا یافته - سقف فلزی۵۹۰,۷۷۵,۰۰۰۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰

در پایان از جناب آقای بصیر کوشان بابت صرف وقت و همکاری با مجلۀ پدال بی‌نهایت سپاسگزاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۸ رای

ماهان تویسرکانی

نویسنده و مترجم سایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ایراد اصلی رانا پلاس سخت جا خوردن دنده یک هست. نکته رو اعصابش هم کولر غیر اتوماتیک. خدایی یه پنل اتوماتیک چقدر قیمتشه؟

    موافقم 81
    مخالفم 6
    1. Amir

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (112 ديدگاه)

      دنده یک کل این خانواده (۲۰۶ و ۲۰۷ورانا) بد جا میره ،
      طبق تجربه من راناپلاس نسبت به رانا کیفیتش بیشتر شده و تو اشفته بازار ایران قیمتش مدلای ۴۰۱ از اس دی ۹۹ کمتر یا حدودا یکیه که بهتره
      نسخه سقف شیشه ایش که موتور و گیربکس بهتری هم داره
      ولی مدلای ۴۰۱ این خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ و رانا اصن مصرف سوخت معقولی ندارند کمترین میزانشون ۸ لیتره

      موافقم 52
      مخالفم 6
      1. حسن

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        برای منم رانا سقف شیشه ای هست مصرفش در خوشبینانه ترین حالت صدی هشت هست.
        خیلی روی اعصابمه.
        نمیدونم چه کنم‌.
        راه حل داره؟

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. حسن

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        منم رانا سقف شیشه ای ۱۴۰۱ دارم در خوشبینانه ترین حالت صدی هشت مصرف میکنه. خیلی اعصابم خورده.
        راه حلی داره؟

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. مزدا

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      یه ایراد دیگه اش صندلی عقب هست.!
      صندلی عقب جا پاش خیلی تنگ هست مثل 206!

      موافقم 50
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        رانا پلاس تو کلاس خودروهای کوپه چهار درب هست مثل (CLS & پانامرا و سری ۶&۴ گرن کوپه ) رانا پلاس در واقع نسخه سدان ۲۰۶ کروکی هست و طبیعیه جای پای عقب کمی داشته باشه چون سدان فول سایز نیست که

        موافقم 20
        مخالفم 57
        1. شاهین

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          حاجی من یه ساعته دارم کلاس بندی شما واسه رانا پلاس رو میخونم ولی هر دفعه بیشتر از قبل پشمام میریزه!
          رانا پلاس؛ کوپه چهار درب؛ پانامرا!
          عجیبه همه چیز…

          موافقم 50
          مخالفم 3
        2. علی جردن

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          آقا منظورمو بند بند توضیح می دم
          ‌‌
          ۱) آقا مگه راناپلاس همون ۲۰۶SD نیست؟

          ۲) پژو ۲۰۶ SD مگه با ۲۰۶cc یا همون ۲۰۶ روباز شباهت بدنه ایی ندارن؟

          ۳) آقا مگه بی ام و سری ۶ مدل کروکی و گرن کوپه یا همون چهار در نداره؟

          ۴) مگه پانامرا CLS سری ۶ تو یک کلاس نیستن؟
          ۵) چون ۲۰۶ مثل بی ام و سری شیش مدل سدان چهار در و مدل کروکی و مدل کوپه داره من راناپلاس رو تو اون کلاس بندی قرار دارم

          کاری با امکانات هیولایی ماشین آلمانی ها ندارم درسته راناپلاس صدرصد امکانات و قیمت اونارو نداره من فقط دوست دارم ماشینمو تو اون کلاس ببینم کاش می تونستم منظورمو با رسم شکل توضیح بدم اوناییکه پژو ۲۰۶ دو در و روباز ندیدن ببینن 😁

          موافقم 13
          مخالفم 21
      2. عرفان

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (84 ديدگاه)

        واسه ما که قدمون بلنده، کابوسه! کابوس! من همیشه وقتی با کسی که 206 داره میخوام برم بیرون، اسنپ میگیرم پشت سرش میام!😂💔

        موافقم 14
        مخالفم 6
  2. علی جردن

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده اس من دارمش به عنوان یه ماشین باز قدیمی خیلی ازش راضیم دقیقا همون ۲۰۷ اس دی هست با طراحی منطقی تر و خیلی زیباتر از پژو ۲۰۷ صندوق دار
    غریبیلک فرمان و موتور دقیقا مال پژو ۲۰۷ هست با عکس ها مقایسه کنید متوجه میشین

    موافقم 50
    مخالفم 107
    1. ماشین باز

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (50 ديدگاه)

      ای چقدر تو باهوشی 😂

      موافقم 84
      مخالفم 9
    2. Monster 765lt

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1153 ديدگاه)

      اتفاقا رانا نسخه بیریخت شده 206 هست مخصوصا طراحی داخلیش گریه داره

      موافقم 40
      مخالفم 21
    3. hamidreza

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (327 ديدگاه)

      تو داری از کلمه فوق العاده برای یه آشغال استفاده میکنی…! و متاسفانه امثال تو کم که نیستن هیچ تازه ۹۰ درصد جامعه و بیشتر رو تشکیل میدن!
      بعد اونوقت توقع دارن صنعت خودروسازی (گاری سازی)
      پیشرفت کنه …
      ملت فقط میخوان که یه چیزی فقط یه چیزی زیر پاش باشه تا بگه ماهم ماشین داریم و پیاده نیستیم
      مدیر عامل سایپا هم با گستاخی تمام ( که البته حقم دره) میگه محصولات ما استاندارد های دارن که تو خیلی از خودروسازی های بزرگ دنیا آپشن محسوب میشه…
      خب بایدم بسازن چون فروش داره و سود کلان!
      جنسی که تو بازار فروش داره چرا تولید نشه یا نسخه ارتقا یافتش بیاد؟ ملت از خداشونه!!!

      موافقم 34
      مخالفم 13
  3. reza-a

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    همون دویستو شش صندوقدار هم محبوبیتی تو بازار نداشت ایران خودرو اون دوره با توقف تولید تیپ پنج هاچبک به زور تو بازار جا انداختش

    موافقم 63
    مخالفم 8
    1. RENAULT5

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      ماشین خوبین ولی اگه جلو سوار بشی
      چون تپ عقبش جایی برای سوار شدن نداری

      موافقم 22
      مخالفم 2
  4. نویدی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    جلو پنجره ش مثل جلو پنجره پیکان جوانانه.
    پنل کولر و بخاریش هم که پرایدیه.

    موافقم 56
    مخالفم 10
    1. علی جردن

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      مطمئن باش طراحی داخلیش از پارس سال و پارسال خیلی زیباتره و روکش تمام جیر رودری و صندلیش حس جیر خودروهای آلمانی رو انتقال می ده موقع نشستن

      موافقم 33
      مخالفم 27
  5. reza-a

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    پدال عزیز حالا که مدتیه داری تست و بررسی اختصاصی منتشر میکنی بهتره یکم کیفیت عکس ها رو هم بالاتر ببرید مثلاعکس‌های این تست از نظر رنگ کیفیت خوبی داره ولی کادربندی میتونه خیلی بهتر و تخصصی‌تر باشه

    موافقم 42
    مخالفم 2
  6. ماشین باز

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اقا شاهین اگر تست و برسی بنز E250هم قرار بدید ممنون میشم ❤️❤️

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. علی جردن

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      ماشین خوبیه اگه قصد خرید دارین تو خریدت شک نکن احتیاج به برسی نداره

      موافقم 44
      مخالفم 21
  7. زیزیگولو

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    کیفیت فوق افتضاح محصولای سایپا و ایرانخودرو از سقف حلبی تا رنگ نازک و کیفیت بسیار پایین مواد بکار رفته تو کابین و موتورو گیربکسای متعلق به عهد تیغ علی شاه🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 52
    مخالفم 5
  8. reza-a

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    رانا همون اواخر دهه هشتاد هم که رونمایی شد طراحی نچسبی داشت الان که جای خود و نکته عجیبی که داره اینه ایرانخودرو گلگیر عقبش نسبت به 206 رو تغییر داده با اینکه قطعه پرخرجی برای تغییر هست ولی همون فرم 206 رو حفظ کرده و فقط لبه چراغ رو تغییر داده که آدم میمونه چه کسایی دارن خودروسازی ها رو مدیریت میکنن

    موافقم 32
    مخالفم 5
  9. علیرضا

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ماشین خوبی هست من دارمش امکانات کار راه اندازی داره موتورش هم بد نیست خوبه اما به نظر من بزرگترین ضعفش فضای داخلی هست بخصوص صندلی های عقب جا پای خیلی کمتری داره

    موافقم 41
    مخالفم 1
  10. علی جردن

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    پی نوشت ببخاطر مشکی شدن کاسه چراغ های جلوی رانا پلاس (ماننده سری چراغ های بلک ادیشن سفارشی ۹۱۱) راناپلاس با رنگ بدنه مشکی متالیک یه هماهنگی و جذابیت بیشتری نسبت به بقیه رنگ های راناپلاس داره و قیمت مشکی راناپلاس گرونتر از بقیه رنگ هاس

    موافقم 21
    مخالفم 28
  11. فری

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من رانا پلاس پاناروما دارم .38هزارتا باهاش رفتم الان مدل 1401.واقعا عالیه تو ماشینهای دنده ای از همه بهتره .گیربکسش عالیه .فرمونشم برقیه .موتوریهم قویتر از 207و206

    موافقم 26
    مخالفم 24
    1. علی جردن

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      انشالله به زودی راناپلاس اتوماتیک هم عرضه می شه با شیفتر پشت فرمان و سر دنده چرخشی مخفی شونده اون وقت بهترین خودروی اتوماتیک ایران خودرو می شه الان راناپلاس بهترین باکیفیترین خودروی دنده دستی تولید ایران هست

      موافقم 19
      مخالفم 27
    2. حسن جعفری

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مصرف شما چقدر هست؟ منم پانوراما ۱۴۰۱ دارم مصرفی صدی هشت هست.

  12. Dessmond

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    باید یه فیس لیفت کامل تر و گسترده تر روی این ماشین انجام بشه..واقعا این طرح سپر جلو ، داشپورد ،قالپاق و ترمز کاسه ای اصلا قابل قبول نیست

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. علی جردن

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      داشپورد دنا سوناتایی بهتره ؟؟؟؟؟ جیر رودری راناپلاس می ارزه به کل تریم پچوب پلاستیکی دناپلاس

      موافقم 21
      مخالفم 8
      1. مرتضی

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آقا چه ربطی داره :))) دوتا چیز میتونن همزمان بد باشن! بعد بحث سلیقه هم تا حد زیادی مطرحه دیگه.
        الان از نظر خود من طراحی خارجی رانا بد نیست، جالبه، ولی طراحی داخلیش میتونه خیلی بهتر باشه، ینی زشته داخلش از نظرم، پشت آمپرش رو دوست دارم، کنسول وسطش هم از ۲۰۶ و ۲۰۷ معقول‌تره و مثل ال۹۰ میمونه و جای لیوان داره که خوبه، ولی خود داشبورد به نظر من اصلا جذاب نیست و مخصوصا این‌که تهویه دستی داره خیلی زشت و رو اعصابه!

        موافقم 16
        مخالفم 1
  13. boost10

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    این رانا پلاس همونی که سقفش چکه میکرد

    موافقم 11
    مخالفم 20
  14. آرین

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (442 ديدگاه)

    این‌هایی که میگن “واقعا عالیه” خیلی سوژه خنده هستن.
    چقدر یک نفر میتونه خفیف باشه که از لگن‌های ایرانخودرو تعریف کنه و فکر کنه بهترین انتخاب رو کرده.
    تو این ماشین‌ها رو انتخاب نکردی، ماشین‌سازها تو رو مظلوم گیراوردن و بهت انداختن. توی ساده لوح هم خوشحالی که به خیالت ماشین پشکلت از ماشین پشکل ما کمتر بو میده.

    موافقم 28
    مخالفم 14
    1. RENAULT5

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      درست حرف بزن..
      ما بر اساس شرایط بازار تصمیم میگیریم نه خیالات شما دوست عزیز

      موافقم 27
      مخالفم 6
    2. مجتبی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      صاحب لامبوزگینی دم در بیاد ماشینش رو برداره !!

  15. علی

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    مضخفترین مشکل رانا پلاس کپ کردن ماشین تو دور موتور پایینه که همیشه باید دستت رو دنده باشه برای معکوس کشیدن

    موافقم 11
    مخالفم 2
  16. BARDIYA

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    با سلام عرض ادب احترام خدمت سایت پدال و دوستان گرامی
    در مورد رانا اینکه جایگزین 206 شده و ای کاش اتوماتیک بود ولی رانا مدل جدید از سری اولش بهتر شده و رانا صفر بخرید منطقی تر از اینکه بخوای206 کارکرده بخری طرف 206 مدل97 کم کار رو با قیمت550 معامله کرده همان بودجه یک خودروی سواری به روز و جدید خشک سوار بشیم بهتر از اینکه هر روز خرج کنیم

    مزایا رانا به 206 طراحی زیبا تر و امکانات کاربردی تر و داشتن فرمان برقی و پشت صفحه کیلومتر اسپرت و موتور مشترک با پژو206 و داشتن قطعات یدکی فراوان و بازار بهتر و لوازم یدکی قیمت مناسب تر است و کم مصرف واسه استفاده روزانه
    ولی معایبش میشه گفت کیفیت نه چندان بالا داشبورد مشکی که چشای آدم سیاهی میبینه پنل دریچه کولرها ضعیف هست و کم قدرت و کمی صدای زیاد موتور عایق بندی ضعیف است
    واسه چندسال خوبه چون 206 تیپ 2 پدرم داشت مدل 83دیگه خیلی به خرج افتاده بود به تازگی رانا گرفتیم مدل پلاس بدون سقف شیشه ای در حد خودش خوبه و قیمتش هم رقابتی و عالی هست رانا بگیرید تا 15 سال سوار بشوید باید لوازم مصرفی به موقعه عوض بشه بازم رعایت کنید حالا حالاها کار میکنه چون فرانسوی باز هستیم میدونیم چی باید سوار شد خدا رو شکر کنید همین هم میتوانید بگیرید دیگه بعدا نمیشه صاحب ماشین شد روز به روز گرانتر میشه بخرید لذت رو ببرید چون دیگه خودروهای خارجی رو باید خوابشو ببینی پس زودتر از این فرصت استفاده کنید هیچ چیزی ارزان نمیشه با تشکر فراوان از سایت پدال و دوستان گرامی

    موافقم 16
    مخالفم 2
  17. مجتبی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بعضی ها یه جوری میان می نویسند کیفیت متریال داشبورد افتضاحه ، شتاب کمه ، صندلی عقب ، گیربکس ، فلان ، بهمان ، طراحی ؛ که انگار خودشون سوار دوج شارژر هستند ! بین خودروهای ایرانی ، ایرانخودرویی ها همه پارسال داشبورد یکیه ! بدنه ، رنگ ، گیربکس ، موتور ، فنر ! سایپا هم همین ! آقا بیایید بدون اغراق از داشته هامون بگیم . درسته لیاقت ما به عنوان ایرانی ، همون دوج و تسلا و در حد پورشه‌ و ….. هستش، اما کبوتر رو با عقاب مقایسه نکنید!

    موافقم 14
  18. Mahdi653

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نباید یک خودرو رو با خودرو رده قیمتی بالاتر قیاس کرد، در کل با در نظر گرفتن رده قیمتی، سهولت در تامین قطعات و گستردگی خدمات پس از فروش و تعمیرات و بازار دست دوم نسبتا خوب و مشخصات فنی و شتاب قابل قبول، نسبت به خودروهای هم قیمت و حتی خودروهایی که کمی قیمت بالاتر دارند البته برای خانواده های کم جمعیت از ارزش خرید بالاتری برخورداره

  19. msvd

    ۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر ی سول من تازه رانا پلاس پاناروما خریدم خواستم از دوستانی که داشتن بپرسم کیلومتر تعویض مصرفی هارو لطف کنید و روغنی که خوبه برای ریختن و صدای موتور ی ذره تو کابین هست طبیعیه؟
    و چرا باید دور موتور بالای 2 دنده بدی مخصوصا دنده بالای 2
    ممنون میشم توضیح بدید مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا